FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1692 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1147 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Nowa Kuga - pierwszy Ford z systemem miękkiej hybrydy, systemem hybrydowym Plug-In i z pełnym hybrydowym zespołem napędowym
  Dodano: 2019-04-02
Wyświetlono: 212 razy
Nowa Kuga - pierwszy Ford z systemem miękkiej hybrydy, systemem hybrydowym Plug-In i z pełnym hybrydowym zespołem napędowym
Ford zaprezentował dzisiaj stylową i wyróżniającą się gamę całkowicie nowych SUV-ów Kuga, debiutujących z elegancką nową stylizacją zewnętrzną charakteryzującą się znakomitymi proporcjami, które zapewniają większą przestronność i komfort wnętrza.
foto © Ford

 

  • Elegancki, przestronny, całkowicie nowy Ford Kuga zaprezentowany z charakterystycznym dla niego designem, obszerną ofertą hybrydowych układów napędowych i nowymi systemami wspomagania kierowcy, zapewni najbardziej efektywną, komfortową i satysfakcjonującą jazdę, jaką kiedykolwiek oferował Ford Kuga.

 

  • Zupełnie nowy Ford Kuga otrzymał bardziej opływową sylwetkę potwierdzającą wyglądem energiczność, zwinność i wszechstronność samochodu, którego doskonałe proporcje służą większej przestronności i wygodzie wnętrza.

 

  • Kuga jest najbardziej zaawansowanym technologicznie modelem Forda w historii i pierwszym, który oferuje miękkie, pełne i ładowane z gniazdka hybrydowe układy napędowe. Kuga Plug-In Hybrid oferuje czysto elektryczny zasięg jazdy powyżej 50 km, testowe zużycie paliwa szacowane na 1,2 l/100 km i 29 g/km emisji CO2.

 

  • Kuga jest również pierwszym SUV-em opartym na nowej globalnej architekturze C2 Forda, zapewniającej o 10% większą sztywność skrętną i obniżenie masy nawet o 90 kg w porównaniu z poprzednią generacją modelu.

 

  • Zaawansowane rozwiązania służące wygodzie podróży obejmują wbudowany modem FordPass Connect, 12,3-calowy cyfrowy, konfigurowalny zestaw wskaźników, bezprzewodowe ładowanie telefonów, system SYNC 3 z 8-calowym ekranem dotykowym, a także zestaw audio B&O.

 

  • W samochodzie zadebiutuje system utrzymywania pasa ruchu z asystentem martwego pola lusterek i asystentem monitotujacym ruch poprzeczny. Towarzyszą mu adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go, funkcja rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości i układ utrzymywania pojazdu pośrodku pasa ruchu.

 

  • Szeroka paleta wersji nowego Forda Kuga, w tym Titanium, ST-Line i Vignale, zapewniają wybór dla każdego użytkownika w rosnącej liczbie nabywców SUVów w Europie.

 

 

Najbardziej zelektryfikowany pojazd Forda, całkowicie nowa Kuga Titanium, usportowiona Kuga ST‑Line i ekskluzywna Kuga Vignale, zaoferują zaawansowaną gamę hybrydowych układów napędowych umożliwiających niespotykaną dotąd oszczędność paliwa w SUV-ach marki Ford.

 

Kompleksowa oferta obejmuje hybrydową wersję Plug-In Hybrid, miękką hybrydę EcoBlue Hybrid, w pełni hybrydowego Hybrid, a także bardziej tradycyjne układy napędowe z 2-litrowym silnikiem EcoBlue, 1,5‑litrowym silnikiem EcoBlue i 1,5‑litrowym silnikiem EcoBoost. Towarzyszy im nowa, inteligentna ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów.

 

Kuga jest najlepiej sprzedającym się SUVem Forda w Europie i trzecim najlepiej sprzedającym się samochodem Forda na tym kontynencie, ustępując miejsca tylko modelom Fiesta i Focus. W 2018 roku klienci zakupili 153 800 sztuk modelu Kuga, przyczyniając się do wzrostu sprzedaży fordowskich SUV-ów o ponad 19% tylko w ubiegłym roku.

 

Zupełnie nowy Ford Kuga oferuje jeszcze więcej intuicyjnej wygody i funkcji wspomagających kierowcę, by jego użytkownicy mogli efektywniej korzystać z zalet łączności ze światem w czasie podróży. Zaawansowane rozwiązania obejmują wbudowany modem FordPass Connect, stanowisko bezprzewodowego ładowania telefonów oraz system informacyjno-rozrywkowy Ford SYNC 3 wspierany przez 8‑calowy centralny ekran dotykowy. Wysokiej klasy system audio B&O zapewnia świetną jakość dźwięku, a pierwszy na rynku zestaw wskaźników „true color” o przekątnej 12,3 cala jest bardziej przejrzysty, intuicyjny i łatwiejszy w odczycie.

 

Nowy system Stop&Go, rozpoznawanie znaków ograniczenia prędkości i centrowanie na pasie ruchu ułatwiają kierowcom jazdę zarówno w miejskich korkach, jak i na autostradach, pozwalając na mniej stresujące podróże, niż kiedykolwiek wcześniej, w czym pomagają też reflektory doświetlające zakręty, co pozwala kierowcom lepiej widzieć w ciemności. Wyświetlacz przezierny pozwala kierowcy widzieć drogę przez cały czas, a aktywny asystent parkowania  umożliwia w pełni zautomatyzowane manewry parkowania za naciśnięciem jednego przycisku.

 

„Nowa Kuga jest najlepszym przykładem podejścia Forda do projektowania zorientowanego na człowieka. Opracowany w ścisłej współpracy z klientami SUV oferuje charakterystyczny styl, bezprecedensowy wybór układów napędowych, najwyższy komfort i zaawansowane rozwiązania techniczne, które ułatwiają życie właścicielowi wewnątrz i na zewnątrz samochodu.” - powiedział Stuart Rowley, prezes Ford of Europe.

 

Nowy Ford Kuga, to już trzecia generacja SUVów średniej wielkości przeznaczonych dla klientów w Europie, od czasu wprowadzenia tego modelu na rynek w 2008 roku. Od  tego czasu Ford sprzedał w Europie 1 milion egzemplarzy modelu Kuga.

 

Zaprojektowany przez klientów

 

Nowy Ford Kuga jest pierwszym SUV-em opartym na nowej globalnej architekturze C2 Forda, która pozwoliła udoskonalić aerodynamikę służącą oszczędności paliwa i umożliwiła redukcję masy w stosunku do modelu poprzedniej generacji o 90 kg odnosząc porównanie do analogicznych wariantów układu napędowego. Ponadto nowa architektura ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa w razie wypadku, zapewnia o 10% większą sztywność skrętną, co wpływa pozytywnie na dynamikę i wyrafinowanie jazdy, tworzy więcej przestrzeni we wnętrzu w modelach Forda średniej wielkości, jednocześnie umożliwiając ekspresyjny i dynamiczny design.

