-
Nowa generacja Forda Focusa, rodzinnego samochodu klasy średniej, jest bardziej stylowa i bardziej przestronna. Nowe, wyróżniające się wersje, obejmują ekskluzywnego Focusa Vignale i inspirowanego klasą SUV-ów Focusa Active.
-
Nowe technologie wspomagające kierowcę pomagają w sprawnym poruszaniu się w ruchu miejskim, lepszym obserwowaniu drogi w ciemności, parkowaniu za naciśnięciem przycisku i w unikaniu kolizji.
-
Focus nowej generacji to najbardziej przyjazny kierowcy samochód klasy średniej, znacznie bardziej komfortowy niż poprzednicy, dzięki nowym trybom jazdy i zaawansowanym rozwiązaniom technicznym zawieszenia.
-
Opcje łączności i rozrywki obejmują wbudowany modem FordPass Connect, indukcyjne ładowanie smartfonów, sterowany głosem system SYNC 3 z 8-calowym wyświetlaczem dotykowym i system audio B&O PLAY
Inżynierowie Forda ściśle współpracowali z klientami, aby zaprojektować nową generację pięciodrzwiowego Forda Focusa i jeszcze bardziej praktyczną wersję kombi, a także charakterystyczne, obdarzone własną osobowością serie w obrębie gamy – stylowego Focusa Titanium, sportowego ST-Line i ekskluzywnego Focusa Vignale. Nowemu crossoverowi, Focusowi Active, nadano sportowy styl, inspirowany klasą SUV-ów, wyróżniający samochód podniesionym prześwitem, relingami dachowymi i dodatkowymi panelami ochronnymi.
Nowy Focus wprowadza także szeroką gamę zaawansowanych technologii wspomagających kierowcę, które pomagają w sprawnym poruszaniu się w ruchu miejskim, lepszym obserwowaniu drogi w ciemności, parkowaniu za naciśnięciem przycisku i w unikaniu kolizji.
„Nasz całkowicie nowy Ford Focus, to szczyt techniki i satysfakcji z jazdy w swoim segmencie.” – powiedział Joe Bakaj, wiceprezes ds. rozwoju produktów, Ford of Europe. „Szansa skonstruowania zupełnie nowego samochodu od pierwszej kreski nie pojawia się często. Wykorzystaliśmy tę szansę do maksimum, by stworzyć najlepszy dostępny na świecie samochód rodzinny klasy średniej.”
Sportowy i przestronny
Stworzona od podstaw sportowa sylwetka Focusa jest wzorem aerodynamiki w swojej klasie. Sportowy i dynamiczny, z wyciągniętą maską i muskularnymi tylnymi nadkolami Focus, został zaprojektowany z uwzględnieniem zróżnicowania wersji nadwozia i linii gamy poprzez wprowadzenie różnorodnych, charakterystycznych elementów, jak matowione aluminiowe detale karoserii Vignale, duży spoiler i oszczędniej osłonięte przednie wloty powietrza dla ST-Line oraz kontrastowe, srebrne przednie i tylne osłony zderzaków dla Focusa Active.
Wewnątrz poprowadzono proste, klarowne linie, zastosowano pełne ekspresji materiały oraz płynnie łączone powierzchnie, co sprawia, że podróżowanie w Focusie jest relaksującym doświadczeniem. Boki przednich drzwi łączą się teraz płynnie z deską rozdzielczą, tworząc wizualnie efekt przestrzennego „owinięcia” kierowcy i pasażerów, a miękkie materiały zapewniają efekt wnętrza segmentu premium.
Nowoczesny design produktów z najwyższej półki osiągnięto wprowadzając lustrzane polerowane płaszczyzny i matowione wykończenia detali. Wnętrza nowego Focusa wzbogacono w unikalne elementy i materiały, wstawki imitujące drewno o gęstych słojach i skórę w Vignale, sportowe wykończenie z włókna węglowego i czerwone przeszycia dla ST-Line oraz bardziej wytrzymałe, teksturowane materiały i powierzchnie dla wersji Active.
