"Doskonale rozÅ‚ożyÅ‚em obciążenie na oponach, dlatego wiedziaÅ‚em, że uda mi siÄ™ utrzymać szybkie tempo do samego koÅ„ca wyÅ›cigu. Niestety Yvan bardzo dobrze wystartowaÅ‚, w zwiÄ…zku z czym nie zdoÅ‚aÅ‚em go wyprzedzić w pierwszych zakrÄ™tach wyÅ›cigu, jednak drugie miejsce to i tak doskonaÅ‚y rezultat dla zespoÅ‚u Zengo Motorsport. Moim celem byÅ‚o wywalczenie podium, wiÄ™c zadanie zostaÅ‚o wykonane. ChciaÅ‚bym przeprosić moich fanów za to, że nie zdobyÅ‚em pierwszego miejsca, ale liczÄ… siÄ™ punkty, które zostanÄ… przypisane Hondzie i trafiÄ… na moje konto w klasyfikacji generalnej," powiedziaÅ‚ Norbert podczas konferencji prasowej zorganizowanej po wyÅ›cigu.
Gabriele Tarquini musiaÅ‚ bronić swojej pozycji przez caÅ‚y wyÅ›cig, ale nie udaÅ‚o mu siÄ™ zbliżyć do czoÅ‚ówki. "CieszÄ™ siÄ™ z kolejnego podium wywalczonego dla Hondy Civic, która - jako stosunkowo nowa konstrukcja - wymaga jeszcze dopracowania. Ogólna wydajność auta jest bardzo dobra, jednak nie zdoÅ‚aÅ‚em osiÄ…gnąć dobrego tempa w tym wyÅ›cigów. Przez wiÄ™kszÄ… część wyÅ›cigu broniÅ‚em swojej pozycji przed grupÄ… aut podążajÄ…cych za mnÄ… i dopiero pod koniec zmagaÅ„ udaÅ‚o mi siÄ™ oddalić od atakujÄ…cych. W drugim wyÅ›cigu zastosujÄ™ inne ustawienia auta, aby przetestować wszystkie możliwe scenariusze."
Dane pozyskane podczas sesji treningowych i kwalifikacyjnych majÄ… ogromne znaczenie w przypadku doboru odpowiednich ustawieÅ„ samochodu w wyÅ›cigu. "OsiÄ…gi jednostki napÄ™dowej sÄ… takie same we wszystkich trzech autach," mówi Daisuke Horiuchi, lider projektu WTCC przy dziale badawczo-rozwojowym Hondy w Japonii. "DziÅ› usprawniliÅ›my system sterowania turbosprężarkÄ…, aby zwiÄ™kszyć naszÄ… szybkość w sektorze pierwszym, gdzie znajduje siÄ™ dÅ‚uga prosta. W zwiÄ…zku z tym nasze dzisiejsze czasy sÄ… lepsze od wczorajszych."
Zaraz po rozpoczÄ™ciu wyÅ›cigu, Tiago Monteiro musiaÅ‚ zjechać z toru. "Tuż po starcie doszÅ‚o do kontaktu pomiÄ™dzy moim samochodem, a innymi pojazdami, ale udaÅ‚o mi siÄ™ opanować auto i wyprowadzić je na prostÄ…. Niestety, w wyniku kolizji w mojej Hondzie ucierpiaÅ‚ ukÅ‚ad kierowniczy i hamulcowy, w wyniku czego uderzyÅ‚em w barierÄ™ z opon. Mam nadziejÄ™, że zespóÅ‚ naprawi auto na czas i zdoÅ‚am wystartować w drugim wyÅ›cigu."
W wyÅ›cigu nr 2 nowej serii WTCC pierwszych dziesiÄ™ciu zawodników ustawia siÄ™ na starcie w odwrotnej kolejnoÅ›ci w stosunku do uzyskanych czasów, wiÄ™c Michelisz ruszy z czwartej linii, a Tarquini z trzeciej. Ciężko wiÄ™c bÄ™dzie wywalczyć modelom Civic kolejne podium w dzisiejszym wyÅ›cigu.
Wyniki – Hungaroring, wyÅ›cig nr 1
1 Yvan Muller - Chevrolet Cruze 1.5T
2 Norbert Michelisz - Honda Civic WTCC
3 Gabriele Tarquini - Honda Civic WTCC
4 Robert Huff - SEAT Leon WTCC
5 Mehdi Bennani - BMW 320 TC
Drugi wyścig
Ponad 80 000 kibiców dopingowaÅ‚o kierowców Hondy podczas drugiego wyÅ›cigu WTCC rozgrywanego na torze Hungaroring. NajwiÄ™ksze owacje zebraÅ‚ Norbert Michelisz, WÄ™gier jadÄ…cy HondÄ… Civic, który ukoÅ„czyÅ‚ pierwszy wyÅ›cig na drugim miejscu. Fani sportów motorowych kibicowali też kierowcom zespoÅ‚u Castrol Honda - Gabriele Tarquini’emu i Tiago Monteiro.
Tiago liczyÅ‚ na szybkie przerwanie zÅ‚ej passy. Po tym, jak musiaÅ‚ on opuÅ›cić tor w pierwszym wyÅ›cigu z powodu uszkodzenia pojazdu tuż po starcie, mechanicy Honda Racing Team JAS niemal dokonali cudu, naprawiajÄ…c HondÄ™ Civic z numerem 18, która doÅ‚Ä…czyÅ‚a do wyÅ›cigu z alei serwisowej. Tiago wyprzedziÅ‚ dziewięć samochodów, zaliczyÅ‚ peÅ‚ny dystans wyÅ›cigu i zostaÅ‚ ostatecznie sklasyfikowany na trzynastym miejscu. "CieszÄ™ siÄ™, że mogÅ‚em poprowadzić HondÄ™ Civic w Å›rodku stawki, ponieważ w ten sposób dowiedzieliÅ›my siÄ™, jak auto zachowuje siÄ™ w Å›cisÅ‚ym otoczeniu innych samochodów. Teraz musimy walczyć o każdy centymetr toru i wykorzystać wszystkie szanse na zdobycie cennych punktów i miejsc na podium. Konkurencja w WTCC jest zaciekÅ‚a. To walka na najwyższym poziomie pomiÄ™dzy autami, zespoÅ‚ami i kierowcami o jak najlepsze rezultaty”, powiedziaÅ‚ Tiago.
IntensywnÄ… rywalizacjÄ™ daÅ‚o siÄ™ odczuć szczególnie w trzecim zakrÄ™cie pierwszego okrążenia, kiedy Honda prowadzona przez Tarquini'ego zostaÅ‚a uderzona przez innego zawodnika, po czym z impetem uderzyÅ‚a w barierkÄ™, a nastÄ™pnie ponownie wjechaÅ‚a na tor wprost pod koÅ‚a auta prowadzonego przez Franza Engstlera. Poważnie uszkodzona Honda Civic pozostaÅ‚a na torze, w zwiÄ…zku z czym konieczna byÅ‚a interwencja samochodu bezpieczeÅ„stwa. Gabriele Tarquini zostaÅ‚ niezwÅ‚ocznie przetransportowany do centrum medycznego w celu wykonania niezbÄ™dnych badaÅ„.
Tymczasem Michelisz walczyÅ‚ o przebicie siÄ™ na czoÅ‚o stawki z czwartej linii startowej, jednak pomimo entuzjastycznego dopingu ze strony fanów podczas każdej z prób wyprzedzenia rywali, Norbi zakoÅ„czyÅ‚ wyÅ›cig tylko na ósmym miejscu.
Wyniki – Hungaroring, wyÅ›cig nr 2
1 Rob Huff - SEAT Leon WTCC
2 Medhi Bennani - BMW 320 TC
3 Alex MacDowall - Chevrolet Cruze 1.6T
4 James Nash - Chevrolet Cruze 1.6T
5 Yvan Muller - Chevrolet Cruze 1.6T
8 Norbert Michelisz - Honda Civic WTCC
11 Tiago Monteiro - Honda Civic WTCC