Ford gotowy na znaczący skok sprzedaży
Zamówienia od klientów indywidualnych caÅ‚y czas rosnÄ…, co powoduje, że Ford może z ogromnym optymizmem patrzeć w przyszÅ‚ość. Ich liczba zwiÄ™kszyÅ‚a siÄ™ o ponad 70 000, a liczba ta nie obejmuje jeszcze zamówieÅ„ na Bronco i Mavericka. Jest to aż 10 razy wiÄ™cej niż w tym samym okresie rok temu. Ford jest wiÄ™c przygotowany na znaczÄ…cy wzrost sprzedaży, kiedy tylko poprawi siÄ™ rynkowa sytuacja z póÅ‚przewodnikami.
W tym aspekcie najbardziej imponuje elektryczny F-150 Lightning. Liczba rezerwacji na ten model przekroczyÅ‚a bowiem 120 tysiÄ™cy, a co warto podkreÅ›lić: prawie 80% z nich pochodzi od nowych klientów Forda. Zdecydowanie najwiÄ™cej rezerwacji zÅ‚ożono w Kalifornii.
Duże nadzieje budzi także zainteresowaniem Fordem Maverickiem, na którego zebrano już okoÅ‚o 80 000 rezerwacji. Liczba zamówieÅ„ na elektrycznego E-Transita przekroczyÅ‚a natomiast 20 000 i caÅ‚y czas roÅ›nie.
Niedawne przejÄ™cie Electriphi pozwoli Fordowi na zintegrowanie możliwoÅ›ci start-upu z usÅ‚ugami Ford Pro, w celu opracowania najbardziej zaawansowanych rozwiÄ…zaÅ„ dotyczÄ…cych Å‚adowania i zarzÄ…dzania energiÄ… dla klientów flotowych użytkujÄ…cych E-Transita czy F-150 Lightning Pro.
Zainteresowanie Mustangiem Mach-E nie maleje
Zelektryfikowane samochody Forda odnotowaÅ‚y lipcowy rekord sprzedaży. Do klientów trafiÅ‚o 9 103 pojazdy, co stanowi wzrost o 57,5% w porównaniu do lipca ubiegÅ‚ego roku. W najwiÄ™kszym stopniu to zasÅ‚uga Mustanga Mach-E oraz F-150 PowerBoost Hybrid, które sprzedaÅ‚y siÄ™ odpowiednio w 2 854 i 4 498 egzemplarzach.
Warto dodać, że dla F-150 PowerBoost Hybrid był to najlepszy miesiąc sprzedaży od momentu wprowadzenia na rynek. Względem czerwca sprzedaż modelu wzrosła o imponujące 23,4%.
Sprzedaż Mustanga Mach-E w lipcu wzrosÅ‚a natomiast w stosunku do czerwca o 15,8%. Tym samym zajmuje on drugie miejsce w szybko rozwijajÄ…cym siÄ™ segmencie elektrycznych SUV-ów. Zainteresowaniem samochodem potwierdza fakt, że przed sprzedażą pozostaje on Å›rednio zaledwie 12 dni w salonach dilerów.
NiezwykÅ‚Ä… popularnoÅ›ciÄ… w USA cieszy siÄ™ zastrzeżony pakiet oprogramowania Blue Oval Intelligence, który inicjuje bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania do pojazdów klientów. Od poczÄ…tku 2021 roku aktualizacje zostaÅ‚y dostarczone do ponad 150 tysiÄ™cy różnych pojazdów, zaÅ› 95% wÅ‚aÅ›cicieli Mustangów Mach-E decyduje siÄ™ na tÄ™ usÅ‚ugÄ™.
Nie tylko samochody
Co ciekawe, roÅ›nie także sprzedaż akcesoriów i gadżetów Forda. Przez pierwszÄ… poÅ‚owÄ™ roku ta część biznesu wzrosÅ‚a o 23% w porównaniu do poprzedniego roku, a marka oczekuje dalszego wzrostu i rekordowego roku pod tym wzglÄ™dem.