FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1634 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1113 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Honda CBR1000RR-R Fireblade na rok 2022
Autor: Piotr S.  Dodano: 2021-11-24
Wyświetlono: 304 razy
Honda CBR1000RR-R Fireblade na rok 2022
Wprowadzona na rynek w 1992 roku Honda Fireblade pozostaje do dzisiaj ikoną sportowego motocykla klasy 1000 cm3. Jest to maszyna, będąca bazą dla wyścigowych motocykli, używanych na krótkich torach wyścigowych na całym świecie, a także w legendarnych wyścigach TT na wyspie Man.
foto © Honda

Czas i motocyklowa konkurencja nie stoją w miejscu, dlatego Honda – patrząc z dumą na historię CBR1000RR Fireblade – wyznaczyła nowy kierunek rozwoju dla tego modelu. Przy dużym zaangażowaniu Honda Racing Corporation powstały dwa zupełnie nowe motocykle - CBR1000RR-R Fireblade i CBR1000RR-R Fireblade SP*, dzięki czemu motocykl marzeń każdego kierowcy stał się jeszcze bardziej atrakcyjny.
 
Skorzystano z bardzo wielu rozwiązań zastosowanych w silniku i podwoziu modelu RC213V-S, będącego dopuszczoną do ruchu drogowego wersją motocykla MotoGP, adaptując także aerodynamikę tego modelu, jednak obie wersje Fireblade skonstruowano zupełnie od nowa, dając im nowy silnik, prowadzenie i aerodynamikę – wszystko to z myślą o warunkach jazdy na torach wyścigowych.
 
W roku 2022 przypada ważna rocznica dla Hondy i jej modelu Fireblade - 30 lat temu uruchomiono produkcję motocykla, który bez względu na upływ czasu wciąż pozostaje wzorcem sportowej maszyny. Różnorodne aktualizacje poprawiają przyspieszenie na wyjściu z zakrętu, kontrolę HSTC i hamowanie, a dla uczczenia trzech dekad niezakłóconych osiągów, rocznicowy model CBR1000RR-R Fireblade SP 30th Anniversary* będzie dostępny w limitowanej edycji, w natychmiast rozpoznawalnym i sugestywnym malowaniu, które jest hołdem dla oryginalnego stylu motocykla z 1992 roku.
 
*Modelowi CBR1000RR-R SP Fireblade poświęcono osobny materiał prasowy
 

Opis modelu

Rzędowy, czterocylindrowy silnik Fireblade zapewnia maksymalny moment obrotowy 112 Nm przy 12 500 obr/min i wytwarza moc maksymalną 160 kW przy 14 500 obr/min.
 
Aktualizacje na rok modelowy 2022 skupiają się na poprawie przyspieszeń oraz jazdy w środkowej części zakrętów. Tak więc tylna zębatka otrzymała 43, zamiast 40 zębów, co poprawiło przyspieszanie przez biegi w średnim zakresie prędkości, przy utrzymywaniu wysokich obrotów silnika. 
 
Zarówno airbox jak i jego kanały dolotowe zostały przeprofilowane w celu zapewnienia płynnego przepływu powietrza. Porty dolotowe silnika zostały przeprofilowane, co zwiększa prędkości przepływu powietrza, także przepływ spalin do katalizatora oraz sam katalizator zostały zmodernizowane.
 
Napięcie sprężyny w systemie elektronicznej przepustnicy (TBW) zostało zmniejszone, aby poprawić liniowość działania i reakcję na ruchy manetki. W procesie udoskonalania systemu kontroli momentu obrotowego (HSTC) wykorzystano w ogromnym zakresie uwagi zawodników z całego świata (w tym z zespołu Honda HRC World SBK), aby dostarczyć moc oraz poziom przyczepności i wyczucia motocykla, których oczekuje kierowca, a także by dopasować działanie HSTC do zmodyfikowanej charakterystyki układu przeniesienia napędu.
 
Tak jak poprzednio, trzy domyślne tryby jazdy obejmują parametry uwzględniające większość warunków jazdy, z opcjami pełnej regulacji mocy silnika, intensywności hamowania silnikiem, kontroli unoszenia przedniego koła i HSTC. Pakiet elektroniki obejmuje teraz także regulację parametrów Trybu Startu.
 
Silnik to kompaktowa konstrukcja o krótkim skoku, współdzieląca średnicę cylindra i skok tłoka z silnikiem modelu RC213V-S. Napędzane częściowo kołami zębatymi wałki rozrządu poruszają dźwigienkami palcowymi, korbowody wykonane są z tytanu, a rozwiązania obniżające tarcie wewnętrzne przejęto z silnika RC213V-S. Zastosowano też olejowe dysze tłokowe z systemem zaworów kulowych i dolny mostek wodny wokół tulei cylindrowych. Kanał dynamicznie doładowanego powietrza, zaczynający się między owiewkami, prowadzi pod główką ramy. Układ wydechowy w konfiguracji 4-2-1 wyposażono w owalne rury, a tłumik końcowy opracowano przy współudziale firmy Akrapovic.
 
Aluminiowa rama typu diament wykorzystuje tylną część silnika jako górne mocowanie amortyzatora, a wahacz jest oparty na rozwiązaniu z modelu RC213V-S. Równowaga sztywności, rozkład masy i geometria układu kierowniczego są dostosowane do zwiększonej mocy silnika, zarówno pod względem poziomu przyczepności z przodu, jak i z tyłu oraz wyczucia przyczepności przez kierowcę. Sześcioosiowy, bezwładnościowy moduł pomiarowy (IMU) zapewnia dokładne trójwymiarowe oszacowanie parametrów dynamicznych jazdy i dostarcza dane wejściowe do zarządzania wszystkimi systemami elektronicznymi. Steruje on także elektroniką nowego, drążkowego, 3-poziomowego tłumika kierownicy Honda Electronic Steering Damper (HESD).
 
43-milimetrowy widelec Showa typu Big Piston Fork (BPF) jest dopasowany do tylnego zawieszenia Showa Balance Free Rear Cushion Lite (BFRC-L). Przednie tarcze współpracują z czterotłoczkowymi zaciskami Nissin, w których zastosowano wytrzymalszy materiał tłoczków i powierzchnię poprawiającą zarządzanie ciepłem. ABS można ustawić do jazdy po torze wyścigowym.
 
Motocykl startujący w MotoGP – Honda RC213V w wersji na rok 2018 „użyczył” modelowi Fireblade kilka rozwiązań zapewniających mu świetną aerodynamikę, w tym winglety (skrzydełka) zwiększające docisk do nawierzchni i poprawiające stabilność hamowania. Pozycja kierowcy jest zwarta i „przyklejona” do motocykla. W pełni konfigurowalny, 5-calowy wyświetlacz TFT oferuje intuicyjne sterowanie realizowane za pomocą czterokierunkowego przełącznika, umieszczonego po lewej stronie kierownicy. Dla wygody kierowcy motocykl wyposażono w system inteligentnego kluczyka Hondy.
 
Model CBR1000RR-R Fireblade będzie dostępny w wyjątkowo efektownym, czerwonym kolorze Grand Prix, wprowadzonym w modelu na rok 2020, teraz z białą przednią tarczą numeru startowego.

 

Kluczowe funkcje

 
Silnik
 
Czterocylindrowy rzędowy silnik o krótkim skoku, z wysoką moc przy wysokich obrotach – 217,5 KM (160 kW) przy 14 500 obr/min i maksymalny moment obrotowy 112 Nm przy 12 500 obr/min
Nowa, 43-zębowa tylna zębatka skracająca całkowite przełożenie celem poprawy przeniesienia napędu i przyspieszenia oraz umożliwienia wyboru wyższego przełożenia
Porty dolotowe przeprojektowane w celu zwiększenia przepływu; króćce wlotowe airboxu i sam airbox dostosowane do zwiększonego przepływu powietrza
Wydech o konfiguracji 4-2-1 w sekcji "2" (środkowej), a także katalizator poprawione pod kątem minimalizacji oporów przepływu spalin
 
Czterocylindrowy, rzędowy silnik Fireblade’a o pojemności 1000 cm3, z rozrządem napędzanym częściowo kołami zębatymi, został zaprojektowany przy bardzo mocnym wsparciu specjalistów z programu rozwojowego HRC MotoGP. Jednostka wytwarza moc maksymalną 217,5 KM (160 kW) przy 14 500 obr/min i maksymalny moment obrotowy 112 Nm przy 12 500 obr/min. Aby uzyskać wymagany przekrój zaworów, sprawność spalania i redukcję tarcia w celu zapewnienia tak wysokich osiągów, silnik Fireblade’a otrzymał taką samą średnicę cylindra (81 mm) i taki sam skok tłoka (48,5 mm), jak silnik motocykla RC213V-S. Stopień sprężania wzrósł z 13,2:1 do 13,4:1.
 
Powietrze jest doprowadzane do silnika przez kanał z wlotem umieszczonym między przednimi owiewkami, w miejscu zapewniającym wysokie nadciśnienie, pozwalające na uzyskanie doładowania dynamicznego, a przekrój kanału odpowiada przekrojowi zastosowanemu w RC213V MotoGP. Żebra turbulencyjne, umieszczone z prawej i z lewej strony oraz nad wlotem do kanału powietrznego, zapewniają maksymalne zawirowanie strugi powietrza przy minimalnym wpływie na prowadzenie motocykla. Geometria wewnętrznych ścianek kanału pozwala utrzymywać odpowiedni przepływ powietrza przy dużych prędkościach i przyspieszeniach.
 
Aby zachować stabilność przepływu w szerokim zakresie prędkości, powietrze – pod ciśnieniem – przeprowadzono prosto przez okolice główki ramy do airboxu. Tak gładki przebieg kanału jest możliwy dzięki zastosowaniu systemu inteligentnego kluczyka Hondy i kątowi skrętu kierownicy, który wynosi 25°. Aby umożliwić pobranie potrzebnej ilości powietrza, średnica korpusu przepustnicy ma 52 mm.
 
Nowością w modelu na rok 2022, wprowadzoną celem wygładzenia przepływu powietrza przy otwartej przepustnicy, jest "brudna" strona filtra powietrza, którą ukształtowano tak, aby kontrolować kierunek separacji powietrza wlotowego i generowania zawirowań. Po "czystej" stronie, przefiltrowane powietrze zasila teraz porty dolotowe z portami nr 2 i i nr 3, skróconymi o 15 mm. Ponadto, wewnętrzny przekrój portów dolotowych został, dla zwiększenia prędkości przepływu powietrza, miejscowo zmniejszony, co poprawia wydajność napełniania cylindrów, a tym samym osiągi w średnim zakresie obrotów. Uzupełniając tę zmianę, również w celu poprawy przyspieszania przez biegi w średnim zakresie prędkości, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej wydajności przy wysokich obrotach, tylna zębatka otrzymała 43 zamiast 40 zębów.
 
Podobnie jak po stronie dolotowej, cztery rury wyprowadzające spaliny z silnika, mają przekrój owalny. W modelu na rok 2022 wydech 4-2-1 ma przeprojektowaną sekcję „2”, zasilającą katalizator oraz sam katalizator tak, by zoptymalizować przepływ gazów spalinowych.
 
Wykonany z tytanu, tłumik konstrukcji Akrapoviča ma niewielkie rozmiary i jest bardzo lekki, co przyczynia się do centralizacji masy i pozwala na uzyskanie dużego kąta przechyłu motocykla w prawych zakrętach. Zawór w układzie wydechowym został również zaprojektowany we współpracy z firmą Igora Akrapoviča, aby dostarczyć zarówno odpowiedni moment obrotowy przy niskich obrotach, jak i moc przy wysokich obrotach, a blokada zaworu (zgłoszona do opatentowania) zatrzymuje przepływ spalin po zamknięciu, jednocześnie redukując hałas.
 
Zawory dolotowe mają średnicę 32,5 mm, zawory wydechowe 28,5 mm i są obecnie obsługiwane przez popychacze „palcowe”. Kąt odchylenia zaworów po stronie dolotowej wynosi 9°, co poprawia efektywność spalania poprzez zmniejszenie pola powierzchni komory spalania.
 
W jednostce wszechobecne są rozwiązania znane z MotoGP. Tarcie wewnętrzne ograniczono, stosując efektywne technologie, jak powłoki diamentopodobne (DLC) na krzywkach zaworowych – analogicznie do rozwiązania stosowanego w silniku motocykla RC213V-S. Po raz pierwszy proces ten zastosowano w seryjnie produkowanym modelu na rok 2020 i zaobserwowano zmniejszenie strat tarcia w układzie rozrządu o 35% w porównaniu z krzywkami bez powłoki DLC.
 
Układ rozrządu jest poruszany nowym systemem napędu “semi-cam gear train”. Aby uzyskać tak wysoką prędkość obrotową układu rozrządu i duże skoki zaworowe, łańcuch napędzany jest kołem zębatym, umieszczonym na wale korbowym, za pośrednictwem dodatkowego koła zębatego rozrządu, dzięki czemu długość łańcucha jest mniejsza.
 
Kute, lekkie korbowody wykonano z tytanu TI-64A (materiału opracowanego przez Hondę), co umożliwiło zmniejszenie ich masy o 50% w porównaniu do wersji ze stali chromowo molibdenowej. W stopach korbowodów używane są śruby wykonane ze stopu chromowo-molibdenowo-wanadowego HB 149 (Cr-Mo-V, materiał także opracowany przez Hondę), które nie wymagają nakrętek mocujących.
 
Dla zachowania odpowiedniej trwałości, zastosowano taką samą konfigurację powierzchni ślizgowych, jak w RC213V-S – mniejsze łożyska ślizgowe wykonane są z miedzi berylowej C1720-HT (ze względu na niezawodność przy wysokich prędkościach obrotowych), podczas gdy powierzchnie dużych łożysk są pokrywane warstwą DLC.
 
Tłoki są kute z aluminium A2618- jak w RC213V-S, co zapewnia lekkość, wytrzymałość i trwałość. Odporność na zużycie przy wysokich prędkościach obrotowych gwarantują płaszcze tłoków z powłoką Ober (teflon na warstwie molibdenowej) oraz niklowo-fosforowe pokrycie rowka osadczego w tulei sworznia.
 
Aby radzić sobie z wysoką temperaturą, tłoki otrzymały wielopunktowy natrysk oleju, który rozpylany jest w wielu kierunkach w trakcie każdego cyklu pracy. Przy niskich obrotach – gdy intensywne chłodzenie tłoków nie jest potrzebne – kulki zaworów jednokierunkowych w dyszach odcinają dopływ oleju, by ograniczyć straty ciśnienia oleju i zmniejszyć zużycie energii.
 
Aby zmniejszyć odkształcenia tulei cylindrowych (a tym samym tarcie), zastosowano dolny mostek wodny wokół tulei cylindrowych. System ten pozwala na cyrkulację chłodniejszej cieczy z chłodnicy w głównym płaszczu wodnym, podczas gdy obszar poniżej wykorzystuje ciecz nieschłodzoną. Rezultatem tego rozwiązania jest niższa i bardziej wyrównana temperatura we wszystkich punktach tulei cylindrowych.
 
Silnik uruchamiany jest poprzez obrót głównego wałka sprzęgłowego, zamiast wału korbowego, co przyczynia się do mniejszej szerokości silnika. Taka konstrukcja pozwala na uzyskanie bardziej zwartego wału korbowego przy jednoczesnym podwójnym użyciu głównego napędzanego koła zębatego również do przekazywania obrotów z rozrusznika, oszczędzając w ten sposób miejsce. Silnik jest krótki dzięki niewielkiej odległości między wałem korbowym, wałkiem zdawczym i wałkami głównymi. Tylna część bloku silnika służy również jako górne mocowanie tylnego amortyzatora.
 
Systemy elektroniczne silnika
 
Oprogramowanie systemu HSTC uaktualnione w celu płynniejszego zarządzania trakcją, zmodyfikowane zgodnie z opiniami zawodników HRC
Zmniejszone napięcie sprężyny powrotnej w systemie elektronicznie sterowanej przepustnicy TBW dla uzyskania bardziej liniowej charakterystyki pracy przepustnicy
Trzy domyślne tryby jazdy oraz opcje dostosowywania mocy, intensywności hamowania silnikiem i kontroli unoszenia przedniego koła
Tryb startowy w wyposażeniu seryjnym
 
CBR1000RR model 2017 był pierwszym motocyklem Hondy z czterocylindrowym, rzędowym silnikiem, w którym zastosowano elektroniczną przepustnicę Throttle by Wire (TBW). Cały system wywodzący się z motocykla RC213V-S kontroluje kąt otwarcia przepustnicy (w zależności od sygnału wejściowego z manetki), aby zapewnić liniową odpowiedź silnika i umożliwić precyzyjne sterowanie przepustnicą z jak najbardziej naturalnym wyczuciem w prawej dłoni kierowcy. Jest to krytyczny punkt systemów motocykla, a w modelu 2022, chcąc dopasować TBW do modyfikacji układu napędowego, zmniejszono napięcie sprężyny powrotnej TBW, co znacznie poprawiło reakcję na ruchy manetki i liniowość tej reakcji.
 
Zmodernizowano również 9-stopniowy (plus wyłączenie) system kontroli momentu obrotowego (HSTC). W modelu 2020 CBR1000RR-R Fireblade do systemu HSTC wprowadzono kontrolę poślizgu (która monitoruje tempo, w jakim zmienia się poślizg na podstawie stosunku prędkości obrotowej koła przedniego i tylnego), aby płynnie łagodzić gwałtowne buksowanie tylnego koła. W modelu 2022 zmieniono odstęp pomiędzy momentem rozpoczęcia interwencji a wystąpieniem uślizgu (zależnie od stopnia uślizgu), aby zapewnić jeszcze płynniejsze, intuicyjne zarządzanie przyczepnością, z oprogramowaniem opracowanym na podstawie licznych opinii najwyższej klasy zawodników z całego świata, w tym zawodników zespołu HRC.
 
Kierowca otrzymuje trzy domyślne tryby jazdy, z opcjami zmiany mocy silnika i jego charakterystyki. Moc (P) dostarczana jest na poziomach 1-5, gdzie 1 oznacza najwyższą dostępną moc. Intensywność hamowania silnikiem (EB) zarządza osiągami przy zamkniętej przepustnicy na poziomach 1-3, gdzie 1 oznacza najsilniejsze hamowanie silnikiem, a kontrola uniesienia przedniego koła (W) odbywa się na poziomach 1-3 (plus wyłączenie), gdzie 1 oznacza najniższy poziom ingerencji systemu.
 
Kontrola uniesienia przedniego koła (Wheelie) wykorzystuje informacje zebrane przez IMU na temat kąta nachylenia przód-tył, a także dane z czujników prędkości kół przedniego i tylnego, by utrzymać optymalny dla danej sytuacji moment obrotowy bez spowalniania jazdy do przodu.
 
Fireblade jest również wyposażony w wyścigowy tryb startowy Start Mode. Tryb startowy ogranicza obroty silnika przy nastawach 6000, 7000, 8000 i 9000 obr/min., nawet przy szeroko otwartej przepustnicy, pozwalając kierowcy skupić się wyłącznie na zwolnieniu sprzęgła (i na światłach startowych).
 
Podwozie
 
Montowane promieniowo czterotłoczkowe zaciski Nissin wykorzystujące nowy materiał tłoczków i obróbkę ich powierzchni w celu uzyskania mocniejszego i bardziej powtarzalnego hamowania w warunkach wyścigowych
Aluminiowa rama i wahacz charakteryzujące się zestrojoną równowagą sztywności celem zwiększenia precyzji prowadzenia i lepszego wyczucia przyczepności
Sześcioosiowy bezwładnościowy moduł pomiarowy (IMU) produkcji firmy Bosch do dokładnego obliczania dynamicznego zachowania maszyny
Zawieszenie przednie – Showa 43 mm typu Big Piston Fork (BPF) i zawieszenie tylne – Balance Free Rear Cushion Light (BFRC-Light), tylny amortyzator oferujący możliwość pełnej regulacji
3-poziomowy elektroniczny amortyzator układu kierowniczego (HESD) firmy Showa kontrolowany przez moduł IMU w celu zarządzania stabilnością
 
Rama o geometrii diamentowej, wykonana z aluminium o grubości 2 mm, pozwoliła na znacznie dokładniejsze dostrojenie sztywności. W trakcie produkcji, spawana jest ona z czterech głównych elementów, a silnik jest mocowany w sześciu punktach, co poprawia prowadzenie motocykla. Sztywność giętna i skrętna są starannie wyważone względem siebie dla uzyskania najwyższego poziomu wyczucia motocykla.
 
Rozstaw osi wzrósł o 5 mm, do 1460 mm, przy kącie pochylenia kolumny 24° i przy wyprzedzeniu 102 mm. Masa motocykla z płynami wynosi 201 kg. Rozkład masy został ustalony na 53% / 47% przód-tył, a wysokie położenie środka masy poprawia zwinność na krętych torach, pozwalając na przejeżdżanie zakrętów przy mniejszym przechyle motocykla.
 
Wahacz tłoczony jest z blach aluminiowych o różnych grubościach, podobnie jak w modelu RC213V-S i ma długość 622,7 mm. Podobnie jak w przypadku ramy, jego sztywność pozioma i pionowa są precyzyjnie zestrojone, aby zapewnić maksymalną przyczepność tylnego koła i wyczucie motocykla.
 
Dla uzyskania optymalnej sztywności ramy (i minimalizacji jej masy) górne mocowanie tylnego amortyzatora Pro-Link zrealizowano za pomocą wspornika połączonego z tylną częścią bloku silnika. Takie rozwiązanie izoluje tylne koło od ramy, poprawiając stabilność przy dużych prędkościach i wyczucie przyczepności tylnego koła.
 
Okrągłe, cienkościenne rurki aluminiowe tworzą szczątkową ramę pomocniczą. Rama pomocnicza montowana jest do ramy głównej od góry, aby zwęzić obszar wokół tylnej części zbiornika paliwa i siedzenia, zapewniając kompaktową i aerodynamicznie wydajną pozycję podczas jazdy. Wysokość siedziska wynosi 830 mm, z ramionami kierownicy przesuniętymi do przodu i podniesionymi podnóżkami przesuniętymi do tyłu.
 
Sześcioosiowy bezwładnościowy moduł pomiarowy (IMU), produkcji firmy Bosch, służy do dokładnego obliczania dynamicznego zachowania maszyny. Fireblade jest również wyposażony w nową elektronicznie kontrolowaną amortyzację układu kierowniczego Hondy (HESD), dostarczaną przez firmę Showa. Lekka konstrukcja prętowa, montowana na dole kolumny kierownicy, jest mocowana do dolnej półki. HESD jest kontrolowany przez sygnały wejściowe z czujników prędkości kół i IMU. Dostępne są 3 poziomy kontroli tłumienia.
 
Dzięki dużej objętości tłumienia, odwrócony teleskopowy widelec Showa Big Piston Fork (BPF) o średnicy goleni 43 mm, skutecznie zmniejsza ciśnienie hydrauliczne wytwarzane podczas ruchów pionowych koła. Powoduje to zmniejszenie luzów podczas pierwszego momentu ruchu zawieszenia i pozwala na płynniejsze tłumienie, maksymalizując kontakt opony z asfaltem. Napięcie wstępne sprężyny oraz tłumienie odbicia i dobicia są w pełni regulowane, widelec Fireblade’a jest nieco wydłużony, co zapewnia większą swobodę przy zmianach geometrii dokonywanych na torze wyścigowym.
 
Tylny amortyzator Showa, Balance Free Rear Cushion Lite (BFRC-Lite), jest również w pełni regulowany. Zamiast konwencjonalnego układu jednorurowego, w BFRC-Lite użyto konstrukcji podwójnej rury, z rurą nośną i z wewnętrznym cylindrem. Tłok amortyzatora nie ma zaworów tłumiących, zamiast tego wytwarzana jest siła tłumiąca, gdy przemieszczany olej przechodzi przez oddzielny element tłumiący. Pozwala to na płynne kontrolowanie w amortyzatorze zmian ciśnienia, czasu i siły reakcji oraz tłumienie podczas zwiększania obciążenia. Ponadto intensywność tłumienia jest na bieżąco regulowana przy przechodzeniu od odbicia do ściskania, dzięki równomiernym zmianom ciśnienia.
 
Czterotłoczkowe, montowane promieniowo przednie zaciski hamulcowe Nissin wykorzystują nowy materiał tłoczków i obróbkę powierzchni, co poprawiło odprowadzenie ciepła oraz wyczucie dźwigni hamulca. Tłoczki ściskają tarcze o średnicy 330 mm i o grubości 5 mm. Tylne zaciski hamulcowe Brembo są takie same jak w RC213V-S.
 
Kontrola unoszenia tylnego koła i siła hamowania nadzorowane są przez system ABS, w zależności od kąta pochylenia, co zwiększa pewność jazdy na zakrętach. System oferuje dwa przełączane ustawienia. Tryb SPORT koncentruje się na osiągach podczas jazdy drogowej, z dużą siłą hamowania i mniejszym tolerowanym nachyleniem względem osi poprzecznej, natomiast tryb TRACK zakłada maksymalną wydajność hamowania ze znacznie większych prędkości osiąganych na torze.
 
Na tylnej, 17-calowej obręczy montowana jest opona w rozmiarze 200/55-ZR17, co minimalizuje zmianę geometrii podwozia przy zamianie ogumienia z drogowego na wyścigowe. Przednia opona ma rozmiar 120/70-ZR17.
 
Pakiet aerodynamiczny i wyposażenie
 
Owiewki, szyba i błotnik zmniejszające obszar czołowy i opór powietrza oraz niższy zbiornik paliwa umożliwiający kierowcy przyjęcie zwartej pozycji podczas szybkiej jazdy
Zapożyczone z modelu RC213V MotoGP, wewnętrzne skrzydełka w owiewkach, redukujące tendencję do unoszenia koła przy przyspieszaniu i poprawiające stabilność hamowania
5-calowy kolorowy ekran TFT i czterokierunkowy przełącznik pod lewą dłonią ułatwiające intuicyjne sterowanie systemami jazdy
Honda Smart Key zapewnia wygodę obsługi
 
Agresywna forma owiewek nie jest jedynie zabiegiem stylistycznym – zaprojektowano je tak, by uzyskać najlepszy w tej klasie motocykli współczynnik oporu powietrza (przy pozycji kierowcy przyjmowanej na torze) i ograniczyć unoszenie przedniego koła przy przyspieszaniu, jednocześnie poprawiając stabilność podczas hamowania.
 
Górna powierzchnia zbiornika paliwa jest osadzona nisko, co zmniejsza powierzchnię czołową po przyjęciu przez kierowcę pozycji wyścigowej. Szyba, ustawiona pod kątem 35°, płynnie kieruje przepływ powietrza z górnej owiewki nad kierowcą i siedzeniem, co samo w sobie pozwala uzyskać minimalny możliwy opór powietrza. Lewa i prawa górna szczelina owiewki zmniejszają opory powietrza podczas odchylania i przechylenia motocykla.
 
Aby ułatwić skręcanie, wypukła powierzchnia po każdej stronie przedniego błotnika „odciąga” strumień powietrza od przedniego koła, kierując go płynnie na boki owiewki. Strumień powietrza docierającego do chłodnicy płynu i chłodnicy oleju jest optymalizowany przez aerodynamiczne zarządzanie zarówno prędkością, jak i ciśnieniem powietrza opływającego przednie koło.
 
Dolna owiewka została przedłużona do okolic tylnej opony i ukształtowana tak, aby kierować powietrze w dół. Przyniosło to dwa pożądane efekty: na suchej nawierzchni mniej powietrza uderza w oponę, zmniejszając opór, a na mokrej nawierzchni mniej wody trafia na oponę, poprawiając przyczepność. Aby zmniejszyć opór powietrza wokół stóp kierowcy, boczne części dolnej owiewki są starannie wyprofilowane, podczas gdy górna strona jest wycięta, co ułatwia odprowadzanie strugi powietrza wydostającej się spod obu stron wahacza i zmniejsza siłę nośną działającą na tył motocykla.
 
Łączny wynik wszystkich tych prac nad aerodynamiką Fireblade'a ze standardowym wyposażeniem wyścigowym, to najniższy w tej klasie współczynnik oporu czołowego, wynoszący 0,270.
 
Aby wygenerować siłę docisku przy prędkościach rozwijanych na torze wyścigowym i utrzymać jak najmniejszy obszar czołowy, opracowano winglety (skrzydełka), które skutecznie wytwarzają taki sam docisk, jak w maszynie MotoGP RC213V 2018. Rezultatem jest zmniejszenie liczby oderwań przedniego koła od nawierzchni podczas przyspieszania i zwiększenie stabilności podczas hamowania i wchodzenia w zakręty.
 
Trzy skrzydełka są ustawione w linii pionowej, wewnątrz obu lewych i prawych kanałów owiewki. Taki układ (rozbudowany w pionie i krótki wzdłuż motocykla) nie wpływa negatywnie na zdolność odchylania i przechylania podczas wchodzenia w zakręty. Stała odległość między krawędzią spływu skrzydełka prowadzącego strugę a wewnętrzną ścianą owiewki ogranicza zaburzenia przepływu powietrza, zapewniając maksymalną siłę docisku.
 
Kąty ustawienia skrzydełek pozwalają na równoważenie różnicy sił docisku (z prawej i z lewej strony). Wynika ona z różnicy kątów wzniosu skrzydełek po obu stronach i odchylenia bocznego strugi, gdy na zakręcie dochodzi do uślizgu bocznego, co stabilizuje motocykl w zakrętach. Prędkości przepływu nad i pod skrzydełkami różnią się, zapobiegając „uwięzieniu” powietrza po bokach owiewki, co miałoby negatywny wpływ na prowadzenie motocykla.
 
By umożliwić pełne, intuicyjne sterowanie systemami Fireblade’a, użyto kolorowego, 5-calowego ekranu TFT o wyższej rozdzielczości. Jest on w pełni konfigurowalny, dzięki czemu umożliwia wyświetlanie dokładnie tego, co kierowca chce obserwować. Czterokierunkowy przełącznik sterujący ekranu umieszczono po lewej stronie kierownicy. Szybkie w dostępie i łatwe w użyciu, górne i dolne przyciski ustawiają parametry trybu jazdy, a lewy i prawy przycisk pozwalają na wybór wyświetlanych informacji.
 
System Smart Key Hondy obsługuje stacyjkę, bez konieczności wkładania do niej kluczyka, zapewnia także blokadę kierownicy. Jest to rozwiązanie wygodniejsze w codziennym użytkowaniu, a dodatkowe korzyści, to możliwość zastosowania górnej półki w stylu wyścigowym i uwolnienie przestrzeni dla optymalnego przeprowadzenia kanału dynamicznego doprowadzenia powietrza.
 

Akcesoria

 
Dostępna jest gama oryginalnych akcesoriów Hondy, przeznaczonych dla dla CBR1000RR-R Fireblade, model 2022. Można je nabyć pojedynczo lub w ramach pakietów akcesoriów "Carbon", "Racing" i "Long Distance".
 
 
Osłona airboxa wykonana z włókna węglowego
 
Dolna osłona wykonana z włókna węglowego
 
Przedni błotnik wykonany z włókna węglowego
 
Tylna owiewka – hugger – wykonana z włókna węglowego
 
Dopasowana kolorystycznie osłona tylnego siedzenia
 
Quickshifter
 
Ślizgacze ramy
 
Osłona tylnej zębatki
 
Podwyższona szyba (przyciemniana lub naturalna)
 
Naklejka na zbiornik paliwa
 
Siedzenie z wykończeniem alcantara
 
Korek wlewu oleju HRC
 
Naklejki na obręcze kół
 
Gniazdo USB
 
Torba na zbiornik, pojemność 7 l
 
Elastyczna tylna torba 15 – 22 l
 
Pokrowiec garażowy i zewnętrzny
 

Dane techniczne

SILNIK

Typ

Chłodzony cieczą 4-suwowy, 16-zaworowy DOHC, rzędowy 4-cylindrowy

Pojemność skokowa (cm³)

1000 cm3

Liczba zaworów na cylinder

4

Średnica cylindra x skok tłoka (mm)´

81 mm x 48,5 mm

Stopień sprężania

13,4:1

Moc maksymalna

217,5 KM (160 kW) przy 14500 obr/min

Maks. moment obrotowy

112 Nm przy 12500 obr/min

Poziom hałasu

Lurban 74db / Lwot 77db

Pojemność układu smarowania

4,0 l

SYSTEM PALIWOWY

Zasilanie

Elektroniczny wtrysk PGM-FI

Zbiornik paliwa

16,1 l

Emisja CO2 wg WMTC

153 g/km

Zużycie paliwa

6,6 l/100 km

INSTALACJA ELEKTRYCZNA

Rozrusznik

Elektryczny

Pojemność akumulatora

12-6 Ah YTZ7S

UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU

Typ sprzęgła

Mokre wielotarczowe hydrauliczne 2-sprzęgłowe

Typ skrzyni biegów

Manualna 6-biegowa

Przeniesienie napędu

Łańcuch

RAMA

Typ

Aluminiowa kompozytowa kołyskowa dwubelkowa

PODWOZIE

Wymiary (dł. x szer. x wys.)

2100 x 745 x 1140 mm

Rozstaw osi

1460 mm

Kąt pochylenia kolumny

24o

Wyprzedzenie

102 mm

Wysokość siedziska

830 mm

Prześwit

115 mm

Masa własna

201 kg

ZAWIESZENIE

Przód

Showa Balance-Free Rear Cushion z regulacją napięcia wstępnego oraz tłumienia dobicia i odbicia, średnica wewnętrzna 43 mm, skok 120 mm

Tył

SHOWA BFRC-Lite z wahaczem Pro-Link, z 10-stopniową regulacją napięcia wstępnego oraz bezstopniową regulacją tłumienia dobicia i odbicia, skok 137mm

KOŁA

Obręcz przednia

17 cali x 3,5

Obręcz tylna

17 cali x 6,0

Opona przednia

120/70-ZR17 M/C (58W)

Pirelli Diablo Supercorsa SP

Bridgestone RS11

Opona tylna

200/55-ZR17 M/C (78W)

Pirelli Diablo Supercorsa SP

Bridgestone RS11

HAMULCE

Układ ABS

Dwukanałowy

Hamulec przedni

Tarcza 330 mm, 4-tłoczkowy montowany promieniowo zacisk Nissin

Hamulec tylny

Tarcza 220 mm, 2-tłoczkowy zacisk Brembo

ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY

Zespół wskaźników

Ekran TFT-LCD

System zabezpieczeń

Honda Smart Key

Reflektor

LED

Światła tylne

LED

Automatyczny wyłącznik kierunkowskazów

Tak

Quickshifter

Opcjonalnie



Źródło: Honda, Mototarget

 Pisaliśmy również
» 2000 sztuk modelu Honda Forza 125 sprzedanych w Polsce
» NT1100 - nowy motocykl turystyczny Hondy już wkrótce w sprzedaży
 Inne artykuły
» Ford prezentuje Mustanga Mach-E z funkcją „Escape Room” wykorzystującą system zainstalowany w samochodzie 2022-01-27
  Ford escape room Gry typu „Escape Room” zyskały w ostatnich latach na popularności. Wymagają one od uczestników działania zespołowego i szybkiego podejmowania decyzji w celu rozwiązania zagadek i uzyskania wskazówek, jak wydostać się z zamkniętego pomieszczenia. Fo... więcej »

» Nowy model Mitsubishi ASX zadebiutuje w Europie 2022-01-27
  Mitsubishi ASX HI-RES Firma Mitsubishi Motors Europe ogłosiła dziś, że następna generacja modelu ASX wejdzie do sprzedaży wiosną 2023 roku.... więcej »

» 2000 sztuk modelu Honda Forza 125 sprzedanych w Polsce 2022-01-25
  Honda Forza 125 W styczniu 2022 roku wielkość sprzedaży modelu Forza 125 przekroczyła 2000 sztuk. Ten najmniejszy z rodziny Honda Forza, zaliczany do segmentu Premium skuter klasy sport/GT został zaprojektowany z myślą o Europie, gdzie wymagania dotyczące jakości, funkcjonaln... więcej »

» Specjalna wersja Nissana JUKE - Kiiro 2022-01-25
  Nissan Juke Kiiro Kontynuując tradycję pionierskiego i odważnego wzornictwa, Nissan wprowadza wersję specjalną kultowego crossovera JUKE, nazwaną „Kiiro”.... więcej »

» Fordy – Puma i Ranger wygrywają w swoich klasach w plebiscycie organizowanym przez magazyn „What Car?” 2022-01-25
  Ford Puma 2021 Wielokrotnie nagradzany miejski SUV – Forda Puma – oraz znakomity pick-up – Ford Ranger – zdobywają kolejne wyróżnienia. Tym razem w konkursie organizowanym przez znany brytyjski magazyn „What Car?”.... więcej »

» Kia EV6 zdobywa tytuł „Samochodu Roku 2022” w konkursie magazynu „What Car?” 2022-01-21
  Kia EV6 2021 Kia EV6 zdobyła tytuł „Samochodu Roku 2022” w prestiżowym konkursie organizowanym przez brytyjski magazyn „What Car?” Tytuł ten, a także wygrana w kategorii „Elektryczny SUV”, to historyczny triumf pierwszego samochodu elekt... więcej »

» Volkswagen Group Polska z nową dyrektorką marek SEAT i CUPRA 2022-01-21
  Daria Zielaskiewicz Daria Zielaskiewicz została nową dyrektorką marek SEAT i CUPRA. Zastąpiła na stanowisku Michała Szanieckiego, który po 6 latach kończy swoją przygodę z hiszpańskimi brandami. W grudniu rozpoczął pracę jako dyrektor marki Volkswagen w Zetland i Chullora, w Aust... więcej »

» „Dlaczego nie wszystkie pick-upy to mają?” Nowy Ford Ranger pełen jest przemyślanych i praktycznych rozwiązań. 2022-01-21
  Ford Ranger Stormtrak 2021 W Europie pick-upy można już spotkać nie tylko ciężko pracujące w gospodarstwach rolnych czy na placach budowy. Coraz więcej nabywców odkrywa, że pick-upy są idealnymi towarzyszami również podczas aktywnego spędzania czasu wolnego, z uwagi na ich ​​... więcej »

» Światowe premiery Mitsubishi podczas Tokyo Motor Show 2022 2022-01-21
  MITSUBISHI VISION RALLIART CONCEPT Pod hasłem "Nowa era, nowa przygoda", Mitsubishi Motors Corporation zaprezentuje na Salonie Samochodowym Tokio 20222 łącznie siedem modeli, w tym dwa samochody koncepcyjne - Vision Ralliart Concept i K-EV concept X Style*1. Zaprezentowanych zostanie również pi... więcej »

» Volkswagen ID. LIFE: sposób na przystępną cenowo, zrównoważoną elektromobilność 2022-01-20
  Volkswagen ID. LIFE Volkswagen, prezentując koncept ID. LIFE, pokazuje kierunek, w którym będzie zdążać cała rodzina elektrycznych aut marki z Wolfsburga. Prototyp to miejskie auto, które ma znaleźć się w awangardzie zrównoważonej mobilności, a przy tym będzie wykorzystywać najno... więcej »

» Mazda CX-5 2022: historia designu i twórców modelu 2022-01-20
  Mazda CX-5 2022 Mazda świętuje 10-lecie swojego bestsellera – modelu CX-5 – wprowadzając do sprzedaży jego najnowszą wersję po zmianach na 2022 r. Mazda CX-5, która zadebiutowała na rynkach w 2012 r., rozpoczęła nową epokę jako pierwszy model marki zaprojektowany ... więcej »

» Firmy - Ford i ADT tworzą przedsięwzięcie joint venture w celu zabezpieczenia samochodów za pomocą innowacyjnych technologii 2022-01-20
  Ford i ADT Ford i ADT Inc. zainwestują w nową spółkę joint venture o nazwie Canopy, która połączy profesjonalny monitoring oferowany przez ADT ze sztuczną inteligencją wykorzystywaną w samochodach Forda do nadzorowania pracy kamer wideo, aby wzmocnić zabezpieczenie w now... więcej »

» Edge Protector na drzwiach, wlew paliwa Easy-Fuel, schowek MegaBox oraz podgrzewana przednia szyba 2022-01-19
  Ford Puma 2019 Praktyczne dodatki w samochodzie to nie tylko wieszaki na zakupy, dzielone i składane oparcie kanapy, czy przydatna w codziennej eksploatacji klimatyzacja. To również przemyślane detale, które każdego dnia ułatwiają obcowanie z samochodem. Proste tankowanie, s... więcej »

» SAIC Audi otwiera największy na świecie salon Audi w Szanghaju 2022-01-19
  Audi Szanghaj Dwa piętra i łącznie 2.400 metrów kwadratowych: 1 stycznia 2022 r. w House of Progress (HoP) w Szanghaju SAIC Audi otworzyło największy tego typu salon na świecie. Chińska firma partnerska zaprezentowała całą rodzinę A7 L. Obok Audi A7 L 55 TFSI, którego wysył... więcej »

» Audi przyspiesza transformację: rok 2021 bardzo dobry dla sprzedaży aut elektrycznych 2022-01-18
  Pomimo globalnego niedoboru półprzewodników, Audi nadal utrzymuje wysokie tempo na drodze do zrównoważonej mobilności w segmencie premium. Świadczą o tym choćby dostawy samochodów w pełni elektrycznych, które w minionym roku wzrosły o 57,5 procent w stosunku d... więcej »

» NT1100 - nowy motocykl turystyczny Hondy już wkrótce w sprzedaży 2022-01-18
  Honda NT1100 Już na początku roku w salonach motocyklowych Hondy pojawi się nowy model turystyczny – NT1100 łączący zalety luksusowego, przeznaczonego na asfalt flagowca Hondy, modelu Gold Wing oraz kultowego motocykla klasy Adventure – Africa Twin, z którym dz... więcej »

» Czym wyróżnia się Ford Mustang Mach-E w topowej wersji GT? 2022-01-18
  Ford Mustang Mach-E GT w Goodwood Najmocniejsza odmiana elektrycznego Mustanga Mach-E to kwintesencja sportowego SUV-a naszych czasów. Fantastyczne osiągi, doskonałe właściwości jezdne i ogromna przyjemność z jazdy oraz przykuwająca uwagę stylistyka, podkreślona dodatkami unikalnymi dla wersji... więcej »

» Nowe Niro odzwierciedla zaangażowanie marki Kia w zrównoważoną przyszłość 2022-01-17
  Nowa Kia Niro Kia zaprezentowała dziś Niro nowej generacji, które jest kolejnym dowodem na szybkie dążenie marki do objęcia pozycji światowego lidera i dostawcy zrównoważonych rozwiązań z zakresu mobilności. Nowe Niro, które jest integralną częścią coraz liczniejszej gamy p... więcej »

» Samochód M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 zaprezentowany! 2022-01-17
  Ford Puma Hybrid Rally1 Zespół M-Sport Ford World Rally Team (WRT) zaprezentował po raz pierwszy kibicom sportów motorowych nowy samochód – M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 w efektownych barwach, który będzie uczestniczyć w zelektryfikowanej erze Rajdowych Samochodowych Mistrzos... więcej »

» Drugie życie zużytych baterii samochodów elektrycznych: Audi i koncern RWE zbudowały nowy rodzaj systemu magazynowania energii 2022-01-13
  Audi Q4 e-tron 2021 Audi i koncern energetyczny RWE wspólnie dokonują przełomu w rewolucji energetycznej. W Herdecke, niedaleko Dortmundu, RWE uruchomiło magazyn energii wykorzystujący zużyte akumulatory litowo-jonowe z samochodów elektrycznych Audi. Dzięki 60 systemom akumulator... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212
Wyświetlane: 0 - 20 z 24237 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © WCOTY


A jednak się kręci
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Fotografia z artykułu:
Specjalna wersja Nissana JUKE - Kiiro

Zdjecie miesiaca


Fotografia z artykułu:
Specjalna wersja Nissana JUKE - Kiiro

© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |