FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1768 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1200 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Ile kosztuje i co oferuje nowy Ford Focus?
Autor: ŁM  Dodano: 2018-07-04
Wyświetlono: 1283 razy
Ile kosztuje i co oferuje nowy Ford Focus?
Zaprojektowany od podstaw Ford Focus oferuje właścicielom rodzinnych samochodów klasy średniej więcej stylu, przestrzeni i zaawansowanych rozwiązań technicznych, podnoszących satysfakcję z jazdy. Jeden z prezesów Forda stwierdził, że nowy Focus należy do najlepszych samochodów, jakie kiedykolwiek wyprodukował amerykański koncern. Czy będzie on przełomowym modelem Forda?
foto © Ford

 

  • Nowa generacja Forda Focusa, rodzinnego samochodu klasy średniej, jest bardziej stylowa i bardziej przestronna. Nowe, wyróżniające się wersje, obejmują ekskluzywnego Focusa Vignale i inspirowanego klasą SUV-ów Focusa Active.

 

  • Nowe technologie wspomagające kierowcę pomagają w sprawnym poruszaniu się w ruchu miejskim, lepszym obserwowaniu drogi w ciemności, parkowaniu za naciśnięciem przycisku i w unikaniu kolizji.

 

  • Focus nowej generacji to najbardziej przyjazny kierowcy samochód klasy średniej, znacznie bardziej komfortowy niż poprzednicy, dzięki nowym trybom jazdy i zaawansowanym rozwiązaniom technicznym zawieszenia.

 

  • Opcje łączności i rozrywki obejmują wbudowany modem FordPass Connect, indukcyjne ładowanie smartfonów, sterowany głosem system SYNC 3 z 8-calowym wyświetlaczem dotykowym i system audio B&O PLAY

 

Inżynierowie Forda ściśle współpracowali z klientami, aby zaprojektować nową generację pięciodrzwiowego Forda Focusa i jeszcze bardziej praktyczną wersję kombi, a także charakterystyczne, obdarzone własną osobowością serie w obrębie gamy – stylowego Focusa Titanium, sportowego ST-Line i ekskluzywnego Focusa Vignale. Nowemu crossoverowi, Focusowi Active, nadano sportowy styl, inspirowany klasą SUV-ów, wyróżniający samochód podniesionym prześwitem, relingami dachowymi i dodatkowymi panelami ochronnymi.

 

Nowy Focus wprowadza także szeroką gamę zaawansowanych technologii wspomagających kierowcę, które pomagają w sprawnym poruszaniu się w ruchu miejskim, lepszym obserwowaniu drogi w ciemności, parkowaniu za naciśnięciem przycisku i w unikaniu kolizji.

 

„Nasz całkowicie nowy Ford Focus, to szczyt techniki i satysfakcji z jazdy w swoim segmencie.” – powiedział Joe Bakaj, wiceprezes ds. rozwoju produktów, Ford of Europe. „Szansa skonstruowania zupełnie nowego samochodu od pierwszej kreski nie pojawia się często. Wykorzystaliśmy tę szansę do maksimum, by stworzyć najlepszy dostępny na świecie samochód rodzinny klasy średniej.”

 

Sportowy i przestronny

 

Stworzona od podstaw sportowa sylwetka Focusa jest wzorem aerodynamiki w swojej klasie. Sportowy i dynamiczny, z wyciągniętą maską i muskularnymi tylnymi nadkolami Focus, został zaprojektowany z uwzględnieniem zróżnicowania wersji nadwozia i linii gamy poprzez wprowadzenie różnorodnych, charakterystycznych elementów, jak matowione aluminiowe detale karoserii Vignale, duży spoiler i oszczędniej osłonięte przednie wloty powietrza dla ST-Line oraz kontrastowe, srebrne przednie i tylne osłony zderzaków dla Focusa Active.

 

Wewnątrz poprowadzono proste, klarowne linie, zastosowano pełne ekspresji materiały oraz płynnie łączone powierzchnie, co sprawia, że podróżowanie w Focusie jest relaksującym doświadczeniem. Boki przednich drzwi łączą się teraz płynnie z deską rozdzielczą, tworząc wizualnie efekt przestrzennego „owinięcia” kierowcy i pasażerów, a miękkie materiały zapewniają efekt wnętrza segmentu premium.

 

Nowoczesny design produktów z najwyższej półki osiągnięto wprowadzając lustrzane polerowane płaszczyzny i matowione wykończenia detali. Wnętrza nowego Focusa wzbogacono w unikalne elementy i materiały, wstawki imitujące drewno o gęstych słojach i  skórę w Vignale, sportowe wykończenie z włókna węglowego i czerwone przeszycia dla ST-Line oraz bardziej wytrzymałe, teksturowane materiały i powierzchnie dla wersji Active.

 

Nowy Focus zapewnia również więcej miejsca dla pasażerów i bagażu. Ponad 5 centymetrów większy rozstaw osi zapewnia największą w klasie przestrzeń dla kolan pasażerów tylnej kanapy, a wszyscy pasażerowie korzystają z szerszego wnętrza - szerokość na wysokości ramion tylnych pasażerów zwiększono o 6 centymetrów. Wrażenie przestronności poprawia też konstrukcja tylnych drzwi - z oknami, które ciągną się dalej do tyłu, dzięki czemu uzyskano wrażenie bardziej otwartej przestrzeni. Dodatkowe rozświetlenie wnętrza daje również otwierany panoramiczny dach.

 

Bagażnik pomieści duży kojec dla psa bez potrzeby składania tylnych siedzeń. Właściciele nowego Focusa uzyskali bezdotykowy dostęp do przestrzeni bagażowej za pomocą otwierającego klapę prostego ruchu stopą pod tylnym zderzakiem. Składanie tylnych siedzeń jest również prostsze - opadają po zwolnieniu przełącznika znajdującego się od strony bagażnika.

 

Technika budująca zaufanie

 

Zaawansowane układy wspomagające kierowcę sprawiają, że prowadzenie Forda Focusa na autostradzie i w ruchu miejskim pełnym korków jest łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Zostały stworzone, aby każda podróż była bardziej komfortowa, mniej stresująca i bezpieczniejsza.

 

Adaptacyjny tempomat pozwalający utrzymać bezpieczną odległość od pojazdów jadących z przodu jest uzupełniany przez:

 

  • System Stop & Go, który umożliwia pełne automatyczne zatrzymanie Focusa w ruchu miejskim, na przykład w korku. Samochód bez udziału kierowcy ruszy, jeśli czas zatrzymania był krótszy niż 3 sekundy, jeśli zatrzymanie przekracza 3 sekundy, kierowca może nacisnąć przycisk umieszczony na kierownicy lub delikatnie nacisnąć pedał przyspieszenia

 

  • Rozpoznawanie znaków ograniczenia prędkości może dostosować prędkość pojazdu do obowiązujących lokalnie znaków, a także wykorzystując informacje z pokładowego systemu nawigacyjnego                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            
  • System utrzymania na pasie ruchu pozwala zmniejszyć stres podczas długich podróży, umożliwiając utrzymanie pojazdu w osi pasa ruchu

 

 

System reflektorów adaptacyjnych z oświetlaniem przewidywanego toru jazdy i doświetlaniem zakrętów w oparciu o znaki drogowe po raz pierwszy dostosowuje model oświetlenia drogi, w celu uzyskania maksymalnej widoczności jeszcze przed wejściem w zakręt, dojechaniem do skrzyżowania lub ronda. System wykorzystuje kamerę skierowaną do przodu do monitorowania oznaczeń pasa ruchu z zasięgiem do 65 metrów, wykrywającą znaki: rondo, stop i ustąp pierwszeństwa. Nowy Focus oferuje również automatyczne światła drogowe zapobiegające nieumyślnemu przypadkowemu oślepianiu innych użytkowników drogi i pozwalające kierowcy widzieć więcej w czasie nocnej jazdy.

 

Focus jest pierwszym Fordem dostępnym w Europie, w którym oferowany jest wyświetlacz przezierny (HUD) – dysponujący jednym z najjaśniejszych ekranów na rynku i jednym z największych pól widzenia – umożliwiający kierowcy utrzymanie wzroku na drodze, dzięki wyświetlanym w jego polu widzenia przydatnym informacjom.

 

System wspomagający parkowanie 2 zapewnia w pełni zautomatyzowane manewry przy parkowaniu równoległym lub prostopadłym, dostępne za naciśnięciem jednego przycisku. Niezależnie od kierowcy steruje kierownicą, korzysta z gazu i hamulca, dokonuje wyboru biegu do przodu i wstecznego. Kierowca może sterować ruchem pojazdu, wybierając położenie neutralne przekładni i przytrzymując przycisk umieszczony w konsoli centralnej.

 

Inne rozwiązania zaprojektowane tak, by pomóc kierowcy Focusa w unikaniu wypadków i skupieniu uwagi obejmują:

 

- Układ aktywnego wspomagania hamowania z funkcją wykrywania pieszych i motocyklistów;

- System aktywnego unikania zderzenia poprzez ominięcie przeszkody;

- System ostrzegania o obiektach w martwym polu lusterek z Systemem wykrywania ruchu poprzecznego;

- System ostrzegania przed jazdą pod prąd i awaryjne wspomaganie hamowania po kolizji oraz Szerokokątną kamerę cofania.

 

„Przypomnijmy sobie czasy zdawania egzaminu na prawo jazdy i jak mocno trzeba było się wtedy koncentrować, by być bezpiecznym na drodze. Prowadzenie samochodu nie stało się od tamtych czasów łatwiejsze, to my przywykliśmy do radzenia sobie z tym wyzwaniem. Rozwiązania takie jak Stop & Go, czy utrzymywanie samochodu na pasie ruchu zmniejszają ilość zadań, które kierowca musi wykonywać i pozwalają skoncentrować się na pozostałych sprawach, dzięki czemu prowadzenie samochodu staje się mniej stresujące, a kierowca czuje się pewniej – twierdzi Helmut Reder, dyrektor globalnego programu samochodów segmentu C w Ford of Europe.

 

Energiczny i precyzyjny

 

Nowy Ford Focus zapewnia największą radość z jazdy wśród rodzinnych samochodów klasy średniej. Wyrafinowany układ niezależnego tylnego zawieszenia jest oferowany po raz pierwszy z systemem kontroli tłumienia drgań (CCD), który co 2 milisekundy monitoruje elementy zawieszenia, nadwozia, układu kierowniczego i hamulcowego oraz dostosowuje pracę zawieszenia pojazdu, przez co zapewnia większy komfort i płynność jazdy. Może również wykrywać dziury w nawierzchni, co pozwala zmniejszyć negatywny wpływ nierównej drogi na komfort jazdy.

 

 

Silniki

 

  • Wielokrotnie nagradzany silnik Forda EcoBoost o pojemności skokowej 1.0-litra, dostępny w wersjach o mocy maksymalnej 85  KM, 100  KM i 125  KM, został udoskonalony, aby zapewnić spalanie na poziomie 4,7 l/100 km i poziom emisji CO2 wynoszący 107 g/km.

 

  • W nowym 1.5-litrowym silniku EcoBoost, dostępnym w wersjach 150  KM lub 182 KM, uzyskano spalanie na poziomie 5.3 l/100 km i emisję CO2 na poziomie 121 g/km.

 

  • Nowy 1.5-litrowy silnik EcoBlue oferuje moc 95 KM oraz 120 KM, przy spalaniu 3.5 l/100 km i emisji CO2 na poziomie 91 g/km.

 

  • Silnik EcoBlue o pojemności 2,0 litra zapewnia moc 150  KM i spalanie 4.4 l/100 km oraz emisję CO 2 na poziomie 114 g/km.

 

Klienci mogą również wybrać pomiędzy manualnymi sześciobiegowymi przekładniami, zwiększającymi przyjemność z jazdy dzięki wyższej jakości zmiany biegów i cichszej pracy oraz nową ośmiobiegową automatyczną skrzynią, która optymalizuje momenty wyboru przełożeń i dostosowuje płynność zmiany biegów do stylu jazdy.

 

Połączony ze światem

 

Nowy Focus przedstawia europejskim klientom wbudowaną technikę modemową FordPass Connect, zamieniającą pojazd w mobilny hotspot WiFi z możliwością podłączenia do 10 urządzeń. Oprócz pomagania kierowcom w planowaniu podróży, dzięki aktualizacjom ruchu w czasie rzeczywistym dla systemu nawigacji, FordPass pozwala poprzez aplikację mobilną łatwo zlokalizować samochód na rozległych parkingach w centrach handlowych, sprawdzić poziom paliwa, zdalnie zablokować i odblokować samochód, a nawet zdalnie go uruchomić.

 

Nowy bezprzewodowy panel ładowania indukcyjnego oznacza, że kierowcy zapomną o plątaninie kabli na konsoli środkowej, a ładowane urządzenia mogą pozostać podłączone przez Bluetooth do systemu łączności i rozrywki SYNC 3. System SYNC 3, kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto™, wyposażony jest w 8-calowy kolorowy ekran dotykowy. Umożliwia on też kierowcy sterowanie funkcjami audio, nawigacją i klimatyzacją, a także podłączonymi smartfonami za pomocą prostych poleceń głosowych. Nowy system audio B&O PLAY o mocy 675 watów pozwoli pasażerom uzyskać najlepszą jakość odtwarzania muzyki przesyłanej strumieniowo przez FordPass Connect lub przez smartfony.

 

„Focus jest naszym kluczem do europejskiego rynku już od dwóch dekad. Zawsze w czołówce pod względem koncepcji, projektu, techniki i radości z jazdy, zawiera wszystko, za co nasi klienci kochają swoje Fordy.” – powiedział Steven Armstrong, wiceprezes i prezes grupy Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, Ford Motor Company. – Ponieważ samochody rodzinne średniej wielkości w ubiegłym roku zdobyły prawie jedną piątą rynku w całej Europie, Focus pozostaje tak samo ważny, jak zawsze dla naszej firmy i naszych klientów, dlatego też włożyliśmy tak wiele energii w opracowanie zupełnie nowego modelu, który należy do najlepszych samochodów, jakie kiedykolwiek wyprodukowaliśmy.

 

 

Dane techniczne

 

 

Focus 5-drzwiowy

 

 

 

Zużycia paliwa
l/100 km

Osiągi

Silniki benzynowe

Moc
KM

Rozmiar koła

CO2
g/km

Cykl miejski

Cykl pozamiejski

Zużycie średnie

Prędkość maks. km/h

0-100 km/h
sek.

50-100 km/h
sek.*

1.0 EcoBoost
(6-biegowa manualna)

85

16 cali

110

6.0

4.2

4.8

177

13.5

12.0

1.0 EcoBoost
(6-biegowa manualna)

100

16 cali**

107

5.8

4.1

4.7

186

12.1

12.0

17 cali

110

6.0

4.3

4.9

1.0 EcoBoost
(6-biegowa manualna)

125

 

16 cali

108

5.9

4.2

4.8

200

10.0

10.0

17 cali

111

6.0

4.3

4.9

18 cali

115

6.2

4.5

5.1

1.0 EcoBoost
(8-biegowa automatyczna)

125

16 cali

126

7.1

4.7

5.6

195

11.1

Nie dotyczy

17 cali

128

7.2

4.8

5.7

18 cali

131

7.3

4.9

5.8

1.5 EcoBoost
(6-biegowa manualna)

150

16 cali

121

6.9

4.5

5.3

210

8.8

8.6

17 cali

123

6.9

4.6

5.4

18 cali

125

7.0

4.7

5.5

1.5 EcoBoost
(8-biegowa automatyczna)

150

16 cali

133

7.6

4.9

5.9

208

8.9

Nie dotyczy

17 cali

136

7.7

5.0

6.0

18 cali

138

7.8

5.1

6.1

1.5 EcoBoost
(6-biegowa manualna)

182

17 cali

124

7.0

4.6

5.5

222

8.3

8.3

18 cali

126

7.1

4.7

5.5

 

 

 

Focus 5-drzwiowy

 

 

 

Zużycia paliwa
l/100 km

Osiągi

Silniki Diesla

Moc
KM

Rozmiar koła

CO2
g/km

Cykl miejski

Cykl pozamiejski

Zużycie średnie

Prędkość maks.
km/h

0-100 km/h
sek.

50-100 km/h
sek.*

1.5 EcoBlue
(6-biegowa manualna)

95

16 cali**

91

3.8

3.3

3.5

183

11.4

10.9

16 cali

92

3.8

3.4

3.5

17 cali

95

3.9

3.5

3.6

1.5 EcoBlue
(6-biegowa manualna)

120

16 cali

94

4.0

3.4

3.6

196

10.0

10.4

17 cali

97

4.0

3.5

3.6

18 cali

100

4.1

3.6

3.7

1.5 EcoBlue
(8-biegowa automatyczna)

120

16 cali

111

4.7

3.9

4.2

193

10.2

Nie dotyczy

17 cali

113

4.8

4.0

4.3

18 cali

116

5.0

4.1

4.4

2.0 EcoBlue
(6-biegowa manualna)

150

16 cali

114

5.6

3.6

4.4

210

8.5

8.4

17 cali

115

5.6

3.6

4.4

18 cali

116

5.6

3.7

4.5

2.0 EcoBlue
(8-biegowa automatyczna)

150

16 cali

114

5.3

3.9

4.4

207

9.3

Nie dotyczy

17 cali

117

5.5

4.0

4.5

18 cali

121

5.6

4.1

4.6

 

 

 

Focus Kombi

 

 

 

Zużycia paliwa
l/100 km

Osiągi

Silniki benzynowe

Moc
KM

Rozmiar koła

CO2
g/km

Cykl miejski

Cykl pozamiejski

Zużycie średnie

Prędkość maks. km/h

0-100 km/h
sek.

50-100 km/h
sek.*

1.0 EcoBoost
(6-biegowa manualna)

85

16 cali

111

6.0

4.3

4.9

175

13.9

12.4

1.0 EcoBoost
(6-biegowa manualna)

100

16 cali**

108

5.9

4.1

4.8

184

12.5

12.4

17 cali

112

6.0

4.3

4.9

1.0 EcoBoost
(6-biegowa manualna)

125

 

16 cali

108

5.9

4.2

4.8

198

10.3

10.3

17 cali

112

6.0

4.3

4.9

18 cali

115

6.2

4.5

5.1

1.0 EcoBoost (8-biegowa automatyczna)

125

16 cali

130

7.3

4.9

5.8

193

11.4

Nie dotyczy

17 cali

132

7.4

5.0

5.9

18 cali

135

7.5

5.1

6.0

1.5 EcoBoost (6-biegowa manualna)

150

16 cali

125

7.0

4.7

5.5

208

9.0

8.9

17 cali

127

7.1

4.7

5.6

18 cali

129

7.2

4.8

5.7

1.5 EcoBoost (8-biegowa automatyczna)

150

16 cali

134

7.6

5.0

5.9

206

9.1

Nie dotyczy

17 cali

136

7.7

5.0

6.0

18 cali

138

7.8

5.2

6.2

1.5 EcoBoost (6-biegowa manualna)

182

17 cali

127

7.1

4.7

5.6

220

8.5

8.6

18 cali

129

7.2

4.8

5.7

 

 

 

 

 

Focus Kombi

 

 

 

Zużycia paliwa
l/100 km

Osiągi

Silniki Diesla

Moc
KM

Rozmiar koła

CO2
g/km

Cykl miejski

Cykl pozamiejski

Zużycie średnie

Prędkość maksymalna km/h

0-100 km/h
 
sek.

50-100 km/h
 
sek.*

1.5 EcoBlue (6-biegowa manualna)

 

16 cali**

96

4.0

3.5

3.6

181

11.8

11.3

16 cali

97

4.0

3.5

3.7

17 cali

100

4.1

3.7

3.8

1.5 EcoBlue (6-biegowa manualna)

120

16 cali

98

4.1

3.5

3.7

194

10.3

10.7

17 cali

101

4.2

3.6

3.8

18 cali

104

4.3

3.7

3.9

1.5 EcoBlue (8-biegowa automatyczna)

120

16 cali

117

5.0

4.2

4.5

191

10.5

Nie dotyczy

17 cali

120

5.1

4.3

4.6

18 cali

123

5.2

4.4

4.7

2.0 EcoBlue (6-biegowa manualna)

150

16 cali

117

5.7

3.8

4.5

208

8.7

8.7

17 cali

118

5.7

3.8

4.6

18 cali

119

5.7

3.9

4.6

2.0 EcoBlue (8-biegowa automatyczna)

150

16 cali

116

5.3

3.9

4.4

205

9.5

Nie dotyczy

17 cali

119

5.5

4.1

4.6

18 cali

122

5.6

4.2

4.7

 

 

* Na 4. biegu

** Opona o niskim oporze toczenia

 

 

MASY I WYMIARY

 

 

Focus 5-drzwiowy

 

 

 

 

 

 

 

 

Masa
własna(kg)#

Masa całkowita pojazdu
(kg)

Masa całkowita z przyczepą
(kg)

Max. masa przyczepy
(z hamulcami) (kg)

Max. masa przyczepy(bez hamulca)
(kg)

Nacisk na hak

(kg)

Dopuszcz. obciążenie dachu
(kg)

1.0 EcoBoost 85 KM
(6-biegowa manualna)

1322

1855

2955

1100

660

90

75

1.0 EcoBoost 100 KM
(6-biegowa manualna)

1322

1855

2955

1100

660

90

75

1.0 EcoBoost 125 KM
(6-biegowa manualna)

1322

1855

2955

1100

660

90

75

1.0 EcoBoost 125 KM
(8-biegowa automatyczna)

1371

1905

3205

1300

685

90

75

1.5 EcoBoost 150 KM
(6-biegowa manualna)

1369

1890

3390

1500

680

90

75

1.5 EcoBoost 150 KM
(8-biegowa automatyczna)

1404

1905

3405

1500

700

75

75

1.5 EcoBoost 182 KM
(6-biegowa manualna)

1369

1890

3590

1700

680

90

75

1.5 EcoBlue 95 KM
(6-biegowa manualna)

1363

1895

3095

1200

680

90

75

1.5 EcoBlue 120 KM
(6-biegowa manualna)

1363

1895

3295

1400

680

90

75

1.5 EcoBlue 120 KM
(8-biegowa automatyczna)

1394

1910

3310

1400

695

80

75

2.0 EcoBlue 150 KM
(6-biegowa manualna)

1493

2020

3820

1800

745

90

75

2.0 EcoBlue 150 KM
(8-biegowa automatyczna)

1518

2045

3645

1600

750

90

75

 

Focus Kombi

 

 

 

 

 

 

 

 

Masa
 własna(kg)#

Masa całkowita pojazdu
(kg)

Masa całkowita z przyczepą
(kg)

Max. masa przyczepy(z hamulcami) (kg)

Max. masa przyczepy(bez hamulca) (kg)

Nacisk na hak

(kg)

Dopuszcz. obciążenie dachu (kg)

1.0 EcoBoost 85 KM (6-biegowa manualna)

1383

1925

2925

1000

690

90

75

1.0 EcoBoost 100 KM (6-biegowa manualna)

1383

1925

2925

1000

690

90

75

1.0 EcoBoost 125 KM (6-biegowa manualna)

1383

1925

2925

1000

690

90

75

1.0 EcoBoost 125 KM (8-biegowa automatyczna)

1431

1970

3270

1300

715

90

75

1.5 EcoBoost 150 KM (6-biegowa manualna)

1408

1950

3450

1500

700

90

75

1.5 EcoBoost 150 KM (8-biegowa automatyczna)

1445

1980

3480

1500

720

90

75

1.5 EcoBoost 182 KM (6-biegowa manualna)

1408

1950

3650

1700

700

90

75

1.5 EcoBlue 95 KM (6-biegowa manualna)

1413

1955

3155

1200

705

80

75

1.5 EcoBlue 120 KM (6-biegowa manualna)

1413

1955

3355

1400

705

80

75

1.5 EcoBlue 120 KM (8-biegowa automatyczna)

1454

1995

3395

1400

725

90

75

2.0 EcoBlue 150 KM (6-biegowa manualna)

1553

2080

3880

1800

750

90

75

2.0 EcoBlue 150 KM (8-biegowa automatyczna)

1559

2105

3705

1600

750

90

75

 

# Dotyczy najmniejszej masy własnej z kierowcą o wadze 75 kg, przy pełnym poziomie płynów i 90% poziomu paliwa, z uwzględnieniem tolerancji produkcyjnych, zainstalowanych opcji wyposażenia itp. Specyfikacja mas dotyczy modelu podstawowego.

 

Podane limity przedstawiają maksymalną zdolność pojazdu do holowania na wzniesieniu o nachyleniu 12% na wysokości 0 m n.p.m. podczas ruszania przy obciążeniu do masy całkowitej. Osiągi i oszczędność auta zmniejszą się, jeśli jest używane do holowania przyczepy. Masa całkowita z przyczepą to masa własna pojazdu plus masa przyczepy.

 

 

TECHNOLOGIE WSPIERAJĄCE KIEROWCĘ

 

 

Active Park Assist 2 - asystent parkowania z funkcją wspomagania wyjazdu z miejsca parkingowego

Tempomat adaptacyjny (ACC) z systemem Stop & Go, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości (SSR) i System utrzymania na pasie ruchu (LC)

Reflektory adaptacyjne Full LED z systemem doświetlania przewidywanych zakrętów oraz dostosowania oświetlenia do znaków. 

Regulowany ogranicznik prędkości

Inteligentny system oświetlenia

System monitorowania martwego pola widzenia w lusterku

System ostrzegający przed pojazdami na drodze poprzecznej z aktywnym wspomaganiem hamowania

Wykrywanie odległości do pojazdu poprzedzającego

System monitorowania koncentracji kierowcy

System wspomagający ominięcie przeszkody

System ostrzegający o możliwości kolizji czołowej

Czujniki parkowania z przodu i z tyłu

System automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania

Wyświetlacz przezierny

Wspomaganie ruszania pod górę

Inteligentny tempomat

System utrzymania na pasie ruchu

Ostrzeganie o opuszczaniu pasa ruchu

Awaryjne wspomaganie hamowania po kolizji

Układ aktywnego hamowania z funkcją wykrywania pieszych i motocyklistów

Szerokokątna kamera cofania

System rozpoznawania znaków drogowych

 

 

 

KOMFORT

 

 

System audio premium B&O PLAY

System łatwego składania foteli

Elektromechaniczny hamulec postojowy

Wbudowany modem Wi-Fi FordPass Connect

Drzwi bagażniaka otwieranie i zamykane elektrycznie oraz bezdotykowo

Podgrzewana kierownica

Panoramiczny otwierany dach szklany

Pokrętło zmiany biegów

SYNC 3 z 8-calowym wyświetlaczem dotykowym

Ładowanie indukcyjne smartfonu

 

 

UKŁAD KIEROWNICZY

 

 

System

Przekładnia zębatkowa z elektrycznym wspomaganiem w kolumnie (EPAS)

Przełożenie

14,3:1

Średnica zawracania (m)

między krawężnikami

11,0 (opony 16-/17-calowe) 11,6 (opony 18-calowe)

 

 

ZAWIESZENIE

 

 

Zawieszenie przednie

Niezależne, na kolumnach MacPhersona, z przesuniętymi sprężynami śrubowymi i dwururowymi amortyzatorami gazowymi, z dolnym wahaczem „L” na przednich tulejach i tulejach tylnych o zróżnicowanej sztywności (lub hydro-tulejach dla wybranych wersji silnikowych), montowanym do izolowanej wzmocnionej ramy pomocniczej, stabilizator przechyłów.

Zawieszenie tylne

Układ belki skrętnej ze sprężynami o zmiennym kierunku działania. Tylny amortyzator jednorurowy z mocowaniami typu dual path.

Zawieszenie tylne (Kombi i 5-drzwiowe wybrane wersje silnikowe)

Niezależne, wielowahaczowe z długim i krótkim wahaczem (SLA), z izolowaną ramą pomocniczą  Unikalna geometria dla wersji kombi. Tylny amortyzator dwururowy z mocowaniami typu dual path. Oryginalne amortyzatory dla wersji kombi. Opcjonalnie układ płynnej kontroli tłumienia CCD.

 

 

HAMULCE

 

 

 

Przednie

Tylne

Układ hamulcowy

Układ dwuobwodowy, krzyżowy, sterowany hydraulicznie. Hamulce tarczowe z wentylowanymi tarczami z przodu. Pełne tarcze z tyłu. Czterokanałowy elektronicznie sterowany układ przeciwdziałający blokowaniu kół podczas hamowania (ABS) z elektronicznym układem rozdziału siły hamowania (EBD), elektroniczny system kontroli stabilności (ESP) i wspomaganie hamowania awaryjnego (EBA). Opcjonalny układ awaryjnego hamowania (AEB) jako część systemu aktywnego wspomagania hamowania z funkcją wykrywania pieszych Elektryczne wspomaganie hamulców dla wybranych wersji.

Wymiary tarcz (mm)

282 x 27 lub 308 x 27 w zależności od konfiguracji pojazdu

271 x 12 lub 302 x 12 w zależności od konfiguracji pojazdu

Średnice tłoczków hamulcowych (mm)

57

36 lub 38 w zależności od konfiguracji pojazdu

 

 

KOŁA I OPONY

 

 

6.5 x 16-cali z oponami 195/65 R16

6.5 x 16-cali z oponami 205/60 R16

7 x 17-cali z oponami 215/50 R17

8 x 18-cali z oponami 235/40 R18

 

 


 

Cennik i wyposażenie nowego Forda Focusa

 

 

 



Źródło: Ford

 Pisaliśmy również
» Ford wprowadza do produkcji hybrydową wersję Transita PHEV oraz model Transit Connect Sport
» Ulepszone modele Forda (S-MAX oraz Galaxy) otrzymały innowacyjne rozwiązania techniczne i nowe silniki!

Zdjęcia do bezpłatnego wykorzystania w celach prasowych:

Oto NOWY FORD FOCUS:
w lewo
Ford Focus 2018
© Ford
Ford Focus 2018
© Ford
Ford Focus 2018
© Ford
Ford Focus 2018
© Ford
Ford Focus 2018
© Ford
Ford Focus 2018
© Ford
Ford Focus 2018
© Ford
Ford Focus 2018
© Ford
Ford Focus 2018
© Ford
w prawo
 Inne artykuły
» Ford wprowadza do produkcji hybrydową wersję Transita PHEV oraz model Transit Connect Sport 2018-09-20
  Ford Transit PHEV Ford Transit Custom umacnia swoją pozycję debiutem nowej wersji hybrydowej z zewnętrznym ładowaniem (PHEV), wytyczając jednocześnie kierunek rozwoju europejskich jednotonowych furgonów. Samochód zostanie zaprezentowany po raz pierwszy w wersji produkcyjnej pod... więcej »

» Nowy Touareg otrzymuje najwyższą pięciogwiazdkową ocenę w testach Euro NCAP 2018-09-20
  Nowy Touareg gwiazdą Motor Show w Poznaniu Najwyższe oceny dla Volkswagena Touarega: europejska organizacja ochrony konsumentów – Euro NCAP – przyznała modelowi klasy luksusowej maksymalną możliwą ocenę pięciu gwiazdek. W oczach niezależnych ekspertów zajmujących się testami zderzeniowymi, ... więcej »

» Marka Volkswagen Samochody Użytkowe przedstawia pięć nowych modeli z napędem elektrycznym na targach IAA 2018 w Hanowerze 2018-09-20
  VW I.D. BUZZ z nagrodą w plebiscycie Motor Show Awards Volkswagen Samochody Użytkowe elektryzuje branżę dzięki ofensywie w zakresie samochodów z napędem elektrycznym – na 69. Targach Samochodów Użytkowych IAA (20-27 września) marka specjalizująca się w innowacyjnych rozwiązaniach w zakresie transportu przeds... więcej »

» Audi w Formule E: zdobycie tytułu już w pierwszym sezonie startów 2018-09-20
  Udany debiut nowego Audi e-tron FE05 Po tym, jak Audi udowodniło swoją wiedzę i umiejętności w dziedzinie elektrycznie napędzanych bolidów wyścigowych i po tym jak już w pierwszym sezonie startów zdobyło Mistrzostwo Świata w klasyfikacji zespołowej, również w sezonie 2018/2019 kontynuować będzie ... więcej »

» RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI i GOOGLE łączą siły, by rozwijać nowe technologie 2018-09-20
  RENAULT NISSAN MITSUBISHI Największy na świecie sojusz w branży motoryzacyjnej podpisuje globalną wieloletnią umowę o współpracy z Google w zakresie wyposażania pojazdów Renault, Nissan i Mitsubishi w inteligentne systemy informacyjno-rozrywkowe.... więcej »

» Ulepszone modele Forda (S-MAX oraz Galaxy) otrzymały innowacyjne rozwiązania techniczne i nowe silniki! 2018-09-19
  S-Max 2018 Ford udoskonalił swój stylowy model S-MAX, zaliczany do pojazdów sports activity oraz jeszcze przestronniejszy model Galaxy, aby zapewnić większą oszczędność paliwa, lepsze osiągi i więcej zaawansowanych rozwiązań swoim klientom w całej Europie. ... więcej »

» Światowa premiera modułowej platformy VW do konstrukcji samochodów z napędem elektrycznym 2018-09-19
  ELECTRIC FOR ALL Volkswagen z wielkim zaangażowaniem i konsekwencją pracuje nad upowszechnieniem elektrycznych aut. W ramach rozpoczętej w poniedziałek kampanii ELECTRIC FOR ALL marka zamierza wprowadzić na rynek atrakcyjne modele w przystępnych cenach i w ten sposób doprowadz... więcej »

» Studium Audi: miasto przyszłości bez korków i zatorów 2018-09-19
  Audi Flow innowacje Ile czasu zaoszczędzimy w mieście autonomicznych samochodów, usług współdzielenia pojazdów i inteligentnego zarządzania ruchem ulicznym? Odpowiedzi na te pytania przynosi opracowanie Audi pt. „Dwudziesta piąta godzina – Flow”. ... więcej »

» Volkswagen Samochody Użytkowe: więcej możliwości w codziennej pracy 2018-09-19
  IAA AMF-Bruns Na targach IAA producenci prezentują zabudowy i nadwozia opracowane na bazie modeli marki Volkswagen Samochody Użytkowe. Na stoisku marki oraz w ramach ekspozycji na wolnym powietrzu osoby zwiedzające targi w dniach od 20 do 27 września 2018 roku będą mogły ob... więcej »

» Lato superbohaterów 2018-09-19
  Mali ratownicy 2018 Ekipa superbohaterów czyli „Małych Ratowników” Volkswagena powiększyła się tego roku o ponad 9 tys. dzieci, dzięki wakacyjnej akcji. Strefa, w której dzieci uczyły się pierwszej pomocy, gościła przez całe lato na nadbałtyckich plażach. W Świnoujści... więcej »

» Udany sierpień koncernu Volkswagen: dostawy dla klientów na całym świecie wzrosły o 6,8 procenta 2018-09-19
  Audi Hungaria Sierpień okazał się dla koncernu Volkswagen bardzo udany: należące do niego marki dostarczyły swoim klientom łącznie 875.300 samochodów, co oznacza wzrost o 6,8 procenta. Najbardziej dynamicznie rósł rynek europejski. W samej Europie wydano klientom 327.700 sa... więcej »

» Elektryzująca radość z jazdy: Audi e-tron 2018-09-19
  Prototyp Audi e-tron pokazany w Genewie Audi e-tron to pierwszy w pełni elektrycznie napędzany, seryjny model czterech pierścieni. Ten sportowy SUV klasy wyższej o dużych walorach użytkowych został dziś po raz pierwszy zaprezentowany w San Francisco.... więcej »

» 40 lat sukcesów pikapów Mitsubishi 2018-09-19
  Pickupy Mitsubishi Jest rok 1978 i świat zaczyna się zmieniać. Gra Space Invaders zyskuje światową popularność, przyczyniając się do powstania branży gier elektronicznych. W Japonii powstaje pierwsza automatyczna sieć telefonii komórkowej, a do kin trafia film z Supermanem. D... więcej »

» Zaledwie rok od premiery... Nissan LEAF święci triumfy w całej Europie! 2018-09-17
  LEAF 2018 Rok po globalnej premierze nowy Nissan LEAF nie traci impetu w gromadzeniu nagród i ustanawianiu kolejnych rekordów sprzedaży. W ciągu ostatnich 12 miesięcy Nissan LEAF zdobył tak prestiżowe dowody uznania, jak „Nagroda za napęd elektryczny” przyzn... więcej »

» Audi e-tron sygnałem startowym do e-ofensywy koncernu z Ingolstadt 2018-09-17
  Prototyp Audi e-tron pokazany w Genewie Światowa premiera Audi e-tron jest sygnałem do rozpoczęcia elektrycznej ofensywy czterech pierścieni. Do roku 2025, w ofercie koncernu z Ingolstadt na najważniejszych światowych rynkach, znajdzie się dwanaście pojazdów napędzanych wyłącznie elektrycznie. ... więcej »

» Volkswagen zwiększa udziały w firmie QuantumScape i tworzy z nią wspólne przedsiębiorstwo 2018-09-17
  Imponująca ekspozycja Volkswagena podczas Poznań Motor Show Koncern Volkswagen zakończył planowaną operację zwiększenia swoich udziałów w kalifornijskiej firmie nowych technologii QuantumScape. Transakcję zatwierdził urząd kontroli inwestycji zagranicznych w USA (CFIUS)*. W firmę specjalizującą się w produkcji akumulat... więcej »

» Wiemy już (prawie) wszystko o nowej Kii ProCeed 2018-09-17
  Kia ProCeed Nowa Kia ProCeed o pięciodrzwiowym nadwoziu typu shooting brake łączy elegancki design z przestronnością wnętrza i z funkcjonalnością kombi. ProCeed zaprezentowany zostanie szerokiej publiczności na początku października podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. ... więcej »

» Volkswagen zwiększa dostawy również w sierpniu 2018-09-14
  Rozpoczęła się sprzedaż nowego Polo GTI W sierpniu marka Volkswagen przekazała klientom na całym świecie 513.300 pojazdów, co stanowi wzrost o 3,7 procenta w porównaniu z analogicznym miesiącem 2017 roku i jest nowym rekordem w sierpniu. Ogółem, od stycznia do sierpnia, dostarczono 4.137.900 aut, co... więcej »

» Mobilność bez granic: Audi e-tron Charging Service uzupełnia paletę możliwości ładowania 2018-09-14
  Prototyp Audi e-tron w klatce Faradaya E-tron jest dla Audi początkiem nowej ery. Cztery pierścienie są bowiem w procesie transformacji z klasycznego producenta samochodów, w kompleksowego dostawcę systemów mobilności klasy premium. Usługa Audi e-tron Charging Service będzie częścią szerokiej ofert... więcej »

» Nowy Ford Focus jest teraz bardziej przyjazny dzieciom! 2018-09-14
  Ford Focus 2018 Czy wiesz, że dziecko w wieku szkolnym rośnie średnio 6 centymetrów rocznie? W okresie najszybszego wzrostu, dzieci mogą w ciągu jednego roku urosnąć nawet 16 cm... w skokach wzrostu do pół centymetra w ciągu jednej nocy.... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067
Wyświetlane: 0 - 20 z 21339 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imię jego… Kona
Najczęściej oglądane
© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |