FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1691 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1146 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Najwyższa wydajność: Audi SQ8 TDI
  Dodano: 2019-07-03
Wyświetlono: 117 razy
Najwyższa wydajność: Audi SQ8 TDI
Audi prezentuje sportową wersję topowego modelu rodziny Q – SQ8 TDI (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 7,8; łączna emisja CO2 w g/km: 205 – 204). Ośmiocylindrowa, wysokoprężna jednostka napędowa biturbo, zapewnia temu dużemu SUV’owi coupé doskonałe osiągi oraz wysoką wydajność. Rozwiązania techniczne zawieszenia, układ aktywnej stabilizacji przechyłu, układ czterech kół skrętnych oraz sportowy mechanizm różnicowy gwarantują doskonałe prowadzenie auta. Audi SQ8 TDI w europejskich salonach sprzedaży czterech pierścieni pojawi się późnym latem.
foto © Audi

  • Najmocniejszy na europejskim rynku silnik wysokoprężny: V8 biturbo o mocy 435 KM
  • Ogromną dynamikę pojazd zawdzięcza m.in. układowi aktywnej stabilizacji przechyłu, układowi czterech kół skrętnych i sportowemu mechanizmowi różnicowemu
  • Obsługa dotykowa z funkcją reakcji zwrotnej touch response, zaawansowane skomunikowanie, wiele systemów wsparcia

 

 

Moc i wydajność: 4.0 TDI z elektrycznie napędzaną sprężarką


V8 biturbo w Audi SQ8 TDI to najmocniejszy silnik Diesla na europejskim rynku. Jest bardzo mocny, a przy tym ekonomiczny i posiada cały pakiet nowoczesnych rozwiązań. Jednostka generuje moc 320 kW (435 KM) i moment obrotowy 900 Nm dostępny w zakresie od 1250 do 3250 obr./min. Wyposażony w niego duży SUV coupé przyspiesza niczym samochód sportowy. Audi SQ8 TDI osiąga prędkość od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy, a jego prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Typowa dla modeli S pokrywa silnika podkreśla siłę V8. Czerwone aplikacje zdobią po bokach wyraziste kontury cylindrów i wizualizują przepływ powietrza. 


W głowicy silnika 4.0 TDI strona ssąca znajduje się po stronie zewnętrznej, a gorąca strona wydechowa z obiema turbosprężarkami w wewnętrznym kącie pomiędzy ułożonymi na kształt litery V rzędami cylindrów. Efektem takiej konstrukcji są krótkie drogi dolotowe, co zapewnia spontaniczne reakcje. Turbosprężarki załączają się zgodnie z koncepcją ładowania stopniowego. Przy niskich obrotach silnika działa tylko jedna sprężarka, powyżej 2200 obrotów na minutę uaktywnia się także druga. Oscylator dźwiękowy w układzie wydechowym, którego działanie kierowca może dostosować do własnych potrzeb za pośrednictwem systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, wzmacnia głębokie brzmienie ośmiocylindrowego silnika.

 

Elektrycznie napędzana sprężarka (EAV) wspiera pracę turbosprężarek podczas ruszania i przyspieszania na niskich obrotach. Sprężarka EAV znajduje się w bypassie za chłodnicą międzystopniową i załącza się wtedy, gdy zamknie się jego zawór. Jeśli żądanie mocy jest wysokie, a spaliny mają zbyt niską energię, to zasysane powietrze dostaje się do EAV i jest tam po raz drugi sprężane. EAV zapewnia homogeniczne wytwarzanie siły i ogromną moc podczas wyprzedzania. 

EAV jest zaopatrywana w prąd przez 48-woltową główną sieć pokładową Audi SQ8 TDI, która jest też podstawą działania systemu mild-hybrid (MHEV). Magazynem energii jest kompaktowy akumulator litowo-jonowy. Połączony z wałem korbowym alternator - rozrusznik (RSG) rekuperuje podczas hamowania nawet 8 kW energii i może zmagazynować ją w akumulatorze. Gdy kierowca przy prędkości między 55 a 160 km/h zdejmie nogę z gazu, Audi SQ8 TDI, w zależności od sytuacji, może albo rekuperować, albo toczyć się na jałowym biegu, albo żeglować z wyłączonym silnikiem nawet przez 40 sekund. Po naciśnięciu pedału gazu RSG ponownie załącza silnik – szybciej i delikatniej niż tradycyjny rozrusznik. Funkcja start-stop załącza się już przy prędkości 22 km/h. W ten sposób system dba o wysoką efektywność SQ8 TDI. Technika MHEV w realnych warunkach drogowych obniża spalanie nawet o 0,5 litra na 100 km.
 

Ogromna dynamika jazdy: sportowy mechanizm różnicowy, układ czterech kół skrętnych i układ aktywnej stabilizacji przechyłu
 

Napęd w nowym Audi SQ8 TDI przenoszony jest na koła za pośrednictwem ośmiostopniowej, automatycznej skrzyni biegów tiptronic. Jej dwumasowe koło zamachowe posiada dostosowujący się do liczby obrotów tłumik drgań, który przy bardzo niskiej liczbie obrotów kompensuje niepożądane drgania silnika Diesla V8. Rozwiązania szczegółowe, takie jak sprzęgło w centralnej przekładni i elektryczna pompa olejowa, umożliwiają automatycznej skrzyni biegów ścisłą współpracę z MHEV. Stały napęd na cztery koła quattro dystrybuuje siłę napędową na oś przednią i tylną, odpowiednio w stosunku 40:60. Sportowy mechanizm różnicowy dostarczany w ramach pakietu zaawansowanego zawieszenia - advanced suspension, uzupełnia pracę napędu quattro, aktywnie rozdzielając momenty napędowe między kołami tylnej osi. Podczas przyspieszania lub skręcania w zakręcie, są one kierowane w większej części do koła toczącego się po zewnętrznej stronie łuku. Audi SQ8 TDI jest dosłownie wciskane w zakręt, co eliminuje najmniejsze nawet oznaki podsterowności. W przypadku nadsterowności, sportowy mechanizm różnicowy stabilizuje dużego SUV-a coupé kierując moment do koła toczącego się po wewnętrznej stronie łuku.

 

Standardowo, SQ8 TDI wyposażone jest w system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select z siedmioma trybami pracy oraz adaptacyjne, pneumatyczne zawieszenie sportowe adaptive air suspension sport z regulowanym stopniem tłumienia. Zawieszenie pneumatyczne pozwala na zmianę wysokości zawieszenia karoserii maksymalnie nawet o 90 mm. Na życzenie, Audi uzupełnia standardowy progresywny układ kierowniczy u układ czterech kół skrętnych. Układ ten dostępny jest również w pakiecie zaawansowanego zawieszenia – advanced suspension i jako pojedynczy element dostępny opcjonalnie. Układ czterech kół skrętnych powoduje, że przy niskich prędkościach, np. podczas manewrowania i parkowania, koła tylne skręcają w kierunku przeciwnym do kół przednich. Przy prędkości ok. 5 km/h skręt osiąga swój maksymalny kąt 5 stopni i w ten sposób zwiększa zwrotność pojazdu. Odwrotnie napęd zachowuje się powyżej prędkości 60 m/h: wtedy tylne koła skręcają w tym samym kierunku co koła przednie. Poprawia to reakcję na ruch kierownicą i zwiększa stabilność w zakrętach pokonywanych z dużą prędkością.

 

 

Trzeci bardzo nowoczesny element pakietu zaawansowanego zawieszenia - advanced suspension, to elektromechaniczna, aktywna stabilizacja przechyłu. Zasada działania: Kompaktowy silnik elektryczny z trójstopniową przekładnią planetarną znajdujący się zarówno na przedniej, jak i na tylnej osi, oddziela dwie połowy stabilizatora. Podczas jazdy po nierównej nawierzchni są one oddzielone od siebie, co poprawia komfort jazdy. Natomiast podczas jazdy sportowej, rury są bezstopniowo przekręcane w przeciwnych do siebie kierunkach. Boczny przechył pojazdu znacznie się wtedy zmniejsza, a tendencja do podsterowności jest wydatnie redukowana. 
 

Przednie i tylne stabilizatory można regulować niezależnie od siebie, przy pomocy osobnych sterowników. Zwiększa to precyzję działania układu kierowniczego, zwrotność i stabilność Audi SQ8 TDI. Elektromechaniczna aktywna stabilizacja przechyłu EAWS czerpie energię z pokładowej sieci 48 V i służy też jako system rekuperacji. Za pośrednictwem silników elektrycznych może generować energię, a następnie przesyłać ją do magazynowania w akumulatorze.
 

Audi SQ8 TDI wyjeżdża z fabryki na 21-calowych kołach z oponami w rozmiarze 285/45. Na życzenie, Audi dostarcza ekskluzywne felgi 22-calowe z oponami 285/40. Program kół uzupełniają różne opcje stylistyczne oferowane przez Audi Sport. Inne proponowane elementy opcjonalne to czerwone zaciski hamulców i tarcze hamulcowe z ceramiki wzmocnionej włóknem węglowym, które są lżejsze i bardziej odporne na ścieranie od tarcz stalowych.
 

Detale typowe dla modelu S: stylistyka i wnętrze
 

Mocne kontury z atletycznie napiętymi powierzchniami i linia typowa dla coupé, wizualizują sportowy charakter mającego 5,01 m długości Audi SQ8 TDI. Dominującymi elementami są zwłaszcza ośmiokątna osłona Singleframe, wyraziste blistery nad wnękami kół typowe dla pojazdów z napędem na cztery koła quattro i wyrazista osłona podwozia. Standardowo model wyposażony jest w reflektory diodowe, a na życzenie dostępne są reflektory diodowe HD Matrix. Tutaj, zarówno trójwymiarowa sygnatura świateł do jazdy w dzień, jak i świateł tylnych, ma postać cyfrowej grafiki. Poziome linie – m.in. pasmo świateł z tyłu – podkreślają szerokość SUV-a coupé, który w wersji S wieloma detalami stylistycznymi podkreśla swój wyjątkowy status. 

 



Podwójne użebrowanie strukturyzuje powierzchnię osłony chłodnicy Singleframe. Okala je duża, matowo - srebrna rama. Stylistyczna klamra przebiegająca pod osłoną, mocno wyprofilowane wloty powietrza, osłona podwozia i nakładki na progi, mają taki sam kolor. Dopasowane obudowy lusterek bocznych utrzymane są w kolorze aluminium. Charakterystyczne elementy zewnętrznej stylistyki są zaakcentowane kolorystycznie również z tyłu pojazdu. Dyfuzor w czarnym matowym kolorze Titan łączy się ze srebrną osłoną podwozia, którą po bokach wieńczą po dwie okrągłe końcówki rur układu wydechowego. W połączeniu z wyrazistą, rozciągającą się powyżej listwą i sportową kratownicą o strukturze plastra miodu, Audi SQ8 TDI demonstruje swój mocny charakter. Na życzenie, Audi dostarcza pakiet stylistyczny Czerń, akcentujący zderzaki, osłonę chłodnicy Singleframe i boczne okna. 


Trzymetrowy rozstaw osi gwarantuje dużą przestrzeń wewnątrz Audi SQ8 TDI. Wnętrze jest stylistycznie klarowne – także tu dominują linie poziome. Sportowe fotele są elementem wyposażenia standardowego, na życzenie dostępne są fotele sportowe S plus ze zintegrowanymi zagłówkami i z wysokimi bokami, w opcji także z funkcją klimatyzacji i masażu. Trzymiejscową kanapę z tyłu można na życzenie przesuwać do przodu i do tyłu. Ze złożonymi oparciami, bagażnik pod elektrycznie sterowaną pokrywą ma pojemność do 1755 l, a jego pojemność bazowa wynosi 605 l. 


Kolorystyka wnętrza - jak w każdym modelu S – to czerń. Fotele zdobią tłoczone emblematy S i – w zależności od koloru obicia – kontrastowe szwy w kolorze szarej skały albo antracytu. Na życzenie fotele, środkowy podłokietnik i podłokietniki w drzwiach, mogą mieć obicia w sportowym kolorze szarym Rotor albo czerwonym Ara. Dostępne materiały obejmują kombinację skóry i tkaniny Alcantara oraz opcjonalnie szlachetną skórę Valcona, w przypadku siedzeń sportowych S plus ze stebnowaniem w kształcie rombów. Alternatywę dla dekoracyjnych paneli z matowego szczotkowanego aluminium, stanowią elementy z karbonu albo z drewna dębowego. Podświetlane listwy progowe z aluminiowymi nakładkami – z przodu z emblematem S – są podobnie jak pedały i podpórka pod stopę ze stali szlachetnej, również elementem wyposażenia standardowego. Opcjonalny pakiet oświetlenia konturowego/Ambiente zapewnia ukierunkowane efekty świetlne, m.in. na tablicę rozdzielczą i na tunel środkowy, nadając wnętrzu wyjątkowego wrażenia przestrzeni. 


Inteligentnie skomunikowane: obsługa i infotainment


Główne elementy obsługi w Audi SQ8 TDI to dwa duże wyświetlacze dotykowe z funkcją haptycznej i akustycznej reakcji zwrotnej. Górny wyświetlacz, który w stanie nieaktywnym prawie całkowicie zlewa się z czarną błyszczącą ramką, służy do sterowania systemami infotainment i nawigacją. Z poziomu dolnego wyświetlacza kierowca steruje klimatyzacją, funkcjami komfortowymi, wprowadzaniem tekstu, a podczas tych czynności jego nadgarstek może wygodnie spoczywać na dźwigni zmiany biegów. 

 



Ponadto Audi SQ8 TDI wyposażone jest w funkcję sterowania głosowego przy pomocy naturalnego języka, rozumiejącą także dowolnie formułowane potocznym językiem polecenia i pytania. Do udzielania odpowiedzi system wykorzystuje zarówno zapisane w pojeździe informacje, czy ulubione cele nawigacji i ulubione miejsca kierowcy, jak i wiedzę z chmury. Korzystanie z informacji online poprawia liczbę i jakość trafień, a zaleta informacji pokładowych polega na szybkości i niezawodności dostępu do nich – również tam, gdzie nie ma zasięgu, np. na podziemnych parkingach. 


Oprócz obu wyświetlaczy dotykowych, wiele informacji edytowanych jest też na cyfrowej tablicy rozdzielczej. Przy pomocy przycisku „widok” – „View” na kierownicy wielofunkcyjnej, kierowca może przełączać między dwoma widokami kokpitu cyfrowego Audi virtual cockpit: w trybie „jazda” obrotomierz i prędkościomierz mają postać dużych okrągłych zegarów, a w trybie „infotainment” w centrum pola widzenia znajduje się mapa. Oba widoki – co typowe dla modeli S – mają czerwone detale graficzne. Dodatkowo, w systemie MMI można wybrać widok „performance”, w którym w centrum znajduje się obrotomierz w postaci wielokąta, a moc i moment obrotowy prezentowane są w wartościach procentowych. Gdy mapa nawigacji jest przedstawiona jako duża grafika, to obroty i prędkość są prezentowane w formie diagramu słupkowego. Na życzenie, wyświetlacz danych na szybie head-up display pokazuje ważne informacje o prowadzeniu do celu. 

 


Elementem wyposażenia standardowego Audi SQ8 TDI jest najbardziej rozbudowana wersja systemu infotainment, MMI Navigation plus. W jej skład wchodzi m.in moduł transmisji danych w standardzie LTE Advanced oraz hotspot Wi-Fi. Nawigacja posiada wiele inteligentnych funkcji – np. na podstawie przejechanych odcinków rozpoznaje preferencje kierowcy i dzięki temu może oferować mu odpowiednie propozycje tras. Obliczanie trasy odbywa się online, na serwerach dostawcy map i usług nawigacji, firmy HERE. 


Usługi online Audi connect uzupełniają proces planowania trasy. Klient może np. wybrać na mapie nawigacji użyteczne miejsca (POI, points of interest), takie jak parkingi czy zabytki, i polecić wyświetlenie ich zdjęć, godzin otwarcia oraz ocen. Wyjątkowym rozwiązaniem są cztery usługi Car-to-X wykorzystujące inteligencję rozproszoną floty Audi. Do informacji online o znakach drogowych i o zagrożeniach oraz do usługi wyszukiwania miejsc parkingowych przy ulicy, doszła tu nowa usługa – informacje o sygnalizacji świetlnej. Dzięki skomunikowaniu z infrastrukturą miasta, pojazd za pośrednictwem serwera otrzymuje informacje z centralnego sterownika sygnalizacji świetlnej. Kierowca może zatem dopasować prędkość tak, by podjechać do świateł sygnalizacji podczas następnej fazy światła zielonego. Na tablicy rozdzielczej pojawia się indywidualne zalecenie dotyczące prędkości, a jeśli kierowca czeka już przy czerwonym świetle, czas pozostający do następnej fazy światła zielonego. W ten sposób system wpływa na prospektywny, wydajny styl jazdy i na płynność ruchu ulicznego. Oferta ta jest elementem składowym pakietu Audi connect i sukcesywnie jest udostępniana w wybranych europejskich miastach.


Do gamy usług Audi connect należy także umieszczona w chmurze usługa głosowa Amazona o nazwie Alexa, zintegrowana z systemem obsługi MMI. Przy jej pomocy kierowca może składać zamówienia i na bieżąco zasięgać informacji o wielu bieżących wydarzeniach. Alexa umożliwia streaming muzyki i audiobooków oraz oferuje dostęp do ponad 80 tysięcy własnych umiejętności. Przy pomocy sterowania smart-home można siedząc w samochodzie zamknąć na klucz drzwi od mieszkania, sterować oświetleniem i zamknąć drzwi garażu.


Wyjątkowo wszechstronna jest też aplikacja myAudi App, która łączy SQ8 TDI ze smartfonem klienta. Przy jej pomocy można korzystać z nawigacji myAudi oraz z usług zdalnych dostępnych w pakiecie Audi connect, w tym z funkcji wzywania pomocy. Opcjonalny, cyfrowy kluczyk Audi connect daje właścicielowi i czterem innym użytkownikom możliwość odblokowania i zablokowania drzwi pojazdu, czy włączenia silnika przy pomocy smartfona z systemem operacyjnym Android. Dzięki personalizacji, każdy użytkownik może w swoim indywidualnym profilu skonfigurować do 400 ustawień. 


Do integracji smartfonów z systemem operacyjnym iOS i Android z pokładowym systemem infotainment, służy Audi smartphone interface. Ustanawia on połączenie z urządzeniem mobilnym, pozwalając przenieść dane środowiska Apple Car Play czy Android Auto na wyświetlacz systemu MMI, w przypadku iPhone'a także bezprzewodowo. Wyposażenie takie jak system nagłaśniający Bang & Olufsen Advanced Sound System z dźwiękiem 3D i 23 głośnikami oraz Audi phone box, uzupełnia bogaty program systemów infotainment. 


Bezpiecznie do celu: systemy wsparcia


Szeroka gama systemów wsparcia uzupełnia bogatą ofertę wyposażenia modelu SQ8 TDI. Adaptacyjny asystent jazdy, który integruje w sobie funkcje adaptacyjnego tempomatu z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control, asystenta jazdy w korkach i asystenta toru jazdy, odciąża kierowcę przede wszystkim na długich dystansach, przyczyniając się tym samym do zwiększenia komfortu podróży. We współpracy z asystentem wydajności prospektywnie przyspiesza i zwalnia Audi SQ8 TDI. W tym celu interpretuje informacje przekazywane przez czujniki, dane nawigacji i znaki drogowe. Za bezpieczeństwo w ruchu miejskim odpowiada asystent skrzyżowań, asystent ruchu poprzecznego z tyłu, ostrzeżenie przed wysiadaniem oraz ostrzeżenie przed zmianą pasa ruchu. Asystent manewrów zapobiega ewentualnym stłuczkom ingerując delikatnie w pracę układu kierowniczego i samoczynnie hamując aż do zatrzymania, gdy np. filary na parkingach piętrowych uzna za przeszkody. Ostrzeżenie przed najechaniem na krawężnik podczas parkowania chroni przed uszkodzeniami felg. Obrazy pozyskiwane z kamer 360° pozwalają na precyzyjne manewrowanie z dokładnością co do centymetra oraz dają widok na ruch poprzeczny i na koła. Supernowoczesne rozwiązanie to widok 3D z dowolnie wybieraną perspektywą. 

 


Sercem wszystkich systemów wsparcia jest centralny sterownik systemów wsparcia kierowcy, zwany w skrócie zFAS. Ten montowany w SQ8 TDI standardowo komputer wielkości tableta, nieustannie oblicza dokładny, zmieniający się ciągle obraz otoczenia. Dzięki temu systemy wsparcia kierowcy dokładnie i szybko reagują na pojawiające się obiekty i mogą np. zainicjować hamowanie. Bardzo precyzyjnie działa tu też nawigacja, ponieważ fuzja danych pochodzących z czujników lokalizuje samochód z dokładnością do pasa ruchu. Potrzebne do tego dane, zFAS w zależności od wyposażenia pobiera z maksymalnie pięciu czujników radarowych, pięciu kamer i dwunastu czujników ultradźwiękowych.

 

Zdjęcia i dodatkowe informacje znajdą Państwo na stronie www.audi.press-bank.pl



Źródło: Audi, Mototarget.pl

 Pisaliśmy również
» Audi SQ7 TDI w nowej, szczytowej formie
» Nowe Audi S8 – ekscytujące osiągi samochodu klasy luksusowej

Zdjęcia do bezpłatnego wykorzystania w celach prasowych:

Audi SQ8 TDI:
w lewo
Audi SQ8 TDI
© Audi
Audi SQ8 TDI
© Audi
Audi SQ8 TDI
© Audi
Audi SQ8 TDI
© Audi
Audi SQ8 TDI
© Audi
Audi SQ8 TDI
© Audi
Audi SQ8 TDI
© Audi
Audi SQ8 TDI
© Audi
w prawo
 Inne artykuły
» Audi SQ7 TDI w nowej, szczytowej formie 2019-07-22
  Audi SQ7 TDI 2019 Audi SQ7 TDI (zużycie paliwa w trybie jazdy mieszanej w l/100 km*: 7,6 – 7,4; emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km*: 200 – 194) z silnikiem wysokoprężnym V8 o mocy 435 KM ma teraz nową, jeszcze bardziej imponującą stylistykę. We wnętrzu wypo... więcej »

» Zaawansowane rozwiązanie multimedialne w nowym Passacie – wygoda i komfort w zasięgu ręki 2019-07-22
  Volkswagen Online Connectivity Unit Volkswagen mocno rozbudował modułowy system multimedialny trzeciej generacji (MIB3) i zastosował w nim Online Connectivity Unit z wbudowaną kartą SIM. Dzięki niej na pokładzie nowego Passata jest dostępny Internet, o ile tylko kierowca zarejestruje samochód w ... więcej »

» Nowe Audi S8 – ekscytujące osiągi samochodu klasy luksusowej 2019-07-22
  Audi S8 2019 Nowe Audi S8 łączy w sobie luksus i dynamikę pojazdu sportowego, a montowane w nim fabrycznie innowacyjne systemy zawieszenia, doskonale wcielają w życie motto czterech pierścieni: Vorsprung durch Technik. Jego ośmiocylindrowa jednostka napędowa 4.0 TFSI bitur... więcej »

» CUPRA e-Concept coraz bliżej 2019-07-22
  CUPRA e-Concept Sportowa marka prezentuje wizję kolejnego autorskiego model samochodu – CUPRA Concept. Nowe wcielenie to podkreślenie nowoczesnego oraz sportowego ducha marki. Pierwsza całkowicie elektryczna CUPRA łączyć będzie wysoką wydajność z zaawansowaną technologi... więcej »

» Zielona oaza Mitsubishi Motors w tokijskiej dzielnicy Ginza 2019-07-22
  Mitsubishi GINZA Firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) ogłosiła, że otworzy nowe centrum marki MI-Garden GINZA (wymawiane jako „My Garden”), by zaprezentować połączenie inspirującego wzornictwa, sprawdzonej inżynierii i pionierskich technologii, które reprezent... więcej »

» Wyceń i wynajmij Forda! 2019-07-21
  Ford Lease 2019 W obecnych czasach samochód pracujący w firmie stał się usługą. Osoby odpowiedzialne za swoje floty chcą skupić się na swoim biznesie, a elementy obsługi samochodów powierzyć w ręce specjalistów. Taką możliwość zapewnia usługa Ford Wynajem – Super Easy.... więcej »

» Afrykańskie wakacje 2019-07-21
  Africa Twin CRF1000A 2019 promocja Zabierz Afrikę Twin na wakacje jeszcze w tym roku z bocznymi kuframi gratis i rokiem dodatkowej gwarancji!... więcej »

» Odmieniona Mazda2 trafi do salonów na początku 2020 roku 2019-07-21
  Mazda2 2019 Wyróżniająca się nowymi, wyrafinowanymi detalami nadwozia, innowacyjnymi technologiami Skyactiv oraz systemami bezpieczeństwa i-Activesense Mazda2, czyli odmieniona wersja popularnego hatchbacka segmentu B, trafi do sprzedaży na europejskich rynkach na początk... więcej »

» Temat lekcji: stworzyć elektrycznego SEAT-a 600 2019-07-21
  Seat 600 Aby zaangażować nastolatków w działania prośrodowiskowe, w jednej ze szkół średnich w Madrycie przeprowadzono specjalny projekt motoryzacyjny. Dwunastu uczniów klasy technologiczno-przemysłowej dostało zadanie, by przekształcić kultowego SEAT-a 600 napędzanego... więcej »

» Ford Focus ST na krętej górskiej drodze N304 w Portugalii 2019-07-21
  Focus ST Portugalia 2019 Wiodąca przez góry na północy Portugalii i przecinająca Park Przyrody Alvão, kręta droga N304 jest najprawdopodobniej najwspanialszą drogą do jazdy samochodem w Europie. Jest szeroka, ma idealną nawierzchnię, oferuje rytmiczne zakręty i niesamowite widoki... więcej »

» Audi przy pomocy wirtualnych narzędzi testuje procesy montażowe Audi e-tron GT 2019-07-18
  Audi innowacje Audi łączy wirtualną rzeczywistość VR z modelem e-tron GT. Wykorzystując okulary VR oraz trzymane w rękach kontrolery, pracownicy różnych działów wirtualnie testują kompletne procesy montażowe. Specjalnie z myślą o tym, Audi opracowało własne oprogramowanie VR... więcej »

» W zakładach Audi rozpoczęto przygotowania do wdrożenia produkcji Audi e-tron GT 2019-07-18
  Zaklady Audi w Bollinger Hofe Elektrycznie napędzane Audi e-tron GT będzie począwszy od roku 2020 produkowane w zakładach produkcyjnych Audi Sport GmbH w Böllinger Höfe. Produkcja odbywać się będzie na tej samej linii, na której wytwarzane jest Audi R8. Na terenie zakładu prowadzone są ter... więcej »

» Mazda Motor Poland zaprasza na jubileuszowy zlot z okazji 30-lecia MX-5 2019-07-18
  Generacje MX-5 Z okazji 30. rocznicy światowego debiutu Mazdy MX-5, w dniach 31 sierpnia – 1 września w Łodzi odbędzie się zlot właścicieli i sympatyków kultowego roadstera. Organizator zaplanował szereg atrakcji, których motywem przewodnim jest radość z jazdy, bliskie... więcej »

» Sojusz Renault-Nissan-Mitsubishi inwestuje w Mobility House 2019-07-18
  Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance Ventures, strategiczny fundusz kapitałowy sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi, inwestuje w firmę technologiczną Mobility House. Jest to twórca platformy integrującej akumulatory samochodowe z systemem sieci energetycznych, dzięki zastosowaniu inteligent... więcej »

» SEAT z rekordem sprzedaży w pierwszej połowie 2019 roku 2019-07-17
  SEAT wyniki finansowe Hiszpański producent samochodów zakończył pierwszą połowę 2019 r. osiągając najwyższą w historii sprzedaż. Popyt na samochody marki wzrósł o 8,4%, osiągając łączny wolumen 314 300 samochodów. Po raz pierwszy w historii SEAT-a sprzedano ponad 300 000 pojazdów w... więcej »

» Grupa Volkswagen w czerwcu zwiększyła dostawy nowych aut 2019-07-17
  Volkswagen fabryka Zwickau W czerwcu Grupa Volkswagen odnotowała wzrost dostaw samochodów o 1,6 procent, do 974.400 aut, w porównaniu z dostawami w czerwcu 2018 r. Wzrost wynikał głównie ze zwiększonych dostaw w Chinach, gdzie przekazano klientom o 15 procent więcej samochodów niż w cze... więcej »

» 1000 sztuk Forza 125 w Polsce. Kto kupi tysięczny pojazd będzie dodatkowo zadowolony! 2019-07-17
  Honda Forza 125 2019 Już niebawem tysięczny skuter premium Forza 125 opuści salon w Polsce. Z tej okazji polska centrala Hondy przygotowała niesamowitą niespodziankę... więcej »

» Za nami 2 rundy Honda Speed&Challenge 2019-07-17
  Honda SPEED&CHALLENGE logo Jesteśmy po drugiej rundzie Honda Speed&Challenge – nowego eventu organizowanego przez Hondę dla miłośników jazdy torowej. Nie zwalniamy tempa i już 30. lipca na czeskim torze Most odbędzie się kolejna – trzecia runda. Puchary już czekają.... więcej »

» Najwyższe osiągi. Mocny charakter. Indywidualność. Audi Sport świętuje 25 lat modeli Audi RS 2019-07-17
  25 lat modeli Audi RS 25 lat temu na rynku pojawił się pierwszy model Audi RS, rozpoczynając tym samym historię sukcesów tego typu samochodów. W 1994 było to Audi RS 2 Avant. Audi RS zawsze budziły podziw, przede wszystkim swym pokrewieństwem z samochodami sportowymi, ale również s... więcej »

» Nowa skrzynia biegów Volkswagena pozwala zmniejszyć emisję dwutlenku węgla nawet o 5 gram na kilometr 2019-07-17
  Volkswagen skrzynia biegow MQ281 Volkswagen skonstruował nową, mechaniczną skrzynię biegów. Przekładnia oznaczona kodem MQ281 odznacza się wysokim stopniem sprawności i zależnie od silnika, z którym współpracuje może przyczynić się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla przez samochód nawet o... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114
Wyświetlane: 0 - 20 z 22273 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © WCOTY


A jednak się kręci
Najczęściej czytane
Najczęściej oglądane
© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |