Renault Scenic i Grand Scenic zostały poddane delikatnemu faceliftingowi, który nawiązuje do obecnej linii stylizacujnej najnowszych produktów koncernu. Zmiany najbardziej widać w przedniej części auta, które otrzymało nowy kształt zderzaka ze zintegrowanymi światłami przeciwmgielnymi oraz klosze reflektorów, takie jak w modelu Megane. Modyfikacje tylnej części nadwozia, objęły jedynie lampy tylne, które otrzymały nowy kształt i białe wstawki. We wnętrzu także zastosowano jedynie kosmetyczne zmiany. Na uwagę zasługują jeszcze lepsze materiały wykończeniowe, zarówno na siedzeniach jak i na desce rozdzielczej.
Scenic w krótszej oraz dłuższej wersji nadwozia, będzie zasilany czterema jednostkami wysokoprężnymi, pracującymi w technologii common-rail o pojemnościach od 1.5 do 2 litrów i mocach odpowiednio od 85 do 150 KM. Diesle o pojemności 1.9 i 2.0 litra, będą dodatkowo seryjnie wyposażone w filtry cząstek stałych. Miłośnicy jednostek benzynowych, będą mieli do dyspozycji również 4 silniki 16-zaworowe o pojemnościach od 1.4 litra, do 2 litrów z turbodoładowaniem, których moc będzie wynosić od 100 do 165 KM.
Z silnikami będą współpracować dwa rodzaje skrzyń biegów o 5 i 6-przełożeniach ( także w systemie sekwencyjnym) o nazwie Proactive Transmissions. Sześciobiegowa skrzynia z tym systemem (który później otrzyma nazwę AJ0 Transmission), powstała dzięki współpracy Renault i Nissana. Poprawiono także układ zawieszenia, który zwłaszcza w wersji Grand Scenic daje większe poczucie komfortu i bezpieczeństwa w czasie jazdy.
Ceny modeli oscylujÄ… (na rynku niemieckim i francuskim) od 18 750 do 30 700 Suro za model Scenic, od 19 850 do 31 200 Euro za 5-miejscowy model Grand Scenic i od 21 050 do 31 900 Euro za 7-miejscowy model Grand Scenic.
Wyposażenie seryjne obejmuje między innymi: ABS z EBD, Poduszki czołowe dla kierowcy i pasażera, chroniące także klatkę piersiową, poduszki boczne, kurtyny dla wszystkich rzędów siedzeń, aktywne zagłówki przednich siedzeń, uruchamianie auta przy pomocy karty, 3-punktowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich siedzeniach, manualna klimatyzacja, zmienne wspomaganie układu kierowniczego i regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach, elektrycznie sterowane szyby przednie wraz z lusterkami, a także czujnik niskiego ciśnienia w oponach. Oczywiście to jest specyfikacja na rynek francuski i niemiecki. Wyposażenie na rynek polski, może być nieco inne.
Do publikacji wyłącznie w celach prasowych z podaniem źródła: Moto Target fot. Renault