FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1692 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1147 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Audi S5 od teraz tylko z TDI pod maską!
Autor: ŁM  Dodano: 2019-04-18
Wyświetlono: 1238 razy
Audi S5 od teraz tylko z TDI pod maską!
Po raz pierwszy w historii modelu, Audi S5 (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 6,2; łączna emisja CO2 w g/km: 163 – 161 g/km) ma pod maska mocnego Diesla V6. Silnik 3.0 TDI, zarówno w wersji S5 Coupé, jak i w wersji S5 Sportback, wytwarza 255 kW (347 KM) mocy i dostarcza do skrzyni biegów 700 Nm momentu obrotowego. Elektrycznie napędzana sprężarka zapewnia wysoką dynamikę, a system mild-hybrid zwiększa wydajność. Takie połączenie mocy, wysokiego momentu obrotowego i wydajności, czyni z S5 samochód unikalny w swoim segmencie.
foto © Audi

  • Jednostka napędowa 3.0 TDI o mocy 255 kW (347 KM) i momencie obrotowym 700 Nm
  • 48-woltowy system mild-hybrid i elektrycznie napędzana sprężarka
  • Doskonałe połączenie wydajności i sportowego ducha

 

 

Silnik 3.0 TDI: wysoki moment obrotowy

 

Jednostka napędowa 3.0 TDI montowana w Audi S5 to najmocniejszy silnik wysokoprężny V6 w ofercie czterech pierścieni. Wyjątkowe połączenie dynamiki i wydajności wyróżnia ten model w całym segmencie. Jego moc to 255 kW (347 KM), a moment obrotowy 700 Nm dostępny jest w przedziale od 2500 do 3100 obr./min. Pomimo znacznie wyższych osiągów, zużycie paliwa wg. standardów NEDC skorelowanych ze standardami WLTP, wynosi zaledwie 6,2 litra oleju napędowego na 100 kilometrów, a emisja CO2 to 161 gram na kilometr. Nowe modele S5 (zarówno Coupé TDI jak i S5 Sportback TDI) zużywają średnio o 19 procent mniej paliwa niż ich poprzednicy z silnikami benzynowymi, mimo, że wytwarzają znacznie wyższy moment obrotowy.

 

Sześciocylindrowy Diesel rozpędza S5 Coupé od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy, a S5 Sportback w 4,9 sekundy. Elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna to 250 km/h. Dzięki tym czynnikom, wysokoprężna jednostka napędowa V6 jest doskonałą bazą dla zwrotności, spontanicznego przyspieszania, niskiego zużycia paliwa i dużego zasięgu tego modelu. Charakteryzuje się również sportowym dźwiękiem i równomiernym wchodzeniem na obroty.

 

Silnik TDI w modelach S współpracuje teraz z elektrycznie napędzaną sprężarką EAV oraz z systemem mild-hybrid MHEV. Oba te podzespoły wbudowane są w znajdującą się tu w standardzie 48-woltową główną sieć elektryczną. Po raz pierwszy w modelu S5 TDI, mocny, 48-woltowy alternator-rozrusznik (RSG) jest sercem systemu mild-hybrid. Jego maksymalna moc rekuperacji to 8 kW.  Z myślą o podzespołach napędzanych z 12-woltowego systemu elektrycznego, konwerter prądu stałego obniża napięcie. Centrum dystrybucji energii jest kompaktowy, chłodzony powietrzem akumulator litowo-jonowy o pojemności 0,5 kWh. Zamontowano go pod podłogą bagażnika.

 

EAV: szybkie wsparcie turbosprężarki

 

Elektrycznie napędzana sprężarka w Audi S5 TDI to nowość w tym segmencie pojazdów. Montuje się ją blisko silnika w tzw. bypassie za chłodnicą międzystopniową. Na pierwszy rzut oka EAV wygląda jak konwencjonalna turbosprężarka. Jednak w tym przypadku koło turbiny zastąpione zostało kompaktowym silnikiem elektrycznym. Silnik ten, o mocy 7 kW, w około 300 milisekund rozpędza koło sprężarki do prędkości obrotowej 65 000 obr./min. Sprężarka aktywuje się w sytuacji, gdy kierowca wciskając pedał gazu sygnalizuje zwiększone zapotrzebowanie na moc, a energia strumienia spalin biegnących do turbosprężarki jest zbyt niska. W takim przypadku zawór bypassu zamyka się i kieruje zasysane powietrze prosto do EAV. Sprężone tam powietrze dociera następnie wprost do komory spalania. Dzięki temu, kierowca może wykorzystać pełną moc silnika 3.0 TDI natychmiastowo, nawet przy niskiej prędkości obrotowej silnika, bez znaczenia czy dzieje się to podczas wyprzedzania innego pojazdu, czy przyspieszania podczas wyjeżdżania z zakrętu. Technika ta podwyższa moment obrotowy w dolnej części zakresu, zapewnia niższe prędkości obrotowe silnika i sprawia, że biegi muszą być rzadziej redukowane. Biorąc pod uwagę start samochodu od 0 km/h, nowe modele S wyposażone w EAV są zawsze o kilka metrów do przodu w porównaniu z modelami nie wyposażonymi w ten układ.

