CaÅ‚kowicie nowy E-Transit jest produkowany w Kansas City Assembly Plant - pierwszej amerykaÅ„skiej fabryce Forda, która we wÅ‚asnym zakresie² montuje zarówno akumulatory, jak i w peÅ‚ni elektryczne pojazdy.
- E-Transit jest najlepszym dowodem na to, że elektryczna flota komercyjna to już nie tylko wizja przyszłości, ale nasza nowoczesna rzeczywistość, zwiększająca zarazem produktywność - powiedział Kumar Galhotra, prezes odpowiedzialny za rynki amerykańskie i międzynarodowe w Ford Motor Company.
Ford Pro to globalny dziaÅ‚ i marka Forda zajmujÄ…ca siÄ™ dostarczaniem rozwiÄ…zaÅ„ dla klientów instytucjonalnych oraz firm komercyjnych różnej wielkoÅ›ci. DziaÅ‚ania te pomagajÄ… m.in. w zwiÄ™kszaniu produktywnoÅ›ci, poprawie czasu pracy i obniżeniu kosztów operacyjnych dziÄ™ki skomunikowanym usÅ‚ugom oraz gotowym do pracy pojazdom spalinowym i elektrycznym.
- Ford Pro angażuje siÄ™ w rozwój różnych przedsiÄ™wzięć - od produkcji furgonetek Transit i póÅ‚ciężarówek F-150 montowanych przez pracowników w Ameryce, przez wiele firm, którym pomoże w ekspansji, aż po lokalne spoÅ‚ecznoÅ›ci, które skorzystajÄ… z nowych miejsc pracy i przychodów - powiedziaÅ‚ Tim Baughman, dyrektor generalny Ford Pro North America.
ZwiÄ™kszenie produkcji pojazdów elektrycznych w odpowiedzi na popyt klientów
E-Transit to część wartej ponad 30 miliardów dolarów inwestycji Forda w pierwszy etap elektryfikacji realizowany do roku 2025. Elektryczny van to najnowszy, po Mustangu Mach-E, samochód Forda napÄ™dzany prÄ…dem. Dostawy F-150 Lightning i F-150 Lightning Pro rozpocznÄ… siÄ™ wiosnÄ… tego roku.
DziÄ™ki dynamicznemu rozwojowi, do koÅ„ca 2023 roku, Ford bÄ™dzie dysponowaÅ‚ globalnymi możliwoÅ›ciami produkcji aż 600 000 pojazdów elektrycznych rocznie, w tym ponad 200 000 SUV-ów Mustang Mach-E oraz 150 000 póÅ‚ciężarówek F-150 Lightning. Ford pracuje obecnie nad sposobami zwiÄ™kszenia produkcji najmÅ‚odszego w rodzinie E-Transita.
Popyt na elektryczne samochody dostawcze w USA jest duży. Już dziÅ› ponad 300 klientów zÅ‚ożyÅ‚o zamówienia na ponad 10 000 vanów E-Transit. Firmy zainteresowane tym rodzajem pojazdów to biznesy różnej wielkoÅ›ci - od maÅ‚ych firm, takich jak Sheeran Construction w Aston w Pensylwanii, przez gminy tj. miasto Orlando (Floryda), aż po niektórych najwiÄ™kszych krajowych usÅ‚ugodawców i sprzedawców detalicznych, takich jak Walmart.
- Mam caÅ‚kowite zaufanie do Forda i jestem pewien, że E-Transit doskonale sprawdzi siÄ™ w mojej pracy - powiedziaÅ‚ Ryan Sheeran, wÅ‚aÅ›ciciel Sheeran Construction i wkrótce wÅ‚aÅ›ciciel E-Transita. - Nie mogÄ™ siÄ™ doczekać mojego pierwszego, w peÅ‚ni elektrycznego pojazdu – dodaÅ‚.
Rozwój bazy produkcyjnej w Stanach Zjednoczonych
Aby dostarczyć samochody dostawcze E-Transit do klientów takich jak Sheeran, Ford zainwestowaÅ‚ 100 milionów dolarów w fabrykÄ™ w Kansas City. Producent stworzyÅ‚ także okoÅ‚o 150 dodatkowych miejsc pracy obejmujÄ…cych montaż pojazdów i zespoÅ‚ów akumulatorów do nowego elektrycznego vana.
- Kiedy zapytano mnie, czy chcÄ™ pracować przy nowym E-Transicie, byÅ‚em jednym z pierwszych, którzy podnieÅ›li rÄ™kÄ™ i zgÅ‚osili siÄ™ na ochotnika - powiedziaÅ‚ John Dodd, jeden z nowych pracowników Forda. - ChcÄ™ zobaczyć E-Transita na drogach i obserwować jego realny wpÅ‚yw na lokalne firmy. PrzyszÅ‚ość Forda jest elektryczna i to jest fascynujÄ…ce – dodaÅ‚.
Stworzone przez Forda nowe miejsca pracy znaczÄ…co rozszerzajÄ… zaangażowanie firmy w produkcjÄ™ aut w Stanach Zjednoczonych. Co ciekawe, marka Ford zatrudnia wiÄ™cej amerykaÅ„skich pracowników oraz montuje wiÄ™cej pojazdów w Ameryce, niż jakikolwiek inny producent samochodów.