 

Kuga prezentuje nową, wyróżniającą się stylistykę nadwozia łączącą wyrazistość formy z jej prostotą i świetnymi proporcjami. Bardziej opływowa sylwetka osadzona jest na większym rozstawie osi, co zapewnia lepszą jakość jazdy i wyższą stabilność. Samochód ma dłuższą maskę, większy kąt nachylenia tylnej szyby i niżej biegnącą linię dachu. Rezultatem jest wygląd nawiązujący do zalet samochodu: więcej energii zwinności i uniwersalności, niż kiedykolwiek wcześniej.

 

Starannie skomponowana oferta obejmuje zróżnicowane wersje Vignale, ST-Line i Titanium, z których każda ma wyjątkowy charakter odzwierciedlający różne osobowości klientów. Oprócz nowoczesności i asertywności stylu, wersja Titanium imponuje bogatym wyposażeniem i jakością. Najważniejsze wyróżniki, to sportowa osłona pod przednim zderzakiem, tylny dyfuzor, a także światła do jazdy dziennej LED i standardowe 17-calowe lub opcjonalne 18 – i 19-calowe obręcze kół z lekkich stopów.

 

Ekskluzywna wersja Vignale zachęca jeszcze bogatszym wyposażeniem i starannym wykonaniem podkreślonym specjalnymi akcentami Vignale, w tym wykończeniem relingów dachowych, zderzaków i nakładek progowych w kolorze satynowanego aluminium, a także wyjątkowym, eleganckim projektom przedniego i tylnego zderzaka. Z przodu umieszczono charakterystyczną chromowaną kratkę wlotu powietrza Vignale, a z tyłu znalazły się podwójne końcówki układu wydechowego. Vignale osadzono na standardowych 18-calowych, lub na opcjonalnych 19-calowych czy 20-calowych obręczach kół z lekkich stopów. Fotele obszyte skórą Windsor z ekskluzywnym sześciokątnym wzorem Vignale, podgrzewana, obszyta skórą kierownica i welurowe dywaniki premium jednoznacznie definiują styl wnętrza.

 

Wyrazisty styl wersji ST-Line inspirowany jest modelami Ford Performance. Wyróżniają go zderzaki i listwy boczne w sportowej stylistyce, w połączeniu z przednim wlotem powietrza i osłoną pod zderzakiem, tylnym dyfuzorem i relingami dachowymi wykończonymi w kolorze czarnym. Duży tylny spojler, standardowe 18‑calowe lub opcjonalne 19-calowe obręcze kół i podwójny sportowy wydech dodają sportowego charakteru. We wnętrzu ciemnej podsufitce towarzyszą fotele ST-Line z kontrastowymi czerwonymi przeszyciami, aluminiowe pedały, spłaszczona u dołu kierownica i dywaniki ST-Line, a także nakładki progowe odzwierciedlają osobowość właściciela, ceniącego osiągi swojego samochodu.

 

„Klienci powiedzieli nam, że przydałaby jej się bardziej emocjonalna stylizacja, więc projektując nową generację nie ograniczaliśmy inwencji twórzczej naszych stylistów.  Wizualnie sylwetka stała się bardziej opływowa, niższa i szersza – aż przyjemnie na nią patrzeć.” – twierdzi Amko Leenarts, dyrektor działu projektów, Ford of Europe. „Przestrzeń nowego wnętrza to sanktuarium, zaprojektowane z myślą o ułatwieniu codziennego życia. Harmonijną, pełną powietrza przestrzeń wypełniliśmy materiałami klasy premium, wykończyliśmy z rzemieślniczą precyzją i wyposażyliśmy w najnowsza technikę.”

 

Nowy Ford Kuga dostępny jest w 12 kolorach nadwozia, w tym w metalizowanych Diffused Silver i Sedona Orange. Blue Panther, to nowy lakier, oferowany wyłącznie w wersji Vignale, któremu towarzyszą trójwarstwowe lakiery premium Lucid Red i perłowy Star White.

 

Różnorodność układów napędowych

 

 

Po ogłoszeniu przez Forda na początku tego roku, że każdy z modeli Forda, poczynając od nowego Focusa otrzyma wersję ze zelektryfikowanym układem napędowym, nowa Kuga stanie się pierwszym pojazdem Forda, oferowanym z systemem hybrydowym ładowanym z gniazdka, systemem miękkiej hybrydy i pełnym hybrydowym układem napędowym.

 

Kuga Plug-In Hybrid: wersja dostępna od premiery modelu zapewnia zasięg jazdy i swobodę oferowaną przez tradycyjny silnik spalinowy, dodając do tego sprawność i płynność działania elektrycznego układu napędowego.

 

Architektura z dwoma źródłami mocy łączy 2,5-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy pracujący w cyklu Atkinsona, silnik elektryczny pracujący też jako generator prądu oraz akumulator litowo-jonowy o pojemności 14,4 kWh, zapewniając łącznie moc maksymalną 225 KM. Pierwsza ładowana z zewnętrznego źródła hybryda Forda w Europie zapewnia czysto elektryczny zasięg jazdy przekraczający 50 km, szacunkowo Kuga Plug-In Hybrid będzie w warunkach testowych zużywać od 1,2 litra benzyny na 100 km, a zmierzona w tych warunkach emisja CO2 wyniesie od 29 g/km*.

 

Akumulator trakcyjny można naładować korzystając z gniazda zamontowanego na przednim błotniku, będzie on też automatycznie doładowywany w czasie jazdy za pomocą techniki ładowania regeneracyjnego, czyli odzyskiwania energii kinetycznej normalnie wytracanej podczas hamowania. Przewiduje się, że pełne naładowanie akumulatora z zewnętrznego źródła zasilania 230 V zajmie około 4 godzin.

 

Kierowca może decydować, kiedy i jak korzystać z zasilania akumulatorowego, dokonując wyboru jednego z trybów jazdy: EV Auto, EV Now, EV Later i EV Charge. Gdy akumulator osiągnie minimalny stan naładowania, Kuga automatycznie powraca do trybu EV Auto, wspomagając silnik benzynowy silnikiem elektrycznym z wykorzystaniem odzyskanej energii w celu optymalizacji zużycia paliwa. 

 

Kuga EcoBlue Hybrid: samochód, w którym 2‑litrowy wysokoprężny silnik EcoBlue o mocy 150 KM otrzymuje wsparcie elektryczne zapewniające mu jeszcze większą oszczędność paliwa. W układzie miękkiej hybrydy, standardowy alternator został zastąpiony rozrusznikiem/generatorem (BISG), napędzanym paskiem, który umożliwia odzyskiwanie energii podczas wytracania prędkości i wykorzystanie jej do ładowania zestawu chłodzonych powietrzem akumulatorów litowo-jonowych o napięciu znamionowym 48 V. BISG działa również jako silnik elektryczny wykorzystujący zmagazynowaną w akumulatorach energię, by zapewnić wspomaganie momentu obrotowego silnika podczas normalnej jazdy i przyspieszenia, a także do zasilania elektrycznego osprzętu pojazdu.

 

48-woltowy system elektryczny umożliwia również wykorzystanie całkowicie nowej wersji systemu Auto Start-Stop w większej liczbie sytuacji, co zapewnia dodatkowe oszczędności paliwa, przyczyniając się do uzyskania emisji CO2 szacunkowo od 132 g/km i zużycia paliwa od 5,0 l/100km.

 

Kuga Hybrid:samochód wykorzystuje w pełni hybrydowy układ napędowy z automatycznym ładowaniem regeneracyjnym, co umożliwia jazdę z napędem czysto elektrycznym. Układ zawiera 2,5-litrowy silnik benzynowy pracujący w obiegu Atkinsona, silnik elektryczny; generator; akumulator litowo-jonowy oraz opracowaną przez Forda automatyczną skrzynię biegów łączącą oba źródła mocy. Wersja Hybrid będzie dostępna w drugiej połowie 2020 roku. Oprócz napędu na przednie koła dostępna będzie opcja inteligentnego napędu na wszystkie koła. Szacuje się, że emisja CO2 wyniesie od 130 g/km, a zużycie paliwa zacznie się od 5,6 l/100km.

 

Nabywcy nowej Kugi mogą przebierać w całej gamie zaawansowanych silników benzynowych EcoBoost i wysokoprężnych EcoBlue, zapewniających zoptymalizowaną moc i wyrafinowaną pracę oraz spełniających najnowsze, rygorystyczne normy emisji spalin Euro 6.2 według światowej zharmonizowanej procedury testowania lekkich pojazdów samochodowych (WLTP).

 

Układy napędowe są standardowo wyposażone w system Auto Start-Stop w celu zmniejszenia kosztów eksploatacji. Do wyboru są precyzyjne sześciobiegowe przekładnie manualne i nowe ośmiobiegowe przekładnie automatyczne czyniące jazdę samochodem jeszcze łatwiejszą.

 

Kuga EcoBlue: według założeń silnik 2.0 EcoBlue o mocy 190 KM zapewni zużycie paliwa od 5,7 l/100km i emisję CO2 od 150 g/km.‑ Ograniczenie zużycia paliwa uzyskano tu dzięki zintegrowanemu układowi dolotowemu oraz przy pomocy turbosprężarki o niskiej bezwładności.

 

Wysokociśnieniowy układ wtrysku paliwa charakteryzuje się krótszym czasem reakcji, cichszą pracą i precyzyjniejszym odmierzaniem dawki. Standardowy katalizator selektywnej redukcji końcowego oczyszczenia spalin wpływa na obniżenie emisji związków azotu. Inne innowacje silnika 2.0 EcoBlue ograniczające straty tarcia:

 

  • 10-milimetrowe odsadzenie mechanizmu korbowego, które minimalizuje obciążenia boczne tłoków, zmniejszając siły tarcia o ścianki cylindrów,

 

  • Stalowe tłoki, dzięki czemu dokonano optymalizacji wymiarów i zapewniono mniejsze ich zmiany w wyniku rozszerzalności termicznej,

 

  • Zminimalizowane średnice łożysk wału korbowego,

 

  • Konstrukcja "pasek w oleju" dla pasków wałków rozrządu i pompy oleju.

 

1,5-litrowy silnik EcoBlue oferowany jest w wersji o mocy 120 KM i przewiduje się, że zapewni on zużycie paliwa od 4,8 l/100 km i emisję CO2 od 127 g/km. W uzyskaniu takich wyników pomogą innowacyjne rozwiązania, w tym wymienione poniżej.

 

  • Niskociśnieniowy układ recyrkulacji spalin w połączeniu z chłodzonym cieczą intercoolerem, w celu uzyskania bardziej wydajnego spalania i zredukowania emisji spalin,

 

  • Zintegrowany kolektor dolotowy optymalizujący proces „oddychania” silnika,

 

  • Turbosprężarka o niskiej bezwładności, co zapewnia szybsze i łatwiejsze do kontrolowania reakcje turbosprężarki, do budowy której wykorzystano materiały odporne na wysokie temperatury, stosowane zwykle w silnikach rakietowych,

 

  • Wysokociśnieniowy układ wtrysku paliwa charakteryzuje się krótszym czasem reakcji, cichszą pracą i precyzyjniejszym odmierzaniem dawki.

 

Kuga EcoBoost: 1,5-litrowy silnik EcoBoost jest oferowany w wersjach 120 KM i 150 KM, według szacunków będzie on pozwalał na uzyskanie zużycia paliwa od 6,5 l/100km i emisji CO2 od 149 g/km. Pomoże w tym zastosowanie pierwszego w branży systemu dezaktywacji cylindra w silniku trzycylindrowym. System automatycznie zatrzymuje podawanie paliwa i pracę zaworów jednego z cylindrów silnika w warunkach, w których pełna pojemność skokowa nie jest potrzebna, na przykład podczas jazdy wybiegiem lub jazdy z niewielkim zapotrzebowaniem na moc. Jeden z cylindrówmoże zostać dezaktywowany lub ponownie włączony do pracy w czasie 14 milisekund, czyli 20 razy szybciej niż trwa mrugnięcie okiem, bez żadnych kompromisów pod względem osiągów, czy jakości pracy silnika.

 

Wykorzystano również najważniejsze rozwiązania z pakietu EcoBoost, w tym zaawansowane turbodoładowanie, wysokociśnieniowy bezpośredni wtrysk paliwa i układ zmiennych faz rozrządu zaworów ssących i wydechowych. Emisję cząstek stałych ograniczono stosując standardową technikę filtracji gazów. Inne ważne rozwiązania techniczne, to między innymi:

 

  • Nowe połączenie wtrysku paliwa do kolektora i bezpośredniego wtrysku paliwa, co zapewnia wysoką moc i szybkość reakcji, a także większą oszczędność paliwa, ze szczególnym ograniczeniem jego zużycia przy niewielkich obciążeniach silnika,

 

  • Trzycylindrowa konstrukcja o niskim tarciu wewnętrznym, zapewnia wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach,

 

  • Zintegrowany kolektor wydechowy pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa, przyspieszając osiągnięcie przez silnik optymalnej temperatury i przyspiesza reakcje silnika minimalizując odległości, jakie muszą pokonać gazy wydechowe między cylindrami a turbosprężarką,

 

  • Całkowicie aluminiowa konstrukcja pozwala na redukcję masy.

