-
Nowy silnik wysokoprężny 1.7 dCi 150 KM zapewniający optymalne osiągi przy niskim zużyciu paliwa
-
Drugi diesel w ofercie obok niedawno zmodernizowanego silnika 1.5 dCi 115 KM
-
Qashqai z silnikami Diesla jest jeszcze atrakcyjniejszy dzięki dostępności z przekładnią manualną oraz z przekładniami automatycznymi (Xtronic i DCT) i napędem na jedną lub obie osie
-
Wszystkie cztery nowe zespoły napędowe w modelu Qashqai spełniają najnowszą normę emisji spalin Euro 6d Temp
Silniki wspóÅ‚pracujÄ… z szeÅ›ciobiegowÄ… przekÅ‚adniÄ… manualnÄ…, bezstopniowÄ… przekÅ‚adniÄ… Xtronic lub dwusprzÄ™gÅ‚owÄ… przekÅ‚adniÄ… automatycznÄ… DCT, a także z napÄ™dem na jednÄ… lub obie osie. NowoÅ›ci w ofercie podniosÄ… atrakcyjność modelu Qashqai wÅ›ród konsumentów poszukujÄ…cych najlepiej wyposażonego kompaktowego crossovera.
Jean-Philippe Roux, dyrektor generalny ds. crossoverów w Nissan Europe, powiedziaÅ‚: „Popyt na Nissana Qashqai z silnikami Diesla jest wciąż wysoki, zwÅ‚aszcza wÅ›ród klientów osiÄ…gajÄ…cych duże przebiegi lub potrzebujÄ…cych wysokiego momentu obrotowego na przykÅ‚ad do holowania przyczepy. WprowadzajÄ…c cztery nowe diesle — z których każdy charakteryzuje siÄ™ wyjÄ…tkowÄ… efektywnoÅ›ciÄ… oraz wysokÄ… kulturÄ… pracy i dynamikÄ… — zaspokajamy te potrzeby”.
FlagowÄ… jednostkÄ… w nowej ofercie jest zupeÅ‚nie nowy silnik 1.7 dCi. Rozwija on 150 KM mocy i 340 Nm momentu obrotowego. WiÄ™kszy silnik, dysponujÄ…cy wyższÄ… mocÄ… (+35 KM) i wiÄ™kszym momentem obrotowym (+80 Nm) w porównaniu ze zmodyfikowanym niedawno dieslem 1.5, oferuje elastyczność i wyższy komfort prowadzenia dziÄ™ki lepszemu przyspieszeniu pozwalajÄ…cemu na szybsze i bezpieczniejsze wyprzedzanie.
W nowym silniku wysokoprężnym 1.7 dCi Nissana zastosowano wiele technicznych innowacji zapewniających optymalne osiągi przy niskim zużyciu paliwa. Są to między innymi:
-
Turbosprężarka o zmiennej geometrii i optymalnej wydajności w całym zakresie prędkości obrotowej
-
Pompa oleju o zmiennym wydatku, przyczyniająca się do obniżenia zużycia paliwa
-
Udoskonalony ukÅ‚ad recyrkulacji spalin, ograniczajÄ…cy emisjÄ™ tlenków azotu (NOx)
-
Chłodzenie powietrza doładowującego cieczą, zintegrowane z kolektorem dolotowym; takie rozwiązanie obniża temperaturę powietrza i ciśnienie w cylindrze, co przekłada się na poprawę wydajności procesu spalania
-
System selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) wykorzystujÄ…cy czynnik AdBlue® do ograniczenia emisji NOx
Nowy diesel 1.7 jest dostÄ™pny w modelu Qashqai z trzema wariantami zespoÅ‚ów napÄ™dowych: z szeÅ›ciobiegowÄ… przekÅ‚adniÄ… manualnÄ… i napÄ™dem 2WD lub 4WD oraz z przekÅ‚adniÄ… Xtronic i napÄ™dem 4WD.
W skÅ‚ad czwartego z odÅ›wieżonych wysokoprężnych zespoÅ‚ów napÄ™dowych w modelu Qashqai wchodzi siedmiostopniowa automatyczna przekÅ‚adnia dwusprzÄ™gÅ‚owa DCT oraz niedawno zmodernizowany silnik 1.5 dCi o mocy 115 KM. Skrzynia DCT zapewnia sportowe i bardziej bezpoÅ›rednie wrażenia dynamiczne, w tym lepsze przyspieszenie przy ruszaniu oraz bardziej pÅ‚ynne przekazywanie mocy. Elektryczne chÅ‚odzenie oraz elektromechaniczne zaÅ‚Ä…czanie biegów przyczyniajÄ… siÄ™ do obniżenia zużycia paliwa.
JednÄ… z zalet tego rozwiÄ…zania, docenianÄ… przez klientów prywatnych i flotowych, jest natychmiastowa zmiana przeÅ‚ożenia, bez przerwy w przekazywaniu mocy. Brak przekÅ‚adni hydrokinetycznej daje poczucie bardziej bezpoÅ›redniego przenoszenia napÄ™du, a tym samym zapewnia wiÄ™kszÄ… przyjemność z jazdy.
Wszystkie cztery nowe zespoÅ‚y napÄ™dowe z silnikami wysokoprężnymi w Nissanie Qashqai speÅ‚niajÄ… najnowszÄ… normÄ™ emisji spalin Euro 6d Temp. WiÄ™cej szczegóÅ‚ów w tabeli poniżej:
Silnik
Skrzynia biegów
Napęd
|
Moc maksymalna (KM)
|
Maksymalny moment obrotowy
(Nm)
|
Emisja CO2 (g/km)
wg WLTP
(cykl mieszany)
|
Zużycie paliwa
(l/100km)
wg WLTP
(cykl mieszany)
|
1.7 dCi 4-cyl.
6MT 2WD
|
150
przy 3500 obr./min
|
340
przy 1750 obr./min
|
144 – 149
|
5,5 – 5,7
|
1.7 dCi 4-cyl.
6MT 4WD
|
150
przy 3500 obr./min
|
340
przy 1750 obr./min
|
155 – 160
|
5,9 – 6,1
|
1.7 dCi 4-cyl.
Xtronic 4WD
|
150
przy 3500 obr./min
|
340
przy 1750 obr./min
|
do potwierdzenia
|
do potwierdzenia
|
1.5 dCi 4-cyl.
DCT 2WD
|
115
przy 3750 obr./min
(+5 KM z overboost)
|
260
przy 2000 obr./min
(+25 Nm z overboost)
|
138 – 143
|
5,3 – 5,4
|
Oferta na polski rynek zostanie ogłoszona w przyszłym miesiącu.
OfertÄ™ silników Diesla w Nissanie Qashqai uzupeÅ‚nia jednostka 1.5 dCi o mocy 115 KM skojarzona z szeÅ›ciobiegowÄ… przekÅ‚adniÄ… manualnÄ…. Silnik wróciÅ‚ do oferty w 2018 roku. W porównaniu z poprzednikiem charakteryzuje siÄ™ on wyższÄ… wydajnoÅ›ciÄ…, niższÄ… emisjÄ… CO2, wyższÄ… mocÄ… oraz zastosowaniem funkcji overboost, która pozwala na chwilowe zwiÄ™kszanie momentu obrotowego o 25 Nm.
Nissan Qashqai jest również dostÄ™pny z zupeÅ‚nie nowÄ… gamÄ… trzech zespoÅ‚ów napÄ™dowych opartych na silnikach benzynowych, wprowadzonych do sprzedaży także w 2018 roku. Silniki 1.3 rozwijajÄ… moc 140 lub 160 KM i wspóÅ‚pracujÄ… z szeÅ›ciobiegowÄ… przekÅ‚adniÄ… manualnÄ…. 160-konny silnik benzynowy jest oferowany także z siedmiostopniowym automatem DCT.
Qashqai odniósÅ‚ najwiÄ™kszy sukces wÅ›ród modeli Nissana w Europie w 83-letniej historii firmy. Od momentu wprowadzenia pierwszej generacji modelu w 2007 roku sprzedano go w liczbie okoÅ‚o 2,5 miliona egzemplarzy. Qashqai wyróżnia siÄ™ atrakcyjnÄ… stylistykÄ… nadwozia, wysokim poziomem dopracowania wnÄ™trza oraz nieprzeciÄ™tnymi wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ciami jezdnymi.