FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1692 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1147 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Honda odświeża gamę motocykli off-roadowych
Autor: ŁM  Dodano: 2019-05-10
Wyświetlono: 157 razy
Honda odświeża gamę motocykli off-roadowych
Potężna czterystapięćdziesiątka Hondy CRF450R jest teraz wyposażona w system kontroli momentu obrotowego (HSTC), w zoptymalizowane mapy systemu wtryskowego PGM-FI i sytemu kontroli startu HRC Launch Control. Zawieszenie otrzymało nowe ustawienia, wprowadzono też usprawnienia tylnego hamulca i nowe akcenty graficzne.
foto © Honda

2020 HONDA CRF450R

 

 

Oprócz zoptymalizowanych map wtrysku PGM-FI i kontroli startu HRC, w modelu roku 2020 CRF450R wprowadzono nowy system HSTC (Honda Selectable Torque Control) z 3 trybami jazdy, aby pomóc każdemu kierowcy, od początkującego po profesjonalistę, w zarządzaniu przyczepnością tylnego koła.

 

Rama i wahacz pozostały niezmienione, ale pojawiły się nowe ustawienia tłumienia dobicia w zawieszeniu Showa. W tylnym hamulcu zmieniono materiał klocków na trwalszy, zmieniono też położenie skrzynki akumulatora. Nowa grafika osłony chłodnicy uzupełnia zmiany.

 

  • Regulowany system kontroli momentu obrotowego Hondy (HSTC) z trzema trybami jazdy i z możliwością dezaktywacji

  • Trzy tryby kontroli startu HRC

  • Przycisk wyboru trybu pracy silnika (EMSB) daje możliwość przełączania pomiędzy trzema mapami wtrysku pozwalającymi na wybór charakterystyki mocy

 

System HSTC instalowany w modelu 2020 CRF450R działa tak, by zminimalizować uślizg tylnego koła (powodujący spadek siły napędowej), pozwalając na maksymalne wykorzystanie dostępnej przyczepności. System nie korzysta z czujnika prędkości koła i utrzymuje krytyczne wyczucie przepustnicy podczas sterowania mocą. Czas zapłonu jest opóźniany przez PGM-FI, gdy szybkość zmiany obrotów przekracza ustaloną wartość.

 

Trzy dostępne tryby działania różnią się poziomami ingerencji odpowiednimi dla różnych warunków jazdy:

 

W trybie 1 system interweniuje najmniej wyczuwalnie i po najdłuższym czasie, co jest przydatne do zmniejszenia poślizgu kół i utrzymania kontroli w ciasnych zakrętach.

 

Tryb 3 zapewnia szybszą i bardziej zdecydowaną interwencję systemu, skuteczniejszą przy jeździe po śliskich i błotnistych nawierzchniach.

 

Tryb 2 pozwala uzyskać stan pośredni między trybami 1 i 3 pod względem szybkości i siły interwencji.

 

Naciśnięcie i przytrzymanie przycisku HSTC przez 0,5 sekundy spowoduje przełączenie systemu w kolejny tryb pracy, a zielony wskaźnik LED - 1 mignięcie dla trybu 1, 2 dla trybu 2 i 3 dla trybu 3 potwierdza dokonanie wyboru.

 

System HSTC może zostać całkowicie wyłączony. Po włączeniu silnika system używa ostatnio wybranego ustawienia.

 

System kontroli startu HRC, daje każdemu kierowcy możliwość najszybszego ruszania ze startu zatrzymanego, oferując do wyboru 3 poziomy działania:

 

Poziom 3 – 8250 obr/min, odpowiedni dla warunków startu w błotnistym terenie i dla początkujących adeptów wyścigów terenowych.

Poziom 2 – 8500 obr/min, sucha nawierzchnia gruntowa, ustawienie podstawowe.

Poziom 1 – 9500 obr/min, sucha nawierzchnia gruntowa, dla kierowcy z dużym doświadczeniem.

 

Przycisk wyboru trybu pracy silnika (EMSB) zmienia charakterystykę silnika, a dostępne są trzy mapy pracy jednostki napędowej odpowiadające różnym warunkom jazdy lub preferencjom kierowcy:

 

Tryb 1 – standardowy.

Tryb 2 – płynny.

Tryb 3 – agresywny.

 

Elementy sterowania i wskaźniki, jak kontrola startu HRC, ostrzeżenie EFI, przycisk trybu EMSB i wskaźniki LED, zostały umieszczone po lewej stronie kierownicy, w oddzielnej jednostce kontroli przeznaczonej dla nowego systemu regulacji momentu obrotowego HSTC.

 

  • Widelec z kolumną Showa otrzymał nowe zawory, celem większego tłumienia w stronę dobicia przy niskich prędkościach i przy silnym hamowaniu lub przyspieszaniu

  • Skrzynka akumulatora zmieniła położenie, by poprawić opływ powietrza i charakterystykę motocykla

  • Nowy materiał tylnych klocków hamulcowych zwiększa siłę hamowania i wydłuża żywotność klocków

 

Nowa aluminiowa podwójna rama kołyskowa siódmej generacji CRF450R została poddana szczegółowym modyfikacjom w modelu roku 2019 i pozostała bez zmian w modelu 2020. Rama zapewnia sztywność poprzeczną i skrętną optymalną dla zdolności skręcania i utrzymywania przyczepności, ze zwiększoną sztywnością kąta znoszenia w celu zwiększenia stabilności i precyzji prowadzenia od wejścia w zakręt, po wyjście z zakrętu.

 

Aluminiowy wahacz ma większą sztywność, lepiej dopasowaną do charakterystyki ramy. Skrzynka akumulatora jest teraz umieszczona o 28,5 mm niżej, aby poprawić centralizację masy i charakterystykę motocykla. Kąt pochylenia główki ramy i wyprzedzenie wynoszą 27,4°/116 mm, przy rozstawie osi 1482 mm.Masa sucha motocykla to 108 kg, masa z płynami wynosi 112 kg.

 

W pełni regulowany widelec Showa USD 49 mm, to wersja „fabrycznego” widelca Showa, dostarczanego zespołom wyścigowym startującym w mistrzostwach MX w Japonii. W modelu 2020, w celu poprawy reakcji w strefie ostrego hamowania, średnica kanału „B” po stronie tłoczyskowej została zmniejszona z 2,4 do 1,6 mm, zwiększając tłumienie przy niskiej prędkości ruchu koła w górę.

 

Analogicznie, główne zawory tłokowe tylnego amortyzatora Showa zostały zmienione, co zapewnia większe tłumienie przy niskich prędkościach ściskania (i mniejsze tłumienie przy dużej prędkości ściskania) i skutkuje lepszą kontrolą przy intensywnym przyspieszaniu.

 

Będąca standardem lekka kierownica Renthal Fatbar zapewnia elastyczność wymaganą dla uzyskania optymalnego komfortu prowadzenia maszyny. Górne mocowanie kierownicy posiada dwa położenia umożliwiające jej przemieszczanie do tyłu i do przodu o 26 mm. Gdy mocowanie zostanie obrócone o 180 stopni, kierownica może zostać przesunięta o dodatkowe 10 mm od pozycji podstawowej, co daje cztery różne pozycje kierownicy.

 

Dwutłoczkowy przedni zacisk hamulcowy dysponuje tłoczkami o średnicy 30 i 27 mm. Wraz z przewodami hamulcowymi o niskim współczynniku rozszerzalności zapewnia zarówno znakomite wyczucie, jak i zwiększoną siłę hamowania. Zacisk współpracuje z tarczą typu „wave” o średnicy 260 mm. W modelu roku 2020 nowy materiał tylnych klocków hamulcowych dla jednotłoczkowego zacisku zwiększa siłę hamowania i trwałość klocków w błotnistych warunkach, eliminując potrzebę stosowania osłony tarczy “wave” o średnicy 240 mm.

 

Lekkie aluminiowe obręcze kół DID z bezpośrednim łączeniem szprych są wykończone na czarno, obręcz z przodu ma rozmiar 21x1,6 cala, a obręcz tylna ma rozmiar 19x2,15 cala. Wyposażeniem standardowym są opony Dunlop MX3SF oraz MX3S przeznaczone do miękkiego terenu.

 

CRF450R korzysta z lekkiego, wykonanego z tytanu zbiornika paliwa o pojemności 6,3 litra. Gładkie linie zewnętrzne osłon z tworzywa sztucznego ułatwiają jazdę, podczas gdy wąska powierzchnia przednia i przedni błotnik pozwalają na kierowanie dużego strumienia powietrza do chłodnicy. W osłonie chłodnicy wykorzystano trwałą, odporną na zarysowania grafikę – zmienioną dla rocznika modelowego 2020 – pokrywającą spory obszar motocykla.

 

  • Po dokonanym przez HRC podniesieniu mocy i momentu w silniku modelu na rok 2019, jednostkę napędową przejęto bez zmian mechanicznych

  • Zoptymalizowano mapy wtrysku PGM-FI oraz mapy systemu kontroli startu HRC

 

Zwiększenie mocy maksymalnej i momentu obrotowego w czterozaworowym silniku Unicam o pojemności 449,7 cm3 motocykla CRF450R 2019 było znaczące: o 1,8 kW większa moc przy 9500 obr/min i o 2 Nm większy moment obrotowy przy 7500 obr/min. Nie osiągnięto tego kosztem obniżenia osiągów przy niskich obrotach od 3000 obr/min w górę, a wręcz przeciwnie, osiągi przy niskich obrotach również podwyższono.

 

Dział HRC wykonał kawał solidnej pracy. Poprawiono zawirowanie w komorze spalania osiągane w okolicy górnego zwrotnego położenia tłoka, zmieniono również profil płaszcza tłoka, pierścień tłokowy i korbowód. Zarówno prawą, jak i lewą stronę bloku silnika zoptymalizowano pod kątem wytrzymałości w stosunku do masy.

 

W modelu 2020 silnik pozostał niezmieniony mechanicznie, co pozwoliło konstruktorom skoncentrować się na udoskonaleniach i optymalizacji mapowania PGM-FI, kontroli startu HRC i implementacji systemu HSTC.

 

Średnica cylindra i skok tłoka wynoszą 96 mm x 62,1 mm, ze stopniem sprężania 13,5:1. Czujnik załączonego biegu umożliwia wykorzystanie trzech różnych map zapłonu, jednej dla biegów 1 i 2, drugiej dla biegów 3 i 4 oraz trzeciej dla biegu 5 a system PGM-FI wstrzykuje dwie dawki paliwa na każdy suw pracy - nowa podstawa filtra powietrza ma ponad dwukrotnie większą powierzchnię, co umożliwia przepływ znacznie większego strumienia. Wydech ma kanały o większych, różniących się średnicach, od miejsca podziału w prawo poprowadzono kanał o średnicy 35 mm, a w lewo kanał o średnicy 42 mm, który jest o 89 mm dłuższy od prawego.

 

Bezkonkurencyjna niezawodność zawsze była ważnym składnikiem sukcesu CRF450R. Przyczynia się do niej 5-otworkowa dysza olejowa chłodząca denko tłoka i pompa olejowa o dużej wydajności z dwoma bębnami o średnicy 12 mm.

 

Dane techniczne


 

SILNIK

 

Typ

Chłodzony cieczą 4-suwowy, jednocylindrowy uni-cam

Pojemność skokowa

449,7 cm3

Średnica cylindra x skok tłoka

96,0 mm x 62,1 mm

Stopień sprężania

13,5 : 1

SYSTEM PALIWOWY

 

Zasilanie

Wtrysk paliwa

Zbiornik paliwa

6,3 litra

INSTALACJA ELEKTRYCZNA

 

Zapłon

Elektroniczny CDI

Rozrusznik

Elektryczny

UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU

 

Typ sprzęgła

Mokre wielopłytkowe

Typ skrzyni biegów

O stałym zazębieniu

Przełożenie główne

Łańcuchowa

RAMA

 

Typ

Aluminiowa podwójna kołyskowa

PODWOZIE

 

Wymiary (dł. x szer. x wys.)

2183 mm x 827 mm x 1260 mm

Rozstaw osi

1482 mm

Kąt pochylenia kolumny

27,4°

Wyprzedzenie

116 mm

Wysokość siedziska

960 mm

Prześwit

328 mm

Masa własna

112 kg

ZAWIESZENIE

 

Przednie

Widelec Showa 49 mm USD

Tył

Zespolone Showa typu Honda Pro-Link z pojedynczym amortyzatorem

KOŁA

 

Przednie

Aluminiowe szprychowe

Tył

Aluminiowe szprychowe

Opona przednia

80/100-21-51M Dunlop MX3SF

Opona tylna

120/80-19-63M Dunlop MX3S

HAMULCE

 

Przednie

Hydrauliczne, z pojedynczą tarczą 260 mm

Tylne

Hydrauliczne, z pojedynczą tarczą 240 mm

 

2020 HONDA CRF450RX

 

 

Oprócz zoptymalizowanych map wtrysku PGM-FI i kontroli startu HRC, w modelu roku 2020 CRF450RX wprowadzono nowy system HSTC (Honda Selectable Torque Control) z 3 trybami jazdy, aby pomóc każdemu kierowcy, od początkującego po profesjonalistę, w zarządzaniu trakcją i przyczepnością tylnego koła.

 

Rama i wahacz pozostały niezmienione, ale pojawiły się nowe ustawienia tłumienia dobicia w zawieszeniu Showa. W tylnym hamulcu zmieniono materiał klocków na trwalszy, zmieniono też położenie skrzynki akumulatora.

 

Nowa grafika osłony chłodnicy uzupełnia zmiany.

 

  • Regulowany system kontroli momentu obrotowego Hondy (HSTC) z trzema trybami jazdy i z możliwością dezaktywacji

  • Trzy tryby kontroli startu HRC

  • Przycisk wyboru trybu pracy silnika (EMSB) daje możliwość przełączania pomiędzy trzema mapami wtrysku pozwalającymi na wybór charakterystyki mocy

 

System HSTC instalowany w modelu 2020 CRF450RX działa tak, by zminimalizować uślizg tylnego koła (powodujący spadek siły napędowej), pozwalając na maksymalne wykorzystanie dostępnej przyczepności. System nie korzysta z czujnika prędkości koła i utrzymuje krytyczne wyczucie przepustnicy podczas sterowania mocą. Czas zapłonu jest opóźniany przez PGM-FI, gdy szybkość zmiany obrotów przekracza ustaloną wartość.

 

System HSTC może zostać całkowicie wyłączony. Po włączeniu silnika system używa ostatnio wybranego ustawienia.

 

Elementy sterowania i wskaźniki, jak kontrola startu HRC, ostrzeżenie EFI, przycisk trybu EMSB i wskaźniki LED, zostały umieszczone po lewej stronie kierownicy, w oddzielnej jednostce kontroli przeznaczonej dla nowego systemu regulacji momentu obrotowego HSTC.

 

  • Widelec z kolumną Showa otrzymał nowe zawory, celem większego tłumienia w stronę dobicia przy niskich prędkościach i przy silnym hamowaniu lub przyspieszaniu

  • Skrzynka akumulatora zmieniła położenie, by poprawić opływ powietrza i charakterystykę motocykla

  • Nowy materiał tylnych klocków hamulcowych zwiększa siłę hamowania i wydłuża żywotność klocków

 

Nowa aluminiowa podwójna rama kołyskowa siódmej generacji CRF450RX została poddana szczegółowym modyfikacjom w modelu roku 2019 i pozostała bez zmian w modelu 2020. Rama zapewnia sztywność poprzeczną i skrętną optymalną dla zdolności skręcania i utrzymywania przyczepności, ze zwiększoną sztywnością kąta znoszenia w celu zwiększenia stabilności i precyzji prowadzenia od wejścia w zakręt, po wyjście z zakrętu.

 

Aluminiowy wahacz ma większą sztywność, lepiej dopasowaną do charakterystyki ramy. Skrzynka akumulatora jest teraz umieszczona o 28,5 mm niżej, aby poprawić centralizację masy i charakterystykę motocykla. Kąt pochylenia główki ramy i wyprzedzenie wynoszą 27,4°/116 mm, przy rozstawie osi 1477 mm. Masa sucha motocykla to 116 kg.

 

W pełni regulowany widelec Showa USD 49 mm, to wersja „fabrycznego” widelca Showa, dostarczanego zespołom wyścigowym startującym w mistrzostwach MX w Japonii. W modelu 2020, w celu poprawy reakcji w strefie ostrego hamowania, średnica kanału „B” po stronie tłoczyskowej została zmniejszona z 2,4 do 1,6 mm, zwiększając tłumienie przy niskiej prędkości ruchu koła w górę.

 

Analogicznie, główne zawory tłokowe tylnego amortyzatora Showa zostały zmienione, co zapewnia większe tłumienie przy niskich prędkościach ściskania (i mniejsze tłumienie przy dużej prędkości ściskania) i skutkuje lepszą kontrolą przy intensywnym przyspieszaniu.

 

Będąca standardem lekka kierownica Renthal Fatbar zapewnia elastyczność wymaganą dla uzyskania optymalnego komfortu prowadzenia maszyny. Górne mocowanie kierownicy posiada dwa położenia, umożliwiające jej przemieszczanie do tyłu i do przodu o 26 mm. Gdy mocowanie zostanie obrócone o 180 stopni, kierownica może zostać przesunięta o dodatkowe 10 mm od pozycji podstawowej, co daje cztery różne pozycje kierownicy.

 

Dwutłoczkowy przedni zacisk hamulcowy dysponuje tłoczkami o średnicy 30 i 27 mm. Wraz z przewodami hamulcowymi o niskim współczynniku rozszerzalności zapewnia zarówno znakomite wyczucie, jak i zwiększoną siłę hamowania. Zacisk współpracuje z tarczą typu „wave” o średnicy 260 mm. W modelu roku 2020 nowy materiał tylnych klocków hamulcowych dla jednotłoczkowego zacisku zwiększa siłę hamowania i trwałość klocków w błotnistych warunkach, eliminując potrzebę stosowania osłony tarczy “wave” o średnicy 240 mm.

 

Lekkie aluminiowe obręcze kół DID z bezpośrednim łączeniem szprych są wykończone na czarno, obręcz z przodu ma rozmiar 21 x 1,6 cala, a obręcz tylna ma rozmiar 18 x 2,15 cala. Wyposażeniem standardowym są opony Dunlop enduro Geomax AT81 90/90-21 z przodu i 120/90-18 z tyłu.

 

Po zastosowaniu plastikowego zbiornika paliwa o pojemności 8,5 litra, potencjalny zasięg jazdy wynosi 65 km. Kuta aluminiowa stopka boczna chowa się bezkolizyjnie na czas jazdy. Gładkie linie zewnętrzne osłon z tworzywa sztucznego ułatwiają jazdę, podczas gdy wąska powierzchnia przednia i przedni błotnik pozwalają na kierowanie dużego strumienia powietrza do chłodnicy.

 

W osłonie chłodnicy wykorzystano trwałą, odporną na zarysowania grafikę – zmienioną dla rocznika modelowego 2020 – pokrywającą spory obszar motocykla.

 

  • Po dokonanym przez HRC podniesieniu mocy i momentu w silniku modelu na rok 2019, jednostkę napędową przejęto bez zmian mechanicznych

  • Zoptymalizowano mapy wtrysku PGM-FI oraz mapy systemu kontroli startu HRC

 

Zwiększenie mocy maksymalnej i momentu obrotowego w czterozaworowym silniku Unicam o pojemności 449,7 motocykla CRF450RX 2019 było znaczące: o 1,8 kW większa moc przy 9500 obr/min i o 2 Nm większy moment obrotowy przy 7500 obr/min. Nie osiągnięto tego kosztem obniżenia osiągów przy niskich obrotach od 3000 obr/min w górę, a wręcz przeciwnie, osiągi przy niskich obrotach również podwyższono.

 

Dział HRC wykonał kawał solidnej pracy. Poprawiono zawirowanie w komorze spalania osiągane w okolicy górnego zwrotnego położenia tłoka, zmieniono również profil płaszcza tłoka, pierścień tłokowy i korbowód. Zarówno prawą, jak i lewą stronę bloku silnika zoptymalizowano pod kątem wytrzymałości w stosunku do masy.

 

W modelu 2020 silnik pozostał niezmieniony mechanicznie, co pozwoliło konstruktorom skoncentrować się na udoskonaleniach i optymalizacji mapowania PGM-FI, kontroli startu HRC i implementacji systemu HSTC.

 

Średnica cylindra i skok tłoka wynoszą 96 mm x 62,1 mm, ze stopniem sprężania 13,5:1. Czujnik załączonego biegu umożliwia wykorzystanie trzech różnych map zapłonu, jednej dla biegów 1 i 2, drugiej dla biegów 3 i 4 oraz trzeciej dla biegu 5, a system PGM-FI  wstrzykuje dwie dawki paliwa na każdy suw pracy – nowa podstawa filtra powietrza ma ponad dwukrotnie większą powierzchnię, co umożliwia przepływ znacznie większego strumienia.Wydech ma kanały o większych, różniących się średnicach, od miejsca podziału w prawo poprowadzono kanał o średnicy 35 mm, a w lewo kanał o średnicy 42 mm, który jest o 89 mm dłuższy od prawego.

 

Bezkonkurencyjna niezawodność zawsze była ważnym składnikiem sukcesu CRF450RX. Przyczynia się do niej 5-otworkowa dysza olejowa chłodząca denko tłoka i pompa olejowa o dużej wydajności z dwoma bębnami o średnicy 12 mm.

 

Dane techniczne

 

SILNIK

 

Typ

Chłodzony cieczą 4-suwowy, jednocylindrowy uni-cam

Pojemność skokowa

449,7 cm3

Średnica cylindra x skok tłoka

96,0 mm x 62,1 mm

Stopień sprężania

13,5 : 1

SYSTEM PALIWOWY

 

Zasilanie

Wtrysk paliwa

Zbiornik paliwa

8,5 litra

INSTALACJA ELEKTRYCZNA

 

Zapłon

Elektroniczny CDI

Rozrusznik

Elektryczny

UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU

 

Typ sprzęgła

Mokre wielopłytkowe

Typ skrzyni biegów

O stałym zazębieniu

Przełożenie główne

Łańcuchowa

RAMA

 

Typ

Aluminiowa podwójna kołyskowa

PODWOZIE

 

Wymiary (dł. x szer. x wys.)

2175 mm x 827 mm x 1260 mm

Rozstaw osi

1477 mm

Kąt pochylenia kolumny

27,4°

Wyprzedzenie

116 mm

Wysokość siedziska

960 mm

Prześwit

328 mm

Masa własna

116 kg

ZAWIESZENIE

 

Przednie

Widelec Showa USD 49 mm ze sprężynami

Tył

Zespolone Showa typu Honda Pro-Link z pojedynczym amortyzatorem

KOŁA

 

Przednie

Aluminiowe szprychowe

Tył

Aluminiowe szprychowe

Opona przednia

90/90-21 54M Dunlop MX3SF

Opona tylna

120/90-18 65M Dunlop MX3S

HAMULCE

 

Przednie

Hydrauliczne, z pojedynczą tarczą 260 mm

Tylne

Hydrauliczne, z pojedynczą tarczą 240 mm

 

2020 HONDA CRF250R

 

 

Kierowcy uwielbiają CRF250R za sposób, w jaki motocykl osiąga moc maksymalną. Po wzmocnieniu momentu obrotowego w dolnym zakresie prędkości silnika w modelu roku 2019, przyszedł czas na zwiększenie mocy i momentu przy średnich obrotach. Wprowadzając zmiany w komorze spalania inżynierowie Hondy osiągnęli dokładnie taki efekt, przy okazji uzyskując przyrost mocy maksymalnej.

 

Przełożenia drugiego i trzeciego biegu zbliżono do siebie, aby zmniejszyć naturalny spadek prędkości obrotowej silnika podczas dokonywania kluczowej zmiany biegu na wyższy, poprawiono także działanie sprzęgła. Precyzyjne doskonalenie wydajności układów dolotu i wydechu, a także zmiany w mapowaniu silnika, wraz z innymi modyfikacjami pozwoliły osiągnąć ogólny cel, jakim była poprawa jakości jazdy.

 

Aby w pełni wykorzystać potencjał zmodernizowanego silnika, nowa rama i wahacz CRF250R są identyczne z ramą CRF450R model roku 2019. Oba te elementy są dosłownie o gramy lżejsze, ale przede wszystkim mają starannie dostrojone proporcje sztywności, co w połączeniu z nowymi ustawieniami tłumienia w stronę dobicia zarówno dla przedniego, jak i tylnego zawieszenia Showa, pozwoliło na uzyskanie lepszej stabilności, wyczucia i precyzji kierowania podczas przejeżdżania przez szybkie, wyboiste zakręty.

 

  • Znacznie zwiększony moment obrotowy w średnim zakresie obrotów oraz większa moc maksymalna

  • Zmodyfikowane profile krzywek, zmienione czasy zaworowe po stronie wydechu

  • Nowy kształt komory spalania skuteczniej przeciwdziała spalaniu detonacyjnemu

  • Zoptymalizowane czasy zapłonu i zindywidualizowane mapy dla różnych biegów

  • Zmienione przełożenie drugiego biegu redukujące spadek obrotów przy zmianie na trzeci bieg

 

Wyższy moment obrotowy i większa moc w zakresie 6000-10000 obr/min były celem prac przy CRF250R na 2020 rok, a charakterystyki uzyskane na hamowni pokazują wyraźne wzrosty mocy i momentu w porównaniu z poprzednim modelem. Równolegle ze zwiększeniem mocy nastąpiło zmniejszenie tendencji do spalania stukowego (detonacyjnego) przy większych otwarciach przepustnicy w średnim zakresie obrotów.

 

Moc maksymalna wzrosła o 4% i jest osiągana przy 12000 obr/min, maksymalny moment obrotowy jest większy o 8% i pojawia się przy 10000 obr/min. Mimo, że moc maksymalna osiągana jest teraz o 1000 obr/min wcześniej, maksymalna dopuszczalna prędkość obrotowa spadła zaledwie o 100 obr/min do 14300 obr/min, pozwalając na jazdę między zakrętami z prędkościami obrotowymi powyżej mocy maksymalnej.

 

Jeszcze bardziej imponuje znacząca poprawa przebiegu charakterystyki zewnętrznej w ważnym zakresie średnich prędkości obrotowych. Moment obrotowy przy 8000 obr/min wzrósł o 10%, dzięki czemu CRF250R łączy teraz swój mocny moment obrotowy na niskich obrotach i dużą moc maksymalną wyraźnie dynamiczniejszą jazdą w całym pozostałym zakresie prędkości obrotowych.

 

Tak znaczącą poprawę osiągnięto dzięki nowemu profilowi krzywek zaworowych oraz zmienionemu ukształtowaniu kanałów dolotowych i wylotowych, nowej geometrii tłoka i komory spalania oraz dłuższemu otwarciu zaworów wydechowych, ale przy mniejszym przekryciu z zaworami wlotowymi. Pojemność kanałów wylotowych wzrosła z 12 cm3 do 12,7 cm3, a nowy przekrój korony tłoka pozwolił zwiększyć jej pojemność z 21,7 cm3 do 22,2 cm3. Aby poradzić sobie z dodatkową energią cieplną wytwarzaną przez silnik o wyższej mocy, zwiększono pojemność chłodnicy.

 

Wprowadzono też wiele innych, mniejszych zmian, na przykład o 10% zwiększono powierzchnię filtra powietrza, zmniejszając opory przepływu, a układ wydechowy pozbawiono stosowanego wcześniej rezonatora. Aby ograniczyć spadek prędkości obrotowej silnika przy zmianie biegu z drugiego na trzeci, zmniejszono rozpiętość przełożeń między tymi biegami. Bieg drugi posiada teraz koła zębate o ilości zębów 16/28, co daje przełożenie 1,75 (poprzednio 15/27, 1,8), podczas gdy trzeci bieg zachował koła o ilości zębów 17/25 i przełożenie 1,47.

 

Celem podwyższenia trwałości przekładni, koła trzeciego i czwartego biegu otrzymały nową obróbkę powierzchni. Podobnie jak w modelu CRF450R na rok 2019, dodano czujnik załączonego biegu, co pozwala na użycie trzech specyficznych map zapłonu: jednej dla biegów 1 i 2, następnej dla biegów 3 i 4 oraz kolejnej mapy dla 5 biegu. Zwiększono również sztywność sprężyn sprzęgła, by zwiększyć przenoszony przez nie moment o 18%.

 

Średnica cylindra i skok tłoka pozostają bez zmian: 79 x 50,9 mm, z przesunięciem osi cylindra względem osi wału korbowego o 4,5 mm, aby zmniejszyć tarcie tłoka o ścianki cylindra. Stopień sprężania wynosi 13,9:1. Zawory są wykonane z tytanu, średnice grzybków, to 33 mm po stronie dolotu powietrza i 26 mm po stronie wylotu spalin. Wznios zaworów ssących wynosi 10,5 mm, dla zaworów wydechowych wznios wynosi 9,5 mm kąt odchylenia zaworów, to 20,5°. Same sprężyny zaworowe są owalne w przekroju, zawory wlotowe zasilane są przez symetryczne kanały wlotu powietrza.

 

Tłok jest konstrukcją skrzynkową (Bridged Box). Jego sztywność pozwala na skuteczniejszą zamianę ciśnienia w komorze spalania w wysoką moc silnika, a pięciootworkowa dysza oleju natryskiwanego na tłok poprawia chłodzenie tłoka i pozwala na zastosowanie bardziej bezkompromisowej mapy czasów zapłonu. System z drenującą pompą olejową zmniejsza tarcie i straty "pompowania" przy wysokich obrotach, odprowadzając olej i powietrze ze skrzyni korbowej i utrzymując podciśnienie. Olej smaruje również sprzęgło i skrzynię biegów, a całkowita pojemność układu olejowego wynosi 1,25 l.

 

Połączony układ pompy oleju, napędu i filtra oleju wraz z jego rozprowadzeniem znajduje się po prawej stronie silnika, a droga obiegu oleju wokół silnika jest krótka i prosta. Smarowanie rozrządu zostało poprowadzone przez głowicę cylindra do wnętrza krzywek zaworów ssących i wydechowych, bezpośrednio doprowadzając olej na powierzchnię krzywek i dźwigienek rozrządu.

 

  • Trzy tryby kontroli startu HRC

  • Przycisk wyboru trybu pracy silnika (EMSB) daje możliwość przełączania pomiędzy trzema mapami wtrysku pozwalającymi na wybór charakterystyki mocy

 

System kontroli startu HRC daje każdemu kierowcy możliwość najszybszego ruszania ze startu zatrzymanego, oferując do wyboru 3 poziomy działania, o których wspominaliśmy wcześniej.

 

  • Nowa rama i wahacz zostały bez zmian przeniesione z modelu CRF450R na rok 2019

  • Zwiększono stabilność i precyzję prowadzenia na zakrętach

  • Widelec i amortyzator tylny Showa otrzymały nowe zawory, celem zwiększenia tłumienia przy niskich prędkościach ruchu koła w górę występujących przy silnym hamowaniu lub przyspieszaniu

  • Nowy materiał tylnych klocków hamulcowych zwiększa siłę hamowania i wydłuża żywotność klocków

 

CRF250R otrzymał aluminiową podwójną ramę kołyskową siódmej generacji zapożyczoną z modelu CRF450RX, w którym została ona istotnie zmodyfikowana w modelu roku 2019. Nowa rama ma nieco mniejszą masę (190 g) dzięki lżejszej budowie wokół punktów mocowania wahacza, a jej konstrukcja zapewnia sztywność poprzeczną i skrętną optymalną dla zdolności skręcania i utrzymywania przyczepności, ze zwiększoną sztywnością kąta znoszenia w celu zwiększenia stabilności i precyzji prowadzenia od wejścia w zakręt, po wyjście z zakrętu.

 

Aluminiowy wahacz jest również identyczny z wahaczem modelu CRF450R, oszczędzając 160 gramów masy, a jego sztywność jest precyzyjnie dobrana do sztywności ramy. Lżejsze są także podnóżki, które teraz wykorzystują 4 karby (zamiast 6) do usuwania błota. Skrzynka akumulatora jest teraz umieszczona o 28 mm niżej, poprawiając centralizację masy

 

Kąt główki ramy i wyprzedzenie wynoszą odpowiednio 27,5° 29’/116 mm, z rozstawem osi wydłużanym w zakresie 4 mm, który wynosi 1486 mm. Masa pojazdu z płynami wynosi 108 kg. W pełni regulowany widelec Showa USD ze sprężynami walcowymi i goleniami o średnicy 49 mm, to wersja fabrycznego widelca Showa dostarczanego zespołom wyścigowym MX w mistrzostwach Japonii. Cylinder ma średnicę 25 mm, tłoczysko 14 mm, a tłok 39 mm.

 

By w pełni wykorzystać możliwości ramy motocykla, w celu poprawy reakcji w strefie ostrego hamowania, średnica kanału „B” widelca Showa po stronie tłoczyskowej została zmniejszona z 2,4 do 1,6 mm, zwiększając tłumienie przy niskiej prędkości ruchu koła w górę.

 

Analogicznie, główne zawory tłokowe tylnego amortyzatora Showa zostały zmienione zapewniając większe tłumienie przy niskich prędkościach ściskania (i mniejsze tłumienie przy dużej prędkości ściskania), aby zapewnić lepszą kontrolę przy intensywnym przyspieszaniu.

 

Dwutłoczkowy przedni zacisk hamulcowy dysponuje tłoczkami o średnicy 30 i 27 mm. Wraz z przewodami hamulcowymi o niskim współczynniku rozszerzalności zapewnia zarówno znakomite wyczucie, jak i zwiększoną siłę hamowania. Zacisk współpracuje z tarczą typu „wave” o średnicy 260 mm. W modelu roku 2020 nowy materiał tylnych klocków hamulcowych dla jednotłoczkowego zacisku zwiększa siłę hamowania i trwałość klocków w błotnistych warunkach, eliminując potrzebę stosowania osłony tarczy “wave” o średnicy 240 mm.

 

Lekkie aluminiowe obręcze kół DID z bezpośrednim łączeniem szprych są wykończone na czarno, obręcz z przodu ma rozmiar 21x1,6 cala, a obręcz tylna ma rozmiar 19x1,85 cala. Wyposażeniem standardowym są opony Dunlop GEOMAX MX3S 80/100-21 z przodu i 100/90-19 z tyłu.

 

Będąca standardem lekka kierownica Renthal Fatbar zapewnia elastyczność wymaganą dla uzyskania optymalnego komfortu prowadzenia maszyny. Górne mocowanie kierownicy posiada dwa położenia umożliwiające jej przemieszczanie do tyłu i do przodu o 26 mm. Gdy mocowanie zostanie obrócone o 180 stopni, kierownica może zostać przesunięta o dodatkowe 10 mm od pozycji podstawowej, co daje cztery różne pozycje kierownicy.

 

CRF250R korzysta z lekkiego, wykonanego z tytanu zbiornika paliwa o pojemności 6,3 litra. Gładkie linie zewnętrzne osłon z tworzywa sztucznego ułatwiają jazdę, a wąska powierzchnia przednia i przedni błotnik pozwalają na kierowanie dużego strumienia powietrza do chłodnicy. Na osłonach chłodnicy naniesiono trwałą grafikę, która jest identyczna z grafiką CRF450R modelu 2020 roku.

 

Dane techniczne

 

SILNIK

 

Typ

Chłodzony cieczą 4-suwowy, jednocylindrowy DOHC

Pojemność skokowa

249,4 cm3

Średnica cylindra x skok tłoka

79 mm x 50,9 mm

Stopień sprężania

13,9:1

Pojemność układu smarowania

1,3 litra

SYSTEM PALIWOWY

 

Zasilanie

Wtrysk paliwa

Zbiornik paliwa

6,3 litra

INSTALACJA ELEKTRYCZNA

 

Zapłon

Elektroniczny

Rozrusznik

Elektryczny

UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU

 

Typ sprzęgła

Mokre wielopłytkowe

Typ skrzyni biegów

O stałym zazębieniu

Przełożenie główne

Łańcuchowa

RAMA

 

Typ

Aluminiowa podwójna kołyskowa

PODWOZIE

 

Wymiary (dł. x szer. x wys.)

2181 mm x 827 mm x 1260 mm

Rozstaw osi

1486 mm

Kąt pochylenia kolumny

27,5 stopnia

Wyprzedzenie

116 mm

Wysokość siedziska

957 mm

Prześwit

327 mm

Masa własna

107,8 kg

ZAWIESZENIE

 

Przednie

Widelec Showa 49 mm ze sprężynami walcowymi

Tył

Zespolone Showa typu Honda Pro-Link z pojedynczym amortyzatorem

KOŁA

 

Przednie

Aluminiowe szprychowe

Tył

Aluminiowe szprychowe

Opona przednia

80/100-21 Dunlop MX3S

Opona tylna

100/90-19 Dunlop MX3S

HAMULCE

 

Przednie

Hydrauliczne, tarcza „wave” 260 mm

Tylne

Hydrauliczne, tarcza „wave” 240 mm

 

* Wszystkie dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia.



Źródło: Honda, informacja Mototarget.pl

 Pisaliśmy również
» Historia rzędowych 4-cylindrowych silników Honda
» Wielki Motocyklowy Piknik na Slovakiaring i inauguracja Honda Speed&Challenge!
 Inne artykuły
» Nowa wersja Audi Q7: przeskok na wyższy poziom 2019-06-26
  Audi Q7 2019 Audi Q7 przeszło gruntowną aktualizację, zarówno wizualną, jak i techniczną. Prezentuje nową stylistykę rodziny Q i oprócz przestronności oferuje też wysoką dynamikę i doskonały komfort. Technika mild-hybrid, cyfrowa koncepcja obsługi oraz opcjonalne reflektor... więcej »

» Nowa Kia XCeed: miejski crossover, który łączy zalety SUV-ów i aut kompaktowych 2019-06-26
  Kia XCeed 2019 Nowy crossover marki Kia, tzw. CUV (od Crossover Utility Vehicle), prezentuje się bardziej dynamicznie niż klasyczne SUV-y, ale oferuje równie przestronne wnętrze jak one. Podwyższona pozycja za kierownicą w Kia XCeed zapewnia przy tym lepszą widoczność zza ki... więcej »

» Garmin Camper: zaawansowana nawigacja dla entuzjastów kamperów i przyczep kempingowych 2019-06-26
  Garmin Camper 785 Garmin zaprezentował urządzenie Camper 785. To oparta na GPS nawigacja samochodowa, oferująca specjalne ułatwienia przeznaczone dla osób podróżujących kamperami oraz zestawami z przyczepami kempingowymi. Nawigacja zyskała dodatkową funkcję w postaci wideorejes... więcej »

» Samochód kontra piasek. Jak wygrać pojedynek z suchą piaszczystą nawierzchnią w letni upał? 2019-06-26
  SEAT piasek Przed nami rekordowe letnie temperatury. Umiejętność bezpiecznej jazdy po suchej, piaszczystej nawierzchni przydaje się obecnie nie tylko rajdowcom na pustynnych bezdrożach, ale również każdemu kierowcy wyjeżdżającemu za miasto. Niektóre polne i leśne trasy w ... więcej »

» Nowy crossover Ford Puma – kiedy wejdzie do sprzedaży i co oferuje? 2019-06-26
  Ford Puma 2019 Ford zaprezentował dziś zupełnie nowy model Puma – kompaktowego crossovera zainspirowanego stylem pojazdów SUV, łączącego oszałamiający wygląd zewnętrzny, największą w swojej klasie pojemność bagażnika oraz 48-woltowy, miękki hybrydowy układ napędowy. ... więcej »

» Audi Sport po raz piąty wygrywa 24-godzinny wyścig na torze Nurburgring 2019-06-25
  Audi Nurburgring 2019 Czterdziesta siódma edycja 24-godzinnego wyścigu na torze Nürburgring, aż do ostatniej sekundy była niezmiernie ekscytująca. Po niezwykle burzliwym ostatnim etapie zmagań, Audi R8 LMS z numerem 4 wygrało starcie z ubiegłorocznym zwycięzcą, zespołem Porsche, za... więcej »

» Ciężki dzień dla Audi Sport ABT Schaeffler 2019-06-25
  Audi Sport ABT Schaeffler 2019 W sobotę, podczas wyścigu Formuły E rozgrywanego po raz pierwszy w stolicy Szwajcarii Bernie, oba bolidy Audi Sport ABT Schaeffler zdobyły punkty. Jednak w rywalizacji o tytuł mistrzowski tej serii wyścigów, team Audi musiał pogodzić się z porażką.... więcej »

» Nowy Passat może jeździć na prąd, poruszać się częściowo autonomicznie i na życzenie łączyć się z Internetem 2019-06-25
  Passaty 2019 Volkswagen wprowadził do sprzedaży nowego Passata – model jeszcze bardziej zaawansowany technologicznie. Zmiany wprowadzone w aucie –sprzedanym dotąd na świecie w liczbie ponad 30 milionów egzemplarzy, co sprawiło, że jest ono najpopularniejszym pr... więcej »

» Volkswagen zamierza uruchomić w Europie 36.000 punktów ładowania samochodów elektrycznych! 2019-06-25
  Volkswagen ID.3 stacja ladowanie Volkswagen zamierza szybko doprowadzić do przełomu w dziedzinie samochodów elektrycznych i wzmacnia wysiłki w zakresie budowy infrastruktury zasilania. W całej Europie koncern wybuduje do 2025 roku łącznie 36.000 punktów ładowania, 11.000 z nich stworzy marka ... więcej »

» Audi Tradition z niecierpliwością oczekuje na rajd rozgrywany na rodzimym terenie 2019-06-25
  Audi Tradition 2019 W dniach od 27 do 29 czerwca, Audi Tradition świętować będzie w swym rodzimym regionie. W tych dniach odbędzie się czternasta edycja rajdu klasyków Donau Classic. Na kolejnych etapach zlokalizowanych w przepięknych okolicach Donaumoos, Altmühltal i Hallertau, ... więcej »

» Audi i Sony Pictures Entertainment elektryzują w nowym filmie 2019-06-25
  Audi i Sony Pictures Audi połączyło siły z Sony Pictures Entertainment i jeszcze przed lipcową premierą filmu „Spider-Man: Daleko do domu” pokazało jego ekskluzywny zwiastun.... więcej »

» Mazda CX-30 – już wiemy, ile kosztuje nowy SUV Japończyków 2019-06-25
  Mazda CX-30 Pół roku po polskiej premierze Nowej Mazdy 3, pierwszego modelu nowej generacji samochodów, Mazda Motor Poland ujawnia wyposażenie i ceny kompaktowego SUV-a nowej generacji – Mazdy CX-30. Sprzedaż wersji z silnikiem 2.0 SKYACTIV-G rozpocznie się już w li... więcej »

» Historia rzędowych 4-cylindrowych silników Honda 2019-06-24
  Honda CB650R 2019 Modele opisane poniżej przedstawiają długą historię silników rzędowych 4-cylindrowych Honda w gamie CB, począwszy od wprowadzenia CB750, aż do wydania w 2019 roku modelu CB650R Neo Sports Café.... więcej »

» Nowy Wiceprezes SEAT-a ds. finansów 2019-06-24
  Carsten Isensee Carsten Isensee został mianowany nowym Wiceprezesem ds. finansów SEAT-a i 1 czerwca 2019 roku rozpoczął pracę jako członek Komitetu Wykonawczego spółki. Przejął obowiązki Holgera Kintschera, który będzie od teraz pełnił funkcję szefa finansów i IT w Volkswagen... więcej »

» Renault i Nissan jako pierwsi producenci samochodów będą współpracować z firmą Waymo we Francji i w Japonii nad usługami mobilności bez kierowcy 2019-06-24
  Renault Nissan Groupe Renault, Nissan Motor Co. i Waymo – liderzy w swoich dziedzinach – zawarli na okres wstępny umowę na wyłączność w celu zbadania wszystkich aspektów związanych z usługami umożliwiającymi przewóz pasażerów i realizację dostaw we Francji i w Ja... więcej »

» Dlaczego środki do dezynfekcji rąk i kremy do opalania mogą być szkodliwe dla Twojego samochodu? 2019-06-24
  Ford kremy Kupowane w coraz większych ilościach środki do dezynfekcji rąk i kremy przeciwsłoneczne z mocnym filtrem mogą dobrze służyć naszemu zdrowiu i być szkodliwe dla naszych samochodów. Substancje chemiczne, występujące w niektórych takich produktach mogą reagować n... więcej »

» SEAT pierwszym motoryzacyjnym partnerem jednego z największych festiwali muzycznych w Polsce 2019-06-24
  Opener Festival SEAT jest pierwszą marką motoryzacyjną, jaka zaistnieje w przestrzeni kultowego festiwalu muzycznego. Współpraca SEAT-a z Open’er Festival jeszcze bardziej zbliża energiczną markę rodem z Barcelony do młodych uczestników festiwalu przez unikalne emocje t... więcej »

» Volkswagen obejmuje udziały w Northvolt AB 2019-06-19
  Volkswagen fabryka Zwickau Volkswagen AG zainwestuje 900 milionów euro we wspólną z firmą Northvolt AB działalność w zakresie akumulatorów. Część tej kwoty zostanie przeznaczona na utworzenie spółki joint venture ze szwedzkim producentem, część zostanie zainwestowana bezpośrednio w Nort... więcej »

» BMW serii 8 - teraz także w wersji czterodrzwiowej! 2019-06-19
  BMW serii 8 Gran Coupe 2019 Od września 2019 roku na rynku w końcu pojawi się czterodrzwiowa odmiana "ósemki". Na początku będzie dostępna w czterech wersjach silnikowych o mocach od 320 do 530 KM. ... więcej »

» Można już zamawiać nowego VW Passata |VW Passat 2019 CENNIK 2019-06-19
  Passat 2019 Nowy Passat, najpopularniejszy na świecie samochód klasy średniej, stanowi wzorzec innowacyjności w swoim segmencie, już dziś oferując technologię jutra. Zastosowano w nim najbardziej zaawansowane rozwiązania, takie jak matrycowe reflektory, pojemnościowa kier... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110
Wyświetlane: 0 - 20 z 22194 rekordów
© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |