Wszystko zaczyna siÄ™ od akumulatorów
Niezależnie od tego, czy samochód jest wyposażony w 288-ogniwowy, 68 kWh1 wariant o standardowym zasiÄ™gu, czy 376-ogniwowÄ…, 88 kWh¹ wersjÄ™ o zwiÄ™kszonym zasiÄ™gu, akumulator litowo-jonowy jest umieszczony centralnie miÄ™dzy osiami i pod podÅ‚ogÄ…, aby zapewnić niski Å›rodek ciężkoÅ›ci, a tym samym poprawić dynamikÄ™ Mustanga Mach-E.
Wysokowydajne akumulatory – testowane w temperaturach do minus 40 stopni Celsjusza – sÄ… zabezpieczone wodoszczelnÄ… obudowÄ…, zapewniajÄ…cÄ… ochronÄ™ przed uderzeniami. Zaawansowany system aktywnego podgrzewania i chÅ‚odzenia reguluje temperaturÄ™ akumulatora, zapewniajÄ…c optymalnÄ… wydajność nawet w ekstremalnych warunkach pogodowych, krótszy czas Å‚adowania i dÅ‚uższÄ… jazdÄ™ z dużą prÄ™dkoÅ›ciÄ….
Moc akumulatora jest przekazywana do caÅ‚kowicie nowego, chÅ‚odzonego olejem, montowanego z tyÅ‚u silnika prÄ…du zmiennego, który napÄ™dza tylne koÅ‚a, oraz dodatkowego silnika montowanego z przodu w modelach wyposażonych w napÄ™d na wszystkie koÅ‚a. Synchroniczny tylny silnik z magnesami trwaÅ‚ymi zapewnia maksymalny moment obrotowy w ciÄ…gu 0,5 sekundy, zapewniajÄ…c doskonaÅ‚Ä… reakcjÄ™.
Rewelacyjne osiągi bez względu na wersję
Mustang Mach-E dostępny jest w kilku wariantach do wyboru:
- Napędzany na tylne koła Mustang Mach-E zapewnia 269 KM z akumulatorem o standardowym zasięgu, 294 KM w wersji ze zwiększonym zasięgiem, i moment obrotowy 430 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje od 6,9 do 7 sekund,
- Napędzany na wszystkie koła Mustang Mach-E zapewnia 269 KM z akumulatorem o standardowym zasięgu, 351 KM w wersji ze zwiększonym zasięgiem, i moment obrotowy 580 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w tym wariancie zajmuje od 5,8 do 6,3 sekundy,
- Mustang Mach-E GT to topowa odmiana wyposażona standardowo w napęd na wszystkie koła i akumulator o zwiększonym zasięgu dla 487 KM, 860 Nm momentu obrotowego i przyspieszenia 0-100 km/h w 4,4 sekundy (3,7 z wykorzystaniem procedury lotnego startu).
DostÄ™pny napÄ™d na wszystkie koÅ‚a przenosi moment obrotowy niezależnie na przednie i tylne koÅ‚a, aby poprawić przyspieszenie i prowadzenie – zapewniajÄ…c kwintesencjÄ™ doskonaÅ‚ych wrażeÅ„. Unikalne ustawienia amortyzatorów, sprężyn, stabilizatorów, ukÅ‚adu kierowniczego i ukÅ‚adu napÄ™dowego zostaÅ‚y dostosowane do typowych w Europie węższych, bardziej krÄ™tych dróg i wyższych ograniczeÅ„ prÄ™dkoÅ›ci. Wszystko po to, aby przyjemność z prowadzenia byÅ‚a zawsze na najwyższym poziomie.
- Ford podszedÅ‚ do tematu elektryfikacji w sposób bezkompromisowy – powiedziaÅ‚ Piotr Pawlak, prezes i dyrektor zarzÄ…dzajÄ…cy Ford Polska Sp. z o.o. Po wysÅ‚uchaniu opinii klientów firma podjęła decyzjÄ™ o elektryfikacji najważniejszych modeli w swoim portfolio – np. E-Transita, czy F-150 Lightining – tak, by dać klientom prawdziwÄ… alternatywÄ™. ChcieliÅ›my także dać radość z jazdy tym wszystkim, dla których marka Ford jest synonimem doskonaÅ‚ych wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci jezdnych i którzy ceniÄ… nas za osiÄ…gi. Tak powstaÅ‚ Mustang Mach-E. O tym, jak poważnie podchodzimy do realizacji stojÄ…cych przed nami wyzwaÅ„, niech Å›wiadczy choćby nowy rekord Guinessa w ekonomicznej jeździe, ustanowiony przez caÅ‚kowicie elektrycznego Mustanga Mach-E – dodaÅ‚ Piotr Pawlak.