-
Nowy rekord dla samochodu z napÄ™dem na przedniÄ… oÅ› na torze Magny-Cours GP – czas okrążenia 2 min. 1,51 sec.
-
Esteban Guerrieri, kierowca WTCR, osiąga rekord okrążenia w seryjnym modelu z oponami szosowymi
-
Rekord wzmacnia pozycjÄ™ Civica Type R jako lidera w swojej klasie
-
Celem „Type R Challenge 2018” jest pobicie rekordów na 5 legendarnych europejskich torach wyÅ›cigowych
Magny-Cours jest torem o dÅ‚ugoÅ›ci 4,4 km, Å‚Ä…czÄ…cym szybkie odcinki ograniczone szykanami, wolne zakrÄ™ty - „agrafki” i dÅ‚ugie proste. Guerrieri wykorzystaÅ‚ charakter tego toru dziÄ™ki wyjÄ…tkowej elastycznoÅ›ci zoptymalizowanego silnika Type R 2.0-litra VTEC TURBO, generujÄ…cego 320 KM mocy i 400 Nm momentu obrotowego. Bardzo sprzyjaÅ‚ też – doskonale pasujÄ…cy do warunków francuskiego obiektu – pakiet aerodynamiczny zapewniajÄ…cy Civicowi najlepszy w klasie balans miÄ™dzy siÅ‚Ä… noÅ›nÄ… a oporami powietrza. W trybie +R, system adaptacyjnych amortyzatorów zapewnia wysokÄ… stabilność i zwrotność, co pozwala rozwijać wyższe szybkoÅ›ci w zakrÄ™tach.
Esteban Guerrieri, nawiązując do wrażeń z toru, powiedział:
„NajlepszÄ… cechÄ… Type R jest to, że daje ci pewność siebie. Jest bardzo responsywny, Å›wietnie przekazuje sygnaÅ‚y z zawieszenia i ukÅ‚adu kierowniczego. Ludzie uważajÄ… Type R za hot-hatcha o najbardziej wyÅ›rubowanych parametrach i udowodniliÅ›my dzisiaj, że naprawdÄ™ tak jest – samochód nadal przesuwa granice tego, co jest możliwe w klasie aut z napÄ™dem na przednie koÅ‚a.”
Komentując elastyczność modelu Type R jako samochodu sportowego i jednocześnie szosowego, Guerrieri dodał:
„Cudownie, że możemy korzystać z trybu +R na torze, a nastÄ™pnie pojechać do domu w trybie Comfort ”.
To pierwszy sukces w serii startów „Type R Challenge 2018”, w których zespóÅ‚ gwiazd wyÅ›cigowych Hondy spróbuje, za kierownicÄ… Hondy Civic Type R – pobić rekordy seryjnych samochodów napÄ™dzanych na przedniÄ… oÅ›, na legendarnych europejskich torach wyÅ›cigowych.
Podobna seria startów poprzedniej generacji Civica Type R w roku 2016, daÅ‚a Hondzie dominacjÄ™ w rankingu czasów okrążeÅ„ na torach Estoril, Hungaroring, Silverstone i Spa-Francorchamps. Celem roku 2018 – oprócz nowego rekordu Magny-Cours – bÄ™dzie pobicie czasów ustanowionych na wymienionych czterech torach.
Do grona kierowców w pozostaÅ‚ych etapach Type R Challenge 2018 doÅ‚Ä…czyli: byÅ‚y mistrz Å›wiata FormuÅ‚y 1 i obecny kierowca NSX Super GT, Jenson Button (Wielka Brytania), kierowca WTCR Tiago Monteiro (Portugalia), gwiazda NSX Super GT Bertrand Baguette (Belgia ) i legenda BTCC Matt Neal (Wielka Brytania).
Nowy wynik dla toru Magny-Cours jest drugim rekordem okrążenia, jaki ustanowiÅ‚a Honda Civic Type R. W kwietniu 2017 roku, zostaÅ‚a ona najszybszym samochodem produkcyjnym z napÄ™dem na przedniÄ… oÅ› na pÄ™tli Nordschleife toru Nürburgring, z czasem okrążenia 7 min. 43,8 sek.
Nowa Honda Civic Type R korzysta z „kodu genetycznego” supersportowego hatchbacka charakterystycznego dla tej serii modelowej i jest najlepiej przyspieszajÄ…cym i najszybszym samochodem w swojej klasie. Najnowszy samochód sportowy ze sÅ‚ynnym, „czerwonym H” na grillu, jest częściÄ… rozwojowego planu 10. generacji modelu Civic - najwiÄ™kszego i najbardziej rozbudowanego w historii firmy – i zostaÅ‚ zaprojektowany w taki sposób, by zapewniać kierowcy maksimum satysfakcji z prowadzenia tego hot hatcha, zarówno podczas codziennej jazdy po ulicach, jak i peÅ‚nych emocji wypraw na tory wyÅ›cigowe. Ultralekka konstrukcja nadwozia z nisko poÅ‚ożonym Å›rodkiem ciężkoÅ›ci oraz wyrafinowany ukÅ‚ad zawieszenia z dwuosiowymi kolumnami resorujÄ…co-tÅ‚umiÄ…cymi, minimalizujÄ… wpÅ‚yw siÅ‚ skrÄ™tnych na ukÅ‚ad kierowniczy i poprawiajÄ… trakcjÄ™ w szybko pokonywanych zakrÄ™tach.