 

Technika MHEV: rekuperacja lub żeglowanie

 

 

System mild-hybrid zastosowany w modelach S, również zintegrowany z nowym 48-woltowym systemem elektrycznym, ma potencjał, by w codziennym użytkowaniu pojazdu ograniczyć jego spalanie nawet o 0,4 litra na 100 km. Na samym przodzie jednostki 3.0 TDI zamontowany jest chłodzony wodą alternator-rozrusznik RSG. Podzespół ten, za pośrednictwem odpornego na wysokie obciążenia paska wielorowkowego, połączony jest z wałem korbowym. Alternator-rozrusznik generuje moc rekuperacji nawet na poziomie 8 kW oraz wytwarza 60 Nm momentu obrotowego. Ściśle współpracuje z silnikiem TDI, który w rezultacie tej współpracy może pracować bliżej idealnego punktu obciążenia. To bardzo podnosi jego wydajność.

 

Gdy kierowca przy prędkości pojazdu pomiędzy 55 a 160 km/h zdejmie nogę z pedału gazu, samochód nawet na 40 sekund przechodzi w fazę żeglowania – silnik całkowicie się wyłącza, ale litowo-jonowy akumulator wciąż dostarcza energię. Układ zarządzania pracą silnika, za każdym razem decyduje jaki tryb jest najbardziej wydajny: czy auto ma jechać w trybie żeglowania, czy w trybie biegu jałowego, czy ma rekuperować odzyskując energię kinetyczną. Wykorzystuje do tego informacje pozyskiwane z systemu nawigacji i z czujników pojazdu. Energia odzyskana przez RSG podczas żeglowania i hamowania przekazywana jest do 48-woltowego magazynu energii albo bezpośrednio do odbiorników energii elektrycznej.

 

System mild-hybrid nie tylko redukuje zużycie paliwa, ale również zapewnia większy komfort i wygodę podróżowania. Konwencjonalny rozrusznik używany jest wyłącznie do rozruchu samochodu, gdy zimny olej silnikowy wymaga dużych sił. Kiedy kierowca ponownie wciśnie pedał gazu po fazie żeglowania albo po zatrzymaniu się, RSG restartuje silnik spalinowy. System, w zależności od sytuacji albo od życzenia kierowcy, może zrobić to na różne sposoby: od bardzo płynnego do bardzo szybkiego. System start-stop załącza się już przy prędkości 22 km/h. Gdy samochód w tym trybie stoi np. na skrzyżowaniu, silnik uruchamia się ponownie już wtedy, gdy samochód przed nami ruszy – nawet gdy cały czas wciśnięty jest pedał hamulca.

 

Silnik: obroty i dynamika

 

3.0 TDI to silnik najnowszej generacji. Wytwarza 255 kW (347 KM) mocy, a jego maksymalny moment obrotowy 700 Nm dostępny jest w przedziale od 2500 do 3100 obr./min. Układ wtryskowy common rail wtryskuje paliwo pod ciśnieniem nawet 2500 bar. Wał korbowy, tłoki, korbowody i układ zarządzania olejem zostały zaprojektowane w ten sposób, by uzyskiwać jak najwyższe osiągi. By zmniejszyć tarcie w obrębie wału korbowego i napędu wałka rozrządu, zastosowano tu najbardziej zaawansowane technicznie rozwiązania. System zarządzania temperaturą opiera się na osobnym obiegu chłodzenia skrzyni korbowej i głowic cylindrów. W ten sposób przy zimnym rozruchu olej silnikowy rozgrzewa się bardzo szybko. Płyn chłodzący w razie potrzeby przepływa też przez chłodnicę oleju, przez AEV, RSG i przez obudowę turbosprężarki.

 

Duża turbosprężarka generuje nawet 3,4 bara ciśnienia ładującego. Zmienna geometria turbin (VTG) jest zoptymalizowana tak, by straty były minimalne. Zewnętrzny, niskociśnieniowy układ recyrkulacji spalin (AGR) odbiera spaliny dopiero po tym, gdy przejdą one przez filtr cząstek stałych, umożliwiając w ten sposób napędzanie turbosprężarki pełnym przepływem mas, co znacznie podwyższa jej sprawność.

 

Na wielu rynkach pozaeuropejskich, Audi oferuje nowe modele S5 z inną jednostką napędową – 3.0 TFSI. Turbodoładowany silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem, nie wyposażony w AEV, ma moc 260 kW (354 KM) i w zakresie od 1370 do 4500 obr./min. generuje 500 Nm momentu obrotowego. Pozaeuropejskie modele są oczywiście również wyposażone w napęd na cztery koła quattro
i w ośmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów tiptronic.

 

Ośmiostopniowa skrzynia tiptronic: błyskawiczne i łagodne przełączanie biegów

 

 

3.0 TDI przekazuje moc do błyskawicznie i łagodnie przełączającej biegi, automatycznej skrzyni biegów tiptronic. Jej niższe biegi maja sportowe, krótkie przełożenia, podczas gdy biegi wysokie są dłuższe, co wpływa na redukcję ilości obrotów i zmniejszenie spalania. Kierowca może dowolnie sterować pracą skrzyni biegów. Może pozwolić, by pracowała ona w trybie automatycznym i nie wymagała jego interwencji, ale może również aktywnie sterować zmianą biegów. Wtedy wszystkie polecenia do skrzyni biegów transmitowane są elektrycznie. Sekwencja zmian biegów oraz logika połączeń są zoptymalizowane pod kątem rozwoju przyczepności. System kontroli zmian biegów zapobiega niepotrzebnej ich zmianie w sytuacji jazdy z częstym zatrzymywaniem się.

 

Nowe rozwiązania szczegółów doskonalą ścisłą współpracę skrzyni tiptronic z systemem mild-hybrid. Sprzęgło w przekładni centralnej przerywa dopływ mocy w przypadku toczenia się pojazdu, gdy silnik pracuje na biegu jałowym lub gdy jest całkowicie wyłączony. Podczas żeglowania, elektryczna pompa oleju, niezależna od silnika spalinowego, umożliwia załączenie odpowiedniego biegu przy ponownym starcie silnika. Dodatkowe moduły techniczne przyczyniają się do zwiększenia wydajności skrzyni. Wąskie sprężyny w wielopłytkowych zestawach oddzielają jedną płytkę od drugiej, redukując w ten sposób opór tarcia. Tłumik drgań skrętnych skrzyni tiptronic zawiera adaptacyjny tłumik w znacznej mierze łagodzący wibracje silnika V6 zachodzące przy bardzo niskich obrotach.

 

Stały napęd na cztery koła quattro: samoblokujący centralny mechanizm różnicowy

 

 

Siła napędowa pochodząca z silnika, a przekazywana przez ośmiobiegową, automatyczną skrzynię biegów, trafia na koła za pośrednictwem stałego napędu na cztery koła quattro. Centralnym elementem napędu Audi S5 Coupé TDI i S5 Sportback TDI jest samoblokujący, centralny mechanizm różnicowy. W normalnych warunkach jazdy mechanizm rozdziela moment obrotowy pomiędzy przednią a tylną osią w stosunku 40:60. Jeśli któreś z kół zaczyna tracić przyczepność, wtedy mechanizm różnicowy przekierowuje większość momentu na oś z lepszą przyczepnością. W ten sposób 70 procent mocy trafić może na oś przednią, a nawet 85 procent na oś tylną.

 

Podczas sportowej jazdy, selektywny rozkład momentu obrotowego między kołami – funkcja oprogramowania elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy ESC, wspomaga prowadzenie. Układ przyhamowuje dwa koła o zmniejszonym obciążeniu znajdujące się po wewnętrznej stronie zakrętu, jeszcze zanim wpadną one w poślizg. Różnica pomiędzy siłami napędowymi działającymi na poszczególne koła sprawia, że samochód pokonuje zakręt bardzo lekko, a prowadzenie w zakręcie jest precyzyjne i stabilne.

 

Napęd na cztery koła quattro ze sportowym mechanizmem różnicowym

 

Opcjonalny, sportowy mechanizm różnicowy dodatkowo optymalizuje prowadzenie auta. Podczas dynamicznego pokonywania zakrętów, sportowy dyferencjał dosłownie wciska samochód w zakręt, eliminując jakiekolwiek oznaki podsterowności. Przy wchodzeniu w zakręt albo podczas dodawania w nim gazu, większość momentu obrotowego dystrybuowana jest do tylnego koła znajdującego się po zewnętrznej stronie zakrętu. W czasie sportowego pokonywania zakrętu, sportowy mechanizm różnicowy zapewnia precyzyjne i stabilne wykonywanie poleceń układu kierowniczego, czego wynikiem jest świetna zwrotność pojazdu. Za pomocą Audi drive select – systemu wyboru dynamiki jazdy, kierowca ma możliwość wyboru różnych ustawień sportowego mechanizmu różnicowego.

 

Sportowe zawieszenie: opcjonalnie z lub bez szybko działającej kontroli tłumienia

 

 

Zaawansowane technicznie zawieszenie przyczynia się do świetnej dynamiki modeli S. Zarówno przednie, jak i tylne zawieszenie osi to konstrukcje pięciowahaczowe, zrobione głównie z aluminium. Wahacze z nadwoziem połączone są za pomocą dwóch ram pomocniczych. Rozstaw kół wynosi 1587 mm z przodu i 1568 mm z tyłu pojazdu. Rozstaw osi to 2765 mm w wersji Coupé i 2825 mm w wersji Sportback.

 

Układ kierowniczy, o przełożeniu 15,9:1, jest bezpośredni i wyposażony jest w system wspomagania siły specyficzny dla modeli S. System odfiltrowuje intruzywne sygnały płynące z nawierzchni drogi, przekazując na koło kierownicy te użyteczne. Opcjonalnie Audi oferuje dynamiczny układ kierowniczy. W zależności od prędkości samochodu i od trybu systemu Audi drive select, wykorzystując zalety przekładni sumującej, układ ten różnicuje swe przełożenie nawet o 100 procent. W granicach fizycznych zakrętu dynamiczny układ kierowniczy stabilizuje samochód za pomocą błyskawicznych impulsów.

 

Opcjonalnie dostępne jest również zawieszenie z kontrolą stopnia tłumienia, w którym elektromagnetycznie sterowane zawory regulują przepływ oleju w ten sposób, by ten był jak najbardziej energooszczędny. Większa moc jest możliwa do uzyskania jedynie wtedy, gdy zawory są zamknięte, a amortyzatory usztywnione. Pomiędzy komfortową, miękką jazdą, a sztywnym, sportowym prowadzeniem, jest szeroki wachlarz opcji wyboru.

 

Elektroniczna platforma podwozia EFP steruje pracą amortyzatoróww milisekundowych cyklach. Zaawansowana technicznie jednostka sterująca gromadzi kompleksowe informacje dotyczące ruchu samochodu oraz dane pochodzące z systemów sterujących pracą poszczególnych komponentów podwozia. Na ich podstawie szybko oblicza i precyzyjnie koordynuje optymalne funkcjonowanie tych komponentów. Obok sterowania pracą amortyzatorów, EFP kontroluje też funkcjonowanie opcjonalnego, sportowego mechanizmu różnicowego. Praca tego mechanizmu oraz praca dynamicznego układu kierowniczego, zintegrowane są
z kolei z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Oprócz tego, system ten ma również wpływ na działanie przepustnicy, automatycznej skrzyni biegów tiptronic, wspomagania kierownicy oraz wielu innych modułów technicznych. By uzyskać satysfakcjonujące dla siebie ustawienia, kierowca przełączać może pomiędzy trybami: comfort, auto, dynamic, efficiency oraz individual – ten ostatni wyłącznie
w zestawieniu z systemem nawigacji MMI.

 

Standardowo, Audi S5 Coupé i S5 Sportback wyposażane są w 18-calowe felgi i opony w rozmiarze 245/40. Opcjonalnie zamówić można felgi 19-calowe, z oponami 255/35. Oprócz tego, w ofercie Audi sport dla obu S5 TDI znajdziemy 20-calowe felgi i opony 265/30. Hamulce pojazdu są równie duże i mocne. Wentylowane tarcze hamulcowe przedniej osi mają 375 mm średnicy. Obejmują je czarne (opcjonalnie czerwone), sześciotłoczkowe, stałe zaciski z logo S. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC jest bardzo precyzyjny, a kierowca może go częściowo lub zupełnie wyłączyć.

 

Stylistyka: czysto sportowa

 

 

Duże powierzchnie, ostre krawędzie i ekscytująca gra świateł i cieni – stylistyka zewnętrzna Audi S5 osadzona jest w progresywnym języku stylistycznym Audi. Ciągła linia ramion, która w S5 Coupé i w S5 Sportback unosi się dynamicznie nad nadkolami, jest wizualnym sygnałem, że samochód wyposażony jest w stały napęd na cztery koła quattro.

 

Szeroka i nisko osadzona osłona chłodnicy Sigleframe ustrukturyzowana jest przez trójwymiarowe, aluminiowe żebra, a po obu jej stronach znajdziemy standardowe, diodowe reflektory przednie. Przedni zderzak jest również trójwymiarowy i mocno wyprofilowany. Stylistyczne klamry w kształcie litery C otaczają duże, pięciokątne wloty powietrza, częściowo wypełnione kratownicami w kształcie plastra miodu. Oddzielne otwory przy ich zewnętrznych krawędziach kierują część strumienia powietrza do wnętrza nadkoli. Powietrze to opływa bezpośrednio koła, poprawiając w ten sposób aerodynamikę. Poziomy splitter w kolorze aluminium, który znajdziemy u dołu przedniego zderzaka, zamyka całą dolną krawędź przodu pojazdu.

 

Gdy patrzymy na samochód z boku, najbardziej rzucającymi się w oczy jego elementami są lusterka zewnętrzne i ich obudowy w kolorze aluminium oraz mocno wyprofilowane progi. Do pokrywy bagażnika zarówno S5 Coupé, jak i S5 Sportback, na stałe przymocowany jest spojler tylny. W powierzchni tylnego zderzaka znajdziemy również kratownicę o formie plastra miodu. Wkładka dyfuzora w kolorze czarnego tytanu obejmuje dwie podwójne końcówki układu wydechowego. Do wyboru jest dziewięć kolorów lakieru nadwozia w tym szary Quantum, szary Daytona i niebieski Turbo.

 

Sportowy charakter obu modeli S objawia się również w ich wnętrzu. Stylistykę charakteryzują poziome linie. Szerokie pasmo nawiewów, elegancki panel obsługi klimatyzacji oraz duże powierzchnie dekoracyjnych paneli, definiują układ deski rozdzielczej. Gdy złożone są oparcia tylnych foteli, przestrzeń bagażowa Audi S5 Sportback TDI wynosi 1300 litrów. Oba modele S5 dostępne są opcjonalnie
z elektrycznym otwieraniem pokrywy bagażnika ruchem stopy.

 

Od podsufitki aż do dywaników – wnętrze samochodu zdominowane jest przez kolor czarny. Pokrycia foteli – opcjonalnie z kontrastowymi przeszyciami – dostępne sąw wersji połączenia skóry i Alcantary lub w całości z najwyższej jakości skóry Finenappa. Kupujący mogą wybrać tu jeden z trzech kolorów: czarny, szary Rotor i czerwony Magma (ten tylko dla skóry Finenappa). Standardowo, na sportowych fotelach wytłoczono logo S. Opcjonalnie dostępne są też profilowane fotele supersportowe ze zintegrowanym zagłówkiem, przeszyciem w kształcie rombów oraz z funkcją masażu. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce, na ekranie systemu MMI pojawia się komunikat powitalny z logo S5. Podświetlane listwy progowe, sportowa, wielofunkcyjna kierownica skórzana plus oraz obręcz przy dźwigni zmiany biegów skrzyni tiptronic, mają logo S z charakterystycznym czerwonym rombem. Pedały oraz podparcie lewej nogi zrobione są ze stali nierdzewnej, a ozdobne panele
z matowego, szczotkowanego aluminium lub opcjonalnie z karbonu Atlas.

 

Sterowanie i infotainment: dobrze skomunikowane

 

 

System MMI na pokładzie modeli S5 posiada nowoczesną logikę sterowania. Jego płaska hierarchia działa niczym hierarchia nowoczesnego smartfona. Znajdziemy tu m.in. inteligentną funkcję wyszukiwania tekstowego. Funkcja sterowania głosem rozpoznaje hasła i komendy wydawane językiem potocznym. Opcjonalny, wirtualny kokpit Audi virtual cockpit (tylko w połączeniu z systemem MMI navigation plus), na swym 12,3-calowym ekranie prezentuje wszystkie kluczowe informacje dotyczące pojazdu. Jednym z trzech widoków, które może wybrać kierowca, jest widok S, w którego centrum znajduje się duży obrotomierz. Opcjonalny wyświetlacz danych na szybie na wprost wzroku kierowcy head-up display, pokazuje dane na przedniej szybie w postaci symboli i cyfr.

 

System infotainment w modelach S jest systemem modułowym, a jego najbardziej rozbudowaną wersją jest nawigacja MMI navigation plus z modułem MMI touch i z 8,3-calowym monitorem. Obrotowy przycisk ma na swej powierzchni dotykowy panel, umożliwiający powiększanie i pomniejszanie widoku na ekranie, przewijanie list oraz wprowadzanie symboli. System wyposażony jest też w moduł sprzętowy Audi connect łączący samochód z internetem z wykorzystaniem standardu LTE oraz zapewniający na pokładzie samochodu bezprzewodowe połączenie z internetem – hotspot Wi-Fi. Moduł dostarcza również do samochodu całą gamę usług z portfolio Audi connect począwszy od informacji online na temat ruchu drogowego,a skończywszy na funkcjach zdalnego sterowania. Własnego smartfona z samochodem połączyć można przy pomocy darmowej aplikacji myAudi.

 

Opcjonalny system Audi phone box przy pomocy komunikacji bliskiego zasięgu łączy smartfona z anteną samochodową oraz ładuje go indukcyjnie w standardzie Qi. Miłośnicy dobrego sprzętu hi-fi wybrać mogą system muzyczny Bang & Olufsen Sound System z trójwymiarowym dźwiękiem. Interfejs – Audi smartphone interface, przenosi na pokład samochodu systemy Apple CarPlay
i Android Auto (dla telefonów wyposażonych w systemy operacyjne iOS i Android).

 

Systemy wsparcia kierowcy: komfort i bezpieczeństwo

 

Dzięki szerokiej gamie systemów wsparcia kierowcy, prowadzenie S5 Coupé TDI i S5 Sportback TDI jest jeszcze bardziej komfortowe i bezpieczne. Niektóre z rozwiązań dostępne są tu standardowo. Systemy opcjonalne mogą być zebrane w jeden z trzech pakietów: „Parking”, „Miasto” i „Podróż”. Najważniejsze z nich to adaptacyjny tempomat z asystentem jazdy w korkach, asystent unikania kolizji, asystent skrętu oraz asystent ruchu poprzecznego z tyłu pojazdu.

 

Obie wersje Audi S5 TDI na europejskim rynku dostępne będą już w maju 2019 r.

 

Dane dotyczące zużycia paliwa:

 

  • Audi S5 Coupé TDI

Łączne zużycie paliwa w l/100 km: 6,2; łączna emisja CO2 w g/km: 163 - 161; Dane dotyczące zużycia paliwa oraz emisji CO2 oraz klasy wydajności podane
w przedziałach zależą od rozmiarów zamontowanych felg i opon.

 

  • Audi S5 Sportback TDI

Łączne zużycie paliwa w l/100 km: 6,2; łączna emisja CO2 w g/km: 163 - 161; Dane dotyczące zużycia paliwa oraz emisji CO2 oraz klasy wydajności podane
w przedziałach zależą od rozmiarów zamontowanych felg i opon.

 

Zdjęcia i dodatkowe informacje znajdą Państwo na stronie www.audi.press-bank.pl



Źródło: Audi, Mototarget.pl

 Pisaliśmy również
» Nowa wersja Audi Q7: przeskok na wyższy poziom
» Audi Sport po raz piąty wygrywa 24-godzinny wyścig na torze Nurburgring

Zdjęcia do bezpłatnego wykorzystania w celach prasowych:

Audi S5 teraz z silnikiem TDI!:
w lewo
Audi S5 2019
© Audi
Audi S5 2019
© Audi
Audi S5 2019
© Audi
Audi S5 2019
© Audi
Audi S5 2019
© Audi
Audi S5 2019
© Audi
Audi S5 2019
© Audi
w prawo
 Inne artykuły
» Nowa wersja Audi Q7: przeskok na wyższy poziom 2019-06-26
  Audi Q7 2019 Audi Q7 przeszło gruntowną aktualizację, zarówno wizualną, jak i techniczną. Prezentuje nową stylistykę rodziny Q i oprócz przestronności oferuje też wysoką dynamikę i doskonały komfort. Technika mild-hybrid, cyfrowa koncepcja obsługi oraz opcjonalne reflektor... więcej »

» Nowa Kia XCeed: miejski crossover, który łączy zalety SUV-ów i aut kompaktowych 2019-06-26
  Kia XCeed 2019 Nowy crossover marki Kia, tzw. CUV (od Crossover Utility Vehicle), prezentuje się bardziej dynamicznie niż klasyczne SUV-y, ale oferuje równie przestronne wnętrze jak one. Podwyższona pozycja za kierownicą w Kia XCeed zapewnia przy tym lepszą widoczność zza ki... więcej »

» Garmin Camper: zaawansowana nawigacja dla entuzjastów kamperów i przyczep kempingowych 2019-06-26
  Garmin Camper 785 Garmin zaprezentował urządzenie Camper 785. To oparta na GPS nawigacja samochodowa, oferująca specjalne ułatwienia przeznaczone dla osób podróżujących kamperami oraz zestawami z przyczepami kempingowymi. Nawigacja zyskała dodatkową funkcję w postaci wideorejes... więcej »

» Samochód kontra piasek. Jak wygrać pojedynek z suchą piaszczystą nawierzchnią w letni upał? 2019-06-26
  SEAT piasek Przed nami rekordowe letnie temperatury. Umiejętność bezpiecznej jazdy po suchej, piaszczystej nawierzchni przydaje się obecnie nie tylko rajdowcom na pustynnych bezdrożach, ale również każdemu kierowcy wyjeżdżającemu za miasto. Niektóre polne i leśne trasy w ... więcej »

» Nowy crossover Ford Puma – kiedy wejdzie do sprzedaży i co oferuje? 2019-06-26
  Ford Puma 2019 Ford zaprezentował dziś zupełnie nowy model Puma – kompaktowego crossovera zainspirowanego stylem pojazdów SUV, łączącego oszałamiający wygląd zewnętrzny, największą w swojej klasie pojemność bagażnika oraz 48-woltowy, miękki hybrydowy układ napędowy. ... więcej »

» Audi Sport po raz piąty wygrywa 24-godzinny wyścig na torze Nurburgring 2019-06-25
  Audi Nurburgring 2019 Czterdziesta siódma edycja 24-godzinnego wyścigu na torze Nürburgring, aż do ostatniej sekundy była niezmiernie ekscytująca. Po niezwykle burzliwym ostatnim etapie zmagań, Audi R8 LMS z numerem 4 wygrało starcie z ubiegłorocznym zwycięzcą, zespołem Porsche, za... więcej »

» Ciężki dzień dla Audi Sport ABT Schaeffler 2019-06-25
  Audi Sport ABT Schaeffler 2019 W sobotę, podczas wyścigu Formuły E rozgrywanego po raz pierwszy w stolicy Szwajcarii Bernie, oba bolidy Audi Sport ABT Schaeffler zdobyły punkty. Jednak w rywalizacji o tytuł mistrzowski tej serii wyścigów, team Audi musiał pogodzić się z porażką.... więcej »

» Nowy Passat może jeździć na prąd, poruszać się częściowo autonomicznie i na życzenie łączyć się z Internetem 2019-06-25
  Passaty 2019 Volkswagen wprowadził do sprzedaży nowego Passata – model jeszcze bardziej zaawansowany technologicznie. Zmiany wprowadzone w aucie –sprzedanym dotąd na świecie w liczbie ponad 30 milionów egzemplarzy, co sprawiło, że jest ono najpopularniejszym pr... więcej »

» Volkswagen zamierza uruchomić w Europie 36.000 punktów ładowania samochodów elektrycznych! 2019-06-25
  Volkswagen ID.3 stacja ladowanie Volkswagen zamierza szybko doprowadzić do przełomu w dziedzinie samochodów elektrycznych i wzmacnia wysiłki w zakresie budowy infrastruktury zasilania. W całej Europie koncern wybuduje do 2025 roku łącznie 36.000 punktów ładowania, 11.000 z nich stworzy marka ... więcej »

» Audi Tradition z niecierpliwością oczekuje na rajd rozgrywany na rodzimym terenie 2019-06-25
  Audi Tradition 2019 W dniach od 27 do 29 czerwca, Audi Tradition świętować będzie w swym rodzimym regionie. W tych dniach odbędzie się czternasta edycja rajdu klasyków Donau Classic. Na kolejnych etapach zlokalizowanych w przepięknych okolicach Donaumoos, Altmühltal i Hallertau, ... więcej »

» Audi i Sony Pictures Entertainment elektryzują w nowym filmie 2019-06-25
  Audi i Sony Pictures Audi połączyło siły z Sony Pictures Entertainment i jeszcze przed lipcową premierą filmu „Spider-Man: Daleko do domu” pokazało jego ekskluzywny zwiastun.... więcej »

» Mazda CX-30 – już wiemy, ile kosztuje nowy SUV Japończyków 2019-06-25
  Mazda CX-30 Pół roku po polskiej premierze Nowej Mazdy 3, pierwszego modelu nowej generacji samochodów, Mazda Motor Poland ujawnia wyposażenie i ceny kompaktowego SUV-a nowej generacji – Mazdy CX-30. Sprzedaż wersji z silnikiem 2.0 SKYACTIV-G rozpocznie się już w li... więcej »

» Historia rzędowych 4-cylindrowych silników Honda 2019-06-24
  Honda CB650R 2019 Modele opisane poniżej przedstawiają długą historię silników rzędowych 4-cylindrowych Honda w gamie CB, począwszy od wprowadzenia CB750, aż do wydania w 2019 roku modelu CB650R Neo Sports Café.... więcej »

» Nowy Wiceprezes SEAT-a ds. finansów 2019-06-24
  Carsten Isensee Carsten Isensee został mianowany nowym Wiceprezesem ds. finansów SEAT-a i 1 czerwca 2019 roku rozpoczął pracę jako członek Komitetu Wykonawczego spółki. Przejął obowiązki Holgera Kintschera, który będzie od teraz pełnił funkcję szefa finansów i IT w Volkswagen... więcej »

» Renault i Nissan jako pierwsi producenci samochodów będą współpracować z firmą Waymo we Francji i w Japonii nad usługami mobilności bez kierowcy 2019-06-24
  Renault Nissan Groupe Renault, Nissan Motor Co. i Waymo – liderzy w swoich dziedzinach – zawarli na okres wstępny umowę na wyłączność w celu zbadania wszystkich aspektów związanych z usługami umożliwiającymi przewóz pasażerów i realizację dostaw we Francji i w Ja... więcej »

» Dlaczego środki do dezynfekcji rąk i kremy do opalania mogą być szkodliwe dla Twojego samochodu? 2019-06-24
  Ford kremy Kupowane w coraz większych ilościach środki do dezynfekcji rąk i kremy przeciwsłoneczne z mocnym filtrem mogą dobrze służyć naszemu zdrowiu i być szkodliwe dla naszych samochodów. Substancje chemiczne, występujące w niektórych takich produktach mogą reagować n... więcej »

» SEAT pierwszym motoryzacyjnym partnerem jednego z największych festiwali muzycznych w Polsce 2019-06-24
  Opener Festival SEAT jest pierwszą marką motoryzacyjną, jaka zaistnieje w przestrzeni kultowego festiwalu muzycznego. Współpraca SEAT-a z Open’er Festival jeszcze bardziej zbliża energiczną markę rodem z Barcelony do młodych uczestników festiwalu przez unikalne emocje t... więcej »

» Volkswagen obejmuje udziały w Northvolt AB 2019-06-19
  Volkswagen fabryka Zwickau Volkswagen AG zainwestuje 900 milionów euro we wspólną z firmą Northvolt AB działalność w zakresie akumulatorów. Część tej kwoty zostanie przeznaczona na utworzenie spółki joint venture ze szwedzkim producentem, część zostanie zainwestowana bezpośrednio w Nort... więcej »

» BMW serii 8 - teraz także w wersji czterodrzwiowej! 2019-06-19
  BMW serii 8 Gran Coupe 2019 Od września 2019 roku na rynku w końcu pojawi się czterodrzwiowa odmiana "ósemki". Na początku będzie dostępna w czterech wersjach silnikowych o mocach od 320 do 530 KM. ... więcej »

» Można już zamawiać nowego VW Passata |VW Passat 2019 CENNIK 2019-06-19
  Passat 2019 Nowy Passat, najpopularniejszy na świecie samochód klasy średniej, stanowi wzorzec innowacyjności w swoim segmencie, już dziś oferując technologię jutra. Zastosowano w nim najbardziej zaawansowane rozwiązania, takie jak matrycowe reflektory, pojemnościowa kier... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110
Wyświetlane: 0 - 20 z 22194 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imię jego… Kona
© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |