-
Hondzie przyznano homologacjÄ™ dla systemu automatyzacji jazdy na poziomie 3 dla pojazdów produkowanych w Japonii
-
Honda jest pierwszym producentem samochodów, który otrzymaÅ‚ takÄ… homologacjÄ™
-
Honda Legend, która ma zostać wprowadzona na rynek w Japonii wiosnÄ… przyszÅ‚ego roku, bÄ™dzie pierwszym samochodem z nowym pakietem systemów „Traffic Jam Pilot”
-
OsiÄ…gniÄ™cie podkreÅ›la zaangażowanie Hondy w ochronÄ™ pasażerów i tworzenie bezkolizyjnego transportu

Najnowsza generacja Hondy Legend, która ma zostać wprowadzona na rynek wiosnÄ… przyszÅ‚ego roku, bÄ™dzie pierwszym pojazdem, w którym zostanie wdrożony system zautomatyzowanej jazdy na poziomie 3 do użytku na drogach publicznych.
Po aktywacji przez kierowcÄ™, system Hondy „Traffic Jam Pilot” monitoruje warunki drogowe na autostradzie i przejmuje od kierowcy kontrolÄ™ nad samochodem, jeÅ›li uzyska potwierdzenie peÅ‚nego bezpieczeÅ„stwa. Umożliwia to podążanie za pojazdem poprzedzajÄ…cym i aktywne utrzymywanie toru jazdy na swoim pasie, bez udziaÅ‚u kierowcy. System potrzebuje do dziaÅ‚ania ciÄ…gÅ‚ej analizy warunków na autostradzie i może być aktywny wyłącznie do prÄ™dkoÅ›ci 50 km/h. Gdy system uzna, że nie może nadal bezpiecznie dziaÅ‚ać, generowane jest ostrzeżenie, a kierowca musi natychmiast przejąć kontrolÄ™ nad pojazdem. RozwiÄ…zanie "Traffic Jam Pilot" jest częściÄ… pakietu systemów bezpieczeÅ„stwa Hondy i ogromnym krokiem w realizacji dążeÅ„ firmy do budowania spoÅ‚eczeÅ„stwa wolnego od wypadków oraz zmniejszenia liczby błędów ludzkich za kierownicÄ….
Opracowany przez HondÄ™, wybiegajÄ…cy w przyszÅ‚ość system zautomatyzowanej jazdy na poziomie 3 uzupeÅ‚nia zaawansowane rozwiÄ…zania poziomu 1 i 2, w tym wiodÄ…cy w branży, już stosowany w pojazdach marki, pakiet systemów Honda SENSING, zwiÄ™kszajÄ…cy bezpieczeÅ„stwo czynne oraz wspomagajÄ…cy kierowcÄ™.
Homologacja typu dla systemu zautomatyzowanej jazdy na poziomie 3 na drogach Japonii jest wynikiem niedawnego europejskiego uznania dla Hondy, za zaangażowanie firmy w rozwój bezpieczeÅ„stwa. Nowa Honda Jazz e:HEV uzyskaÅ‚a maksymalnÄ…, piÄ™ciogwiazdkowÄ… ocenÄ™ w najnowszych testach bezpieczeÅ„stwa Euro NCAP, których wyniki zostaÅ‚y ogÅ‚oszone 12 listopada 2020 r. Jazz byÅ‚ jednym z pierwszych modeli, które przeszÅ‚y testy wedÅ‚ug nowych, bardziej rygorystycznych procedur. NajwyższÄ… ocenÄ™ model zawdziÄ™cza zaawansowanej konstrukcji nadwozia Hondy (ACE), pierwszej w segmencie przedniej poduszce centralnej oraz systemowi poduszek powietrznych i-side, których celem jest ochrona pasażerów tylnych foteli przed uderzeniami o drzwi i sÅ‚upki C.
UzupeÅ‚nieniem elementów bezpieczeÅ„stwa biernego jest rozbudowany, wiodÄ…cy w branży pakiet systemów Honda SENSING, udoskonalony obecnie dziÄ™ki kamerze szerokokÄ…tnej o wyższej rozdzielczoÅ›ci, który jest standardem we wszystkich modelach Hondy. Pakiet aktywnej ochrony pasażerów Honda SENSING obejmuje miÄ™dzy innymi: adaptacyjny tempomat (ACC), system utrzymywania na pasie ruchu (LKAS) oraz system przeciwdziaÅ‚ajÄ…cy zjechaniu z drogi (RDMS).
Homologowana technologia automatyki jazdy na poziomie 3 pozwoli pÅ‚ynnie przełączać siÄ™ miÄ™dzy trybem prowadzenia auta przez czÅ‚owieka, a jazdÄ… zautomatyzowanÄ…, co znacznie poprawi komfort podróżowania i jednoczeÅ›nie podniesie bezpieczeÅ„stwo pasażerów.
* Warunki, w których maszyna może przejąć kontrolÄ™ nad pojazdem, sÄ… okreÅ›lane na podstawie różnych czynników, takich jak lokalizacja (np. autostrady), pogoda (np. bezchmurny dzieÅ„) i prÄ™dkość pojazdu. Parametry jazdy dobierane przez system sÄ… również zależne od tych warunków.