FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
HONDA CRF450R 2023
  Dodano: 2022-05-31
Wyświetlono: 470 razy
HONDA CRF450R 2023
Flagowy model Hondy klasy MX po raz kolejny ewoluuje dzięki wnioskom wyciągniętym z walki na torach wyścigowych o prymat w światowej czołówce. CRF450R przygotowany na rok modelowy 2023 dysponuje znacznie większym momentem obrotowym w dolnym zakresie obrotów silnika, a oddawanie mocy jest bardziej płynne, co sprzyja szybszemu wychodzeniu z zakrętów. Precyzyjniej dobrana sztywność ramy i zawieszenia zapewnia większą stabilność podczas hamowania, szybsze wchodzenie w zakręty, większą przyczepność przedniej opony i lepszą zdolność pokonywania kolein. Motocykl zaprojektowano tak, by jazda była szybsza i łatwiejsza. Dla uczczenia 5 dekad, które minęły od momentu, kiedy kultowy CR250M Elsinore wyjechał na tor jako pierwszy wyścigowy motocykl Hondy w klasie MXGP, model CRF450R na rok 2023 otrzymał szatę graficzną z zupełnie nowym projektem logo HRC. Dostępny będzie również model specjalny, CRF450R 50th Anniversary, dla którego inspiracją estetyczną były legendarne motocykle z serii CR z lat 80-tych.

foto © Honda

 
Od debiutu w 2002 roku, Honda CRF450R pozostaje wzorcowym motocyklem crossowym. Jego zadaniem zawsze było zapewnienie kierowcy - tak amatorowi, jak i zawodowcowi - pełnej kontroli dzięki równowadze i zwinności. Czterysta pięćdziesiątka zdobyła sobie także reputację motocykla o szczególnej jakości, wytrzymałości i długowieczności, co w przypadku Hondy nie było szczególną niespodzianką.
 
 
 
Jest to motocykl wyścigowy, który nieustannie ewoluuje. Zgodnie z koncepcją "ABSOLUTE HOLESHOT!!", ulubiona europejska maszyna MX klasy otwartej została gruntownie przeprojektowana na sezon 2017. Otrzymała wtedy całkowicie nowe podwozie i znacznie zwiększoną moc maksymalną, dostarczaną przez zupełnie nowy silnik. Standardowy rozrusznik elektryczny stał się wygodnym dodatkiem w modelu 2018, a model 2019 otrzymał kontrolę startu HRC oraz - opracowaną przez HRC - głowicę cylindra, która znacznie zwiększyła moc i moment obrotowy. W roku 2020 CRF450R zyskał system sterowania momentem obrotowym Honda Selectable Torque Control (HSTC).
 
 
 
Poza podstawową architekturą silnika i kołami, CRF450R na rok 2021 był w rzeczywistości całkowicie nowym motocyklem, czerpiącym z osiągnięć Tima Gajsera, który wygrał mistrzostwa MXGP 2019, dosiadając CRF450RW. W 2020 roku, przy wsparciu HRC, Gajser zapewnił sobie tytuł mistrzowski po raz drugi z rzędu, a sezon 2021 zakończył na trzecim miejscu.
 
 
 
W modelu CRF450R z roku 2022 dopracowano szczegóły konstrukcyjne, a ponieważ walka konstruktorów trwa w zasadzie bez przerwy, model na rok 2023 debiutuje z mnóstwem aktualizacji zasugerowanych przez fabrycznych kierowców i HRC (z Europy i Ameryki). Dotyczyły one przede wszystkim silnika i podwozia i miały na celu sprawienie, by naprawdę szybka jazda stała się o wiele łatwiejsza – dla wszystkich kierowców, okrążenie po okrążeniu.
 
 
 
Rok 2023 jest szczególny dla motocykli terenowych Hondy – mija 50 lat od pojawienia się pierwszego fabrycznego modelu MX, CR250M Elsinore. Aby upamiętnić to ważne wydarzenie, standardowy model CRF450R otrzyma uaktualnioną grafikę i nowe logo HRC. Powstanie również limitowana wersja motocykla – CRF450R 50th Anniversary, dostępna tylko w ramach roku modelowego 2023. Powstała ona na cześć kultowych motocykli z lat 80-tych.
 
 
 
Jak zawsze, CRF450R pozostaje w swej istocie wyścigowym motocyklem HRC, który można po prostu kupić.
 
 
 
 
 

Opis modelu

 
 
Opinie zawodników HRC z mistrzostw FIM World MXGP, AMA Supercross i Pro Motocross ukierunkowały prace rozwojowe dotyczące CRF450R. W rezultacie model na rok 2023 jest łatwiejszy w prowadzeniu - można nim jeździć szybciej i dłużej.
 
 
 
Zmieniona sztywność ramy umożliwiła zwiększenie sztywności tylnej sprężyny i zwiększenie tłumienia, jednak bez nadmiernego usztywnienia konstrukcji. Pozwoliło to na uzyskanie lepszej kontroli nad pojazdem. Poprawiono również przyczepność przedniej opony, a dzięki lepszej reakcji zawieszenia i skuteczniejszemu tłumieniu nierówności, model 2023 jest bardziej stabilny i szybciej skręca od swojego poprzednika.
 
 
 
Przy lepszym prowadzeniu motocykla w zakrętach i na wyjściach z zakrętów, będącym wynikiem zmian w podwoziu, silnik wytwarza teraz znacznie większy moment obrotowy przy niskich obrotach i bardziej płynnie oddaje moc w dolnym zakresie obrotów. Jest to rezultat zastosowania nowego portu dolotowego, dłuższego wlotu powietrza, korpusu przepustnicy o mniejszej średnicy oraz modyfikacji fabrycznych nastawów rozrządu. Zwiększono również trwałość tłumika.
 
 
 
Nowa grafika zawiera przeprojektowane logo HRC, symbolizujące rozwój działalności wyścigowej Hondy. Model na rok 2023, w limitowanej wersji CRF450R 50th Anniversary, upamiętnia 50. rocznicę pojawienia się na torach wyścigowych motocykla CR250M Elsinore, co było początkiem odysei Hondy w MXGP.
 
 
 
 
 

Kluczowe funkcje

 
 
3.1 Podwozie
 
 
 
Nowy balans sztywności ramy poprawia stabilność i działanie zawieszenia
Tylna sprężyna ma zwiększoną sztywność, co przy odpowiednio dobranym tłumieniu zapewnia łatwiejszą jazdę po koleinach i lepsze wykorzystanie przyczepności opony
49-milimetrowy widelec Showa również otrzymał modyfikację siły tłumienia
Kompaktowa konstrukcja siedzenia i elementy z tworzywa sztucznego zwiększają swobodę ruchów kierowcy; nowa grafika dla modelu z roku 2023 - z nowym logo HRC
Edycja limitowana - 50th Anniversary Edition - dostępna tylko jako model 2023
 
 
CRF450R, model 2023, oferuje wyraźną poprawę właściwości jezdnych, w ramach ewolucji postanowienia Razor Sharp Cornering (Zakręty ostre jak brzytwa), który było podstawą przeprojektowania modelu 2021. Motocykl będzie bardziej stabilny podczas hamowania, będzie szybciej wchodził w zakręty i ostrzej z nich wychodził.
 
 
 
Precyzyjne korekty sztywności ramy pozwalają zawieszeniu – przy zmienionych ustawieniach – pracować bardziej efektywnie. Połączenie przedniej rury centralnej z dolną częścią ramy ma teraz grubość ścianki 6 mm (zamiast 4 mm); również górne mocowanie amortyzatora ma teraz grubość ścianki 6 mm (poprzednio 4 mm). Stalowe wsporniki głowicy cylindra zastąpiły elementy aluminiowe stosowane poprzednio i są wyważone tak, by współgrały z nowymi ustawieniami sztywności ramy, znacznie poprawiając trakcję przedniej opony.
 
