Ku uciesze wielu fanów i wspóÅ‚pracowników zgromadzonych na należącym do Hondy torze, doÅ›wiadczony WÅ‚och popisaÅ‚ siÄ™ doskonaÅ‚ym startem i wspaniaÅ‚Ä… jazdÄ…, którÄ… zakoÅ„czyÅ‚ z przewagÄ… wynoszÄ…cÄ… 1,7 sekundy nad konkurencjÄ…. Na uwagÄ™ zasÅ‚użyÅ‚ również Norbert Michelisz jadÄ…cy HondÄ… Civic zespoÅ‚u ZengÅ‘ Motorsport, który wywalczyÅ‚ trzecie miejsce.
Dla Tarquini’ego, mistrza Å›wiata WTCC z 2009 roku, to zwyciÄ™stwo ma ogromne znaczenie, ponieważ zawodnik ten może obecnie pochwalić siÄ™ przynajmniej jednÄ… wygranÄ… we wszystkich sezonach FIA World Touring Car Championship, w których braÅ‚ udziaÅ‚.
„Jestem bardzo zadowolony z wyników,” powiedziaÅ‚ WÅ‚och. „To byÅ‚a moja szansa na wygranÄ… i jÄ… wykorzystaÅ‚em. WiedziaÅ‚em, że po starcie muszÄ™ szybko oddalić siÄ™ od stawki i zdobyć wystarczajÄ…cÄ… przewagÄ™ nad rywalami. ByÅ‚em pewny sukcesu, ponieważ moja Honda Civic spisywaÅ‚a siÄ™ znakomicie. KontrolowaÅ‚em tempo i utrzymywaÅ‚em odpowiedni dystans od konkurentów aż do samej mety. To zwyciÄ™stwo jest bardzo ważne dla Hondy, a ponieważ w tym roku nie odbyÅ‚y siÄ™ zawody we WÅ‚oszech, mogÄ™ powiedzieć, że to wÅ‚aÅ›nie byÅ‚ mój domowy wyÅ›cig. Jestem bardzo, bardzo szczęśliwy.”
Tuż po starcie, na trzeciÄ… pozycjÄ™ przedostaÅ‚ siÄ™ Michelisz, który ostatecznie ukoÅ„czyÅ‚ drugi wyÅ›cig na trzecim miejscu, podczas gdy w pierwszym wyÅ›cigu uzyskaÅ‚ czwartÄ… lokatÄ™. Warto przypomnieć, że mÅ‚ody WÄ™gier tryumfowaÅ‚ na tym torze w 2013 roku. „WiedziaÅ‚em, że muszÄ™ dobrze wystartować. Na pierwszym okrążeniu próbowaÅ‚em wyprzedzić Borkovica, żeby zapewnić Gabriele ochronÄ™, jednak trudno siÄ™ tu wyprzedza, mimo że to dÅ‚ugi tor. CieszÄ™ siÄ™, że przyczyniÅ‚em siÄ™ do sukcesu Hondy, zdobywajÄ…c trzecie miejsce.”
ZwyciÄ™stwo na torze Suzuka dowodzi, że prace badawczo-rozwojowe zespoÅ‚u przynoszÄ… rezultaty, co zauważa Alessandro Mariani, dyrektor J.A.S.Motorsport: „Wiemy, że potrafimy utrzymać dobre tempo przez caÅ‚y wyÅ›cig. Musimy jednak poprawić nasze osiÄ…gi na pojedynczych okrążeniach, co zagwarantuje nam dobre pozycje w sesjach kwalifikacyjnych. Podczas tego weekendu szczególnie trudne zadanie miaÅ‚ Tiago, który w obu wyÅ›cigach musiaÅ‚ startować z 11 pozycji.”
Monteiro ukoÅ„czyÅ‚ oba wyÅ›cigi na dziewiÄ…tym miejscu, a Mehdi Bennani, który zwyciężyÅ‚ w Szanghaju, w pierwszym wyÅ›cigu dojechaÅ‚ do mety na jedenastej pozycji.
Tarquini rozpoczÄ…Å‚ rundÄ™ w Japonii doskonaÅ‚ym startem, przesuwajÄ…c siÄ™ o trzy miejsca jeszcze przed pierwszym zakrÄ™tem i plasujÄ…c siÄ™ za Micheliszem na pierwszych osiem okrążeÅ„. Na dwa okrążenia przed koÅ„cem wyÅ›cigu, na skutek zamieszania na jednym z zakrÄ™tów, Michelisz przedostaÅ‚ siÄ™ na czwartÄ… pozycjÄ™, a Tarquini ostatecznie ukoÅ„czyÅ‚ wyÅ›cig jako szósty.
