- Niniejsze porozumienie to dopiero poczÄ…tek. To kluczowa część naszego planu wertykalnej integracji najważniejszych rozwiÄ…zaÅ„, które bÄ™dÄ… wyróżniać Forda w przyszÅ‚oÅ›ci – powiedziaÅ‚ Jim Farley, prezes i dyrektor generalny Forda. - Nie oddamy naszej przyszÅ‚oÅ›ci nikomu innemu – dodaÅ‚.
- Cieszymy siÄ™, że możemy nawiÄ…zać wspóÅ‚pracÄ™ z Fordem, wiodÄ…cym i kultowym amerykaÅ„skim producentem samochodów. Ta marka jest obecnie jednym z najbardziej aktywnych graczy w dziedzinie elektryfikacji pojazdów. JesteÅ›my dumni, że otwieramy nowy rozdziaÅ‚ w ich dÅ‚ugiej historii – powiedziaÅ‚ Kim Jun, dyrektor generalny i prezes SK Innovation. - Nasze wspólne przedsiÄ™wziÄ™cie z Fordem odegra strategicznÄ… rolÄ™ w rozwijaniu Å‚aÅ„cucha wartoÅ›ci pojazdów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych, priorytetowego celu obecnej administracji USA – dodaÅ‚.
Utworzona spóÅ‚ka joint venture musi jeszcze zostać zatwierdzona przez odpowiednie urzÄ™dy i speÅ‚nić wszelkie wymagane regulacje. Ogniwa i macierze nowej generacji zostanÄ… wykorzystane do zasilania kilku przyszÅ‚ych caÅ‚kowicie elektrycznych pojazdów Forda.
- Poprzez JV (joint venture), Ford i SKI bÄ™dÄ… wspólnie opracowywać i wprowadzać na rynek ogniwa akumulatorowe na skalÄ™, która zapewni optymalne osiÄ…gi i odpowiedniÄ… wartość dla klientów Forda i Lincolna — powiedziaÅ‚a Lisa Drake, dyrektor operacyjny Forda na AmerykÄ™ PóÅ‚nocnÄ…. - SKI jest ważnym partnerem w dostarczaniu do poÅ‚owy dekady podzespoÅ‚ów o lepszym zasiÄ™gu i wartoÅ›ci, dla naszych w peÅ‚ni elektrycznych pojazdów.
Globalny plan caÅ‚kowicie elektrycznych pojazdów Forda przewiduje zapotrzebowanie na ogniwa akumulatorowe o Å‚Ä…cznej pojemnoÅ›ci co najmniej 240 gigawatogodzin (GWh) do 2030 roku. Na ten cel bÄ™dzie pracowaÅ‚o okoÅ‚o 10 fabryk. Mniej wiÄ™cej 140 GWh bÄ™dzie potrzebne w Ameryce PóÅ‚nocnej, zaÅ› pozostaÅ‚e GWh bÄ™dÄ… przeznaczone dla innych kluczowych regionów, w tym Europy i Chin.
- Globalni producenci samochodów chwalÄ… akumulatory wykorzystywane w caÅ‚kowicie elektrycznych pojazdach, dostarczane przez SK Innovations za ich bezpieczeÅ„stwo, dużą pojemność i dÅ‚ugÄ… żywotność – powiedziaÅ‚ Jee Dong-seob, szef dziaÅ‚u ogniw SK Innovation. - SK Innovation bÄ™dzie dostarczać akumulatory do w peÅ‚ni elektrycznej wersji legendarnego i najlepiej sprzedajÄ…cego siÄ™ pickupa - Forda F-150. Cieszymy siÄ™, że możemy wspierać elektryfikacjÄ™ pojazdu, który reprezentuje to, co najlepsze w amerykaÅ„skiej motoryzacji.
SK Innovation to globalny konglomerat energetyczny z siedzibÄ… w Seulu w Korei PoÅ‚udniowej. Firma od 1991 roku jest pionierem w rozwoju Å›rednich i dużych akumulatorów do pojazdów elektrycznych, a od 2010 roku rozszerza swojÄ… dziaÅ‚alność w zakresie ogniw akumulatorowych na caÅ‚ym Å›wiecie. SK uruchomiÅ‚a już fabrykÄ™ w Commerce w stanie Georgia w USA – obsÅ‚ugujÄ…c dwóch globalnych producentów OEM – i zwiÄ™ksza swojÄ… produkcjÄ™ w Unii Europejskiej i Chinach. SK Innovation planuje do 2025 roku stać siÄ™ jednym z trzech najwiÄ™kszych na Å›wiecie dostawców akumulatorów do pojazdów elektrycznych z ponad 125 GWh globalnej zdolnoÅ›ci produkcyjnej.
SK Innovation specjalizuje siÄ™ w opracowywaniu i komercjalizacji technologii akumulatorów NCM o wysokiej zawartoÅ›ci niklu. W 2016 roku firma opracowaÅ‚a pierwszy na Å›wiecie zespóÅ‚ ogniw NCM-811, a nastÄ™pnie kontynuowaÅ‚a wprowadzanie innowacji uwieÅ„czone opracowaniem pierwszej na Å›wiecie baterii Nickel 9, która bÄ™dzie produkowana masowo w USA i bÄ™dzie napÄ™dzaÅ‚a Forda F-150 Lightning.
Ford nabiera tempa w dziedzinie EV
Ford planuje poprowadzić rewolucjÄ™ pojazdów elektrycznych – w tym dostarczajÄ…c akumulatory litowo-jonowe piÄ…tej generacji, a także przygotowujÄ…c siÄ™ do przejÅ›cia na zespoÅ‚y póÅ‚przewodnikowe, które mogÄ… zapewnić klientom wiÄ™kszy zasiÄ™g, niższe koszty i bezpieczniejsze pojazdy elektryczne.
W tym roku Ford ogÅ‚osiÅ‚ swoje zobowiÄ…zanie do zainwestowania co najmniej 22 miliardów dolarów do 2025 roku, w dostarczanie skomunikowanych, caÅ‚kowicie elektrycznych pojazdów, zaczynajÄ…c od wersji EV swoich najpopularniejszych modeli – Mustanga Mach-E, E-Transita i F-150 Lightning.
Aby wesprzeć swoje dÅ‚ugoterminowe plany dotyczÄ…ce akumulatorów, Ford inwestuje w badania i rozwój w tym obszarze. W kwietniu br. marka ogÅ‚osiÅ‚a otwarcie nowego globalnego centrum doskonaÅ‚oÅ›ci – nazwanego Ford Ion Park – w celu przyspieszenia badaÅ„ i rozwoju technologii akumulatorów i ogniw akumulatorowych oraz przyszÅ‚ej produkcji ogniw i ukÅ‚adów zasilajÄ…cych.
Ford opiera siÄ™ na prawie dwudziestoletnim doÅ›wiadczeniu zwiÄ…zanym z opracowywaniem i produkcjÄ… akumulatorów, centralizujÄ…c wielofunkcyjny zespóÅ‚ 150 ekspertów z zakresu rozwoju technologii akumulatorów, badaÅ„, produkcji, planowania, zakupów, jakoÅ›ci i finansów, aby pomóc firmie w szybszym opracowywaniu i produkcji ogniw i akumulatorów.
ZespóÅ‚ Ford Ion Park już dziaÅ‚a. Ponadto pod koniec przyszÅ‚ego roku, nakÅ‚adem 185 milionów dolarów, zostanie otwarte laboratorium w poÅ‚udniowo-wschodnim Michigan.
W maju br. Ford ogÅ‚osiÅ‚ również, że zwiÄ™ksza inwestycje w Solid Power, wiodÄ…cego w branży producenta caÅ‚kowicie póÅ‚przewodnikowych akumulatorów do pojazdów elektrycznych. Po pierwszej inwestycji w Solid Power w 2019 roku, Ford dokonuje dodatkowych nakÅ‚adów kapitaÅ‚owych, aby przyspieszyć dalszy rozwój technologii akumulatorów w pojazdach elektrycznych.
Akumulatory póÅ‚przewodnikowe to bez wÄ…tpienia przyszÅ‚ość, jeÅ›li chodzi o elektryfikacjÄ™ pojazdów. Nie używajÄ… pÅ‚ynnego elektrolitu znajdujÄ…cego siÄ™ w konwencjonalnych akumulatorach litowo-jonowych, mogÄ… być lżejsze, o wiÄ™kszej gÄ™stoÅ›ci energetycznej i zapewniajÄ… wiÄ™kszy zasiÄ™g oraz niższe koszty. Można je również wytwarzać na dzisiejszych liniach produkcyjnych akumulatorów litowo-jonowych, dziÄ™ki czemu Ford może ponownie wykorzystać okoÅ‚o 70 procent inwestycji kapitaÅ‚owych w te linie.
Sprawdzona wiedza specjalistyczna w zakresie elektryfikacji
SK Innovation może pochwalić się nieskazitelną historią BHP. Co jest warte podkreślenia - nie zarejestrowała ani jednego pożaru związanego z akumulatorem pojazdu elektrycznego.
Historycznie Ford byÅ‚ zawsze aktywnie zaangażowany w badania nad akumulatorami i pojazdami elektrycznymi, poczÄ…wszy już od Henry'ego Forda i Thomasa Edisona. Do tej pory firma zabezpieczyÅ‚a ponad 2 500 patentów w USA w zakresie technologii elektryfikacji, a kolejne 4 300 patentów oczekuje na zatwierdzenie.
Od 2004 roku Ford sprzedaÅ‚ ponad milion hybryd, hybryd typu plug-in i pojazdów caÅ‚kowicie elektrycznych oraz zintegrowaÅ‚ w swoich pojazdach cztery generacje akumulatorów. Do koÅ„ca roku firma bÄ™dzie produkować zelektryfikowane pojazdy i technologie wspierajÄ…ce w ponad 15 zakÅ‚adach montażu ukÅ‚adów napÄ™dowych i pojazdów na caÅ‚ym Å›wiecie.
Ford montuje hybrydowe zestawy akumulatorów i silniki elektryczne w Michigan od 2012 roku. W tym samym roku marka zainwestowaÅ‚a 135 milionów dolarów w zaprojektowanie, skonstruowanie i wyprodukowanie tych komponentów do pojazdów hybrydowych. ObejmowaÅ‚o to utworzenie Å‚Ä…cznie 170 miejsc pracy w zakÅ‚adzie w Rawsonville w celu montażu akumulatorów, a w przypadku fabryki VanDyke Transmission – montażu silników elektrycznych, a także zatrudnienie ponad 50 inżynierów, specjalizujÄ…cych siÄ™ w pojazdach elektrycznych.