PrzedstawiajÄ…c czterodrzwiowy studyjny model I.D. CROZZ z napÄ™dem elektrycznym marka Volkswagen daje wyobrażenie o tym, jak w przyszÅ‚oÅ›ci bÄ™dÄ… wyglÄ…daÅ‚y samochody typu SUV. Masywny crossover Å‚Ä…czÄ…cy cechy SUV-a i coupé jest zbliżony do wersji seryjnej. Ma bardzo przestronne wnÄ™trze, w którym znajdujÄ… siÄ™ regulowane na wiele sposobów pojedyncze fotele. I.D. CROZZ nie ma Å›rodkowego sÅ‚upka dachowego, przez co uchylne i przesuwne drzwi boczne można otworzyć bardzo szeroko, by we wnÄ™trzu auta zmieÅ›cić nawet rower. Nowo opracowany przez Volkswagena system CleanAir sprawia, że powietrze w kabinie jest zawsze najwyższej jakoÅ›ci. Otwieranie i zamykanie drzwi oraz aktywacja automatycznego trybu jazdy „I.D. Pilot” odbywa siÄ™ miÄ™dzy innymi za pomocÄ… komend gÅ‚osowych. Przy przedniej i tylnej osi samochodu pracuje po jednym silniku elektrycznym, a rozdziaÅ‚ siÅ‚y napÄ™dowej odbywa siÄ™ za pomocÄ… elektrycznego, wirtualnego waÅ‚u napÄ™dowego. ZasiÄ™g SUV-a, którego moc systemowa wynosi 225 kW, a prÄ™dkość maksymalna 180 km/h okreÅ›lono na 500 km (wg normy NEDC) po jednokrotnym naÅ‚adowaniu akumulatora.
Jak szeroka jest oferta nowości Volkswagena prezentowanych podczas IAA pokazują inne premierowe auta: T-Roc, Polo GTI oraz Golf Sportsvan po face liftingu.
W ramach najwiÄ™kszej w historii marki ofensywy modeli Volkswagen poszerzy wkrótce swojÄ… ofertÄ™ o nowy model T-Roc wyróżniajÄ…cy siÄ™ ekspresyjnym wyglÄ…dem. Nowo skonstruowany crossover miaÅ‚ swojÄ… premierÄ™ przed okoÅ‚o trzema tygodniami i wnosi nowe standardy do klasy kompaktowych SUV-ów. Ten wszechstronny samochód może mieć napÄ™d na przednie lub na cztery koÅ‚a, Å‚Ä…czÄ…c siÅ‚Ä™ SUV-a ze zwinnoÅ›ciÄ… sportowego auta kompaktowego. T-Roc rzeczywiÅ›cie wnosi rockowe brzmienie do tej klasy – zależnie od wyposażenia i zestawu kolorystycznego. Jest to bowiem pierwszy SUV Volkswagena, który można zamówić w wersji z dwubarwnym nadwoziem – z dachem lakierowanym w innym kolorze niż reszta karoserii (Å‚Ä…cznie z przednimi sÅ‚upkami dachowymi i obudowami lusterek zewnÄ™trznych). T-Roc jest wyposażony w nowoczesne systemy asystujÄ…ce (seryjne Front Assist i Lane Assist, opcjonalny system wspomagajÄ…cy jazdÄ™ w korku), w Active Info Display nowej generacji oraz w dynamiczne, wydajne silniki, komunikuje siÄ™ z Internetem i zapewnia komfort porównywalny z tym, jaki zapewnia Golf. Jeszcze bardziej ekskluzywny jest T-Roc R-Line z licznymi specjalnymi elementami wyposażenia zewnÄ™trznego i wnÄ™trza; model ten ma podczas IAA swojÄ… Å›wiatowÄ… premierÄ™.
Symbol GTI jest nierozerwalnie zwiÄ…zany z Volkswagenem, to najbardziej na Å›wiecie znany skrót oznaczajÄ…cy sportowe auta kompaktowe. Teraz na rynku pojawia siÄ™ nowy Volkswagen GTI – kolejne Polo GTI, które także we Frankfurcie Å›wiÄ™tuje swojÄ… premierÄ™. W ramach „rodziny GTI” producent z Wolfsburga bÄ™dzie w przyszÅ‚oÅ›ci oferowaÅ‚ trzy modele – ikonÄ™ w gronie tego rodzaju aut, czyli Golfa GTI (169 kW/230 KM5) i 180 kW/245 KM6)), model up! GTI (85 kW/115 KM7)), który na rynku pojawi siÄ™ w 2018 roku oraz nowe Polo GTI z silnikiem o mocy 147 kW/200 KM. WspólnÄ… cechÄ… aut spod znaku GTI jest poÅ‚Ä…czenie zwinnoÅ›ci, niskiej masy wÅ‚asnej, twardo zestrojonego, ale mimo to komfortowego zawieszenia, napÄ™du na przednie koÅ‚a oraz najlepszej, zawsze ergonomicznej pozycji za porÄ™cznÄ… sportowÄ… kierownicÄ…. Do tego dochodzÄ… takie wyróżniki GTI, jak charakterystyczna czerwona linia w osÅ‚onie chÅ‚odnicy oraz legendarna tapicerka „Clark” ze wzorem karo.
Także Golf Sportsvan po liftingu jest na wystawie we Frankfurcie pokazywany szerokiej publicznoÅ›ci po raz pierwszy. To samochód popularny wÅ›ród tych, którzy chcÄ… jeździć Golfem, ale ceniÄ… wyższÄ… pozycjÄ™ za kierownicÄ…, możliwość zmiany konfiguracji wnÄ™trza oraz wiÄ™kszÄ… przestrzeÅ„. Do technicznych nowoÅ›ci liftingowanego Golfa Sportsvana należą trzy nowe benzynowe silniki (TSI), nowe systemy multimedialne (najbogatszy z nich po raz pierwszy z systemem sterowania przy pomocy gestów), bogatsza oferta systemów asystujÄ…cych oraz nowe elementy wyposażenia seryjnego, jak np. diodowe lampy z tyÅ‚u. Pod wzglÄ™dem stylistycznym auto wyróżnia siÄ™ bardzo precyzyjnym designem, ma nowe zderzaki, nowÄ… osÅ‚onÄ™ chÅ‚odnicy oraz nowe diodowe lampy z tyÅ‚u. Golf Sportsvan ma przedziaÅ‚ bagażowy o pojemnoÅ›ci 1.520 litrów, a jego tylnÄ… kanapÄ™ można przesuwać w zakresie 180 mm – m.in. dziÄ™ki tym cechom kompaktowy van Volkswagena daje jedne z najwiÄ™kszych możliwoÅ›ci różnorodnego ksztaÅ‚towania wnÄ™trza wÅ›ród aut swojej klasy. Przedsprzedaż liftingowanego Golfa Sportsvana rozpocznie siÄ™ w Niemczech jesieniÄ… bieżącego roku.
1) I.D. CROZZ: model studyjny nie jest jeszcze oferowany do sprzedaży, dlatego nie podlega przepisom 1999/94 EG.
2) T-Roc: model studyjny bliski seryjnemu, nie jest jeszcze oferowany do sprzedaży, dlatego nie podlega przepisom 1999/94 EG.
3) Polo GTI: model studyjne bliski seryjnemu. Nie jest jeszcze oferowany w sprzedaży dlatego nie podlegają przepisom 1999/94 EG.
4) Golf Sportsvan: model studyjne bliski seryjnemu, nie jest jeszcze oferowany w sprzedaży dlatego nie podlegają przepisom 1999/94 EG.
5) Golf GTI (169 kW/230 KM), zużycie paliwa w l/100 km: w mieście 8,2-7,8 / poza miastem 5,5-5,3 / w cyklu mieszanym 6,4-6,3; emisja CO2 w g/km: 148-145 (w cyklu mieszanym); klasa wydajności: D.
6) Golf GTI Performance (180 kW/245 KM), zużycie paliwa w l/100 km:
w mieście 8,7-8,2/ poza miastem 5,4-5,2 / w cyklu mieszanym 6,6-6,3; emisja CO2 w g/km: 150-144 (w cyklu mieszanym); klasa wydajności: D-C.
7) up! GTI: model studyjne bliski seryjnemu. Nie jest jeszcze oferowany w sprzedaży dlatego nie podlegają przepisom 1999/94 EG.