FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1673 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1134 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Honda prezentuje nowe motocykle crossowe CRF
  Dodano: 2019-05-10
Wyświetlono: 314 razy
Honda prezentuje nowe motocykle crossowe CRF
CRF250 RALLY jest gotowy na weekend pełen przygód, długodystansową podróż lub codzienną przeprawę przez miasto. Z zawieszeniem o dużym skoku, systemem ABS, doskonałą ochroną przed niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi motocykl wyróżnia się wyrazistym nadwoziem inspirowanym modelem CRF450 RALLY oraz imponującym zasięgiem. Silnik łączy mocny moment obrotowy od niskich obrotów ze znaczącą mocą maksymalną w górnym zakresie. Oprócz czerwonej kolorystyki Extreme Red. teraz dostępny także w nowej, atrakcyjnej, czarnej kolorystyce „stealth black”
foto © Honda

HONDA CRF250 RALLY 2019

 

 

Motocykl o pojemności 250 cm3 przeznaczony do jazdy na asfalcie i w terenie (dual-purpose) musi spełniać liczne wymagania: powinien cechować się niską masą i smukłymi proporcjami w połączeniu z łatwością manewrowania, aby móc bez problemu przeciskać się przez miejskie korki, zaś jego zawieszenie, prześwit i wysokość siedziska powinny zapewniać dużą radość z jazdy i komfort na wyboistych nawierzchniach i nierównych szlakach. Tego typu motocykl powinien stwarzać zupełnie nowe możliwości czerpania przyjemności z jazdy, niezależnie od tego jak doświadczony jest jego kierowca.

 

Motocykl Honda CRF250L gotowy na weekendową przygodę

 

CRF250 RALLY został zbudowany w oparciu o CRF250L, w którym wprowadzono szereg zmian, które czynią ten motocykl unikalną propozycją na rynku. Inspiracje stylistyczne sięgają maszyny HRC CRF450 RALLY. Z przodu imponująca szyba, owiewki i osłony chłodnicy zapewniają dobrą ochronę przed wiatrem, biorąc pod uwagę minimalny styl stosowany w pojazdach MX. Asymetryczny przedni reflektor oraz światła pozycyjne zostały wykonane w technologii LED.

 

Duży zbiornik paliwa pozwala zwiększyć zasięg, a cyfrowe zegary zawierają wskaźnik paliwa i obrotomierz. Zawieszenie o dużym skoku oraz imponujący prześwit podnoszą właściwości off-roadowe. Powiększona przednia, pływająca tarcza hamulcowa w połączeniu z układem ABS – umożliwiającym wyłącznie działania systemu ABS w tylnym kole – zapewniają lepszą siłę hamowania. Silnik dostarcza imponujący moment od niskich obrotów w połączeniu z wyższą mocą maksymalna w górnym zakresie dzięki wprowadzonym zmianom w stosunku do pierwotnego CRF250L, które obejmują zmienione mapy PGM-FI, przeprojektowaną przepustnicę, nowy łącznik airboxa oraz tłumik.

 

Kluczowe cechy

 

CRF250 RALLY jest przeznaczony do przemierzania dalekich dystansów, odzwierciedlając to w swojej stylistyce. Zastosowanie elementów pochodzących z CRF450 RALLY – przednia szyba, górna / dolna owiewka i osłony boczne skutecznie chronią jeźdźca oferując doskonałą ochronę przed warunkami atmosferycznymi. Osłony rąk zapewniają dodatkową ochronę zarówno dla rąk oraz dźwigni hamulca i sprzęgła.

 

Od środkowej części owiewki mają surowy styl MX - panele boczne kanapa oraz osłony zbiornika nie krępują ruchów kierowcy podczas zmian pozycji. Pokaźna osłona zabezpiecza dolne elementy silnika przed uszkodzeniami. Wysokość siedzenia wynosi 895mm, czyli jest o 20mm wyższa niż w CRF250L.

 

Kompaktowy, asymetryczny przedni reflektor, tylne światło oraz podświetlenie tablicy zostały wykonane w technologii LED. Nowy zestaw wskaźników o spójnym układzie zawiera prędkościomierz, obrotomierz, a także wskaźnik poziomu paliwa i zegarek.

 

Zbiornik paliwa o poj. 10 l (włączając w to 1,6 l rezerwy) zapewnia zasięg 320km dzięki zużyciu paliwa na poziomie 3l/100km (w cyklu WMTC). Płaski korek wlewu paliwa został przymocowany na zawiasie dla większej wygody.

 

CRF250 RALLY występuje w kolorze czerwonym Honda Extreme Red, z czarnymi i białymi wstawkami zainspirowanymi motocyklami wyczynowych opracowanych przez Honda Racing Corporation (HRC) oraz w nowej, atrakcyjnej czarnej kolorystyce „stealth black”

 

Podwozie

 

Rama modelu CRF250 RALLY jest wykonana ze stali, z dwiema głównym belkami o owalnym przekroju. Rozstaw osi wynosi 1455 mm, kąt nachylenia główki ramy wynosi 28.1°’, zaś wyprzedzenie i prześwit wynoszą odpowiednio 114 i 270 mm (prześwit jest o 20mm większy niż w CRF250L). Masa motocykla gotowego do jazdy (z płynami) wynosi 157 kg.

 

Odwrócone zawieszenie Showa o średnicy rur 43mm ma identyczny skok 250mm jak pozostałe modele CRF250L, ale jest o 50mm dłuższe. Zastosowano klasyczne, sztywniejsze rozwiązanie przedniego zawieszenia w tej serii, które obniża masę - w jednej ladze sprężynę, a w drugiej tłumienie. Zarówno twardość sprężyny jak i siłę tłumienia dostosowano do charakteru CRF250 RALLY jako pojazdu do dalekich wypraw. Ośka przedniego koła o średnicy 17 mm (2mm większa) poprawiła wytrzymałość oraz wyczucie podczas prowadzenia.

 

Tylne zawieszenie Pro-Link z pojedynczym amortyzatorem Showa, posiada skok 265mm - 25mm więcej niż CRF250L. Nastawy tylnego zamieszenia również zmieniono pod kątem komfortu.

 

Dla zwiększenia siły hamowania zastosowano z przodu pofalowaną, pływającą tarczę o średnicy 296mm współpracującą z dwutłoczkowym zaciskiem. W wyposażeniu standardowym zastosowano dwukanałowy system ABS , który daje możliwość wyłączenia ABSu tylnego koła podczas jazdy terenowej.

 

W CRF250 RALLY zastosowano stylowe czarne aluminiowe obręcze kół (21-cali przód / 18 tył) z popularnym rozmiarze opon enduro (przód: 3.00-21 51P, tył: 120/80-18M/C 62P).

 

Silnik

 

Chłodzony cieczą jednocylindrowy silnik DOHC o pojemności 250 cm3 napędzający CRF250 RALLY charakteryzuje się wyższym momentem obrotowym przy niskich obrotach oraz rozwijaną linowo mocą osiąganą przy wysokich obrotach. Maksymalna moc wynosząca 24,8 KM (18,2 kW) jest osiągana przy 8500 obr./min, zaś moment obrotowy wynoszący 22,6 Nm jest osiągany przy 6750 obr./min.

 

Ulepszony wtrysk PGM-FI dostarcza mieszankę paliwa i powietrza poprzez przepustnicę o średnicy 38 mm (powiększoną z dotychczasowych 36 mm) i zasysa powietrze z airboxa poprzez kanał dolotowy. Tłumik wydechu cechuje się średnicą 115 mm, zawiera katalizator i posiada dwie komory: jest przy tym lżejszy o 450 g w stosunku do poprzedniego tłumika, zaś wewnętrzne rury o większej średnicy pomagają silnikowi swobodnie pozbyć się spalin i rozwijać większą moc.

 

W silniku zastosowano kompaktowe popychacze zaworowe oraz głowicę, średnica cylindra i skok tłoka wynoszą odpowiednio 76 i 55 mm. Przesunięty niesymetrycznie względem wału cylinder redukuje straty podczas tarcia, podobnie jak tłok, na którego powierzchni wykorzystano specjalny materiał i powłokę molibdenową. Pompa oleju posiada wewnętrzną strukturę zapobiegającą napowietrzaniu oleju niebędącego pod ciśnieniem.

 

Wał korbowy wykorzystuje wprasowane w blok silnika metalowe panewki, podczas gdy jego łożysko wykorzystuje żeliwną panewkę, co wpływa na redukcję masy i pozwala na płynniejszą oraz cichszą pracę silnika i zwiększa sztywność skrzyni korbowej, pozwalając zminimalizować stopień zwiększenia średnicy wewnętrznej na skutek rozszerzalności cieplnej.

 

Wałek wyrównoważający pozwala na zmniejszenie wibracji, zaś sześciobiegowa skrzynia i sprzęgło są zaprojektowane tak, aby przenosić duże obciążenia podczas jazdy w terenie. Chłodnica-wymiennik ciepła o mocy 10,7 kW wyposażona jest w wentylator o cienkim pierścieniu prowadzącym dla utrzymania stałej temperatury podczas jazdy z niskimi prędkościami.

 

Specyfikacja techniczna

 

SILNIK

 

Typ

Chłodzony cieczą, jednocylindrowy, DOHC

Pojemność silnika (cm³)

250

Liczba zaworów na cylinder

4

Średnica cylindra x skok tłoka (mm)

76,0 x 55,0

Kompresja

10,7:1

Maksymalna moc (KM/obr./min)

24,8 KM (18,2 kW) / 8500 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy (Nm/obr./min)

22,6 Nm / 6750 obr./min.

Pojemność miski olejowej

1,8 L

SYSTEM PALIWOWY

 

Wtrysk

PGM-FI

Pojemność baku

10,1 L

Zużycie paliwa

3 l/100km

SYSTEM ELEKTRYCZNY

 

Rozrusznik

Elektryczny

Akumulator

12V-7AH

Moc alternatora

324W / 5000 obr./min

UKŁAD NAPĘDOWY

 

Sprzęgło

Mokre wielotarczowe hydrauliczne

Skrzynia biegów

6-biegów

Rodzaj napędu

Łańcuch

RAMA

 

Typ

Stalowa, 2-belkowa

PODWOZIE

 

Wymiary (dł. x szer. x wys.)

2210 x 900 x 1425mm

Rozstaw osi

1445 mm

Kąt główki ramy

28.1°

Wyprzedzenie

114 mm

Wysokość siedzenia

895 mm

Prześwit

270 mm

Waga

157 kg

Promień skrętu

2.3 m

ZAWIESZENIE

 

Przód

widelec teleskopowy odwrócony, średnica 43 mm

Tył

Prolink

KOŁA

 

Rozmiar obręczy przód

21 cali

Rozmiar obręczy tył

18 cali

Opony przód

3.00-21 51P

Opony tył

120/80-18M/C 62P

HAMULCE

 

Typ ABS

2-kanałowy

WSKAŹNIKI I ELEKTRYKA

 

Wskaźniki

Cyfrowe

Oświetlenie przednie

LED

Oświetlenie tylne

Żarówka

 

HONDA CRF250L rok modelowy 2019

 

Motocykl o pojemności 250 cm3 przeznaczony do jazdy na asfalcie i w terenie (dual-purpose) musi spełniać liczne wymagania: powinien cechować się niską masą i smukłymi proporcjami w połączeniu z łatwością manewrowania, aby móc bez problemu przeciskać się przez zatłoczone miejskie uliczki, zaś jego zawieszenie, prześwit i wysokość siedziska powinny zapewniać dużą radość z jazdy i komfort na wyboistych nawierzchniach i nierównych szlakach. Tego typu motocykl powinien stwarzać zupełnie nowe możliwości czerpania przyjemności z jazdy, niezależnie od tego jak doświadczony jest jego kierowca.

 

Honda CRF250L, która zadebiutowała w Europie w 2012 roku, to właśnie taka maszyna. Zdobyła popularność wśród starszych kierowców - dla których często jest drugim motocyklem - jednocześnie przyciągając odbiorców z młodszej grupy wiekowej, którzy często korzystają z niej jako modnej, stylowej alternatywy dla skutera. Niezależnie od wieku, daje każdemu kierowcy możliwość zjechania z asfaltu w teren..

 

CRF250L ma stylizację inspirowaną bezpośrednio modelami CRF250R i CRF450R MX, jest gotowy sprostać każdemu wyzwaniu, które postawi przed nim kierowca: jest wytrzymały, praktyczny i czuje się tak samo dobrze w warunkach miejskich, jak na nieubitym szlaku.

 

Motocykl Honda CRF250L: gotowy na drogę i nieubity szlak

 

Sprawdzona, solidna stalowa rama z CRF250L i zawieszenie Showa o długim skoku pozostały niezmienione, lecz nowe nadwozie zostało zainspirowane minimalistycznym stylem modelu CRF450R MX, co skutkuje bardziej wyrazistym i smuklejszym wyglądem. Cyfrowy zestaw wskaźników obejmuje również obrotomierz i wskaźnik paliwa, zaś ABS z możliwością dezaktywacji systemu na tylnym hamulcu stanowi wyposażenie standardowe.

 

Silnik o pojemności 250 cm3 cechuje się wysokim momentem obrotowym przy niskich prędkościach obrotowych i mocą za sprawą układu wtryskowego PGM-FI.

 

Kluczowe cechy

 

CRF250L to prawdziwie wszechstronny, kompaktowy motocykl, łączący w sobie formę i funkcję. Jego niewielka szerokość pomaga nie tylko w gęstym ruchu ulicznym, lecz także w terenie, gdzie umiejscowienie siedzenia oraz zbiornika paliwa tworzy smukły kształt, pozwalający kierowcy swobodnie balansować ciałem.

 

Zestaw wskaźników o spójnym układzie zawiera prędkościomierz, obrotomierz, a także wskaźnik poziomu paliwa i zegarek. Tylna lampa, kierunkowskazy i mocowanie tablicy rejestracyjnej dzięki kompaktowej budowie są mniej narażone na uszkodzenia.

 

Zbiornik paliwa o poj. 7,8 l (włączając w to 1,8 l rezerwy) zapewnia największy zasięg w klasie. Litr paliwa pozwala na przejechanie 33,3 km (w cyklu WMTC), co przekłada się na całkowity zasięg wynoszący ponad 250 km. Płaski korek wlewu paliwa został przymocowany na zawiasie dla większej wygody.

 

CRF250 L występuje w kolorze czerwonym Honda Extreme Red, z czarnymi i białymi wstawkami zainspirowanymi motocyklami wyczynowych opracowanych przez Honda Racing Corporation (HRC) oraz w nowej atrakcyjnej czarnej kolorystyce „stealth black”

 

Podwozie

 

W połowie kołyskowa rama modelu CRF250L jest wykonana ze stali, z dwiema głównym belkami o owalnym przekroju. Rozstaw osi wynosi 1445 mm, kąt nachylenia główki ramy 27.6°’, zaś wyprzedzenie i prześwit wynoszą odpowiednio 113 i 255 mm. Siedzenie umieszczono na wysokości 875 mm, zaś masa motocykla w stanie gotowym do jazdy (z płynami) wynosi 146 kg.

 

Odwrócony widelec przedni Showa 43 mm charakteryzuje się skokiem o długości 250 mm, jest lekki i sztywny: z jednej strony goleni znajduje się sprężyna, zaś z drugiej kontrola tłumienia. 17-milimetrowa oś przedniego koła (średnica większa o 2 mm) zwiększa sztywność i wyczucie prowadzenia. Tylne zawieszenie Pro-Link cechuje się skokiem 240 mm; pojedynczy tylny amortyzator posiada cylinder o średnicy 40 mm.

 

Zwężany, aluminiowy tylny wahacz wykonano z pojedynczego odlewu, co pozwala zapewnić odpowiednią równowagę sztywności i obniżyć masę nieresorowaną. Tłoczone aluminium zastosowano w konstrukcji napinacza łańcucha.

 

Przednia pływająca tarcza hamulcowa typu wave jest obejmowana przez dwutłoczkowy zacisk. Dwukanałowy układ ABS stanowi wyposażenie standardowe i można go dezaktywować na tylnym kole. Na aluminiowe obręcze (21-calowe z przodu i 18-calowe z tyłu) naciągnięto kostkowane opony (przednie w rozmiarze 3.00-21 51P, tylne: 120/80-18M/C 62P). Drobny – lecz przydatny w terenie – detal stanowi składana końcówka dźwigni zmiany biegów.

 

Silnik

 

Chłodzony cieczą jednocylindrowy silnik DOHC o pojemności 250 cm3 napędzający CRF250L charakteryzuje się dużym momentem obrotowym przy niskich obrotach oraz rozwijaną linowo mocą osiąganą przy wysokich obrotach. Maksymalna moc wynosząca 24,8 KM (18,2 kW) jest osiągana przy 8500 obr./min, zaś moment obrotowy wynoszący 22,6 Nm jest osiągany przy 6750 obr./min.

 

Wtrysk PGM-FI dostarcza mieszankę paliwa i powietrza poprzez przepustnicę o średnicy 38 mm i zasysa powietrze z airboxa poprzez kanał dolotowy. Tłumik wydechu cechuje się średnicą 115 mm, zawiera katalizator i posiada dwie komory, zaś wewnętrzne rury o większej średnicy pomagają silnikowi swobodnie pozbyć się spalin i rozwijać większą moc.

 

W silniku zastosowano kompaktowe popychacze zaworowe oraz głowicę, średnica cylindra i skok tłoka wynoszą odpowiednio 76 i 55 mm. Przesunięty niesymetrycznie względem wału cylinder redukuje straty podczas tarcia, podobnie jak tłok, na którego powierzchni wykorzystano specjalny materiał i powłokę molibdenową. Pompa oleju posiada wewnętrzną strukturę zapobiegającą napowietrzaniu oleju niebędącego pod ciśnieniem.

 

Wał korbowy wykorzystuje wprasowane w blok silnika metalowe panewki, podczas gdy jego łożysko wykorzystuje żeliwną panewkę, co wpływa na redukcję masy i pozwala na płynniejszą oraz cichszą pracę silnika i zwiększa sztywność skrzyni korbowej, pozwalając zminimalizować stopień zwiększenia średnicy wewnętrznej na skutek rozszerzalności cieplnej.

 

Wałek wyrównoważający pozwala na zmniejszenie wibracji, zaś sześciobiegowa skrzynia i sprzęgło są zaprojektowane tak, aby przenosić duże obciążenia podczas jazdy w terenie. Chłodnica-wymiennik ciepła o mocy 10,7 kW wyposażona jest w wentylator o cienkim pierścieniu prowadzącym dla utrzymania stałej temperatury podczas jazdy z niskimi prędkościami.

 

Specyfikacja techniczna

 

SILNIK

 

Typ

Chłodzony cieczą, jednocylindrowy, DOHC

Pojemność silnika (cm³)

250

Liczba zaworów na cylinder

4

Średnica cylindra x skok tłoka (mm)

76,0 x 55,0

Kompresja

10,7

Maksymalna moc (KM/obr./min)

24,8 KM (18,2 kW) / 8500 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy (Nm/obr./min)

22,6 Nm / 6750 obr./min.

Pojemność miski olejowej

1,8 L

SYSTEM PALIWOWY

 

Wtrysk

PGM-FI

Pojemność baku

7,8 L

Zużycie paliwa

3 l/100km

SYSTEM ELEKTRYCZNY

 

Rozrusznik

Elektryczny

Akumulator

12V-7AH

Moc alternatora

324W / 5000 obr./min

UKŁAD NAPĘDOWY

 

Sprzęgło

Mokre wielotarczowe hydrauliczne

Skrzynia biegów

6-biegów

Rodzaj napędu

Łańcuch

RAMA

 

Typ

Stalowa, 2-belkowa

PODWOZIE

 

Wymiary (dł. x szer. x wys.)

2195 x 815 x 1195mm

Rozstaw osi

1445 mm

Kąt główki ramy

27.6°

Wyprzedzenie

113 mm

Wysokość siedzenia

875 mm

Prześwit

255 mm

Waga

146 kg

Promień skrętu

2.3 m

ZAWIESZENIE

 

Przód

widelec teleskopowy odwrócony, średnica 43 mm

Tył

Prolink

KOŁA

 

Rozmiar obręczy przód

21 cali

Rozmiar obręczy tył

18 cali

Opony przód

3.00-21 51P

Opony tył

120/80-18M/C 62P

HAMULCE

 

Typ ABS

2-kanałowy

WSKAŹNIKI I ELEKTRYKA

 

Wskaźniki

Cyfrowe

Oświetlenie przednie

Żarówka

Oświetlenie tylne

Żarówka

 

HONDA CRF450L ROK MODELOWY 2020 

 

 

W przypadku CRF450L podróż od motocykla całkowicie wyścigowego do motocykla na drogi publiczne była szczegółowo zaplanowana. Dopuszczenie motocykla do ruchu drogowego wymagało spełnienia wymogów normy EURO4, natomiast z punktu widzenia trwałości i użyteczności, szczególnej uwagi wymagała moc silnika i niektóre charakterystyki motocykla.

 

W rezultacie powstał motocykl, który wciąż jest prawdziwym CRF450R; ale cichszym, zarówno mechanicznie od strony podwozia i silnika, jak i dzięki nowemu układowi wydechowemu. Mapy wtrysku paliwa, jak i zapłonu są teraz zarządzane przez sondę Lambda; stopień sprężania został obniżony, a masę wału korbowego zwiększono, by ułatwić operowanie przepustnicą. Skrzynia biegów jest sześciobiegowa, by ułatwić jazdę drogową na dłuższych odcinkach, a 18-calowe tylne koło wyposażono w tłumik drgań łańcucha.

 

Plastikowe elementy zapożyczono wprost z CRF450R, całe oświetlenie wykonano w technice LED, w tym przedni reflektor zapewniający wiązkę z wyraźnym snopem światła. Zwiększona objętość zbiornika paliwa wykonanego z tytanu wydłuża zasięg między tankowaniami, a wszystkie elementy, które sprawiają, że CRF450L może być sprzedawany jako motocykl homologowany do jazdy po drogach publicznych, jak choćby prędkościomierz, czy sygnał dźwiękowy, są wyposażeniem standardowym.

 

Silnik

 

  • Oparty na CRF450R, z pierwszym dużym serwisem po 32000 km.

  • Silnik spełniający normę EURO4 wyposażono w elektryczny rozrusznik.

  • Większa bezwładność wału korbowego ułatwia jazdę i poprawia wyczucie przyczepności tylnego koła.

  • 6-biegowa skrzynia biegów.

 

Zaadoptowanie podwozia crossowego CRF450R do użycia w motocyklu terenowo drogowym było stosunkowo proste, za to silnik o pojemności 449 centymetrów sześciennych potrzebował więcej uwagi ze strony inżynierów Hondy. Wymagania były następujące: należało spełnić normę emisji EURO4 i normy dotyczące hałasu, a ponadto należało ucywilizować wyścigowy silnik tak, by nie sprawiał problemów kierowcom niezależnie od stylu jazdy i doświadczenia w wielu różnych sytuacjach, zarówno na drodze, jak i w terenie.

 

Podstawowa architektura czterozaworowej jednostki napędowej z rozrządem Unicam pozostała identyczna, jak w CRF450R, ale wiele szczegółów zostało zmienionych, by służyć nowej, bardziej wszechstronnej roli motocykla. Masa wału korbowego została zwiększona, powodując wzrost jego momentu bezwładności o 13%, co dla kierowcy oznacza bardziej przewidywalne zmiany momentu obrotowego i reakcje na zmiany położenia przepustnicy. Fazy rozrządu zostały zmienione w celu uzyskania szerszego, bardziej płynnego rozkładu mocy i momentu obrotowego. Skrzynia biegów jest teraz sześciobiegowa, zamiast pięciobiegowej, co pozwoliło na dodanie biegu przeznaczonego do jazdy drogowej. Z lewej i z prawej strony silnika pojawiły się zewnętrzne osłony zmniejszające hałas.

 

Motocykl otrzymał nieco mocniejszy alternator ACG, aby zapewnić moc elektryczną dla świateł LED i utrzymać ładowanie akumulatora podczas jazdy przy niskich obrotach silnika. Zastosowano akumulator o dużej pojemności.

 

Średnica cylindra i skok tłoka pozostały takie, jak w silniku CRF450R i wynoszą 96 mm x 62.1 mm, ale tłok zaopatrzono w trzy pierścienie zamiast dwóch, co służy większej trwałości silnika. Stopień sprężania wynosi 12,0:1 (w porównaniu do 13,5:1 w CRF450R). Przeprojektowany airbox obsługuje system wtrysku paliwa PGM-FI, zarządzany przez czujnik lambda umieszczony w dużej pojedynczej komorze wydechu (zastępującej krótką podwójną konstrukcję CRF450R). System wtryskiwania powietrza (AI) i katalizator skutecznie oczyszczają gazy spalinowe.

 

Czterozaworowa głowica cylindra Unicam otrzymała palcowe dźwigienki dla zaworów wlotowych. Dla zaworów wlotowych wznios wynosi 7.7 mm, dla zaworów wylotowych 6,7 mm. Średnica zaworów ssących wynosi 38 mm. Sprężyny zaworowe mają w przekroju kształt owalny, kąt odchylenia zaworów wlotowych wynosi 9°, w przypadku zaworów wylotowych jest to10,5°.

 

Zastosowano 7-tarczowe sprzęgło z 2-milimetrową płytą sprzęgłową skutecznie rozpraszającą ciepło. Sprężyny dociskowe zapewniają pewne i skuteczne zasprzęglenie. Przednia zębatka, to 13T, natomiast tylna to 51T.

 

Maksymalna moc silnika wynosi 18,4 kW, a maksymalny moment obrotowy osiąga 32 Nm. Z punktu widzenia użytkownika, który jazdę w terenie traktuje jako hobby, bardzo ważna jest niezawodność motocykla oraz przebiegi międzyserwisowe. W tym miejscu jakość wykonania i konstrukcji CRF450L dają o sobie wyraźnie znać. Motocykl pokona 32000 km pomiędzy głównymi serwisami, a olej filtra powietrza i filtr oleju należy wymieniać co 1000 km.

 

Podwozie

 

  • Podwozie zapożyczono z modeluCRF450R, jedynie z niewielkimi modyfikacjami uwzględniającymi przeznaczenie motocykla także do ruchu drogowego.

  • Pełne oświetlenie LED, zwiększona pojemność zbiornika paliwa i stopka boczna.

  • Większa objętość układu chłodzenia i wentylator elektryczny.

  • Stylizacja możliwie dokładnie odpowiadająca CRF450R.

 

Po gruntownym przekonstruowaniu w 2016 roku, podwozie CRF450R idealnie nadawało się do rozpoczęcia pracy nad CRF450L, ze zmianami dostosowującymi je do znacznie szerszego zakresu zastosowań motocykla, a szczególnie do normalnego ruchu drogowego.

 

Po pierwsze, zwężająca się podwójna aluminiowa rama kołyskowa została nieco poszerzona między punktami mocowania wahacza, aby umożliwić montaż silnika o większej szerokości wynikającej z zastosowania 6-biegowej skrzyni biegów. Główka ramy została zmodyfikowana, by umożliwić montaż blokady kierownicy, a aluminiowy wahacz wypełniono uretanem, aby zredukować hałas. Tylna rama pomocnicza jest zasadniczo taka sama jak w CRF450R, z punktami mocowania dostosowanymi do tylnego światła i pojedynczego tłumika wydechu z prawej strony.

 

Kąt główki ramy i wyprzedzenie wynoszą odpowiednio 28,5°/122 mm, a rozstaw osi i 1500 mm, o 18 mm więcej niż w CRF450R, celem podwyższenia stabilności jazdy. Zarówno w wersji R, jak i L wyprzedzenie widelca wynosi 22 mm. Masa motocykla z uzupełnionymi płynami wynosi 130,8 kg; wysokość siedziska 940 mm.

 

Widelec USD Showa ze stalowymi sprężynami i goleniami 49 mm posiada regulację napięcia wstępnego i tłumienia dobicia, natomiast z tyłu pracuje całkowicie regulowany amortyzator Showa w układzie Pro-Link. Z przodu tarcza typu „wave” o średnicy 260 mm zapewnia efektywne odprowadzanie ciepła, pozwala na efektowne hamowanie i wyczucie działającego na nią dwutłoczkowego zacisku hamulcowego. Tylne koło hamowane jest tarczą „wave” o średnicy 240 mm współpracującą z jednotłoczkowym zaciskiem hamulcowym.

 

W modelu CRF450R stosuje się 19-calowe tylne koło, natomiast CRF450L otrzymał koło 18-calowe (w celu dopasowania do opon enduro), z dodatkowym tłumikiem drgań, który absorbuje szarpnięcia łańcucha. Uszczelniony łańcuch 520 jest chroniony plastikową osłoną. Przednie koło ma obręcz o średnicy 21 cali, obie obręcze zostały wykończone w kolorze czarnym. Opony mają wymiary 80/100-21 z przodu i 120/80-18 z tyłu.

 

Styl CRF450L jest wiernym odzwierciedleniem stylu CRF450R. Z motocykla CRF450R przejęto bez zmian tylny błotnik, boczne panele i dolną płytę osłaniającą silnik. Za smukłymi owiewkami bocznymi schowano większą chłodnicę i wentylator elektryczny. Wszystkie światła (w tym kierunkowskazy i podświetlenie tablicy rejestracyjnej) są wykonane w technice LED. Prędkościomierz, sygnał dźwiękowy, włącznik świateł hamowania oraz lusterka pozwalają spełnić wymogi homologacyjne, a stopka boczna zwiększa wygodę użytkowania motocykla. CRF450R korzysta z 6,3-litrowego zbiornika paliwa wykonanego z tytanu, natomiast w CRF450L zwiększono pojemność zbiornika o 1,3 litra, do 7,6 l. Wlew paliwa jest zamykany kluczykiem.

 

Dane techniczne

 

SILNIK

 

Typ

Chłodzony cieczą 4-suwowy, jednocylindrowy uni-cam

Pojemność skokowa

449 cm3

Średnica cylindra i skok

96,0 mm x 62,1 mm

Stopień sprężania

12,0:1

SYSTEM PALIWOWY

 

Zasilanie

Wtrysk paliwa PGM-FI

Pojemność zbiornika paliwa

7,6 litra

INSTALACJA ELEKTRYCZNA

 

Zapłon

Elektroniczny CDI

Rozrusznik

Elektryczny

UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU

 

Typ sprzęgła

Mokre wielopłytkowe

Typ skrzyni biegów

Manualna, sekwencyjna

Przekładnia główna napędowa

Łańcuchowa

RAMA

 

Typ

Aluminiowa podwójna kołyskowa

PODWOZIE

 

Wymiary (dł. x szer. x wys.)

2280 mm x 825 mm x 1260 mm

Rozstaw osi

1500 mm

Kąt pochylenia kolumny

28,5°

Wyprzedzenie

122 mm

Wysokość siedziska

940 mm

Prześwit

315 mm

Masa własna

130,8 kg

ZAWIESZENIE

 

Przednie

Widelec Showa USD 49 mm

Tylne

Typu Pro-Link z pojedynczym amortyzatorem Showa oraz pełną regulacją

KOŁA

 

Przednie

Aluminiowe szprychowe

Tylne

Aluminiowe szprychowe

Opona przednia

80/100-21

Opony tylne

120/80-18

HAMULCE

 

Przednie

Pojedyncza tarcza

Tylne

Pojedyncza tarcza

 

* Wszystkie dane techniczne należy traktować jako wstępne i podlegające korektom bez wcześniejszego powiadomienia.



Źródło: Honda, Mototarget.pl

 Pisaliśmy również
» Model CB4X zaprezentowany z dumą na targach EICMA przez rzymskie centrum badawczo-rozwojowe Hondy
» CBR1000RR-R Fireblade i CBR1000RR Fireblade SP to najnowsza atrakcja stoiska Hondy na EICMA w 2020 roku
 Inne artykuły
» Jazda do domu na Święta - Nissan LEAF jako mieniąca się światłami choinka Nissana, zasilana energią z odzysku 2019-12-12
  Nissan Leaf swieta 2019 Nissan przywita tegoroczne Boże Narodzenie, pędząc przez zaśnieżone drogi Nissanem LEAF ze świątecznym oświetleniem zasilanym energią z odzysku.... więcej »

» Mazda 6 zdrożeje w przyszłym roku 2019-12-12
  Mazda 6 2018 Z początkiem stycznia wchodzą w życie nowe, zaostrzone standardy emisji CO2, które istotnie wpłyną zarówno na konieczność wprowadzania zmian technologicznych, jak i na zmianę pozycjonowania cenowego modeli dostępnych na rynku.... więcej »

» W listopadzie Volkswagen zwiększył na świecie dostawy nowych samochodów 2019-12-12
  Volkswagen dostawy listopad 2019 W listopadzie marka Volkswagen dostarczyła na świecie 586.400 samochodów, czyli o 3,9 procent więcej niż w analogicznym miesiącu 2018 r. Volkswagen po raz kolejny zwiększył udział w kurczącym się globalnym rynku. Dotyczy to także Chin, największego rynku dla V... więcej »

» Volkswagen Samochody Dostawcze liderem polskiego rynku - 16 procentowy wzrost rejestracji w 2019 r. 2019-12-12
  Volkswagen fabryka Wrzesnia Od początku roku do końca listopada 2019 r., marka Volkswagen Samochody Dostawcze sprzedała w Polsce 11 634 samochody. To o 16% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (I – XI 2018: 10 019 szt.). W ten sposób, po jedenastu miesiącach tego roku, ... więcej »

» Dopłaty do samochodów elektrycznych prawdopodobnie będą możliwe dopiero w przyszłym roku! 2019-12-12
  Nissan Leaf 2019 Mototarget Planowana na środę konferencja prasowa, na której minister klimatu miał poinformować o dacie uruchomienia dopłat do aut elektrycznych, została odłożona. Bardzo możliwe, że dofinansowanie w ogóle nie ruszy już w tym roku. Powód jest prozaiczny.... więcej »

» Audi e-tron zwycięża w Profesjonalnym Teście Flotowym 2019 2019-12-11
  Audi e-tron test flotowy Audi e-tron – pierwszy samochód z całej gamy aut z czterema pierścieniami w logo, zdobyło tytuł Auta Flotowego 2019 w dziesiątej, jubileuszowej edycji Profesjonalnego Testu Flotowego SKFS. Ponadto Fleet Managerowie oceniający w teście poszczególne samoch... więcej »

» Nowe rozwiązania techniczne – układy akumulatorów 2019-12-11
  Volkswagen akumulatory Nawet 550 kilometrów przejechanych po jednokrotnym naładowaniu akumulatora – Volkswagen ID.3 wyposażony wyłącznie w napęd elektryczny robi wrażenie zarówno pod względem dynamiki jazdy, jak i zasięgu. Jest to pierwszy z serii modeli skonstruowanych w opar... więcej »

» Nowy Peugeot 2008 [CENNIK, ZDJĘCIA] 2019-12-11
  Peugeot 2008 2019 PEUGEOT prezentuje dzisiaj polską gamę i cenniki nowego SUV-a 2008. W polskich salonach pojawi się w marcu przyszłego roku, ale od tej chwili można już na niego składać zamówienia. To samochód dla wszystkich, którzy są gotowi na nowe doznania z jazdy.... więcej »

» Odmłodzone Audi RS 5 Coupe i Audi RS 5 Sportback 2019-12-10
  Audi RS 5 Coupe Audi RS 5 Sportback Audi RS 5 Coupé (łączne zużycie paliwa w l/100km: 9,1; łączna emisja CO2 w g/km: 208) oraz Audi RS 5 Sportback (łączne zużycie paliwa w l/100km: 9,2; łączna emisja CO2 w g/km: 209) przeszły odmładzający lifting. Nowe detale czynią teraz ich zewnętrzną stylisty... więcej »

» Rekordowy wynik sprzedaży Audi: w listopadzie dostawy wzrosły o 23,1 procent, do 163 350 samochodów 2019-12-09
  A1 e-tron, Audi A1 i e-tron W listopadzie 2019 r. AUDI AG dostarczyło do klientów na całym świecie 163 250 samochodów. To o 23,1 procent więcej niż w listopadzie 2018. Był to też najlepszy sprzedażowo listopad w historii firmy. Oprócz mocnego wzrostu sprzedaży w Europie (+33,0%), będąceg... więcej »

» Unowocześniona gama bestsellerów Mazdy na 2020 rok 2019-12-09
  Mazda CX-5 2019 Rok 2020 będzie dla Mazdy okresem szczególnym. Firma przygotowuje się nie tylko do świętowania setnej rocznicy powstania, ale przede wszystkim do produkcji i realizacji zamówień na pierwszy elektryczny model w gamie – Mazdę MX-30. Końcówkę tego roku zdom... więcej »

» Nowatorskie systemy bezpieczeństwa w ID.3 2019-12-09
  ID.3 premiera O tym jak działa nowa środkowa poduszka powietrzna w ID.3, która jest umieszczona między fotelami i zapobiega kolizji głów kierowcy i pasażera opowiada Stefan Hagen, odpowiedzialny za bezpieczeństwo podczas zderzeń bocznych.... więcej »

» Nowy Golf – inteligentny, skomunikowany ze światem, oferowany w pięciu wersjach hybrydowych 2019-12-09
  Golf 2019 Golf, którego sprzedano dotąd w liczbie ponad 35 milionów egzemplarzy, pojawia się teraz jako model ósmej generacji. Cyfrowe wnętrze Golfa pozwala na intuicyjną obsługę w dotychczas nieznanym stopniu, a systemy asystujące wspierają kierowcę podczas jazdy z prę... więcej »

» SEAT Mii electric – samochód dla miasta 2019-12-09
  SEAT Mii Electric SEAT zaprezentował Mii electric, swój pierwszy w pełni elektryczny samochód, dostosowany do warunków miejskiej jazdy. Pojazd potrafi rozpędzić się do 50 km/h w jedyne 3.9 sekundy, a akumulator zasilający auto osiąga poziom 80% naładowania w 1 godzinę. Cena poj... więcej »

» Nowy Ford Kuga zdobywa maksymalną notę pięciu gwiazdek w testach bezpieczeństwa 2019-12-08
  Fleet Market 2019, Ford Kuga 2019 Nowy SUV Ford Kuga* uzyskał maksymalną ocenę bezpieczeństwa 5 gwiazdek, przyznaną przez niezależny instytut badający pojazdy w testach zderzeniowych Euro NCAP. Kuga zdobyła notę 92% za ochronę dorosłych pasażerów i komplet punktów, zarówno w bocznym zderzeniu ... więcej »

» Ranking TOP30 modeli dla Kowalskiego 2019-12-08
  Fiat Tipo 2019 Oto zestawienie liderów polskiego rynku nowych samochodów osobowych w podziale na osoby prywatne. Uwagę zwraca m.in. pozycja Fiata Tipo, któremu w zajęciu miejsca na podium pomogła trwająca akcja wyprzedażowa rocznika 2019.... więcej »

» Nissan z tytułem Global e-Mobility Leader 2019-12-08
  Nissan e-Mobility Leader Wysiłki firmy wkładane w rozwój i propagowanie elektromobilności doceniane są nie tylko przez użytkowników samochodów elektrycznych, ale przez wielu światowych ekspertów. Podczas tegorocznego Global e-Mobility Forum w Warszawie, Nissan został wyróżniony tytułe... więcej »

» Jozef Kaban zostanie nowym Szefem Desingu marki Volkswagen 2019-12-08
  Skoda - Jozef Kaban Szykują się duże zmiany na stanowiskach kierowniczych w Volkswagen Design: Klaus Bischoff, dotychczasowy główny stylista Volkswagena, od 1. kwietnia 2020 roku obejmie stanowisko Szefa Designu Grupy. Do 1. lipca 2020 roku, kiedy jego funkcje przejmie Jozef Kaba... więcej »

» Nowy system komunikacji SEAT-a podpowie, kiedy zmieni się światło 2019-12-08
  SEAT sygnalizacja swietlna SEAT stworzył system, który pozwala na wymianę danych w czasie rzeczywistym między samochodami a infrastrukturą drogową. Kierowcy otrzymują ostrzeżenia o zmianach światła i innych istotnych zdarzeniach wprost do kokpitu w pojeździe. Nowe rozwiązanie znacznie z... więcej »

» Światło sprawia, że ID.3 wydaje się ludzki – mówi projektantka Sandra Sturmat 2019-12-05
  Volkswagen ID.3, Volkswagen ID. Light Jaki wpływ ma światło na tworzenie emocjonalnego kontaktu człowieka z samochodem? Powstaje dzięki niemu pewna więź, kontakt z maszyną staje się łatwiejszy, bo naturalny. Sandra Sturmat, projektantka oświetlenia w marce Volkswagen jest jednym z twórców rozwiąza... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134
Wyświetlane: 0 - 20 z 22675 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imię jego… Kona
© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |