FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1680 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1140 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Sprawność na długich trasach: Audi S6 i S7 po raz pierwszy dostępne jako modele w wersji TDI z elektrycznie napędzaną sprężarką
Autor: ŁM  Dodano: 2019-04-12
Wyświetlono: 249 razy
Sprawność na długich trasach: Audi S6 i S7 po raz pierwszy dostępne jako modele  w wersji TDI z elektrycznie napędzaną sprężarką
Sportowy duch spotyka się z wydajnością – nowe modele Audi S6 i S7 pojawiły się teraz z mocnymi silnikami V6 TDI, oferując europejskim klientom moc i dynamikę przydatne w dalekich podróżach. By je osiągnąć, Audi po raz pierwszy połączyło tu elektrycznie napędzaną sprężarkę, z 48-woltową główną siecią pokładową.
foto © Audi

  • Moc, prezencja i komfort – S6 Limousine, S6 Avant i S7 Sportback
  • Budzący podziw moment obrotowy 700 Nm, efektem połączenia elektrycznie napędzanej sprężarki, 48-woltowej głównej sieci pokładowej i silnika V6 TDI
  • Stylistyka typowa dla modeli S: sportowy wygląd i wyrafinowanie

 

 

Sportowe zawieszenie S z regulacją stopnia tłumienia, dynamiczny układ czterech kół skrętnych i ceramiczny układ hamulcowy, nie pozostawiają sobie równych podczas jazdy w zakrętach i podczas przyspieszania. Wyrazista stylistyka, typowa dla ekskluzywnych modeli S, nadaje tym sportowym przedstawicielom klasy luksusowej wyjątkowego charakteru.

 

Audi S6 Limousine: Łączne zużycie paliwa w l/100 km: 6,3 – 6,2*;
Łączna emisja CO2 w g/km: 165 – 164*
Audi S6 Avant: Łączne zużycie paliwa w l/100 km: 6.5;
Łączna emisja CO2 w g/km: 171
Audi S7 Sportback: Łączne zużycie paliwa w l/100 km: 6.5;
Łączna emisja CO2 w g/km: 170

 

* Dane dotyczące zużycia paliwa oraz emisji CO2 podane w przedziałach, zależą od rozmiarów zamontowanych kół i opon oraz od wybranego wyposażenia

 

„Uderzenie momentu obrotowego“ – elektrycznie napędzana sprężarka i moment obrotowy 700 Nm

 

Olbrzymi moment obrotowy wynoszący maksymalnie aż 700 Nm, dostępny dla kierowcy w każdej chwili i stały w zakresie od 2500 do 3100 obr./min., tworzy idealną bazę dla tych europejskich klientów, których oczkiem w głowie jest moc. Modele S TDI zapewniają dynamikę jazdy i maksymalną wydajność, zwłaszcza na długich trasach. By je zapewnić, Audi w modelach S6 i S7 TDI konsekwentnie rozwija koncepcję napędu sprawdzoną już w modelu SQ7 TDI (zużycie w trybie jazdy mieszanej w l/100 km: 7,6 – 7,2*; emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km: 199 – 189*). Inżynierowie Audi połączyli tu elektrycznie napędzaną sprężarkę, z 48-woltową główną siecią pokładową. W ten sposób trzylitrowy silnik V6 TDI generuje moc 257 kW (350 KM). Za przenoszenie mocy na koła odpowiada ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic, zawsze w połączeniu ze stałym napędem na cztery koła quattro.

 

Spontaniczny pomocnik: elektrycznie napędzana sprężarka

 

Elektrycznie napędzana sprężarka (EAV) zapewnia najwyższą moc podczas ruszania. Oprócz mocnego, dynamicznego przyspieszenia, umożliwia powtarzalne korzystanie podczas niego z dodatkowego doładowania, czyli tzw. boostingu. Tym samym EAV eliminuje najmniejsze nawet oznaki turbodziury i umożliwia błyskawiczną reakcję pojazdu we wszystkich sytuacjach drogowych.

