FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1692 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1147 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
12 mitów o samochodach elektrycznych
Autor: ŁM  Dodano: 2019-06-03
Wyświetlono: 170 razy
12 mitów o samochodach elektrycznych
Wokół samochodów elektrycznych i sposobów ich eksploatacji narosło sporo mitów. Odpowiadając na często padające pytania związane z tego typu pojazdami, Volkswagen przejrzyście wyjaśnia z czym będzie wiązać się elektryczna rewolucja.
foto © Mototarget.pl

1. Kogo na to stać?

 

ID.3 kosztować będzie tyle, co porównywalny model z silnikiem Diesla.

 

 


Atrakcyjne samochody z napędem elektrycznym stają się coraz bardziej dostępne finansowo. Na przykład koszt akumulatorów w ciągu ostatnich 10 lat zmniejszył się o 80 procent. ID.3 kosztować będzie tyle, ile porównywalny Golf TDI. W wielu krajach klienci mogą też liczyć na dofinansowanie ze strony państwa. Zmniejszyły się też bieżące koszty utrzymania elektrycznego samochodu. To dlatego, że energia elektryczna jest tańsza niż benzyna czy olej napędowy, niższe są także podatki, a koszty serwisowania wynoszą tylko około jednej trzeciej kosztów serwisu konwencjonalnych samochodów. Gdy spojrzeć na tzw. „Total Cost of Ownership”, czyli na wszystkie koszty związane z posiadaniem samochodu, okaże się, że auta elektryczne znajdują się w zasięgu możliwości finansowych coraz większej liczby ludzi.

 

2. Jest za mało stacji ładowania

 

Możliwość zasilania aut energią elektryczną: liczba stacji szybko rośnie.


Liczba publicznie dostępnych stacji, na których można zasilić akumulator elektrycznego samochodu rośnie bardzo szybko. Już dzisiaj jest ich w Niemczech ponad 17.400 – i każdego dnia przybywają kolejne. Supermarkety, hotele, właściciele parkingów instalują dla swoich klientów punkty zasilania, to samo robią firmy dla swoich pracowników. Ambitne plany związane z rozwojem infrastruktury dotyczą też Polski – dość powiedzieć, że ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych nakłada na gminy obowiązek stworzenia do końca 2020 roku rozbudowanej infrastruktury – od 60 punktów ładowania w gminach liczących do 100 000 mieszkańców, aż po 1000 stacji w ponad milionowych. Będąc posiadaczem karty We Charge Volkswagena klient będzie mógł w przyszłości korzystać z energii elektrycznej na 100.000 stacji zasilania w całej Europie. Samochód elektryczny można również naładować prądem o niskiej mocy z domowego gniazdka. Około 70 procent ładowań odbywa się właśnie w domu lub w miejscu pracy użytkownika elektrycznego samochodu. Oznacza to, że „tankowanie” po drodze staje się zbędne.

 

3. Ładowanie trwa za długo

 

 

Czas ładowania: już dzisiaj na stacjach szybkiego zasilania prądem o dużej mocy proces ten nie trwa długo.


Tak naprawdę elektrycznego samochodu wcale nie trzeba ładować tak często, jak się zdaje. Około 70 procent tych czynności odbywa się w domu albo w miejscu pracy, co oznacza, że kierowca wyrusza w drogę autem z w pełni naładowanym akumulatorem. A jeśli w czasie dalszej podróży rzeczywiście musi pojechać szybciej, także nie będzie to problemem. Dzięki możliwości szybkiego ładowania ID.3 można zasilić prądem o mocy 100 do 125 kilowatów. Podczas jazdy autostradą oznacza to półgodzinną przerwę na tankowanie co 260 km. Proces zasilania akumulatora jest bardzo prosty – odpowiednia aplikacja i sam samochód nie tylko wskazują drogę do najbliższej stacji, ale też informują o dostępnych na niej formach ładowania. Rozwój w tej dziedzinie następuje każdego dnia, coraz bardziej ułatwiając eksploatację elektrycznych samochodów. 

 

4. Elektryczny samochód może jeździć tylko na krótkich dystansach

 

 

Zasięg: „elektryk” może jeździć również w dalekie trasy.


Problem zasięgu rozwiązano już dawno. Nowe samochody elektryczne po jednokrotnym ładowaniu mogą pokonać odległość nawet 550 km – takim zasięgiem będzie mógł pochwalić się także ID.3. Także infrastruktura – zwłaszcza wzdłuż autostrad i dróg szybkiego ruchu – staje się coraz lepsza. W całych Niemczech już dzisiaj znajduje się 2.000 publicznych stacji szybkiego ładowania, na których w ciągu kilku minut można zasilić akumulator energią elektryczną. IONITY, spółka niemieckich producentów aut, buduje wzdłuż europejskich autostrad, co 120 km, kolejne tzw. High Power Charging Station. Oczywiście, w ciągu najbliższych lat ta sieć będzie nadal rosnąć. Jak podkreśla Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych, plany operatorów punktów ładowania są bardzo ambitne i możemy spodziewać się szybkiego wzrostu liczby stacji, w tym także stacji szybkiego ładowania.

 

5. Elektryczne samochody są niebezpieczne

 

Bezpieczeństwo: elektryczne auta pod tym względem nie ustępują modelom z silnikami spalinowymi.


Elektryczne samochody zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa – tak jak wszystkie auta dopuszczone do ruchu w Europie. Do zapobiegania ryzyku powstania pożaru czy porażenia prądem służą specjalne systemy bezpieczeństwa. W razie wypadku przepływ prądu w akumulatorze jest natychmiast przerywany. Poza tym, akumulator w autach Volkswagena znajduje się w odpornej na zderzenia obudowie umieszczonej w podłodze pojazdu, gdzie jest chroniony przed uszkodzeniem. Testy przeprowadzone przez ADAC po raz kolejny pokazały, że ryzyko powstania pożaru w samochodzie elektrycznym jest znacznie niższe niż w wypadku aut z silnikiem spalinowym. Proces zasilania auta energią elektryczną jest również całkowicie bezpieczny i może się odbywać także podczas deszczu.

 

6. Elektryczne samochody nie mają znaczenia dla ochrony klimatu

 

CO2: elektryczne auta są najbardziej neutralne dla środowiska spośród wszystkich rodzajów napędu.


Elektryczne samochody przyczyniają się do ochrony klimatu. W porównaniu z modelami z silnikiem Diesla czy benzynowym przyczyniają się do powstania znacznie mniejszej ilości dwutlenku węgla. Golf TDI w ciągu całego cyklu życia emituje średnio 140 g CO2/km, a e-Golf – 119 gram. Również w porównaniu z modelami zasilanymi wodorem lub tzw. eFuel (paliwem syntetycznym), auto elektryczne wypada bardzo dobrze. W najbliższych latach będzie się stawało jeszcze bardziej neutralne dla klimatu, ponieważ na wszystkich dużych rynkach do sieci trafia coraz więcej energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych. Elektryczne samochody będą więc automatycznie w coraz większym stopniu zasilane „zielonym prądem”. Volkswagen idzie o krok dalej i w postaci ID.3 po raz pierwszy prezentuje model zupełnie neutralny pod względem bilansu CO2. ID.3 staje się w ten sposób pionierem motoryzacji nieobciążającej środowiska naturalnego.

 

7. Zbyt wiele elektrycznych aut doprowadzi do przeciążenia sieci

 

Dostawy prądu są niezagrożone mimo dużej liczby „elektryków”.


Czy sieć energetyczna sprosta dużej liczbie elektrycznych samochodów? Odpowiedź brzmi: tak. Roczny pobór prądu np. w Niemczech wynosi 520 terawatogodzin. Milion samochodów zużywa w ciągu roku 2,4 terawatogodziny, czyli 0,5 procent ogólnego zapotrzebowania. Zagrożenia nie ma także w Polsce. Nawet natychmiastowe pojawienie się w naszym kraju miliona elektrycznych Golfów, nie spowodowałoby zwiększenia zapotrzebowania na energię elektryczną o więcej niż… jeden procent. Warto dodać, że wg danych Polskich Sieci Elektroenergetycznych krajowe zużycie energii elektrycznej wzrosło w 2018 r. względem 2017 r. o 1,66 procent. Warto spojrzeć także na kraje, w których samochody elektryczne są bardzo popularne. W Norwegii co drugi sprzedany w minionym orku samochód ładowany był z gniazdka.

 

8. Elektryczne auta spowodują spadek zatrudnienia

 

Elektryczna ofensywa Volkswagena gwarantuje większą liczbę miejsc pracy.


Elektryczny samochód można wyprodukować przy nakładach niższych o 30 procent niż w wypadku aut z silnikami spalinowymi. Na dłuższą metę w przemyśle samochodowym liczba miejsc pracy może się więc zmniejszyć. Tym ważniejsze jest, żeby od samego początku zdobyć na rynku dobrą pozycję. Volkswagen aktywnie wdraża program transformacji, a dzięki ofensywie w dziedzinie elektrycznych aut tworzy nowe, trwałe perspektywy dla tysięcy pracowników. Prawie wszystkie zakłady Volkswagena w Niemczech są zaangażowane w produkcję aut z nowej rodziny ID. W samej fabryce w Zwickau przy produkcji modeli ID. będzie zatrudnionych 8.000 pracowników. W epoce strukturalnych zmian w przemyśle samochodowym pojazdy elektryczne zapewniają trwałe zatrudnienie.

 

9. Elektryczne auta zagrażają pieszym

 

 

Bezpieczeństwo w miastach: „elektryki” będą wytwarzać „sztuczny” dźwięk.


W odróżnieniu od tradycyjnych samochodów, auta elektryczne nie mają silnika spalinowego i dlatego są bardzo ciche. Mniejszy hałas to zaleta. Dla pieszych także nie jest zagrożeniem. ID.3 do prędkości około 30 km/h będzie emitował swój własny, niepowtarzalny dźwięk. Podczas szybszej jazdy wystarczy sam odgłos opon toczących się po nawierzchni. Od lata 2019 roku wszystkie elektryczne samochody będą musiały obowiązkowo generować dźwięki. Ponadto, dzięki dużej liczbie systemów asystujących auta takie jak ID.3 zapewniają i tak bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa.

 

10. Elektryczne samochody nie dają przyjemności z jady

 

 

Elektryczne auta są nie tylko szybkie, ale też bardzo komfortowe.


Jazda elektrycznym autem sprawia mnóstwo frajdy. Zwłaszcza podczas startu elektryczny silnik pokazuje, jak wielką ma moc. Siła powstająca po wciśnięciu pedału przyspieszenia może wcisnąć kierowcę w fotel – prawie jak w samolocie. To dlatego, że silniki elektryczne już od samego startu rozwijają maksymalny moment obrotowy. Do tego dochodzi konstrukcja sprzyjająca dynamicznej jeździe – akumulator w modelu ID.3 znajduje się w podłodze i wręcz dociska pojazd do podłoża, przez co elektryczny Volkswagen porusza się jak samochód sportowy. O wielkich technicznych możliwościach świadczy Volkswagen ID. R – model bijący światowe rekordy przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 2,25 sekundy. Ponadto kierowca i pasażerowie mają więcej miejsca na nogi, bo w elektrycznym aucie nie ma ani silnika spalinowego, ani mechanicznej skrzyni biegów, ani tunelu pośrodku podłogi. 

 

 

11. Elektryczne auta wyglądają nieatrakcyjnie

 

 

Stylistyka: pojazdy z rodziny ID. przyciągają wzrok.


To prawda, dotychczas samochody elektryczne raczej nie rzucały się w oczy. Różnice pomiędzy e-Golfem, a Golfem z silnikiem spalinowym zauważali na przykład tylko znawcy. Ale to się zmienia. Samochody z rodziny ID. Volkswagena będą miały nowoczesny, niemal futurystyczny design z punktami świetlnymi i wyraźnie zaakcentowanymi liniami nadwozia. Rewolucja dotknie także wnętrz samochodów: ponieważ silnik elektryczny zajmuje znacznie mniej miejsca niż spalinowy, można było całkowicie zmienić proporcje elektrycznych aut – wyszło to na dobre ich stylistyce i sprawiło, że wnętrza stały się dużo bardziej przestronne. W przyszłości elektrycznych samochodów będzie tak dużo, że zaspokoją wszelkie gusta i wszelkie potrzeby transportowe. Do rodziny ID. będą należeć modele od kompaktowych przez SUV-y po lifestylowego Bulli.

 

12. Zabraknie surowców do produkcji.

 

Akumulatory: litu jest wystarczająco dużo, a kobaltu wykorzystuje się coraz mniej.


Surowców nie zabraknie. Przy dzisiejszej technice pokłady litu wystarczą do wyprodukowania miliardów elektrycznych samochodów. Poza tym akumulatory są stale udoskonalane. Na przykład udział kobaltu zmniejszył się w nich z 12 do około 6 procent. Zaopatrzenie w surowce nie stanowi więc problemu, tym bardziej że zużyte akumulatory będą wykorzystywane ponownie. W dłuższym okresie akumulatory będą poddawane recyklingowi nawet w 97 procentach. Rzadkie metale staną się więc coraz mniej potrzebne.



Źródło: Volkswagen, Mototarget.pl

 Pisaliśmy również
» Nowy Passat może jeździć na prąd, poruszać się częściowo autonomicznie i na życzenie łączyć się z Internetem
» Volkswagen zamierza uruchomić w Europie 36.000 punktów ładowania samochodów elektrycznych!
 Inne artykuły
» Nowa wersja Audi Q7: przeskok na wyższy poziom 2019-06-26
  Audi Q7 2019 Audi Q7 przeszło gruntowną aktualizację, zarówno wizualną, jak i techniczną. Prezentuje nową stylistykę rodziny Q i oprócz przestronności oferuje też wysoką dynamikę i doskonały komfort. Technika mild-hybrid, cyfrowa koncepcja obsługi oraz opcjonalne reflektor... więcej »

» Nowa Kia XCeed: miejski crossover, który łączy zalety SUV-ów i aut kompaktowych 2019-06-26
  Kia XCeed 2019 Nowy crossover marki Kia, tzw. CUV (od Crossover Utility Vehicle), prezentuje się bardziej dynamicznie niż klasyczne SUV-y, ale oferuje równie przestronne wnętrze jak one. Podwyższona pozycja za kierownicą w Kia XCeed zapewnia przy tym lepszą widoczność zza ki... więcej »

» Garmin Camper: zaawansowana nawigacja dla entuzjastów kamperów i przyczep kempingowych 2019-06-26
  Garmin Camper 785 Garmin zaprezentował urządzenie Camper 785. To oparta na GPS nawigacja samochodowa, oferująca specjalne ułatwienia przeznaczone dla osób podróżujących kamperami oraz zestawami z przyczepami kempingowymi. Nawigacja zyskała dodatkową funkcję w postaci wideorejes... więcej »

» Samochód kontra piasek. Jak wygrać pojedynek z suchą piaszczystą nawierzchnią w letni upał? 2019-06-26
  SEAT piasek Przed nami rekordowe letnie temperatury. Umiejętność bezpiecznej jazdy po suchej, piaszczystej nawierzchni przydaje się obecnie nie tylko rajdowcom na pustynnych bezdrożach, ale również każdemu kierowcy wyjeżdżającemu za miasto. Niektóre polne i leśne trasy w ... więcej »

» Nowy crossover Ford Puma – kiedy wejdzie do sprzedaży i co oferuje? 2019-06-26
  Ford Puma 2019 Ford zaprezentował dziś zupełnie nowy model Puma – kompaktowego crossovera zainspirowanego stylem pojazdów SUV, łączącego oszałamiający wygląd zewnętrzny, największą w swojej klasie pojemność bagażnika oraz 48-woltowy, miękki hybrydowy układ napędowy. ... więcej »

» Audi Sport po raz piąty wygrywa 24-godzinny wyścig na torze Nurburgring 2019-06-25
  Audi Nurburgring 2019 Czterdziesta siódma edycja 24-godzinnego wyścigu na torze Nürburgring, aż do ostatniej sekundy była niezmiernie ekscytująca. Po niezwykle burzliwym ostatnim etapie zmagań, Audi R8 LMS z numerem 4 wygrało starcie z ubiegłorocznym zwycięzcą, zespołem Porsche, za... więcej »

» Ciężki dzień dla Audi Sport ABT Schaeffler 2019-06-25
  Audi Sport ABT Schaeffler 2019 W sobotę, podczas wyścigu Formuły E rozgrywanego po raz pierwszy w stolicy Szwajcarii Bernie, oba bolidy Audi Sport ABT Schaeffler zdobyły punkty. Jednak w rywalizacji o tytuł mistrzowski tej serii wyścigów, team Audi musiał pogodzić się z porażką.... więcej »

» Nowy Passat może jeździć na prąd, poruszać się częściowo autonomicznie i na życzenie łączyć się z Internetem 2019-06-25
  Passaty 2019 Volkswagen wprowadził do sprzedaży nowego Passata – model jeszcze bardziej zaawansowany technologicznie. Zmiany wprowadzone w aucie –sprzedanym dotąd na świecie w liczbie ponad 30 milionów egzemplarzy, co sprawiło, że jest ono najpopularniejszym pr... więcej »

» Volkswagen zamierza uruchomić w Europie 36.000 punktów ładowania samochodów elektrycznych! 2019-06-25
  Volkswagen ID.3 stacja ladowanie Volkswagen zamierza szybko doprowadzić do przełomu w dziedzinie samochodów elektrycznych i wzmacnia wysiłki w zakresie budowy infrastruktury zasilania. W całej Europie koncern wybuduje do 2025 roku łącznie 36.000 punktów ładowania, 11.000 z nich stworzy marka ... więcej »

» Audi Tradition z niecierpliwością oczekuje na rajd rozgrywany na rodzimym terenie 2019-06-25
  Audi Tradition 2019 W dniach od 27 do 29 czerwca, Audi Tradition świętować będzie w swym rodzimym regionie. W tych dniach odbędzie się czternasta edycja rajdu klasyków Donau Classic. Na kolejnych etapach zlokalizowanych w przepięknych okolicach Donaumoos, Altmühltal i Hallertau, ... więcej »

» Audi i Sony Pictures Entertainment elektryzują w nowym filmie 2019-06-25
  Audi i Sony Pictures Audi połączyło siły z Sony Pictures Entertainment i jeszcze przed lipcową premierą filmu „Spider-Man: Daleko do domu” pokazało jego ekskluzywny zwiastun.... więcej »

» Mazda CX-30 – już wiemy, ile kosztuje nowy SUV Japończyków 2019-06-25
  Mazda CX-30 Pół roku po polskiej premierze Nowej Mazdy 3, pierwszego modelu nowej generacji samochodów, Mazda Motor Poland ujawnia wyposażenie i ceny kompaktowego SUV-a nowej generacji – Mazdy CX-30. Sprzedaż wersji z silnikiem 2.0 SKYACTIV-G rozpocznie się już w li... więcej »

» Historia rzędowych 4-cylindrowych silników Honda 2019-06-24
  Honda CB650R 2019 Modele opisane poniżej przedstawiają długą historię silników rzędowych 4-cylindrowych Honda w gamie CB, począwszy od wprowadzenia CB750, aż do wydania w 2019 roku modelu CB650R Neo Sports Café.... więcej »

» Nowy Wiceprezes SEAT-a ds. finansów 2019-06-24
  Carsten Isensee Carsten Isensee został mianowany nowym Wiceprezesem ds. finansów SEAT-a i 1 czerwca 2019 roku rozpoczął pracę jako członek Komitetu Wykonawczego spółki. Przejął obowiązki Holgera Kintschera, który będzie od teraz pełnił funkcję szefa finansów i IT w Volkswagen... więcej »

» Renault i Nissan jako pierwsi producenci samochodów będą współpracować z firmą Waymo we Francji i w Japonii nad usługami mobilności bez kierowcy 2019-06-24
  Renault Nissan Groupe Renault, Nissan Motor Co. i Waymo – liderzy w swoich dziedzinach – zawarli na okres wstępny umowę na wyłączność w celu zbadania wszystkich aspektów związanych z usługami umożliwiającymi przewóz pasażerów i realizację dostaw we Francji i w Ja... więcej »

» Dlaczego środki do dezynfekcji rąk i kremy do opalania mogą być szkodliwe dla Twojego samochodu? 2019-06-24
  Ford kremy Kupowane w coraz większych ilościach środki do dezynfekcji rąk i kremy przeciwsłoneczne z mocnym filtrem mogą dobrze służyć naszemu zdrowiu i być szkodliwe dla naszych samochodów. Substancje chemiczne, występujące w niektórych takich produktach mogą reagować n... więcej »

» SEAT pierwszym motoryzacyjnym partnerem jednego z największych festiwali muzycznych w Polsce 2019-06-24
  Opener Festival SEAT jest pierwszą marką motoryzacyjną, jaka zaistnieje w przestrzeni kultowego festiwalu muzycznego. Współpraca SEAT-a z Open’er Festival jeszcze bardziej zbliża energiczną markę rodem z Barcelony do młodych uczestników festiwalu przez unikalne emocje t... więcej »

» Volkswagen obejmuje udziały w Northvolt AB 2019-06-19
  Volkswagen fabryka Zwickau Volkswagen AG zainwestuje 900 milionów euro we wspólną z firmą Northvolt AB działalność w zakresie akumulatorów. Część tej kwoty zostanie przeznaczona na utworzenie spółki joint venture ze szwedzkim producentem, część zostanie zainwestowana bezpośrednio w Nort... więcej »

» BMW serii 8 - teraz także w wersji czterodrzwiowej! 2019-06-19
  BMW serii 8 Gran Coupe 2019 Od września 2019 roku na rynku w końcu pojawi się czterodrzwiowa odmiana "ósemki". Na początku będzie dostępna w czterech wersjach silnikowych o mocach od 320 do 530 KM. ... więcej »

» Można już zamawiać nowego VW Passata |VW Passat 2019 CENNIK 2019-06-19
  Passat 2019 Nowy Passat, najpopularniejszy na świecie samochód klasy średniej, stanowi wzorzec innowacyjności w swoim segmencie, już dziś oferując technologię jutra. Zastosowano w nim najbardziej zaawansowane rozwiązania, takie jak matrycowe reflektory, pojemnościowa kier... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110
Wyświetlane: 0 - 20 z 22194 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imię jego… Kona
© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |