Porsche 911 Targa 4 GTS
Porsche po raz pierwszy wprowadza ten model w mocniejszej i bardziej dynamicznej odmianie GTS. 911 Targa 4 GTS 艂膮czy nadwozie typu targa, wzmocniony do 430 KM silnik oraz nap臋d na obie osie. Standardowe wyposa偶enie obejmuje pakiet Sport Chrono, zawieszenie PASM, 20-calowe obr臋cze i sportowy uk艂ad wydechowy.
Stosunek masy do mocy wersji GTS wzgl臋dem odmiany S spad艂 z 3,9 do 3,6 kg/KM. W rezultacie pr臋dko艣膰 maksymalna 911 Targa 4 GTS z przek艂adni膮 PDK przekracza barier臋 300 km/h, a sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 4,3 s. Mimo, 偶e silnik generuje dodatkowe 30 KM, jego 艣rednie zu偶ycie paliwa plasuje si臋 na tym samym poziomie, co w 911 Targa 4S (od 9,2 do 10,0 l/100 km, zale偶nie od rodzaju skrzyni).
Wzgl臋dem tylnonap臋dowych odmian 911 Carrera, tylne nadkola w modelu Targa poszerzono o 22 mm, a tylne ko艂a rozstawiono o 10 mm szerzej. Odmiana GTS wyró偶nia si臋 dynamicznie ukszta艂towanym przednim zderzakiem, przyciemnionymi kloszami biksenonowych reflektorów z systemem dynamicznego o艣wietlenia Porsche Dynamic Light System (PDLS), 20-calowymi obr臋czami z centraln膮 艣rub膮, a tak偶e czarnymi emblematami „GTS” na drzwiach.
W kabinie 911 Targa 4 GTS dominuje czarna Alcantara. Ze sportowym charakterem modelu koresponduje zintegrowany z desk膮 rozdzielcz膮 stoper pakietu Sport Chrono oraz regulowane w czterech p艂aszczyznach przednie fotele Sport.
Porsche Cayenne Turbo S
Kolejna premiera Porsche w Detroit to nowe Cayenne Turbo S - topowa odmiana sportowego SUV-a z Zuffenhausen. Jego zmodernizowany, 4,8-litrowy silnik V8 biturbo generuje teraz moc 570 KM oraz 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego - o 20 KM i 50 Nm wi臋cej ni偶 w przypadku poprzednika. Model przyspiesza od 0 do 100 km/h w ci膮gu 4,1 s, a jego pr臋dko艣膰 maksymaln膮 ograniczono elektronicznie do 284 km/h. Warto w tym miejscu wspomnie膰, 偶e nowe Cayenne Turbo S potrzebuje 7 minut, 59 sekund i 74 setnych sekundy na pokonanie pó艂nocnej p臋tli toru Nürburgring - to rekord w艣ród SUV-ów.
Standardowe wyposa偶enie obejmuje kompozytowo ceramiczne hamulce Porsche Composite Ceramic Brake (PCCB) z 420-milimetrowymi przednimi tarczami i 10-t艂oczkowymi zaciskami. Z ty艂u zamontowano tarcze o 艣rednicy 370 mm oraz 4-t艂oczkowe zaciski. Aktywny nap臋d na obie osie Porsche Traction Management (PTM) stale nap臋dza tylne ko艂a, a jednocze艣nie mo偶e dowolnie kierowa膰 moment obrotowy do kó艂 przedniej osi.
Atletyczne rysy Cayenne Turbo S podkre艣laj膮 21-calowe obr臋cze z czarnymi kraw臋dziami, lakierowane na czarno oprawy wlotów powietrza i obudowy lusterek, spojler dachowy i os艂ony nadkoli w kolorze karoserii, a tak偶e LED-owe reflektory z uk艂adem Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus).
Wyko艅czone skór膮 wn臋trze zosta艂o ozdobione elementami z w艂ókien w臋glowych. Na 偶yczenie oferowany jest sportowy uk艂ad wydechowy z regulowanym rezonatorem, który w przekazuje do kabiny doznania akustyczne zapewniane przez widlast膮 „ósemk臋”.