FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1678 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1138 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Nowe Audi S8 – ekscytujące osiągi samochodu klasy luksusowej
  Dodano: 2019-07-22
Wyświetlono: 134 razy
Nowe Audi S8 – ekscytujące osiągi samochodu klasy luksusowej
Nowe Audi S8 łączy w sobie luksus i dynamikę pojazdu sportowego, a montowane w nim fabrycznie innowacyjne systemy zawieszenia, doskonale wcielają w życie motto czterech pierścieni: Vorsprung durch Technik. Jego ośmiocylindrowa jednostka napędowa 4.0 TFSI biturbo wytwarza 420 kW (571 KM) mocy i 800 Nm momentu obrotowego. Silnik połączony jest z systemem MHEV, zapewniając w ten sposób wydajność, komfort i nadzwyczajne osiągi.
foto © Audi

  • Wysoce wydajny silnik V8 o mocy 420 kW i 800 Nm momentu obrotowego
  • Unikalne połączenie różnych innowacyjnych, fabrycznie montowanych systemów zawieszenia, dostarcza autu niesamowitej dynamiki
  • Typowy model S: jego stylistyka zwraca uwagę elegancją i atletycznym wyglądem pojazdu

 

 

Działające predyktywnie aktywne zawieszenie, dynamiczny układ czterech kół skrętnych i napęd na cztery koła quattro ze standardowo tu montowanym sportowym mechanizmem różnicowym, odpowiadają za ogromną dynamikę pojazdu. Unikalne elementy stylistyczne Audi S8 precyzyjnie podkreślają sportową elegancję luksusowej limuzyny.

 

Imponujące osiągi: silnik

 

Wydajna „fabryka mocy” nowego Audi S8 – silnik V8 z systemem mild-hybrid, nie tylko pracuje bardzo łagodnie, ale również, dzięki swoim 420 kW (571 KM), 800 Nm momentu obrotowego i dwóm turbosprężarkom, daje kierowcy pewność, że w każdej sytuacji drogowej ma on dostęp do wystarczającej mocy. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Pokryte żelazem korpusy cylindrów umieszczone w aluminiowej skrzyni korbowej zmniejszają tarcie, zapewniając wyjątkowo płynną pracę. Automatycznie uruchamiane klapy w układzie wydechowym wzmacniają imponujący dźwięk silnika.

                                

Sportowe emocje płynące z prowadzenia tego auta oraz jego osiągi, idą w parze z komfortem i wydajnością. System mild-hybrid (MHEV) redukuje zużycie paliwa. Alternator-rozrusznik RSG czerpiący energię z 48-woltowej pokładowej sieci elektrycznej i dodatkowy akumulator litowo-jonowy, umożliwiają tzw. żeglowanie pojazdu z wyłączonym silnikiem, szybki jego restart oraz poszerzają zakres działania systemu start-stop. Dzięki temu, w codziennym użytkowaniu uzyskać można oszczędności paliwa rzędu 0,8 litra na 100 km. System odłączanych na życzenie cylindrów – cylinder on demand, wyłączający pojedynczo cylindry w przypadku jazdy z niskimi obciążeniami, dodatkowo wpływa na wydajność jednostki napędowej. System zarządzania dźwiękiem posiada specjalną funkcję aktywnej eliminacji hałasów, dzięki której komfort akustyczny we wnętrzu pojazdu jest na najwyższym poziomie.

 

Dynamika auta: aktywne zawieszenie, dynamiczny układ czterech kół skrętnych i napęd na cztery koła quattro ze sportowym mechanizmem różnicowym

 

