• Po szalonym finiszu Ford GT z numerem 67 zajmuje 2 miejsce w klasie GTE
Pro w 24h Le Mans.
• Po raz drugi z rzÄ™du Ford Chip Ganassi Racing stanÄ…Å‚ na podium legendarnego wyÅ›cigu .
• Kierowcy Forda wywalczyli podwójne punkty do klasyfikacji generalnej DÅ‚ugodystansowych
Wyścigowych Mistrzostw Świata FIA WEC.
24-godzinna bitwa i jazda “zderzak w zderzak” zakoÅ„czyÅ‚a siÄ™ wspólnym sukcesem zaÅ‚ogi, która wygraÅ‚a inauguracyjnÄ… rundÄ™ FIA WEC na torze Silverstone. Ponownie, kluczem do zwyciÄ™stwa okazaÅ‚y siÄ™ dobra strategia i niesamowity wysiÅ‚ek ze strony caÅ‚ego zespoÅ‚u.
„To byÅ‚ niesamowity wyÅ›cig>” - powiedziaÅ‚ Priaulx. "Każdy pitstop byÅ‚ bezbÅ‚Ä™dny. Ci faceci (zespóÅ‚ Ford Chip Ganassi Racing) zasÅ‚ugujÄ… na medal, po tym jak kolejny raz sprostali tak wielkiemu wyzwaniu. To byÅ‚y wyczerpujÄ…ce zawody. MusieliÅ›my walczyć o każde okrążenie, każdy pit stop przez 24 godziny. Wszystko musiaÅ‚o idealnie zagrać i tak siÄ™ staÅ‚o. Do ostatniej chwili trzymaliÅ›my kciuki za Harry’ego – kiedy pojawiÅ‚ siÄ™ tuż za CorvettÄ…, wiedzieliÅ›my, że zrobi co do niego należy i przyjedzie na drugiej pozycji.
Wszystkie cztery Fordy GT ukoÅ„czyÅ‚y 24h Le Mans, który byÅ‚ jednym z najbardziej brutalnych wyÅ›cigów na torze Circuit de la Sarthe od wielu lat. ZwyciÄ™zca z ubiegÅ‚ego roku, Ford z numerem 68 zajÄ…Å‚ szóste miejsce, natomiast samochody z numerami 69 i 66 dojechaÅ‚y do mety odpowiednio na siódmej i dziesiÄ…tej pozycji.
"Wow, co za wyÅ›cig", powiedziaÅ‚ Dave Pericak, dyrektor generalny Ford Performance. "Dla wszystkich byÅ‚ bardzo trudny do samego koÅ„ca. To dowodzi, że należy walczyć do ostatniego okrążenia. Drugie miejsce, wywalczone po raz drugi na tym torze, to niesamowita sprawa. Jasne, że pierwsze jest najlepsze, ale cieszymy siÄ™, bo jest to Å›wietny wynik dla naszego zespoÅ‚u. MieliÅ›my nie tylko doskonaÅ‚y finisz, ale także zdobyliÅ›my punkty do klasyfikacji mistrzostw, które chcemy wygrać w tym roku”.
Dla kierowców wszystkich czterech Fordów GT poczÄ…tek byÅ‚ bardzo obiecujÄ…cy – wyszli na prowadzenie po pierwszym okrążeniu 14-kilometrowego toru Circuit de la Sarthe. Jednak kiedy zapadÅ‚ zmierzch pojawiÅ‚y siÄ™ problemy, których nikt siÄ™ nie spodziewaÅ‚.
Billy Johnson w Fordzie GT z numerem 66 prowadziÅ‚ w klasie przez cztery godziny, poprawiajÄ…c wynik Stefana Mücke, który wystartowaÅ‚ do wyÅ›cigu z ósmego miejsca. Ale 10 godzin później kÅ‚opoty z zawieszeniem sprawiÅ‚y, że Olivier Pla wylÄ…dowaÅ‚ poza torem i spadÅ‚ na koniec stawki.
Ford GT z numerem 68 wywalczyÅ‚ w kwalifikacjach 12 pozycjÄ™ startowÄ…. Pomimo tego, przez krótki czas prowadziÅ‚ Dirk Müller pokazujÄ…c Å›wietne tempo. Jednak seria niefortunnych zdarzeÅ„ w pit lane sprawiÅ‚a, że nie miaÅ‚ okazji zaprezentować na co naprawdÄ™ go stać.
"Gratulacje dla zaÅ‚ogi „67-emki” za fantastyczne drugie miejsce", powiedziaÅ‚ Müller. "Wiemy, co czÅ‚owiek czuje jak staje na podium. To dobre uczucie. Tyle różnych rzeczy nas spotkaÅ‚o w czasie tego wyÅ›cigu. Joey wykonaÅ‚ dobrÄ… robotÄ™, tak samo jak Tony Kanaan. Dodanie go do skÅ‚adu odbyÅ‚o siÄ™ w dużym poÅ›piechu. PrzyjechaliÅ›my tu we wtorek rano i od tego momentu wszystko potoczyÅ‚o siÄ™ bardzo szybko. Ale daÅ‚ z siebie wszystko i stworzyliÅ›my fajny zespóÅ‚.
Kanaan, który razem z Tincknell’em i Priaulx rywalizowaÅ‚ w tegorocznych wyÅ›cigach 24 Rolex Daytona Å‚atwo zaadoptowaÅ‚ siÄ™ do samochodu w Le Mans.
SpoÅ›ród dwóch samochodów z numerami 68 i 69 biorÄ…cymi udziaÅ‚ w mistrzostwach IMSA SportsCar, duże nadzieje rozbudziÅ‚a zaÅ‚oga „69-tki”, która w kwalifikacjach wywalczyÅ‚a piÄ…tÄ… pozycjÄ™ startowÄ…. Choć na poczÄ…tku Richard Westbrook zgÅ‚aszaÅ‚ podsterowność, to liczyÅ‚ siÄ™ w walce o podium. Potem jednak musiaÅ‚ zjechać do pit stopu aby naprawić uszkodzonÄ… tylnÄ… lampÄ™. Problem ten pojawiÅ‚ siÄ™ także drugiego dnia i utrudniÅ‚ uzyskanie dobrego wyniku przez Westbrook’a, Ryan Briscoe i Scotta Dixon’a.
NastÄ™pny wyÅ›cig, w którym wystartuje zespóÅ‚ Ford Chip Ganassi Racing odbÄ™dzie siÄ™ za dwa tygodnie w Watkins Glen w Stanach Zjednoczonych.