FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1686 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1141 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
HONDA CRF450L 2020
  Dodano: 2019-05-08
Wyświetlono: 152 razy
HONDA CRF450L 2020
Korzystając z crossowego modelu CRF450R jako bazy, zbudowano nowy „cywilny” motocykl terenowo-drogowy, którego ponadprzeciętnie wytrzymałe podwozie ma za zadanie zapewnić maksimum przyczepności opon, by jak najlepiej wykorzystać mocny silnik w pełnym zakresie jego obrotów. Trwałe, wysokiej jakości części i długie okresy między obsługowe pozwalają na wolną od problemów jazdę i budują zaufanie do dosiadanej maszyny. Oprócz czerwonej kolorystyki Extreme Red. teraz dostępny także w nowej, atrakcyjnej, czarnej kolorystyce „stealth black”
foto © Honda

1. Wstęp

 

Prawdziwy motocykl terenowo-drogowy powinien mieć wiele zalet. W terenie musi być lekki, musi dysponować solidnym zawieszeniem i być poręczny podczas, gdy jazda robi się trudniejsza. Jego silnik musi zapewniać odpowiednią moc i moment obrotowy od niskich do wysokich obrotów – praktycznie w całym zakresie prędkości obrotowych silnika, powinna to być moc pozwalająca kierowcy na wykorzystanie całej dostępnej przyczepności tylnego koła, niezależnie od warunków terenowych.

 

Wszystkie atrybuty, dzięki którym jazda w terenie jest świetną zabawą sprawiają także, że motocykl jest naprawdę użyteczny w mieście. Wąska i zwinna maszyna terenowo-drogowa przeciska się z łatwością przez uliczne korki, amortyzuje nierówności na wyboistych drogach i z łatwością zostawia za sobą cały miejski ruch dzięki świetnym przyspieszeniom na dobrze zestopniowanych niskich biegach. Taki motocykl musi też być niezawodny, z odpowiednio dobranym harmonogramem przeglądów serwisowych.

 

Najlepszą bazą dla motocykla terenowo drogowego jest maszyna zbudowana do startu w wyścigach. Po drodze jest jednak kilka czynników wymagających starannego rozważenia. Osiągi motocykla wyścigowego wiążą się z wykonywaniem w krótkich odstępach licznych czynności serwisowych, które byłyby po prostu zbyt kłopotliwe dla wielu osób traktujących jazdę w terenie jako hobby i które po prostu chcą nacisnąć przycisk i jechać – za każdym razem i bez żadnych kłopotów. Co więcej, słabymi stronami pobieżnie „ucywilizowanego” motocykla wyścigowego mogą okazać się kluczowe elementy niezbędne do jazdy drogowej, jak światła, wskaźniki, stacyjka, jeśli nie będą tak przyjazne dla użytkownika i trwałe, jak w typowym motocyklu skonstruowanym od początku do jazdy po drogach publicznych.

 

Honda rozumie te problemy, więc chcąc wyprodukować motocykl terenowo-drogowy, który silnie bazuje na podstawowych osiągach maszyny wyścigowej, ale z „ucywilizowanym” harmonogramem obsługowym i wysokiej jakości osprzętem niezbędnym w ruchu drogowym, zdecydowała się na motocykl-crossowy CRF450R jako punkt wyjściowy do rozpoczęcia prac nad stworzeniem nowego modelu CRF450L. 

 

W wyniku tego powstał rasowy wyścigowy CRF (jego wygląd nie pozostawia wątpliwości), ale przystosowany i odpowiednio zmodyfikowany, by uczynić go zarówno pojazdem drogowym, jak i wyjątkowo sprawnym motocyklem terenowym. W tej postaci CRF450L staje się wyjątkowym połączeniem motocykla zapewniającego świetną zabawę w terenie z pojazdem doskonale nadającym się do jazdy drogowej. Uwzględniając inżynierską perfekcję Hondy i jakość wykonania jej motocykli, otrzymujemy pewność wspaniałej zabawy na wiele lat.

 

 

2. Opis modelu

 

W przypadku CRF450L podróż od motocykla całkowicie wyścigowego do motocykla na drogi publiczne była szczegółowo zaplanowana. Dopuszczenie motocykla do ruchu drogowego wymagało spełnienia wymogów normy EURO4, natomiast z punktu widzenia trwałości i użyteczności, szczególnej uwagi wymagała moc silnika i niektóre charakterystyki motocykla.

 

W rezultacie powstał motocykl, który wciąż jest prawdziwym CRF450R; ale cichszym, zarówno mechanicznie od strony podwozia i silnika, jak i dzięki nowemu układowi wydechowemu. Mapy wtrysku paliwa, jak i zapłonu są teraz zarządzane przez sondę Lambda; stopień sprężania został obniżony, a masę wału korbowego zwiększono, by ułatwić operowanie przepustnicą. Skrzynia biegów jest sześciobiegowa, by ułatwić jazdę drogową na dłuższych odcinkach, a 18-calowe tylne koło wyposażono w tłumik drgań łańcucha.

 

Plastikowe elementy zapożyczono wprost z CRF450R, całe oświetlenie wykonano w technice LED, w tym przedni reflektor zapewniający wiązkę z wyraźnym snopem światła. Zwiększona objętość zbiornika paliwa wykonanego z tytanu wydłuża zasięg między tankowaniami, a wszystkie elementy, które sprawiają, że CRF450L może być sprzedawany jako motocykl homologowany do jazdy po drogach publicznych, jak choćby prędkościomierz, czy sygnał dźwiękowy, są wyposażeniem standardowym.

 

3. Kluczowe elementy

 

3.1 Silnik

 

  • Oparty na CRF450R, z pierwszym dużym serwisem po 32000 km.
  • Silnik spełniający normę EURO4 wyposażono w elektryczny rozrusznik.
  • Większa bezwładność wału korbowego ułatwia jazdę i poprawia wyczucie przyczepności tylnego koła.
  • 6-biegowa skrzynia biegów.

 

Zaadoptowanie podwozia crossowego CRF450R do użycia w motocyklu terenowo drogowym było stosunkowo proste, za to silnik o pojemności 449 centymetrów sześciennych potrzebował więcej uwagi ze strony inżynierów Hondy. Wymagania były następujące: należało spełnić normę emisji EURO4 i normy dotyczące hałasu, a ponadto należało ucywilizować wyścigowy silnik tak, by nie sprawiał problemów kierowcom niezależnie od stylu jazdy i doświadczenia w wielu różnych sytuacjach, zarówno na drodze, jak i w terenie.

 

Podstawowa architektura czterozaworowej jednostki napędowej z rozrządem Unicam pozostała identyczna, jak w CRF450R, ale wiele szczegółów zostało zmienionych, by służyć nowej, bardziej wszechstronnej roli motocykla. Masa wału korbowego została zwiększona, powodując wzrost jego momentu bezwładności o 13%, co dla kierowcy oznacza bardziej przewidywalne zmiany momentu obrotowego i reakcje na zmiany położenia przepustnicy. Fazy rozrządu zostały zmienione w celu uzyskania szerszego, bardziej płynnego rozkładu mocy i momentu obrotowego. Skrzynia biegów jest teraz sześciobiegowa, zamiast pięciobiegowej, co pozwoliło na dodanie biegu przeznaczonego do jazdy drogowej. Z lewej i z prawej strony silnika pojawiły się zewnętrzne osłony zmniejszające hałas.

 

Motocykl otrzymał nieco mocniejszy alternator ACG, aby zapewnić moc elektryczną dla świateł LED i utrzymać ładowanie akumulatora podczas jazdy przy niskich obrotach silnika. Zastosowano akumulator o dużej pojemności.

 

 

Średnica cylindra i skok tłoka pozostały takie, jak w silniku CRF450R i wynoszą 96 mm x 62.1 mm, ale tłok zaopatrzono w trzy pierścienie zamiast dwóch, co służy większej trwałości silnika. Stopień sprężania wynosi 12,0:1 (w porównaniu do 13,5:1 w CRF450R). Przeprojektowany airbox obsługuje system wtrysku paliwa PGM-FI, zarządzany przez czujnik lambda umieszczony w dużej pojedynczej komorze wydechu (zastępującej krótką podwójną konstrukcję CRF450R). System wtryskiwania powietrza (AI) i katalizator skutecznie oczyszczają gazy spalinowe.

 

Czterozaworowa głowica cylindra Unicam otrzymała palcowe dźwigienki dla zaworów wlotowych. Dla zaworów wlotowych wznios wynosi 7.7 mm, dla zaworów wylotowych 6,7 mm. Średnica zaworów ssących wynosi 38 mm. Sprężyny zaworowe mają w przekroju kształt owalny, kąt odchylenia zaworów wlotowych wynosi 9°, w przypadku zaworów wylotowych jest to10,5°.

 

Zastosowano 7-tarczowe sprzęgło z 2-milimetrową płytą sprzęgłową skutecznie rozpraszającą ciepło. Sprężyny dociskowe zapewniają pewne i skuteczne zasprzęglenie. Przednia zębatka, to 13T, natomiast tylna to 51T.

 

Maksymalna moc silnika wynosi 18,4 kW, a maksymalny moment obrotowy osiąga 32 Nm. Z punktu widzenia użytkownika, który jazdę w terenie traktuje jako hobby, bardzo ważna jest niezawodność motocykla oraz przebiegi międzyserwisowe. W tym miejscu jakość wykonania i konstrukcji CRF450L dają o sobie wyraźnie znać. Motocykl pokona 32000 km pomiędzy głównymi serwisami, a olej filtra powietrza i filtr oleju należy wymieniać co 1000 km.

 

3.2 Podwozie

 

  • Podwozie zapożyczono z modeluCRF450R, jedynie z niewielkimi modyfikacjami uwzględniającymi przeznaczenie motocykla także do ruchu drogowego.
  • Pełne oświetlenie LED, zwiększona pojemność zbiornika paliwa i stopka boczna.
  • Większa objętość układu chłodzenia i wentylator elektryczny.
  • Stylizacja możliwie dokładnie odpowiadająca CRF450R.

 

Po gruntownym przekonstruowaniu w 2016 roku, podwozie CRF450R idealnie nadawało się do rozpoczęcia pracy nad CRF450L, ze zmianami dostosowującymi je do znacznie szerszego zakresu zastosowań motocykla, a szczególnie do normalnego ruchu drogowego.

 

Po pierwsze, zwężająca się podwójna aluminiowa rama kołyskowa została nieco poszerzona między punktami mocowania wahacza, aby umożliwić montaż silnika o większej szerokości wynikającej z zastosowania 6-biegowej skrzyni biegów. Główka ramy została zmodyfikowana, by umożliwić montaż blokady kierownicy, a aluminiowy wahacz wypełniono uretanem, aby zredukować hałas. Tylna rama pomocnicza jest zasadniczo taka sama jak w CRF450R, z punktami mocowania dostosowanymi do tylnego światła i pojedynczego tłumika wydechu z prawej strony.

 

Kąt główki ramy i wyprzedzenie wynoszą odpowiednio 28,5°/122 mm, a rozstaw osi i 1500 mm, o 18 mm więcej niż w CRF450R, celem podwyższenia stabilności jazdy. Zarówno w wersji R, jak i L wyprzedzenie widelca wynosi 22 mm. Masa motocykla z uzupełnionymi płynami wynosi 130,8 kg; wysokość siedziska 940 mm.

 

Widelec USD Showa ze stalowymi sprężynami i goleniami 49 mm posiada regulację napięcia wstępnego i tłumienia dobicia, natomiast z tyłu pracuje całkowicie regulowany amortyzator Showa w układzie Pro-Link. Z przodu tarcza typu „wave” o średnicy 260 mm zapewnia efektywne odprowadzanie ciepła, pozwala na efektowne hamowanie i wyczucie działającego na nią dwutłoczkowego zacisku hamulcowego. Tylne koło hamowane jest tarczą „wave” o średnicy 240 mm współpracującą z jednotłoczkowym zaciskiem hamulcowym.

 

W modelu CRF450R stosuje się 19-calowe tylne koło, natomiast CRF450L otrzymał koło 18-calowe (w celu dopasowania do opon enduro), z dodatkowym tłumikiem drgań, który absorbuje szarpnięcia łańcucha. Uszczelniony łańcuch 520 jest chroniony plastikową osłoną. Przednie koło ma obręcz o średnicy 21 cali, obie obręcze zostały wykończone w kolorze czarnym. Opony mają wymiary 80/100-21 z przodu i 120/80-18 z tyłu.

 

Styl CRF450L jest wiernym odzwierciedleniem stylu CRF450R. Z motocykla CRF450R przejęto bez zmian tylny błotnik, boczne panele i dolną płytę osłaniającą silnik. Za smukłymi owiewkami bocznymi schowano większą chłodnicę i wentylator elektryczny. Wszystkie światła (w tym kierunkowskazy i podświetlenie tablicy rejestracyjnej) są wykonane w technice LED. Prędkościomierz, sygnał dźwiękowy, włącznik świateł hamowania oraz lusterka pozwalają spełnić wymogi homologacyjne, a stopka boczna zwiększa wygodę użytkowania motocykla. CRF450R korzysta z 6,3-litrowego zbiornika paliwa wykonanego z tytanu, natomiast w CRF450L zwiększono pojemność zbiornika o 1,3 litra, do 7,6 l. Wlew paliwa jest zamykany kluczykiem.

 

4. Dane techniczne

 

SILNIK

 

Typ

Chłodzony cieczą 4-suwowy, jednocylindrowy uni-cam

Pojemność skokowa

449 cm3

Średnica cylindra i skok

96,0 mm x 62,1 mm

Stopień sprężania

12,0:1

SYSTEM PALIWOWY

 

Zasilanie

Wtrysk paliwa PGM-FI

Pojemność zbiornika paliwa

7,6 litra

INSTALACJA ELEKTRYCZNA

 

Zapłon

Elektroniczny CDI

Rozrusznik

Elektryczny

UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU

 

Typ sprzęgła

Mokre wielopłytkowe

Typ skrzyni biegów

Manualna, sekwencyjna

Przekładnia główna napędowa

Łańcuchowa

RAMA

 

Typ

Aluminiowa podwójna kołyskowa

PODWOZIE

 

Wymiary (dł. x szer. x wys.)

2280 mm x 825 mm x 1260 mm

Rozstaw osi

1500 mm

Kąt pochylenia kolumny

28,5° 

Wyprzedzenie

122 mm

Wysokość siedziska

940 mm

Prześwit

315 mm

Masa własna

130,8 kg

ZAWIESZENIE

 

Przednie

Widelec Showa USD 49 mm

Tylne

Typu Pro-Link z pojedynczym amortyzatorem Showa oraz pełną regulacją

KOŁA

 

Przednie

Aluminiowe szprychowe

Tylne

Aluminiowe szprychowe

Opona przednia

80/100-21

Opony tylne

120/80-18

HAMULCE

 

Przednie

Pojedyncza tarcza

Tylne

Pojedyncza tarcza

 

Wszystkie dane techniczne należy traktować jako wstępne i podlegające korektom bez wcześniejszego powiadomienia.



Źródło: Honda, informacja Mototarget.pl

 Inne artykuły
» Ford zwiększy zaangażowanie w rynek gier komputerowych 2019-08-16
  Ford Gamescome 2019 Ford przedstawi w przyszłym tygodniu podczas Gamescom informacje dotyczące zaangażowania firmy w e-sport – nową dziedzinę, opanowującą Internet i największe sportowe areny, dzięki zainteresowaniu milionów ludzi na całym świecie.... więcej »

» Nowy Passat w bazowej wersji Essence już od 99 990 złotych 2019-08-15
  Passat 2019 Oferta nowego Passata uległa poszerzeniu. Początkowo dostępne były dwie droższe odmiany modelu – Business i Elegance, teraz ofertę uzupełnia podstawowa, która nosi nazwę Essence. Passat Essence może być napędzany jednym z dwóch 150-konnych silników do wy... więcej »

» Najmocniejsze Porsche Cayenne to hybryda plug-in! 2019-08-13
  Cayenne Turbo S E-Hybrid Porsche nadal konsekwentnie koncentruje się na elektromobilności – po linii modelowej Panamera teraz również gama Cayenne wzbogaca się o flagowy wariant w postaci hybrydy plug-in. Cayenne Turbo S E-Hybrid oraz Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé czerpią swoją... więcej »

» Dobra passa marki Peugeot na polskim rynku 2019-08-13
  Peugeot 2008 2019 Odnowiona gama, dwie głośne premiery ostatnich miesięcy: nowy PEUGEOT 508 oraz 508 SW – marka PEUGEOT budzi coraz większe zainteresowanie wśród polskich klientów, co znajduje odzwierciedlenie w jej wynikach handlowych. W lipcu marka spod znaku lwa przekr... więcej »

» Volkswagen najpopularniejszą marką wśrod Polaków 2019-08-13
  vw passat1 Statystyki sprzedaży nowych aut nie do końca odzwierciedlają rzeczywistość w kwestii zamiłowania obywateli do danych marek, ponieważ to samochody używane nadal stanowią zdecydowaną większość pojazdów rejestrowanych w Polsce. Jakie auta najchętniej rejestrują P... więcej »

» W lipcu 2019 Audi dostarczyło swym klientom 155 350 samochodów 2019-08-13
  Audi 2019 Audi wyniki finansowe W lipcu Audi dostarczyło klientom na całym świecie 155 350 samochodów. Odzwierciedla to niestety spadek o 6,1 procent w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, kiedy to na sprzedaż ogromny wpływ wywarły efekty związane z wprowadzeniem cyklu testowego... więcej »

» Volvo Cars odnotowuje 7,1 procent wzrostu sprzedaży globalnej w lipcu 2019-08-13
  Volvo 2019 Globalna sprzedaż Volvo Cars stale rośnie. W lipcu 2019 roku o 7,1 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Łączna sprzedaż w ciągu miesiąca wyniosła 54 546 samochodów. Wszystkie regiony Chin, USA i Europy odnotowały wzrost sprzedaży.... więcej »

» XCeed – czyli crossover, którego Kia nie miała w planach 2019-08-12
  Kia XCeed 2019 O tym jak i dlaczego powstał XCeed – najnowszy model należący do rodziny Ceed, która składa się z pięciodrzwiowego hatchbacka, przestronnego kombi i shooting brake'a o nazwie ProCeed – opowiada film (udostępniony pod koniec artykułu) oraz książka, ... więcej »

» Volvo znów produkuje auta opancerzone 2019-08-08
  Volvo opancerzone Pierwszym samochodem w ramach nowej serii będzie Volvo XC90 Armored, jakie zbuduje dział samochodów specjalnych Volvo Cars. Kolejne modele już są w planach.... więcej »

» PSA oraz CTAG i miasto Vigo po raz pierwszy testują systemy jazdy autonomicznej skomunikowane z infrastrukturą miejską 2019-08-08
  Citroen autopilot PSA autopilot autonomiczna jazda Organizacja CTAG1, Groupe PSA i miasto Vigo będą testować po raz pierwszy w środowisku miejskim technologie łączności na potrzeby rozwoju zautomatyzowanych funkcji samochodów. Celem jest weryfikacja skutecznej komunikacji między samochodami a infrastrukturą w ... więcej »

» IQ.DRIVE i Offroad – nowe wersje specjalne wybranych modeli Volkswagena z roku modelowego 2020 2019-08-08
  IQ.DRIVE Wraz z wprowadzeniem nowego Passata, wszystkie zaawansowane systemy asystujące Volkswagena są skupione pod jedną nazwą – IQ.DRIVE. Technologiczne rozwiązania IQ.DRIVE zapewniają kierowcom najwyższy stopień komfortu i bezpieczeństwa podczas jazdy. Należą ... więcej »

» Który model Forda najlepiej sprzedaje się w Polsce? 2019-08-07
  Focus 2019 Poniżej opublikowaliśmy zestawienie modeli samochodów osobowych i dostawczych marki Ford, które aktualnie cieszą się największym wzięciem klientów na rynku europejskim.... więcej »

» Jak przygotować samochód na wyjazd wakacyjny? 2019-08-07
  Volvo wakacje Przyszedł ten długo wyczekiwany moment – zaczęły się wakacje! Do wyjazdu na upragniony odpoczynek musimy się wcześniej odpowiednio przygotować. Jak zaplanować podróż? Co powinniśmy sprawdzić w samochodzie, aby na wakacyjne wojaże wybrać się bez stresu i ... więcej »

» Volvo Cars Tech Fund inwestuje w dwa izraelskie start-upy MDGo i UVeye 2019-08-07
  Volvo Cars Tech Fund Volvo Cars zainwestowało środki w dwa bardzo obiecujące izraleskie start-upy, poprzez Volvo Cars Tech Fund, spółkę, która jest kapitałową odnogą szwedzkiego producenta.... więcej »

» Mistrz gry w padla kontra wyzwanie CUPRY 2019-08-07
  Fernando Belasteguin Fernando Belasteguín, światowy mistrz padla, a także ambasador marki CUPRA, stanął przed jednym z największych wyzwań w swojej karierze – wykonać celny strzał piłką z ósmego piętra budynku do otwartego dachu zaparkowanej na ulicy CUPRY Ateca. Jak Argenty... więcej »

» Nowa California 6.1 – zmiany w kultowym kamperze marki Volkswagen Samochody Użytkowe 2019-08-07
  California 2019 California 6.1 Światowa premiera nowej Californii 6.1 będzie miała miejsce podczas Caravan-Salon w Düsseldorfie już pod koniec sierpnia. Volkswagen Samochody Użytkowe wprowadził liczne zmiany nie tylko w wyglądzie zewnętrznym najpopularniejszego kampera na świecie, ale równi... więcej »

» Nissan Qashqai w specjalnej ofercie wynajmu długoterminowego Nissan Business Finance dla klientów biznesowych 2019-08-05
   Qashqai 2019 Bestsellerowy Nissan Qashqai cieszy się popularnością nie tylko wśród klientów indywidualnych, ale także firm. W odpowiedzi na ich potrzeby Nissan wprowadza specjalną ofertę wynajmu długoterminowego Nissan Business Finance*, opracowaną przy współpracy z Bankie... więcej »

» Hulajnogę SEAT eXS można już zamawiać w Polsce! 2019-08-05
  SEAT eXS 2019 W salonach dealerskich SEAT w całej Polsce można już zamówić hulajnogę elektryczną SEAT eXS. Ten miejski pojazd inspirowany Barceloną powstał we współpracy z Segwayem, liderem indywidualnej mobilności elektrycznej. SEAT eXS jest dostępny już od 2599 zł brutto,... więcej »

» Audi e-tron Scooter: połączenie hulajnogi i deskorolki 2019-08-05
  Audi e-tron Scooter Swoim nowym projektem elektrycznej hulajnogi, Audi włącza się w wyznaczanie trendów miejskiej mobilności multimodalnej. Skonstruowany z myślą o czujących sportową żyłkę mieszkańcach miast pojazd – Audi e-tron Scooter, to połączenie różnych zalet elektryc... więcej »

» Autonomiczne Audi Elaine od jutra w Warszawie! 2019-08-05
  Audi Elaine Podczas frankfurckiej wystawy motoryzacyjnej IAA w roku 2017, koncern z Ingolstadt pośród wielu innych nowości przedstawił Audi Elaine – koncepcyjny pojazd pokazujący, jak wg. Audi rozwijać się będzie w przyszłości jazda autonomiczna. Dziś wiadomo, że Au... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117
Wyświetlane: 0 - 20 z 22324 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imię jego… Kona
Najczęściej oglądane
© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |