Zawodnik Hondy rozpoczÄ…Å‚ weekend ze 113 punktami na koncie (czwarte miejsce w klasyfikacji), natomiast po zakoÅ„czeniu obu wyÅ›cigów zgromadziÅ‚ Å‚Ä…cznie 125 punktów, zachowujÄ…c tym samym wywalczonÄ… wczeÅ›niej pozycjÄ™ i plasujÄ…c siÄ™ przed Gabriele Tarquinim, który ze 105 zdobytymi punktami zajmuje piÄ…tÄ… lokatÄ™.
Jeszcze przed zakoÅ„czeniem pierwszego okrążenia, Tiago przedostaÅ‚ siÄ™ z dziesiÄ…tej pozycji na szóstÄ…, a na piÄ…tym kóÅ‚ku jechaÅ‚ już na piÄ…tym miejscu. Pod koniec wyÅ›cigu zbliżyÅ‚ siÄ™ do poprzedzajÄ…cego zawodnika i w ostatnim zakrÄ™cie zdecydowaÅ‚ siÄ™ wykonać ryzykowny manewr wyprzedzania, jednak nie zdoÅ‚aÅ‚ pokonać rywala, a w konsekwencji wytraciÅ‚ tempo i spadÅ‚ ostatecznie na szóste miejsce.
W pierwszym wyÅ›cigu dobrze wystartowaÅ‚ również Gabriele Tarquini, jednak podczas wejÅ›cia w bardzo szybki zakrÄ™t Eau Rouge, zawodnik ten starÅ‚ siÄ™ z jednym ze swoich rywali i prawie straciÅ‚ panowanie nad swojÄ… HondÄ… Civic, spadajÄ…c jednoczeÅ›nie o kilka pozycji. Po tym incydencie Gabriele uplasowaÅ‚ siÄ™ tuż za Norbertem Micheliszem z zespoÅ‚u Zengo Motorsport, ale przed Mehdim Bennanim z Proteam Racing. Wkrótce Bennani musiaÅ‚ jednak karnie przejechać przez pit-stopy z uwagi na zbyt szeroki wyjazd poza tor, przez co ostatecznie ukoÅ„czyÅ‚ wyÅ›cig na czternastym miejscu. Michelisz i Tarquini przekroczyli liniÄ™ mety odpowiednio na siódmej i ósmej pozycji.
Drugi wyÅ›cig zapowiadaÅ‚ siÄ™ bardziej obiecujÄ…co. Bennani ruszyÅ‚ do walki z pierwszej linii startowej, za nim ustawiÅ‚ siÄ™ Michelisz, a Tarquini i Monteiro zajÄ™li miejsca na trzeciej linii. Start w wykonaniu Mehdi’ego nie byÅ‚ zbyt udany, przy czym Monteiro ponownie popisaÅ‚ siÄ™ doskonaÅ‚ymi umiejÄ™tnoÅ›ciami, przedostajÄ…c siÄ™ na drugÄ… lokatÄ™ już na pierwszym okrążeniu. Michelisz zajmowaÅ‚ wówczas czwarte miejsce tuż przed Tarquinim. Na czwartym okrążeniu Tiago zostaÅ‚ zepchniÄ™ty na trzecie miejsce, a na dwa okrążenia przed koÅ„cem rywalizacji straciÅ‚ jeszcze jednÄ… pozycjÄ™, przekraczajÄ…c liniÄ™ mety jako czwarty zawodnik w caÅ‚ej stawce. Z kolei Michelisz i Tarquini ukoÅ„czyli wyÅ›cig odpowiednio na siódmym i ósmym miejscu, a Bennani - po zaciÄ™tej walce na torze - uplasowaÅ‚ siÄ™ ostatecznie na jedenastej pozycji.
Monteiro zebraÅ‚ zasÅ‚użone gratulacje od zespoÅ‚u Castrol Honda World Touring Car Team. „LiczyÅ‚em na lepszy rezultat, dlatego robiÅ‚em wszystko, aby zająć lepszÄ… lokatÄ™. CieszÄ™ siÄ™, że moja Honda Civic dojechaÅ‚a do mety w nienaruszonym stanie, ponieważ w tym tygodniu musimy przetransportować samochody do Argentyny. W lipcu rozpoczynamy testy nowych komponentów, wiÄ™c mamy nadziejÄ™, że przysÅ‚użą siÄ™ one do poprawy osiÄ…gów w naszych samochodach w drugiej poÅ‚owie sezonu.”
Gabriele również byÅ‚ rozczarowany. W pierwszym wyÅ›cigu otarÅ‚em siÄ™ o samochód rywala, co miaÅ‚o miejsce na jednym z bardzo szybkich odcinków toru, wiÄ™c ten incydent mógÅ‚ siÄ™ skoÅ„czyć tragicznie. Z kolei w drugim wyÅ›cigu brakowaÅ‚o nam prÄ™dkoÅ›ci na dÅ‚ugich prostych.”
Norbert Michelisz dobrze wspomina swój pierwszy wyÅ›cig w Spa, jednak po kwalifikacjach liczyÅ‚ na lesze rezultaty. „To byÅ‚ dla mnie trudny wyÅ›cig. MusiaÅ‚em odpierać ataki konkurentów i nie mogÅ‚em zmniejszyć dystansu dzielÄ…cego mojÄ… HondÄ™ Civic od samochodów jadÄ…cych na czele stawki.”
W momencie zakoÅ„czenia rozgrywanej w Europie części mistrzostw FIA WTCC, Alessandro Mariani, dyrektor zarzÄ…dzajÄ…cy J.A.S. Motorsport, byÅ‚ zadowolony z wyników uzyskanych w Spa. „To byÅ‚ bardzo dobry weekend dla Tiago. W drugim wyÅ›cigu byÅ‚ on bardzo blisko podium, a to dobry wynik na tym trudnym torze. Teraz musimy skupić siÄ™ na opracowaniu nowych podzespoÅ‚ów, dziÄ™ki którym poprawimy osiÄ…gi w drugiej poÅ‚owie sezonu.”
Wyniki pierwszego wyÅ›cigu (tymczasowe):1. Yvan Muller (F), Citroën C-Elysée WTCC, 9 okrążeÅ„; 2. José Maria Lopez (ARG) Citroën C-Elysée WTCC 3.689; 3. Sébastien Loeb, Citroën C-Elysée WTCC 4.318; 4. Gianni Morbidelli, Chevrolet RML Cruze TC1 21.125; 5. Tom Coronel (NL) Chevrolet RML Cruze TC1, 21.998; 6. Tiago Monteiro (PRT),Honda Civic WTCC 22.071; 7. Norbert Michelisz (HUN), Honda Civic WTCC 23.517; 8.Gabriele Tarquini (I), Honda Civic WTCC 24.350; 9. Dusan Borkovic (SRB) Chevrolet RML Cruze TC1, 30.094; 10. Tom Chilton (GB), Chevrolet RML Cruze TC1, 30.940; 11. MA Qing Hua (CHN), Citroën C-Elysée WTCC, 31.821; 12. Hugo Valente (F) Chevrolet RML Cruze TC1, 39.719;13. Mehdi Bennani (MAR) Honda Civic WTCC, 45.992
Wyniki drugiego wyÅ›cigu (tymczasowe):1. José Maria Lopez (ARG), Citroën C-Elysée WTCC 9 okrążeÅ„; 2. Yvan Muller,Citroën C-Elysée WTCC 3.097; 3. Tom Coronel, Chevrolet RML Cruze TC1 8.409; 4. Tiago Monteiro (PRT) Honda Civic WTCC 8.912; 5. Sébastien Loeb, Citroën C-Elysée WTCC 9.060; 6. Gianni Morbidelli (I), Chevrolet RML Cruze TC1 16.851; 7. Norbert Michelisz,Honda Civic WTCC 17.929; 8. Gabriele Tarquini (I) Honda Civic WTCC 19.026; ; 9. Hugo Valente (F), Chevrolet RML Cruze TC1 20.500; 10. Tom Chilton (GB), Chevrolet RML Cruze TC1 21.187; 11. Mehdi Bennani (MAR), Honda Civic WTCC 22.296; itd.
Klasyfikacja kierowców : 1. José Maria Lopez (ARG) 255; 2. Yvan Muller (FR) 216; 3. Sébastien Loeb (FR) 190; 4. Tiago Monteiro (PRT) 125; 5. Gabriele Tarquini (I) 105; 6. Tom Coronel (NL) 99; 7. Gianni Morbidelli (I) 84; 8. Tom Chilton (GB) 75; 9. Norbert Michelisz (HUN) 74; 10. Hugo Valente (F) 53; 11. Mehdi Bennani (MAR) 51; 12. MA Qing Hua (CHN) 33;12. Dusan Borkovic (RS) 17; 13. Rob Huff (GB) 13; 14. Mikhail Kozlovskiy (RUS) 11; itd.
Klasyfikacja producentów:1. Citroën 597; 2. Honda 392; 3. LADA 202