FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1684 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1139 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Nowy crossover Ford Puma – kiedy wejdzie do sprzedaży i co oferuje?
Autor: ŁM  Dodano: 2019-06-26
Wyświetlono: 361 razy
Nowy crossover Ford Puma – kiedy wejdzie do sprzedaży i co oferuje?
Ford zaprezentował dziś zupełnie nowy model Puma – kompaktowego crossovera zainspirowanego stylem pojazdów SUV, łączącego oszałamiający wygląd zewnętrzny, największą w swojej klasie pojemność bagażnika oraz 48-woltowy, miękki hybrydowy układ napędowy.
foto © Ford

  • Ford prezentuje nowy usportowiony i atletyczny crossover Puma, którego koncepcję oparto na stylistyce auta klasy SUV. Kusząca stylistyka nadwozia otwiera nowy rozdział w historii fordowskiej filozofii antropocentrycznego projektowania.

 

  • Pomysłowe i bardzo praktyczne rozwiązanie tylnej przestrzeni bagażowej zapewnia najlepszą w tej klasie pojazdów bezkompromisową przestrzeń i pojemność – jest to jedna z innowacji opracowanych dzięki wsłuchiwaniu się w opinie klientów.

 

  • Zaawansowany technologicznie układ napędowy EcoBoost Hybrid 48 V znacznie poprawia zużycie paliwa, osiągi oraz frajdę z jazdy modelu Puma.

 

  • Pakiet intuicyjnie prostych w obsłudze technologii obejmuje adaptacyjny tempomat (ACC) z systemem Stop & Go, nowy system wczesnego informowania o niebezpieczeństwie na drodze (LHI), opcję bezprzewodowego ładowania urządzeń przenośnych oraz zespół kolorowych zegarów cyfrowych o przekątnej 12,3 cala

 

 

Nowy model Puma otwiera kolejny rozdział w historii stylistyki marki Ford, wyróżniając się niezwykle charyzmatyczną stylizacją, na którą składają się wysoko umieszczone przednie reflektory oraz muskularne, opływowe linie nadwozia. Kompaktowe proporcje służą podniesionej pozycji kierowcy, zwiększając pewność jazdy i umożliwiając uzyskanie największej w klasie, bezkompromisowej pojemności bagażnika 456 litrów.

 

Dynamiczne osiągi oraz male zużycie paliwa to zasługa hybrydowego układu napędowego EcoBoost Hybrid 48 V. Układ ten to tzw. miękka hybryda o całkowitej mocy 155 KM, gdzie elektryczny moment napędowy dyskretnie wspiera osiągi trzycylindrowej, benzynowej jednostki spalinowej 1.0‑EcoBoost o niskim współczynniku tarcia wewnętrznego.

 

Wśród zaawansowanych systemów wspierających kierowcę i zapewniających bardziej bezstresową jazdę oraz prostszą obsługę samochodu wymienić warto:

 

  • adaptacyjny tempomat (ACC) z systemem Stop & Go, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości (SSR) z funkcją utrzymania pojazdu na środku pasa ruchu (LCA), które ułatwiają jazdę autostradową oraz poruszanie się w korku,
  • nowy system wczesnego informowania, który informuje kierowcę o niebezpieczeństwie na drodze przed pojazdem zanim znajdzie się ono w zasięgu wzroku kierującego lub polu działania czujników samochodu.

 

Ponadto Ford Puma to pierwszy model w tym segmencie, który oferował będzie system bezdotykowej obsługi pokrywy bagażnika oraz funkcję masażu lędźwiowego odcinka kręgosłupa.

 

„Nasi klienci jasno zadeklarowali, że potrzebują kompaktowego auta o wyrazistej stylistyce, które powinno oferować rozwiązania przydatne w codziennym życiu i eksploatacji. W rezultacie powstał zupełnie nowy crossover Ford Puma – charyzmatyczny, funkcjonalny i oferujących liczne technologie, od foteli z funkcją masażu po miękki hybrydowy układ napędowy”, przekonuje Stuart Rowley, prezes Ford of Europe.

 

Nowy Ford Puma dołącza do rozrastającej się europejskiej gamy SUV-ów i crossoverów zainspirowanych autami klasy SUV, którą tworzą takie modele, jak m.in. Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, Kuga, Edge, oraz nowy Explorer Plug-In Hybrid. Pojazdy klasy SUV stanowią teraz ponad 1/5 samochodów marki Ford sprzedanych w Europie, a ich sprzedaż wzrosła w 2018 roku o ponad 19%.

 

Puma trafi do sprzedaży pod koniec roku. Będzie produkowana w fabryce Forda Craiova w Rumunii, w którą od 2008 roku Ford zainwestował prawie 1,5 miliarda euro.

 

Połączenie poruszającej stylistyki i wzorcowej funkcjonalności

 

Stylowy, usportowiony i uwodzicielski Ford Puma posiada zoptymalizowaną architekturę segmentu B, wzbogaconą o optymalny rozstaw osi i kół, dzięki czemu udało się wypracować proporcje typowe dla przyciągającego wzrok auta klasy SUV.

 

 

Nisko poprowadzona i opadająca linia dachu stanowi charakterystyczną cechę nowego modelu oraz zaprzecza trendom stylistycznym, które promują „klinowaty” wygląd bocznej sylwetki. Zespół projektantów stworzył czyste w swej formie linie nadwozia, starannie wymodelowany zarys zderzaka oraz dwuczęściowy zespół tylnych świateł, a dzięki  ścisłej współpracy z konstruktorami udało się również opracować bezkompromisową  stylizację, niezwykle łatwy dostęp do kabiny oraz odpowiednio pojemny i funkcjonalny przedział bagażowy.

 

Wyraziste linie poprowadzono wzdłuż całego nadwozia, gdzie silnie zaakcentowane wnęki kół mają podkreślać usportowiony charakter Pumy. Wyrazistą stylizację przedniej części nadwozia podkreślają dopracowane reflektory w kształcie kanoe, które umieszczono wysoko, tuż nad diodowymi światłami przeciwmgłowymi osadzonymi przy otworach wlotowych zderzaka. Otwory te mają zapewniać właściwy opływ powietrza wokół przednich kół, tym samym redukując jego zawirowania i poprawiając właściwości aerodynamiczne. Klosze przednich lamp rozciągają się ku przodowi karoserii, w kierunku charakterystycznej atrapy chłodnicy, dzięki czemu stylizacja Pumy prezentuje się bardzo odważnie i przyjaźnie oraz wyróżnia się aerodynamicznym kształtem.

 

„Od samego początku naszym celem był samochód o wyrazistej, łatwo rozpoznawalnej sylwetce i w efekcie stworzyliśmy kompaktowego crossovera, który trudno porównywać z którymkolwiek z naszych wcześniejszych dokonań”, wyjaśnia George Saridakis, kierownik ds. stylizacji nadwozia i wnętrza, Ford of Europe. „Nowa przepiękna stylizacja to kolejny rozdział w historii fordowskiej tożsamości stylistycznej, a nadrzędna koncepcja zmysłowego azylu uwzględnia przemyślane i eleganckie rozwiązania inżynieryjne, które – w połączeniu z niezwykle wyrazistym wnętrzem – zachwycą i mile zaskoczą klientów, spełniając ich indywidualne potrzeby i pragnienia.”

 

Nowy crossover debiutuje na rynku w wyrazistych odmianach, takich jak usportowiona wersja ST-Line czy stylowa Titanium, które idealnie odzwierciedlają indywidualne preferencje klientów.

 

Odmiana Titanium wyróżnia się unikalnymi 17-calowymi felgami aluminiowymi w odcieniu Pearl Grey oraz chromowanymi elementami dekoracyjnymi atrapy chłodnicy, bocznych fartuchów oraz lamp przeciwmgłowych. Ponadto tylny dyfuzor oraz dolną osłonę pokryto szarym lakierem metalizowanym, a listwy okienne czarną powłoką o wysokim połysku. Kabina wersji Titanium oferuje koło kierownicy obszyte materiałem o teksturze skóry naturalnej, drewnopodobne aplikacje obramowań zespołu zegarów i panelu instrumentów oraz wyraziste dekoracyjne wstawki materiałowe wewnętrznych paneli drzwiowych.

 

Zorientowana na osiągi, wersja ST-Line oferowana jest ze standardowymi felgami 18-calowymi lub opcjonalnymi obręczami 19-calowymi z czarnego aluminium oraz ze sportowo zestrojonym zawieszeniem, w którego skład wchodzą zmodyfikowane sprężyny oraz amortyzatory. Osłona chłodnicy odmiany ST-Line wyróżnia się matowymi czarnymi elementami dekoracyjnymi oraz obwódką z czarną, połyskującą powłoką, takimi samymi ramkami lamp przeciwmgłowych oraz dostępnym w opcji, większym i praktyczniejszym spojlerem dachowym.

 

 

Śmiałe stylistycznie elementy dolnego skrzydła wersji ST-Line kierują strumień powietrza do wlotów w przednim zderzaku. W kabinie wersji ST‑Line znajdziemy spłaszczony u dołu wieniec kierownicy oraz charakterystyczne czerwone przeszycia, dostępne w wersji z częściowo skórzaną tapicerką foteli. Sportowy klimat wnętrza potęgują również aluminiowe pedały i gałka zmiany biegów oraz charakterystyczna czarna podsufitka.

 

Paleta 10 żywych kolorów nadwozia obejmuje Blazer Blue, Frozen White, Race Red, Solar Silver, Agate Black, Lucid Red, Grey Matter, Desert Island Blue, Magnetic oraz Metropolis White.

 

Ponętna stylistyka kompaktowego crossovera skrywa wnętrze o nadzwyczajnej funkcjonalności, którą dodatkowo zwiększają przemyślane rozwiązania transportowe w tylnej części kabiny. Puma oferuje największą w klasie, bezkompromisową pojemność bagażnika o wartości 456 litrów. Po złożeniu tylnych foteli, praktyczny przedział bagażowy może z powodzeniem pomieścić bagaż o wymiarach 112 x 97 x 43 cm (dł. x szer. x wys.).

 

Samochód zaprojektowano tak, by spełnić z dużym zapasem wymagania klientów dotyczące przestrzeni bagażowej. Puma zapewnia głęboki, uniwersalny bagażnik, który może łatwo pomieścić dwie torby golfowe ustawione w pozycji pionowej.

 

 

W bagażniku użytkownik znajdzie również 80-litrowy schowek MegaBox o wymiarach 763 x 752 x 305 mm (szer. x dł. x gł.), w którym można w pozycji pionowej przewozić wyższe, mniej stabilne przedmioty o wysokości do 115 cm, np. rośliny doniczkowe. A po opuszczeniu pokrywy schowka, może on być wykorzystywany do dyskretnego przewozu zabrudzonego sprzętu sportowego lub ubłoconych kaloszy. Natomiast syntetyczna tapicerka schowka MegaBox oraz korek odpływowy w jego dnie umożliwiają proste umycie jego wnętrza czystą wodą.

 

Jeszcze większą funkcjonalność gwarantuje regulowana podłoga bagażnika, której wysokość można zmieniać jedną ręką i dostosowywać do wymiarów i masy przewożonego bagażu. Podłogę można ustawić w jednym z trzech położeń:

 

  • W najniższym ustawieniu bagażnik oferuje największą pojemność, a schowek MegaBox zostaje zasłonięty,

 

  • W wyższej pozycji podłoga tworzyć będzie równą i płaską powierzchnię ze złożonymi tylnymi fotelami,

 

  • A po całkowitym usunięciu pokrywy podłogowej, może ona być przechowywana pionowo za oparciem tylnych foteli, a bagażnik oferował będzie 456 litrów pojemności.

 

Dla dodatkowej wytrzymałości i trwałości, posiada ona strukturę plastra miodu, na wzór konstrukcji o heksagonalnych komórkach, wykorzystywanej do budowy niezwykle wytrzymałych komponentów samolotów odrzutowych i super-samochodów.

 

Załadunek bagażu do nowej Pumy jest teraz niezwykle prosty dzięki debiutującemu w tej klasie systemowi bezdotykowej obsługi pokrywy bagażnika. System umożliwia dostęp do przestrzeni bagażowej za pomocą prostego ruchu stopy pod tylnym zderzakiem.

 

 

Ponadto crossover ten posiada również innowacyjną półkę bagażnika, dzięki czemu użytkownik nie musi martwić się, co z nią zrobić podczas załadunku lub wyładunku dużych bagaży. Półka została zintegrowana z pokrywą bagażnika, co oznacza, że po otwarciu klapy unosi się razem z nią, umożliwiając łatwy dostęp do wnętrza. Zaletą takiego rozwiązania jest również brak konieczności zastosowania dodatkowych wsporników bocznych. A dzięki swej elastycznej konstrukcji, po zamknięciu pokrywy bagażnika półka potrafi odkształcać się w kontrolowany sposób pod naciskiem większych ładunków, które wystają powyżej jej normalnego położenia. 

 

„Naszym nadrzędnym celem było opracowanie bezprecedensowej funkcjonalności kompaktowego wnętrza modelu Puma,” wyjaśniaNorbert Steffens, główny inżynier modelu Puma. „Unikalny schowek MegaBox oraz półka bagażnika to przykłady innowacyjnych rozwiązań, które pozwoliły nam wypracować najwyższą funkcjonalność wnętrza bez uszczerbku dla jego stylistyki i wyglądu.”

 

Zaawansowane technologie napędowe

 

Na początku tego roku Ford poinformował, że każdy model, poczynając od całkowicie nowego Focusa otrzyma swoją zelektryfikowaną wersję. Klienci Pumy będą jednymi z pierwszych, którzy skorzystają z miękkiej hybrydy, służącej redukcji zużycia paliwa, która jednocześnie wzmocni efekt „radości z jazdy”, dzięki lepszym osiągom i szybszym reakcjom samochodu.

 

Technologia napędowa EcoBoost Hybrid wspomaga benzynową jednostkę 1.0 EcoBoost przy pomocy zintegrowanego, napędzanego paskiem urządzenia BISG, które łączy w sobie funkcję rozrusznika i generatora. Standardowy alternator został zastąpiony zintegrowanym rozrusznikiem/generatorem BISG, który umożliwia magazynowanie energii odzyskiwanej podczas wytracania prędkości, którą następnie można wykorzystywać do ładowania zestawu akumulatorów litowo-jonowych 48V.

 

BISG działa również jako silnik elektryczny płynnie współpracujący z trzycylindrową jednostką spalinową o niskich stratach tarcia wewnętrznego, wykorzystując zmagazynowaną energię do wzmocnienia momentu obrotowego podczas normalnej jazdy i przyspieszania, a także do zasilania osprzętu elektrycznego pojazdu.

 

Inteligentny, samoregulujący się system miękkiej hybrydy nieustannie monitoruje sposób eksploatacji pojazdu, aby określić, kiedy i jak intensywnie ładować akumulator. Pozwala to uzyskać wymierne korzyści i wykorzystywać przechowywaną w akumulatorze energię zgodnie z jednym z dwóch planów działania:

 

  • Substytucja momentu obrotowego z wykorzystaniem silnika elektrycznego BISG, przez co system dostarcza do 50 Nm momentu obrotowego, zmniejszając obciążenie silnika benzynowego. W efekcie układ podnosi oszczędność paliwa o 9 procent według reguł cyklu pomiarowego WLTP. Substytucja momentu obrotowego przyczynia się do niskiego poziomu emisji CO2 (124 g/km) i zużycia paliwa od 5,4 l/100 km  dla wariantu 125 KM oraz emisji CO2 (127 g/km) i zużycia paliwa od 5,6 l/100 km w wariancie 155 KM *,

 

  • Uzupełnienie momentu obrotowego z wykorzystaniem silnika elektrycznego BISG w celu zwiększenia całkowitego, dostępnego w układzie napędowym momentu obrotowego o 20 Nm powyżej poziomu osiąganego przez sam silnik benzynowy przy pełnym obciążeniu i dostarczenie o 50 procent wyższego momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotów. Efektem jest podniesienie dynamiki.

 

Elektryczne wspomaganie momentu obrotowego pomaga uzyskać lepsze, dynamiczniejsze osiągi, do 50 wyższe wartości momentu obrotowego, dostępnego przy niższych prędkościach obrotowych silnika spalinowego, podwyższając płynność jazdy i zwiększając przyjemność, jaką z prowadzenia samochodu czerpie kierowca. BISG umożliwił również inżynierom Forda obniżenie współczynnika kompresji w silniku 1,0 EcoBoost i zastosowanie większej turbosprężarki, na którą zdecydowali się, aby ograniczyć skutki wolniejszej reakcji na wciśnięcie pedału przyspieszenia. Było to możliwe dzięki wykorzystaniu dodatkowego momentu obrotowego, zwiększającego też prędkość obrotową silnika i turbosprężarki.

 

BISG jest w stanie ponownie uruchomić silnik w około 300 milisekund – mniej więcej tyle twa mrugnięcie okiem – pozwala również na wykorzystanie technologii Auto Start-Stop w modelu Puma EcoBoost Hybrid, by móc działać w szerszym zakresie scenariuszy. Zapewnia przy tym jeszcze większą oszczędność paliwa, również podczas jazdy wybiegiem do zatrzymania z prędkości poniżej 15 km/h, nawet gdy pojazd jest na biegu z wciśniętym pedałem sprzęgła.

 

– Nasz 1-litrowy silnik EcoBoost dowodzi, że oszczędność paliwa można połączyć ze wzrostem osiągów.System EcoBoost Hybrid przenosi to połączenie na wyższy poziom – powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu w Ford of Europe. – Wierzymy, że klienci pokochają płynne i natychmiastowe dostarczanie mocy przez nasze napędy hybrydowe EcoBoost, a jednocześnie będą cieszyć się rzadszymi wizytami na stacjach benzynowych.

 

Ponadto klienci mogą wybierać wśród zaawansowanych benzynowych jednostek napędowych EcoBoost oraz wysokoprężnych silników EcoBlue, które standardowo wyposażane są w system Auto Start-Stop pozwalający na dalszą oszczędność paliwa oraz współpracują z płynnie działającą sześciostopniową przekładnią manualną.

 

Silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1 litra i mocy 125 KM gwarantuje emisję CO2 od 131 g/km i zużycie paliwa wynoszące 5,8 l/100 km. Po premierze modelu, w jego ofercie pojawi się później również konfiguracja układu napędowego z opcjonalnym silnikiem wysokoprężnym oraz dwusprzęgłową, siedmiostopniową przekładnią automatyczną.

 

Litrowe silniki EcoBoost i EcoBoost Hybrid, pracujące pod maskami modelu Puma, wyposażone są w pierwszy w branży, system dezaktywacji cylindra dla silnika trzycylindrowego, który może automatycznie wyłączyć z pracy jeden z cylindrów silnika, gdy pełna pojemność skokowa nie jest potrzebna, na przykład podczas jazdy z niewielkim zapotrzebowaniem na moc. System może wyłączyć lub ponownie włączyć jeden cylinder w ciągu 14 milisekund.

 

Po premierze modelu, w jego ofercie pojawi się później również konfiguracja układu napędowego z opcjonalnym silnikiem wysokoprężnym oraz dwusprzęgłową, siedmiostopniową przekładnią automatyczną.

 

Puma posiada zoptymalizowaną architekturę dedykowaną pojazdom z segmentu B, znaną z modelu Fiesta, który słynie ze znakomitych właściwości jezdnych.  Nowa konstrukcja tylnego zawieszenia kół z belką skrętną, większymi amortyzatorami, sztywniejszymi tulejami oraz zoptymalizowanymi górnymi punktami mocowania pozwala ograniczyć tarcie i zwiększa sztywność konstrukcyjną całego podwozia, co przekłada się na najlepsze dynamiczne właściwości jezdne w tej klasie.

 

Technika budująca zaufanie

 

Dzięki systemowi 12 czujników ultradźwiękowych, 3 radarów oraz 2 kamer, rozmieszczonych dookoła karoserii samochodu, nowa Puma może zaoferować bogaty pakiet technologii i systemów Ford Co-Pilot 360, które zapewniają ochronę, wspomagają kierowcę podczas jazdy i parkowania oraz sprawiają, że prowadzenie samochodu jest jeszcze bezpieczniejsze, wygodniejszej i bardziej bezstresowe.

 

Dostępny z siedmiostopniową automatyczną skrzynią biegów adaptacyjny tempomat (ACC) wzbogacony o system Stop & Go, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości i system utrzymania na pasie ruchu, pozwala utrzymać bezpieczną odległość od pojazdów jadących z przodu. System pomaga również zredukować stres podczas długich podróży, utrzymując pojazd na środku pasa ruchu, potrafi też dostosować prędkość pojazdu do obowiązujących w danym miejscu ograniczeń, monitorując znaki drogowe umieszczone przy drodze i nad drogą. Jest to dodatek do informacji dostarczanych z pokładowego systemu nawigacji.

 

Stop & Go pozwala adaptacyjnemu tempomatowi (ACC) doprowadzić pojazd do całkowitego zatrzymania w ruchu wymagającym zatrzymywania się i ruszania. Pozwala też automatycznie ruszyć za poprzedzającym samochodem, jeśli czas zatrzymania był krótszy, niż 3 sekundy. Jeśli czas zatrzymania przekracza 3 sekundy, kierowca może nacisnąć przycisk umieszczony na kierownicy lub delikatnie nacisnąć pedał przyspieszenia.

 

Dzięki pokładowemu modemowi FordPass Connect, nowa Puma może zaoferować system wczesnego informowania o niebezpieczeństwie na drodze (LHI), który ostrzega kierowcę o zagrożeniach znajdujących się trasie samochodu nawet wówczas, gdy zagrożenie to znajduje się np. za zakrętem lub przed pojazdami poprzedzającymi i kierowca nie jest go w stanie jeszcze dostrzec.

 

Komunikaty informacyjne systemu LHI wysyłane są niezależnie od komend układu nawigacji satelitarnej, w oparciu o dane HERE Technologies aktualizowane w czasie rzeczywistym. Dane te udostępniane są przez lokalne władze oraz przez pojazdy skomunikowane z chmurą danych.

 

Dzięki temu kierowca informowany jest bezprzewodowo o takich utrudnieniach, jak roboty drogowe czy awaryjne zatrzymanie  innego pojazdu, obecność zwierząt, pieszych czy innych przeszkód na jezdni, a nawet o niebezpiecznych warunkach jazdy. Często kierowca otrzymuje te komunikaty ostrzegawcze zanim jeszcze znajdą się one w jego polu widzenia.

 

Pierwszy raz w modelu Forda z segmentu B zadebiutuje również tylna, szerokokątna kamera (180°), z której obraz może być wyświetlany na pokładowym ekranie dotykowym. Dzięki temu, podczas cofania kierowca będzie mógł szybciej zauważyć pieszych, rowerzystów czy inne pojazdy.

 

System monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach z funkcją ostrzegania przed pojazdami na drodze poprzecznej ostrzega kierowców wycofujących samochód z miejsca parkingowego o pojazdach zbliżających się do niego i mogących znaleźć się na kursie kolizyjnym. System może włączyć hamulce, by uniknąć lub złagodzić skutki kolizji, jeśli kierowca nie zareaguje na wcześniejsze ostrzeżenia.

 

Aktywny asystent parkowania (APA) ułatwia kierowcy znalezienie odpowiedniego miejsca do parkowania i zaparkowanie samochodu bez użycia rąk, za innym pojazdem albo równolegle do innych samochodów. System automatycznych świateł drogowych (AHB) zapobiega oślepianiu innych użytkowników drogi poprzez inteligentne sterowanie reflektorami samochodu.

 

Udoskonalona wersja systemu kontroli pasa ruchu (LKA) posiada teraz funkcję wykrywania skraju jezdni (RED), która potrafi rozpoznać kraniec drogi i miejsce jej łączenia z nawierzchnią nienadającą się do bezpiecznej jazdy, np. z nieutwardzonym lub utwardzonym, żwirowym poboczem czy pasem zieleni. System potrafi również zapobiegać niekontrolowanemu zjazdowi z jezdni przykładając odpowiednie wartości momentu na kierownicy w celu dokonania korekty toru jazdy.

 

Ponadto technologie wykorzystywane przez Forda Pumę wspomagają kierowcę podczas jazdy po mieście. System aktywnego wspomagania hamowania z funkcją wykrywania pieszych i motocyklistów potrafi wykrywać pieszych znajdujących się na drodze lub w jej pobliżu, a także tych, którzy mogą wejść na drogę przed pojazdem. System został zaprojektowany w celu redukowania skutków niektórych kolizji czołowych z udziałem pojazdów i pieszych, a także celem pomagania kierowcom w ich unikaniu. Puma została wyposażona w udoskonaloną wersję systemu, dysponującego kamerą o szerszym kącie obiektywu, który pomaga lepiej śledzić ruchy pieszych.

 

W razie wypadku, system hamowania po kolizji pomaga zmniejszyć skutki potencjalnej kolizji wtórnej poprzez automatyczne zastosowanie umiarkowanego ciśnienia hamowania po wykryciu pierwszego zderzenia. Spowolnienie pojazdu może potencjalnie zmniejszyć obrażenia u pasażerów i pozwala uniknąć dalszych uszkodzeń pojazdu.

 

Inne rozwiązania zaprojektowane tak, by pomóc kierowcy Pumy w unikaniu wypadków obejmują:

 

  • Zaawansowany system aktywnego unikania zderzenia poprzez ominięcie przeszkody, zaprojektowany do pracy przy prędkościach jazdy w mieście i na autostradzie, wykorzystuje radar i kamerę do wykrywania z wyprzedzeniem wolniej poruszających się lub nieruchomych pojazdów i zapewnia moment skręcający koła, co umożliwia kierowcy ominięcie pojazdu, z którym ryzyko kolizji byłoby wysokie,

 

„Puma oferuje bogaty pakiet technologii, których próżno szukać w innych modelach z tego segmentu,” przekonuje Steffens. „Takie systemy jak funkcja bezprzewodowego ładowania czy układ Stop & Go zaprojektowano jako perfekcyjne uzupełnienie stylu życia współczesnego klienta. Dzięki nim użytkowanie Forda Pumy staje się jeszcze prostsze i bardziej intuicyjne.”

 

Innowacyjne i zachęcające

 

Innowacyjne i zachęcające wnętrze Forda Pumy zaprojektowano jako azyl umożliwiający odcięcie się od stresów życia codziennego, w którym to użytkownicy mogą cieszyć się pełną kontrolą.

 

Debiutujące w tym segmencie przednie fotele z funkcją masażu lędźwiowego odcinka kręgosłupa mają zbawienny wpływ na napięte mięśnie pleców i sprawiają, że jazda staje się jeszcze bardziej relaksująca.  System oferuje trójstopniowy zakres intensywności i kierunku masowania.

 

Ponadto przednie fotele posiadają węższą konstrukcję oparć, co pozwala wygospodarować więcej przestrzeni na nogi w drugim rzędzie siedzeń. Natomiast siedzisko tylnej kanapy wyprofilowano tak, aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie z pojazdu. Co więcej, fotel kierowcy wyposażono w system regulacji wysokości siedziska.

 

Zależnie od wybranej wersji wyposażenia, przednie i tylne fotele Forda Pumy mogą posiadać zdejmowane pokrowce, które można prać i tym samym utrzymywać wnętrze w idealnym stanie. Klienci mają nawet możliwość indywidualnego doboru kolorystyki i stylizacji pokrowców, a zintegrowane suwaki znacznie ułatwiają ich demontaż.

 

Pełnowymiarowe, otwierane panoramiczne okno dachowe sprawia, że kabina Forda Pumy jest jeszcze bardziej przestronna i lepiej doświetlona. Okno, które wykonano z hartowanego i przyciemnianego szkła, składa się z dwóch paneli zajmujących niemal całą szerokość dachu.

 

Takie rozwiązania, jak zintegrowana bezprzewodowa ładowarka do smartfonów pozwalają łatwiej sprostać codziennym wyzwaniom życia zawodowego i towarzyskiego. Żadne z dwóch gniazd USB nie musi teraz być zajęte przez kabel do tradycyjnego ładowania, bowiem bezprzewodową ładowarkę umieszczono tuż pod panelem instrumentów. Urządzenie to potrafi wykryć kompatybilny sprzęt elektroniczny i samoczynnie zainicjować procedurę ładowania.

 

 

Podczas ładowania indukcyjnego urządzenia mogą pozostać podłączone przez Bluetooth do  systemu łączności i rozrywki SYNC 3, co pozwala kierowcy sterować  za pomocą prostych poleceń głosowych dźwiękiem, nawigacją i podłączonymi smartfonami. System SYNC 3 obsługiwany jest poprzez 8-calowy kolorowy ekran dotykowy. Jest on kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto™.

 

System FordPass Connect z modemem pokładowym sprawia, że nowy Ford Puma staje się mobilnym punktem dostępowym Wi-Fi, gwarantującym łączność bezprzewodową nawet dla 10 urządzeń. Dzięki aplikacji mobilnej FordPass, system oferuje szereg wygodnych usług, takich jak funkcja lokalizacji pojazdu, funkcja statusu pojazdu, która informuje kierowcę o poziomie paliwa w zbiorniku, stanie instalacji alarmowej, konieczności wymiany oleju, itd.,. a także funkcja zdalnego ryglowania i odryglowania zamków drzwi oraz zdalnego uruchamiania silnika w wersjach wyposażonych w siedmiostopniową przekładnię automatyczną.**

 

Opcjonalny system nagłośnienia firmy B&O został przygotowany z myślą o jakości dźwięku klasy premium, który zachowuje czystość brzmienia niezależnie od warunków jazdy.

 

Jednym z elementów 10-głośnikowego zestawu jest zintegrowany subwoofer (150 x 200 mm), który gwarantuje niezwykłą jakość tonów niskich. Mimo iż subwoofer umieszczono w bagażniku, nie ogranicza on pojemności przedziału bagażowego. Położenie głośników wysokotonowych zostało zoptymalizowane, aby uzyskać szerszą scenę dźwiękową na poziomie siedzeń, zapewniając wspaniałe wrażenia akustyczne na wszystkich miejscach w samochodzie. Sercem systemu jest wzmacniacz sygnału cyfrowego o mocy 575 watów, który odpowiada za wyrównanie i miksowanie dźwięku, oferuje też wybór trybów dźwięku przestrzennego.

 

Ponadto kierowca może dostosować rodzaj i kolejność wyświetlania informacji systemów wspomagania jazdy i wskazówek nawigacji dzięki w pełni konfigurowalnemu zespołowi cyfrowych zegarów o powierzchni 12,3 cala. W celu płynnego wkomponowania modułu wskaźników w deskę rozdzielczą zastosowano technologię swobodnego formowania, umożliwiającą wygięcie górnych krawędzi. Panel zawiera obwody wbudowane w wyświetlacz, umożliwiając projektantom nadanie mu kształtów wykraczających poza tradycyjną prostokątną formę.

 

Dodatkowo 24‑bitowy w pełni konfigurowalny zestaw wskaźników wyświetla szczegółowe, bardziej intuicyjne obrazy i ikony w pełnym spektrum kolorów, dzięki czemu stają się jaśniejsze, mniej męczące dla oczu i łatwiejsze do odczytania.

 

– Nabieramy przekonania, że Puma trafi w gusta Europejczyków planujących zakup samochodu kompaktowego – powiedział Rowley.– Dołożyliśmy wszelkich starań, by zapewnić klientom pożądaną przez nich uniwersalność samochodu, dzięki której będą mogli jeździć najlepiej wyglądającym samochodem, jaki kiedykolwiek posiadali.

 

 

Więcej filmów jest dostępnych tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=PwEZ6_kWHtQ&list=PLSDdJ-bq9Y180OuRU9WjdQbks5mjuz4sC



Źródło: Ford, Mototarget.pl

 Pisaliśmy również
» Jak daleko dowiezie cię elektryczny SUV Forda? Ford uruchamia witrynę dedykowaną wyłącznie zelektryfikowanym pojazdom
» Ford ustanawia nowy rekord świata podczas największego zlotu Mustangów!

Zdjęcia do bezpłatnego wykorzystania w celach prasowych:

Oto NOWY FORD PUMA!:
w lewo
Ford Puma 2019
© Ford
Ford Puma 2019
© Ford
Ford Puma 2019
© Ford
Ford Puma 2019
© Ford
Ford Puma 2019
© Ford
Ford Puma 2019
© Ford
Ford Puma 2019
© Ford
Ford Puma 2019
© Ford
w prawo
 Inne artykuły
» Polska premiera elektrycznego Volkswagena ID.3 podczas Impact mobility rEVolution 2019 2019-09-19
  ID.3 premiera Miesiąc po światowej premierze rewolucyjnego modelu ID.3 podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie, najnowszy w pełni elektryczny samochód Volkswagena zostanie zaprezentowany w Polsce. ID.3 jest pierwszym autem marki stworzonym w oparciu o modułową platformę... więcej »

» IAA 2019: premiera wodorowego modelu BMW 2019-09-19
  BMW i Hydrogen NEXT Podczas targów IAA we Frankfurcie odbyła się premiera BMW i Hydrogen NEXT, zasilanego wodorowymi ogniwami paliwowymi. Jak podkreśla koncern z Monachium, pojazdy napędzane wodorem stanowią alternatywę i uzupełnienie oferty elektrycznych układów napędowych.... więcej »

» PGNiG: Obniżamy ceny CNG i LNG do samochodów i autobusów 2019-09-19
  PGNiG Zerowa stawka akcyzowa na sprężony gaz ziemny CNG i skroplony gaz ziemny LNG służący do celów napędowych stała się faktem. Paliwo gazowe staniało średnio o 33 grosze netto za 1 m³ na skutek wejścia w życie 13 sierpnia br. nowych regulacji podatkowych. W k... więcej »

» Licznik elektromobilności: wzrost zelektryfikowanych samochodów na polskich drogach o prawie 90 procent 2019-09-19
  licznik elektromobilnosci Według danych z końca sierpnia br., po polskich drogach jeżdżą 6 672 samochody osobowe z napędem elektrycznym. W okresie od stycznia do sierpnia 2019 r. w Polsce zarejestrowano łącznie 2 416 samochodów całkowicie elektrycznych oraz hybryd typu plug-in, czyli o... więcej »

» ID.3 wreszcie w pełnej krasie – debiut elektrycznego Volkswagena we Frankfurcie podczas IAA 2019-09-19
  Volkswagen ID.3 2019 ID.3 jak żaden inny model odzwierciedla zmiany, jakim podlega marka Volkswagen. Ten przełomowy samochód jest pierwszym modelem z wyłącznie elektrycznym napędem i skonstruowanym na nowej płycie podłogowej MEB. Premierowo w pełnej krasie Volkswagen ID.3 został w... więcej »

» Selfie, które poprawi bezpieczeństwo w aucie – akcja Selfie for Safety 2019-09-18
  Volvo Selfie for Safety Od czasu, gdy pojawiły się smartfony, zdjęcia typu selfie kompletnie zawładnęły mediami społecznościowymi. Volvo Cars postanowiło wykorzystać tę nutkę próżności, która wielu z nas skłania do uwieczniania swojej twarzy w przeróżnych okolicznościach przyrody. Vo... więcej »

» Zmiany w przepisach dot. akcyzy od sprowadzanych samochodów 2019-09-18
  Samar akcyza Rząd chce wyeliminować proceder polegający na sprowadzaniu z UE aut osobowych i rejestrowaniu ich jako samochody ciężarowe w celu uniknięcia płacenia akcyzy. Proponowanych zmian jest jednak więcej.... więcej »

» Jak daleko dowiezie cię elektryczny SUV Forda? Ford uruchamia witrynę dedykowaną wyłącznie zelektryfikowanym pojazdom 2019-09-18
  Ford All-Electric Niedawno przeprowadzona ankieta na zlecenie Forda* ujawniła, że większość ludzi chciałoby pewnego dnia przesiąść się do auta elektrycznego, a prawie połowa (45 procent) twierdzi, że kluczową korzyścią z posiadania takiego pojazdu jest uwolnienie się od tankowa... więcej »

» Mitsubishi zapowiada światową premierę SUV-a podczas Tokyo Motor Show 2019-09-18
  Mitsubishi SUV 2020 MITSUBISHI MOTORS CORPORATION (MMC) ogłasza światową premierę małego, hybrydowego, koncepcyjnego SUV-a plug-in podczas zbliżającej się, 46. wystawy motoryzacyjnej Tokyo Motor Show, która potrwa od 24 października do 4 listopada bieżącego roku. ... więcej »

» Nissan X-Trail z nowymi silnikami pod maską 2019-09-18
  Nissan X-Trail 2019 Lubicie spontaniczne lub zaplanowane wypady na łono natury? A może codziennie pokonujecie miejską dżunglę? Nissan X-Trail jest już dostępny z nowymi, bardziej oszczędnymi niż dotychczas silnikami i zachęca do rozpoczęcia kolejnych samochodowych przygód.... więcej »

» Volkswagen zwiększa dostawy nowych aut do klientów w Ameryce Północnej i Południowej 2019-09-16
  Volkswagen wyniki sierpien 2019 W sierpniu Volkswagen dostarczył klientom na świecie 493.800 aut, o 3,8 procent mniej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Na kurczącym się światowym rynku Volkswagen zanotował niewielki wzrost udziału w porównaniu z udziałem w sierpniu 2018 roku. W Europi... więcej »

» Kolejne polskie autobusy będą jeździły w Norwegii 2019-09-16
  Solaris Oslo Firma Solaris Bus & Coach S.A. rozpocznie wkrótce kolejne dostawy autobusów do Oslo. Zgodnie z umową podpisaną z jednym z największych norweskich przewoźników, firmą Unibuss AS, na skandynawskie drogi wyjedzie niebawem 15 nowych autobusów miejskich Urbino 12 o... więcej »

» 10 samochodów, które powinny stać się kabrioletami 2019-09-16
  Toyota gt86 2019 Są cięższe, bardziej skomplikowane i wymagają dodatkowej pielęgnacji. Ale odwdzięczają się stylem i bardziej bezpośrednimi wrażeniami z jazdy. Kabriolety mają coś w sobie. Jednak ich opracowanie jest dla producentów samochodów sporym wyzwaniem, które nie zawsz... więcej »

» Tesla oferuje wynajem paneli słonecznych za 50 dolarów miesięcznie! 2019-09-16
  Tesla panele sloneczne Tesla instaluje system paneli słonecznych na dachu wybranego domu za jedyne 50 dolarów miesięcznie (bez konieczności zawierania długoterminowej umowy). Jak wygląda ta oferta, gdy rozbierzemy ją na czynniki pierwsze? ... więcej »

» e-Golf wygrywa 2. Rajd Polski Nowych Energii 2019-09-15
  e-golf 2019 2. Rajd Polski Nowych Energii rozpoczął się ceremonią startu na krakowskim rynku i po dwóch dniach zmagań na wymagających odcinkach specjalnych zakończył się pod Wawelem. Zawodnicy mieli do pokonania 16 oesów o łącznej długości 300 km. Mocny i niemal bezgłośny... więcej »

» W jaki sposób nowe technologie poprawiają bezpieczeństwo jazdy? 2019-09-15
  Volkswagen systemy bezpieczenstwa Volkswagen Front Assist Bezpieczeństwo jazdy i bezpieczeństwo na drodze to rosnące problemy o wymiarze globalnym. Wg danych Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) co roku w wypadkach drogowych na całym świecie ginie aż 1,35 mln osób, co średnio daje prawie 3 700 osób każdego dnia. Liczb... więcej »

» Co można zepsuć, naprawiając? Top 5 najczęstszych błędów popełnianych podczas samodzielnych napraw samochodów 2019-09-15
  Amortyzatory Teoretycznie wystarczą dobre chęci, żyłka majsterkowicza i internetowe poradniki z serii „zrób to sam”. W praktyce często okazuje się, że samodzielna zabawa w mechanika wcale nie jest prosta, a wizyta u profesjonalisty i tak będzie konieczna. Ekspe... więcej »

» Nowa Honda Africa Twin [FILM] 2019-09-15
  Honda Africa Twin 2020 Honda oficjalnie potwierdziła, że nowa wersja motocykla Africa Twin będzie miała premierę 23 września bieżącego roku.... więcej »

» SEAT utrzymuje rekordowe wyniki sprzedaży 2019-09-15
  Arona Seat wyniki finansowe W sierpniu SEAT sprzedał 42 100 samochodów, poprawiając tym samym własny rekord miesiąca z 2018 roku. Oznacza to, że w osiem miesięcy 2019 roku hiszpańska marka samochodów sprzedała 411 600 pojazdów – to najwyższa wartość w historii firmy. W tym samym cz... więcej »

» Mercedes wprowadza na rynek Klasę A oraz B z napędem hybrydowym typu plug-in 2019-09-12
  Mercedes PHEV Mercedes poszerza swoją ofertę hybryd plug-in pod szyldem EQ Power. Koncern wprowadza na rynek kompaktowe PHEV-y zasilane trzecią generacją hybrydowego układu plug-in. Klasa A i B będą dostępne z alternatywnym napędem; do salonów trafią jeszcze w 2019 roku.... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122
Wyświetlane: 0 - 20 z 22434 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imię jego… Kona
Najczęściej oglądane
© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |