FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1678 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1138 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Najwyższe osiągi. Mocny charakter. Indywidualność. Audi Sport świętuje 25 lat modeli Audi RS
  Dodano: 2019-07-17
Wyświetlono: 143 razy
Najwyższe osiągi. Mocny charakter. Indywidualność. Audi Sport świętuje 25 lat modeli Audi RS
25 lat temu na rynku pojawił się pierwszy model Audi RS, rozpoczynając tym samym historię sukcesów tego typu samochodów. W 1994 było to Audi RS 2 Avant. Audi RS zawsze budziły podziw, przede wszystkim swym pokrewieństwem z samochodami sportowymi, ale również swą ekskluzywnością. Do dziś Audi Sport GmbH (dawniej quattro GmbH) zaprezentowało aż 25 modeli typu RS. W roku 2019 na rynku pojawiło się i pojawi sześć kolejnych modeli, z czego dwa to zupełnie nowe Audi RS.
foto © Audi

  • Od momentu wejścia na rynek w roku 1994, w gamie modelowej Audi zaprezentowano już 25 modeli typu RS
  • Tylko w roku 2019 pojawiło się i pojawi sześć innowacji produktowych, z których dwa to zupełnie nowe modele
  • Filozofia RS: osiągi, prestiż, wyjątkowość i cechy przydatne w codziennym użytkowaniu

 

 

Dla Audi symbol „RS” oznacza filozofię napędzaną dążeniem do perfekcji i najwyższych osiągów. „Każdy model typu RS odzwierciedla pasję, którą wkładamy w budowanie naszych samochodów” – mówi Oliver Hoffmann, dyrektor zarządzający Audi Sport GmbH. „Od 25 już lat nasi klienci jeździć mogą modelami typu RS – mistrzami codziennego użytku, wzbudzającymi jednak czyste emocje i dającymi maksymalną przyjemność z jazdy.”

 

Modele typu RS to absolutny top swoich linii produktowych. Są synonimem najwyższych osiągów, prestiżu i ekskluzywności, łącząc w sobie to co jest możliwe do wykonania technicznie, bez uszczerbku dla codziennej użyteczności. Wiele z nich było pionierami w swoich segmentach rynkowych i wytyczało drogę dla technicznych innowacji. Dobrym przykładem jest tu zaprezentowane 19 lat temu Audi RS 4 Avant, ze swym niesamowitym silnikiem V6 biturbo, czy Audi TT RS (łączne zużycie paliwa w l/100 km*: 8,0 – 7,9; łączna emisja CO2 w g/km: 181) wyposażone w wielokrotnie nagradzaną, mocną, pięciocylindrową jednostkę napędową w jej najnowszej wersji.

 

Od RS 2 Avant, do RS 4 Cabriolet: dynamika zakorzeniona w tradycji

 

Modele RS od ćwierćwiecza nieustannie czynią postępy i są coraz lepsze. Spośród całej ich gamy na uwagę zasługuje zwłaszcza pięć z nich.To kamienie milowe w historii serii.

 

Pierwszy rozdział w historii RS powstał w roku 1994. Wtedy właśnie na rynku pojawiło się wyposażone w pięciocylindrowy, czterozaworowy silnik o mocy 232 kW (315 KM) Audi RS 2 Avant. To właśnie ten samochód pomógł czterem pierścieniom stworzyć nowy segment pojazdów: dynamicznych, wydajnych kombi. Moc auta przenoszona była na jezdnię za pomocą sprawdzonego w wyścigach i w rajdach napędu quattro z samoblokującym się, centralnym mechanizmem różnicowym.

 

 

W roku 1999 natomiast, Audi RS 4 Avant zbudowane na bazie S4 nadało nowy wymiar pojęciu mocy samochodów klasy średniej. Pod jego maską – podobnie jak pod maską S4 – znalazł się sześciocylindrowy silnik V o pojemności 2,7 litra. Pięć zaworów na cylinder i biturbo wykonywało w nim świetną robotę. Inżynierowie quattro GmbH skonstruowali wtedy silnik, który był na tyle mocny, by dać modelowi RS 4 jeszcze więcej żywiołowości i jeszcze wyższy moment obrotowy. Jednostka ta powstała we współpracy z firmą Cosworth Technology. Dzięki niej głowice cylindrów zbudowano od nowa, zmieniono porty wlotowe i wylotowe oraz powiększono przekrój kanałów powietrznych po stronie ssącej i sprężającej. Ponadto powiększono turbosprężarki i zwiększono – w porównaniu z S4 – ciśnienie doładowania. W wyniku tego, silnik modelu RS 4 rozwijał maksymalnie 280 kW (380 KM) mocy, zamiast 195 kW (265 KM).

 

Druga generacja RS 4 pojawiła się w roku 2005. Charakteryzowało ją wiele innowacyjnych rozwiązań, z których wiele pochodziło wprost ze sportów motorowych. Najbardziej wyróżniającym się z nich był silnik V8 o mocy 309 kW (420 KM). Był to pierwszy przypadek, w którym cztery pierścienie zastosowały w swej konstrukcji połączenie bezpośredniego wtrysku benzyny i koncepcji silnika wysokoobrotowego, osiągającego nawet 8250 obr./min. Jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem benzyny, dzięki bardziej efektywnej produkcji mieszanki paliwowo-powietrznej pozwoliła na zwiększenie mocy wyjściowej. Technika FSI dowiodła swych możliwości napędzając zwycięskie w wyścigu Le Mans Audi R8. W roku 2007 silnik ten został wykorzystany w pierwszej generacji Audi R8. Budując zawieszenie tego modelu wykorzystano najnowszą wtedy wersję stałego napędu na cztery koła quattro oraz użyty po raz pierwszy w roku 2002 w modelu RS 6 system dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control. Zaawansowany napęd quattro z samoblokującym się, centralnym mechanizmem różnicowym zapewniał optymalną przyczepność, asymetrycznie i dynamicznie rozdzielając moment obrotowy między osiami, w stosunku 40 procent na przód i 60 procent na tył. RS 4 Cabriolet jako pierwszy i jak dotąd jedyny model tego typu ze składanym dachem, dawał ogromną radość z jazdy nie tylko z powodu swych osiągów, ale również z uwagi na niepowtarzalną „muzykę” wolnossącego silnika V8.

 

Rok 2008 to rynkowa premiera RS 6 Avant – sportowego ducha w ciele nie rzucającego się w oczy biznesowego kombi. Oferując od podstaw skonstruowany benzynowy silnik V10 z bezpośrednim wtryskiem FSI, podwójne doładowanie biturbo, smarowanie z suchej miski olejowej oraz stały napęd na cztery koła quattro, RS 6 Avant od razu wybił się na prowadzenie w swojej klasie. Ze swą imponującą mocą silnika V10: 426 kW (580 KM) i 650 Nm momentu obrotowego, RS 6 Avant jest do dziś najmocniejszym seryjnie produkowanym Audi. Skrzynia korbowa jednostki napędowej V10 wykonana została w procesie niskociśnieniowego odlewu ze stopu aluminium – zaawansowanego technicznie materiału łączącego w sobie niską masę i wysoką wytrzymałość. Tuleje cylindrów połączonej skrzyni korbowej były mechanicznie odsłonięte, w wyniku czego masa silnika osiągnęła zaledwie 278 kg. Jednocześnie, by stawić czoło najbardziej wyśrubowanym wymaganiom jeśli chodzi o dynamikę samochodu, obieg oleju wyposażono w suchą miskę olejową – rozwiązanie wypróbowane i przetestowane w sporcie motorowym. Oddzielny zbiornik oleju i moduł pompy olejowej z kilkoma stopniami zasysania oleju, przez cały czas zapewniały podzespołom silnika i dwóm turbosprężarkom odpowiednie smarowanie. Dziś, to wydajne i nowoczesne rozwiązanie techniczne stosowane jest w Audi R8 (łączne zużycie paliwa w l/100 km*: 13,1 – 12,9; łączna emisja CO2 w g/km: 297 – 293).

 

W roku 2011 filozofia RS, za sprawą modelu RS 3 Sportback o mocy 250 kW (340 KM) wyposażonego w silnik pięciocylindrowy, trafiła do samochodów klasy compact. W 2013, RS Q3 zapoczątkował kolejny segment rynkowy – segment kompaktowych SUV’ów. Napędzany był przez montowany poprzecznie, pięciocylindrowy silnik 2,5 l. – taki sam, jaki montuje się w Audi TT RS i RS 3. Motor ten był bardzo kompaktowy – miał niecałe 50 cm długości. Długi skok tłoka (średnica cylindra x skok: 82,5 x 92,8 mm) jest rozwiązaniem doskonałym dla jednostek napędowych montowanych poprzecznie. Początkowo wytwarzał 228 kW (310 KM) lecz jego moc w roku 2014 została zwiększona do 250 kW (340 KM). Czas na kolejną zmianę w silniku RS Q3 nadszedł w 2016, gdy jego możliwości zwiększono do 270 kW (367 KM).

 

 

Obecnie produkowane modele typu RS: mocne, wyjątkowe i opanowane

 

Audi Sport GmbH ma obecnie w swej ofercie siedem modeli typu RS:

 

  • Audi TT RS Coupé i Roadster
    (Łączne zużycie paliwa w l/100 km*: 8,1–7,9;
    Łączna emisja CO2 w g/km*: 183–181)
  • Audi RS 3 Sportback i Limousine
    (Łączne zużycie paliwa w l/100 km: 8,5;
    Łączna emisja CO2 w g/km*: 195–194)
  • Audi RS 4 Avant
    (Łączne zużycie paliwa w l/100 km: 9,2;
    Łączna emisja CO2 w g/km: 208)
  • Audi RS 5 Coupé
    (Łączne zużycie paliwa w l/100 km*: 9,1–9,0;
    Łączna emisja CO2 w g/km: 206)
  • Audi RS 5 Sportback
    (Łączne zużycie paliwa w l/100 km: 9,1;
    Łączna emisja CO2 w g/km*: 207–206)

 

Samochody typu RS mają pod maską świetne, turbodoładowane silniki, z jednostką pięciocylindrową na czele. W latach ’80 napędzała ona samochody rajdowe, samochody turystyczne i modele produkcji seryjnej. Pierwszy model typu RS, RS 2 z roku 1994, również wyposażony był w taki silnik. Pięciocylindrowy motor powrócił w roku 2009 w Audi TT RS, w 2011 trafił do RS 3 Sportback, a dwa lata później do RS Q3. Dziś 2.5 TFSI napędza nie tylko TT RS (łączne zużycie paliwa w l/100 km*: 8,5 – 8,2; łączna emisja CO2 w g/km*: 195 – 187), ale również RS 3 (łączne zużycie paliwa w l/100 km*: 8,5; łączna emisja CO2 w g/km*: 195 – 194). Po przekonstruowaniu, pięciocylindrowa jednostka jest teraz o 26 kg lżejsza od swojej poprzedniczki. Skrzynia korbowa jest zrobiona z aluminium, co zmniejsza masę całości o 18 kg. Staranne, precyzyjnie wymierzone wykonanie zmniejsza tarcie wewnętrzne, zwiększając jednocześnie moc wyjściową. Cylindry pokryte są plazmą; główne łożyska wału korbowego mają średnicę mniejszą o 6 mm. Wał korbowy jest drążony i dlatego jest lżejszy o 1 kg. Aluminiowe tłoki mają kanały do chłodzenia olejowego. W krótkiej fazie rozgrzewania silnika po zimnym starcie, wyłączana pompa wodna nie tłoczy płynu chłodzącego do głowicy cylindrów – w ten sposób 2.5 TFSI szybciej osiąga temperaturę roboczą. Obniża to współczynnik tarcia i zmniejsza zużycie paliwa. Sekwencja zapłonu 1-2-4-5-3 wsparta geometrią układu ssącego i wydechowego, zapewnia niepowtarzalny dźwięk silnika, który sprawił, że w latach ’80 Audi stało się bardzo popularnym samochodem.

 

Innowacyjny system dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control jest układem stosowanym wyłącznie w modelach z silnikiem montowanym wzdłużnie. Pionierska wówczas innowacja po raz pierwszy zastosowana została w roku 2002 w Audi RS 6. Ten zintegrowany stabilizator redukujący wszelkie wychylenia pojazdu na boki i tzw. nurkowanie do przodu i do tyłu, składa się ze specjalnego systemu tłumienia drgań, który bez zastosowania elektroniki i natychmiastowo przeciwdziała niepożądanym ruchom nadwozia pojazdu. Gdy samochód wchodzi w zakręt i gdy w tym zakręcie się znajduje, reakcje amortyzatorów ulegają zmianie, tak że ruchy samochodu wzdłuż i w poprzek osi są znacznie zredukowane. Przewody olejowe oraz zawór centralny łączą po dwa amortyzatory rozmieszczone naprzeciwlegle po przekątnej. Podczas szybkiego pokonywania zakrętów, zawory regulują przepływ oleju w amortyzatorze osadzonego dodatkowo na sprężynie koła przedniego toczącego się po zewnętrznym łuku. Technika ta wzmacnia amortyzację koła i redukuje wszelkie wychylenia pojazdu na boki i tzw. nurkowanie. Pozwala to jeszcze lepiej trzymać się drogi i poprawia jakość prowadzenia.

 

Sportowe zawieszenie RS dostępne w obecnej wersji Audi RS 4 Avant (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 9,2; łączna emisja CO2 w g/km: 208) oraz w RS 5 Coupé i Sportback (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 9,1 – 9,0; łączna emisja CO2 w g/km: 206), również zawierające system Dymanic Ride Control (DRC), ma trójstopniową regulację twardości zawieszenia. Za pomocą systemu Audi drive select kierowca wpływać może na reakcję amortyzatorów i w ten sposób personalizować odczucia z prowadzenia auta. Nowa generacja amortyzatorów ze zintegrowanymi w nich zaworami jest bardziej kompaktowa i lżejsza. Ponadto pozwala na jeszcze większe zróżnicowanie sił tłumienia  - od komfortu do dynamiki – a także na bardziej precyzyjną regulację zawieszenia dla osiągnięcia wyższego stopnia amortyzacji, niezbędnego np. podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością. Rezultat: w trybie „comfort” sportowe zawieszenie RS z systemem DRC zapewnia niesamowity komfort jazdy. W trybie „dynamic” daje precyzję prowadzenia, nawet podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością.

 

Modele RS w porządku chronologicznym:

 

  • Audi RS 2 Avant (1994): pięciocylindrowy, turbodoładowany silnik 2,2 l.;
    232 kW (326 KM)
  • Audi RS 4 Avant (2000): silnik 2,7 l. V6, biturbo, 279 kW (380 KM)
  • Audi RS 6 Limousine i RS 6 Avant (2002): silnik 4,2 l. V8, biturbo, 331 kW (450 KM); od roku 2004 – RS 6 plus, 353 kW (480 KM), seria limitowana do 999 egzemplarzy
  • Audi RS 4 Limousine (2005), RS 4 Avant (2006), RS 4 Cabriolet (2006): silnik 4,2 l. V8, 309 kW (420 KM)
  • Audi RS 6 Limousine i RS 6 Avant (2008): silnik 5,0 l. V10, biturbo, 426 kW (580 KM); od roku 2010 – RS 6 plus z prędkością ograniczoną do 303 km/h
  • Audi TT RS Coupé i TT RS Roadster (2009): pięciocylindrowy silnik 2.5 l., 250 kW (340 KM); od roku 2012 – wersja plus o mocy 265 kW (360 KM)
  • Audi RS 5 Coupé (2010) i RS 5 Cabriolet (2012): silnik 4,2 l. V8, 331 kW (450 KM),
  • Audi RS 3 Sportback (2011): pięciocylindrowy silnik 2.5 l., 250 kW (340 KM)
  • Audi RS 4 Avant (2012): 4,2 l. V8, 331 kW (450 KM)
  • Audi RS Q3 (2013): pięciocylindrowy silnik 2,5 l., 228 kW (310 KM); od roku 2014 – 250 kW (340 KM); od roku 2016 – wersja performance 270 kW (367 KM)
  • Audi RS 6 Avant (2013): silnik 4,0 l. V8, biturbo, moc 412 kW (560 KM); od roku 2015 – wersja performance o mocy 445 kW (605 KM)
  • Audi RS 7 Sportback (2013): 4,0 l. V8, biturbo, 412 kW (560 KM); od roku 2015 – wersja performance o mocy 445 kW (605 KM)
  • Audi RS 3 Sportback (2015): pięciocylindrowy silnik 2,5 l. o mocy 270 kW (367 KM)
  • Audi TT RS Coupé i TT RS Roadster (2016): pięciocylindrowy silnik 2,5 l.
    o mocy 294 kW (400 KM)
  • Audi RS 3 Limousine (2017): pięciocylindrowy silnik 2,5 l. o mocy 294 kW (400 KM)
  • Audi RS 5 Coupé (2017): 2,9 l. V6, biturbo, moc 331 kW (450 KM)
  • Audi RS 4 Avant (2017): 2,9 l. V6, biturbo, moc 331 kW (450 KM)
  • Audi RS 5 Sportback (2018): 2,9 l. V6, biturbo, moc 331 kW (450 KM)

 

*Dane dotyczące zużycia paliwa oraz emisji CO2 podane w zakresach, zależą od zastosowanych w danej wersji rozmiarów felg i opon oraz od wybranego, zamontowanego wyposażenia

 

Zdjęcia i dodatkowe informacje znajdą Państwo na stronie www.audi.press-bank.pl



Źródło: Audi, informacja Mototarget.pl

 Pisaliśmy również
» Audi e-tron FE06 w drodze do Rijadu
» Audi Night – cztery pierścienie świętują 25-lecie modeli RS
 Inne artykuły
» Ford dołącza do międzybranżowej inicjatywy, wzywającej do działań w sprawie zmian klimatu i wspierania Zrównoważonej Europy do 2030 roku 2019-11-12
  Ford logo Ford Motor Company przyłącza się do inicjatywy „Nowy Ład dla Europy” („New Deal for Europe”), by wspierać lepszą współpracę i innowacje na rzecz zrównoważonej przyszłości; to naturalne posunięcie dla firmy, która od dawna realizuje prog... więcej »

» Elektryczna ofensywa Citroena 2019-11-12
  PSA EV Do 2025 roku Citroën planuje zrealizować wielką elektryczną ofensywę, której celem jest pełne zelektryfikowanie gamy. Ofensywa dotyczy lekkich samochodów dostawczych oraz powiązanych samochodów osobowych i stanie się ważnym czynnikiem wzrostu Citroëna. Pierwsz... więcej »

» Audi e-tron FE06 w drodze do Rijadu 2019-11-12
  Audi e-tron FE06 IAA 2019 Już wkrótce sezon rozpocznie się na dobre. Na niecałe dwa tygodnie przed pierwszym wyścigiem sezonu 2019/2020 Formuły E, dziesięć kontenerów i skrzyń nadanych przez team Audi Sport ABT Schaeffler opuściło Niemcy i udało się do Arabii Saudyjskiej, gdzie 22 i 23... więcej »

» Debiut elektrycznego ID. SPACE VIZZION podczas Los Angeles Auto Show 2019-11-12
  Volkswagen nowe logo Światowy debiut studyjnego modelu ID. SPACE VIZZION będzie miał miejsce w Los Angeles 19 listopada, w przeddzień otwarcia Salonu Samochodowego. Nowy model z rodziny ID. to kolejny samochód stworzony z myślą o nowej erze w motoryzacji i odzwierciedlający nowy s... więcej »

» Bezkompromisowy Ford Ranger Raptor 2019-11-07
  Ford Ranger Raptor 2019 Występujący w czterech wersjach: XL, XLT, Limited oraz Wildtrak Ford Ranger, to bezkompromisowy, naszpikowany nowoczesnymi technologiami pick-up. Poradzi sobie zarówno w trudnym terenie, jak i na autostradach. Do rodziny dołącza jeszcze bardziej ekstremalna we... więcej »

» Ile kosztuje wynajem długoterminowy Forda? 2019-11-07
  Ford logo W obecnych czasach samochód pracujący w firmie stał się usługą. Osoby odpowiedzialne za swoje floty chcą skupić się na swoim biznesie, a elementy obsługi samochodów powierzyć w ręce specjalistów. Taką możliwość zapewnia usługa Ford Wynajem – Super Easy.... więcej »

» Volvo Cars użyje technologii blockchain do śledzenia źródeł pochodzenia kobaltu używanego do produkcji baterii aut elektrycznych 2019-11-07
  Volvo blockchain Volvo Cars to pierwszy producent aut, który sięgnie po technologie blockchain, by identyfikować skąd pochodzi kobalt wykorzystywany do produkcji akumulatorów aut elektrycznych. To oświadczenie zbiega się z premierą pierwszego elektrycznego modelu Volvo XC40 Re... więcej »

» Obudowa do silnika elektrycznego Volkswagena ID.3 jest produkowana w Poznaniu! [FILM] 2019-11-07
  Volkswagen Poznan ID.3 W odlewni Volkswagen Poznań rozpoczęła się seryjna produkcja elementu obudowy elektrycznego silnika Volkswagena ID.3. Produkowany w Poznaniu komponent trafia do zakładu w Kassel, gdzie powstaje elektryczny układ napędowy pierwszego modelu z rodziny ID. Wielkoś... więcej »

» SEAT wchodzi na rynek motocykli z całkowicie elektrycznym eScooterem 2019-11-07
  Seat eScooter SEAT zwiększa swoje zaangażowanie w rozwój mobilności miejskiej i wchodzi na rynek motocykli, przedstawiając koncepcję własnego jednośladu. SEAT eScooter to całkowicie elektryczny ekwiwalent motocykli o pojemności silnika 125 cm³. Jego oficjalna prezentac... więcej »

» Volkswagen aktywny w Chinach: więcej nowych zelektryfikowanych modeli 2019-11-06
  Volkswagen ID.Next Marka Volkswagen zwiększa ofensywę aut elektrycznych w Chinach. W przyszłym roku do klientów trafi około 300.000 zelektryfikowanych samochodów. Do 2025 r. ich liczba sięgnie około miliona. Już za 3 lata Volkswagen będzie oferował na chińskim rynku 10 modeli wy... więcej »

» Model CB4X zaprezentowany z dumą na targach EICMA przez rzymskie centrum badawczo-rozwojowe Hondy 2019-11-06
  CB4X Concept Po raz piąty z rzędu Honda wykorzysta część swojego stoiska na EICMA nazwaną „Design Studio” jako tło do zaprezentowania czegoś zupełnie nowego – w tym przypadku odważnego projektu motocykla CB4X Concept.... więcej »

» Audi Night – cztery pierścienie świętują 25-lecie modeli RS 2019-11-06
  Audi Night 2019 25 lat temu na rynku pojawił się pierwszy model Audi RS, rozpoczynając tym samym historię popularności sportowych modeli produkowanych seryjnie. Audi RS zawsze budziły podziw, przede wszystkim swym pokrewieństwem z samochodami sportowymi startującymi na torac... więcej »

» Jeszcze ostrzejsze i jeszcze bardziej rzucające się w oczy: Audi R8 V10 RWD i Audi R8 LMS GT4 2019-11-06
   Audi R8 V10 RWD, Audi R8 LMS GT4 Od serii specjalnej do regularnej oferty: Audi R8 V10 z napędem na tylną oś (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 13,1 – 12,9; łączna emisja CO2 w g/km: 293 – 299), staje się stałym elementem oferty czterech pierścieni. W tym kontekście przeprojektowa... więcej »

» Czas digitalizacji. Jakie są zawody przyszłości? 2019-11-06
  SEAT VR Technologiczne innowacje doprowadziły do całkowitego przeobrażenia rynku pracy. Według raportu Uniwersytetu Oksfordzkiego, 47% dzisiejszych zawodów zniknie w ciągu 25 lat. Choć brzmi to pesymistycznie, trzeba podkreślić, że proces digitalizacji stwarza zupełni... więcej »

» Futuron Concept – nowy elektryczny SUV coupe marki Kia [ZDJĘCIA] 2019-11-05
  Kia Futuron Concept Kia Motors zaprezentowała model studyjny o nazwie Futuron Concept – nowego SUV-a w stylu coupé wyposażonego w napęd na cztery koła, który daje przedsmak tego, jak mogą wyglądać przyszłe auta elektryczne koreańskiej marki.... więcej »

» Targi Fleet Market 2019 – spotkanie biznesu z motoryzacją 2019-11-05
  Targi Fleet Market 2019 Ogólnopolskie Targi Motoryzacyjne i Biznesowe Fleet Market odbędą się już 20 listopada br. w hali Global EXPO w Warszawie. 11. edycja targów, organizowana jest z myślą o przedsiębiorcach, osobach odpowiedzialnych za politykę samochodową w firmach oraz o wszyst... więcej »

» Mazda notuje stabilną sprzedaż w Europie 2019-11-05
  Mazda CX-30 2019 Mazda Motor Corporation ogłosiła wyniki finansowe i sprzedażowe za I półrocze roku fiskalnego, raportując globalną sprzedaż 731 000 pojazdów w okresie od 1 kwietnia do 30 września 2019 r.... więcej »

» CBR1000RR-R Fireblade i CBR1000RR Fireblade SP to najnowsza atrakcja stoiska Hondy na EICMA w 2020 roku 2019-11-05
  Honda CBR1000RR-R 2019 Honda prezentuje dziś na targach EICMA w Mediolanie pełną europejską gamę swoich motocykli na rok 2020. Oferta Hondy na 2020 rok rozciąga się od motocykli ze świata wyścigów, poprzez modele adventure i roadstery, po pojazdy idealne do codziennych dojazdów do p... więcej »

» Audi wdraża do produkcji innowacyjną metodę lakierowania 2019-11-05
  Audi lakierowanie Ochrona środowiska i optymalizacja kosztów: Wykorzystując metodę znaną pod nazwą „bezrozpryskowego lakierowania”, w procesie produkcji samochodów marki Audi można teraz nakładać na karoserię dwa różne kolory w jednym procesie lakierniczym. Nowa tec... więcej »

» Czy roboty znają się na sztuce? 2019-11-04
  Seat roboty 2019 W fabryce SEAT-a przez 24h na dobę pracuje ponad 2 tysiące robotów. Ich działaniu przyglądała się Madeline Gannon, prelegentka Masterclass by SEAT na festiwalu Sónar+D w Barcelonie. Przy okazji swojej podróży do Hiszpanii artystka i badaczka odwiedziła również... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129
Wyświetlane: 0 - 20 z 22579 rekordów
© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |