FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1680 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1140 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Moc i elegancja: Audi Q3 Sportback
  Dodano: 2019-07-24
Wyświetlono: 196 razy
Moc i elegancja: Audi Q3 Sportback
Audi dodaje do swej gamy modelowej nowy samochód: Audi Q3 Sportback. To kompaktowy SUV o kształtach coupé. Auto to, to połączenie mocnego wyglądu i wszechstronności SUV’a ze sportową elegancją i zwinnością prowadzenia coupé. Cechy te sprawiają, że mamy do czynienia z właściwie pierwszym crossoverem marki Audi.
foto © Audi

  • Kompaktowy SUV coupé o ekspresyjnej stylistyce i dynamicznych właściwościach jezdnych  
  • Progresywny układ kierowniczy oraz system Audi drive select  w standardzie, sportowe zawieszenie bez dopłaty
  • Diodowe reflektory przednie w każdej wersji wyposażenia, multimedia na poziomie luksusowej limuzyny

 

 

Niska linia dachu i muskularne nadwozie: stylistyka

 

Audi Q3 Sportback jest samochodem przeznaczonym dla klientów ceniących sobie w równej mierze zarówno techniczne innowacje i sportowy charakter pojazdu, jak i jego ekspresyjną stylistykę. Kompaktowy SUV to wytrzymałość i precyzja, co znajduje swoje odzwierciedlenie we wszystkich jego szczegółach stylistycznych. Wyróżniająca go cechą – podobnie jak wszystkich innych modeli Audi – jest duża, ośmiokątna osłona chłodnicy Singleframe, podkreślająca przynależność nowego modelu do rodziny Q. Czarny grill osłony o strukturze plastra miodu otoczony jest srebrną ramą, czyniącą front pojazdu jeszcze bardziej wyrazistym. To samo odnosi się do trapezoidalnych wlotów powietrza połączonych ze sobą wąskim, poziomym przetłoczeniem u dołu zderzaka. Wąskie reflektory o kształcie klina zwężają się do wewnątrz. We wszystkich trzech wersjach wyposażenia są to zawsze reflektory diodowe Matrix LED, których adaptacyjne światła drogowe inteligentnie oświetlają drogę, odpowiednio do aktualnej sytuacji.

 

Stylistycznym kontrastem dla posiadającego wszystkie cechy SUV’a przodu auta, jest przedział pasażerski wyposażony w typowe cechy coupé. Dzięki niskiemu dachowi przechodzącemu w płaskie, pochyłe słupki D, gdy patrzy się na ten samochód z boku, wydaje się on znacznie dłuższy niż jego siostrzane Audi Q3. W rzeczywistości różnica między nimi to zaledwie 16 mm. Natomiast ten SUV coupé jest o 29 mm niższy. Jego elegancko zarysowana linia ramion przebiega znacznie niżej niż w Q3 i w ten sposób optycznie obniża całe nadwozie. Dzięki temu zabiegowi stylistycznemu auto wygląda bardziej muskularnie. Mocne przetłoczenia nad nadkolami podkreślają obecność w tym modelu napędu quattro, dostępnego z większością wersji silnikowych. Wklęsłe przetłoczenia u dołu drzwi akcentują środkową sekcję SUV’a i wzmacniają jego atletyczny charakter.

 

 

Tył Audi Q3 Sportback jest w każdym calu tak pełen mocy jak jego przód. Powierzchnie pełne są gry świateł i cieni. Szerokość nowego crossovera z tej perspektywy, podkreśla długi spojler dachowy rozciągający się ponad niskimi oknami. Wrażenie to potęgują również światła tylne powielające motyw reflektorów przednich, a zarazem się od nich różniące. Dolną część tyłu zamyka dyfuzor z szerokim blade’em i dwoma wyraźnymi przetłoczeniami.

 

Sportowe i eleganckie: warianty wyglądu zewnętrznego

 

W nowym Q3 Sportback mamy w sumie do wyboru jedenaście wersji kolorystycznych karoserii. W wersji podstawowej, dodatki w dolnej partii nadwozia mają kontrastowy kolor szary Manhattan, podkreślający charakter SUV’a. W linii stylistycznej S line wnętrze, zderzaki, krawędzie nadkoli i listwy progowe są również odpowiednio polakierowane. Na życzenie klienta, wszystkie te elementy mogą być utrzymane w kolorze nadwozia. Dzięki elementom aluminiowym, kratownica w kształcie plastra miodu osłony chłodnicy Singleframe w wersji Q3 Sportback S line, jest jeszcze bardziej wyrazista. To samo jeśli chodzi o progi i ich nakładki w kolorze srebrnym. Wyraźnie zarysowany dyfuzor z czterema pionowymi przetłoczeniami zawiera wyloty powietrza o kształcie bumerangu, nadając w ten sposób tyłowi pojazdu jeszcze więcej dynamiki. W tej sportowej wersji modelu standardowe, 17-calowe felgi w wyszukanej pięcioramiennej stylistyce z oponami w rozmiarze 215/65, zastąpione zostały felgami aluminiowymi o rozmiarze 18 cali, z oponami 235/55. W połączeniu z opcjonalnymi kołami 19- lub 20- calowymi dostarczanymi przez Audi Sport, osłony krawędzi nadkoli zostały delikatnie poszerzone.

 

 

Każde Audi Q3 Sportback w standardzie otrzymuje pakiet „wysoki połysk”. To przyciąga wzrok do aluminiowej ramy dachu oraz również aluminiowych ramek szyb w drzwiach. Natomiast ramki słupków B oraz C lśnią czernią. Czarny pakiet stylistyczny zapewnia jeszcze bardziej dynamiczny wygląd auta, ponieważ dzięki czarnym powierzchniom zderzaków samochód wydaje się jeszcze niższy. Podkreśla również osłonę Singleframe oraz wykończenia okien bocznych. W linii stylistycznej S line, nakładki progów są czarne. Opcjonalnie do pakietu dodać można czarne obudowy lusterek zewnętrznych.

 

 

Zwinne i sprężyste na drodze i poza nią: zwieszenie

 

Audi Q3 Sportback oferuje ogromną radość z jazdy w każdych okolicznościach i w każdym terenie. W mieście, w długich podróżach, czy w lekkim terenie – kompaktowy crossover to samochód dynamiczny i wszechstronny. Standardowo wyposażony jest w sportowo-bezpośredni progresywny układ kierowniczy posiadający ogromne zalety związane z uzyskiwaniem przełożenia zależnego od kąta skrętu kierownicy. W miarę jak rośnie wartość kąta skrętu kół, przełożenie staje się coraz bardziej bezpośrednie, co ułatwia prowadzenie w ruchu miejskim lub podczas wyprzedzania. W ciasnych zakrętach Audi Q3 Sportback prowadzi się bardzo dynamicznie i wykazuje ono spontaniczną zwinność oraz wysoki poziom komfortu, zwłaszcza kiedy wyposażone jest w sportowe zawieszenie, które bez dopłaty wybrać można alternatywnie do zawieszenia standardowego. Na życzenie dostępne jest zawieszenie z adaptacyjną kontrolą stopnia tłumienia, którego sterownik przetwarza sygnały z czujników przyspieszenia i ruchu kół, kontrolując ruchy struktury nadwozia. Dzięki temu, amortyzacja każdego z kół w kilka milisekund przystosowuje się do stanu nawierzchni i do warunków drogowych. Zwiększa się w ten sposób zakres możliwości jazdy – od bardzo miękkiej, stonowanej, aż po twardą, sportową.

 

Ponadto kierowca Audi Q3 Sportback doświadczyć może różnych scenariuszy jazdy. Standardowo, system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select w sześciu trybach dostosowuje do warunków charakterystykę pracy wielu podzespołów i funkcji. Zmienić w ten sposób można charakterystykę pracy silnika i skrzyni biegów, kontroli tłumienia amortyzatorów, czy moc wspomagania kierownicy. Oprócz ustawień standardowych, dostępne są tryby: komfortowy, dynamiczny i wydajny oraz tryb indywidualny ustalany przez kierowcę. Do jazdy poza drogami utwardzonymi służy tryb offroad. W tym trybie układ elektronicznej kontroli stabilizacji przełącza system kontroli trakcji w tryb offroad. Wsparciem może być tu również opcjonalny system kontroli zjazdu ze wzniesienia. Na stromych zboczach o pochyleniu większym niż sześć procent, utrzymuje on stałą, zadaną przez kierowcę prędkość (maksimum 30 km/h), automatycznie inicjując impulsy hamujące. W takim przypadku na wyświetlaczu MMI pojawiają się bieżące informacje o kącie nachylenia.

 

Oś przednia Audi Q3 Sportback to konstrukcja McPhersona z dolnymi wahaczami. Rozstaw kół to 1584 mm. W tyle montuje się konstrukcję czterowahaczową, a rozstaw kół to 1576 mm. Sprężyny i amortyzatory są od siebie oddzielone, co wpływa na zwiększenie powierzchni ładunkowej. Dostępne są felgi w rozmiarach od 17 do 20 cali. W zależności od wersji silnikowej, wentylowane tarcze hamulcowe osi przedniej mają maksymalnie 340 mm, a osi tylnej maksymalnie 310 mm.

 

TFSI, TDI, S tronic, quattro: napęd

 

Silniki Audi Q3 Sportback są wydajne, mocne i charakteryzują się wysoką kulturą pracy. Wszystkie standardowo posiadają certyfikację zgodności z normą emisji Euro 6d-TEMP. Na rynku europejskim na początku dostępny będzie jeden silnik benzynowy i dwie jednostki wysokoprężne. Najmocniejszym z nich jest silnik 2.0 TFSI (169 kW/230 KM) montowany w Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro. Jednostka Diesla występuje w dwóch wersjach mocy: 110 kW (150 KM) lub 140 kW (190 KM). Montowana jest ona odpowiednio w Q3 Sportback 35 TDI i Q3 Sportback 40 TDI quattro.

 

Wkrótce po wprowadzeniu modelu na rynek, pojawi się jeszcze jedna jednostka napędowa: benzynowa 1.5 o mocy 110 kW (150 KM) z systemem cylinder on demand, montowana w Q3 Sportback 35 TFSI. System cylinder on demand sprawia, że przy niskich i średnich obciążeniach wyłącza się drugi i trzeci cylinder, co znacznie redukuje zużycie paliwa. W połączeniu z dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów, 1.5 TFSI wyposażone jest w kolejne rozwiązanie techniczne wpływające na wydajność silnika: system mild-hybrid (MHEV) bazujący na 48-woltowej, pokładowej instalacji elektrycznej. System ten w codziennym, praktycznym użytkowaniu redukuje spalanie nawet o 0,4 l. paliwa na 100 km i wpływa na zwiększenie komfortu użytkowania. Sercem systemu MHEV jest alternator-rozrusznik (RSG) odzyskujący podczas hamowania do 12 kW mocy i przekazujący ją do kompaktowego akumulatora litowo-jonowego. Jeżeli kierowca przy prędkości pomiędzy 40 a 160 km/h zaczyna hamować, Audi Q3 Sportback 1.5 TFSI MHEV przełącza się w tryb jazdy na biegu jałowym albo w tryb żeglowania, w którym silnik automatycznie się wyłącza. O tym, w który z tych trybów przełączy się jednostka napędowa, na podstawie danych dotyczących sytuacji drogowej i wybranego trybu jazdy decyduje układ zarządzania pracą silnika. W momencie, w którym kierowca ponownie wciśnie pedał gazu, alternator-rozrusznik RSG szybko i gładko uruchamia motor 1.5 TFSI. System start-stop uruchamia się już przy obniżeniu prędkości do 21 km/h.

 

Za przeniesienie mocy silnika na koła odpowiada siedmiobiegowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic wraz z napędem na cztery koła quattro. Układ taki montowany jest praktycznie we wszystkich wersjach silnikowych. Wyjątkiem są tylko dwie, napędzane wyłącznie na oś przednią i wyposażone w manualną skrzynię biegów wersje bazowe: 1.5 TFSI i 2.0 TDI, obie o mocy 110 kW (150 KM), przy czym silnik Diesla może być tu opcjonalnie wyposażony w napęd na cztery koła quattro. Centralnym elementem napędu na cztery koła quattro jest sterowane elektronicznie, hydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe montowane na osi tylnej. Jego sterownik zarządza przepływem mocy, zapewniając świetną stabilność i przyczepność pojazdu, połączone z ogromną radością z jego prowadzenia. Już w momencie gdy kierowca sportowo wchodzi w zakręt, układ może rozpocząć przekazywanie części momentu obrotowego z osi przedniej na oś tylną. Kiedy samochód przyspiesza, jest dzięki temu dosłownie wciskany w zakręt. W granicach wydajności, napęd na cztery koła quattro  blisko współpracuje z selektywnym rozkładem momentu obrotowego między kołami. Ta funkcja oprogramowania sprawia, że prowadzenie auta jest jeszcze bardziej dynamiczne, a jednocześnie stabilne. Przy pomocy delikatnych interwencji w układ hamulcowy obu kół toczących się po wewnętrznej stronie zakrętu (w przypadku napędu quattro) lub koła przedniej osi toczącego się po wewnętrznej stronie zakrętu (w przypadku napędu na przednią oś), przemieszcza moment napędowy na zewnątrz zakrętu.

 

Obszerne i z możliwościami zmian: koncepcja przestrzeni

 

Audi Q3 Sportback jest jednym z najbardziej przestrzennych modeli w swej klasie. Jego długość to 4500 mm, wysokość  to 1556 mm, a szerokość 1843 mm. Ten SUV coupé jest o 16 mm dłuższy, 29 mm bardziej płaski i 6 mm węższy od klasycznego Audi Q3. Rozstaw osi to 2680 mm, co tworzy świetną bazę dla całkiem obszernego wnętrza.

 

Samochód został zaprojektowany jako SUV coupé i pełnoprawne, pięciomiejscowe auto osobowe. Jego cechy charakterystyczne to wygodne wejścia, dobra widoczność i sportowe pozycje siedzące kierowcy i pasażera na przednim fotelu. Fotele przednie – opcjonalnie sterowane elektrycznie i podgrzewane – w takiej specyfikacji jak w tym modelu, standardowo występują dopiero w pojazdach klasy wyższej. Tylną kanapę można w standardzie przesuwać o 130 mm w przód i w tył. Jej oparcie podzielone jest na trzy części i można je regulować w siedmiu stopniach pochylenia. Za tylnymi siedzeniami znajduje się bagażnik o pojemności 530 l., a po złożeniu oparć nawet 1400 l. Podłoga w bagażniku może być umieszczona na różnych poziomach, a tylną półkę schować można pod nią, co jest bardzo praktyczne. Na życzenie, Audi dostarcza elektrycznie otwieraną i zamykaną klapę bagażnika, którą sterować można również za pomocą ruchu stopą.

 

Architektura modeli klasy wyższej: wnętrze

 

Sportowa stylistyka zewnętrzna znajduje swą kontynuację wewnątrz kompaktowego SUV’a coupé. Ogromny nacisk położono tu na poziomy przebieg linii i na lekkość przestrzeni. Podobnie jak w modelach Audi klasy wyższej, architektura wnętrza pozostaje w pełnej harmonii z koncepcją obsługi. Centralnym elementem systemu obsługi jest opcjonalny ekran dotykowy MMI touch display, otoczony szeroką ramką utrzymaną w błyszczącej czerni. Ramka jest ośmiokątna i powiela w ten sposób kształt ramy osłony chłodnicy Singleframe. Podobnie jak umieszczony poniżej panel obsługi klimatyzacji, ekran systemu jest zwrócony pod kątem 10 stopni w stronę kierowcy.

 

 

Dzięki możliwości elastycznego dopasowywania linii wyposażenia oraz dzięki dużemu wyborowi kolorów i materiałów, klient może w dużym stopniu zindywidualizować wnętrze swojego Audi Q3 Sportback. Tablica rozdzielcza może mieć pięć różnych wzorów wykończenia, tapicerka foteli może być wykonana z tkaniny, ze sztucznej skóry oraz z połączenia skóry z Alacantarą, a dodatkowo do wyboru jest przy tym szeroka gama odcieni i wzorów.

 

Trzy linie wyposażenia wnętrza: podstawowa „basic”, „design selection” oraz „S line”, mogą być dowolnie łączone z zewnętrznymi liniami stylistycznymi. Opcjonalnie dołożyć w nich można fotele sportowe, których tapicerka pokryta jest kontrastowymi przeszyciami. W linii design selection, w zależności od tego jaki kolor tapicerki foteli został wybrany, wzdłuż podparć bocznych przebiega cienki pasek. Progresywną filozofię wzornictwa Audi podkreślają dodatkowo pokryte Alcantarą powierzchnie tablicy rozdzielczej i podłokietników. Elementy te na życzenie dostępne są w następujących kolorach: bursztynowo-brązowy Amber, srebrny Lunar, pomarańczowy i stalowoszary. Unikatową stylistykę drzwi i tunelu środkowego podkreśla w ciemnościach światło opcjonalnego pakietu oświetlenia konturowego i nastrojowego. Światło to może być – w zależności od nastroju kierowcy i pasażerów – ustawione w trzydziestu różnych kolorach.

 

 

Cyfrowy świat: obsługa i wyświetlacze

 

Koncepcja obsługi i wyświetlaczy w Q3 Sportback pokazuje, jak wielki postęp w dziedzinie cyfryzacji swych modeli poczyniła marka Audi. Już w przypadku wyposażenia samochodu w podstawowe radio MMI, na pokładzie znajduje się cyfrowy ekran o przekątnej 10,25 cala. Kierowca operuje widocznymi na nim funkcjami z poziomu kierownicy wielofunkcyjnej. W najwyższym stopniu rozbudowy systemu infotainment – MMI navigation plus, w miejscu analogowych zegarów pojawia się Audi virtual cockpit, na którym widocznych jest wiele dodatkowych funkcji, a na środku tablicy rozdzielczej pojawia się również ekran dotykowy MMI touch display. Jego przekątna to 10,1 cala i wyposażony jest on w funkcję akustycznej reakcji zwrotnej zachodzącej w momencie wyboru którejś z ikon. Klient może ponadto zamówić Audi virtual cockpit plus z ekranem o przekątnej 12,3 cala. Można na nim wybrać jeden z trzech widoków, w tym widok dynamiczny charakteryzujący się czerwonymi elementami. Rozmiar zegarów i zawartość menu infotainment można zmieniać przy pomocy przycisku View na kierownicy wielofunkcyjnej.

 

System MMI navigation plus w Audi Q3 Sportback oferuje tyle samo możliwości, co w dużych modelach Audi. Jego koncepcja obsługi, z płaską strukturą menu, jest łatwa do zrozumienia. Wprowadzanie celów nawigacji oraz wyszukiwanie przy pomocy funkcji MMI search, bazują na domyślności systemu. Dla przykładu: jeśli kierowca szuka restauracji, wystarczy, że wprowadzi tylko kilka liter, a na ekranie pojawia się cała lista trafień. Porozumiewanie się z jednostką sterująca systemu opiera się na języku naturalnym, rozumiejącym potoczne sformułowania. To daje jeszcze większą wygodę. Jeśli na przykład kierowca powie: „jestem głodny”, system zasugeruje mu restauracje znajdujące się w pobliżu.

 

System nawigacji na podstawie wcześniej odbytych podróży rozpoznaje najczęściej wybierane cele, co pozwala później na generowanie odpowiednich sugestii dotyczących trasy. Uwzględnia przy tym statystyczne wartości empiryczne, biorąc pod uwagę natężenie ruchu i porę dnia. Przebieg trasy obliczany jest online, na serwerach firmy HERE dostarczającej mapy nawigacji, z użyciem danych w czasie rzeczywistym dotyczących sytuacji drogowej. Jeśli podczas jazdy zerwie się połączenie z serwerem, system MMI navigation plus przełącza się automatycznie na pokładowy GPS pracujący cały czas w tle. 

 

Kompleksowo połączone z siecią: Infotainment i Audi connect

 

Wraz z wyposażeniem samochodu w system MMI navigation plus, na jego pokładzie zostają udostępnione usługi online Audi connect. Ich pobieranie następuje za pośrednictwem zamontowanej na stałe w aucie karty SIM – Audi connect SIM – z dużą szybkością, w standardzie pobierania danych LTE Advanced. Usługi takie jak informacje online na temat ruchu drogowego i wyszukiwanie najbardziej interesujących nas miejsc (POI), są idealnym uzupełnieniem wyznaczania trasy przez nawigację. Do przewidywania dostępności miejsc parkingowych przy ulicy oraz do dostarczania informacji na temat punktów niebezpiecznych i aktualnych ograniczeń prędkości, Audi Q3 Sportback wykorzystuje usługi Car-to-X, czyli rozproszoną inteligencję floty Audi. Nową usługą, którą Audi dodaje do swej gamy w kolejnych, wybranych miastach Europy, jest informacja dotycząca sygnalizacji świetlnej. Samochód, łącząc się z miejską infrastrukturą, otrzymuje odpowiednie informacje z centralnego komputera sygnalizacji świetlnej, co pozwala kierowcy tak dostosować aktualną prędkość, by dojechać do skrzyżowania dokładnie w kolejnej fazie światła zielonego. Gdy samochód stoi jeszcze na czerwonym świetle, na tablicy rozdzielczej wyświetla się rekomendowana prędkość i czas, który pozostał do światła zielonego na kolejnym skrzyżowaniu. System przyczynia się w ten sposób do przewidywalnego i efektywnego stylu jazdy oraz wpływa na płynność ruchu drogowego. Gama usług Audi connect obejmuje również pobierający dane z prędkością 300 Mbit/sek. hotspot Wi-Fi, z którym połączyć się mogą urządzenia mobilne pasażerów.

 

Dostępne dla klientów jest również rozszerzenie gamy usług Audi connect, w postaci pakietu Audi connect navigation & infotainment plus. W jego skład wchodzi mi.in. nawigacja bazująca na Google Earth oraz radio hybrydowe, przełączające się automatycznie w zależności od siły sygnału pomiędzy sygnałami FM, DAB i streamingiem online. Oferowane w tym pakiecie sterowanie głosowe ma rozszerzone możliwości. By prawidłowo odpowiedzieć na pytania i polecenia kierowcy, wykorzystuje nie tylko pokładową bazę danych, ale również szczegółową wiedzę pozyskiwaną z chmury. Porównywanie danych prowadzone online poprawia szybkość rozpoznawania oraz uzyskiwanie wyników. Całość uzupełniana jest odpowiednimi zdjęciami, informacjami np. na temat godzin otwarcia oraz ocenami. Natomiast największą zaletą informacji pochodzących z pokładowej bazy danych jest ich szybka i bezpieczna dostępność, również w miejscach, w których może wystąpić problem z zasięgiem sieci komórkowej, np. na podziemnych parkingach.

 

Z darmową aplikacją myAudi bezprzewodowo łączącą smartfona z samochodem, powiązano wiele funkcji Audi connect. Aplikacja może być wykorzystana np. do transferu wyznaczonych tras nawigacji czy kalendarza, ze smartfona do systemu MMI oraz do streamingu muzyki. Co więcej, z jej pomocą klient może zdalnie zablokować i odblokować drzwi w swoim Audi Q3 Sportback, sprawdzić aktualny stan pojazdu, zlokalizować miejsce zaparkowania auta i nawigować dojście do niego oraz obsługiwać opcjonalne, dodatkowe ogrzewanie. Usługi te oraz pakiet usług zdalnych (oferowanych w standardzie wraz z MMI radio plus), są częścią pakietu Audi connect emergency call & service. W jego skład wchodzą też pomoc drogowa online i internetowa rezerwacja wizyty serwisowej.

 

Gamę usług infotainment uzupełniają atrakcyjne moduły sprzętowe, m.in. Audi phone box. Łączy on smartfona właściciela auta z anteną samochodową oraz indukcyjnie taki telefon ładuje. Funkcja Voice-over-LTE pomaga w szybszym nawiązaniu połączenia i pozwala korzystać w tym samym czasie z szybkiego transferu danych i wysokiej klasy połączeń telefonicznych w cyfrowej jakości. Audi smartphone interface integruje telefony komórkowe z systemem operacyjnym iOS lub Android z pokładowym systemem infotainment. Interfejs ten łączy się z urządzeniem mobilnym i przenosi jego natywne środowisko – Apple Car Play lub Android Auto – wprost na ekran systemu MMI. W przypadku iPhone’ów robi to bezprzewodowo. Częścią Audi smartphone interface są dwa gniazda USB na konsoli środkowej. Pozwalają one naładować telefon oraz odtworzyć muzykę z urządzenia przenośnego przez samochodowe głośniki. Jedno z tych gniazd jest kompatybilne z nową, symetryczną i obustronną wtyczką typu C. Do ładowania urządzeń służą dwa opcjonalne, dodatkowe gniazda USB-C w tyle pojazdu. Ogromną radość ze słuchania muzyki zapewnia rozbudowany system muzyczny Bang & Olufsen Premium Sound System z wirtualnym, trójwymiarowym dźwiękiem. W jego skład wchodzi 15 głośników kreujących fascynujący i przestrzenny dźwięk. Cztery z nich znajdują się w desce rozdzielczej, a po jednym umieszczono w słupkach D. Program sprzętowy infotainment uzupełnia cyfrowy tuner radiowy.

 

Doskonale się spisujące w każdej sytuacji: systemy wspomagania

 

Dla uzyskania maksymalnego bezpieczeństwa, Audi Q3 Sportback wyposażono w cztery standardowe systemy wspomagania. Audi pre sense basic inicjuje prewencyjne środki bezpieczeństwa dla pasażerów w momencie, gdy tylko wykryje niestabilny stan prowadzenia pojazdu. By taki stan zidentyfikować, system wykorzystuje informacje pochodzące z różnych układów samochodu. Dla przykładu: interweniuje wtedy, gdy czujniki elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy ESC wykryją poślizg lub ostre hamowanie. System elektrycznie napina wtedy przednie pasy bezpieczeństwa, zamyka automatycznie szyby i włącza światła awaryjne by ostrzec samochody nadjeżdżające z tyłu. Standardowo jest tu również oferowany system Audi pre sense front. Za pomocą radaru wykrywa on ryzyko kolizji, do której potencjalnie dojść może z przodu pojazdu i rejestruje  - oprócz innych pojazdów – również rowerzystów i pieszych. W sytuacji krytycznej ostrzega też kierowcę przy pomocy serii sygnałów wizualnych, akustycznych i haptycznych. W sytuacji awaryjnej natomiast, uruchamia pełne hamowanie i inicjuje podstawowe działania systemu Audi pre sense basic.

 

Ostrzeżenie przed opuszczeniem pasa ruchu pomaga w utrzymaniu się na nim. Jeśli kierowca nie włączył kierunkowskazu i samochód ma zamiar przekroczyć wykrytą przez kamerę przednią linię poziomą rozdzielającą pasy ruchu, system interweniuje korygując ruchy układu kierowniczego. Standardowy zakres systemów wspomagania oferowany na niemieckim rynku obejmuje również ostrzeżenie przed zmianą pasa ruchu, wykorzystujące obrazy pozyskiwane z dwóch kamer umieszczonych z tyłu pojazdu. Jeśli system zidentyfikuje inny pojazd znajdujący się w tzw. martwym polu lub zbliżający się z tyłu do naszego z dużą prędkością, w odpowiednim lusterku bocznym rozbłyśnie ostrzegająca dioda.

 

Najważniejszym spośród systemów opcjonalnych, jest adaptacyjny asystent jazdy. Łączy on w sobie funkcje adaptacyjnego tempomatu  - adaptive cruise control, asystenta jazdy w korkach i asystenta toru jazdy utrzymującego pojazd pośrodku wybranego pasa jazdy. Wspomaga w ten sposób kierowcę w utrzymywaniu wzdłużnej i poprzecznej kontroli nad pojazdem, co znacznie poprawia komfort jazdy, zwłaszcza na długich trasach.

 

 

Dla ułatwienia parkowania i manewrowania, w Audi Q3 Sportback umieszczono gamę ultranowoczesnych systemów wspomagających. Kamery 360°rejestrują wyświetlane następnie na ekranie MMI obrazy sytuacji dookoła samochodu. Asystent parkowania automatycznie wprowadza i wyprowadza SUV’a coupé z miejsc parkingowych, a kierowca w tym wypadku jedynie przyspiesza, hamuje i zmienia biegi. Jeśli kierowca chce wyjechać tyłem z prostopadłego miejsca parkingowego lub np. z bramy, wesprze go w tym asystent ruchu przecinającego tor jazdy z tyłu. System przy pomocy dwóch czujników radarowych monitoruje przestrzeń za samochodem i ostrzega kierowcę w sytuacji zagrożenia zderzeniem. Wiele innych ważnych systemów: adaptacyjny asystent jazdy, bazujący na obrazach pozyskiwanych z kamery system rozpoznawania znaków drogowych, system parkowania plus, asystent świateł drogowych oraz asystent niebezpieczeństwa, zebranych jest w jeden pakiet systemów asystujących.

 

Dostępne w sprzedaży już jesienią: wejście na rynek i limitowana seria modelowa

 

Audi Q3 Sportback produkowane jest w węgierskiej fabryce czterech pierścieni w Győr. Sprzedaż modelu w Europie ruszy jesienią tego roku. Oprócz cyfrowej deski rozdzielczej, radia MMI z Bluetooth i wielofunkcyjnej, skórzanej kierownicy, ten SUV coupé wyposażony jest również w diodowe reflektory przednie oraz w system tylnej kanapy plus, dzięki któremu ustawiać można samodzielnie długość siedziska oraz nachylenie oparć. Daje to – podobnie jak zmiana wysokości podłogi bagażnika - dużą elastyczność zagospodarowania tyłu pojazdu. W wersjach sprzedawanych w Niemczech, standardem będą systemy bezpieczeństwa Audi pre sense basic i Audi pre sense front oraz systemy ostrzegające przed niepożądaną zmianą i opuszczeniem obranego pasa jazdy.

 

Z okazji wprowadzenia modelu na rynek, cztery pierścienie zaprezentują specjalnie wyposażoną, limitowaną wersję tego samochodu pod nazwą „edition one”. Będzie ona dostępna w dwóch wariantach: w kolorze metalicznym „srebrna rosa” z dodatkami w szarej barwie Manhattan oraz w całości w kolorze czarnym metalik - Mythos. W obu przypadkach zewnętrzna stylistyka bazuje na linii S line oraz na czarnym pakiecie stylistycznym. Ciemne panele dekoracyjne w diodowych reflektorach Matrix LED oraz 20-calowe koła dostarczane przez Audi Sport, nadają mu jeszcze bardziej sportowego wyglądu. We wnętrzu na kierowcę i pasażerów czeka linia stylistyczna „edition one srebrna rosa” bazująca na linii design selection oraz na srebrnych odcieniach kolorystycznych. Z kolei linia „edition one czarny Mythos” oparta jest na linii wnętrza S line i uzupełniona o niebieskie powierzchnie z Alcantary umieszczone na desce rozdzielczej i na podłokietnikach w drzwiach.

 

Zdjęcia i dodatkowe informacje znajdą Państwo na stronie www.audi.press-bank.pl



Źródło: Audi, informacja Mototarget.pl

 Pisaliśmy również
» Wyniki handlowe Audi we wrześniu 2019: sprzedaż nowych samochodów na całym świecie wzrosła o 4,5 procent
» Mapa drogowa E: Audi w erze mobilności elektrycznej

Zdjęcia do bezpłatnego wykorzystania w celach prasowych:

Audi Q3 Sportback:
w lewo
Audi Q3 Sportback
© Audi
Audi Q3 Sportback
© Audi
Audi Q3 Sportback
© Audi
Audi Q3 Sportback
© Audi
Audi Q3 Sportback
© Audi
Audi Q3 Sportback
© Audi
Audi Q3 Sportback
© Audi
Audi Q3 Sportback
© Audi
w prawo
 Inne artykuły
» Volkswagen e-Crafter z tytułem Ekologicznego Dostawczego Samochodu Roku 2019-10-14
  EkoFlota nagroda 2019 W dniach od 9 do 11 października na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbyły się czwarte już Targi EkoFlota. To impreza będąca okazją do zaprezentowania najbardziej aktualnej oferty na rynku pojazdów niskoemisyjnych oraz rozwiązań ułatwiających tworz... więcej »

» Prezes Volkswagen Group Polska: Grupa Volkswagen od 2016 roku wdraża najbardziej kompleksową inicjatywę elektryfikacji w globalnym przemyśle motoryzacyjnym 2019-10-14
  ID.3 Impact mobility rEVolution 2019 „Impact mobility rEVolution 2019” to największe w Polsce międzynarodowe wydarzenie poświęcone przyszłości motoryzacji, elektromobilności i rozwojowi inteligentnej mobilności. W czasie dwóch dni wystąpiło aż 150 przedstawicieli branży motoryzacyjnej... więcej »

» Zimowy przegląd w ASO Honda 2019-10-14
  Honda Africa Twin 2020 Początek sezonu to czas, w którym motocykliści budzą się z zimowego snu. Pierwsze oznaki wiosny to zwykle sygnał, żeby umówić się na serwis i wykonać podstawowe czynności. W tym miejscu zazwyczaj spotykamy się z sytuacją, że maszyna czeka, temperatura sprzyja,... więcej »

» T-Roc w wersji R jest już dostępny w Polsce [CENA] 2019-10-14
  T-Roc R 2019 Mocny jak prawdziwy samochód sportowy, wszechstronny jak typowy SUV – od teraz topową odmianą T-Roca jest wersja R. Dzięki silnikowi o maksymalnej mocy 221 kW/300 KM, kompaktowy crossover przygotowany przez dział Volkswagen R przyspiesza do 100 km/h w 4,... więcej »

» Badania nad źródłami energii odnawialnej 2019-10-14
  Mitsubishi logo MITSUBISHI MOTORS CORPORATION (MMC) bierze udział w wspólnych badaniach źródeł energii odnawialnej, prowadzonych na wyspie Sumba w Indonezji. Celem badania jest zapewnienie energii ze źródeł fotowoltaicznych, które mogą sprawdzić się na odległych wyspach, gdzi... więcej »

» Volvo S60 Polestar Engineered niebawem w Polsce 2019-10-14
  S60 T8 Polestar Engineered W środę 9 października w Volvo Car Warszawa zaprezentowano najnowszą, limitowaną wersję modelu S60 T8 Polestar Engineered. Ten sportowy i jednocześnie ekologiczny samochód już niebawem trafi na polski rynek w bardzo krótkiej serii. Model pokazuje także kolejny... więcej »

» Wyniki handlowe Audi we wrześniu 2019: sprzedaż nowych samochodów na całym świecie wzrosła o 4,5 procent 2019-10-10
  Audi wyniki 2019 Cztery pierścienie zamknęły wrzesień wynikami sprzedaży o 4,5 procent lepszymi niż wrzesień 2018. W ubiegłym miesiącu koncern dostarczył do klientów 145 400 nowych samochodów. Wyniki na poszczególnych, kluczowych rynkach były jednak bardzo zróżnicowane. Podcza... więcej »

» Nowy Golf na pierwszych szkicach 2019-10-10
  Golf 2020 Jeśli istnieje samochód, który zasłużył na miano bestsellera przez dziesięciolecia, jest nim właśnie Golf. Doskonalony z generacji na generację, ugruntował swoją pozycję na świecie. Volkswagen zaprezentuje Golfa ósmej generacji 24. października podczas światow... więcej »

» Nowy Ford Galaxy Vignale i udoskonalony S-MAX – bardziej stylowe, wygodniejsze i lepiej skomunikowane 2019-10-10
  S-MAX GALAXY 2019 Ford wprowadził udoskonalenia dla stylowego, sportowego samochodu rekreacyjnego S-MAX i przestronnego samochodu osobowego Galaxy, proponując jeszcze bardziej charakterystyczną stylistykę, większy komfort i lepszą łączność dla kierowców i pasażerów.... więcej »

» Elektryczne Volvo XC40 z nowym systemem operacyjnym Android opracowanym przez firmę Google 2019-10-10
  Volvo EV srodek Nowe elektryczne Volvo XC40 będzie rewolucyjne dla naszej marki nie tylko z uwagi na zastosowany rodzaj napędu. Nasz pierwszy „elektryk” zadebiutuje z nowym system pokładowym opracowanym przez Google’a. Nie jest to znany już wcześniej system ... więcej »

» SuperVolvo! Czyli S60 T8 Polestar Engineered w pełnej krasie [FOTORELACJA] 2019-10-10
  S60 T8 Polestar Engineered 405 KM, przyspieszenie do 100 km/h w 4,4 s., zawieszenie Öhlins, wzmocnione hamulce firmy Brembo i dwa silniki elektryczne – tak w skrócie można opisać Volvo S60 T8 Polestar Engineered.... więcej »

» Jak zarządzać 16 milionami części dziennie? 2019-10-09
  Seat innowacje SEAT Martorell W zakładach SEAT-a w Martorell właśnie ruszyła innowacyjna Wieża Kontrolna, koordynująca ponad 16 milionami części, z których każdego dnia produkuje się samochody. Wprowdzenie systemu pozwoli klientom na zmianę specyfikacji samochodów nawet po złożeniu zamówie... więcej »

» Elektryczny Volkswagen ID.3 zaprezentowany w Polsce podczas: Impact mobility rEVolution 2019 2019-10-09
  Volkswagen ID.3 polska premiera Zaledwie miesiąc po światowej premierze ID.3 podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie, Volkswagen zaprezentował w Polsce swój najnowszy, w pełni elektryczny samochód, pierwszy z rodziny modeli ID. skonstruowanych na nowej platformie podłogowej MEB. Volkswag... więcej »

» Marka Volkswagen wprowadza nową stronę internetową 2019-10-09
  Volkswagen nowa strona internetowa Marka Volkswagen we wrześniu zaprezentowała swoją nową identyfikację wizualną, teraz nadszedł czas na wprowadzenie nowej strony internetowej. Na jednej platformie znajdą się treści i oferty odnoszące się do nowych modeli, usług, jazd próbnych, finansowania, a ... więcej »

» Thomas Sedran nowym prezesem odpowiedzialnym za lekkie samochody dostawcze w ACEA - Europejskim Stowarzyszeniu Producentów Samochodów 2019-10-09
  Thomas Sedran Volkswagen Thomas Sedran, prezes zarządu Volkswagen Samochody Dostawcze, został wybrany na stanowisko prezesa komitetu Generalnego Zarządu ds. lekkich samochodów dostawczych stowarzyszenia ACEA (LCV-GM). W jego rękach spoczywa teraz reprezentowanie interesów wszystkich p... więcej »

» Ford rozpoczyna produkcję modelu Puma – pierwszego z 8 pojazdów wyposażonych w zelektryfikowane napędy, zapowiadanych w tym roku na rynku europejskim 2019-10-09
  Ford Puma 2019 Puma produkcja W najnowocześniejszym zakładzie produkcyjnym Forda w Krajowej w Rumunii z linii zjechały pierwsze egzemplarze innowacyjnego modelu Forda Puma, wyposażonego w zelektryfikowany układ napędowy. ... więcej »

» Ponad stuprocentowy wzrost sprzedaży Mitsubishi 2019-10-09
  Mitsubishi ASX 2020 Firma Mitsubishi Motors od blisko 2 lat notuje w Polsce znaczący wzrost zainteresowania samochodami marki spod znaku Trzech Diamentów – w ubiegłym roku liczba rejestracji wzrosła o blisko 50%. W tym roku rekordowym miesiącem okazał się wrzesień, kiedy to... więcej »

» Nowe logo Volkswagen R [ZDJĘCIA] 2019-10-08
  Nowe logo R Modele oznaczone symbolem R zaliczają się do najbardziej sportowych w gamie Volkswagena. Od 2002 r. modele z rodziny R goszczą na torach wyścigowych na całym świecie. Oprócz znakomitych osiągów i silników o wysokiej mocy oferują właścicielom doskonałe połączen... więcej »

» Honda e otwierana smartfonem dzięki technologii Continental 2019-10-08
  Honda e CoSmA Za pomocą rozwiązania CoSmA (Continental Smart Access), które zapewnia wygodny dostęp do samochodu za pośrednictwem smartfonu, Continental prezentuje całemu światu na czym polega cyfryzacja w przemyśle motoryzacyjnym. Przełomowa technologia będzie dostępna dla... więcej »

» Nowy dwutonowy Ford Transit 2019-10-08
  Ford Transit 2019 Mild Hybrid Ford wprowadza najbardziej zaawansowanego, ekonomicznego, wszechstronnego i funkcjonalnego 2-tonowego ciężarowego Transita, w historii modelu, aby pomóc firmom rozwijać się w nowoczesnym środowisku. Nowy Transit oferuje przedsiębiorcom wyższe wskaźniki efektyw... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125
Wyświetlane: 0 - 20 z 22499 rekordów
© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |