Na poczÄ…tku tego roku Nissan uruchomiÅ‚ w Europie pierwszy na Å›wiecie, w peÅ‚ni zintegrowany ekosystem produkcyjno-usÅ‚ugowy EV36Zero, Å‚Ä…czÄ…cy mobilność i zarzÄ…dzanie energiÄ…. Jego celem jest osiÄ…gniÄ™cie neutralnoÅ›ci pod wzglÄ™dem emisji dwutlenku wÄ™gla. W hubie EV36Zero, który funkcjonuje w zakÅ‚adach firmy w Sunderland w Wielkiej Brytanii, bÄ™dzie produkowany nowy samochód elektryczny. Powstanie tam również innowacyjna gigafabryka zasilana wyÅ‚Ä…cznie energiÄ… ze źródeÅ‚ odnawialnych. ZwiÄ…zane z tym inwestycje oszacowano wstÄ™pnie na 1 mld funtów.
Region AMIEO, w którym dziaÅ‚a hub EV36Zero, odegra kluczowÄ… rolÄ™ w urzeczywistnieniu wizji Ambition 2030, wspierajÄ…cej Nissana w realizacji celu, jakim jest osiÄ…gniÄ™cie neutralnoÅ›ci wÄ™glowej w caÅ‚ym cyklu życia produktów do roku obrotowego 2050. ZwiÄ…zane z tym dziaÅ‚ania ksztaÅ‚tujÄ… siÄ™ nastÄ™pujÄ…co:
- Do koÅ„ca roku obrotowego 2023 w ofercie Nissana w Europie dostÄ™pne bÄ™dÄ… zelektryfikowane wersje wszystkich samochodów osobowych z gamy marki, a do roku obrotowego 2026 odmiany zelektryfikowane stanowić bÄ™dÄ… ponad 75% caÅ‚kowitej sprzedaży.
- Jak zapowiedziano w lipcu tego roku, zaprezentowano koncepcyjnego crossovera nowej generacji, model Chill-Out. Ten zbudowany na platformie CMF-EV Aliansu samochód zapewnia imponujÄ…ce przyspieszenie i niezrównane poczucie kontroli. Jego wyróżnikami sÄ… pÅ‚ynne linie i nowoczesna, atrakcyjna stylistyka, wzorcowa wydajność aerodynamiczna, energetyzujÄ…ce doznania z jazdy, zaawansowane technologie z zakresu bezpieczeÅ„stwa oraz komfortowe wnÄ™trze sprzyjajÄ…ce aktywnemu spÄ™dzaniu czasu podczas jazdy.
- Producent zamierza rozbudować swoje zakÅ‚ady regeneracji akumulatorów poza JaponiÄ…, otwierajÄ…c nowe lokalizacje w Europie w roku obrotowym 2022 i w Stanach Zjednoczonych w roku obrotowym 2025. Infrastruktura regeneracji akumulatorów Nissana bÄ™dzie wspierać gospodarkÄ™ o obiegu zamkniÄ™tym w zarzÄ…dzaniu energiÄ…. Ponadto, koncern zamierza w poÅ‚owie lat 20. XXI wieku w peÅ‚ni skomercjalizować swoje systemy akumulatorów domowych oraz V2X (vehicle-to-everything), które umożliwiajÄ… wzajemnÄ… komunikacjÄ™ pomiÄ™dzy pojazdami oraz komunikacjÄ™ samych pojazdów z ich otoczeniem.
- Nowatorska technologia e-POWER, stworzona w oparciu o doÅ›wiadczenie zdobyte przy produkcji modelu LEAF, który byÅ‚ pierwszym na Å›wiecie samochodem elektrycznym przeznaczonym dla masowego konsumenta, bÄ™dzie już niedÅ‚ugo dostÄ™pna w nowych Nissanach Qashqai i X-Trail. ZbliżajÄ…ca siÄ™ premiera w peÅ‚ni elektrycznego crossovera Ariya oraz planowany w późniejszym terminie debiut bezemisyjnego lekkiego samochodu dostawczego Townstar oznaczajÄ…, że już niedÅ‚ugo europejska gama marki zostanie w peÅ‚ni zelektryfikowana.
„W ostatnim dziesiÄ™cioleciu Europa byÅ‚a liderem w procesie przechodzenia na napÄ™dy elektryczne. Zgodnie z naszÄ… wizjÄ… okreÅ›lonÄ… z myÅ›lÄ… o kolejnej dekadzie, chcemy przyspieszyć tempo tych zmian, wprowadzajÄ…c na rynek nowe produkty i technologie, które odmieniÄ… doÅ›wiadczenia z jazdy klientów marki Nissan” – powiedziaÅ‚ Guillaume Cartier, prezes Nissana w regionie AMIEO.
„BÄ™dziemy oferować w Europie zelektryfikowane wersje wszystkich naszych modeli osobowych, a w ramach naszej kompleksowej wizji zrównoważonej mobilnoÅ›ci hub samochodów elektrycznych w Wielkiej Brytanii korzystać bÄ™dzie wyÅ‚Ä…cznie z odnawialnych źródeÅ‚ energii. Otworzymy także zakÅ‚ady regeneracji akumulatorów na terenie Europy” – dodaÅ‚.
„WdrażajÄ…c zmiany prowadzÄ…ce do peÅ‚nej elektryfikacji naszej gamy modelowej i osiÄ…gniÄ™cia neutralnoÅ›ci wÄ™glowej, nasze zespoÅ‚y i oferowane w Europie produkty bÄ™dÄ… ksztaÅ‚tować i wspierać realizacjÄ™ planów dotyczÄ…cych pojazdów zelektryfikowanych w innych częściach regionu AMIEO oraz na pozostaÅ‚ych Å›wiatowych rynkach” – podsumowaÅ‚ Cartier.