Modele IDx pokazane na stoisku Nissana na Salonie Motoryzacyjnym Tokio 2013 sÄ… pojazdami studyjnymi. Pierwszy z nich, IDx Freeflow, to wizja samochodu do codziennego użytku, odzwierciedlajÄ…cego styl życia swojego wÅ‚aÅ›ciciela. Drugi, IDx NISMO, to futurystyczny ultrasportowy model, który wyglÄ…da, jak wziÄ™ty prosto z symulatora jazdy.
IDx NISMO i IDx Freeflow pokazujÄ…, jak Nissan wykorzystuje nowe i innowacyjne metody opracowywania pojazdów, aby zaspokoić potrzeby mÅ‚odszych klientów, majÄ…cych ciekawe pomysÅ‚y, oraz zaangażować ich do wspóÅ‚pracy przy projektowaniu wymarzonych samochodów.
Opracowywanie produktów zgodnie z ideÄ… wspóÅ‚tworzenia wymaga wkÅ‚adu ze strony użytkowników. PodejÅ›cie to jest skierowane do „cyfrowej generacji”, urodzonej po 1990 roku, a jego podstawÄ… jest uwzglÄ™dnianie opinii tych osób w procesie tworzenia samochodów. Nissan uważa, że takie podejÅ›cie może znaleźć realne zastosowane już w najbliższej przyszÅ‚oÅ›ci.
WspóÅ‚tworzenie zaowocowaÅ‚o opracowaniem dwóch koncepcyjnych modeli IDx, z których każdy ma wÅ‚asnÄ…, niepowtarzalnÄ… tożsamość, a przy tym jest zgodny z wartoÅ›ciami, preferencjami i zapotrzebowaniem na oryginalność zgÅ‚aszanym przez osoby wywodzÄ…ce siÄ™ gÅ‚ównie z „cyfrowego pokolenia”, które wspóÅ‚pracowaÅ‚y przy jego tworzeniu.