DziÄ™ki Latitude AI, Ford zyskuje zespóÅ‚ utalentowanych pracowników, liderów branży w zakresie uczenia maszynowego, robotyki, software, sensorów, inżynierii systemów i obsÅ‚ugi. Dzieje siÄ™ to w chwili, kiedy producent samochodów rozszerza dziaÅ‚alność badawczo-rozwojowÄ… nad systemami zautomatyzowanej jazdy osiÄ…gajÄ…c znaczne postÄ™py projektu Ford BlueCruise, który ma na koncie ponad 50 milionów mil jazdy bez udziaÅ‚u kierowcy.
Latitude dokonuje zmiany wyobrażeÅ„ na temat odczuć i doÅ›wiadczeÅ„ klientów, którzy bÄ™dÄ… korzystać z systemów zautomatyzowanej jazdy w sytuacjach, które w normalnym prowadzeniu samochodu bywajÄ… obecnie uciążliwe, stresujÄ…ce i nieprzyjemne, np. jazda w korku lub na dÅ‚ugich odcinkach autostrady. WedÅ‚ug danych firmy INRIX, przeciÄ™tny kierowca w USA spÄ™dza w korkach prawie 100 godzin rocznie.
„Postrzegamy technologiÄ™ zautomatyzowanej jazdy jako okazjÄ™ do ponownego zdefiniowania relacji miÄ™dzy ludźmi a ich pojazdami” – powiedziaÅ‚ Doug Field, gÅ‚ówny specjalista ds. zaawansowanego rozwoju produktów i technologii w Ford Motor Company. „Klienci korzystajÄ…cy z BlueCruise już doÅ›wiadczajÄ… korzyÅ›ci pÅ‚ynÄ…cych z jazdy bez użycia rÄ…k. Bogate doÅ›wiadczenia utalentowanego zespoÅ‚u Latitude pomogÄ… nam przyspieszyć rozwój najnowszego systemu zautomatyzowanej jazdy, którego zadaniem bÄ™dzie nie tylko uczynienie podróży bezpieczniejszÄ…, mniej stresujÄ…cÄ… i przyjemniejszÄ…, ale także z czasem przywrócenie naszym klientom części ich dnia”.
Utworzenie Latitude stanowi uzupeÅ‚nienie zeszÅ‚orocznej strategicznej decyzji Forda o skupieniu siÄ™ na technologiach zautomatyzowanej jazdy w samochodach prywatnych. Ford zatrudniÅ‚ obecnie okoÅ‚o 550 pracowników nie istniejÄ…cej już spóÅ‚ki Argo AI – specjalistów w dziedzinach uczenia maszynowego i robotyki, platform opartych na chmurze, mapowania, sensorów i systemów obliczeniowych, dziaÅ‚alnoÅ›ci testowej, inżynierii systemów i bezpieczeÅ„stwa. ZespóÅ‚ Latitude wykorzystuje wiÄ™kszość doÅ›wiadczenia zgromadzonego w takich dziedzinach jak zautomatyzowana jazda, korzysta też z opracowanych wczeÅ›niej narzÄ™dzi do tworzenia oprogramowania i infrastruktury, niezbÄ™dnych w pracy nad zaawansowanymi systemami wspomagania kierowcy (ADAS).
Sammy Omari, dyrektor wykonawczy ADAS Technologies w Fordzie, bÄ™dzie jednoczeÅ›nie peÅ‚niÅ‚ funkcjÄ™ dyrektora generalnego Latitude. Dyrektorem ds. technologii, nadzorujÄ…cym produkty i rozwój techniczny Latitude, zostaÅ‚ Peter Carr, a stanowisko prezesa odpowiedzialnego za dziaÅ‚alność ekonomicznÄ… objÄ…Å‚ David Gollob.
„Wierzymy, że systemy zautomatyzowanej jazdy pomogÄ… poprawić bezpieczeÅ„stwo, wyzwalajÄ…c jednoczeÅ›nie zupeÅ‚nie nowe odczucia klientów, zmniejszajÄ…c stres, a w przyszÅ‚oÅ›ci bÄ™dÄ… oszczÄ™dzać czas kierowcy, aby mógÅ‚ skupić siÄ™ na tym, co dla niego istotne – powiedziaÅ‚ Omari.
„DoÅ›wiadczenia zespoÅ‚u Latitude umocniÄ… i uzupeÅ‚niÄ… dziaÅ‚ania globalnego zespoÅ‚u ADAS firmy Ford zajmujÄ…cego siÄ™ opracowywaniem przyszÅ‚ych systemów wspomagajÄ…cych kierowcÄ™, co ostatecznie wiąże siÄ™ z wieloma korzyÅ›ciami, jakie niesie ze sobÄ… automatyzacja.”
Siedziba firmy Latitude znajduje siÄ™ w Pittsburghu, a dodatkowe centra inżynierii w Dearborn, w stanie Michigan i Palo Alto, w Kalifornii. Firma bÄ™dzie również prowadzić obiekt testowy do prób jazd autostradowych w Greenville, w PoÅ‚udniowej Karolinie.