Nowy Focus zapewnia również więcej miejsca dla pasażerów i bagażu. Ponad 5 centymetrów większy rozstaw osi zapewnia największą w klasie przestrzeń dla kolan pasażerów tylnej kanapy, a wszyscy pasażerowie korzystają z szerszego wnętrza - szerokość na wysokości ramion tylnych pasażerów zwiększono o 6 centymetrów. Wrażenie przestronności poprawia też konstrukcja tylnych drzwi - z oknami, które ciągną się dalej do tyłu, dzięki czemu uzyskano wrażenie bardziej otwartej przestrzeni. Dodatkowe rozświetlenie wnętrza daje również otwierany panoramiczny dach.
Bagażnik pomieści duży kojec dla psa bez potrzeby składania tylnych siedzeń. Właściciele nowego Focusa uzyskali bezdotykowy dostęp do przestrzeni bagażowej za pomocą otwierającego klapę prostego ruchu stopą pod tylnym zderzakiem. Składanie tylnych siedzeń jest również prostsze - opadają po zwolnieniu przełącznika znajdującego się od strony bagażnika.
Technika budująca zaufanie
Zaawansowane układy wspomagające kierowcę sprawiają, że prowadzenie Forda Focusa na autostradzie i w ruchu miejskim pełnym korków jest łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Zostały stworzone, aby każda podróż była bardziej komfortowa, mniej stresująca i bezpieczniejsza.
Adaptacyjny tempomat pozwalający utrzymać bezpieczną odległość od pojazdów jadących z przodu jest uzupełniany przez:
-
System Stop & Go, który umożliwia pełne automatyczne zatrzymanie Focusa w ruchu miejskim, na przykład w korku. Samochód bez udziału kierowcy ruszy, jeśli czas zatrzymania był krótszy niż 3 sekundy, jeśli zatrzymanie przekracza 3 sekundy, kierowca może nacisnąć przycisk umieszczony na kierownicy lub delikatnie nacisnąć pedał przyspieszenia
-
Rozpoznawanie znaków ograniczenia prędkości może dostosować prędkość pojazdu do obowiązujących lokalnie znaków, a także wykorzystując informacje z pokładowego systemu nawigacyjnego
-
System utrzymania na pasie ruchu pozwala zmniejszyć stres podczas długich podróży, umożliwiając utrzymanie pojazdu w osi pasa ruchu
System reflektorów adaptacyjnych z oświetlaniem przewidywanego toru jazdy i doświetlaniem zakrętów w oparciu o znaki drogowe po raz pierwszy dostosowuje model oświetlenia drogi, w celu uzyskania maksymalnej widoczności jeszcze przed wejściem w zakręt, dojechaniem do skrzyżowania lub ronda. System wykorzystuje kamerę skierowaną do przodu do monitorowania oznaczeń pasa ruchu z zasięgiem do 65 metrów, wykrywającą znaki: rondo, stop i ustąp pierwszeństwa. Nowy Focus oferuje również automatyczne światła drogowe zapobiegające nieumyślnemu przypadkowemu oślepianiu innych użytkowników drogi i pozwalające kierowcy widzieć więcej w czasie nocnej jazdy.
Focus jest pierwszym Fordem dostępnym w Europie, w którym oferowany jest wyświetlacz przezierny (HUD) – dysponujący jednym z najjaśniejszych ekranów na rynku i jednym z największych pól widzenia – umożliwiający kierowcy utrzymanie wzroku na drodze, dzięki wyświetlanym w jego polu widzenia przydatnym informacjom.
System wspomagający parkowanie 2 zapewnia w pełni zautomatyzowane manewry przy parkowaniu równoległym lub prostopadłym, dostępne za naciśnięciem jednego przycisku. Niezależnie od kierowcy steruje kierownicą, korzysta z gazu i hamulca, dokonuje wyboru biegu do przodu i wstecznego. Kierowca może sterować ruchem pojazdu, wybierając położenie neutralne przekładni i przytrzymując przycisk umieszczony w konsoli centralnej.
Inne rozwiązania zaprojektowane tak, by pomóc kierowcy Focusa w unikaniu wypadków i skupieniu uwagi obejmują:
- Układ aktywnego wspomagania hamowania z funkcją wykrywania pieszych i motocyklistów;
- System aktywnego unikania zderzenia poprzez ominięcie przeszkody;
- System ostrzegania o obiektach w martwym polu lusterek z Systemem wykrywania ruchu poprzecznego;
- System ostrzegania przed jazdą pod prąd i awaryjne wspomaganie hamowania po kolizji oraz Szerokokątną kamerę cofania.
„Przypomnijmy sobie czasy zdawania egzaminu na prawo jazdy i jak mocno trzeba było się wtedy koncentrować, by być bezpiecznym na drodze. Prowadzenie samochodu nie stało się od tamtych czasów łatwiejsze, to my przywykliśmy do radzenia sobie z tym wyzwaniem. Rozwiązania takie jak Stop & Go, czy utrzymywanie samochodu na pasie ruchu zmniejszają ilość zadań, które kierowca musi wykonywać i pozwalają skoncentrować się na pozostałych sprawach, dzięki czemu prowadzenie samochodu staje się mniej stresujące, a kierowca czuje się pewniej – twierdzi Helmut Reder, dyrektor globalnego programu samochodów segmentu C w Ford of Europe.
Energiczny i precyzyjny
Nowy Ford Focus zapewnia największą radość z jazdy wśród rodzinnych samochodów klasy średniej. Wyrafinowany układ niezależnego tylnego zawieszenia jest oferowany po raz pierwszy z systemem kontroli tłumienia drgań (CCD), który co 2 milisekundy monitoruje elementy zawieszenia, nadwozia, układu kierowniczego i hamulcowego oraz dostosowuje pracę zawieszenia pojazdu, przez co zapewnia większy komfort i płynność jazdy. Może również wykrywać dziury w nawierzchni, co pozwala zmniejszyć negatywny wpływ nierównej drogi na komfort jazdy.
Silniki
-
Wielokrotnie nagradzany silnik Forda EcoBoost o pojemności skokowej 1.0-litra, dostępny w wersjach o mocy maksymalnej 85 KM, 100 KM i 125 KM, został udoskonalony, aby zapewnić spalanie na poziomie 4,7 l/100 km i poziom emisji CO2 wynoszący 107 g/km.
-
W nowym 1.5-litrowym silniku EcoBoost, dostępnym w wersjach 150 KM lub 182 KM, uzyskano spalanie na poziomie 5.3 l/100 km i emisję CO2 na poziomie 121 g/km.
-
Nowy 1.5-litrowy silnik EcoBlue oferuje moc 95 KM oraz 120 KM, przy spalaniu 3.5 l/100 km i emisji CO2 na poziomie 91 g/km.
-
Silnik EcoBlue o pojemności 2,0 litra zapewnia moc 150 KM i spalanie 4.4 l/100 km oraz emisję CO 2 na poziomie 114 g/km.
Klienci mogą również wybrać pomiędzy manualnymi sześciobiegowymi przekładniami, zwiększającymi przyjemność z jazdy dzięki wyższej jakości zmiany biegów i cichszej pracy oraz nową ośmiobiegową automatyczną skrzynią, która optymalizuje momenty wyboru przełożeń i dostosowuje płynność zmiany biegów do stylu jazdy.
Połączony ze światem
Nowy Focus przedstawia europejskim klientom wbudowaną technikę modemową FordPass Connect, zamieniającą pojazd w mobilny hotspot WiFi z możliwością podłączenia do 10 urządzeń. Oprócz pomagania kierowcom w planowaniu podróży, dzięki aktualizacjom ruchu w czasie rzeczywistym dla systemu nawigacji, FordPass pozwala poprzez aplikację mobilną łatwo zlokalizować samochód na rozległych parkingach w centrach handlowych, sprawdzić poziom paliwa, zdalnie zablokować i odblokować samochód, a nawet zdalnie go uruchomić.
Nowy bezprzewodowy panel ładowania indukcyjnego oznacza, że kierowcy zapomną o plątaninie kabli na konsoli środkowej, a ładowane urządzenia mogą pozostać podłączone przez Bluetooth do systemu łączności i rozrywki SYNC 3. System SYNC 3, kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto™, wyposażony jest w 8-calowy kolorowy ekran dotykowy. Umożliwia on też kierowcy sterowanie funkcjami audio, nawigacją i klimatyzacją, a także podłączonymi smartfonami za pomocą prostych poleceń głosowych. Nowy system audio B&O PLAY o mocy 675 watów pozwoli pasażerom uzyskać najlepszą jakość odtwarzania muzyki przesyłanej strumieniowo przez FordPass Connect lub przez smartfony.
„Focus jest naszym kluczem do europejskiego rynku już od dwóch dekad. Zawsze w czołówce pod względem koncepcji, projektu, techniki i radości z jazdy, zawiera wszystko, za co nasi klienci kochają swoje Fordy.” – powiedział Steven Armstrong, wiceprezes i prezes grupy Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, Ford Motor Company. – Ponieważ samochody rodzinne średniej wielkości w ubiegłym roku zdobyły prawie jedną piątą rynku w całej Europie, Focus pozostaje tak samo ważny, jak zawsze dla naszej firmy i naszych klientów, dlatego też włożyliśmy tak wiele energii w opracowanie zupełnie nowego modelu, który należy do najlepszych samochodów, jakie kiedykolwiek wyprodukowaliśmy.
Dane techniczne
Focus 5-drzwiowy
|
|
|
|
Zużycia paliwa
l/100 km
|
Osiągi
|
Silniki benzynowe
|
Moc
KM
|
Rozmiar koła
|
CO2
g/km
|
Cykl miejski
|
Cykl pozamiejski
|
Zużycie średnie
|
Prędkość maks. km/h
|
0-100 km/h
sek.
|
50-100 km/h
sek.*
|
1.0 EcoBoost
(6-biegowa manualna)
|
85
|
16 cali
|
110
|
6.0
|
4.2
|
4.8
|
177
|
13.5
|
12.0
|
1.0 EcoBoost
(6-biegowa manualna)
|
100
|
16 cali**
|
107
|
5.8
|
4.1
|
4.7
|
186
|
12.1
|
12.0
|
17 cali
|
110
|
6.0
|
4.3
|
4.9
|
1.0 EcoBoost
(6-biegowa manualna)
|
125
|
16 cali
|
108
|
5.9
|
4.2
|
4.8
|
200
|
10.0
|
10.0
|
17 cali
|
111
|
6.0
|
4.3
|
4.9
|
18 cali
|
115
|
6.2
|
4.5
|
5.1
|
1.0 EcoBoost
(8-biegowa automatyczna)
|
125
|
16 cali
|
126
|
7.1
|
4.7
|
5.6
|
195
|
11.1
|
Nie dotyczy
|
17 cali
|
128
|
7.2
|
4.8
|
5.7
|
18 cali
|
131
|
7.3
|
4.9
|
5.8
|
1.5 EcoBoost
(6-biegowa manualna)
|
150
|
16 cali
|
121
|
6.9
|
4.5
|
5.3
|
210
|
8.8
|
8.6
|
17 cali
|
123
|
6.9
|
4.6
|
5.4
|
18 cali
|
125
|
7.0
|
4.7
|
5.5
|
1.5 EcoBoost
(8-biegowa automatyczna)
|
150
|
16 cali
|
133
|
7.6
|
4.9
|
5.9
|
208
|
8.9
|
Nie dotyczy
|
17 cali
|
136
|
7.7
|
5.0
|
6.0
|
18 cali
|
138
|
7.8
|
5.1
|
6.1
|
1.5 EcoBoost
(6-biegowa manualna)
|
182
|
17 cali
|
124
|
7.0
|
4.6
|
5.5
|
222
|
8.3
|
8.3
|
18 cali
|
126
|
7.1
|
4.7
|
5.5
|
Focus 5-drzwiowy
|
|
|
|
Zużycia paliwa
l/100 km
|
Osiągi
|
Silniki Diesla
|
Moc
KM
|
Rozmiar koła
|
CO2
g/km
|
Cykl miejski
|
Cykl pozamiejski
|
Zużycie średnie
|
Prędkość maks.
km/h
|
0-100 km/h
sek.
|
50-100 km/h
sek.*
|
1.5 EcoBlue
(6-biegowa manualna)
|
95
|
16 cali**
|
91
|
3.8
|
3.3
|
3.5
|
183
|
11.4
|
10.9
|
16 cali
|
92
|
3.8
|
3.4
|
3.5
|
17 cali
|
95
|
3.9
|
3.5
|
3.6
|
1.5 EcoBlue
(6-biegowa manualna)
|
120
|
16 cali
|
94
|
4.0
|
3.4
|
3.6
|
196
|
10.0
|
10.4
|
17 cali
|
97
|
4.0
|
3.5
|
3.6
|
18 cali
|
100
|
4.1
|
3.6
|
3.7
|
1.5 EcoBlue
(8-biegowa automatyczna)
|
120
|
16 cali
|
111
|
4.7
|
3.9
|
4.2
|
193
|
10.2
|
Nie dotyczy
|
17 cali
|
113
|
4.8
|
4.0
|
4.3
|
18 cali
|
116
|
5.0
|
4.1
|
4.4
|
2.0 EcoBlue
(6-biegowa manualna)
|
150
|
16 cali
|
114
|
5.6
|
3.6
|
4.4
|
210
|
8.5
|
8.4
|
17 cali
|
115
|
5.6
|
3.6
|
4.4
|
18 cali
|
116
|
5.6
|
3.7
|
4.5
|
2.0 EcoBlue
(8-biegowa automatyczna)
|
150
|
16 cali
|
114
|
5.3
|
3.9
|
4.4
|
207
|
9.3
|
Nie dotyczy
|
17 cali
|
117
|
5.5
|
4.0
|
4.5
|
18 cali
|
121
|
5.6
|
4.1
|
4.6
|
Focus Kombi
|
|
|
|
Zużycia paliwa
l/100 km
|
Osiągi
|
Silniki benzynowe
|
Moc
KM
|
Rozmiar koła
|
CO2
g/km
|
Cykl miejski
|
Cykl pozamiejski
|
Zużycie średnie
|
Prędkość maks. km/h
|
0-100 km/h
sek.
|
50-100 km/h
sek.*
|
1.0 EcoBoost
(6-biegowa manualna)
|
85
|
16 cali
|
111
|
6.0
|
4.3
|
4.9
|
175
|
13.9
|
12.4
|
1.0 EcoBoost
(6-biegowa manualna)
|
100
|
16 cali**
|
108
|
5.9
|
4.1
|
4.8
|
184
|
12.5
|
12.4
|
17 cali
|
112
|
6.0
|
4.3
|
4.9
|
1.0 EcoBoost
(6-biegowa manualna)
|
125
|
16 cali
|
108
|
5.9
|
4.2
|
4.8
|
198
|
10.3
|
10.3
|
17 cali
|
112
|
6.0
|
4.3
|
4.9
|
18 cali
|
115
|
6.2
|
4.5
|
5.1
|
1.0 EcoBoost (8-biegowa automatyczna)
|
125
|
16 cali
|
130
|
7.3
|
4.9
|
5.8
|
193
|
11.4
|
Nie dotyczy
|
17 cali
|
132
|
7.4
|
5.0
|
5.9
|
18 cali
|
135
|
7.5
|
5.1
|
6.0
|
1.5 EcoBoost (6-biegowa manualna)
|
150
|
16 cali
|
125
|
7.0
|
4.7
|
5.5
|
208
|
9.0
|
8.9
|
17 cali
|
127
|
7.1
|
4.7
|
5.6
|
18 cali
|
129
|
7.2
|
4.8
|
5.7
|
1.5 EcoBoost (8-biegowa automatyczna)
|
150
|
16 cali
|
134
|
7.6
|
5.0
|
5.9
|
206
|
9.1
|
Nie dotyczy
|
17 cali
|
136
|
7.7
|
5.0
|
6.0
|
18 cali
|
138
|
7.8
|
5.2
|
6.2
|
1.5 EcoBoost (6-biegowa manualna)
|
182
|
17 cali
|
127
|
7.1
|
4.7
|
5.6
|
220
|
8.5
|
8.6
|
18 cali
|
129
|
7.2
|
4.8
|
5.7
|
Focus Kombi
|
|
|
|
Zużycia paliwa
l/100 km
|
Osiągi
|
Silniki Diesla
|
Moc
KM
|
Rozmiar koła
|
CO2
g/km
|
Cykl miejski
|
Cykl pozamiejski
|
Zużycie średnie
|
Prędkość maksymalna km/h
|
0-100 km/h
sek.
|
50-100 km/h
sek.*
|
1.5 EcoBlue (6-biegowa manualna)
|
|
16 cali**
|
96
|
4.0
|
3.5
|
3.6
|
181
|
11.8
|
11.3
|
16 cali
|
97
|
4.0
|
3.5
|
3.7
|
17 cali
|
100
|
4.1
|
3.7
|
3.8
|
1.5 EcoBlue (6-biegowa manualna)
|
120
|
16 cali
|
98
|
4.1
|
3.5
|
3.7
|
194
|
10.3
|
10.7
|
17 cali
|
101
|
4.2
|
3.6
|
3.8
|
18 cali
|
104
|
4.3
|
3.7
|
3.9
|
1.5 EcoBlue (8-biegowa automatyczna)
|
120
|
16 cali
|
117
|
5.0
|
4.2
|
4.5
|
191
|
10.5
|
Nie dotyczy
|
17 cali
|
120
|
5.1
|
4.3
|
4.6
|
18 cali
|
123
|
5.2
|
4.4
|
4.7
|
2.0 EcoBlue (6-biegowa manualna)
|
150
|
16 cali
|
117
|
5.7
|
3.8
|
4.5
|
208
|
8.7
|
8.7
|
17 cali
|
118
|
5.7
|
3.8
|
4.6
|
18 cali
|
119
|
5.7
|
3.9
|
4.6
|
2.0 EcoBlue (8-biegowa automatyczna)
|
150
|
16 cali
|
116
|
5.3
|
3.9
|
4.4
|
205
|
9.5
|
Nie dotyczy
|
17 cali
|
119
|
5.5
|
4.1
|
4.6
|
18 cali
|
122
|
5.6
|
4.2
|
4.7
|
* Na 4. biegu
** Opona o niskim oporze toczenia
MASY I WYMIARY
Focus 5-drzwiowy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Masa
własna(kg)#
|
Masa całkowita pojazdu
(kg)
|
Masa całkowita z przyczepą
(kg)
|
Max. masa przyczepy
(z hamulcami) (kg)
|
Max. masa przyczepy(bez hamulca)
(kg)
|
Nacisk na hak
(kg)
|
Dopuszcz. obciążenie dachu
(kg)
|
1.0 EcoBoost 85 KM
(6-biegowa manualna)
|
1322
|
1855
|
2955
|
1100
|
660
|
90
|
75
|
1.0 EcoBoost 100 KM
(6-biegowa manualna)
|
1322
|
1855
|
2955
|
1100
|
660
|
90
|
75
|
1.0 EcoBoost 125 KM
(6-biegowa manualna)
|
1322
|
1855
|
2955
|
1100
|
660
|
90
|
75
|
1.0 EcoBoost 125 KM
(8-biegowa automatyczna)
|
1371
|
1905
|
3205
|
1300
|
685
|
90
|
75
|
1.5 EcoBoost 150 KM
(6-biegowa manualna)
|
1369
|
1890
|
3390
|
1500
|
680
|
90
|
75
|
1.5 EcoBoost 150 KM
(8-biegowa automatyczna)
|
1404
|
1905
|
3405
|
1500
|
700
|
75
|
75
|
1.5 EcoBoost 182 KM
(6-biegowa manualna)
|
1369
|
1890
|
3590
|
1700
|
680
|
90
|
75
|
1.5 EcoBlue 95 KM
(6-biegowa manualna)
|
1363
|
1895
|
3095
|
1200
|
680
|
90
|
75
|
1.5 EcoBlue 120 KM
(6-biegowa manualna)
|
1363
|
1895
|
3295
|
1400
|
680
|
90
|
75
|
1.5 EcoBlue 120 KM
(8-biegowa automatyczna)
|
1394
|
1910
|
3310
|
1400
|
695
|
80
|
75
|
2.0 EcoBlue 150 KM
(6-biegowa manualna)
|
1493
|
2020
|
3820
|
1800
|
745
|
90
|
75
|
2.0 EcoBlue 150 KM
(8-biegowa automatyczna)
|
1518
|
2045
|
3645
|
1600
|
750
|
90
|
75
|
Focus Kombi
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Masa
własna(kg)#
|
Masa całkowita pojazdu
(kg)
|
Masa całkowita z przyczepą
(kg)
|
Max. masa przyczepy(z hamulcami) (kg)
|
Max. masa przyczepy(bez hamulca) (kg)
|
Nacisk na hak
(kg)
|
Dopuszcz. obciążenie dachu (kg)
|
1.0 EcoBoost 85 KM (6-biegowa manualna)
|
1383
|
1925
|
2925
|
1000
|
690
|
90
|
75
|
1.0 EcoBoost 100 KM (6-biegowa manualna)
|
1383
|
1925
|
2925
|
1000
|
690
|
90
|
75
|
1.0 EcoBoost 125 KM (6-biegowa manualna)
|
1383
|
1925
|
2925
|
1000
|
690
|
90
|
75
|
1.0 EcoBoost 125 KM (8-biegowa automatyczna)
|
1431
|
1970
|
3270
|
1300
|
715
|
90
|
75
|
1.5 EcoBoost 150 KM (6-biegowa manualna)
|
1408
|
1950
|
3450
|
1500
|
700
|
90
|
75
|
1.5 EcoBoost 150 KM (8-biegowa automatyczna)
|
1445
|
1980
|
3480
|
1500
|
720
|
90
|
75
|
1.5 EcoBoost 182 KM (6-biegowa manualna)
|
1408
|
1950
|
3650
|
1700
|
700
|
90
|
75
|
1.5 EcoBlue 95 KM (6-biegowa manualna)
|
1413
|
1955
|
3155
|
1200
|
705
|
80
|
75
|
1.5 EcoBlue 120 KM (6-biegowa manualna)
|
1413
|
1955
|
3355
|
1400
|
705
|
80
|
75
|
1.5 EcoBlue 120 KM (8-biegowa automatyczna)
|
1454
|
1995
|
3395
|
1400
|
725
|
90
|
75
|
2.0 EcoBlue 150 KM (6-biegowa manualna)
|
1553
|
2080
|
3880
|
1800
|
750
|
90
|
75
|
2.0 EcoBlue 150 KM (8-biegowa automatyczna)
|
1559
|
2105
|
3705
|
1600
|
750
|
90
|
75
|
# Dotyczy najmniejszej masy własnej z kierowcą o wadze 75 kg, przy pełnym poziomie płynów i 90% poziomu paliwa, z uwzględnieniem tolerancji produkcyjnych, zainstalowanych opcji wyposażenia itp. Specyfikacja mas dotyczy modelu podstawowego.
Podane limity przedstawiają maksymalną zdolność pojazdu do holowania na wzniesieniu o nachyleniu 12% na wysokości 0 m n.p.m. podczas ruszania przy obciążeniu do masy całkowitej. Osiągi i oszczędność auta zmniejszą się, jeśli jest używane do holowania przyczepy. Masa całkowita z przyczepą to masa własna pojazdu plus masa przyczepy.
TECHNOLOGIE WSPIERAJĄCE KIEROWCĘ
Active Park Assist 2 - asystent parkowania z funkcją wspomagania wyjazdu z miejsca parkingowego
|
Tempomat adaptacyjny (ACC) z systemem Stop & Go, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości (SSR) i System utrzymania na pasie ruchu (LC)
|
Reflektory adaptacyjne Full LED z systemem doświetlania przewidywanych zakrętów oraz dostosowania oświetlenia do znaków.
|
Regulowany ogranicznik prędkości
|
Inteligentny system oświetlenia
|
System monitorowania martwego pola widzenia w lusterku
|
System ostrzegający przed pojazdami na drodze poprzecznej z aktywnym wspomaganiem hamowania
|
Wykrywanie odległości do pojazdu poprzedzającego
|
System monitorowania koncentracji kierowcy
|
System wspomagający ominięcie przeszkody
|
System ostrzegający o możliwości kolizji czołowej
|
Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
|
System automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania
|
Wyświetlacz przezierny
|
Wspomaganie ruszania pod górę
|
Inteligentny tempomat
|
System utrzymania na pasie ruchu
|
Ostrzeganie o opuszczaniu pasa ruchu
|
Awaryjne wspomaganie hamowania po kolizji
|
Układ aktywnego hamowania z funkcją wykrywania pieszych i motocyklistów
|
Szerokokątna kamera cofania
|
System rozpoznawania znaków drogowych
|
|
KOMFORT
System audio premium B&O PLAY
|
System łatwego składania foteli
|
Elektromechaniczny hamulec postojowy
|
Wbudowany modem Wi-Fi FordPass Connect
|
Drzwi bagażniaka otwieranie i zamykane elektrycznie oraz bezdotykowo
|
Podgrzewana kierownica
|
Panoramiczny otwierany dach szklany
|
Pokrętło zmiany biegów
|
SYNC 3 z 8-calowym wyświetlaczem dotykowym
|
Ładowanie indukcyjne smartfonu
|
UKŁAD KIEROWNICZY
System
|
Przekładnia zębatkowa z elektrycznym wspomaganiem w kolumnie (EPAS)
|
Przełożenie
|
14,3:1
|
Średnica zawracania (m)
między krawężnikami
|
11,0 (opony 16-/17-calowe) 11,6 (opony 18-calowe)
|
ZAWIESZENIE
Zawieszenie przednie
|
Niezależne, na kolumnach MacPhersona, z przesuniętymi sprężynami śrubowymi i dwururowymi amortyzatorami gazowymi, z dolnym wahaczem „L” na przednich tulejach i tulejach tylnych o zróżnicowanej sztywności (lub hydro-tulejach dla wybranych wersji silnikowych), montowanym do izolowanej wzmocnionej ramy pomocniczej, stabilizator przechyłów.
|
Zawieszenie tylne
|
Układ belki skrętnej ze sprężynami o zmiennym kierunku działania. Tylny amortyzator jednorurowy z mocowaniami typu dual path.
|
Zawieszenie tylne (Kombi i 5-drzwiowe wybrane wersje silnikowe)
|
Niezależne, wielowahaczowe z długim i krótkim wahaczem (SLA), z izolowaną ramą pomocniczą Unikalna geometria dla wersji kombi. Tylny amortyzator dwururowy z mocowaniami typu dual path. Oryginalne amortyzatory dla wersji kombi. Opcjonalnie układ płynnej kontroli tłumienia CCD.
|
HAMULCE
|
Przednie
|
Tylne
|
Układ hamulcowy
|
Układ dwuobwodowy, krzyżowy, sterowany hydraulicznie. Hamulce tarczowe z wentylowanymi tarczami z przodu. Pełne tarcze z tyłu. Czterokanałowy elektronicznie sterowany układ przeciwdziałający blokowaniu kół podczas hamowania (ABS) z elektronicznym układem rozdziału siły hamowania (EBD), elektroniczny system kontroli stabilności (ESP) i wspomaganie hamowania awaryjnego (EBA). Opcjonalny układ awaryjnego hamowania (AEB) jako część systemu aktywnego wspomagania hamowania z funkcją wykrywania pieszych Elektryczne wspomaganie hamulców dla wybranych wersji.
|
Wymiary tarcz (mm)
|
282 x 27 lub 308 x 27 w zależności od konfiguracji pojazdu
|
271 x 12 lub 302 x 12 w zależności od konfiguracji pojazdu
|
Średnice tłoczków hamulcowych (mm)
|
57
|
36 lub 38 w zależności od konfiguracji pojazdu
|
KOŁA I OPONY
6.5 x 16-cali z oponami 195/65 R16
|
6.5 x 16-cali z oponami 205/60 R16
|
7 x 17-cali z oponami 215/50 R17
|
8 x 18-cali z oponami 235/40 R18
|
Cennik i wyposażenie nowego Forda Focusa