FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1680 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1140 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Wiemy już wszystko o nowym Focusie ST!
Autor: ŁM  Dodano: 2019-07-10
Wyświetlono: 370 razy
Wiemy już wszystko o nowym Focusie ST!
Całkowicie nowy Ford Focus ST jest samochodem łączącym osiągi godne toru wyścigowego z radością prowadzenia i funkcjonalnością na co dzień.
foto © Ford

  • Ford wprowadza nowego Focusa ST w 5-drzwiowej wersji nadwozia hatchback oraz kombi, wyposażonego w liczne rozwiązania sprawdzone w sporcie motorowym.

  • Do wyboru są mocne i dynamiczne pod względem obrotów jednostki napędowe: 280-konny silnik benzynowy EcoBoost 2,3-litra, z turbodoładowaniem twin-scroll i eliminacją opóźnienia reakcji turbosprężarki, osiągający maksymalny moment 420 Nm, a także wysokoprężna jednostka EcoBlue 2,0-litra, o mocy 190 KM i momencie obrotowym 400 Nm przy 2000 obr/min.

  • Zastosowany po raz pierwszy w samochodzie marki Ford elektroniczny przedni mechanizm różnicowy o podwyższonym tarciu poprawia własności trakcyjne i stabilność. Funkcja wyrównania obrotów silnika i skrzyni biegów (rev-matching) przy redukcji biegów dostępna w 6-stopniowej ręcznej skrzyni biegów. Dostępna będzie siedmiobiegowa przekładnia automatyczna.

  • Możliwość wyboru kilku trybów jazdy, nowość w modelu Focus ST, dokonujących korekty parametrów przepustnicy i elektrycznego wspomagania kierownicy, dostosowujących zachowanie pojazdu do preferowanego stylu jazdy.

  • Komfort i wyjątkowe wrażenia podczas jazdy gwarantują m.in. sportowe fotele Recaro i specjalnie skonfigurowane, zaawansowane tylne zawieszenie z opcją ciągłej regulacji tłumienia.

 

    

 

Nowy Focus ST w swoich założeniach opiera się na dynamice i świetnych własnościach jezdnych Forda Focusa czwartej generacji. Nowy model jest dostępny w wersji z 5-drzwiowym nadwoziem oraz kombi. Architektura Focusa ST, oparta na nowej platformie podwoziowej C2, została wzbogacona o specjalnie zaprojektowane konfiguracje zawieszenia, układu hamulcowego i nowe układy napędowe. W efekcie powstał najbardziej dynamiczny i najzwrotniejszy Focus ST w historii tego modelu – zarówno na szosę, jak i na tor.

 

Dzięki nowym jednostkom napędowym, najnowszy model dysponuje mocą wyższą nawet o 12 procent i zapewnia do 17 procent więcej momentu obrotowego w porównaniu z dotychczasowym Focusem ST. Zarówno silnik benzynowy Ford EcoBoost o pojemności 2,3 litra i mocy 280 KM, jak i 2,0-litrowy diesel EcoBlue o mocy 190 KM osiągają wysokie wartości mocy i momentu obrotowego w szerokim zakresie obrotów, co pozwala uzyskiwać świetne sportowe osiągi, typowe dla wysokoobrotowych dynamicznych jednostek.

 

Zastosowany po raz pierwszy w samochodzie Forda elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o podwyższonym tarciu (eLSD) w przedniej osi – standardowo montowany w wersji z silnikiem EcoBoost – poprawia stabilność i zapewnia lepsze trzymanie się drogi na zakrętach. Dzięki komputerowemu sterowaniu, które zapobiegawczo włącza mechanizm, samochód dużo szybciej reaguje na niespodziewane zmiany przyczepności i na zachowanie kierowcy.

 

Nabywca ma do wyboru 6-stopniową mechaniczną skrzynię biegów lub nową, 7-biegową przekładnię automatyczną, pozwalającą na bardzo szybką zmianę przełożeń. Najnowszy Focus ST po raz pierwszy oferuje możliwość wyboru kilku trybów jazd, dzięki czemu kierowca może w pełni dostosować zachowanie pojazdu do warunków na drodze i do preferowanego stylu jazdy. Funkcja ciągłej regulacji tłumienia w zawieszeniu (CCD - Continuously Controlled Damping), będąca w standardowym wyposażeniu pięciodrzwiowych wersji z silnikiem EcoBoost, sprawia, że niezależne tylne zawieszenie wielowahaczowe (SLA) zapewnia jeszcze wyższy komfort jazdy.

 

– Inteligentne rozwiązania, jak mechanizm różnicowy eLSD, czy aktywne zawieszenie CCD sprawiają że nasz najnowszy Focus ST może mieć dwa zupełnie inne oblicza i po jednym naciśnięciu przycisku, niczym Dr. Jekyll i Mr Hyde, może zmieniać się z komfortowej limuzyny codziennego użytku w rasowe auto sportowe – zdradza Leo Roeks, dyrektor działu Ford Performance. – Projektując ten model szeroko korzystaliśmy z osiągnięć programów, które doprowadziły do powstania naszego supersamochodu Ford GT, czy sportowego Focusa RS. W ten sposób narodził się kompaktowy model o wyraźnie sportowym charakterze, który zarazem jest autem niezwykle wszechstronnym, z czym nie spotykano się dotąd w tym segmencie.

 

Całkowicie nowy Ford Focus ST będzie wytwarzany z zachowaniem nie stosowanych wcześniej reżimów jakości i staranności wykonania, w zakładach Forda w Saarlouis w Niemczech, gdzie w nowoczesną bazę produkcyjną zainwestowano ostatnio aż 600 mln euro.

 

Moc i dynamika

 

Wykonany z aluminium silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 2,3-litra jest najmocniejszą jednostka napędową, jaką kiedykolwiek oferowano w modelu Focus ST. To między innymi dzięki zastosowaniu zaawansowanego układu turbodoładowania silnik osiąga moc aż 280 KM przy 5500 obr/min i dysponuje maksymalnym momentem 420 Nm w przedziale 3000-4000 obr/min. To także najbardziej dynamiczny silnik pod względem charakterystyki obrotów, jaki kiedykolwiek pojawił się w Focusie ST - dzięki niemu najnowszy ST w wersji hatchback potrzebuje 5,7 sekundy na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h.‑

 

 

Szybsze reakcje silnika na operowanie pedałem przyspieszenia są możliwe dzięki zastosowaniu turbosprężarki typu „twin-scroll”, o niskiej bezwładności i dwóch wirnikach po stronie wydechu, co w połączeniu z rozdzieleniem kolektora wydechowego na dwa kanały pozwala skuteczniej i pełniej wykorzystywać energię gazów spalinowych, przy jednoczesnym zminimalizowaniu zakłóceń podczas ich przepływu. Elektronicznie sterowany zawór upustu spalin umożliwia bardziej precyzyjną regulację ciśnienia doładowania, co zapewnia optymalizacje pracy silnika. Kolejnymi rozwiązaniami poprawiającymi wymianę gazową w silniku są: zastosowanie specjalnie zaprojektowanego układu wydechowego, w którym zmniejszono przeciwciśnienie podczas wydechu, a także specjalna konstrukcja układu dolotu powietrza oraz zoptymalizowanie konstrukcji chłodnicy powietrza doładowującego.

 

W Focusie ST pojawia się również nowatorskie rozwiązanie, pozwalające zmniejszać zwłokę charakterystyczną dla pracy turbosprężarki, zastosowane wcześniej w sportowym Fordzie GT oraz w pick-upie F-150 Raptor. Zabieg ten wyraźnie szybciej uwalnia wysoką moc silnika w sportowym i torowym trybie jazdy. Funkcja anti-lag, eliminująca opóźnienie, utrzymuje otwarcie przepustnicy, gdy kierowca zdejmuje nogę z pedału gazu, co powoduje złagodzenie zmiany kierunku przepływu powietrza z turbosprężarki, a to z kolei umożliwia utrzymanie obrotów turbiny i szybszy wzrost ciśnienia doładowania, gdy kierowca ponownie zechce przyspieszyć.

 

Focus ST z silnikiem 2,3 EcoBoost oferuje zużycie paliwa 7,9 l/100 km i emisję CO2 od 179 g/km.*

 

Z kolei 2,0-litrowa jednostka Ford EcoBlue o mocy 190 KM jest najmocniejszym dieslem, jaki dotąd pojawił się w rodzinie modeli Focus. Silnik ten osiąga maksymalny moment obrotowy przy 3500 obr/min, a przy tym dysponuje momentem 400 Nm w przedziale 2000-3000 obr/min. Pokaźny moment na poziomie 360 Nm jest dostępny już od 1500 obr/min, co pozwala na bardzo szybkie i płynne przyspieszanie. Prędkość od zera do 100 km/h hatchback osiąga w czasie 7,6 sekundy.

 

Turbosprężarka o niskiej bezwładności i zmiennej geometrii, stalowe tłoki charakteryzujące się mniejszą rozszerzalnością przy wysokiej temperaturze oraz zintegrowana, innowacyjna konstrukcja układu dolotowego o symetrycznie rozmieszczonych portach umożliwiły dalszą optymalizację przebiegu spalania mieszanki. W efekcie, ten silnik wysokoprężny wytwarza 10 procent więcej mocy i dysponuje ponad dwukrotnie wyższym momentem obrotowym niż 2,0-litrowa benzynowa jednostka Duratec ST, stosowana w pierwszej generacji Forda Focus ST.‑

 

2,0-litrowy silnik wysokoprężny EcoBlue dostępny w Focusie ST oferuje zużycie paliwa 4,8 l/100 km i emisję CO2 od 125 g/km.

 

6-stopniowa ręczna skrzynia biegów Forda Focus ST umożliwia znacznie szybszą zmianę biegów i daje bardziej sportowe odczucia, dzięki mniejszemu o 7 procent skokowi drążka niż w przypadku standardowej skrzyni biegów stosowanej w najnowszej generacji Focusa. Funkcja wyrównania obrotów silnika i skrzyni biegów (rev-matching), która pojawiła się po raz pierwszy w najnowszym wcieleniu Forda Mustanga, jest dostępna także jako element opcjonalnego pakietu „wyczynowego” (Performance Pack) w egzemplarzach z 2,3-litrowym silnikiem EcoBoost i ręczną skrzynią biegów.

 

Obok płynniejszej i szybszej redukcji biegów, system ma specjalną lampkę sygnalizującą optymalny moment zmiany biegu, oraz wykorzystuje elektroniczny układ sterowania pracą silnika do chwilowego „przygazowania” w chwili, gdy kierowca wybiera niższy bieg, co umożliwia dostosowanie obrotów silnika do wybieranego niższego przełożenia. Takie wyrównanie obrotów silnika i skrzyni biegów umożliwia mniej doświadczonym amatorom sportowej jazdy płynne redukowanie przełożeń bez szarpnięć i bez strat momentu obrotowego, przy stosowaniu hamowania z tzw. „międzygazem”.

 

 

Pod koniec roku do gamy zespołów napędowych dołączy nowa siedmiobiegowa skrzynia automatyczna z serii inteligentnych przekładni Forda, współpracująca z 2,3-litrową jednostką EcoBoost. Dla uzyskania lepszych osiągów nieco inaczej zestopniowano przełożenia, zaś bardziej rozbudowana, adaptacyjna funkcja wyboru momentu zmiany biegów (Adaptive Shift Scheduling) lepiej uwzględnia indywidualne style jazdy kierowców, co wpływa na większą elastyczność i większe zróżnicowanie parametrów pomiędzy jazdą szosową i jazdą na torze. Kierowca może także wybierać biegi ręcznie, za pomocą łopatek umieszczonych na kierownicy.

 

– Benzynowy silnik EcoBoost i diesel EcoBlue to jednostki o zróżnicowanych charakterach, ale obie są bardzo charyzmatyczne – zapewnia Leo Roeks. – Przy tym charakterystyczny odgłos wydechu z bulgotaniem i strzelaniem w rurę wydechową doskonale uzupełnia kapitalne osiągi Focusa ST i stanowi nieodłączną część doświadczenia, którym jest prowadzenie auta ze znaczkiem ST. 

 

Intuicyjna dynamika i zaawansowane technologie

 

Najnowszy Ford Focus ST kontynuuje tradycję Focusa, od początku znanego ze świetnie zaprojektowanego układu jezdnego. To samochód łączący radość prowadzenia – jaką można odczuć dopiero na krętych drogach – ze świetnymi osiągami na torze oraz funkcjonalnością przewyższającą inne samochody w tej klasie.

 

Wielowahaczowe tylne zawieszenie SLA pomaga bez uszczerbku dla komfortu zoptymalizować zachowanie pojazdu przy różnych sposobach jazdy. W wersji kombi zawieszenie to ma nieco inną geometrię, ze zmienionym położeniem amortyzatorów, dla zapewnienia dynamiki i zwrotności także przy pełnym obciążeniu samochodu. Model nie stracił nic ze zwinności i dynamiki seryjnego Focusa dzięki zastosowaniu takich samych sprężyn zawieszenia. Zwiększono jednak sztywność tłumienia amortyzatorów, do 20 procent z przodu i 13 procent z tyłu. Prześwit poprzeczny jest mniejszy o 10 mm, co daje lepsze trzymanie się drogi i czyni samochód posłuszniejszym kierowcy w sportowych trybach jazdy.

 

 

Zaawansowana funkcja płynnego tłumienia w zawieszeniu co 2 milisekundy sprawdza parametry zawieszenia, nadwozia, układu kierowniczego oraz hamulców i odpowiednio dostosowuje charakterystykę tłumienia w zawieszeniu, zapewniając świetne własności jezdne i jednocześnie wysoki komfort.

 

Innym rozwiązaniem poprawiającym własności jezdne i przyjemność prowadzenia Focusa ST jest elektroniczny mechanizm różnicowy eLSD, dostępny w wersjach z 2,3-litrowym silnikiem EcoBoost. Mechanizm jest wbudowany w skrzynię biegów i wykorzystuje sprzęgła sterowane hydraulicznie, do redystrybucji 100% dostępnego momentu na koło mające lepszą przyczepność, co pomaga eliminować poślizgi. Rezultatem jest zwiększona zwrotność i znaczna redukcja podsterowności podczas przyspieszania w zakrętach i przy wychodzeniu z łuków.

 

Urządzenie opracowane przez firmę Borg Warner działa znacznie szybciej i zapewnia większą precyzję w porównaniu z tradycyjnymi mechanicznymi mechanizmami różnicowymi o podwyższonym tarciu. Układ może z wyprzedzeniem regulować sposób rozłożenia momentu napędowego na koła, opierając się na informacjach otrzymywanych z czujników w układzie napędowym oraz układzie jezdnym, co jest metodą skuteczniejszą niż reagowanie dopiero w chwili wystąpienia poślizgu. Układ może też blokować mechanizm różnicowy w sposób stopniowy, co jeszcze bardziej poprawia przyczepność.

 

Ford Focus ST z silnikiem EcoBlue 2,0 jest wyposażony w układ poprawiający stabilność toru jazdy na zakrętach (Torque Vectoring Control). Zasada działania TVC polega na odpowiednim przyhamowywaniu koła po wewnętrznej, co poprawia trzymanie się nawierzchni i zmniejsza podsterowność samochodu.

 

Pod względem szybkości reakcji układu kierowniczego najnowszy Ford Focus ST detronizuje powszechnie chwaloną pod tym względem Fiestę ST. Układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem (EPAS) działa 15 procent szybciej niż w standardowych wersjach Focusa i wymaga zaledwie dwóch obrotów kierownicy między skrajnymi położeniami.

 

Lepsze „czucie” drogi i szybsze reakcje pojazdu uzyskano dzięki specjalnie opracowanej geometrii zwrotnic, gdzie punkt mocowania drążka przesunięto o 9 mm do przodu i podniesiono o 6,5 mm w porównaniu ze standardowym zawieszeniem Forda Focusa. Nowe oprogramowanie układu EPAS redukujące „sterowanie momentem” ułatwia kierowcy panowanie nad momentem i mocą Focusa ST, które są przekazywane na koła wyposażone w specjalnie przygotowane dla tego modelu opony Michelin Pilot Sport 4S.

 

Większe hamulce przednich i tylnych kół zapewniają skuteczniejsze hamowanie, nie tylko podnosząc siłę hamowania, ale także zmniejszając stopień utraty skuteczności hamowania przy gorących hamulcach. Większe tarcze przednich hamulców mają teraz wymiary 330 x 27 mm i współpracują z zaciskami o podwójnych siłownikach. Z tyłu tarcze hamulców mają teraz wymiary 302 x 11 mm. Skuteczność hamowania Focusa ST podniesiono stosując te same rygorystyczne procedury jak w przypadku supersportowego Forda GT. W testach na utratę skuteczności hamowania, zależną od temperatury, nowy Focus ST uzyskiwał wyniki niemal czterokrotnie korzystniejsze.

 

Elektryczna pompa hamulcowa EBB (Electric Brake Booster), ważny element architektury platformy podwoziowej C2, jest kolejnym elementem, który udowadnia swoją przydatność także w modelu Focus ST. Ten rodzaj pompy szybciej zwiększa ciśnienie w układzie niż pompa hydrauliczna, co z kolei pozwala lepiej wyczuwać pracę hamulców i bardziej precyzyjnie operować pedałem hamulca w szerszym zakresie warunków jazdy. W przypadku Forda Focus ST oznacza, że urządzenie może nie tylko łagodzić zmiany w zachowaniu hamulców podczas ostrej jazdy, ale także regulować parametry pracy i „czucie” hamulców, w ekstremalnych sytuacjach wymagających hamowania na torze.

 

Dodatkowo, wybór trybu jazdy „Śliska/Mokra Nawierzchnia”, „Normalny”, „Sportowy” oraz „Tor”– w samochodach mających pakiet wyczynowy „Performance Pack” – powoduje odpowiednie zmiany ustawień układów eLSD, CCD, EPAS, a także ustawień przepustnicy, programów zmiany biegów przekładni automatycznej, układu stabilizujący tor jazdy (ESC), a także funkcji modulowania odgłosów wydechu (ESE) oraz klimatyzacji, uzależniając je od stylu i warunków jazdy. Specjalny przycisk „Sport” na kierownicy z płaską piastą służy do bezpośredniego włączania sportowego trybu jazdy, podczas gdy dodatkowy przycisk „Mode” pozwala wybierać spośród pozostałych dostępnych opcji tryb jazdy.

 

 

– Wybór trybu Jazda na torze (Tor) zwiększa opory kierownicy, dając lepsze wyczucie zachowania pojazdu, włącza pracę przepustnicy na bardziej agresywne obroty; nakazuje eLSD maksymalne zwiększenie przyczepności i daje kierowcy większą swobodę operowania w ramach pracy układu ESC – wyjaśnia Roeks.„Entuzjaści sportowej jazdy mogą być pewni, że Ford Focus ST ma wszystko, czego trzeba, aby mógł imponować osiągami również na torze.”

 

Tradycyjny dla Forda Focusa ST zestaw zegarów ma nieco zmieniony, nowocześniejszy wygląd inspirowany wskaźnikami Forda GT. Cyfrowy wskaźnik ciśnienia doładowania, wskaźnik ciśnienia oleju i temperatury oleju są teraz wyświetlane na opracowanym specjalnie przez Ford Performance wyświetlaczu, umieszczonym wewnątrz 4,2-calowego kolorowego ekranu TFT. Bardzo szybkie ruszanie z miejsca w przypadku aut z pakietem „wyczynowym” (Performance Pack) i 2,3-litrowym silnikiem EcoBoost jest możliwe dzięki specjalnemu układowi Launch Control, wspomagającemu ruszanie z miejsca bez buksowania kół.

 

Harmonia formy i funkcjonalności

 

Najnowszy Ford Focus ST został zaprojektowany jako samochód nie tylko dający mnóstwo radości i satysfakcji w prowadzeniu, ale także jako pojazd bardzo komfortowy. Pod tym względem nowy ST nie traci niczego z zalet, którymi imponują standardowe wersje nowego Focusa. Na uwagę zasługuje wysokiej klasy wnętrze, które łączy walory praktyczne oraz typowo sportowy charakter.

 

Inżynierowie Ford Performance starannie dopracowali konfigurację sportowych foteli Recaro, które doskonale podtrzymują ciało i pozwalają kierowcy na zespolenie z maszyną, aby jeszcze pełniej kontrolować każdy aspekt zachowania samochodu. Z kolei układ ESE wzmacnia autentyczny odgłos pracy silnika i wydechu, gdy kierowca wybiera tryb jazdy sportowej lub torowej. Daje to dodatkowy dreszcz emocji, a przy tym ułatwia kontrolowanie samochodu przy bardziej ekstremalnych technikach jazdy.

 

 

Specjalnie dopracowane zawieszenie silnika oraz odpowiednio izolowana rama pomocnicza przedniego zawieszenia – obok opcji aktywnego zawieszenia CCD – są elementami znacząco poprawiającymi komfort kierowcy i pasażerów. Duża ilość miejsca na wysokości ramion z przodu, największa w tej kasie przestrzeń na wysokości kolan pasażerów z tyłu, a także ogromny przedział bagażowy wersji kombi o maksymalnej pojemności 1653 litrów, czy pojemny bagażnik swobodnie mieszczący spory kojec dla pasa, to elementy decydujące o wysokim komforcie i walorach praktycznych nowego Focusa ST.

 

Jako uzupełnienie sportowej kierownicy i sportowych foteli Recaro w tonacji Ebony, do wyboru jest także skórzana, częściowo skórzana lub tekstylna tapicerka oraz materiały wykończeniowe w tonacji Miko Dinamica. Sportowy klimat we wnętrzu tworzą także: aluminiowy uchwyt dźwigni zmiany biegów i nakładki na progi z wytłaczanym motywem „ST”, sportowe pedały z lekkiego stopu; metalizowane i satynowane, srebrne akcenty wykończeniowe w kształtach heksagonalnych, a także popielate, w odcieniu przypominającym metal, ściegi na pokryciach foteli, na wewnętrznych wykładzinach drzwi oraz na boczkach centralnej konsoli.

 

Sylwetka modelu Focus ST jest kontynuacją eleganckiej i zarazem sportowej stylistyki całej rodziny Forda Focusa, z subtelnymi akcentami stylizacyjnymi. Bardzo ważną rolę odgrywają aluminiowe felgi o specjalnie zaprojektowanych wzorach. Lekko zmienione kształty górnej i dolnej kraty wlotu powietrza z przodu zapewniają optymalne chłodzenie silnika. Z kolei śmiało wystylizowane dolne elementy przednich błotników kierują odpowiednio strumienie powietrza, poprawiając własności aerodynamiczne samochodu.

 

Tylny spojler został powiększony i jest ustawiony pod bardziej stromym kątem, co zwiększa siłę docisku do nawierzchni i poprawia własności jezdne Focusa ST. Dwie końcówki rur wydechowych są ustawione bardzo blisko agresywnie wystylizowanego dyfuzora. Takie ustawienie ma dodatkowy walor praktyczny, gdyż pozwala na umieszczenie haka lub zaczepu holowniczego, co we wcześniejszej generacji Focusa ST nie było możliwe ze względu na centralne umiejscowienie końcówek wydechu. W pakiecie „Performance Pack” na uwagę zasługują także dobrze widoczne, czerwone zaciski hamulców tarczowych.

 

W palecie dostępnych na życzenie kolorów nadwozia, specjalnie dobranych dla podkreślenia dynamicznej stylistyki ST są między innymi: ikoniczny już niebieski kolor Ford Performance Blue oraz charakterystyczny pomarańczowy Orange Fury, a także biel Frozen White, popielaty Magnetic Grey, dwa odcienie czerwieni Race Red i Ruby Red oraz obowiązkowy czarny kolor Shadow Black. Śmiałe wzory aluminiowych felg obejmują 18-calowe koła Dark Sparkle oraz Magnetite Matt, a także koła 19-calowe Magnetite Matt.

 

Nowy Focus ST oferuje szeroką gamę zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę, wprowadzonych do nowego Focusa w 2018 roku. Rozwiązania, które w płynny i bezstresowy sposób pozwalają prowadzić nowego Forda obejmują między innymi:

 

  • Adaptacyjny tempomat, teraz z dodatkową funkcją Stop & Go, funkcją rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości i funkcją utrzymywania samochodu na środku pasa ruchu,

 

  • Adaptacyjne przednie reflektory z dodatkowym światłami wyprzedzająco doświetlającymi zakręty dzięki specjalnej kamerze, odpowiednio wcześniej dostosowują strumień świateł do kształtu zakrętów oraz (zupełna nowość na rynku) rozpoznanych znaków drogowych, co znacznie poprawia widoczność,

 

  • System wspomagający parkowanie w nowej wersji 2 steruje również wyborem biegów, przyspieszaniem i hamowaniem, aby umożliwić w pełni zautomatyzowane manewrowanie dostępne za naciśnięciem przycisku,

 

  • Pierwszy wyświetlacz przezierny (HUD) Forda oferowany w Europie pomaga kierowcom skupić uwagę na sytuacji drogowej,

 

  • System wspomagania kierownicy z funkcją omijania przeszkody, to pierwsze takie rozwiązanie w tym segmencie pojazdów, pomagające kierowcom w omijaniu stojących lub wolniej poruszających się pojazdów, celem unikania kolizji

 

 

System Ford SYNC 3, wyposażony w 8-calowy kolorowy ekran dotykowy, umożliwia kierowcom sterowanie za pomocą prostych poleceń głosowych funkcjami audio, nawigacją i klimatyzacją oraz podłączonymi smartfonami. Urządzenie zapewnia kompatybilność z systemami Apple CarPlay i Android Auto™, funkcje dostępne bezpłatnie. Na życzenie dostępny jest także wbudowany modem z systemem FordPass Connect, który z samochodu czyni mobilny hotspot WiFi, dający możliwość współpracy nawet z 10 urządzeniami.

 

 

– Naszym celem było stworzenie zupełnie nowego Forda Focusa ST, który byłby łatwy i przyjazny w prowadzeniu na co dzień, podobnie jak wszystkie inne modele rodziny Focus – podsumowuje Leo Roeks.„Tak bogata paleta wyposażenia oznacza, że nabywcy dostają do rąk samochód, który gwarantuje zapierające dech w piersiach osiągi, jednak bez konieczności rezygnowania z jakichkolwiek udogodnień, do których przyzwyczailiśmy naszych klientów.”

 

Dane techniczne

 

Focus ST 5-drzwiowy

 

 

Zużycia paliwa
l/100 km

Osiągi

Silniki benzynowe

Moc
KM

CO2
g/km

Cykl miejski

Cykl pozamiejski
Cykl miejski

Zużycie średnie

Prędkość maksymalna km/h

0-100 km/h
sek.

50-100 km/h
sek.*

2,3 EcoBoost (6-biegowa manualna)

280

179

10,8

6,2

7,9

250

5,7

4,0

2,0 EcoBlue (6-biegowa manualna)

190

125

5,9

4,2

4,8

220

7,6

7,3

 

Focus ST Kombi

 

 

Zużycia paliwa
l/100 km

Osiągi

Silniki benzynowe

Moc
KM

CO2
g/km

Cykl miejski

Cykl pozamiejski
Cykl miejski

Zużycie średnie

Prędkość maksymalna km/h

0-100 km/h
sek.

50-100 km/h
sek.*

2,3 EcoBoost (6-biegowa manualna)

280

179

10,8

6,2

7,9

250

5,8

Do prezentacji w późniejszym terminie

2,0 EcoBlue (6-biegowa manualna)

190

125

5,9

4,2

4,8

220

7,7

Do prezentacji w późniejszym terminie

 

* Na 4. biegu

 

Focus ST 5-drzwiowy

 

 

 

 

 

 

Masa
 własna(kg)#

Masa całkowita pojazdu
(kg)

Masa całkowita z przyczepą
(kg)

Max. masa przyczepy(z hamulcami) (kg)

Max. masa przyczepy(bez hamulca) (kg)

2,3 EcoBoost 280 KM (6-biegowa manualna)

1508

2000

3600

1600

750

2,0 EcoBlue 190 KM (6-biegowa manualna)

1548

2040

3840

1800

750

 

 

Focus ST Kombi

 

 

 

 

 

 

Masa
własna(kg)**

Masa całkowita pojazdu
(kg)

Masa całkowita z przyczepą
(kg)

Max. masa przyczepy(z hamulcami) (kg)

Max. masa przyczepy(bez hamulca) (kg)

2,3 EcoBoost 280 KM (6-biegowa manualna)

1543

2065

3665

1600

750

2,0 EcoBlue 190 KM (6-biegowa manualna)

1585

2105

3905

1800

750

 

** Dotyczy najmniejszej masy własnej z kierowcą o wadze 75 kg, przy pełnym poziomie płynów i 90% poziomu paliwa, z zastrzeżeniem tolerancji produkcyjnych, zainstalowanych opcji wyposażenia itp. Specyfikacja mas dotyczy modelu podstawowego.

 

Podane limity przedstawiają maksymalną zdolność pojazdu do holowania na wzniesieniu o nachyleniu 12% na wysokości 0 m n.p.m. podczas ruszania przy obciążeniu do masy całkowitej. Osiągi i oszczędność auta zmniejszą się, jeśli jest używane do holowania przyczepy. Masa całkowita z przyczepą to masa własna pojazdu plus masa przyczepy.



Źródło: Ford, Mototarget.pl

 Pisaliśmy również
» Nowy Ford Galaxy Vignale i udoskonalony S-MAX – bardziej stylowe, wygodniejsze i lepiej skomunikowane
» Ford rozpoczyna produkcję modelu Puma – pierwszego z 8 pojazdów wyposażonych w zelektryfikowane napędy, zapowiadanych w tym roku na rynku europejskim

Zdjęcia do bezpłatnego wykorzystania w celach prasowych:

Nowy Ford Focus ST:
w lewo
Focus ST 2019
© Ford
Focus ST 2019 kombi
© Ford
Focus ST 2019 kombi
© Ford
Focus ST 2019 kombi
© Ford
Focus ST 2019 kombi
© Ford
Focus ST 2019 kombi
© Ford
Focus ST 2019
© Ford
Focus ST 2019
© Ford
Focus ST 2019
© Ford
Focus ST 2019
© Ford
Focus ST 2019
© Ford
Focus ST 2019
© Ford
Focus ST 2019
© Ford
w prawo
 Inne artykuły
» Volkswagen e-Crafter z tytułem Ekologicznego Dostawczego Samochodu Roku 2019-10-14
  EkoFlota nagroda 2019 W dniach od 9 do 11 października na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbyły się czwarte już Targi EkoFlota. To impreza będąca okazją do zaprezentowania najbardziej aktualnej oferty na rynku pojazdów niskoemisyjnych oraz rozwiązań ułatwiających tworz... więcej »

» Prezes Volkswagen Group Polska: Grupa Volkswagen od 2016 roku wdraża najbardziej kompleksową inicjatywę elektryfikacji w globalnym przemyśle motoryzacyjnym 2019-10-14
  ID.3 Impact mobility rEVolution 2019 „Impact mobility rEVolution 2019” to największe w Polsce międzynarodowe wydarzenie poświęcone przyszłości motoryzacji, elektromobilności i rozwojowi inteligentnej mobilności. W czasie dwóch dni wystąpiło aż 150 przedstawicieli branży motoryzacyjnej... więcej »

» Zimowy przegląd w ASO Honda 2019-10-14
  Honda Africa Twin 2020 Początek sezonu to czas, w którym motocykliści budzą się z zimowego snu. Pierwsze oznaki wiosny to zwykle sygnał, żeby umówić się na serwis i wykonać podstawowe czynności. W tym miejscu zazwyczaj spotykamy się z sytuacją, że maszyna czeka, temperatura sprzyja,... więcej »

» T-Roc w wersji R jest już dostępny w Polsce [CENA] 2019-10-14
  T-Roc R 2019 Mocny jak prawdziwy samochód sportowy, wszechstronny jak typowy SUV – od teraz topową odmianą T-Roca jest wersja R. Dzięki silnikowi o maksymalnej mocy 221 kW/300 KM, kompaktowy crossover przygotowany przez dział Volkswagen R przyspiesza do 100 km/h w 4,... więcej »

» Badania nad źródłami energii odnawialnej 2019-10-14
  Mitsubishi logo MITSUBISHI MOTORS CORPORATION (MMC) bierze udział w wspólnych badaniach źródeł energii odnawialnej, prowadzonych na wyspie Sumba w Indonezji. Celem badania jest zapewnienie energii ze źródeł fotowoltaicznych, które mogą sprawdzić się na odległych wyspach, gdzi... więcej »

» Volvo S60 Polestar Engineered niebawem w Polsce 2019-10-14
  S60 T8 Polestar Engineered W środę 9 października w Volvo Car Warszawa zaprezentowano najnowszą, limitowaną wersję modelu S60 T8 Polestar Engineered. Ten sportowy i jednocześnie ekologiczny samochód już niebawem trafi na polski rynek w bardzo krótkiej serii. Model pokazuje także kolejny... więcej »

» Wyniki handlowe Audi we wrześniu 2019: sprzedaż nowych samochodów na całym świecie wzrosła o 4,5 procent 2019-10-10
  Audi wyniki 2019 Cztery pierścienie zamknęły wrzesień wynikami sprzedaży o 4,5 procent lepszymi niż wrzesień 2018. W ubiegłym miesiącu koncern dostarczył do klientów 145 400 nowych samochodów. Wyniki na poszczególnych, kluczowych rynkach były jednak bardzo zróżnicowane. Podcza... więcej »

» Nowy Golf na pierwszych szkicach 2019-10-10
  Golf 2020 Jeśli istnieje samochód, który zasłużył na miano bestsellera przez dziesięciolecia, jest nim właśnie Golf. Doskonalony z generacji na generację, ugruntował swoją pozycję na świecie. Volkswagen zaprezentuje Golfa ósmej generacji 24. października podczas światow... więcej »

» Nowy Ford Galaxy Vignale i udoskonalony S-MAX – bardziej stylowe, wygodniejsze i lepiej skomunikowane 2019-10-10
  S-MAX GALAXY 2019 Ford wprowadził udoskonalenia dla stylowego, sportowego samochodu rekreacyjnego S-MAX i przestronnego samochodu osobowego Galaxy, proponując jeszcze bardziej charakterystyczną stylistykę, większy komfort i lepszą łączność dla kierowców i pasażerów.... więcej »

» Elektryczne Volvo XC40 z nowym systemem operacyjnym Android opracowanym przez firmę Google 2019-10-10
  Volvo EV srodek Nowe elektryczne Volvo XC40 będzie rewolucyjne dla naszej marki nie tylko z uwagi na zastosowany rodzaj napędu. Nasz pierwszy „elektryk” zadebiutuje z nowym system pokładowym opracowanym przez Google’a. Nie jest to znany już wcześniej system ... więcej »

» SuperVolvo! Czyli S60 T8 Polestar Engineered w pełnej krasie [FOTORELACJA] 2019-10-10
  S60 T8 Polestar Engineered 405 KM, przyspieszenie do 100 km/h w 4,4 s., zawieszenie Öhlins, wzmocnione hamulce firmy Brembo i dwa silniki elektryczne – tak w skrócie można opisać Volvo S60 T8 Polestar Engineered.... więcej »

» Jak zarządzać 16 milionami części dziennie? 2019-10-09
  Seat innowacje SEAT Martorell W zakładach SEAT-a w Martorell właśnie ruszyła innowacyjna Wieża Kontrolna, koordynująca ponad 16 milionami części, z których każdego dnia produkuje się samochody. Wprowdzenie systemu pozwoli klientom na zmianę specyfikacji samochodów nawet po złożeniu zamówie... więcej »

» Elektryczny Volkswagen ID.3 zaprezentowany w Polsce podczas: Impact mobility rEVolution 2019 2019-10-09
  Volkswagen ID.3 polska premiera Zaledwie miesiąc po światowej premierze ID.3 podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie, Volkswagen zaprezentował w Polsce swój najnowszy, w pełni elektryczny samochód, pierwszy z rodziny modeli ID. skonstruowanych na nowej platformie podłogowej MEB. Volkswag... więcej »

» Marka Volkswagen wprowadza nową stronę internetową 2019-10-09
  Volkswagen nowa strona internetowa Marka Volkswagen we wrześniu zaprezentowała swoją nową identyfikację wizualną, teraz nadszedł czas na wprowadzenie nowej strony internetowej. Na jednej platformie znajdą się treści i oferty odnoszące się do nowych modeli, usług, jazd próbnych, finansowania, a ... więcej »

» Thomas Sedran nowym prezesem odpowiedzialnym za lekkie samochody dostawcze w ACEA - Europejskim Stowarzyszeniu Producentów Samochodów 2019-10-09
  Thomas Sedran Volkswagen Thomas Sedran, prezes zarządu Volkswagen Samochody Dostawcze, został wybrany na stanowisko prezesa komitetu Generalnego Zarządu ds. lekkich samochodów dostawczych stowarzyszenia ACEA (LCV-GM). W jego rękach spoczywa teraz reprezentowanie interesów wszystkich p... więcej »

» Ford rozpoczyna produkcję modelu Puma – pierwszego z 8 pojazdów wyposażonych w zelektryfikowane napędy, zapowiadanych w tym roku na rynku europejskim 2019-10-09
  Ford Puma 2019 Puma produkcja W najnowocześniejszym zakładzie produkcyjnym Forda w Krajowej w Rumunii z linii zjechały pierwsze egzemplarze innowacyjnego modelu Forda Puma, wyposażonego w zelektryfikowany układ napędowy. ... więcej »

» Ponad stuprocentowy wzrost sprzedaży Mitsubishi 2019-10-09
  Mitsubishi ASX 2020 Firma Mitsubishi Motors od blisko 2 lat notuje w Polsce znaczący wzrost zainteresowania samochodami marki spod znaku Trzech Diamentów – w ubiegłym roku liczba rejestracji wzrosła o blisko 50%. W tym roku rekordowym miesiącem okazał się wrzesień, kiedy to... więcej »

» Nowe logo Volkswagen R [ZDJĘCIA] 2019-10-08
  Nowe logo R Modele oznaczone symbolem R zaliczają się do najbardziej sportowych w gamie Volkswagena. Od 2002 r. modele z rodziny R goszczą na torach wyścigowych na całym świecie. Oprócz znakomitych osiągów i silników o wysokiej mocy oferują właścicielom doskonałe połączen... więcej »

» Honda e otwierana smartfonem dzięki technologii Continental 2019-10-08
  Honda e CoSmA Za pomocą rozwiązania CoSmA (Continental Smart Access), które zapewnia wygodny dostęp do samochodu za pośrednictwem smartfonu, Continental prezentuje całemu światu na czym polega cyfryzacja w przemyśle motoryzacyjnym. Przełomowa technologia będzie dostępna dla... więcej »

» Nowy dwutonowy Ford Transit 2019-10-08
  Ford Transit 2019 Mild Hybrid Ford wprowadza najbardziej zaawansowanego, ekonomicznego, wszechstronnego i funkcjonalnego 2-tonowego ciężarowego Transita, w historii modelu, aby pomóc firmom rozwijać się w nowoczesnym środowisku. Nowy Transit oferuje przedsiębiorcom wyższe wskaźniki efektyw... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125
Wyświetlane: 0 - 20 z 22499 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imię jego… Kona
© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |