Ford zapewnia, że do poÅ‚owy 2026 roku peÅ‚na gama jego samochodów osobowych w Europie bÄ™dzie zdolnych do poruszania siÄ™ z zerowÄ… emisjÄ… – bÄ™dÄ… to pojazdy w peÅ‚ni elektryczne lub hybrydowe plug-in – przejÅ›cie na napÄ™dy w peÅ‚ni elektryczne planowane jest do 2030 roku.
- CaÅ‚a europejska gama pojazdów dostawczych Forda również bÄ™dzie zdolna do jazdy bezemisyjnej, w peÅ‚ni elektryczna lub hybrydowa plug-in, a do 2030 roku dwie trzecie sprzedawanych pojazdów użytkowych Forda ma być w peÅ‚ni zelektryfikowanych lub wyposażonych w napÄ™d hybrydowy plug-in.
- WiodÄ…ca rola Forda w Europie w segmencie pojazdów dostawczych jest kluczowa dla przyszÅ‚ego wzrostu i rentownoÅ›ci, a wsparcie zapewniÄ… nowe produkty i usÅ‚ugi oraz strategiczny sojusz Forda z Volkswagenem i spóÅ‚kÄ… joint venture Ford Otosan.
- PrzyjÄ™cie przez Forda kursu na w peÅ‚ni elektrycznÄ… przyszÅ‚ość motoryzacji podkreÅ›la inwestycja o wartoÅ›ci 1 miliarda dolarów w nowe centrum produkcji pojazdów elektrycznych w Kolonii. Pierwszy produkowany w Europie seryjny, caÅ‚kowicie elektryczny samochód osobowy przeznaczony na rynek europejski zjedzie z linii montażowej w Kolonii w 2023 roku.
- Po pomyÅ›lnej restrukturyzacji i powrocie do rentownoÅ›ci w Europie w czwartym kwartale 2020 roku, Ford przechodzi do nastÄ™pnej fazy planu na drodze do w peÅ‚ni elektrycznych napÄ™dów. Firma jest na dobrej drodze, aby osiÄ…gnąć docelowÄ… marżę EBIT na poziomie 6%, co jest częściÄ… planu firmy majÄ…cego na celu restrukturyzacjÄ™ globalnej dziaÅ‚alnoÅ›ci motoryzacyjnej.
Ford zobowiÄ…zaÅ‚ siÄ™ dzisiaj, że do poÅ‚owy 2026 roku peÅ‚na europejska gama pojazdów osobowych marki bÄ™dzie mogÅ‚a poruszać siÄ™ z zerowÄ… emisjÄ… spalin, bÄ™dÄ… to samochody w peÅ‚ni elektryczne lub hybrydowe typu plug-in, a do 2030 roku planowane jest stuprocentowe przejÅ›cie na napÄ™dy w peÅ‚ni elektryczne. Analogicznie do 2024 r. caÅ‚a gama pojazdów dostawczych Forda bÄ™dzie zdolna do jazdy bezemisyjnej, w peÅ‚ni elektryczna lub napÄ™dzana ukÅ‚adami hybrydowymi typu plug-in, a do 2030 roku dwie trzecie sprzedawanych pojazdów dostawczych Forda ma być w peÅ‚ni zelektryfikowanych lub wyposażonych w napÄ™d hybrydowy plug-in.
Powyższa wiadomość pojawia siÄ™ po ogÅ‚oszeniu przez Forda powrotu do rentownoÅ›ci w Europie w czwartym kwartale 2020 roku oraz po zapowiedzi, że firma zainwestuje globalnie do 2025 roku co najmniej 22 miliardy dolarów w elektryfikacjÄ™, czyli prawie dwa razy tyle, ile firma przeznaczyÅ‚a wczeÅ›niej w planach na pojazdy elektryczne.
– PrzeprowadziliÅ›my z powodzeniem restrukturyzacjÄ™ Ford of Europe i powróciliÅ›my do rentownoÅ›ci w czwartym kwartale 2020 roku. Obecnie wkraczamy w Europie w przyszÅ‚ość należącÄ… do peÅ‚nej elektryfikacji z nowymi pojazdami i nowymi, wysokiej klasy usÅ‚ugami komunikacji – powiedziaÅ‚ Stuart Rowley, prezes Ford of Europe. – Oczekujemy, że w tym roku bÄ™dziemy kontynuowali silny wzrost w Europie i pozostaniemy na dobrej drodze do osiÄ…gniÄ™cia szeÅ›cioprocentowej marży EBIT w ramach planu Forda, którego celem jest wzmocnienie naszej globalnej dziaÅ‚alnoÅ›ci motoryzacyjnej – dodaÅ‚ Rowley.
Kluczowe znaczenie dla usprawnienia dziaÅ‚alnoÅ›ci Forda w Europie w ciÄ…gu ostatnich dwóch lat miaÅ‚a poprawa kosztów strukturalnych o 1 miliard dolarów, zwrócenie wiÄ™kszej uwagi na nierentowne rynki, stworzenie lepiej dostosowanej linii pojazdów w ramach trzech grup biznesowych skoncentrowanych na kliencie oraz partnerstwa majÄ…ce na celu stymulowanie wzrostu i poprawÄ™ poziomu rentownoÅ›ci w caÅ‚ej firmie.
Przyspieszenie rozwoju dziaÅ‚alnoÅ›ci For da w zakresie pojazdów dostawczych
W 2020 roku Ford po raz szósty z rzÄ™du siÄ™gnÄ…Å‚ po tytuÅ‚ lidera sprzedaży pojazdów użytkowych w Europie. Wzrost w mocnej u Forda branży pojazdów dostawczych jest kluczowy dla jego europejskiej rentownoÅ›ci. Ma on być wspierany przez nowe produkty i usÅ‚ugi, wspóÅ‚pracÄ™ z rozlegÅ‚Ä… sieciÄ… partnerów zabudowujÄ…cych pojazdy dostawcze, przy czym strategiczny sojusz Forda z Volkswagenem i spóÅ‚kÄ… joint venture Ford Otosan zapewni efektywny kosztowo rozwój pojazdów i zaopatrzenie w komponenty.
Motorem dalszego wzrostu w segmencie pojazdów dostawczych bÄ™dzie ekosystem zbudowany wokóÅ‚ usÅ‚ug komunikacji opracowanych wspólnie z klientami, których celem jest poprawa zadowolenia wÅ‚aÅ›cicieli pojazdów i wspieranie rozwoju ich firm. Obejmuje to przykÅ‚adowo usÅ‚ugi zwiÄ…zane z czasem gotowoÅ›ci do pracy i produktywnoÅ›ciÄ…, takie jak FordPass Pro dla flot skÅ‚adajÄ…cych siÄ™ z maksymalnie piÄ™ciu pojazdów, a także uruchomienie Ford Fleet Management, programu stworzonego przez Forda i ALD Automotive w ubiegÅ‚ym roku, sÅ‚użącego maksymalizacji produktywnoÅ›ci u klientów flotowych, którzy poszukujÄ… usÅ‚ug dostosowanych do indywidualnych potrzeb, by utrzymać flotÄ™ samochodowÄ… w ruchu.
Firmy Ford i Google ogÅ‚osiÅ‚y również niedawno utworzenie nowej grupy partnerskiej, Team Upshift, której celem jest tworzenie przeÅ‚omowych rozwiÄ…zaÅ„ opartych na analizie danych. To pierwsze w swoim rodzaju partnerstwo, korzystajÄ…ce z wewnÄ™trznych możliwoÅ›ci Forda, bÄ™dzie podstawÄ… przeksztaÅ‚cenia doÅ›wiadczeÅ„ i usÅ‚ug zwiÄ…zanych z posiadaniem pojazdu, skierowanym zarówno do klientów eksploatujÄ…cych pojazdy użytkowe, jak i osobowe.
Inwestycja 1 miliarda dolarów w zakÅ‚ady Forda w Kolonii
GÅ‚ównym impulsem dla Forda w kierunku caÅ‚kowicie elektrycznej przyszÅ‚oÅ›ci jest nowa inwestycja o wartoÅ›ci 1 miliarda dolarów, majÄ…ca na celu modernizacjÄ™ montowni pojazdów w Kolonii w Niemczech, jednego z najwiÄ™kszych oÅ›rodków produkcyjnych w Europie i siedziby Ford of Europe. Inwestycja ta przeksztaÅ‚ci istniejÄ…ce zakÅ‚ady montażu pojazdów w Centrum Elektryfikacji Ford Cologne Electrification Center, ukierunkowane na produkcjÄ™ pojazdów elektrycznych. BÄ™dzie to pierwszy taki zakÅ‚ad Forda w Europie.
Ford potwierdziÅ‚ również, że pierwszy seryjny, caÅ‚kowicie elektryczny samochód osobowy przeznaczony dla europejskich klientów zjedzie z taÅ›m zakÅ‚adu w 2023 roku, przy czym rozważana jest możliwość produkowania tam drugiego w peÅ‚ni elektrycznego pojazdu.
– Nasza dzisiejsza zapowiedź przeksztaÅ‚cenia zakÅ‚adu w Kolonii, który od 90 lat jest naszÄ… siedzibÄ… i centrum dziaÅ‚alnoÅ›ci w Niemczech, jest jednÄ… z najbardziej znaczÄ…cych decyzji Forda od dziesiÄ™cioleci. Pokazuje to nasze zaangażowanie w Europie i znaczenie pojazdów elektrycznych w nowoczesnej przyszÅ‚oÅ›ci marki jako centralnego punktu naszej strategii rozwoju – powiedziaÅ‚ prezes Rowley.
– Decyzja o uczynieniu z zakÅ‚adu produkcyjno-rozwojowego w Kolonii centrum e-mobilnoÅ›ci Forda w Europie jest ważnym sygnaÅ‚em dla caÅ‚ej naszej zaÅ‚ogi – powiedziaÅ‚ Martin Hennig, przewodniczÄ…cy Centralnej Rady ZakÅ‚adowej Ford-Werke GmbH. – Zapewnia to naszym pracownikom dÅ‚ugoterminowÄ… perspektywÄ™, a jednoczeÅ›nie zachÄ™ca ich do udziaÅ‚u w ksztaÅ‚towaniu elektrycznej przyszÅ‚oÅ›ci – dodaÅ‚ Henning.
Stuart Rowley podsumowaÅ‚ to nastÄ™pujÄ…co – BÄ™dziemy oferowali wyjÄ…tkowÄ… gamÄ™ pojazdów zelektryfikowanych, wspieranych przez skoncentrowane na kliencie usÅ‚ugi cyfrowe, pozwalajÄ…c naszym klientom wyruszyć z nami w podróż ku w peÅ‚ni elektrycznej przyszÅ‚oÅ›ci. Zaczynamy już teraz od wprowadzenia na rynek caÅ‚kowicie elektrycznego Mustanga Mach-E. BÄ™dzie to w poÅ‚Ä…czeniu z naszÄ… wiodÄ…cÄ… rolÄ… w segmencie pojazdów użytkowych stanowiÅ‚o podstawÄ™ trwale rentownego biznesu Forda w Europie – dodaÅ‚ Rowley.
Dodatkowe szczegóÅ‚y, dotyczÄ…ce planu elektryfikacji Forda i przeksztaÅ‚cenia zakÅ‚adu w Kolonii zostanÄ… przedstawione w ciÄ…gu najbliższych miesiÄ™cy.