FXX K jest częścią programu badawczo-rozwojowego prowadzonego przez inżynierów Ferrari, którego celem jest wprowadzanie nowoczesnych technologii do seryjnej produkcji. W tym przypadku specjaliści skupili się na testach systemu odzyskiwania energii KERS, o czym świadczy oznaczenie „K” w nazwie modelu.
W porównaniu z seryjnym LaFerrari, model FXX K dysponuje łączną mocą 1 050 KM (+87 KM) krzesaną z silnika V12 o pojemności 6,3 litra (860 KM) oraz silnika elektrycznego (190 KM). Łączny moment obrotowy wynosi ponad 900 Nm.
Kierowca ma do dyspozycji cztery tryby pracy systemu HY-KERS: Qualify, dający maksymalne osiągi na ograniczonej liczbie okrążeń; Long Run, optymalizujący osiągi na dłuższych dystansach; Manual Boost, zapewniający natychmiastowy wzrost momentu obrotowego; oraz Fast Charge, pozwalający szybko doładować pokładowe akumulatory.
Samochód otrzymał również rozbudowany pakiet aerodynamiczny nadwozia, mający na celu ograniczenie oporów powietrza i zwiększenie siły docisku przy wyższych prędkościach. Standardem są opony Pirelli z czujnikami monitorującymi przyspieszenie wzdłużne, boczne i dośrodkowe, a także temperaturę i ciśnienie.
Wszystkie egzemplarze modelu FXX K pozostaną własnością Ferrari i nigdy nie będą udostępnione prywatnym odbiorcom. Najważniejsi klienci firmy będą jednak mogli przetestować auto podczas specjalnych pokazów.