Zaangażowanie kapitaÅ‚owe Forda w rozwój elektromobilnoÅ›ci
Po pierwszej inwestycji w Solid Power w 2019 roku, Ford dokonaÅ‚ dodatkowych nakÅ‚adów kapitaÅ‚owych, aby przyspieszyć dalszy rozwój technologii akumulatorów w pojazdach osobowych.
- Technologia akumulatorów póÅ‚przewodnikowych jest ważna dla przyszÅ‚oÅ›ci pojazdów elektrycznych i dlatego bezpoÅ›rednio w niÄ… inwestujemy, a także przyspieszamy wewnÄ™trzne prace badawczo-rozwojowe Forda nad technologiÄ… akumulatorów nowej generacji - powiedziaÅ‚ Hau Thai-Tang, dyrektor ds. platformy produktowej Forda. - WykorzystujÄ…c wiedzÄ™ najbardziej doÅ›wiadczonych ekspertów ds. akumulatorów na Å›wiecie w firmie Ford, badamy różne sposoby zasilania w peÅ‚ni elektrycznych pojazdów przyszÅ‚oÅ›ci, które dajÄ… radość z jazdy, wykorzystujÄ…c sprawdzone procesy rozwojowe i produkcyjne. – dodaÅ‚.
Baterie póÅ‚przewodnikowe to prawdziwa rewolucja. Nie wykorzystujÄ… ciekÅ‚ego elektrolitu znajdujÄ…cego siÄ™ w konwencjonalnych akumulatorach litowo-jonowych, mogÄ… być lżejsze, z wiÄ™kszÄ… gÄ™stoÅ›ciÄ… energii oraz zapewniajÄ… wiÄ™kszy zasiÄ™g i niższy koszt.
Akumulatory póÅ‚przewodnikowe przyszÅ‚oÅ›ciÄ… motoryzacji?
Firma Solid Power, która wykorzystuje ogniwa akumulatorów póÅ‚przewodnikowych na bazie siarczków, wykazaÅ‚a swojÄ… zdolność do wytwarzania i skalowania wszystkich akumulatorów póÅ‚przewodnikowych nowej generacji, które sÄ… przeznaczone do zasilania pojazdów elektrycznych o wiÄ™kszym zasiÄ™gu, niższych kosztach i bezpieczniejszych w porównaniu do modeli używajÄ…cych akumulatora litowo-jonowego.
WiodÄ…ca pozycja Solid Power we wszystkich projektach i produkcji akumulatorów póÅ‚przewodnikowych zostaÅ‚a potwierdzona dostawÄ… setek wytwarzanych na linii montażowej ogniw akumulatorowych, które zostaÅ‚y zatwierdzone przez BMW Group i Ford pod koniec ubiegÅ‚ego roku, formalizujÄ…c plany komercjalizacji Solid Power przez dwóch dÅ‚ugoterminowych partnerów motoryzacyjnych.
- UpraszczajÄ…c konstrukcjÄ™ akumulatorów póÅ‚przewodnikowych w porównaniu z akumulatorami litowo-jonowymi, bÄ™dziemy w stanie zwiÄ™kszyć zasiÄ™g pojazdów, poprawić rozplanowanie wnÄ™trza oraz zwiÄ™kszyć pojemność przestrzeni bagażowej aut, a ostatecznie zapewnić klientom niższe koszty i lepszÄ… wartość - powiedziaÅ‚ Ted Miller, menedżer Forda ds. badania podsystemów elektryfikacji i zasilania. - Z niecierpliwoÅ›ciÄ… czekamy na dostarczenie tych ulepszeÅ„ i wspóÅ‚pracÄ™ z Solid Power, aby bezproblemowo i szybko zintegrować ich oparte na siarczkach caÅ‚kowicie póÅ‚przewodnikowe ogniwa akumulatorów z istniejÄ…cymi procesami produkcji ogniw litowo-jonowych w sposób o wiele bardziej wydajny, w porównaniu do produkcji póÅ‚przewodnikowych ogniw akumulatorów tlenkowych.
Zgodnie z nowÄ… umowÄ…, Ford otrzyma peÅ‚nowymiarowe ogniwa 100 Ah od Solid Power do testowania i integracji w pojazdach poczÄ…wszy od przyszÅ‚ego roku. Solid Power już teraz produkuje akumulatory póÅ‚przewodnikowe 20 Ah na pilotażowej linii produkcyjnej, wykorzystujÄ…c procesy i sprzÄ™t do produkcji litowo-jonowej.
Ford zawarÅ‚ również oddzielnÄ… umowÄ™ o wspólnym rozwoju z Solid Power w celu opracowania i przetestowania specyficznej konstrukcji ogniw akumulatorowych oraz pomocy w usprawnieniu integracji nowych rozwiÄ…zaÅ„ z przyszÅ‚ymi pojazdami.
- Obecnie oferujemy szerokÄ… gamÄ™ samochodów zelektryfikowanych m.in. hybrydowÄ… PumÄ™, KugÄ™ w kilku wersjach z hybrydÄ… plug-in wÅ‚Ä…cznie, czy też w peÅ‚ni elektrycznego Mustanga Mach-E o rewelacyjnych osiÄ…gach. Nasi klienci już teraz dostrzegajÄ… korzyÅ›ci pÅ‚ynÄ…ce z użytkowania tego typu pojazdów. Ponad 70% sprzedaży Forda Pumy stanowiÄ… samochody hybrydowe (mHEV). PrzyszÅ‚ość zapowiada siÄ™ jeszcze bardziej elektryzujÄ…co! – powiedziaÅ‚ Piotr Pawlak, prezes i dyrektor generalny Ford Polska.
Centrum doskonalenia akumulatorów Ford Ion Park
WczeÅ›niej Ford ogÅ‚osiÅ‚ utworzenie nowego globalnego centrum doskonalenia akumulatorów - nazwanego Ford Ion Park - w celu przyspieszenia badaÅ„ i rozwoju technologii akumulatorów i ogniw akumulatorowych - w tym przyszÅ‚ej produkcji akumulatorów.
Ford jest aktywnie zaangażowany w badania nad akumulatorami i pojazdami elektrycznymi od czasów Henry'ego Forda i Thomasa Edisona. Do tej pory firma zabezpieczyÅ‚a ponad 2 500 patentów w USA w zakresie technologii elektryfikacji, a kolejne 4 300 patentów oczekuje na zatwierdzenie. Oprócz tego Ford sprzedaÅ‚ ponad 1 milion hybryd, hybryd plug-in i pojazdów w peÅ‚ni elektrycznych od 2004 roku.