FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1680 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1140 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Mobilność dla megametropolii: Audi AI:ME
  Dodano: 2019-04-15
Wyświetlono: 276 razy
Mobilność dla megametropolii: Audi AI:ME
Podczas wystawy Auto Shanghai 2019, Audi prezentuje wizjonerską koncepcję mobilności dla megametropolii przyszłości: pojazd studyjny Audi AI:ME ma kompaktowe rozmiary, przestronne, futurystyczne wnętrze i możliwość zautomatyzowanej jazdy na poziomie 4. Pozwala to podczas podróży robić pasażerom to, na co mają ochotę. Audi AI:ME wyposażone jest w szeroką gamę zaawansowanych technicznie rozwiązań z zakresu komunikacji, rozrywki, czy po prostu relaksu.
foto © Audi

  • Wizja autonomicznego miejskiego pojazdu przyszłości 
  • Mało miejsca potrzebnego dla pojazdu na drodze, maksymalny komfort przestrzeni wewnątrz 
  • Zaawansowany technicznie azyl w godzinach szczytu

 

 

Przebieg linii nadwozia Audi AI:ME pokazuje, jak w kompaktowym, elektrycznie napędzanym pojeździe połączyć można emocje i ergonomię przestrzeni, tworząc perfekcyjną ich syntezę. Nazwa AI:ME nie bez przyczyny podkreśla pokrewieństwo z Audi AIcon – zaprezentowanym w 2017 roku pojazdem studyjnym przeznaczonym do zautomatyzowanej jazdy na długich trasach. Podobieństwo przebiegu linii i koncepcji obu tych pojazdów jest w Szanghaju widoczne już na pierwszy rzut oka, ponieważ światowej premierze AI:ME na stoisku Audi podczas wystawy Shanghai 2019, towarzyszy właśnie Audi AIcon. 



Kompaktowa architektura, elektryczny napęd: koncepcja 

 



Mając 4,30 m długości i 1,90 m szerokości, Audi AI:ME zajmuje na jezdni powierzchnię taką, jaką zajmują współczesne samochody kompaktowe. Rozstaw osi 2,77 m i wysokość 1,52 m sygnalizuje natomiast wymiary wnętrza pojazdu, które należy uplasować przynajmniej o jedną klasę wyżej. Jest to możliwe dzięki architekturze elektrycznego napędu. Pozwala ona na zastosowanie krótkich zwisów i stworzenie przestronnego wnętrza pozbawionego tunelu środkowego. Jednostkę napędową umieszczono w nim przy tylnej osi. Ma ona moc 125 kW (170 KM). 



Dla pasażerów, kompaktowy napęd oznacza maksimum dostępnego miejsca, komfort przestrzeni i dużą elastyczność. Audi AI:ME to samochód o koncepcji 2 plus X miejsc. Jego stylistyka stawia na różnorodność konfiguracji pozycji foteli i schowków. Zazwyczaj podczas jazdy wykorzystywane są tylko pojedyncze fotele przednie, ale w razie potrzeby z przodu i na tylnej kanapie samochodu znajdzie się miejsce dla czterech osób. 



Audi AI: na drodze ku zautomatyzowanej mobilności 



Audi AI:ME i Audi AIcon to dwa samochody koncepcyjne, już w nazwie zawierające dwuliterowy skrót, którym Audi określa cały zestaw innowacyjnych rozwiązań technicznych z dziedziny motoryzacji. Audi AI to szyfr dla szeregu elektronicznych systemów, które odciążają kierowcę, a równocześnie oferują mu nowe możliwości zaoszczędzenia czasu spędzanego w pojeździe. Audi AI wykorzystuje w tym celu również strategie i technologie z zakresu sztucznej inteligencji i samouczących się maszyn. Audi AI łączy inteligencję pojazdu, która w ogóle umożliwia zautomatyzowaną jazdę, z inteligencją interakcji, dzięki której pojazd staje się partnerem pasażerów. Stąd już sama nazwa: Audi AI:ME, sugeruje połączenie AI – sztucznej inteligencji, i ja użytkownika. 



Systemy Audi AI potrafią się uczyć i myśleć, są proaktywne i zindywidualizowane. Dzięki Audi AI modele z czterema pierścieniami w logo będą w przyszłości poruszać się w inteligentny i dosłownie empatyczny sposób. Mogą nieustannie komunikować się z otoczeniem i ze swoimi pasażerami, lepiej niż kiedykolwiek dotąd dopasowując się do ich potrzeb. 



Zautomatyzowana jazda na poziomie 4: zrelaksowane przemieszczanie się po mieście 

 

Zautomatyzowana jazda, czyli to, co już dość dawno przyjęło się w ruchu kolejowym czy powietrznym, w zakresie ruchu kołowego znajduje się u progu przełomu. Audi AI:ME stworzono z myślą o użytkowaniu go w mieście i o jeździe na poziomie 4. Na międzynarodowej, ustandaryzowanej skali rosnącej automatyzacji jazdy, jest to drugi pod względem zaawansowania stopień. Systemy działające na poziomie 4 nie potrzebują wsparcia kierowcy, są jednak ograniczone do określonego obszaru działania – przykładowo autostrady lub specjalnie wyposażonego rewiru w mieście. W takich miejscach kierowca może w całości oddać systemowi prowadzenie pojazdu. Przejmuje je ponownie wtedy, gdy samochód opuści obszar zdefiniowany dla w pełni zautomatyzowanej jazdy. Inaczej niż w pełni autonomiczne Audi AIcon (pojazd z funkcją jazdy automatycznej na poziomie 5), Audi AI:ME z tego względu posiada dodatkowo tradycyjne elementy służące do prowadzenia pojazdu: kierownicę i pedały. 



Oznacza to, że w zdefiniowanej przestrzeni ruchu wyposażonej w odpowiednią infrastrukturę, pojazd ten w przyszłości będzie jeździł – podobnie jak pozostali uczestnicy ruchu – w zautomatyzowany sposób. Podlegające samoregulacji i samokontroli strumienie ruchu drogowego umożliwią zrelaksowane przemieszczanie się, podczas którego można uniknąć przeciążeń związanych z przyspieszaniem. W przyszłości, dla pasażerów takich pojazdów będzie niezmiernie istotnym mentalne „wyłączenie się” z otaczającego ich ruchu drogowego. 



Luksusowy azyl i zaawansowana technicznie centrala: wnętrze 

 



Audi AI gruntownie zmienia sposób kontaktu z samochodem i zwiększa komfort przebywania w pojeździe. Auto, obok mieszkania i miejsca pracy, coraz bardziej staje się „trzecią przestrzenią życiową“. Konsekwencją tego jest fakt, że styliści Audi nie podporządkowali wnętrza Audi AI:ME kształtowi karoserii. Wręcz przeciwnie: uznali wnętrze za priorytet - serce całego pojazdu. Tu z kolei na pierwszym planie nie tyle znajduje się klasyczne połączenie kierowcy i pojazdu – kierownica, wskaźniki, pedały, co samo przebywanie w samochodzie przemieszczającym się w zautomatyzowany sposób. Stąd elementy obsługi zamknięte są w eleganckiej i wyrafinowanej choreografii i prawie całkowicie schowane pod powierzchnią wykonaną z porowatego drewna orzecha włoskiego. 



Generalnie, w zautomatyzowanych pojazdach przyszłości półki będą miały większe znaczenie niż dotąd. W Audi AI:ME zarówno na daszku kokpitu, jak i między przednimi fotelami, znajdują się duże powierzchnie, w których kryje się kolejny innowacyjny detal: magnesy mogące służyć jako uchwyty do kubków czy talerzy, bo w zautomatyzowanym Audi AI:ME podczas jazdy można spokojnie spożywać posiłki. 



Niezależnie od czynności wykonywanej w danej chwili, pasażerowie cały czas zajmują wygodną pozycję siedzącą. Przednie fotele inspirowane klasycznymi, dużymi fotelami klubowymi, oferują szerokie i komfortowo wyściełane siedzisko, obite materiałem tekstylnym w odcieniach ciepłej szarości. Oparcia zaprojektowano jako zakrzywione skorupy, zamocowane do siedziska jedynie pionowym uchwytem. Gdy nie ma konieczności używania pedałów, kierowca – niczym na otomanie – może oprzeć stopy na podnóżku pod tablicą rozdzielczą. Na tylnej kanapie sięgającej boków samochodu, pasażerowie mogą zajmować niemal dowolną pozycję siedzącą. 



Poziome wgłębienie pod oknem bocznym jest ważnym elementem boku wnętrza. To, można powiedzieć stylistyczny cytat z Audi AIcon i ogromne, ergonomiczne udogodnienie dla pasażerów. Pozwala ono na większy zakres ruchu ramienia spoczywającego na podłokietniku w drzwiach, a jednocześnie znacznie zwiększa wymiary całego wnętrza. 



Cały pojazd i zamontowane na jego pokładzie systemy komunikacyjne i interakcyjne sterowane są wzrokowo – metodą eyetrackingu, głosowo oraz z poziomu pól dotykowych znajdujących się w drzwiach. Pola dotykowe są doskonale rozmieszczone ergonomicznie i niemal niewidocznie zintegrowane z powierzchnią tapicerki drzwi. Ich podświetlenie aktywuje się przy zbliżaniu się do nich i kieruje wzrok użytkownika na powierzchnie funkcjonalne. 



Poniżej przedniej szyby, na całej szerokości, znajduje się wielofunkcyjny, trójwymiarowy monitor wykonany z diod organicznych, służący przede wszystkim do dialogu ze sterowaniem metodą eyetrackingu. Zakodowane terminologicznie menu funkcyjne, na przykład do nawigacji lub systemów infotainment, można na trójwymiarowym monitorze aktywować spojrzeniem, a następnie otwierać kolejne ich poziomy, które automatycznie przesuwają się z drugiego na pierwszy plan. 



Do wizualnej prezentacji oferty systemu infotainment służą znajdujące się na pokładzie okulary VR. Dzięki nim, pasażerowie zmieniają korzystanie z Internetu, oglądanie filmów, czy grę komputerową, w fascynujące doświadczenie. Jakie możliwości będą dostępne w przyszłości, Audi pokazało na wystawie CES 2019 w Las Vegas, prezentując system Holoride. System ten sprawia, że wykrywany przez czujniki ruch pojazdu jest interaktywnie integrowany z przebiegiem gry komputerowej. Pasażer czuje się dosłownie tak, jakby znajdował się w środku gry. 



Pasażerowie nie postrzegają wnętrza Audi AI:ME jako po prostu wnętrza środka lokomocji, lecz jako luksusowo wyposażone środowisko z nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi. Wnętrze to jest też swego rodzaju filtrem chroniącym pasażerów przed otaczającym ich ruchem drogowym. Wysokiej jakości sprzęt audio ma funkcję kompensacji hałasów, która przy pomocy dźwięku w przeciwfazie może całkowicie stłumić hałasy dochodzące z zewnątrz. Dzięki temu, pasażerowie Audi AI:ME mogą cieszyć się medytacyjną ciszą albo słuchać muzyki w jakości równej jakości osiąganej w sali koncertowej.

 

Przyglądając się wykorzystanym tu materiałom widzimy, że dominują powierzchnie i struktury dobrze znane z wnętrz mieszkalnych. Szlachetne tekstylia wykonane po części z produktów pochodzących z recyklingu, drewno i wyjątkowo przyjemny w dotyku mineralny kompozyt Corian zastosowany w polach dotykowych umieszczonych w drzwiach, stwarzają w sprawiającym raczej techniczne wrażenie pojeździe przytulną i luksusową atmosferę. Szczególną atmosferę wnętrza uzyskuje się dzięki napięciu pomiędzy elementami naturalnymi a technicznymi. Duże szklane powierzchnie w wyciągniętych nisko w dół oknach i w dachu, gwarantują dobry dostęp światła i przejrzystość. Funkcja elektrochromatycznego przyciemniania może w razie potrzeby zmniejszyć dopływ światła i ciepła do wnętrza oraz optycznie je przysłonić stopniowo przyciemnianymi szybami. Filigranowe drewniane żebra w strefie dachu tworzą coś w rodzaju pergoli rozpościerającej się nad wnętrzem. 
 

Absolutną nowością jeśli chodzi o wnętrze pojazdu jest obecność w nim prawdziwych roślin. Roślinność, często rzadkość we wrogim, wielkomiejskim środowisku, daje pasażerom poczucie bliskości z naturą, a jednocześnie obiektywnie poprawia jakość powietrza w samochodzie. Dzięki złożonej filtracji, zapachy emitowane przez ruch uliczny i miasto w ogóle nie dostają się do wnętrza Audi AI:ME. 

Do zapewnienia pasażerom dobrego samopoczucia służą też systemy, które na podstawie badania parametrów życiowych określają poziom stresu. Dzięki inteligentnym algorytmom, Audi AI:ME stopniowo coraz lepiej poznaje kierowcę i może odpowiednio udoskonalać swoje opcje. 



Wyróżniające się z tłumu: wygląd zewnętrzny 

 



Audi AI:ME jest tak charakterystyczne, że rozpoznać je można na pierwszy rzut oka, nawet patrząc w lusterko wsteczne. Jego przód definiuje sześciokątna osłona chłodnicy Singleframe, tutaj umieszczona odwrotnie, ale o powierzchni typowej dla elektrycznego modelu marki Audi. Nowością na polu propozycji Audi jest architektura nadwozia. Gdy się jednak przyjrzeć bliżej, to uderzające jest pokrewieństwo z pojazdem koncepcyjnym Audi AIcon z 2017 roku. Pomimo zupełnie odmiennych proporcji, są tu wyraźnie widoczne ich cechy wspólne – precyzyjna grafika konturów i szeroki łuk linii dachu. Przed wszystkim jednak, oba te tak różne autonomiczne pojazdy łączy charakterystyczny narożnik w bocznych szybach. 



Wygląd zewnętrzny Audi AI:ME jednoznacznie odróżnia go od mainstreamowych konkurentów. Właściwie jest ich absolutnym przeciwieństwem. Nawiązanie do kształtu klina, wysunięte nadkola zaakcentowane w sposób typowy dla marki Audi oraz wyrazista grafika okien, tworzy przepełnioną emocjami całość. Przy tym powierzchnia potrzebna pojazdowi na jezdni jest wyraźnie podporządkowana dyktatowi zajmowania jak najmniejszej ilości miejsca. Długość zewnętrzna 4,30 m i szerokość 1,90 m to wymiary pojazdu z segmentu samochodów kompaktowych. Z kolei wysokość 1,52 m to ogromna zaleta przede wszystkim dla przestronności wnętrza. Gwarantuje poczucie przestrzeni, wygodne wsiadanie do pojazdu i dużo miejsca nad głową. Wsiadanie ułatwiają też duże, umocowane z przodu i z tyłu drzwi, otwierające się w przeciwnych do siebie kierunkach. Pomimo tego, Audi AI:ME nie sprawia wrażenia pudełkowatego vana, lecz nawet podczas postoju emanuje dynamiką. To wrażenie podkreślają duże, 23 calowe koła. 



Widzieć i być widzianym: światła 

 



Reflektory w autonomicznie jeżdżących samochodach przyszłości będą właściwie pracować tylko „na pół etatu”, ponieważ kierowca – z reguły zajęty innymi czynnościami – rzadko będzie potrzebował jasno oświetlonej jezdni. Ważniejsza jest natomiast inna funkcja światła, mianowicie porozumiewanie się z innymi uczestnikami ruchu. Już Audi AIcon zaprezentowało, jak w oczywisty sposób cyfrowe powierzchnie świetlne Digital Matrix przy pomocy ruchomych grafik mogą sygnalizować stan pojazdu i jego obecność na drodze. 



Audi AI:ME konsekwentnie kontynuuje to podejście. Uczestnicy ruchu drogowego w mieście znajdują się jeszcze bliżej siebie, zatem klasycznie umiejscowione reflektory i światła tylne często są niewidoczne. Z tego powodu projektanci oświetlenia w Audi umieścili diodowe elementy oświetlenia niezwykle wysoko, nad nadkolami, gdzie są widoczne z każdego miejsca. Taka komunikacja świetlna w promieniu 360 stopni znacznie zwiększa bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. 



Podobnie jak w Audi AIcon, diodowe jednostki świetlne z przodu i mikroprojektory Matrix, mogą przy pomocy łatwo rozpoznawalnych symboli sygnalizować pieszym, że AI:ME np. właśnie pozwala im przejść przez jezdnię. Powierzchnią projekcyjną dla takich symboli może być nawierzchnia drogi lub ściana. Funkcja ta znajduje zastosowanie również przy bezpiecznym oświetlaniu strefy drzwi podczas wsiadania i wysiadania, a tym samym sygnalizuje te czynności pasażerów innym uczestnikom ruchu. Ponadto projektory Matrix mogą automatycznie zapewnić dodatkowe bezpieczeństwo innym, słabiej oświetlonym uczestnikom ruchu, oświetlając ich na tle otoczenia. 



Kolejna innowacja: Audi AI:ME może interpretować sygnały innych pojazdów i wzmacniać je z wykorzystaniem własnej techniki, o ile jest to korzystne dla otoczenia. Przykład: jadący przed nami samochód słabo świecącymi światłami awaryjnymi sygnalizuje zagrożenie. AI:ME może wykryć ten sygnał i przy pomocy projekcji świetlnych i jednostek diodowych na karoserii wzmocnić go w sposób dobrze widoczny dla wszystkich. 



Jako pojazd automatyczny poziomu 4, Audi AI:ME wyposażone jest w jasne, diodowe reflektory przednie oraz doskonale widoczne światła hamowania i światła tylne. Są one niezbędne w każdej sytuacji, w której to człowiek przejmuje prowadzenie tego pojazdu. Dobra widoczność podczas aktywnej jazdy zarówno w dzień, jak i w nocy, będzie bowiem w przyszłości tak samo ważna jak dziś.

 

Godzinami w podróży: architektura napędu 



Audi dostosowało katalog podstawowych wymogów stawianych wobec AI:ME specjalnie do użytkowania go jako pojazdu miejskiego. Oznacza to, że ekstremalne wartości przyspieszania i maksymalna prędkość jazdy autostradą są tu tak samo oczywiste, jak duża prędkość podczas pokonywania zakrętów i zasięgi predestynujące pojazd do podróży na długich trasach. Samochód taki jak AI:ME jest używany głównie w zakresie prędkości między 20 a 70 km/h, jeżdżąc często godzinami bez ładowania. Duże zasięgi są tu zatem mniej ważne niż dobrze wykorzystany czas. 

W związku z tym inżynierowie zadbali o stosunkowo prostą konfigurację bazową. By sprostać wymogom, wystarcza akumulator o pojemności 65 kWh. Przy tylnej osi AI:ME pracuje stale wzbudzony silnik synchroniczny, który w razie potrzeby generuje moc 125 kW (170 KM). Do równomiernego poruszania się w ruchu miejskim z reguły wystarcza tylko ułamek tej mocy. Dzięki rekuperacji podczas hamowania oraz stosunkowo niewielkiej masie, Audi AI:ME wykazuje bardzo niskie zużycie energii nawet w ruchu miejskim. 



Osie i inne komponenty zawieszenia pochodzą z gamy siostrzanych modeli kompaktowych oferowanych przez Audi. Wypróbowane i przetestowane połączenie adaptacyjnych amortyzatorów i niskich mas nieresorowanych, zapewnia wysoki komfort jazdy w mieście. Nadwozie wykonane jest z lekkiej, wielomateriałowej kompozycji składającej się z zaawansowanych technicznie komponentów stalowych, aluminiowych i plastikowych. 



Audi na życzenie: innowacyjne koncepcje oferty 



Po Audi AIcon, które zadebiutowało na salonie IAA 2017 i po radykalnym samochodzie sportowym Audi PB 18 zaprezentowanym latem 2018 roku, Audi AI:ME to już trzeci wizjonerski pojazd marki z Ingolstadt, stanowiący zaproszenie do użytkowania w jasno określonych obszarach („use cases“). Audi AIcon posiada cechy odrzutowca klasy business, przystosowanego do podróżowania na długich trasach po utwardzonych drogach, a PB 18 służy do okazyjnych wypadów na tor wyścigowy. Audi AI:ME natomiast, to doskonały towarzysz przemieszczania się w aglomeracjach miejskich. Uwieńczeniem całej koncepcji będzie czwarty wizjonerski pojazd, który zadebiutuje we wrześniu 2019 roku na salonie IAA. 



Chęć stworzenia uniwersalnego pojazdu o szerokim i długoletnim spektrum zastosowań dla różnych klientów nie była priorytetem wśród podstawowych wymogów stawianych pojazdom testującym nowe rozwiązania techniczne. Chodziło tu o zaprojektowanie wysoce wyspecjalizowanych pojazdów segmentu premium, które można by zgodnie ze swoimi potrzebami zamówić i w szerokim zakresie zindywidualizować. Za tym podejściem kryje się całe spektrum wymagań wielu klientów, zwłaszcza w przestrzeni miejskiej. Spektrum to przechodzi obecnie przemianę: samochody powinny być skrojone możliwie na miarę, dostępne na życzenie i użyteczne, nie muszą jednak na stałe znajdować się w osobistym posiadaniu. Niezmienna jest natomiast potrzeba klientów premium, by mogli zamówić u producenta Audi samochody możliwie jak najbardziej zindywidualizowane i rzecz jasna o tak wysokiej jakości, jaka jest im znana i jakiej oczekują. 



Nabywcy samochodów nie tylko więc otrzymają pojazd swoich marzeń, ale będą też mogli skonfigurować go w sposób jak najbardziej odpowiadający ich osobistym preferencjom. Kolor, wyposażenie wnętrza i opcje techniczne można wstępnie określić na stronie internetowej korzystając ze specjalnej aplikacji albo za pomocą danych kierowcy zapisanych w systemie „myAudi“. Już przy wsiadaniu aktywuje się indywidualnie preferowana temperatura wnętrza pojazdu, perfekcyjne pod względem ergonomii ustawienie foteli i osobista muzyczna playlista. 



Oferta ta jest łatwo dostępna i prosta w obsłudze przy pomocy specjalnej aplikacji umożliwiającej zamówienie pojazdu, ustawienie osobistych preferencji użytkownika i wielu opcji przydatnych podczas jazdy. Użytkownik zamawia przy jej pomocy swoje Audi AI:ME i w zależności od potrzeb może zażyczyć sobie, by jego pojazd został dostarczony z dwoma lub większą liczbą foteli, a nawet z fotelikiem dla dzieci. W określonym przez niego terminie i w uzgodnionym miejscu, może odebrać swoje Audi AI:ME i zostawić je w dowolnym miejscu po zakończonej jeździe. W odpowiednio wyposażonych strefach samochód może przemieszczać się między parkingiem, a adresem klienta bez kierowcy. 



Omawiana aplikacja, obsługiwana przez smartfona, ale też bezpośrednio w samochodzie, służy również jako asystent i pośrednik w korzystaniu z wielu innych usług, np. w spontanicznym komunikowaniu się z przyjaciółmi przez Internet i przez media społecznościowe. Na pokładzie można zrobić selfie i dzielić się nim na portalach społecznościowych. Można też korzystać z zasobów internetowych w celach rozrywkowych, w celu zdobywania wiedzy, czy informacji. W czasie jazdy można zamówić posiłki i odebrać je w restauracji podczas automatycznego krótkiego przystanku, a następnie spożyć je w samochodzie w drodze do domu. 



Dzięki połączeniu Audi AI:ME z siecią domową, użytkownik może np. przy pomocy okularów VR oglądać film od tego momentu, w którym musiał przerwać oglądanie w domu. W drodze powrotnej z pracy do domu może też zamknąć oczy, rozkoszować się ciszą we wnętrzu i odpocząć. 



Audi AI:ME staje się stałym punktem w osobistym cyfrowym biotopie swojego użytkownika. Uciążliwa, codzienna droga z punktu A do punktu B zamienia się w czas swobody i pełną doznań jazdę. Po dotarciu do celu, użytkownicy, zrelaksowani i w dobrym humorze wysiadają z pojazdu, nie musząc się już przejmować miejscem do zaparkowania czy dostępnością stacji ładowania. Audi AI:ME samo znajdzie drogę powrotną na parking. 

 



„Audi on demand“, dostępne w metropoliach na kilku kontynentach, już dziś jest najlepszym przykładem na to, że Audi staje się globalnym oferentem usług w zakresie mobilności. Dzięki równoczesnemu poszerzaniu i specjalizacji floty pojazdów, program ten w przyszłości będzie jeszcze bardziej atrakcyjny dla wymagających klientów. Już sama oferta pojazdów premium oraz cyfrowa integracja samochodu ze środowiskiem życia klientów zagwarantuje marce Audi także w tym segmencie przewagę – „Przewagę dzięki Technice”. 
 

Zdjęcia i dodatkowe informacje znajdą Państwo na stronie www.audi.press-bank.pl.



Źródło: Audi, Mototarget.pl

 Pisaliśmy również
» Wyniki handlowe Audi we wrześniu 2019: sprzedaż nowych samochodów na całym świecie wzrosła o 4,5 procent
» Mapa drogowa E: Audi w erze mobilności elektrycznej

Zdjęcia do bezpłatnego wykorzystania w celach prasowych:

Oto Audi AI:ME!:
w lewo
Audi AI:ME
© Audi
Audi AI:ME
© Audi
Audi AI:ME
© Audi
Audi AI:ME
© Audi
Audi AI:ME
© Audi
Audi AI:ME
© Audi
w prawo
 Inne artykuły
» Wyniki handlowe Audi we wrześniu 2019: sprzedaż nowych samochodów na całym świecie wzrosła o 4,5 procent 2019-10-10
  Audi wyniki 2019 Cztery pierścienie zamknęły wrzesień wynikami sprzedaży o 4,5 procent lepszymi niż wrzesień 2018. W ubiegłym miesiącu koncern dostarczył do klientów 145 400 nowych samochodów. Wyniki na poszczególnych, kluczowych rynkach były jednak bardzo zróżnicowane. Podcza... więcej »

» Nowy Golf na pierwszych szkicach 2019-10-10
  Golf 2020 Jeśli istnieje samochód, który zasłużył na miano bestsellera przez dziesięciolecia, jest nim właśnie Golf. Doskonalony z generacji na generację, ugruntował swoją pozycję na świecie. Volkswagen zaprezentuje Golfa ósmej generacji 24. października podczas światow... więcej »

» Nowy Ford Galaxy Vignale i udoskonalony S-MAX – bardziej stylowe, wygodniejsze i lepiej skomunikowane 2019-10-10
  S-MAX GALAXY 2019 Ford wprowadził udoskonalenia dla stylowego, sportowego samochodu rekreacyjnego S-MAX i przestronnego samochodu osobowego Galaxy, proponując jeszcze bardziej charakterystyczną stylistykę, większy komfort i lepszą łączność dla kierowców i pasażerów.... więcej »

» Elektryczne Volvo XC40 z nowym systemem operacyjnym Android opracowanym przez firmę Google 2019-10-10
  Volvo EV srodek Nowe elektryczne Volvo XC40 będzie rewolucyjne dla naszej marki nie tylko z uwagi na zastosowany rodzaj napędu. Nasz pierwszy „elektryk” zadebiutuje z nowym system pokładowym opracowanym przez Google’a. Nie jest to znany już wcześniej system ... więcej »

» SuperVolvo! Czyli S60 T8 Polestar Engineered w pełnej krasie [FOTORELACJA] 2019-10-10
  S60 T8 Polestar Engineered 405 KM, przyspieszenie do 100 km/h w 4,4 s., zawieszenie Öhlins, wzmocnione hamulce firmy Brembo i dwa silniki elektryczne – tak w skrócie można opisać Volvo S60 T8 Polestar Engineered.... więcej »

» Jak zarządzać 16 milionami części dziennie? 2019-10-09
  Seat innowacje SEAT Martorell W zakładach SEAT-a w Martorell właśnie ruszyła innowacyjna Wieża Kontrolna, koordynująca ponad 16 milionami części, z których każdego dnia produkuje się samochody. Wprowdzenie systemu pozwoli klientom na zmianę specyfikacji samochodów nawet po złożeniu zamówie... więcej »

» Elektryczny Volkswagen ID.3 zaprezentowany w Polsce podczas: Impact mobility rEVolution 2019 2019-10-09
  Volkswagen ID.3 polska premiera Zaledwie miesiąc po światowej premierze ID.3 podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie, Volkswagen zaprezentował w Polsce swój najnowszy, w pełni elektryczny samochód, pierwszy z rodziny modeli ID. skonstruowanych na nowej platformie podłogowej MEB. Volkswag... więcej »

» Marka Volkswagen wprowadza nową stronę internetową 2019-10-09
  Volkswagen nowa strona internetowa Marka Volkswagen we wrześniu zaprezentowała swoją nową identyfikację wizualną, teraz nadszedł czas na wprowadzenie nowej strony internetowej. Na jednej platformie znajdą się treści i oferty odnoszące się do nowych modeli, usług, jazd próbnych, finansowania, a ... więcej »

» Thomas Sedran nowym prezesem odpowiedzialnym za lekkie samochody dostawcze w ACEA - Europejskim Stowarzyszeniu Producentów Samochodów 2019-10-09
  Thomas Sedran Volkswagen Thomas Sedran, prezes zarządu Volkswagen Samochody Dostawcze, został wybrany na stanowisko prezesa komitetu Generalnego Zarządu ds. lekkich samochodów dostawczych stowarzyszenia ACEA (LCV-GM). W jego rękach spoczywa teraz reprezentowanie interesów wszystkich p... więcej »

» Ford rozpoczyna produkcję modelu Puma – pierwszego z 8 pojazdów wyposażonych w zelektryfikowane napędy, zapowiadanych w tym roku na rynku europejskim 2019-10-09
  Ford Puma 2019 Puma produkcja W najnowocześniejszym zakładzie produkcyjnym Forda w Krajowej w Rumunii z linii zjechały pierwsze egzemplarze innowacyjnego modelu Forda Puma, wyposażonego w zelektryfikowany układ napędowy. ... więcej »

» Ponad stuprocentowy wzrost sprzedaży Mitsubishi 2019-10-09
  Mitsubishi ASX 2020 Firma Mitsubishi Motors od blisko 2 lat notuje w Polsce znaczący wzrost zainteresowania samochodami marki spod znaku Trzech Diamentów – w ubiegłym roku liczba rejestracji wzrosła o blisko 50%. W tym roku rekordowym miesiącem okazał się wrzesień, kiedy to... więcej »

» Nowe logo Volkswagen R [ZDJĘCIA] 2019-10-08
  Nowe logo R Modele oznaczone symbolem R zaliczają się do najbardziej sportowych w gamie Volkswagena. Od 2002 r. modele z rodziny R goszczą na torach wyścigowych na całym świecie. Oprócz znakomitych osiągów i silników o wysokiej mocy oferują właścicielom doskonałe połączen... więcej »

» Honda e otwierana smartfonem dzięki technologii Continental 2019-10-08
  Honda e CoSmA Za pomocą rozwiązania CoSmA (Continental Smart Access), które zapewnia wygodny dostęp do samochodu za pośrednictwem smartfonu, Continental prezentuje całemu światu na czym polega cyfryzacja w przemyśle motoryzacyjnym. Przełomowa technologia będzie dostępna dla... więcej »

» Nowy dwutonowy Ford Transit 2019-10-08
  Ford Transit 2019 Mild Hybrid Ford wprowadza najbardziej zaawansowanego, ekonomicznego, wszechstronnego i funkcjonalnego 2-tonowego ciężarowego Transita, w historii modelu, aby pomóc firmom rozwijać się w nowoczesnym środowisku. Nowy Transit oferuje przedsiębiorcom wyższe wskaźniki efektyw... więcej »

» Volvo XC40 – pierwsze elektryczne auto w ofercie i kolejne w czołówce bezpieczeństwa 2019-10-08
  Volvo EV konstrukcja Nowy, w pełni elektryczny SUV XC40 zadebiutuje w przyszłym miesiącu. Ten pierwszy w pełni elektryczny pojazd Volvo musi być tak bezpieczny, jak wszystkie inne modele tej marki. Krótko mówiąc – musi być jednym z najbezpieczniejszych samochodów na świecie.... więcej »

» Elektryfikacja oferty Volvo nabiera tempa 2019-10-08
  Volvo gama 2019 Volvo Cars intensywnie elektryfikuje swoją ofertę. Obecnie obejmuje ona 5 modeli hybrydowych typu plug-in i kilka „miękkich” hybryd. W ciągu najbliższych kilku miesięcy Volvo wprowadzi do sprzedaży kolejne zelektryfikowane modele.... więcej »

» Wysoka efektywność: nowy Opel Corsa i Opel Astra z energooszczędnymi reflektorami LED 2019-10-07
  Opel Astra 2019 Optymalna ilość światła, minimalne zużycie energii. W celu dalszego obniżenia emisji CO2 Opel oferuje wysoce wydajne reflektory LED w nowej Astrze i nowej Corsie. Najnowsze generacje obu bestsellerowych modeli zadebiutowały na zakończonym kilka dni temu Między... więcej »

» Mapa drogowa E: Audi w erze mobilności elektrycznej 2019-10-07
  Mapa drogowa E Audi Audi przekształca się w firmę będącą dostarczycielem mobilności elektrycznej – to proces obejmujący wszystkie zakresy działalności przedsiębiorstwa. Do roku 2025 cztery pierścienie mają zamiar wprowadzić na rynek ponad 30 zelektryfikowanym modeli samocho... więcej »

» Fakty i mity: 5 pytań i odpowiedzi dotyczących samochodów elektrycznych 2019-10-07
  SEAT Mii EV Zgodnie z decyzją Komisji Europejskiej do 2030 roku 40% samochodów w Europie mają stanowić pojazdy nisko- lub bezemisyjne. SEAT ogłosił, że do 2021 roku przedstawi 6 nowych modeli z napędem elektrycznym lub hybrydowym typu plug-in. Oto 5 najważniejszych zagad... więcej »

» W pełni elektryczne Volvo XC40 pokazuje jak będzie wyglądała przyszłość motoryzacji 2019-10-07
  XC40 EV Czasami mniej naprawdę oznacza więcej. Najnowszy model XC40 to pierwszy w pełni elektryczny samochód Volvo Cars. Ten model udowadnia wprowadza ulepszenie aut Volvo na zupełnie inny poziom.... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125
Wyświetlane: 0 - 20 z 22493 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imię jego… Kona
© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |