Toyota na caÅ‚ym Å›wiecie realizuje strategiÄ™ rozwoju kapitaÅ‚u ludzkiego poprzez programy szkoleniowe oraz przygotowane lokalnie projekty rozwoju pracowników. Każda Å›cieżka szkoleniowa jest zakoÅ„czona egzaminem, który potwierdza standard wiedzy i umiejÄ™tnoÅ›ci uczestników. Najwyższym i najtrudniejszym etapem weryfikujÄ…cym fachowość pracowników sieci dilerskiej Toyoty jest Konkurs Mistrzów, traktowany jako potwierdzenie poziomu kompetencji.
Konkursy umiejÄ™tnoÅ›ci organizowane sÄ… niemal we wszystkich krajach Å›wiata, gdzie Toyota ma swoje przedstawicielstwa. W Polsce dziedzinÄ… tÄ… zajmuje siÄ™ Akademia Toyoty, czyli oÅ›rodek szkoleniowy odpowiedzialny za rozwój umiejÄ™tnoÅ›ci i certyfikacjÄ™ pracowników stacji dilerskich.
Akademia Toyoty prowadzi konkursy w sieci dilerskiej od 1993 roku. W 20-letniej historii zorganizowano Å‚Ä…cznie 31 konkursów w 7 kategoriach: Mechanika, Doradcy serwisowego, Sprzedawcy części, Sprzedawcy samochodów, Blacharza, Lakiernika oraz Specjalisty ds. obsÅ‚ugi Klientów. SpoÅ›ród 31 tytularnych Mistrzów Toyoty, 25-ciu nadal pracuje w sieci Toyoty i Lexusa, prezentujÄ…c wzór kompetencji i ksztaÅ‚cÄ…c swoich nastÄ™pców. To dziÄ™ki tym fachowcom Toyota od lat zajmuje najwyższe miejsca w kategorii jakoÅ›ci obsÅ‚ugi Klientów.
W eliminacjach konkursu2013 wzięło udziaÅ‚180 Doradców serwisowych i Sprzedawców części ze stacji Toyoty. Pierwszy etap konkursów polegaÅ‚ na rozwiÄ…zaniu internetowych testów wiedzy. Do póÅ‚finaÅ‚u zostaÅ‚o zakwalifikowanych dwudziestu uczestników w każdej kategorii konkursowej, którzy nastÄ™pnie w trzech ćwiczeniach musieli wykazać siÄ™ umiejÄ™tnoÅ›ciami praktycznymi.
Dwunastu finalistów musiaÅ‚o wykazać siÄ™ eksperckÄ… jakoÅ›ciÄ… oraz uniwersalnÄ… wiedzÄ… w obszarach takich jak obsÅ‚uga Klientów indywidualnych i flotowych, zmierzajÄ…cej do ich najwyższej satysfakcji, znajomoÅ›ci produktów czy systemów informatycznych Toyoty.
Mistrzem Doradcą Serwisowym Toyoty 2013został Krzysztof Ciesielski z Toyoty MG Centrum Katowice. Drugie miejsce przypadło Anecie Morawiec z tego samego salonu. Trzecią pozycję zajął Rafał Goszczyński pracujący na co dzień w Toyota Marki.
Mistrzem SprzedawcÄ… Części Toyoty 2013 zostaÅ‚ Kamil Kwiatkowski z Toyoty MG Centrum Katowice. Kolejne miejsca wywalczyli Piotr Wacowski (Toyota MG Centrum Katowice), oraz WiesÅ‚aw KoÅ‚odziej z Toyota ANWA Kraków.