 

Nowa szybko działająca ośmiostopniowa przekładnia automatyczna została zaprojektowana tak, by jeszcze bardziej obniżyć zużycie paliwa i zapewnić wysokie osiągi. Przekładnia dostępna z silnikami EcoBlue 1,5 l, 120 KM oraz EcoBlue 2,0 l o mocy 190 KM, dysponuje następującymi funkcjami:

 

  • Adaptacyjne mapy zmiany biegów, dobierane na podstawie oceny indywidualnego stylu jazdy, aby zoptymalizować momenty zmiany biegów. System może identyfikować sytuacje takie jak wjeżdżanie na wzniesienia i zjazdy ze wzniesień oraz szybkie pokonywanie zakrętów i odpowiednio dostosowywać zmiany biegów, aby zapewnić bardziej stabilną, pasjonującą i wyrafinowaną jazdę.

 

  • Kontrola adaptacyjnej zmiany biegów, która bierze pod uwagę informacje o pojeździe i środowisku ruchu, aby odpowiednio dostosować ciśnienia sprzęgieł w celu zapewnienia płynnej zmiany biegów. Ten sam system może również dostosować płynność zmiany biegów do stylu jazdy.

 

2-litrowy silnik EcoBlue nowego Forda Kugi dysponujący mocą 190 KM jest połączony z inteligentnym napędem na wszystkie koła. W silniku zoptymalizowano moment obrotowy w dolnym zakresie prędkości silnika, obniżono hałas i drgania zapewniając wysoką jakość pracy jednostki napędowej, uzyskano też charakterystykę gwarantującą płynne i liniowe przyspieszenia przyczyniające się do poprawy komfortu jazdy.

 

„Jedno rozwiązanie nie zadowoli wszystkich, dlatego opracowaliśmy zniuansowaną ofertę układów napędowych dostępnych w nowym Fordzie Kuga, co pomoże klientom znaleźć odpowiednie dla ich stylu życia rozwiązanie. Tak szeroka oferta będzie także wspierać nabywców SUVów, ułatwiając im przejście na zelektryfikowany styl życia bez rezygnowania z tego, co przyjemne.” - powiedział Joerg Beyer, dyrektor wykonawczy działu konstrukcyjnego,  Ford of Europe. „Kuga jest pierwszym modelem Forda, który skorzystał z pełnej gamy zaawansowanych rozwiązań hybrydowych układów napędowych Forda.”

 

Kuga oferuje również po raz pierwszy system wyboru trybu jazdy, co umożliwia kierowcy zmianę sposobu reakcji przepustnicy, siły wspomagania kierownicy i czułości systemu kontroli trakcji, a także punktów zmian biegów dla modeli z przekładnią automatyczną, by dopasować reakcje pojazdu i jego osiągi do różnych scenariuszy jazdy.

 

Oprócz trybów Normal, Sport i Eco wprowadzono tryb Slippery zapewniający kierowcy większą kontrolę nad samochodem na nawierzchniach o zmniejszonej przyczepności, takich jak śnieg i lód. Tryb Deep Snow/Sand (głęboki śnieg/piasek) pomaga utrzymać pojazd w ruchu na miękkich, odkształcalnych nawierzchniach. 

 

Nowa Kuga ułatwia holowanie wszystkich rodzajów przyczep, od małych przyczepek po duże przyczepy mieszkalne, a to dzięki użyciu dwóch innowacyjnych rozwiązań wspierających holowanie. Maksymalna masa holowanej przyczepy zależy od wybranej konfiguracji układu napędowego i może sięgać 2250 kg. Sterowany elektrycznie chowany hak holowniczy można obsługiwać za pomocą wygodnie umieszczonego przycisku w przestrzeni bagażowej. Jedno naciśnięcie przycisku wystarczy, by hak wysunął się z pozycji ukrytej pod pojazdem. Kolejne naciśnięcie przycisku powoduje, że hak automatyczne “znika” pod samochodem. Ponadto dostępny jest demontowany ręcznie hak holowniczy, który można łatwo zainstalować przed holowaniem. Gdy hak nie jest używany, jego zewnętrzna część może być przechowywana w bagażniku.

 

Komfort, przestronność i elastyczność

 

Komfort, przestronność i elastyczność są kluczowe dla uzyskania bardziej wyrafinowanych wrażeń kierowcy i pasażerów samochodu, który zapewnia wiodącą w swojej klasie przestronność w drugim rzędzie siedzeń. Nowa Kuga jest o 44 mm szersza i o 89 mm dłuższa, niż poprzedni model, natomiast rozstaw osi zwiększył się o 20 mm. We wnętrzu przekłada się to na 43 mm więcej miejsca na wysokości ramion i 57 mm więcej miejsca na wysokości bioder na przednich fotelach w porównaniu z poprzednim modelem. Pasażerowie z tyłu skorzystają z o 20 mm większej szerokości na wysokości ramion i o 36 mm większej szerokości wnętrza na wysokości bioder. Pomimo spadku całkowitej wysokości o 20 mm w porównaniu do poprzedniego modelu, nowa Kuga oferuje o 13 mm więcej miejsca nad głowami dla pasażerów na przednich siedzeniach i aż o 35 mm więcej przestrzeni nad głowami pasażerów podróżujących z tyłu.

 

Dla pasażerów podróżujących z tyłu po raz pierwszy dostępne są podgrzewane siedzenia zewnętrzne, a cały drugi rząd siedzeń można przesunąć do tyłu, aby uzyskać najlepszą w tej klasie długość przestrzeni na nogi wynoszącą 1 035 mm, można też tylny rząd siedzeń przesunąć do przodu, by powiększyć bagażnik o 67 litrów. Funkcja zdalnego składania siedzeń umożliwia łatwe złożenie drugiego rzędu foteli.

 

W bagażniku umieszczono dwustronną (odwracalną) matę bagażnika z wysokiej jakości welurem z jednej strony, co zapewnia doskonały wygląd, oraz wytrzymałą i solidną gumową powierzchnią z drugiej strony, by zapobiec zanieczyszczeniu wnętrza mokrym lub brudnym sprzętem sportowym.

 

Przestronne, praktyczne i dobrze skomunikowane ze światem wnętrze nowej Kugi oferuje innowacyjne rozwiązania techniczne oraz zaawansowane funkcje zapewniające komfort i wygodę podróży, które pozwalają temu samochodowi bezproblemowo dopasować się do stylu życia swojego właściciela.

 

 

Po raz pierwszy Kuga dysponuje systemem FordPass Connect z modemem pokładowym, co sprawia, że samochód staje się mobilnym punktem dostępowym Wi-Fi, gwarantującym łączność bezprzewodową nawet 10 urządzeń. Oprócz pomagania kierowcom w planowaniu szybszych, mniej stresujących podróży dzięki aktualizacjom ruchu w czasie rzeczywistym dla systemu nawigacji i umożliwieniu pasażerom pobierania treści multimedialnych w czasie jazdy, FordPass Connect oferuje szereg wygodnych funkcji za pośrednictwem aplikacji mobilnej FordPass, a w tym:

 

  • Lokalizator pojazdu, pomagający właścicielowi znaleźć samochód na rozległych parkingach w centrach handlowych,

 

  • Status pojazdu, do sprawdzania poziomu paliwa, stanu alarmu, przebiegu do wymiany oleju i wielu innych parametrów

 

  • Blokowanie i odblokowywanie zamków drzwi pozwalające na zdalne umożliwienie dostępu do Kugi,

 

  • Zdalny rozruch, w wersjach z ośmiobiegową przekładnią automatyczną,**

 

  • Funkcja eCall, która automatycznie wybiera połączenie ze służbami ratunkowymi w razie poważnego wypadku i umożliwia osobom w samochodzie nawiązanie bezpośredniego połączenia ze służbami ratunkowymi, za naciśnięciem przycisku SOS na konsoli umieszczonej w podsufitce.

 

Aplikacja pozwala także kierowcom pozostać w kontakcie ze światem w czasie jazdy i zapomnieć o plątaninie kabli na konsoli środkowej, a nowe miejsce do indukcyjnego ładowania pod deską rozdzielczą umożliwia łatwe ładowanie kompatybilnych smartfonów. System ładowania automatycznie wykrywa kompatybilne urządzenie i rozpoczyna jego ładowanie.

 

Podczas ładowania indukcyjnego urządzenia mogą pozostać podłączone przez Bluetooth do fordowskiego systemu łączności i rozrywki SYNC 3, obsługiwanego przez 8-calowy kolorowy ekran dotykowy, również komendami gestów szczypania i przesuwania. System Ford SYNC 3umożliwia kierowcom sterowanie za pomocą prostych poleceń głosowych funkcjami audio, nawigacją i klimatyzacją oraz podłączonymi smartfonami. System jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto™ i nie wymaga to dodatkowych opłat.

 

Nowy zestaw konfigurowalnych wskaźników LCD o przekątnej 12,3 cala jest pierwszym w branży, w którym zastosowano technologię swobodnego formowania, umożliwiającą wygięcie górnych krawędzi w celu płynnego wkomponowania modułu w deskę rozdzielczą. Panel o swobodnie dobieranych kształtach zawiera obwody wbudowane w wyświetlacz, umożliwiając projektantom nadanie mu kształtów wykraczających poza tradycyjną prostokątną formę.

 

Dodatkowo 24‑bitowy zestaw wskaźników „true color” wyświetla szczegółowe, bardziej intuicyjne obrazy i ikony w pełnym spektrum kolorów, dzięki czemu stają się jaśniejsze, mniej męczące dla oczu i łatwiejsze do odczytania.

 

Nowy system audio B&O pozwoli pasażerom uzyskać najlepszą jakość odtwarzania z muzyki przesyłanej strumieniowo przez FordPass Connect lub przez smartfony. Potężny 575-watowy 10-głośnikowy system wyposażony jest w zewnętrznie połączony subwoofer, który gwarantuje czystość brzmienia basów, a położenie głośników wysokotonowych w desce rozdzielczej zostało zoptymalizowane, aby uzyskać szerszą scenę dźwiękową na poziomie siedzeń, zapewniając wspaniałe wrażenia dźwiękowe na wszystkich miejscach w samochodzie. Wielopoziomowe statyczne i dynamiczne korygowanie dźwięku zapewnia utrzymanie wrażeń słuchowych niezależnie od warunków jazdy.

 

Dostęp do przestrzeni ładunkowej z dłońmi pełnymi toreb, lub z dzieckiem na rękach jest łatwiejszy dzięki zastosowaniu bezdotykowej techniki otwierania drzwi bagażnika, umożliwiającej ich otwieranie za pomocą prostego ruchu stopy pod tylnym zderzakiem.

 

Inżynierowie rozwiązali problem przewozu zdemontowanej rolety bagażnika. Mieści się ona idealnie pod nową regulowaną podłogą bagażnika i jest łatwiejsza do demontażu.

 

Komfort podróżowania poprawiono dzięki zastosowaniu systemu aktywnej redukcji hałasów, wykorzystującego trzy precyzyjnie rozmieszczone w kabinie mikrofony monitorujące hałasy przedostające się z silnika do wnętrza. System kieruje następnie fale dźwiękowe w przeciwfazie generowane przez głośniki systemu audio, aby wyeliminować niepożądane dźwięki silnika i układu przeniesienia napędu. Rozwiązanie to jest wyposażeniem standardowym w Kuga Plug-In Hybrid Vignale, Kuga EcoBlue Hybrid i Kuga 2,0 EcoBlue Vignale, przyczyniając się do uzyskania wyciszenia wnętrza na nowym poziomie.

 

Technika budująca zaufanie

 

 

Nowa Kuga dodatkowo wzbogaca wrażenia z jazdy samochodem SUV dzięki zaawansowanemu zestawowi systemów wspomagających kierowcę, zaprojektowanych w celu zapewnienia prowadzącemu samochód pewności siebie za kierownicą i pomagania mu w utrzymaniu koncentracji podczas jazdy.

 

Wyrafinowany system Ford Co-Pilot360 składa się z rozwiązań zwiększających poziom ochrony, poprawiających prowadzenie pojazdu i ułatwiających parkowanie, a także sprawiających, że każda podróż będzie bardziej komfortowa, mniej stresująca i bezpieczniejsza.

 

Debiutujący w samochodzie Forda nowy system utrzymywania na pasie ruchu z asystentem martwego pola lusterek zewnętrznych łączy system informacji o obiektach w martwym polu lusterek (BLIS) z systemem utrzymywania pasa ruchu w celu monitorowania martwego pola widzenia kierowcy. Jeśli kierowca sygnalizuje zmianę pasa lub system “wyczuwa” zmianę pasa ruchu, a od tyłu zbliża się pojazd znajdujący się w martwym polu lusterek, co potencjalnie może prowadzić do kolizji, system aplikuje moment obracający kierownicę, aby ostrzec kierowcę i skłonić do rezygnacji z manewru zmiany pasa ruchu.

 

Ponadto ulepszony system asystenta zapobiegania kolizjom z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów będzie oferował kolejną, nową funkcję, która może automatycznie włączać hamulce w celu uniknięcia lub złagodzenia skutków wypadków, jeśli samochód skręcając przecina drogę nadjeżdżających pojazdów, a system wykrywa niebezpieczeństwo kolizji.

 

Adaptacyjny tempomat (ACC) wzbogacony o system Stop & Go, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości i system utrzymania na pasie ruchu, pozwala utrzymać bezpieczną odległość od pojazdów jadących z przodu. System pomaga również zredukować stres podczas długich podróży, utrzymując pojazd na środku pasa ruchu, potrafi też dostosować prędkość pojazdu do obowiązujących w danym miejscu ograniczeń, monitorując znaki drogowe umieszczone przy drodze i nad drogą. Jest to dodatek do informacji dostarczanych z pokładowego systemu nawigacji.

 

System utrzymywania samochodu na pasie ruchu monitoruje oznakowanie poziome na drodze i może zastosować delikatny, ale odczuwalny moment obrotowy w układzie kierowniczym, aby pomóc kierowcy utrzymać się na środku pasa ruchu za każdym razem, gdy aktywowany jest system ACC. Zaprojektowany, by wspierać kierowców przy prędkościach do 200  km/h, system wysyła też wizualne i dźwiękowe ostrzeżenia, jeśli wykryje brak rąk kierowcy na kierownicy.

 

Kuga jest także pierwszym SUV-em Forda dostępnym w Europie, w którym oferowany jest wyświetlacz przezierny (HUD) umożliwiający kierowcy utrzymanie wzroku na drodze poprzez wyświetlanie przydatnych informacji w jego polu widzenia. System jest maksymalnie skuteczny dzięki jednemu z największych pól widzenia wyświetlaczy HUD dostępnych w Europie, wynoszącemu 6 stopni na 2,5 stopnia. System jest również jednym z najjaśniejszych i posiada 16-stopniową regulację, aż do 10 000 kandeli na metr kwadratowy.

 

Specjalne filtry do wysuwanego poliwęglanowego ekranu sprawiają, że może być odczytany przez użytkowników noszących okulary ze szkłami polaryzacyjnymi. W zależności od specyfikacji pojazdu, konfigurowany wybór wyświetlanych informacji obejmuje prędkość (jedyny parametr, który jest zawsze obecny na wyświetlaczu), rozpoznawane znaki drogowe, ACC; nawigację, wskaźnik zmiany biegów, system rozrywkowy i powiadomienia awaryjne.

 

System monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach z funkcją ostrzegania przed pojazdami na drodze poprzecznej ostrzega kierowców wycofujących samochód z miejsca parkingowego o nadjeżdżających pojazdach, mogących znaleźć się na kursie kolizyjnym. System może włączyć hamulce, by uniknąć lub złagodzić skutki kolizji, jeśli kierowca nie zareaguje na wcześniejsze ostrzeżenia.

 

Stop & Go pozwala systemowi ACC doprowadzić pojazd do całkowitego zatrzymania w ruchu wymagającym zatrzymywania się i ruszania, wykorzystując do 50 procent całkowitej dostępnej siły hamowania. Pozwala też automatycznie ruszyć za poprzedzającym samochodem, jeśli czas zatrzymania był krótszy, niż 3 sekundy. Jeśli czas zatrzymania przekracza 3 sekundy, kierowca może nacisnąć przycisk umieszczony na kierownicy lub delikatnie nacisnąć pedał przyspieszenia.

 

System wspomagający parkowanie zapewnia w pełni zautomatyzowane manewry przy parkowaniu równoległym lub prostopadłym, dostępne za naciśnięciem jednego przycisku. Przy systemie elektronicznie sterowanej zmiany biegów nowej ośmiostopniowej przekładni automatycznej, system identyfikuje odpowiednie miejsca parkingowe, a kierowca może sterować ruchem pojazdu, wybierając położenie neutralne przekładni i przytrzymując przycisk umieszczony w konsoli centralnej.

 

Pojazd automatycznie wybiera odpowiedni bieg do przodu lub do tyłu, steruje przepustnicą i hamowaniem, a także układem kierowniczym i jest w stanie zaparkować w przestrzeniach o długości o 92 centymetry większej niż samochód i na nachyleniach do 12 procent, przy prędkościach do 4 km/h, kończąc manewry przełączeniem przekładni w tryb parkingowy. System może również pomóc kierowcy w wyprowadzeniu samochodu z równoległych miejsc parkingowych za pomocą w pełni zautomatyzowanej funkcji wspomagania wyjazdu z parkingu.

 

Inne rozwiązania zaprojektowane tak, by pomóc kierowcy Kugi w unikaniu wypadków i rozproszenia uwagi obejmują:

 

  • Zaawansowany system aktywnego unikania zderzenia poprzez ominięcie przeszkody, zaprojektowany do pracy przy prędkościach jazdy w mieście i na autostradzie, wykorzystuje radar i kamerę do wykrywania z wyprzedzeniem wolniej poruszających się lub nieruchomych pojazdów i zapewnia moment skręcający koła, co umożliwia kierowcy ominięcie pojazdu, z którym ryzyko kolizji byłoby wysokie,

 

  • System utrzymywania w pasie ruchu (Lane-Keeping Aid) aktywnie pomaga kierowcy sprowadzać pojazd na środek pasa ruchu, delikatnie skręcając kierownicę we właściwą stronę,

 

  • Szerokokątne kamery z przodu i z tyłu zapewniające widok przed i za pojazdem o szerokości poziomej prawie 180 stopni, co umożliwia przegląd sytuacji za samochodem podczas wycofywania z miejsca parkingowego lub z podjazdu przed domem,

 

  • Ostrzeżenie o wjeżdżaniu na drogę jednokierunkową „pod prąd” używa kamery zamontowanej za przednią szybą i korzysta z informacji systemu nawigacji w samochodzie, aby zapewnić kierowcy dźwiękowe i wizualne ostrzeżenia podczas jazdy przez dwa znaki "zakaz wjazdu" na wjazdach na autostrady.

 

 

System reflektorów adaptacyjnych z oświetlaniem przewidywanego toru jazdy i doświetlaniem zakrętów w oparciu o znaki drogowe dostosowuje model oświetlenia drogi w celu uzyskania maksymalnej widoczności jeszcze przed wejściem w zakręt, dojechaniem do skrzyżowania lub ronda.

 

System wykorzystuje kamerę skierowaną do przodu do monitorowania oznaczeń pasa ruchu z zasięgiem do 65 metrów, umożliwiając odchylenie światła reflektorów w poziomie z wyprzedzeniem poprawiającym widoczności dojazdu do zakrętu, zamiast polegania wyłącznie na obracaniu kierownicą przez kierowcę. Opatentowana przez Forda integracja funkcji odczytywania znaków drogowych w celu optymalizacji oświetlenia drogi umożliwia poszerzenie oświetlanego obszaru na skrzyżowaniach i rondach, co pozwala oświetlić potencjalne zagrożenia, które nie znajdują się bezpośrednio przed samochodem.

 

Automatyczne światła drogowe zapobiegają nieumyślnemu przypadkowemu oślepianiu innych użytkowników drogi i pozwalają kierowcy widzieć więcej w czasie nocnej jazdy. Są one wspierane przez zaawansowane reflektory wykonane całkowicie w technice LED, które wykorzystują innowacyjną regulowaną konfigurację odbłyśników celem uzyskania większej elastyczności i łagodniejszych, mniej kontrastowych granic oświetlenia.

 

W razie wypadku, nowy system hamowania po kolizji pomaga zmniejszyć skutki potencjalnej kolizji wtórnej poprzez automatyczne zastosowanie umiarkowanego ciśnienia hamowania po wykryciu pierwszego zderzenia. Spowolnienie pojazdu może potencjalnie zmniejszyć obrażenia u pasażerów i pozwala uniknąć dalszych uszkodzeń pojazdu.

 

„Nie wkładamy do samochodów najnowszej techniki tylko dlatego, że taka jest już dostępna – powiedział Rowley. Rozwiązania takie jak nasz modem pokładowy FordPass Connect i nowy system utrzymywania pasa ruchu z asystentem martwego pola lusterek w połączeniu z naszą nową gamą rozwiązań napędowych Ford Hybrid zostały zaprojektowane tak, by odzwierciedlały nieustannie zmieniające się sposoby korzystania z naszych samochodów i by pomogły nowemu Fordowi Kuga doskonale dopasować się do życia naszych klientów.”

 

 

# # #

 

 

Android i Android Auto są zastrzeżonymi znakami towarowymi firmy Google Inc.

 

 *Oficjalne dane homologacyjne dotyczące zużycia paliwa i emisji CO2 zostaną podane przed rozpoczęciem sprzedaży.

 

Dane dotyczące zużycia paliwa, poziomu emisji CO2 oraz zasięgu pojazdów z napędem elektrycznym pochodzą z testów przeprowadzonych zgodne z wymogami aktualnych wersji dyrektyw KE 715/2007 oraz 692/2008. Informacje dotyczące zużycia paliwa oraz emisji CO2 odnoszą się do danej wersji modelu, a nie do konkretnego egzemplarza. Przyjęta procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów. Należy pamiętać, iż ,na rzeczywiste zużycie paliwa lub energii elektrycznej, poziom emisji CO2 oraz zasięg w bezemisyjnym trybie jazdy ma również wpływ styl prowadzenia pojazdu oraz szereg innych czynników niezwiązanych z techniką motoryzacyjną. CO2 jest główną przyczyną powstawania efektu cieplarnianego, którego konsekwencją jest zjawisko globalnego ocieplenia klimatu.

 

Po 1 września 2017 roku niektóre nowe pojazdy otrzymują homologację typu zgodnie ze zharmonizowaną światową procedurą testową dla lekkich pojazdów (WLTP), zgodnie z ostatnią zmianą (UE) 2017/1151 Jest to nowa, bardziej realistyczna procedura testowa przeznaczona do pomiaru zużycia paliwa i emisji CO2. Od 1 września 2018 roku, WLTP w pełni zastąpił poprzedni cykl testowy NEDC, który przestał być aktualną procedurą testową. W okresie przejściowym odchodzenia od pomiarów w cyklu NEDC, zużycie paliwa i emisja CO2 są podawane zarówno w cyklu NEDC, jak i WLTP. Należy pamiętać, że nieuchronnie wystąpią różnice wyników otrzymanych według starej i nowej procedury testowej, zarówno co do zużycia paliwa, jak emisji CO2, ponieważ niektóre elementy testu uległy zmianie. Na przykład ten sam samochód może mieć inne zużycie paliwa i emisję CO2 mierzone według NEDC oraz WLPT.

 

**W regionach, w których jest to dozwolone przez prawo.



Źródło: Ford

 Pisaliśmy również
» Wiemy już wszystko o nowym Focusie ST!
» Test: Ford Tourneo Custom 2.0 EcoBlue
 Inne artykuły
» SEAT wyprodukuje nową skrzynię biegów dla Grupy Volkswagen 2019-07-15
  SEAT skrzynia biegow W SEAT Componentes, jednym z trzech centrów produkcyjnych hiszpańskiej marki, rozpoczęto produkcję nowej sześciostopniowej skrzyni biegów o nazwie MQ281. Będzie ona dostarczana do samochodów marek wchodzących w skład koncernu Grupy Volkswagen, takich jak SEAT,... więcej »

» Passat zawsze online - bestsellerowy Volkswagen z usługami We Connect 2019-07-15
  Passat 2019 Volkswagen We, którego elementem jest We Connect, to cyfrowa platforma skupiająca usługi mobilne i umożliwiająca łatwe korzystanie z nich. To otwarty i stale wzbogacany o nowe możliwości system – swego rodzaju ekosystem, który łączy różne sfery. Volkswag... więcej »

» Miejskie, innowacyjne, przyjazne środowisku 2019-07-15
  SEAT Minimo 2019 Mieszkańcy miast nie są skazani na poruszanie się samochodem. Mogą korzystać z coraz większej liczby innych rozwiązań. Koncern Volkswagen opracował wiele alternatywnych środków transportu.... więcej »

» Formuła E: Audi zwycięża w finałowym wyścigu i zajmuje drugie miejsce w ostatecznej klasyfikacji 2019-07-15
  Audi e-tron FE05 Nowy Jork 2019 Nowy Jork, 15 lipca 2019 r. Marka Audi sprawiła, że cały sezon Formuły E był ekscytujący aż do ostatniego okrążenia. Podczas finałowych zmagań w Nowym Jorku, zespół Audi Sport ABT Schaeffler zapewnił sobie drugie miejsce w klasyfikacji mistrzostw samochodów el... więcej »

» Nowy model marki CUPRA 2019-07-15
  CUPRA CONCEPT Marka CUPRA na salonie samochodowym we Frankfurcie (12-22 września) pokaże koncepcyjny model, zbudowany całkowicie od podstaw. Będzie to jedna z najciekawszych premier motoryzacyjnych w bieżącym roku.... więcej »

» Volkswagen Group Components dostarcza liczne podzespoły i części do produkcji Volkswagena ID.3 2019-07-12
  ID.3 W zakładach Volkswagena w Zwickau rozpoczęła się przedseryjna produkcja modelu ID.3. W fabrykach należących do Volkswagen Group Components projektuje się i wytwarza najważniejsze podzespoły do nowych pojazdów elektrycznych: układ napędowy pochodzi z zakładu w ... więcej »

» Robert Karaś szykuje się na wyścig życia 2019-07-12
  Karas Cupra Ma na swoim koncie tytuł mistrza świata na dystansie potrójnego i podwójnego Ironmana, pobił rekord na dystansie 11,4 km pływania, 540 km jazdy na rowerze i 126,6 km biegu i wciąż chce więcej. Robert Karaś, bo on nim mowa, już za kilka dni zawalczy o kwalifika... więcej »

» SEAT wprowadza szereg ulepszeń w swoich modelach – od Tarraco do Mii 2019-07-12
  Seat modele 2019 Rokrocznie SEAT wdraża szereg zmian do modeli samochodów, aby zwiększyć ich atrakcyjność, komfort użytkowania, a przede wszystkim – bezpieczeństwo. Nowości opracowane do każdego z pojazdów pozwolą na wybór modelu, który będzie lepiej odpowiadać indywidua... więcej »

» Mitsubishi Motors Corporation i Mitsubishi Corporation inwestują w wiodącą platformę usług mobilnych 2019-07-12
  Mitsubishi logo Firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) ogłosiła, że razem z Mitsubishi Corporation zainwestuje w firmę GOJEK - wiodącą platformę, oferującą usługi na żądanie w Azji Południowo-Wschodniej. Trzy strony podpisały porozumienie, na mocy którego zobowiązały się d... więcej »

» W czerwcu Audi zwiększyło dostawy samochodów segmentu premium 2019-07-11
  Audi A8 2019 W czerwcu 2019 Audi dostarczyło klientom na całym świecie 166 700 samochodów segmentu premium. To o 1,7 procent więcej niż w tym samym okresie roku ubiegłego. Do globalnego wzrostu najbardziej przyczynił się rynek chiński, na którym sprzedano aż o 22,2 procent... więcej »

» Goodyear zwiększa ofertę zimową o nową gamę UltraGrip 2019-07-11
  Goodyear UltraGrip Goodyear całkowicie modernizuje wielokrotnie nagradzaną linię opon zimowych UltraGrip. Samochody osobowe o dużych osiągach, mniejsze auta miejskie i pojazdy użytkowe wyposażone w UltraGrip Performance+, UltraGrip 9+ lub UltraGrip Cargo będą oferować zimą najwy... więcej »

» Nowy Nissan Navara: mocniejszy, inteligentniejszy i z bardziej wydajnym układem napędowym 2019-07-11
  Nissan Navara 2019 Nissan przedstawił szczegóły dotyczące zmodernizowanego pick-upa Navara, który jest już dostępny w sprzedaży w całej Europie. Cała gama nowoczesnych rozwiązań technologicznych sprawia, że Navara jest w ścisłej czołówce klasy pick-upów. Producent oferuje też w ... więcej »

» Jak będzie wyglądać nowoczesna logistyka miejska? Żabka Polska testuje e-Craftera w Poznaniu 2019-07-11
  e-Crafter Zabka Żabka Polska, lider sieci convenience, testuje dostawczy samochód elektryczny przekazany przez markę Volkswagen Samochody Użytkowe, lidera segmentu samochodów dostawczych. Obie firmy połączyły swoje zasoby i w ramach współpracy aktywnie promują nowoczesną logi... więcej »

» Wiemy już wszystko o nowym Focusie ST! 2019-07-10
  Focus ST 2019 Całkowicie nowy Ford Focus ST jest samochodem łączącym osiągi godne toru wyścigowego z radością prowadzenia i funkcjonalnością na co dzień.... więcej »

» Większe dostawy samochodów marki Volkswagen w czerwcu 2019-07-10
  Volkswagen sprzedaz czerwiec 2019 Marka Volkswagen dostarczyła w czerwcu więcej aut niż w analogicznym miesiącu przed rokiem. Na świecie przekazano klientom 542.300 samochodów, czyli o 1,6 procent więcej niż w czerwcu 2018 roku. ... więcej »

» Mazda3 z nagrodą Red Dot Best of the Best 2019 2019-07-10
  Mazda Red Dot 2019 Mazda znalazła się ponownie w centrum uwagi za sprawą nagrody „Red Dot: Best of the Best” 2019 dla Nowej Mazdy 3. Najwyższe wyróżnienie w prestiżowym konkursie Red Dot dla najlepiej zaprojektowanych produktów przyznawane jest tylko wyjątkowym przed... więcej »

» Rewelacyjna oferta w salonach Mitsubishi Motors 2019-07-10
  Eclipse Cross Klienci polskich salonów Mitsubishi Motors mogą skorzystać z niebywale atrakcyjnej oferty zakupu wszystkich modeli tej marki. Najpopularniejszy SUV Mitsubishi – model ASX można teraz kupić ze zniżką do 12 000 zł, Mitsubishi Space Star jest dostępny z rab... więcej »

» Test: Ford Tourneo Custom 2.0 EcoBlue 2019-07-10
  Ford Tourneo Custom 2019 Przez kilka dni mieliśmy okazję testować największy osobowy samochód Forda. Test 9-osobowego Forda Tourneo jest już na naszym kanale na YouTubie.... więcej »

» Tak wygląda nowe Renault Captur 2019-07-09
  Captur 2019 Renault Captur jest prekursorem na rynku miejskich SUV-ów. Od debiutu rynkowego w 2013 roku sprzedał się w 1,2 miliona egzemplarzy. Bardzo szybko stał się bestsellerem w swojej klasie, zarówno we Francji, jak i w innych krajach europejskich. Pozycję utrzymał t... więcej »

» Czas na w pełni elektryczne MINI! 2019-07-09
  MINI Cooper SE Mobilnością w mieście z napędem w pełni elektrycznym będzie można teraz cieszyć się również w typowym stylu MINI. A to za sprawą nowego MINI Coopera SE (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 0,0l/100km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 15,0 – 13,2 kWh/100k... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113
Wyświetlane: 0 - 20 z 22248 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imię jego… Kona
Najczęściej oglądane
© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |