-
Nowa wersja w gamie HR-V, napędzana 182-konnym silnikiem benzynowym
-
Wersja usportowiona wyposażona w zaawansowany system „Performance Damper"
-
DodajÄ…cy dynamicznego wyglÄ…du pakiet stylistyczny z czarnymi chromowanymi elementami; 18-calowe felgi aluminiowe
-
Zamówienia bÄ™dÄ… przyjmowane od grudnia tego roku
Nową Hondę HR-V napędza benzynowy silnik 1.5 VTEC TURBO, znany z najnowszej generacji modelu Civic. Czterocylindrowy silnik zapewnia maksymalną moc 182 KM (134 kW), dostępną przy 5500 obr./min. dla wersji z sześciobiegową przekładnią manualną oraz przy 6 000 obr./min. dla wersji z przekładnią bezstopniową CVT. Maksymalny moment obrotowy 240 Nm (w wersji z 6-biegową przekładnią manualną) jest dostępny w przedziale od 1 900 do 5 000 obr./min. W modelach wyposażonych w skrzynię CVT moment obrotowy wynosi 220 Nm i jest uzyskiwany w przedziale od 1 do 5 500 obr./min.
Honda opracowaÅ‚a wersjÄ™ HR-V Sport z myÅ›lÄ… o nabywcach, którym zależy na subkompaktowym SUV-ie dostarczajÄ…cym bardziej sportowych doznaÅ„. CzęściÄ… pakietu, którego zadaniem jest zapewnienie optymalnej stabilnoÅ›ci nadwozia oraz kontroli zawieszenia i responsywnoÅ›ci ukÅ‚adu kierowniczego, jest specjalny system zawieszenia „Performance Damper”. UkÅ‚ad amortyzujÄ…cy dziaÅ‚a w zintegrowany sposób dla przednich i tylnych kóÅ‚, ograniczajÄ…c wzglÄ™dne ruchy boczne i skrÄ™tne zawieszenia. Zmniejsza on podatność na przechyÅ‚y, poprawia stabilność podczas nagÅ‚ych zmian pasa ruchu i obniża drgania na nierównych nawierzchniach.
Model wyróżnia ukÅ‚ad kierowniczy, wykorzystujÄ…cy zÄ™batkowÄ… przekÅ‚adniÄ™ kierowniczÄ… ze zmiennym przeÅ‚ożeniem i elektrycznym wspomaganiem. Dodatkowo w aucie zastosowano system Agile Handling Assist, który wspomaga kierowcÄ™ w szybkim pokonywaniu zakrÄ™tów.
Zmiany stylistyczne nadwozia, dodajÄ…ce autu elegancji, obejmujÄ… min. przód pojazdu w stylu „Solid Wing Face", z chromowanym, czarnym panelem o wysokim poÅ‚ysku, który zastÄ™puje wykoÅ„czony przydymionym chromem panel standardowego HR-V z roku modelowego 2019. Ekskluzywna czarna przednia krata wlotu powietrza o strukturze plastra miodu siÄ™ga aż do Å›wiateÅ‚ przeciwmgielnych.
DodajÄ…ce dynamiki elementy stylistyczne HR-V Sport, takie jak: wÄ…ski przedni splitter, boczne listwy progowe, obramowania nadkoli i bardziej agresywny tylny zderzak, wykonano w czarnym kolorze. Usportowiony charakter modelu podkreÅ›lajÄ… również czarne obudowy lusterek, podwójna koÅ„cówka ukÅ‚adu wydechowego oraz 18-calowe felgi aluminiowe o charakterystycznym dla tej wersji wzorze.
DostÄ™pne w standardzie oÅ›wietlenie w technologii LED obejmuje: Å›wiatÅ‚a drogowe, Å›wiatÅ‚a mijania, kierunkowskazy oraz Å›wiatÅ‚a do jazdy dziennej. Z tyÅ‚u, chromowany na ciemno element ozdobny drzwi bagażnika nawiÄ…zuje do zmian z przodu, a tylne Å›wiatÅ‚a znajdujÄ… siÄ™ w ciemniejszych oprawach, z czarnym wewnÄ™trznym sektorem, odróżniajÄ…cym je od opraw standardowej wersji HR-V 2019.
W przeprojektowanych przednich siedzeniach kierowcy i pasażera – przeniesionych ze standardowego HR-V 2019 – wprowadzono zmiany w poduszce siedziska i w oparciu, zapewniajÄ…c lepsze podparcie pleców kierowcy. Dynamiczna stylistyka znalazÅ‚a też wyraz w ekskluzywnym materiale tapicerskim foteli w kolorze czarnym i ciemnoczerwonym oraz czarnej podsufitce.
Pierwsze egzemplarze Hondy HR-V Sport trafiÄ… do klientów w kwietniu 2019 roku.