W porównaniu z modelem poprzedniej generacji, dÅ‚ugość i wysokość Hondy CR-V zostaÅ‚y zredukowane odpowiednio o 5 i 30 mm, co nie miaÅ‚o jednak negatywnego wpÅ‚ywu na przestronność kabiny pasażerskiej. Nowy model jest bardziej agresywny i aerodynamiczny, ma wydatniej wyrzeźbione linie nadwozia, a także wyraźniej zaznaczonÄ… sekcjÄ™ czoÅ‚owÄ…. Honda CR-V zostaÅ‚a zaprojektowana jako samochód globalny, mimo to wersja europejska zawiera kilka elementów stylistycznych nadwozia opracowanych specjalnie na potrzeby tego rynku. Przeprojektowany przedni zderzak podkreÅ›la dynamiczny charakter auta, natomiast przednie Å›wiatÅ‚a do jazdy dziennej LED oraz tylne Å›wiatÅ‚a LED wyróżniajÄ… ten model na tle konkurencji.
Standardowo, bagażnik ma 589 litrów pojemnoÅ›ci, a po zÅ‚ożeniu tylnych siedzeÅ„ jego pojemność wzrasta do 1648 litrów (1669 litrów przy zastosowaniu dojazdowego koÅ‚a zapasowego). DÅ‚ugość przestrzeni Å‚adunkowej zostaÅ‚a zwiÄ™kszona o 140 mm do 1570 mm, natomiast próg zaÅ‚adunku zostaÅ‚ obniżony o 25 mm.
WysokÄ… jakość wykonania wewnÄ…trz potÄ™guje bogate wyposażenie seryjne. UwagÄ™ przykuwa 5-calowy „inteligentny” wyÅ›wietlacz wielofunkcyjny i-MID (Multi-Information Display), który steruje funkcjami systemu audio, telefonu i nawigacji satelitarnej (jeÅ›li jest w wyposażeniu). EksploatacjÄ™ nowej Hondy CR-V uÅ‚atwia także bezkluczykowy system dostÄ™pu do wnÄ™trza oraz elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika.
Wiele uwagi poÅ›wiÄ™cono ograniczeniu haÅ‚asu silnika i szumów dobiegajÄ…cych z nawierzchni do kabiny pasażerskiej. Rezultatem tych dziaÅ‚aÅ„ jest obniżenie haÅ‚asu we wnÄ™trzu o 3 dB w porównaniu z HondÄ… CR-V poprzedniej generacji.
W gamie jednostek napÄ™dowych oferowanych w nowej Hondzie CR-V dostÄ™pny bÄ™dzie silnik benzynowy i-VTEC o pojemnoÅ›ci 2 litrów oraz diesel i-DTEC o pojemnoÅ›ci 2,2 litra. Oba silniki powstaÅ‚y na bazie jednostek dostÄ™pnych w modelu CR-V trzeciej generacji, jednak zostaÅ‚y gruntownie zmodyfikowane pod kÄ…tem niższej emisji CO2. WartoÅ›ci mocy i maksymalnego momentu obrotowego silnika i-DTEC utrzymujÄ… siÄ™ na niezmienionym poziomie (150 KM i 350 Nm), jednak emisja CO2 spadÅ‚a ze 171 g/km do 153 g/km (10%) dla wersji z rÄ™cznÄ… skrzyniÄ… biegów oraz ze 195 g/km do 175 g/km w wersji z piÄ™ciobiegowÄ… przekÅ‚adniÄ… automatycznÄ…. Moc silnika i-VTEC o pojemnoÅ›ci 2 litrów wzrosÅ‚a ze 150 do 155 KM, natomiast maksymalny moment obrotowy zostaÅ‚ zwiÄ™kszony o 2 Nm do 192 Nm. Mimo to emisja CO2 zmniejszyÅ‚a siÄ™ ze 192 g/km do 174 g/km w wersji z przekÅ‚adniÄ… manualnÄ… oraz ze 195 g/km do 176 g/km w modelach wyposażonych w automat. W niedalekiej przyszÅ‚oÅ›ci model CR-V bÄ™dzie również oferowany z opracowanym przez HondÄ™ silnikiem i-DTEC o pojemnoÅ›ci 1,6 litra, który zadebiutowaÅ‚ pod maskÄ… piÄ™ciodrzwiowego Civica.
Nowa Honda CR-V będzie oferowana w wersji z napędem na dwa koła lub cztery koła.
Standardem w modelu CR-V sÄ… również opracowany przez HondÄ™ tryb ECON i system Eco Assist. Po naciÅ›niÄ™ciu przycisku ECON ukÅ‚ad odpowiednio dostosowuje dziaÅ‚anie przepustnicy i klimatyzacji, aby zminimalizować zużycie paliwa. System Eco Assist wykorzystuje wyÅ›wietlacz umieszczony w desce rozdzielczej, aby poinformować kierowcÄ™ o wpÅ‚ywie jego stylu jazdy na zużycie paliwa. Podczas oszczÄ™dnej jazdy podÅ›wietlenie wskaźników zmienia kolor z biaÅ‚ego na zielony.
Na pokÅ‚adzie nowego modelu znalazÅ‚y siÄ™ także zaawansowane ukÅ‚ady bezpieczeÅ„stwa wspomagajÄ…ce kierowcÄ™ wchodzÄ…ce w skÅ‚ad systemu ADAS (Advanced Driver Assist System). SÄ… to: system utrzymywania na pasie ruchu (Lane Keeping Assist System - LKAS), tempomat adaptacyjny ACC (Adaptive Cruise Control) oraz system ograniczajÄ…cy skutki kolizji CMBS (Collision Mitigation Braking System), który ostrzega kierowcÄ™ przed potencjalnÄ… kolizjÄ…, a nawet inicjuje hamowanie, aby zminimalizować skutki zderzenia.
Dodatkowe informacje w zakładce MEDIA (dla zalogowanych)