Nowa Honda CR-V 1,6 l i-DTEC, zaprezentowana w 2013 roku podczas Salonu Samochodowego w Genewie, jest dost臋pna z nap臋dem na dwa ko艂a i manualn膮 skrzyni膮 biegów, dzi臋ki czemu oferuje nabywcy zarówno doskona艂e osi膮gi (300 Nm maksymalnego momentu obrotowego, 120 KM mocy maksymalnej), jak i nisk膮 emisj臋 CO2 (119 g/km*).
Nowy silnik 1,6 litra i-DTEC zosta艂 zaprojektowany specjalnie na potrzeby rynku europejskiego, aby sprosta膰 rosn膮cym potrzebom klientów szukaj膮cych "czystych" jednostek wysokopr臋偶nych. Nowa wersja Hondy CR-V b臋dzie produkowana wy艂膮cznie z przeznaczeniem na rynki Starego Kontynentu w brytyjskiej fabryce Hondy w Swindon (HUM), gdzie powstaje tak偶e Honda Civic 1,6 l i-DTEC, która zadebiutowa艂a w styczniu 2013 roku. Tym samym, Honda demonstruje rosn膮ce znaczenie wysokopr臋偶nych jednostek nap臋dowych w swojej europejskiej strategii sprzeda偶y.
Wraz ze wzrostem zapotrzebowania na pojazdy o wysokiej wydajno艣ci paliwowo-ekologicznej, auta typu SUV z nap臋dem na dwa ko艂a oraz silnikiem wysokopr臋偶nym ciesz膮 si臋 coraz wi臋ksz膮 popularno艣ci膮, reprezentuj膮c obecnie ponad ¼ segmentu kompaktowych SUV-ów w Europie. Nowa Honda CR-V 1,6 l i-DTEC doskonale wpisuje si臋 w ten trend, oferuj膮c niskie zu偶ycie paliwa i wiod膮c膮 w klasie emisj臋 CO₂na poziomie zaledwie 119 g/km*.
Nowa Honda CR-V 1,6 l i-DTEC oferuje po艂膮czenie wysokiej wydajno艣ci i osi膮gów samochodu osobowego oraz funkcjonalno艣ci i bezpiecze艅stwa SUV-a. Po艂膮czenie lekkiego silnika oraz nap臋du na dwa ko艂a umo偶liwi艂o obni偶enie wagi nowej Hondy CR-V 1,6 l i-DTEC o 116 kilogramów* w stosunku do wersji 2,2 l i-DTEC, co zaowocowa艂o uzyskaniem bardzo dobrych w艂a艣ciwo艣ci jezdnych.
Nowa Honda CR-V 1,6 l i-DTEC odznacza si臋 praktycznymi rozwi膮zaniami zastosowanymi w kabinie pasa偶erskiej oraz stylizacj膮 typow膮 dla SUV-a, a wprowadzenie do gamy wersji z niewielkim silnikiem Diesla pozwoli艂o dodatkowo obni偶y膰 zu偶ycie paliwa do poziomu 4,5 litra na 100 kilometrów. Ponadto, emisja CO2 poni偶ej 120 gramów na kilometr oznacza, 偶e Honda CR-V 1,6 l i-DTEC kwalifikuje si臋 do uzyskania wielu ulg podatkowych, co czyni jej zakup bardziej op艂acalnym.
Z zewn膮trz nowa Honda CR-V przyci膮ga uwag臋 muskularn膮 sylwetk膮, natomiast praktyczne wn臋trze auta oferuje imponuj膮c膮 przestrze艅 艂adunkow膮, wynosz膮c膮 nawet 1648 litrów.
Nowa Honda CR-V 1,6 l i-DTEC zosta艂a równie偶 wyposa偶ona w system 艂atwego sk艂adania tylnej kanapy jednym ruchem w proporcji 60:40. W zwi膮zku z tym wystarczy jedynie poci膮gn膮膰 odpowiedni uchwyt, aby przekszta艂ci膰 pi臋cioosobow膮 kabin臋 pasa偶ersk膮 Hondy CR-V we wszechstronn膮 baga偶ówk臋.
"Pierwsza generacja 艂膮czy艂a w sobie najlepsze cechy samochodu osobowego i SUV-a. W nowej Hondzie CR-V osi膮gn臋li艣my doskona艂膮 równowag臋 pomi臋dzy wydajno艣ci膮 samochodu osobowego, a funkcjonalno艣ci膮 i poziomem bezpiecze艅stwa SUV-a. W ten sposób stworzyli艣my model, który jest wydajny, wszechstronny i daje u偶ytkownikowi du偶e mo偶liwo艣ci eksploatacyjne," powiedzia艂 Ryouji Nakagawa, lider projektu Hondy CR-V.
* Wewn臋trzne dane Hondy
Wi臋cej w zak艂adce MEDIA (dla zalogowanych)