 
 
Zmiany w sztywności ramy pozwoliły na zwiększenie sztywności sprężyny tylnej kolumny Showa do 56N/mm (poprzednio 54N/mm) oraz na modyfikację siły tłumienia, dzięki czemu przenoszenie napędu na podłoże jest efektywniejsze, zwłaszcza w koleinach, bez wrażenia nadmiernej sztywności motocykla. Dobrano 11 pozycji regulacji dla odbicia i 6 dla wysokich i niskich prędkości dobicia. Objętość oleju w amortyzatorze wynosi 421 cm3. Aluminiowy wahacz ma długość 585,2 mm i współpracuje z amortyzatorem za pośrednictwem systemu Pro-Link.
 
 
 
Widelec Showa USD 49 mm, to wersja „fabrycznego” widelca dostarczanego zespołom wyścigowym, startującym w mistrzostwach MX w Japonii. Dysponuje on skokiem 310 mm, pojemność oleju wynosi 387 cm3, a ustawienia obejmują 13 pozycji regulacji odbicia i 15 pozycji regulacji dobicia. Zostały one zmienione w celu uzyskania optymalnej równowagi między przodem a tyłem.
 
 
 
Kąt pochylenia główki ramy i wyprzedzenie wynoszą 27,7°/113,9 mm, przy rozstawie osi 1481 mm i prześwicie 336 mm.  Masa suchego motocykla wynosi 105,8 kg, a rozkład masy przód/tył, to 49/51%.
 
 
 
Lekka kierownica Renthal Fatbar, będąca wyposażeniem standardowym poprawia komfort prowadzenia maszyny. W górnej półce zastosowano dwa zestawy otworów umożliwiające przesuniecie kierownicy o 26 mm do przodu/tyłu. Dodatkowo obrócenie o 180 st uchwytów kierownicy pozwala przesunąć kierownicę o dodatkowe 10 mm. W efekcie otrzymujemy 4 konfiguracje położenia kierownicy.
 
 
 
Dwutłoczkowy zacisk hamulcowy z przodu, z tłoczkami o średnicy 30 i 27 mm, połączono z 260-milimetrową tarczą typu Wave oraz z przewodami hamulcowymi o niskim współczynniku rozszerzalności, co zapewnia zarówno dobre wyczucie, jak i stałą siłę hamowania. Jednotłoczkowy tylny zacisk hamulcowy współpracuje z 240-milimetrową tarczą typu Wave.
 
 
 
Aluminiowe obręcze kół DID są wykończone kolorem czarnym, obręcz z przodu ma rozmiar 21 x 1,6 cala, a obręcz tylna ma rozmiar 19 x 2,15 cala. W modelu 2021 wzmocniono tylną obręcz i zmniejszono masę tylnego koła. W standardowym wyposażeniu znajdują się miękkie opony terenowe MX33F/MX33 firmy Dunlop.
 
 
 
Użycie minimalnej ilości plastikowych osłon ułatwia pracę przy motocyklu i obsługę serwisową: zastosowano tylko 4 śruby M8, mocujące resztkowe elementy nadwozia do ramy po każdej stronie. Osłony chłodnic zaprojektowano z wykorzystaniem numerycznej symulacji przepływu płynów CFD (Computational Flow Dynamics), by zapewnić maksymalny wydatek powietrza. Są one wykonane z jednej kształtki i otrzymały dolny otwór wentylacyjny, a wloty do chłodnicy zostały poprawione pod kątem przepływu powietrza. Wykonany z tytanu zbiornik mieści 6,3 litra paliwa.
 
 
 
W modelu CRF450R 2023, wprowadzono efektowną, zupełnie nową szatę graficzną podkreślającą ostre linie motocykla, z nowym, przeprojektowanym logo HRC, które jest teraz pisane kursywą, co nawiązuje do rozszerzenia aktywności HRC o wyścigi samochodowe.
 
 
 
 
 
Wersja CRF450R 50th Anniversary
 
 
 
 
 
W 2023 roku minie 50 lat od momentu, gdy pierwsza produkcyjna wyczynowa Honda MX CR250M Elsinore pojawiła się na torze wyścigowym w Japonii. Aby uczcić ten milowy krok, Honda przygotowała specjalną, limitowaną edycję motocykla CRF450R 50th Anniversary, dostępną tylko w ramach oferty na rok modelowy 2023. Czerpiąc inspirację z maszyn HRC z lat 80-tych, udało się stworzyć oszałamiające wizualnie odzwierciedlenie czystej wyścigowej pasji i historii modelu. Najważniejsze różnice w stosunku do maszyny  seryjnej, to:
 
 
 
Niebieskie poszycie siedzenia
Białe pola numerów startowych na tylnych osłonach bocznych oraz biała przednia tabliczka na numer startowy
Oryginalna grafika na osłonie chłodnicy
Wykończenie kół i kierownicy w kolorze złotym
Górna i dolna półka w kolorze Metallic Grey
Skrzydełko Hondy na przednim błotniku
 
 
 
 
3.2 Silnik
 
 
 
Moment obrotowy przy 5000 obr/min większy o 10,7%, a także dodatkowa, bardziej liniowo rosnąca moc dostępna przy niskich obrotach
Węższy kanał dolotowy, dłuższy czas fazy ssania, korpus przepustnicy 44 mm, nowe czasy rozrządu i zmienione ustawienia w pamięci ECU przyczyniają się do zmiany charakterystyki mocy wyjściowej
Tłumik wykonany z wytrzymalszego aluminium, bez przyrostu masy
 
 
Znacznie mocniejszy “ciąg” w zakresie niskich obrotów, to w modelu 2023 kierunek rozwoju czterozaworowego silnika Unicam o pojemności 449,7 cm3, dzięki czemu wychodzenie z zakrętu będzie wyraźnie szybsze i łatwiejsze. Maksymalny moment obrotowy pozostaje bez zmian, ale przy 5000 obr/min moment obrotowy jest większy o dodatkowe 10,7%, co umożliwia korzystanie z wyższych biegów i zmniejsza zmęczenie kierowcy podczas wyścigu. Silnik wytwarza też więcej mocy w dolnym zakresie obrotów, przy czym moc maksymalna jest mniejsza o 5%.
 
 
 
Aby wytworzyć więcej momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotów silnika, zasys powietrza (część zapożyczona wprost z wyścigowej maszyny HRC CRF450RW) wydłużono, a kanał dolotowy zmniejszono, zwiększając w ten sposób przepływ powietrza. Kolejną częścią opracowaną przez HRC, którą można znaleźć w seryjnym motocyklu jest korpus przepustnicy o średnicy 44 mm - zmniejszony o 2 mm i zapewniający płynne dostarczanie mocy przy niskich obrotach. Nowe sprężyny zaworowe i czasy rozrządu to bezpośredni wynik opinii przekazywanych przez kierowców fabrycznych HRC w kwestii ustawień, których używają.
 
 
 
Tłumik wydechu jest teraz wykonany z aluminium poddanego obróbce cieplnej w celu zwiększenia odporności na kontakt z butem kierowcy. Aby potwierdzić odporność na odkształcenia, przeprowadzono testy polegające na uderzeniu ciężarkiem o masie 2,2 kg, spadającym z wysokości 600 mm. Po 5 uderzeniach odkształcenie było bardzo niewielkie w porównaniu z poprzednią konstrukcją. Co ważne, zmiana materiału i jego obróbka cieplna pozwoliły uniknąć przyrostu masy.
 
 
 
Średnica cylindra i skok tłoka wynoszą 96 mm x 62,1 mm, ze stopniem sprężania 13,5:1. Czujnik załączonego biegu umożliwia wykorzystanie trzech różnych map zapłonu, pierwszej dla biegów 1 i 2, drugiej dla biegów 3 i 4 oraz trzeciej dla biegu 5. Ośmiopłytkowe sprzęgło hydrauliczne zapewnia doskonałą kontrolę i wyczucie na dźwigni, a także stały luz dźwigni w trudnych warunkach jazdy. Mniejszy jest poślizg sprzęgła przy przenoszeniu mocy maksymalnej.
 
 
 
Bezkonkurencyjna niezawodność zawsze była ważnym elementem, który przyczynił się do sukcesu CRF450R. Uzyskano ją m.in. dzięki 5‑otworkowej dyszy olejowej chłodzącej denko tłoka i pompie olejowej o dużej wydajności z dwoma bębnami o średnicy 12 mm.
 
 
 
 
 
3.3 Elektronika
 
 
 
Regulowany system kontroli momentu obrotowego Hondy (HSTC) z trzema trybami jazdy i z możliwością dezaktywacji
Trzy tryby kontroli startu HRC
Przycisk wyboru trybu pracy silnika (EMSB) daje możliwość przełączania pomiędzy trzema mapami wtrysku, od których zależy charakterystyka mocy
Narzędzie regulacyjne HRC dostraja tryby: agresywny i płynny.
 
 
System HSTC instalowany w modelu CRF450R działa tak, by zminimalizować uślizg tylnego koła (powodujący spadek siły napędowej), pozwalając na maksymalne wykorzystanie dostępnej przyczepności. System nie korzysta z czujnika prędkości koła i utrzymuje krytyczne wyczucie przepustnicy podczas sterowania mocą. Czas zapłonu jest opóźniany przez PGM-FI, gdy szybkość zmiany obrotów przekracza ustaloną wartość.
 
 
 
Trzy dostępne tryby działania różnią się poziomami ingerencji, odpowiednimi dla różnych warunków jazdy:
 
 
 
W trybie 1 system interweniuje najmniej wyczuwalnie i po najdłuższym czasie, co jest przydatne do zmniejszenia poślizgu kół i utrzymania kontroli w ciasnych zakrętach.
 
 
 
Tryb 3 zapewnia szybszą i bardziej zdecydowaną interwencję systemu, skuteczniejszą przy jeździe po śliskich i błotnistych nawierzchniach.
 
 
 
Tryb 2 pozwala uzyskać stan pośredni między trybami 1 i 3 pod względem szybkości i siły interwencji.
 
 
 
Wskaźnik kontroli startu, ostrzeżenie EFI, przycisk trybu HSTC i EMSB oraz wskaźnik LED znajdują się po lewej stronie kierownicy. Naciśnięcie i przytrzymanie przycisku HSTC przez 0,5 sekundy spowoduje przełączenie systemu w kolejny tryb pracy, a zielony wskaźnik LED - 1 mignięcie dla trybu 1, 2 dla trybu 2 i 3 dla trybu 3 potwierdza dokonanie wyboru.
 
 
 
System HSTC może zostać całkowicie wyłączony. Po włączeniu silnika system używa ostatnio wybranego ustawienia.
 
 
 
System kontroli startu HRC daje każdemu kierowcy możliwość najszybszego ruszania ze startu zatrzymanego, oferując do wyboru 3 poziomy działania:
 
 
 
Poziom 3 – 8250 obr/min, odpowiedni dla warunków startu w błotnistym terenie i dla początkujących adeptów wyścigów terenowych.
 
Poziom 2 – 8500 obr/min, sucha nawierzchnia gruntowa, ustawienie podstawowe.
 
Poziom 1 – 9500 obr/min, sucha nawierzchnia gruntowa, dla kierowcy z dużym doświadczeniem.
 
 
 
Aktywacja kontroli startu HRC jest łatwa - aby ją włączyć, wystarczy rozłączyć sprzęgło i nacisnąć przycisk Start, umieszczony po prawej stronie kierownicy. Fioletowa dioda LED będzie migać pojedynczymi impulsami sygnalizując poziom 1. Ponowne naciśnięcie i przytrzymanie przycisku Start przez co najmniej 0,5 sekundy spowoduje, że dioda LED będzie wysyłać dwa impulsy oznaczające wybór poziomu 2. Powtarzając tę procedurę uzyskamy trzy impulsy diody LED wskazujące na wybór poziomu 3.
 
 
 
Przycisk wyboru trybu pracy silnika (EMSB) zmienia charakterystykę silnika, a dostępne są trzy mapy pracy jednostki napędowej, odpowiadające różnym warunkom jazdy lub preferencjom kierowcy:
 
 
 
Tryb 1 – standardowy.
 
Tryb 2 – płynny.
 
Tryb 3 – agresywny.
 
 
 
Wybrany tryb sygnalizowany jest przez diodę LED w kolorze niebieskim.
 
 
Narzędzie regulacyjne HRC może dostarczyć mapę ECU ze znacznie „spokojniejszym” trybem płynnym, z łagodniejszą reakcją przepustnicy, co jest odpowiednie dla mniej doświadczonych kierowców. Może również wprowadzić tryb agresywny z ultraczułą odpowiedzią na otwarcie przepustnicy i reakcją silnika odpowiednią do warunków wyścigowych.
 
 
 
 
 

Dane techniczne

SILNIK

 

Typ

Chłodzony cieczą 4-suwowy, jednocylindrowy uni-cam

Pojemność skokowa

449,7 cm3

Średnica cylindra x skok tłoka

96,0 mm x 62,1 mm

Stopień sprężania

13.5:1

SYSTEM PALIWOWY

 

Zasilanie

Wtrysk paliwa

Zbiornik paliwa

6,3 l

INSTALACJA ELEKTRYCZNA

 

Rozrusznik

Elektryczny

UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU

 

Typ sprzęgła

Mokre wielopłytkowe

Typ skrzyni biegów

O stałym zazębieniu, 5-biegowa, ręczna

Przeniesienie napędu

Łańcuch

RAMA

 

Typ

Aluminiowa podwójna kołyskowa

PODWOZIE

 

Wymiary (dł. x szer. x wys.)

2 182 x 827 x 1 267mm

Rozstaw osi

1 481 mm

Kąt główki ramy

27,7°

Wyprzedzenie

113,9 mm

Wysokość siedziska

965 mm

Prześwit

336 mm

Waga

Bez płynów 105,8 kg – na mokro 110,6 kg

ZAWIESZENIE

 

Przód

Widelec Showa 49 mm USD

Tył

Pojedynczy amortyzator SHOWA z układem Pro Link

KOŁA

 

Przód

Aluminiowe szprychowe

Tył

Aluminiowe szprychowe

Opona przednia

80/100-21-51M Dunlop MX33F

Opona tylna

120/80-19-63M Dunlop MX33

HAMULCE

 

Przód

Z pojedynczą tarczą 260 mm

Tylne

Z pojedynczą tarczą 240 mm

DODATKOWE WYPOSAŻENIE

 

Systemy elektroniczne

Wspomaganie dynamicznego startu HRC

Układ kontroli momentu obrotowego (HSTC)

 
Wszystkie dane techniczne mogą jeszcze ulec zmianie.
 
Należy pamiętać, że podane liczby to wyniki uzyskane przez firmę Honda w standardowych warunkach testowania, zalecanych przez WMTC. Testy są prowadzone na hamowni, z wykorzystaniem standardowej wersji modelu z kierowcą, bez pasażera i dodatkowego wyposażenia. Rzeczywiste zużycie paliwa może się różnić w zależności od sposobu jazdy i stanu pojazdu, warunków pogodowych, warunków na drodze, ciśnienia w oponach, zainstalowanych akcesoriów, ładunku, wagi kierowcy i pasażera oraz innych czynników.


Źródło: Honda, Mototarget

 Pisaliśmy również
» 12 000 "125" sprzedanych przez sieć Hondy Polsce
» Dni Otwarte u dealerów motocyklowych Hondy – rozpoczęcie sezonu jazd testowych
 Inne artykuły
» Jak wybrać odpowiednie Autocasco? Wystarczy odwiedzić salon Forda 2023-07-20
  Forda puma serwis Ubezpieczenie Autocasco to nieodłączna część pakietu dealerskiego w programie Ford Ubezpieczenia, która jest coraz częściej wybierana przez polskich kierowców. Odpowiednio dobrana polisa to bezpieczeństwo i pewność, że w razie niefortunnego zdarze... więcej »

» Jak przewozić psa w samochodzie? Akcesoria Forda pomogą zapewnić bezpieczeństwo podróżującym pupilom 2023-07-11
  Czas wakacji wiąże się z planowaniem krótszych i dłuższych podróży. Wiele osób decyduje się na rodzinny wyjazd ze swoim czworonożnym przyjacielem. Jak bezpiecznie przewozić zwierzę autem i co mówi o tym prawo o ruchu drogowym?... więcej »

» Szczyty sportowego charakteru: od Audi S6 plus do Audi RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance 2023-06-28
  Dla firmy znanej kiedyś jako quattro GmbH te cztery litery oznaczały jeszcze bardziej usportowione wersje i tak już bardzo wydajnych modeli RS 6 i RS 7. Były one zgodne z filozofią podnoszenia techniki samochodowej na jeszcze wyższy poziom, tj. uzyskania... więcej »

» Ford prezentuje w Spa nowego Mustanga GT4, realizując zapowiedź dostarczenia wyczynowego Mustanga miłośnikom sportów motorowych na całym świecie 2023-06-28
  Legendarny Ford Mustang podnosi swój prestiż w sportowym świecie dzięki dzisiejszemu oficjalnemu debiutowi Mustanga GT4 w wyścigu CrowdStrike 24 Hours of Spa na słynnym torze Spa-Francorchamps we wschodniej Belgii. ... więcej »

» Poszerza się gama Mustangów wyścigowych ? Ford zaprezentuje nowego Mustanga GT4 w Spa w Belgii 2023-06-23
  Niedługo po prezentacji Mustanga GT3 na torze Le Mans, która miała miejsce w piątek 9 czerwca, Ford poinformował, że premiera nowego Mustanga GT4 odbędzie się w środę 28 czerwca 2023 r. o godzinie 14:00 czasu środkowoeuropejskiego na kultowym torze ... więcej »

» Volkswagen ID. Buzz we flocie Hilti Poland - wizytówka firmy i dowód zrównoważonego rozwoju 2023-06-21
  pełni elektryczny, zeroemisyjny model marki Volkswagen Samochody Dostawcze ? ID. Buzz, świetnie sprawdza się w roli samochodu firmowego. Może być nie tylko towarzyszem codziennych operacji w przedsiębiorstwie ? samochodem serwisowym, pojazdem do realiza... więcej »

» Moc i aerodynymika wyniosą elektrycznego Forda SuperVana 4.2 pod chmury podczas 101. edycji wyścigu na Pikes Peak 2023-06-21
  Ford Performance przygotowuje się do 101. edycji wyścigu Broadmoor Pikes Peak International Hill Climb, współorganizowanego przez Gran Turismo, stawiając na starcie elektrycznego, udoskonalonego Forda SuperVana 4.2. Wyczekiwane w sportowym świecie wydarz... więcej »

» Co można zrobić z Mustangiem Mach-E z telefonu? Elektryczny samochód Forda oferuje więcej niż można się spodziewać 2023-06-15
  Obsługa samochodów z telefonu nie jest już niczym nowym, a we współczesnych pojazdach jest właściwie koniecznością. Mustang Mach-E nie jest wyjątkiem, a Ford zadbał o rozbudowaną listę możliwości. Model od rynkowej premiery zachwyca możliwości... więcej »

» Nowy Volkswagen Tiguan z nowymi technologiami topowej klasy i dużym zasięgiem w trybie elektrycznym 2023-06-15
  Przy okazji zakończenia testów marka Volkswagen zdradza nieco szczegółów na temat kolejnej generacji swojego obecnie najlepiej sprzedającego się modelu: Tiguan nr 3 będzie dostępny z nowo opracowanym systemem aktywnej kontroli zawieszenia i innymi fun... więcej »

» Volkswagen T1 Raupenfuchs i Volkswagen T2 Elektro - dwa unikalne samochody na VW Bus Festival 2023 2023-06-15
  VW Bus Festival 2023, który odbędzie się w dniach od 23 do 25 czerwca w Hanowerze, to nie tylko największe międzynarodowe spotkanie miłośników mikrobusów Volkswagena, ale również największa w historii marki Volkswagen Samochody Dostawcze ekspozycja... więcej »

» Ford Performance przygotowuje niezwykłego wyczynowego ?twardziela? Rangera Raptora T1+ do startu w Rajdzie Dakar 2023-06-14
  Ford Performance uczestniczył w większej liczbie wyścigów i zwyciężał w większej liczbie serii, krajów i torów, niż jakakolwiek inna firma na świecie. Od Le Mans po Monako, od Daytona po Bathurst, od pustyni Finke po Ensenadę w Meksyku. Musi jedna... więcej »

» Historia ikonicznych modeli: wyjątkowa wystawa klasycznych mikrobusów Volkswagena podczas VW Bus Festival 2023 2023-06-14
  Międzynarodowy VW Bus Festiwal 2023, przez trzy dni (od 23 do 25 czerwca) będzie najjaśniejszą gwiazdą wszechświata mikrobusów marki Volkswagen. Festiwal, w którym weźmie udział 6000 pojazdów, w tym prężna reprezentacja samochodów z Polski, jest ... więcej »

» Ranger Raptor Samochodem Roku Wirtualnej Polski 2023. Kolejne prestiżowe wyróżnienie dla nowej generacji pick-upa Forda 2023-06-01
  Ford Ranger Raptor został Samochodem Roku Wirtualnej Polski. Nowa generacja pick-upa Forda wygrała w głównej kategorii konkursu, pokonując aż 31 innych modeli. ... więcej »

» ID.7 po raz pierwszy w Polsce: elektryczna limuzyna premierowo w Volkswagen Home w Warszawie 2023-06-01
  Volkswagen ID.7, flagowy model z rodziny elektrycznych samochodów zbudowanych na platformie MEB, do salonów trafi jeszcze w tym roku. Zanim się to stanie, będzie można obejrzeć ten samochód w butikowym salonie w Warszawie ? Volkswagen Home. ID.7 to jede... więcej »

» CUPRA inspiruje się przyszłością. Jak projektowane są samochody hiszpańskiej marki? 2023-06-01
  Od premiery najnowszego modelu elektrycznego hiszpańskiej marki - Tavascana - minął dopiero miesiąc, a design samochodu już cieszy się uznaniem w branży oraz pozytywnym odbiorem motoryzacyjnych entuzjastów. Pierwszy elektryczny SUV marki został doceni... więcej »

» Ford Ranger Raptor samochodem technicznym największej imprezy rowerowej w Polsce 2023-05-31
  Małopolska Joy Ride Festiwal to największa w Polsce impreza rowerowa łącząca najróżniejsze odmiany dwukołowych sportów ektremalnych i goszcząca zawodników rywalizujących w różnych konkurencjach. W organizacji tego niezwykłego przedsięwzięcia p... więcej »

» Przygoda w kamperze! Co warto wiedzieć? 2023-05-31
  Rozpoczynający się sezon na wyprawy kamperem stawia przed wieloma miłośnikami tego typu turystyki zasadnicze pytanie: czy podczas moich wypraw chcę za każdym razem nocować na zagospodarowanym kempingu, czy zaszaleć i spędzać noce ?na dziko?, na łoni... więcej »

» Samochody elektryczne w Warszawie: darmowy postój w strefie płatnego parkowania atrakcyjny dla kierowców ?elektryków? 2023-05-30
  Dane ze Strefy Płatnego Parkowania na warszawskim Mokotowie i w Śródmieściu pokazują, przy których ulicach parkuje najwięcej aut z zielonymi tablicami i jaką część wszystkich samochodów stanowią. W ciągu roboczego tygodnia jest ich nawet 5-7 proc... więcej »

» Sportowe i eleganckie - nowe linie wyposażenia Audi A6 i Audi A7 dają oszałamiający efekt 2023-05-30
  Audi A6 i Audi A7 oraz ich wersje S, w roku modelowym 2024 zyskują nowy, oszałamiający wygląd. Oprócz nowo zaprojektowanych linii wyposażenia z niezależnymi przednimi i tylnymi elementami stylistycznymi, te modele klasy luksusowej charakteryzują się t... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234
Wyświetlane: 0 - 20 z 24669 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © WCOTY


A jednak się kręci
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |