Fabryka przekÅ‚adni Van Dyke zmienia nazwÄ™ na Van Dyke Electric Powertrain Center, która to nazwa jest ukÅ‚onem w stronÄ™ zaawansowanych technologicznie podzespoÅ‚ów od teraz tu powstajÄ…cych. ZakÅ‚ad bÄ™dzie produkowaÅ‚ elektryczne silniki i skrzynie biegów do pojazdów hybrydowych i w peÅ‚ni zelektryfikowanych, takich jak F-150 Lightning.
Od ponad 50 lat fabryka przekÅ‚adni Van Dyke produkuje elementy zawieszenia i tradycyjne skrzynie biegów do pojazdów z silnikami spalinowymi Forda. W ciÄ…gu ostatnich 10 lat zakÅ‚ad dodaÅ‚ do swojego produkcyjnego portfolio przekÅ‚adnie hybrydowe. Teraz fabryka przechodzi gruntownÄ… modernizacjÄ™, aby wesprzeć zaangażowanie Forda w elektryfikacjÄ™.
- Zaawansowana technologia, której używamy w Van Dyke Electric Powertrain Center, przenosi nas na wyższy poziom elektrycznej przyszÅ‚oÅ›ci Forda - mówi John Savona, wiceprezes ds. produkcji i pracy w Ford Motor Company. - Transformacja, którÄ… teraz przeprowadzamy, pozwoli nam szybko dopasowywać produkcjÄ™ wraz ze wzrostem zainteresowania klientów nowymi pojazdami elektrycznymi marki – dodaÅ‚.
Ogromny potencjał Van Dyke Electric Powertrain Center
Van Dyke Electric Powertrain Center to obiekt o powierzchni ponad 185 tys. m2, zajmujÄ…cy obszar ponad 58 ha i zatrudniajÄ…cy okoÅ‚o 1 050 osób. Ford zainwestowaÅ‚ niedawno w fabrykÄ™ 150 milionów dolarów w dodatkowe oprzyrzÄ…dowanie. Obecnie zakÅ‚ad produkuje przekÅ‚adnie konwencjonalne i hybrydowe do pojazdów takich jak Ford Transit, Edge, Escape, EcoSport, Mondeo, Kuga, S-Max, Galaxy i Lincoln Corsair.
Fabryka Van Dyke ruszyÅ‚a w 1968 roku i wówczas wytwarzaÅ‚a części do przedniego zawieszenia. Z kolei pierwszÄ… skrzyniÄ™ biegów wyprodukowaÅ‚a w 1993 roku. ByÅ‚a to 4-stopniowa automatyczna skrzynia biegów do pojazdów takich jak Ford Taurus i Windstar. Natomiast w 2006 roku rozpoczÄ…Å‚ siÄ™ montaż 6-stopniowej skrzyni biegów dla różnych pojazdów, w tym Forda Edge i Explorera. W 2018 roku wprowadzono produkcjÄ™ 8-biegowej przekÅ‚adni dla Forda Edge.
W 2012 roku fabryka Van Dyke wprowadziÅ‚a do produkcji pierwszÄ… hybrydowÄ… skrzyniÄ™ biegów Forda z napÄ™dem na przednie koÅ‚a. W 2013 roku Van Dyke staÅ‚a siÄ™ pierwszÄ… póÅ‚nocnoamerykaÅ„skÄ… fabrykÄ… przekÅ‚adni Forda typu „zero waste-to-landfill” (czyli ograniczajÄ…cÄ… do absolutnego minimum ilość odpadów trafiajÄ…cych na wysypiska Å›mieci).
Firma oczekuje, że już tego lata fabryka Van Dyke Electric Powertrain Center rozpocznie peÅ‚nÄ… parÄ… produkcjÄ™ pierwszego silnika elektrycznego (eMotor), którego egzemplarze bÄ™dÄ… zjeżdżaÅ‚y z linii co 75 sekund. eMotor dziÄ™ki wykorzystaniu najnowszej technologii w projektowaniu i produkcji silników, charakteryzuje siÄ™ cichszym i bardziej wydajnym ukÅ‚adem. Może też zostać zastosowany do przekÅ‚adni hybrydowej lub przekÅ‚adni eTrans w przypadku pojazdu w peÅ‚ni elektrycznego. Oczekuje siÄ™, że zelektryfikowana skrzynia biegów (eTrans) zostanie wprowadzona do produkcji na poczÄ…tku przyszÅ‚ego roku.