-
stacja benzynowa zasilana energią sÅ‚oneczną rozpoczyna dziaÅ‚alność w Dreźnie
-
20 milionów euro inwestycji w przebudowę manufaktury
-
Lars Dittert nowym dyrektorem fabryki
Pierwszy e-Golf w kolorze „biaÅ‚y oryks z efektem perÅ‚owym” ma pod maskÄ… silnik o mocy 100 kW /136 KM i zużywa 12,7 kW/h energii elektrycznej na 100 km. Po zakoÅ„czeniu pierwszej fazy rozruchu, od maja b.r., w fabryce bÄ™dzie powstawać 35 elektrycznych pojazdów dziennie. WedÅ‚ug „Nowego Cyklu Europejskiego” (NEFZ2) nowy e-Golf ma zasiÄ™g 300 km. Model ten bÄ™dzie nadal wytwarzany w gÅ‚ównym zakÅ‚adzie w Wolfsburgu, a teraz także w Dreźnie. W tÄ™ drugÄ… fabrykÄ™ Volkswagen zainwestowaÅ‚ 20 milinów euro. Do użytku oddano ponadto stacjÄ™ tankowania energii e-Mobility, która znajduje siÄ™ przed fabrykÄ… i jest najwydajniejszÄ… publicznÄ… stacjÄ… tego typu w Dreźnie, zasilanÄ… energiÄ… sÅ‚onecznÄ…. Przez rok, nawet cztery pojazdy elektryczne równoczeÅ›nie bÄ™dÄ… mogÅ‚y Å‚adować tu swoje akumulatory bezpÅ‚atnie.
„Dzisiejszy dzieÅ„ to kamieÅ„ milowy w historii Szklanej Manufaktury na jej drodze ku przeksztaÅ‚ceniu siÄ™ w „Center of Future Mobility”. Ale jest to przede wszystkim dobry dzieÅ„ dla naszych pracowników, dla stolicy landu Saksonia i dla jego stolicy – Drezna. WÅ‚aÅ›nie w Dreźnie dla Volkswagena rozpoczyna siÄ™ epoka elektrycznej motoryzacji” – powiedziaÅ‚ nowy dyrektor fabryki, Lars Dittert. Wraz z podjÄ™ciem produkcji e-Golfa w Dreźnie znajdzie zatrudnienie od 250 do 300 pracowników. PoczÄ…tkowo zakÅ‚ad bÄ™dzie pracowaÅ‚ w trybie jednozmianowym.
„Cieszymy siÄ™ bardzo, że w Szklanej Manufakturze znowu ruszyÅ‚a produkcja, i że wÅ‚aÅ›nie tu powstajÄ… samochody elektryczne, do których należy przyszÅ‚ość” – powiedziaÅ‚ przewodniczÄ…cy Rady ZakÅ‚adowej drezdeÅ„skiej fabryki, Thomas Aehlig. OdnoszÄ…c siÄ™ do faktu, że na swoje stanowiska powrócili pracownicy, Aehlig stwierdziÅ‚: „Dobrze, że część pracowników znowu pracuje w Dreźnie. Spodziewamy siÄ™, że doÅ‚Ä…czÄ… do nich kolejni”.
RozpoczÄ™cie produkcji w Dreźnie jest elementem ofensywy marki Volkswagen w dziedzinie samochodów elektrycznych. WÅ‚aÅ›nie takie pojazdy majÄ… stać siÄ™ specjalnoÅ›ciÄ… Volkswagena.
W obecnoÅ›ci dr. Roberta Franke, Dyrektora UrzÄ™du ds. Rozwoju Gospodarczego stolicy landu Drezna, do użytku oddano również nowo wybudowanÄ… stacjÄ™ zasilania w energiÄ™ elektrycznÄ… e-Mobility Station, usytuowanÄ… przed ManufakturÄ…. ZnajdujÄ… siÄ™ na niej dwa dystrybutory (4x50 kW; 2x43 kW) Å‚Ä…cznie z czterema punktami zasilania, które mogÄ… być wykorzystywane równoczeÅ›nie. Energii dystrybuowanej na stacji dostarcza Manufaktura, wykorzystujÄ…c do jej produkcji sześć fotowoltaicznych paneli o powierzchni 22 m2 każdy. Pojazdy zasilane tÄ… energiÄ… poruszajÄ… siÄ™ niemal neutralnie z punktu widzenia bilansu dwutlenku wÄ™gla. Punkty zasilania w energiÄ™ sÄ… dostÄ™pne publicznie. CechÄ… szczególnÄ… stacji jest możliwość magazynowania nadwyżki energii w akumulatorze o dużej trwaÅ‚oÅ›ci i pojemnoÅ›ci 130 kWh, bÄ…dź też zasilania niÄ… fabrycznej sieci energetycznej.
Robert Franke pokreÅ›liÅ‚, że: „Jest to stacja zasilania na miarÄ™ przyszÅ‚oÅ›ci. W Dreźnie Volkswagen wyznacza nowy kierunek i pokazuje, co znaczy Future Mobility. Chcemy stać siÄ™ modelowym miastem w dziedzinie elektrycznej motoryzacji. Aby tak siÄ™ staÅ‚o bÄ™dziemy potrzebować gÄ™stej sieci publicznych stacji zasilania w energiÄ™”.
Podczas uroczystoÅ›ci wznowienia produkcji przedstawiono nowego Dyrektora Szklanej Manufaktury – Larsa Ditterta (43 lata). Dittert jest dyplomowanym inżynierem ds. organizacji i zarzÄ…dzania produkcjÄ… (studia na tym kierunku ukoÅ„czyÅ‚ w Dreźnie), później pracowaÅ‚ w Audi w Neckarsulm w dziale kontroli produkcji, a nastÄ™pnie przez cztery lata w Skoda Auto w Mlada Boleslav. Tam peÅ‚niÅ‚ funkcjÄ™ Dyrektora DziaÅ‚u Sprzedaży i Controllingu. Ostatnio Lars Dittert byÅ‚ szefem DziaÅ‚u Controllingu w Volkswagen Saksonia.
Volkswagen Saksonia oraz Drezno, stolica kraju zwiÄ…zkowego, zawarÅ‚y niedawno szerokie porozumienie o partnerstwie we wspieraniu elektrycznej motoryzacji oraz cyfryzacji. DziÄ™ki niemu Drezno ma stać siÄ™ modelowym miastem w dziedzinie rozwiÄ…zaÅ„ dotyczÄ…cych zintegrowanej komunikacji miejskiej dziaÅ‚ajÄ…cej wedÅ‚ug zasad zrównoważonego rozwoju. Drezno, obok Autostadt w Wolfsburgu, jest miejscem, w którym klienci mogÄ… odbierać elektryczne samochody marki Volkswagen. SÄ… to takie modele, jak e-up!3, e-Golf oraz Golf GTE4 i Passat GTE5. Przed rokiem SzklanÄ… ManufakturÄ™ otwarto dla zwiedzajÄ…cych jako miejsce, w którym można doÅ›wiadczyć tego, czym sÄ… motoryzacja elektryczna oraz cyfryzacja. Ponad 30 eksponatów, w tym samochodów, pozwala poprzez interaktywnÄ… zabawÄ™ przekonać siÄ™, jak w przyszÅ‚oÅ›ci bÄ™dzie wyglÄ…daÅ‚a komunikacja. W 2016 roku miejsce to odwiedziÅ‚o ponad 85.000 zwiedzajÄ…cych, a ponad 2300 osób skorzystaÅ‚o z jazdy próbnej elektrycznym samochodem.
1) e-Golf (100 kW/136 KM), zużycie energii elektrycznej w kWh/100 km: w cyklu mieszanym 12,7, emisja CO2 w cyklu mieszanym w g/km: 0; klasa efektywności: A+.
2) NEFZ: podany zasiÄ™g obliczono po dokonaniu jazd na stanowisku rolkowym wedÅ‚ug zasad przewidzianych w Nowym Cyklu Europejskim (NEFZ). Rzeczywisty zasiÄ™g różni siÄ™ w praktyce. Podczas zwykÅ‚ej jazdy, niezależnie od pory roku i warunków atmosferycznych, Å›rednio wynosi on okoÅ‚o 200 km i zależy od stylu jazdy kierowcy, prÄ™dkoÅ›ci, wykorzystania urzÄ…dzeÅ„ dodatkowych, temperatury zewnÄ™trznej, liczby pasażerów/obciążenia, wybranego profilu jazdy (Normal, ECO, ECO+) oraz od uksztaÅ‚towania terenu.
3) e-up!: zużycie energii elektrycznej w kWh/100 km: 11,7 (w cyklu mieszanym); emisja CO2 w g/km: 0 (w cyklu mieszanym); klasa efektywności: A+.
4) Golf GTE: zużycie paliwa w l/100 km: w cyklu mieszanym 1,8 - 1,6; zużycie energii elektrycznej w kWh/100 km: w cyklu mieszanym 12 - 11,4; emisja CO2 w cyklu mieszanym w g/km: 40 - 36; klasa efektywności: A+.
5) Passat GTE: zużycie paliwa w l/100 km: w cyklu mieszanym 1,8 - 1,7; zużycie energii elektrycznej w kWh/100 km; w cyklu mieszanym 13,1 - 12,5; emisja CO2 w g/km: w cyklu mieszanym 40 - 38; klasa efektywności: A+.