Unikalne połączenie innowacyjnych elementów zawieszenia pozwala tej flagowej limuzynie czterech pierścieni na jazdę w pełnym zakresie możliwości – od łagodnego „płynięcia” luksusowego sedana, aż do dynamicznego, napiętego prowadzenia samochodu sportowego. Nowe Audi S8 standardowo wyposażone jest w predyktywne zawieszenie aktywne. Ten zaawansowany technicznie system, działający w połączeniu z pneumatycznym zawieszeniem adaptacyjnym, może za pomocą elektromechanicznych siłowników unosić  lub opuszczać każde z kół z osobna. W ten sposób system umożliwia aktywną kontrolę przechyłów nadwozia w każdej sytuacji drogowej i wydatną ich redukcję. Zwłaszcza w sytuacji ostrego hamowania lub ostrego dodawania gazu redukowane jest zjawisko tzw. nurkowania. Kamera zamontowana w przodzie pojazdu wykrywa większe nierówności drogi i pozwala to robić w sposób przewidywalny. Audi S8 może być bardzo wygodną, luksusową limuzyną lub prawdziwie dynamicznym samochodem sportowym – wybór należy do kierowcy. System Audi drive select oferuje pięć trybów do wyboru. Nowością jest tu tryb „Comfort +”. Sprawia on, że nawet ostre pokonywanie zakrętów jest bardzo komfortowym doświadczeniem. By zmniejszyć przyspieszenia boczne działające na pasażerów, karoseria auta pochyla się w zakręt o ok. 3 stopnie. W trybie „dynamic” zawieszenie S8 staje się bardzo twarde. Maksymalny kąt przechyłu podczas szybkiego pokonywania zakrętów wynosi wtedy zaledwie ok. 2,5 stopnia (dla porównania: w przypadku standardowego zawieszenia karoseria odchyla się o ok. 5 stopni). Zależny od sytuacji rozkład momentów przechyłu umożliwia zachodzenie sytuacji samopoziomowania, które jest neutralne lub minimalnie nadsterowne. Aktywne zawieszenie oferuje jeszcze jedną nową, unikalną funkcję. Karoseria może unieść się nawet o ok. 50 mm, by zapewnić pasażerom jeszcze bardziej wygodne wyjście lub wejście do samochodu.

 

Dzięki dynamicznemu układowi czterech kół skrętnych, Audi S8 na nowo wyznacza granice fizycznych możliwości. Układ ten umożliwia niezależne od siebie ustawienie kąta skrętu kół osi przedniej i tylnej. W ten sposób łączy bezpośrednią, sportową reakcję układu kierowniczego przy niskich i średnich prędkościach, z najwyższym stopniem stabilności podczas jazdy po autostradzie i z małym promieniem skrętu – rozwiązuje długotrwały konflikt interesów pomiędzy tymi celami. Podczas szybkiego pokonywania zakrętów, sportowy mechanizm różnicowy aktywnie rozdziela moment obrotowy pomiędzy tylnymi kołami. Podczas wchodzenia w zakręt, albo podczas przyspieszania w nim, większość momentu transferowana jest na koło znajdujące się na zewnątrz zakrętu. To dosłownie wciska samochód w zakręt i niweluje w zarodku wszelkie objawy podsterowności. W przypadku wystąpienia nadsterowności, sportowy mechanizm różnicowy przesyła moment napędowy na koło znajdujące się wewnątrz zakrętu, co stabilizuje Audi S8. Dynamiczny układ czterech kół skrętnych, sportowy mechanizm różnicowy i predyktywne, aktywne zawieszenie, są elementami standardowego wyposażenia nowego Audi S8. Współpraca tych systemów jest w tej klasie pojazdów czymś unikalnym. Umożliwia ona zbalansowane, a jednocześnie sportowe prowadzenie samochodu w każdej sytuacji drogowej. Klienci mogą wybrać dodatkowo opcjonalne tarcze hamulcowe z ceramiki i włókna węglowego o średnicy 420 mm (oś przednia) i 370 mm (oś tylna). Tarcze ceramiczne są wentylowane od wewnątrz, odporne na zużycie i wraz z zaciskami o 9,6 kg lżejsze od tarcz żeliwnych. Każdy z zacisków na przedniej osi ma dziesięć tłoczków.

 

Precyzyjny wyraz sportowej elegancji: stylistyka

 

Progresywna, elegancka stylistyka nadwozia całej serii modelowej A8, dzięki S8 nabiera zupełnie nowych akcentów. Odważne elementy wystroju wnętrza i nadwozia  podkreślają sportowy charakter samochodu. Dla tej sportowej limuzyny o długości 5,17 metra dostępne są felgi o średnicy do 21 cali. Detale zderzaka przedniego, progów i obudów lusterek zewnętrznych, a także dwóch typowych dla modeli typu S podwójnych rur wydechowych, podkreślają sportowy i progresywny charakter samochodu. Opcjonalnie dostępny jest także czarny pakiet stylistyczny. Klienci mogą dla swojego auta wybrać jeden z dziewięciu wyrafinowanych kolorów i światów wzornictwa, w tym do przestronnego wnętrza, które oddaje swobodną atmosferę luksusowego salonu, kolor pod nazwą „pastelowe srebro” z kolekcji Audi design. W tym przypadku górny panel dekoracyjny - nowy i dostępny wyłącznie w Audi S8 element - jest wykonany z włókna węglowego ze specjalnym, trójwymiarowym efektem głębi. Bezpośrednio pod nim umieszczono panel dekoracyjny z ciemnego, szczotkowanego, matowego aluminium. Wśród opcjonalnych wariantów oświetlenia znaleźć można reflektory Matrix LED HD oraz tylne światła OLED. Na rynkach Chin, USA, Kanady i Korei Południowej, Audi S8 będzie dostępne po raz pierwszy z rozszerzonym rozstawem osi. Zwiększona długość i wysokość pojazdu oznacza znaczny wzrost komfortu dla pasażerów dzięki większej przestrzeni na głowę i na nogi.

 

Progresywne i najnowocześniejsze: wyposażenie

 

Każdy szczegół nowego Audi S8 oddaje jego charakter sportowego, a zarazem bardzo luksusowego samochodu. Jednym z ciekawszych rozwiązań znajdujących się tu w wyposażeniu standardowym są komfortowe, spersonalizowane fotele konturowe o sportowym wyglądzie. Fotele te są we wszystkich kierunkach ustawiane elektrycznie, mają pneumatycznie regulowane podparcia boczne oraz trójstopniowe ogrzewanie – osobne dla każdego z siedzeń. Opcjonalnie można do nich dodać funkcje masażu i wentylacji. Klienci wybrać mogą jedną z dwóch wersji tapicerki skórzanej najwyższej jakości – ze skóry Valcona lub Unikat. Również tylna kanapa Audi S8 posiada wiele cech sprawiających, że podróżuje się na niej bardzo komfortowo.

 

Trzydzieści osiem systemów wsparcia kierowcy w nowym S8 zebranych zostało


w dwa pakiety: City i Tour. Spośród szerokiej gamy systemów wspomagających, najbardziej wyróżnia się adaptacyjny asystent jazdy. Łączy on w sobie funkcje adaptacyjnego tempomatu, asystenta jazdy w korkach i asystenta utrzymania pojazdu na pasie ruchu. W połączeniu z predyktywnym asystentem wydajności, system ten samodzielnie przyhamowuje i przyspiesza nowe Audi S8 w zależności od przewidywanych warunków drogowych przed pojazdem. W pakiecie City – Miasto, połączono działanie systemów Audi pre sense side, Audi pre sense front i Audi pre sense rear, tworząc jeden system: Audi pre sense 360°.  Jeśli system ten wykryje zagrożenie uderzeniem innego pojazdu w bok naszego samochodu, wywołuje reakcję predyktywnego, aktywnego zawieszenia, które unosi karoserię nawet o 80 mm. Dzięki temu progi przyjmują lepszą pozycję do pochłaniania energii uderzenia, łagodząc pasażerom potencjalne skutki takiego uderzenia.

 

„Mózgiem” wszystkich systemów wsparcia kierowcy w nowym S8 jest wydajna jednostka obliczeniowa – centralny sterownik systemów wsparcia kierowcy zFAS. Bazując na danych otrzymywanych z czujników, oblicza ona bezustannie zróżnicowany model otoczenia pojazdu. W pełni wyposażone Audi S8 ma pięć czujników radarowych, sześć kamer, dwanaście czujników ultradźwiękowych oraz skaner laserowy.

 

Cyfrowe i inteligentne: obsługa i systemy connectivity

 

Nowe Audi S8 wyposażono w najnowszej generacji usługi cyfrowe i systemy connectivity. Koncepcja obsługi – MMI touch response  - Audi S8 jest w pełni cyfrowa. Kierowca obsługuje niemal wszystkie funkcje z poziomu dwóch dużych wyświetlaczy. Może również użyć funkcji obsługi głosowej językiem potocznym, pozwalającej na używanie zupełnie dowolnie formułowanych pytań i poleceń. Odpowiedzi formułowane są na podstawie danych zapisanych w komputerze pokładowym albo pochodzących z chmury. Opcjonalnie dostępna jest tu również Alexa – bazujący na danych umieszczonych w chmurze głosowy system Amazona. Wszystkie informacje dotyczące bezpośrednio prowadzenia pojazdu wyświetlają się na ekranie Audi virtual cockpit. Kierowca może przełączać pomiędzy dwoma widokami ekranu tego systemu. W trybie „driving” na ekranie widać obrotomierzi prędkościomierz w postaci dwóch dużych zegarów. Natomiast w trybie „infotainment” głównym elementem ekranu jest mapa nawigacji. Oba widoki mają charakterystyczne dla samochodów typu S czerwone detale graficzne. W systemie MMI ustawić można również specjalny widok Audi virtual cockpit, przeznaczony wyłącznie dla samochodów typu S, w którego centrum jest kanciasty obrotomierz, a dostępna moc oraz moment obrotowy pokazywane są w postaci wartości procentowych. Opcjonalny system head-up display wyświetla wszystkie ważne informacje na szybie, na wprost wzroku kierowcy.

 

Centrum obsługi mediów i systemów infotainment nowego Audi S8 jest system MMI navigation plus. Oprócz serwisu głosowego Amazon Alexa, rozbudowana gama usług Audi connect zawiera usługi car-to-X czerpiące z inteligencji rozproszonej floty Audi. Nowością jest tu informacja o sygnalizacji świetlnej, którą Audi sukcesywnie wdrażać będzie w wybranych miastach Europy. Połączenie z miejską infrastrukturą pozwoli autu na otrzymywanie informacji z centralnego komputera sterującego miejską sygnalizacją świetlną, co z kolei umożliwi kierowcy utrzymanie takiej prędkości, by do kolejnej sygnalizacji dojechać dokładnie w fazie światła zielonego. Audi virtual cockpit wyświetla rekomendacje dotyczące utrzymania prędkości oraz czas pozostały do zapalenia się zielonych świateł, o ile kierowca akurat stoi na czerwonym. W ten sposób system przyczynia się do uzyskania przewidywalnego, wydajnego stylu jazdy i korzystnie wpływa na płynność ruchu ulicznego. Informacje online o znakach drogowych, ostrzeżenia o niebezpieczeństwie oraz informacje o miejscach parkingowych przy ulicy, uzupełniają gamę usług car-to-X. Aplikacja myAudi łączy samochód ze smartfonem kierowcy. Dzięki niej kierowca, siedząc jeszcze na kanapie w domu, może wysłać do nawigacji samochodowej informacje o celu kolejnej podróży. Interfejs Audi smartphone interface bezprzewodowo łączy samochód ze środowiskami Android Auto i Apple Car Play. W gamie systemów infotainment nowego Audi S8 znajdują się również najwyższej klasy system muzyczny Bang & Olufsen 3D Advanced Sound System oraz Audi phone box.



Źródło: Audi, informacja Mototarget.pl

 Pisaliśmy również
» Audi e-tron FE06 w drodze do Rijadu
» Audi Night – cztery pierścienie świętują 25-lecie modeli RS
 Inne artykuły
» Ford dołącza do międzybranżowej inicjatywy, wzywającej do działań w sprawie zmian klimatu i wspierania Zrównoważonej Europy do 2030 roku 2019-11-12
  Ford logo Ford Motor Company przyłącza się do inicjatywy „Nowy Ład dla Europy” („New Deal for Europe”), by wspierać lepszą współpracę i innowacje na rzecz zrównoważonej przyszłości; to naturalne posunięcie dla firmy, która od dawna realizuje prog... więcej »

» Elektryczna ofensywa Citroena 2019-11-12
  PSA EV Do 2025 roku Citroën planuje zrealizować wielką elektryczną ofensywę, której celem jest pełne zelektryfikowanie gamy. Ofensywa dotyczy lekkich samochodów dostawczych oraz powiązanych samochodów osobowych i stanie się ważnym czynnikiem wzrostu Citroëna. Pierwsz... więcej »

» Audi e-tron FE06 w drodze do Rijadu 2019-11-12
  Audi e-tron FE06 IAA 2019 Już wkrótce sezon rozpocznie się na dobre. Na niecałe dwa tygodnie przed pierwszym wyścigiem sezonu 2019/2020 Formuły E, dziesięć kontenerów i skrzyń nadanych przez team Audi Sport ABT Schaeffler opuściło Niemcy i udało się do Arabii Saudyjskiej, gdzie 22 i 23... więcej »

» Debiut elektrycznego ID. SPACE VIZZION podczas Los Angeles Auto Show 2019-11-12
  Volkswagen nowe logo Światowy debiut studyjnego modelu ID. SPACE VIZZION będzie miał miejsce w Los Angeles 19 listopada, w przeddzień otwarcia Salonu Samochodowego. Nowy model z rodziny ID. to kolejny samochód stworzony z myślą o nowej erze w motoryzacji i odzwierciedlający nowy s... więcej »

» Bezkompromisowy Ford Ranger Raptor 2019-11-07
  Ford Ranger Raptor 2019 Występujący w czterech wersjach: XL, XLT, Limited oraz Wildtrak Ford Ranger, to bezkompromisowy, naszpikowany nowoczesnymi technologiami pick-up. Poradzi sobie zarówno w trudnym terenie, jak i na autostradach. Do rodziny dołącza jeszcze bardziej ekstremalna we... więcej »

» Ile kosztuje wynajem długoterminowy Forda? 2019-11-07
  Ford logo W obecnych czasach samochód pracujący w firmie stał się usługą. Osoby odpowiedzialne za swoje floty chcą skupić się na swoim biznesie, a elementy obsługi samochodów powierzyć w ręce specjalistów. Taką możliwość zapewnia usługa Ford Wynajem – Super Easy.... więcej »

» Volvo Cars użyje technologii blockchain do śledzenia źródeł pochodzenia kobaltu używanego do produkcji baterii aut elektrycznych 2019-11-07
  Volvo blockchain Volvo Cars to pierwszy producent aut, który sięgnie po technologie blockchain, by identyfikować skąd pochodzi kobalt wykorzystywany do produkcji akumulatorów aut elektrycznych. To oświadczenie zbiega się z premierą pierwszego elektrycznego modelu Volvo XC40 Re... więcej »

» Obudowa do silnika elektrycznego Volkswagena ID.3 jest produkowana w Poznaniu! [FILM] 2019-11-07
  Volkswagen Poznan ID.3 W odlewni Volkswagen Poznań rozpoczęła się seryjna produkcja elementu obudowy elektrycznego silnika Volkswagena ID.3. Produkowany w Poznaniu komponent trafia do zakładu w Kassel, gdzie powstaje elektryczny układ napędowy pierwszego modelu z rodziny ID. Wielkoś... więcej »

» SEAT wchodzi na rynek motocykli z całkowicie elektrycznym eScooterem 2019-11-07
  Seat eScooter SEAT zwiększa swoje zaangażowanie w rozwój mobilności miejskiej i wchodzi na rynek motocykli, przedstawiając koncepcję własnego jednośladu. SEAT eScooter to całkowicie elektryczny ekwiwalent motocykli o pojemności silnika 125 cm³. Jego oficjalna prezentac... więcej »

» Volkswagen aktywny w Chinach: więcej nowych zelektryfikowanych modeli 2019-11-06
  Volkswagen ID.Next Marka Volkswagen zwiększa ofensywę aut elektrycznych w Chinach. W przyszłym roku do klientów trafi około 300.000 zelektryfikowanych samochodów. Do 2025 r. ich liczba sięgnie około miliona. Już za 3 lata Volkswagen będzie oferował na chińskim rynku 10 modeli wy... więcej »

» Model CB4X zaprezentowany z dumą na targach EICMA przez rzymskie centrum badawczo-rozwojowe Hondy 2019-11-06
  CB4X Concept Po raz piąty z rzędu Honda wykorzysta część swojego stoiska na EICMA nazwaną „Design Studio” jako tło do zaprezentowania czegoś zupełnie nowego – w tym przypadku odważnego projektu motocykla CB4X Concept.... więcej »

» Audi Night – cztery pierścienie świętują 25-lecie modeli RS 2019-11-06
  Audi Night 2019 25 lat temu na rynku pojawił się pierwszy model Audi RS, rozpoczynając tym samym historię popularności sportowych modeli produkowanych seryjnie. Audi RS zawsze budziły podziw, przede wszystkim swym pokrewieństwem z samochodami sportowymi startującymi na torac... więcej »

» Jeszcze ostrzejsze i jeszcze bardziej rzucające się w oczy: Audi R8 V10 RWD i Audi R8 LMS GT4 2019-11-06
   Audi R8 V10 RWD, Audi R8 LMS GT4 Od serii specjalnej do regularnej oferty: Audi R8 V10 z napędem na tylną oś (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 13,1 – 12,9; łączna emisja CO2 w g/km: 293 – 299), staje się stałym elementem oferty czterech pierścieni. W tym kontekście przeprojektowa... więcej »

» Czas digitalizacji. Jakie są zawody przyszłości? 2019-11-06
  SEAT VR Technologiczne innowacje doprowadziły do całkowitego przeobrażenia rynku pracy. Według raportu Uniwersytetu Oksfordzkiego, 47% dzisiejszych zawodów zniknie w ciągu 25 lat. Choć brzmi to pesymistycznie, trzeba podkreślić, że proces digitalizacji stwarza zupełni... więcej »

» Futuron Concept – nowy elektryczny SUV coupe marki Kia [ZDJĘCIA] 2019-11-05
  Kia Futuron Concept Kia Motors zaprezentowała model studyjny o nazwie Futuron Concept – nowego SUV-a w stylu coupé wyposażonego w napęd na cztery koła, który daje przedsmak tego, jak mogą wyglądać przyszłe auta elektryczne koreańskiej marki.... więcej »

» Targi Fleet Market 2019 – spotkanie biznesu z motoryzacją 2019-11-05
  Targi Fleet Market 2019 Ogólnopolskie Targi Motoryzacyjne i Biznesowe Fleet Market odbędą się już 20 listopada br. w hali Global EXPO w Warszawie. 11. edycja targów, organizowana jest z myślą o przedsiębiorcach, osobach odpowiedzialnych za politykę samochodową w firmach oraz o wszyst... więcej »

» Mazda notuje stabilną sprzedaż w Europie 2019-11-05
  Mazda CX-30 2019 Mazda Motor Corporation ogłosiła wyniki finansowe i sprzedażowe za I półrocze roku fiskalnego, raportując globalną sprzedaż 731 000 pojazdów w okresie od 1 kwietnia do 30 września 2019 r.... więcej »

» CBR1000RR-R Fireblade i CBR1000RR Fireblade SP to najnowsza atrakcja stoiska Hondy na EICMA w 2020 roku 2019-11-05
  Honda CBR1000RR-R 2019 Honda prezentuje dziś na targach EICMA w Mediolanie pełną europejską gamę swoich motocykli na rok 2020. Oferta Hondy na 2020 rok rozciąga się od motocykli ze świata wyścigów, poprzez modele adventure i roadstery, po pojazdy idealne do codziennych dojazdów do p... więcej »

» Audi wdraża do produkcji innowacyjną metodę lakierowania 2019-11-05
  Audi lakierowanie Ochrona środowiska i optymalizacja kosztów: Wykorzystując metodę znaną pod nazwą „bezrozpryskowego lakierowania”, w procesie produkcji samochodów marki Audi można teraz nakładać na karoserię dwa różne kolory w jednym procesie lakierniczym. Nowa tec... więcej »

» Czy roboty znają się na sztuce? 2019-11-04
  Seat roboty 2019 W fabryce SEAT-a przez 24h na dobę pracuje ponad 2 tysiące robotów. Ich działaniu przyglądała się Madeline Gannon, prelegentka Masterclass by SEAT na festiwalu Sónar+D w Barcelonie. Przy okazji swojej podróży do Hiszpanii artystka i badaczka odwiedziła również... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129
Wyświetlane: 0 - 20 z 22579 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © WCOTY


A jednak się kręci
© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |