-
Ford tworzy firmÄ™ Ford Autonomous Vehicles LLC, która zajmie siÄ™ wszystkimi aspektami dziaÅ‚alnoÅ›ci zwiÄ…zanymi z autonomicznymi samochodami, by przyspieszyć rozwój AV i wykorzystać możliwoÅ›ci rynkowe
-
PrzyspieszajÄ…c integracjÄ™ i zastosowanie nowych rozwiÄ…zaÅ„ technicznych w caÅ‚ym swoim systemie przemysÅ‚owym, Ford dostosowuje swoje rozwiÄ…zania informatyczne oraz Å›wiatowy system zamawiania i realizowania zamówieÅ„ do globalnej struktury operacyjnej firmy
-
Ford kÅ‚adzie wiÄ™kszy nacisk na linie produktowe w caÅ‚ej swojej dziaÅ‚alnoÅ›ci. WysiÅ‚ek ten ukierunkowany jest na projekty skoncentrowane na czÅ‚owieku, a zespoÅ‚y produktowe kÅ‚adÄ… jeszcze wiÄ™kszy nacisk na poznawanie klientów i możliwoÅ›ci rynkowych, aby dostarczać produkty, w których mogÄ… zakochać siÄ™ ludzie na caÅ‚ym Å›wiecie
Ford koncentruje swojÄ… aktywność dotyczÄ…cÄ… autonomii pojazdów w nowo utworzonej firmie Ford Autonomous Vehicles LLC, która zajmie siÄ™ integracjÄ… systemów autonomicznej jazdy Forda, badaniami dotyczÄ…cymi autonomii pojazdów i zaawansowanÄ… inżynieriÄ…, rozwojem transportu autonomicznego jako sieci usÅ‚ug, postrzeganiem autonomii jazdy przez użytkowników, strategiÄ… biznesowÄ… i organizacjÄ… zespoÅ‚ów rozwijajÄ…cych projekty biznesowe.
Nowa firma dziaÅ‚ajÄ…ca jako spóÅ‚ka z ograniczonÄ… odpowiedzialnoÅ›ciÄ… (LCC), majÄ…ca przyciÄ…gnąć także inwestycje stron trzecich, bÄ™dzie funkcjonowaÅ‚a gÅ‚ównie w kampusie Forda na Corktown w Detroit i obejmie udziaÅ‚y wÅ‚asnoÅ›ciowe Forda w Argo AI, firmie z Pittsburga bÄ™dÄ…cej partnerem Forda w zakresie rozwoju systemów jazdy autonomicznej. Ford zamierza zainwestować 4 miliardy dolarów w swoje prace nad AV do koÅ„ca roku 2023, w tym 1 miliard dolarów zostanie zainwestowany w Argo AI.
Sherif Marakby, obecnie wiceprezes Forda odpowiedzialny za pojazdy autonomiczne i elektryczne, zostaje dyrektorem generalnym Ford Autonomous Vehicles LLC i bÄ™dzie podlegaÅ‚ radzie dyrektorów, której przewodniczy Marcy Klevorn, sprawujÄ…ca funkcjÄ™ wiceprezesa wykonawczego i prezesa Forda ds. mobilnoÅ›ci. Bliższa wspóÅ‚praca zespoÅ‚ów odpowiedzialnych za platformÄ™ autonomicznej jazdy i za rozwiÄ…zania dotyczÄ…ce mobilnoÅ›ci umożliwi szybszy rozwój przedsiÄ™wzięć, które mogÄ… okazać siÄ™ kluczowe w Å›wiecie zmierzajÄ…cym w stronÄ™ pojazdów autonomicznych.
„Ford poczyniÅ‚ ogromne postÄ™py w zakresie poziomu prac zwiÄ…zanych z autonomiÄ… pojazdów - od rozwoju technicznego, przez innowacje w modelu biznesowym, po odbiór spoÅ‚eczny takich pojazdów - powiedziaÅ‚ Jim Hackett, prezes i dyrektor generalny Ford Motor Company. WÅ‚aÅ›nie nadszedÅ‚ wÅ‚aÅ›ciwy moment, aby skonsolidować naszÄ… autonomicznÄ… platformÄ™ samochodowÄ… w jeden zespóÅ‚, aby jak najlepiej przygotować firmÄ™ do wykorzystania pojawiajÄ…cych siÄ™ możliwoÅ›ci.
Po zmianie zakresu odpowiedzialnoÅ›ci Marakby'ego, Ted Cannis, dyrektor globalny odpowiedzialny za elektryfikacjÄ™, poprowadzi Team Edison, zespóÅ‚ odpowiedzialny za rozwój i wprowadzanie na rynek pojazdów elektrycznych nowej generacji. Team Edison bÄ™dzie nadal podlegaÅ‚ Jimowi Farley’owi, wiceprezesowi wykonawczemu i prezesowi odpowiedzialnemu za rynki Å›wiatowe.
Strategia Forda dotyczÄ…ca pojazdów elektrycznych obejmuje nowe analizy dotyczÄ…ce doÅ›wiadczeÅ„ posiadaczy samochodów elektrycznych, w tym bezproblemowego Å‚adowania akumulatorów z instalacji domowych i w czasie podróży, a także oferowanie dokonywanych zdalnie i bezprzewodowo (over-the-air) kompletnych aktualizacji oprogramowania samochodów w celu zwiÄ™kszenia ich możliwoÅ›ci i funkcjonalnoÅ›ci.
Ponadto Ford reorganizuje dziaÅ‚ operacji globalnych, kierowany przez wiceprezesa wykonawczego Joe Hinrichsa, wÅ‚Ä…czajÄ…c w zakres jego odpowiedzialnoÅ›ci techniki informatyczne oraz globalny system zamawiania i realizacji zamówieÅ„, integrujÄ…c zespoÅ‚y, rozwiÄ…zania techniczne i procesy obejmujÄ…ce obie te dziedziny w systemach produkcyjnych Forda. W rezultacie tych zmian Jeff Lemmer, wiceprezes i dyrektor ds. informatyki, bÄ™dzie podlegaÅ‚ Joe Hinrichsowi.
Powyższe zmiany pomogÄ… firmie przyspieszyć integracjÄ™ i wprowadzanie rozwiÄ…zaÅ„ technicznych w caÅ‚ym fordowskim organizmie przemysÅ‚owym, celem dalszego usprawnienia produkcji, przyspieszenia dostaw pojazdów, redukcji zapasów i poprawy efektywnoÅ›ci kapitaÅ‚owej.
„Ewolucja mocy obliczeniowej oraz technik informatycznych pozwoliÅ‚y zaoferować klientom wspaniaÅ‚e produkty - od samochodów po tablety.” - mówi Jim Hackett. „Możemy teraz wykorzystać tÄ™ rozwiÄ…zania, by otworzyć drzwi do nowego Å›wiata personalizacji pojazdów, udoskonalić Å‚aÅ„cuch dostaw i odchudzić zapasy materiaÅ‚owe, czyniÄ…c nasz system konkurencyjnym z dowolnym modelem przemysÅ‚owym na Å›wiecie - a wyzwaniem dla Joe Hinrichsa bÄ™dzie zapewnienie wsparcia w przeprojektowaniu naszego systemu tak, by te cele osiÄ…gnąć przy jednoczesnej poprawie obsÅ‚ugi klientów i dilerów oraz ogólnej sprawnoÅ›ci naszej firmy.”
Hau Thai-Tang, wiceprezes wykonawczy ds. rozwoju produktu i zakupów, bÄ™dzie teraz podlegaÅ‚ bezpoÅ›rednio Hackettowi. Takie zmiany organizacyjne sprawiÄ…, że osoby sprawujÄ…ce kluczowe funkcje bÄ™dÄ… miaÅ‚y jeszcze silniejszy gÅ‚os, co pozwoli firmie tworzyć zwyciÄ™skie portofolio produktów.
Wiceprezes Hau Thai-Tang prowadzi Forda w stronÄ™ elastycznej architektury pojazdów i powszechniejszego stosowania wspólnych części w różnych modelach, skracajÄ…c czas opracowywania nowego produktu od rysunku koncepcyjnego do salonu dealerskiego aż o 20 procent. Pomoże to Fordowi zrealizować plan zwiÄ™kszenia efektywnoÅ›ci dziaÅ‚aÅ„ inżynieryjnych o wartoÅ›ci niemal 7 miliardów dolarów. W ciÄ…gu piÄ™ciu lat firma zamierza stworzyć najbardziej wydajnÄ… organizacjÄ™ rozwoju produktu wÅ›ród dużych producentów samochodów.
Pięć elastycznych architektur platform pojazdów Forda - nadwozie na ramie, nadwozie samonoÅ›ne z napÄ™dem na przednie koÅ‚a, nadwozie samonoÅ›ne z napÄ™dem na tylne koÅ‚a, furgon z nadwoziem samonoÅ›nym i samochód elektryczny z zasilaniem akumulatorowym (BEV) - sÄ… poÅ‚Ä…czone z „rodzinami” moduÅ‚ów konstrukcyjnych, które obejmujÄ… pakiety napÄ™dowe, pakiety elektryczne i konfiguracjÄ™ pojazdów. SiedemdziesiÄ…t procent inżynierii każdego pojazdu bÄ™dzie wynikiem nowego podejÅ›cia do architektury konstrukcji, z 30 procentami zawartoÅ›ci - w tym wlotami powietrza, maskami silnika, drzwiami itp. – skonstruowanymi z przeznaczeniem dla konkretnego modelu pojazdu.
Wszystkie ogłoszone zmiany organizacyjne obowiązują od sierpnia 2018 roku.
Ponadto, Ford bÄ™dzie intensywniej pracowaÅ‚ nad liniami produktów w caÅ‚ej firmie. Prace prowadzone pod kierownictwem Jima Farley'a oparte sÄ… na projektowaniu skoncentrowanym na czÅ‚owieku, a zespoÅ‚y poszczególnych linii produktów kÅ‚adÄ… wiÄ™kszy nacisk na informacje o klientach i możliwoÅ›ciach rynkowych, by dostarczać produkty i usÅ‚ugi dostosowane do zmieniajÄ…cych siÄ™ potrzeb konsumentów. Tak zorientowane na klienta podejÅ›cie do linii produktów jest rozwiniÄ™ciem sukcesów, jakie już widzieliÅ›my w caÅ‚ej organizacji Forda dziÄ™ki zespoÅ‚om odpowiedzialnym za pickupy F-Series w Ameryce PóÅ‚nocnej, za modele Ranger w regionie Azji i Pacyfiku oraz zespoÅ‚owi pojazdów użytkowych w Europie.
Do 2020 r. Ford bÄ™dzie oferowaÅ‚ najmÅ‚odszÄ… liniÄ™ produktów w Ameryce PóÅ‚nocnej spoÅ›ród wszystkich dużych producentów samochodów, a ich Å›rednia wieku w salonach spadnie z 5,7 do 3,3 roku, co nastÄ…pi w zwiÄ…zku z zastÄ…pieniem trzech czwartych oferty nowymi modelami i dodaniem czterech nowych pojazdów z segmentów truck i SUV. Ford ma podobnie agresywne plany odÅ›wieżania gamy produktowej w innych regionach, w tym w Europie i Azji.
„PrzyglÄ…damy siÄ™ każdemu aspektowi naszej dziaÅ‚alnoÅ›ci, dziÄ™ki czemu jest ona bardziej sprawna i zapewnia, że każde podejmowane przez nas dziaÅ‚anie napÄ™dzane jest tym, co bÄ™dzie sÅ‚użyć naszym klientom w sposób, który wspiera nasze cele zwiÄ…zane z kondycjÄ… firmy i jej wydajnoÅ›ciÄ…>”- powiedziaÅ‚ Hackett.