Daisuke Horiuchi, lider projektu ds. jednostki napÄ™dowej WTCC przy dziale badawczo-rozwojowym Hondy, z dumÄ… stanÄ…Å‚ na podium jako przedstawiciel zwyciÄ™skiego producenta. „OczywiÅ›cie jestem bardzo szczęśliwy z wygranej, która rekompensuje nasze niepowodzenie w sesji kwalifikacyjnej. Podobnie jak to miaÅ‚o miejsce w Szanghaju, utrzymywaliÅ›my dobre tempo, co byÅ‚o w gÅ‚ównej mierze zasÅ‚ugÄ… zmian wprowadzonych w silniku i podwoziu. Musimy jednak jeszcze wiele poprawić. Znamy obszary, nad którymi musimy siÄ™ skupić, aby w przyszÅ‚oÅ›ci uzyskiwać lepsze wyniki. CieszÄ™ siÄ™ z miejsc na podium wywalczonych przez Gabriele i Norbiego i gratulujÄ™ caÅ‚emu zespoÅ‚owi Hondy.”
Wyniki:
WyÅ›cig 1:1. José Maria Lopez (ARG) Citroën C-Elysée WTCC, 11 okrążeÅ„; ; 2. Tom Chilton (GB) Chevrolet RML Cruze TC1, 8.473; 3. Sébastien Loeb (F) , Citroën C-Elysée WTCC, 9.693;4. Norbert Michelisz (HUN), Honda Civic WTCC, 10.414; 5. Hugo Valente (F)Chevrolet RML Cruze TC1, 12.153; 6. Gabriele Tarquini (I) Honda Civic WTCC, 12.707; 7. Tom Coronel (NL) Chevrolet RML Cruze TC1, 13.514; 8. Dusan Borkovic (SRB) Chevrolet RML Cruze TC1, 13.340; 9. Tiago Monteiro (PRT) Honda Civic WTCC, 16.507; 10. Gianni Morbidelli (I) Chevrolet RML Cruze TC1, 17.846; 11. Mehdi Bennani (MAR) Honda Civic WTCC, 20.907; itd.
WyÅ›cig 2:1. . Gabriele Tarquini (I) Honda Civic WTCC, 11 okrążeÅ„; 2. Dusan Borkovic (SRB) Chevrolet RML Cruze TC1, 1.725; 3. Norbert Michelisz (HUN), Honda Civic WTCC, 4.360; 4. Tom Coronel, Chevrolet RML Cruze TC1, 5.497; 5. Yvan Muller (F) Citroën C-Elysée WTCC, 6.116; 6. José Maria Lopez (ARG) Citroën C-Elysée WTCC, 6.346; 7. Sébastien Loeb (F) Citroën C-Elysée WTCC, 6.665; 8. Gianni Morbidelli (I) Chevrolet RML Cruze TC1, 14.602; 9. Tiago Monteiro (PRT) Honda Civic WTCC, 14.791; 10. Tom Chilton (GB) Chevrolet RML Cruze TC1, 15.104; itd.
Klasyfikacja kierowców:1. José Maria Lopez (ARG) 422; 2. Yvan Muller (FR) 305; 3. Sébastien Loeb (FR) 275; 4. Tiago Monteiro (PRT) 174; 5. Norbert Michelisz (HUN) 169; 6. Gabriele Tarquini (I) 167; 7.Tom Coronel (NL) 148; ; 8. Tom Chilton (GB) 144; 9. Gianni Morbidelli (I) 108; 10. Mehdi Bennani (MAR) 85; 11. Hugo Valente (F) 70; 12. Rob Huff (GB) 66; 13. MA Qing Hua (CHN) 65; 14. Dusan Borkovic (SRB) 43; itd.
Klasyfikacja konstruktorów: 1. Citroën 927; 2. Honda 649; 3. LADA 371
Trofeum Yokohama Team: 1. ROAL Motorsport 231; 2. Campos Racing 148; 3.Zengõ Motorsport 146; 4. ALL-INKL.COM Münnich Motorsport 144; 3.;4.; 5. Proteam Racing 97;6. Team Engstler 49