 

Czas reakcji EAV wynosi mniej niż 250 milisekund, jej maksymalna moc wyjściowa to 7 kW, a maksymalny moment obrotowy 70 000 obr./min. Funkcja boostingu elektrycznie napędzanej sprężarki trwa aż do momentu, w którym silnik osiągnie moment obrotowy 1650 obr./min. Dzięki podwójnemu doładowaniu, czyli połączeniu EAV z turbosprężarką spalin, luksusowe modele typu S utrzymują
w zakresie od 2500 do 3100 obr./min. stały moment obrotowy 700 Nm. EAV wspiera turbosprężarkę silnika TDI zawsze wtedy, gdy spaliny dają jej zbyt mało energii do spontanicznego wytwarzania momentu obrotowego, czyli m.in. podczas ruszania i przyspieszania z niskim obciążeniem przy niskiej liczbie obrotów.

 

EAV, na pierwszy rzut oka podobna do konwencjonalnej turbosprężarki, jest montowana bezpośrednio na silniku, na ścieżce powietrza dolotowego, za chłodnicą międzystopniową. W przypadku większości roboczych operacji silnika sprężarka ta jest omijana przewodem obejścia, tzw. bypassem. Jeśli jednak żądanie mocy po wciśnięciu pedału gazu jest wysokie, a równocześnie energia wytwarzana po stronie turbiny jest zbyt mała, to zawór bypassu zamyka się i kieruje zasysane powietrze do EAV. Tak sprężone powietrze dociera bezpośrednio do komory spalania.

 

Wynik: spontaniczna reakcja i wysoka moc przy przyspieszaniu, wyprzedzaniu i przy zmianie obciążeń. Ogromna moc silnika 3.0 TDI jest tym samym dostępna natychmiast, gdy tylko zażyczy sobie tego kierowca. W codziennym użytkowaniu technika ta pozwala zmniejszyć częstotliwość redukcji biegów, utrzymując tym samym niski poziom obrotów i niwelując turbodziurę występującą w klasycznej turbosprężarce.

 

EAV daje budzącą podziw moc podczas startu samochodu. Silnik V6 TDI wyposażony w EAV rozpędza nowe Audi S6 Limousine od 0 do 100 km/h w 5 sekund.
W przypadku S6 Avant i S7 Sportback, standardowy sprint zabiera o jedną dziesiątą sekundy więcej. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.

 

„Czysta moc“ – żeglowanie nawet przez 40 sekund: 48-woltowy system mild-hybrid

 

Podczas gdy EAV zwiększa moc, system mild-hybrid (MHEV) obniża spalanie. Sercem 48-woltowego systemu MHEV jest alternator-rozrusznik (RSG) oraz akumulator litowo-jonowy o pojemności 10 Ah umieszczony pod podłogą bagażnika. RSG połączony jest bezpośrednio z wałem korbowym i podczas hamowania pojazdu może rekuperować nawet do 8 kW. Zaoszczędzona energia magazynowana jest w akumulatorze litowo-jonowym. Podczas dodawania gazu, RSG szybko ponownie włącza silnik.

 

Technika MHEV sprawia, że system start/stop załącza się już przy prędkości 22 km/h. Po części dzięki zintegrowaniu systemu mild-hybrid z czujnikami pojazdu, modele S mogą zaoszczędzić do 0,4 l paliwa w realnych warunkach jazdy i przez nawet 40 sekund mogą żeglować z wyłączonym silnikiem.

 

Tak wyposażone, modele S TDI łączą olbrzymią dynamikę jazdy z wysoką wydajnością, niskim zużyciem paliwa i niską emisją spalin. Wszystkie modele TDI posiadają homologację zgodną z normą emisji spalin Euro 6d temp. Spalanie w trybie jazdy mieszanej mierzone w cyklu WLTP, skorelowane z wartościami uzyskanymi w pomiarach według procedury testowej NEDC, wynosi dla Audi S6 Limousine (w zależności od rozmiarów felg i opon) 6,3, a nawet 6,2 litrów oleju napędowego na 100 km, a emisja CO2 165/164 g/km. Odpowiednie dane dla Audi S6 Avant to 6,5 l/100 km i 171 g CO2/km, a dla S7 Sportback również 6,5 l/100 km
i 170 g/km.

 

Najnowocześniejsze rozwiązania techniczne zebrane w jednym miejscu: silnik

 

Silnik 3.0 TDI gwarantuje budzące podziw osiągi i wysoką wydajność. Z pojemności skokowej 2967 cm3 wytwarza moc 257 kW (350 KM). Jego moc jednostkowa wynosi 117,9 KM na jeden litr pojemności skokowej, a jednostkowy moment obrotowy 235,9 Nm na litr.

 

Jednostka V6 TDI waży tylko ok. 190 kg i charakteryzuje się supernowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi w praktycznie każdym obszarze. Układ wtryskowy Common Rail wtryskuje paliwo pod ciśnieniem max. 2500 barów. Wał korbowy, tłoki, korbowody i zarządzanie olejem spełniają oczekiwania jakie stawia przed nimi duża moc silnika, a rozwiązania w zakresie optymalizacji pracy skrzyni korbowej i wału korbowego zmniejszają tarcie. Obiegi chłodzenia skrzyni korbowej i głowic cylindrów są od siebie oddzielone, dzięki czemu po zimnym starcie olej w silniku szybko się nagrzewa. Głowice są chłodzone dwuczęściowymi płaszczami wodnymi. Przepływ chłodziwa jest w zależności od bieżących potrzeb kierowany do chłodnicy oleju, do EAV, RSG i do obudowy kompresora turbosprężarki.

 

Turbosprężarka, której koło turbiny ma średnicę 50 mm, generuje względne ciśnienie ładowania o wartości do 2,4 bar. Zmienna geometria turbin (VTG) jest zoptymalizowana tak, by straty były minimalne. Zewnętrzny, niskociśnieniowy układ recyrkulacji spalin (AGR) odbiera spaliny dopiero po tym, gdy przejdą one przez filtr cząstek stałych, umożliwiając w ten sposób napędzanie turbosprężarki pełnym przepływem mas, co znacznie podwyższa jej sprawność. Silnik 3.0 TDI charakteryzuje się wysoką kulturą pracy.

 

Wysoka dynamika jazdy w zakrętach i zwinność: dynamiczny układ czterech kół skrętnych po raz pierwszy w modelach typu S

 

Jak w każdym modelu typu S marki Audi, stały napęd na cztery koła quattro jest tu dostępny w standardzie. Podczas normalnego trybu jazdy samoblokujący, międzyosiowy mechanizm różnicowy rozdziela momenty obrotowe pomiędzy przednią i tylną osią w stosunku 40:60. Gdy dochodzi do poślizgu jednego koła, większa część momentu napędowego przenoszona jest na oś z lepszą trakcją.
W ekstremalnym przypadku 70 procent momentu może trafić na oś przednią, a 85 procent na oś tylną. Selektywny rozkład momentów napędowych zapewnia sportowe prowadzenie: minimalnie przyhamowuje koła toczące się po wewnętrznej stronie zakrętu, jeszcze zanim stracą one przyczepność.

 

Standardowy, progresywny układ kierowniczy, nawet podczas normalnej jazdy ma sportowe przełożenie, a wraz ze zwiększającym się kątem skrętu kierownicy staje się ono coraz bardziej bezpośrednie. Elektromechaniczne wsparcie kierownicy zestrojone w sposób typowy dla modeli S tłumi nieprzyjemne uderzenia, równocześnie przekazując kierowcy przydatne informacje.  

 

W porównaniu do poprzedników, nowe, duże modele S charakteryzują się jeszcze lepszą aerodynamiką. Na życzenie, Audi montuje tu dynamiczny układ czterech kół skrętnych. Układ ten to połączenie dynamicznego układu kierowniczego przedniej osi ze zmiennym przełożeniem o stosunku 9,5:1 i 16,5:1, z osobnym układem kierowniczym osi tylnej, sterowanym przy pomocy napędu wrzecionowego i poprzecznych drążków kierowniczych. Przy prędkościach do 60 km/h, koła tylne skręcają o maksymalnie pięć stopni w kierunku przeciwnym do skrętu kół przednich. W ten sposób kąt zawracania zmniejsza się o maksymalnie 1,1 m. Przy średnich i dużych prędkościach powyżej 60 km/h, koła tylne skręcają o maksymalnie dwa stopnie w tym samym kierunku co koła przednie. Dzięki temu, modele S oferują znacznie większą zwrotność i zwinność przy niskich prędkościach oraz większą stabilność jazdy przy prędkościach wysokich i podczas zmiany pasa ruchu.

 

Zawieszenie sportowe S, zaprojektowane specjalnie dla nowych modeli S, standardowo wyposażone jest w regulację stopnia tłumienia, co podkreśla sportowy charakter tych pojazdów. Sportowe zawieszenie obniża karoserię S6 o 20 mm, a karoserię S7 o 10 mm. Oba modele S są więc bardzo nisko zawieszone. Adaptive air suspension – adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z regulacją stopnia tłumienia, pojawia się tu jako najbardziej komfortowa alternatywa, po raz pierwszy w modelach typu S. Ustawić można jeden z trzech trybów pracy takiego zawieszenia. Pozycja „lift“ unosi karoserię gdy jedziemy po wyboistej drodze lub gdy chcemy wyrównać poziom. Pozycja „auto“ powyżej prędkości 120 km/h obniża karoserię o kolejnych 10 mm. W pozycji „dynamic“ natomiast, pojazd zawsze zachowuje niskie położenie.

 

By uzyskać jeszcze bardziej sportowe zachowania samochodu podczas jazdy, napęd na cztery koła quattro można uzupełnić o sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi. Podczas dynamicznego pokonywania zakrętów, sportowy mechanizm różnicowy dosłownie wciska samochód w zakręt. Kierowca w systemie wyboru dynamiki jazdy Audi drive select może dopasować strategię zarządzania sportowym mechanizmem różnicowym.

 

Do sportowego zachowania się pojazdu podczas jazdy przyczyniają się też pięciowahaczowe osie, wykonane w znacznej części z aluminium. Dwie ramy pomocnicze łączą wahacze z karoserią – elastokinematyka jest tu zestrojona sprężyście.

 

Wszystkimi podzespołami podwozia steruje Elektroniczna Platforma Podwozia (EFP). Koordynuje ona pracę amortyzatorów, reagując w milisekundowych interwałach. EPP zbiera kompleksowe informacje dotyczące ruchu samochodu oraz dane pochodzące z systemów regulacji podwozia. Na ich podstawie, w zintegrowanym sterowniku prowadzenia oblicza optymalny sposób pracy tych komponentów, szybko i dokładnie dopasowując je do siebie. Kierowca odczuwa to techniczne zaawansowanie jako jeszcze bardziej precyzyjne prowadzenie i podwyższoną dynamikę. Oprócz amortyzatorów, EFP steruje też dynamicznym układem czterech kół skrętnych i sportowym mechanizmem różnicowym. Kierowca może samodzielnie ustawić sposób działania tych komponentów w systemie wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. System jest wyregulowany w sposób typowy dla modeli S i posiada szeroki wachlarz trybów: „comfort“, „auto“ „dynamic“, „efficiency“ i „individual“.

 

Ogromne wsparcie – opcjonalny ceramiczny układ hamulcowy

 

Sześciotłoczkowe hamulce nowych modeli S charakteryzują się wysoką skutecznością. Ich wykonane z aluminium zaciski są polakierowane na czarno (w opcji na czerwono). Zdobi je emblemat S. Na osi przedniej obejmują one stalowe tarcze hamulcowe o średnicy 400 mm. Tarcze tylnej osi mają średnicę 350 mm. Na życzenie, Audi montuje sześciotłoczkowy ceramiczny układ hamulcowy z lekkiej i odpornej na ścieranie ceramiki wzmocnionej włóknem węglowym, którego tarcze osi przedniej mają średnicę 400 mm, a osi tylnej 370 mm. Ceramiczny układ hamulcowy ma o dziewięć kilogramów mniejszą masę niż jego stalowy odpowiednik i dzięki temu znacznie redukuje masy nieresorowane, co zwiększa dynamikę jazdy, zwłaszcza w zakrętach. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) działa jeszcze bardziej precyzyjnie niż w poprzednim modelu. Kierowca może przełączyć go w tryb sportowy albo całkowicie go wyłączyć.

 

Nowe Audi S6, S6 Avant i S7 Sportback standardowo wyposażane są w 20-calowe felgi z oponami w rozmiarze 255/40. Opcjonalnie dostępne są felgi 21-calowe. Tzw. absorbery – pasma pianki wklejone w torus opony – eliminują niepożądane hałasy powstające podczas toczenia się koła, zapewniając w ten sposób wysoki komfort akustyczny pomimo dużych rozmiarów kół. Oferta przygotowana przez Audi Sport GmbH daje możliwość zamówienia 20-calowych opon Performance,  charakteryzujących się jeszcze lepszą przyczepnością i precyzją prowadzenia.

 

Prezencja – stylistyka modeli S

 

Zarówno jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, jak i o wnętrze, modele S prezentują własną wyrazistą stylistykę i wyrafinowanie. Nowy język stylistyczny Audi jeszcze bardziej podkreśla ich sportowy wygląd. Dynamicznie ukształtowany przód, szerokie progi i szeroki dyfuzor z tyłu z czterema końcówkami rur wydechowych sprawiają, że modele S doskonale prezentują się na drodze. Charakterystyczne dla nich elementy ozdobne w kolorze ciemnego chromu i aluminium, które znajdziemy na użebrowaniu osłony chłodnicy, spojlerze z przodu, bocznych wlotach powietrza, lusterkach bocznych i dyfuzorze z tyłu, już na pierwszy rzut oka sygnalizują sportowe cechy tych modeli.

 

W S6, poziomo przebiegający tzw. front splitter w kolorze aluminium, optycznie nadaje przodowi pojazdu szerokości. Splitter łączy ze sobą oba wloty powietrza i jest przy nich zakończony zagiętymi ku górze skrzydełkami. Z tyłu S6 ma zintegrowany spojler, który optycznie wydłuża pokrywę bagażnika i delikatnie podkreśla sportowy charakter modelu. Aluminiowe aplikacje w dyfuzorze łączą cztery charakterystyczne dla modeli S końcówki rur układu wydechowego. Również one podkreślają szerokość pojazdu.

 

W S7 szeroka, nisko umieszczona osłona chłodnicy Singleframe ma standardowo żebra wykonane z aluminium i korpus z ciemnego, matowego chromu. Wloty powietrza są powiększone i mają mocno zarysowane kontury. Ich kratownice o strukturze plastra miodu są utrzymane w matowej czerni Titan. Spojler, który przez nie przebiega, lśni barwą aluminium, podobnie jak aluminiowe obudowy bocznych lusterek. Inne charakterystyczne elementy zewnętrzne odróżniające to czterodrzwiowe coupé od S6, to lejkowate wypełnienia wlotów powietrza i kanciaste listwy w progach.

 

Patrząc z boku zauważymy, że sportowy wygląd wszystkich trzech samochodów dodatkowo podkreślają duże, charakterystyczne dla modeli S koła. Dyfuzor
w kolorze ciemnego matowego chromu zamyka tył u dołu. Cztery końcówki rur układu wydechowego lśnią w nich chromem.

 

„Designerski loft“ – stylistyka wnętrza o ekskluzywnej, sportowej estetyce

 

Wnętrze wita kierowcę stylistyką typową dla modeli S. Odcienie czerni, wysokiej jakości sportowe ozdobne panele, kolorowe, kontrastowe szwy i typowe dla modeli S detale wyposażenia, uzupełniają sportowe doznania z jazdy.

 

Sportowe wrażenia potęguje też gama dostępnych foteli. Oprócz foteli sportowych z wytłoczonymi emblematami S, wielbiciele sportowego wyposażenia mogą wybrać sportowe fotele S z mocno zarysowanymi bokami i z zintegrowanymi zagłówkami, wytłoczonymi emblematami S i z przeszyciami w kształcie rombów. Wariantem zdecydowanie zorientowanym na komfort są regulowane w wielu kierunkach, zindywidualizowane fotele konturowe, opcjonalnie z wentylacją i z funkcją masażu. Obicia siedzeń, zawsze z kontrastowymi szwami, są dostępne w kombinacji skóry i tkaniny Alcantara albo z najwyższej jakości skóry Valcona. Klient może wybrać między kolorem czarnym, szarym Rotor i czerwonym Arras. By jeszcze bardziej zindywidualizować wnętrze pojazdu, klient może zamówić dodatkowe pakiety skórzane. Zamiast standardowych paneli ozdobnych ze szczotkowanego aluminium, w opcji Audi proponuje jesionowe drewno czeczotowe. Inny detal wyposażenia, typowy dla modeli S, to charakterystyczny layout graficzny standardowego kokpitu cyfrowego Audi virtual cockpit z wyświetlanym pośrodku obrotomierzem.
W opcjonalnej ofercie znajduje się także kierownica ze spłaszczonym u dołu kołem. Podpórkę lewej stopy i pedały wykonano ze stali szlachetnej. Przy wsiadaniu, kierowcę witają podświetlane aluminiowe listwy progowe z logo S.

 

Komfortowe wyposażenie – perfekcyjnie przystosowane do długich tras

 

S6 Limousine, S6 Avant i S7 Sportback to sportowe modele Audi klasy luksusowej: klasyczna limuzyna, praktyczny avant i czterodrzwiowe coupé, przeznaczone do uniwersalnego użytkowania. Wszystkie dysponują bogatym wyposażeniem zapewniającym komfort, skomunikowanie i systemowe wsparcie kierowcy. W ten sposób łączą w sobie sportowego ducha i przydatność w długich podróżach.

 

W porównaniu do modeli serii A, modele S oferują wzbogacone wyposażenie standardowe. Należą do niego 20-calowe felgi o stylistyce typowej dla modeli S, czy nawigacja MMI Navigation plus wraz z kokpitem cyfrowym Audi virtual cockpit z wyświetlaczem o przekątnej 12,3 cala. W S6 na pokładzie standardowo znajdziemy też sportowe fotele z tkaniny Alcantara, a w S7 fotele supersportowe. Czterostrefowa, komfortowa klimatyzacja automatyczna stanowi dopełnienie standardowego wyposażenia.

 

Nowe modele S marki Audi są doskonałymi samochodami na długie trasy – również dzięki sztywnej strukturze karoserii, która w znacznym stopniu tłumi uciążliwe hałasy, starannie dopracowanej aerodynamice i aeroakustyce oraz przestronnemu wnętrzu i pojemnemu bagażnikowi. W zależności od wariantu karoserii, bagażnik może mieć pojemność 530 l (S6), 1390 l (S7 Sportback) i 1680 l (S6 Avant).

 

Dla USA, Azji i Bliskiego Wschodu: model S6 i S7 z silnikiem 2.9 TFSI

 

Na rynkach zamorskich, Audi S6 i S7– stworzone na miarę życzeń tamtejszych klientów – wystartują w wariancie 2.9 TFSI o mocy 450 KM i momencie obrotowym 600 Nm. Silnik benzynowy podobnie jak modele TDI – dla lepszych osiągów i wydajności – wykorzystuje zarówno EAV, jak i 48-woltowy system MHEV.



Źródło: Audi

 Pisaliśmy również
» Wyniki handlowe Audi we wrześniu 2019: sprzedaż nowych samochodów na całym świecie wzrosła o 4,5 procent
» Mapa drogowa E: Audi w erze mobilności elektrycznej
 Inne artykuły
» Wyniki handlowe Audi we wrześniu 2019: sprzedaż nowych samochodów na całym świecie wzrosła o 4,5 procent 2019-10-10
  Audi wyniki 2019 Cztery pierścienie zamknęły wrzesień wynikami sprzedaży o 4,5 procent lepszymi niż wrzesień 2018. W ubiegłym miesiącu koncern dostarczył do klientów 145 400 nowych samochodów. Wyniki na poszczególnych, kluczowych rynkach były jednak bardzo zróżnicowane. Podcza... więcej »

» Nowy Golf na pierwszych szkicach 2019-10-10
  Golf 2020 Jeśli istnieje samochód, który zasłużył na miano bestsellera przez dziesięciolecia, jest nim właśnie Golf. Doskonalony z generacji na generację, ugruntował swoją pozycję na świecie. Volkswagen zaprezentuje Golfa ósmej generacji 24. października podczas światow... więcej »

» Nowy Ford Galaxy Vignale i udoskonalony S-MAX – bardziej stylowe, wygodniejsze i lepiej skomunikowane 2019-10-10
  S-MAX GALAXY 2019 Ford wprowadził udoskonalenia dla stylowego, sportowego samochodu rekreacyjnego S-MAX i przestronnego samochodu osobowego Galaxy, proponując jeszcze bardziej charakterystyczną stylistykę, większy komfort i lepszą łączność dla kierowców i pasażerów.... więcej »

» Elektryczne Volvo XC40 z nowym systemem operacyjnym Android opracowanym przez firmę Google 2019-10-10
  Volvo EV srodek Nowe elektryczne Volvo XC40 będzie rewolucyjne dla naszej marki nie tylko z uwagi na zastosowany rodzaj napędu. Nasz pierwszy „elektryk” zadebiutuje z nowym system pokładowym opracowanym przez Google’a. Nie jest to znany już wcześniej system ... więcej »

» SuperVolvo! Czyli S60 T8 Polestar Engineered w pełnej krasie [FOTORELACJA] 2019-10-10
  S60 T8 Polestar Engineered 405 KM, przyspieszenie do 100 km/h w 4,4 s., zawieszenie Öhlins, wzmocnione hamulce firmy Brembo i dwa silniki elektryczne – tak w skrócie można opisać Volvo S60 T8 Polestar Engineered.... więcej »

» Jak zarządzać 16 milionami części dziennie? 2019-10-09
  Seat innowacje SEAT Martorell W zakładach SEAT-a w Martorell właśnie ruszyła innowacyjna Wieża Kontrolna, koordynująca ponad 16 milionami części, z których każdego dnia produkuje się samochody. Wprowdzenie systemu pozwoli klientom na zmianę specyfikacji samochodów nawet po złożeniu zamówie... więcej »

» Elektryczny Volkswagen ID.3 zaprezentowany w Polsce podczas: Impact mobility rEVolution 2019 2019-10-09
  Volkswagen ID.3 polska premiera Zaledwie miesiąc po światowej premierze ID.3 podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie, Volkswagen zaprezentował w Polsce swój najnowszy, w pełni elektryczny samochód, pierwszy z rodziny modeli ID. skonstruowanych na nowej platformie podłogowej MEB. Volkswag... więcej »

» Marka Volkswagen wprowadza nową stronę internetową 2019-10-09
  Volkswagen nowa strona internetowa Marka Volkswagen we wrześniu zaprezentowała swoją nową identyfikację wizualną, teraz nadszedł czas na wprowadzenie nowej strony internetowej. Na jednej platformie znajdą się treści i oferty odnoszące się do nowych modeli, usług, jazd próbnych, finansowania, a ... więcej »

» Thomas Sedran nowym prezesem odpowiedzialnym za lekkie samochody dostawcze w ACEA - Europejskim Stowarzyszeniu Producentów Samochodów 2019-10-09
  Thomas Sedran Volkswagen Thomas Sedran, prezes zarządu Volkswagen Samochody Dostawcze, został wybrany na stanowisko prezesa komitetu Generalnego Zarządu ds. lekkich samochodów dostawczych stowarzyszenia ACEA (LCV-GM). W jego rękach spoczywa teraz reprezentowanie interesów wszystkich p... więcej »

» Ford rozpoczyna produkcję modelu Puma – pierwszego z 8 pojazdów wyposażonych w zelektryfikowane napędy, zapowiadanych w tym roku na rynku europejskim 2019-10-09
  Ford Puma 2019 Puma produkcja W najnowocześniejszym zakładzie produkcyjnym Forda w Krajowej w Rumunii z linii zjechały pierwsze egzemplarze innowacyjnego modelu Forda Puma, wyposażonego w zelektryfikowany układ napędowy. ... więcej »

» Ponad stuprocentowy wzrost sprzedaży Mitsubishi 2019-10-09
  Mitsubishi ASX 2020 Firma Mitsubishi Motors od blisko 2 lat notuje w Polsce znaczący wzrost zainteresowania samochodami marki spod znaku Trzech Diamentów – w ubiegłym roku liczba rejestracji wzrosła o blisko 50%. W tym roku rekordowym miesiącem okazał się wrzesień, kiedy to... więcej »

» Nowe logo Volkswagen R [ZDJĘCIA] 2019-10-08
  Nowe logo R Modele oznaczone symbolem R zaliczają się do najbardziej sportowych w gamie Volkswagena. Od 2002 r. modele z rodziny R goszczą na torach wyścigowych na całym świecie. Oprócz znakomitych osiągów i silników o wysokiej mocy oferują właścicielom doskonałe połączen... więcej »

» Honda e otwierana smartfonem dzięki technologii Continental 2019-10-08
  Honda e CoSmA Za pomocą rozwiązania CoSmA (Continental Smart Access), które zapewnia wygodny dostęp do samochodu za pośrednictwem smartfonu, Continental prezentuje całemu światu na czym polega cyfryzacja w przemyśle motoryzacyjnym. Przełomowa technologia będzie dostępna dla... więcej »

» Nowy dwutonowy Ford Transit 2019-10-08
  Ford Transit 2019 Mild Hybrid Ford wprowadza najbardziej zaawansowanego, ekonomicznego, wszechstronnego i funkcjonalnego 2-tonowego ciężarowego Transita, w historii modelu, aby pomóc firmom rozwijać się w nowoczesnym środowisku. Nowy Transit oferuje przedsiębiorcom wyższe wskaźniki efektyw... więcej »

» Volvo XC40 – pierwsze elektryczne auto w ofercie i kolejne w czołówce bezpieczeństwa 2019-10-08
  Volvo EV konstrukcja Nowy, w pełni elektryczny SUV XC40 zadebiutuje w przyszłym miesiącu. Ten pierwszy w pełni elektryczny pojazd Volvo musi być tak bezpieczny, jak wszystkie inne modele tej marki. Krótko mówiąc – musi być jednym z najbezpieczniejszych samochodów na świecie.... więcej »

» Elektryfikacja oferty Volvo nabiera tempa 2019-10-08
  Volvo gama 2019 Volvo Cars intensywnie elektryfikuje swoją ofertę. Obecnie obejmuje ona 5 modeli hybrydowych typu plug-in i kilka „miękkich” hybryd. W ciągu najbliższych kilku miesięcy Volvo wprowadzi do sprzedaży kolejne zelektryfikowane modele.... więcej »

» Wysoka efektywność: nowy Opel Corsa i Opel Astra z energooszczędnymi reflektorami LED 2019-10-07
  Opel Astra 2019 Optymalna ilość światła, minimalne zużycie energii. W celu dalszego obniżenia emisji CO2 Opel oferuje wysoce wydajne reflektory LED w nowej Astrze i nowej Corsie. Najnowsze generacje obu bestsellerowych modeli zadebiutowały na zakończonym kilka dni temu Między... więcej »

» Mapa drogowa E: Audi w erze mobilności elektrycznej 2019-10-07
  Mapa drogowa E Audi Audi przekształca się w firmę będącą dostarczycielem mobilności elektrycznej – to proces obejmujący wszystkie zakresy działalności przedsiębiorstwa. Do roku 2025 cztery pierścienie mają zamiar wprowadzić na rynek ponad 30 zelektryfikowanym modeli samocho... więcej »

» Fakty i mity: 5 pytań i odpowiedzi dotyczących samochodów elektrycznych 2019-10-07
  SEAT Mii EV Zgodnie z decyzją Komisji Europejskiej do 2030 roku 40% samochodów w Europie mają stanowić pojazdy nisko- lub bezemisyjne. SEAT ogłosił, że do 2021 roku przedstawi 6 nowych modeli z napędem elektrycznym lub hybrydowym typu plug-in. Oto 5 najważniejszych zagad... więcej »

» W pełni elektryczne Volvo XC40 pokazuje jak będzie wyglądała przyszłość motoryzacji 2019-10-07
  XC40 EV Czasami mniej naprawdę oznacza więcej. Najnowszy model XC40 to pierwszy w pełni elektryczny samochód Volvo Cars. Ten model udowadnia wprowadza ulepszenie aut Volvo na zupełnie inny poziom.... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125
Wyświetlane: 0 - 20 z 22493 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imię jego… Kona
© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |