Światowe premiery Opla na IAA 2019: nowa Astra, nowa Corsa i Grandland X hybryda plug in
Dodano: 2019-08-20
Wyświetlono: 1227 razy
Tegoroczne światowe premiery Opla na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym IAA we Frankfurcie (dni prasowe: 10–11 września; dni dla publiczności: 12–22 września) są zapowiedzią zróżnicowanego rozwoju motoryzacji. Targi IAA to miejsce debiutu nowego Opla Corsy, hybrydowego Grandlanda X oraz nowej Astry.
Szósty akt historii sukcesu: nowa Corsa po raz pierwszy także jako samochód w pełni elektryczny
300 KM i napęd na wszystkie koła: nowy Grandland X Hybrid4 uzupełnia gamę modeli SUV Opla
Naprawdę oszczędna: debiut Astry z najniższym zużyciem paliwa w historii tego modelu
Dla 9 osób: Zafira Life nowej generacji dostępna w trzech długościach nadwozia
Szeroki wybór: przemyślana oferta samochodów marki Opel z napędem elektrycznym, hybrydowym lub spalinowym
Nowy Opel Corsa jest dostępny nie tylko w klasycznej wersji z oszczędnymi silnikami spalinowymi, ale po raz pierwszy także jako Corsa‑ez zasilaniem akumulatorowym, które zgodnie z pomiarem w standardzie WLTP zapewnia zasięg do 330 kilometrów na jednym ładowaniu [1].
Drugą światową premierą na stoisku Opla D31 w hali 11.0 jest nowy Grandland X Hybrid4 z napędem na wszystkie koła. Układ hybrydowy z możliwością doładowania z zewnętrznego źródła prądu składa się z turbodoładowanego silnika benzynowego 1.6 oraz dwóch silników elektrycznych. Łączna moc układu wynosi do 300 KM. Według wstępnych pomiarów w standardzie WLTP[2] zużycie paliwa (ważone, w cyklu mieszanym) wynosi 1,6 l/100 km przy emisji CO2 37 g/km (NEDC [3]: 1,6 l/100 km i 36 g/km CO2).
Trzecią nowością w grupie jest nowy Opel Astra. Dzięki znakomitej aerodynamice, zupełnie nowej generacji silników oraz nowo opracowanym skrzyniom biegów Opel Astra wyznacza standardy pod względem niskiego zużycia paliwa i emisji spalin. W porównaniu z dotychczasowym modelem emisja CO2 została zmniejszona nawet o 21 procent (Astra z nadwoziem pięciodrzwiowym i silnikiem 1.2 Direct Injection Turbo o mocy 96 kW/130 KM, zużycie paliwa wg NEDC [4]: 5,3–5,2 l/100 km w cyklu miejskim; 3,9–3,8 l/100 km poza miastem; 4,4–4,3 l/100 km przy emisji CO2 101–99 g/km w cyklu mieszanym). Nowa Astra z takimi wynikami plasuje się na szczycie klasy kompaktowej i jest jak dotąd najwydajniejszą generacją tego modelu.
I wreszcie nowy Opel Zafira Life, który we Frankfurcie pojawia się po raz pierwszy przed niemiecką publicznością targową. Po dwudziestu latach od sukcesu pierwszej Zafiry w 1999 roku historia modelu znajduje kontynuację w postaci nowo opracowanej czwartej generacji. Zafira Life oferuje nowy wymiar: trzy długości wyjątkowo funkcjonalnego nadwozia z miejscami nawet dla 9 osób oraz liczne rozwiązania podnoszące komfort i wspomagające prowadzenie pojazdu.
„Na targach IAA Opel zaprezentuje jak przyszłość motoryzacji staje się rzeczywistością” — powiedział Michael Lohscheller, dyrektor generalny firmy Opel. „Koncentrujemy się na klientach i ich potrzebach. Zamiast wytyczania ścisłego kierunku oferujemy całe portfolio napędów — od przełomowych rozwiązań w pełni elektrycznych i hybrydowych po oszczędne silniki spalinowe. Wszystkie nowe modele są wyposażone w najnowocześniejsze technologie i już teraz można składać na nie zamówienia”.
Sportowy, elegancki, oszczędny i po raz pierwszy także elektryczny: nowy Opel Corsa
Nowy Opel Corsa mierzący 4,06 metra długości jest samochodem jeszcze nowocześniejszym oraz bardziej dynamicznym i wydajnym. Niezwykle oszczędne silniki benzynowe i wysokoprężne rozwijają moc od 55 kW (75 KM) do 96 kW (130 KM) (zużycie paliwa wg NEDC [4]: 5,4–3,7 l/100 km w cyklu miejskim; 4,1–2,9 l/100 km poza miastem; 4,6–3,2 l/100 km przy emisji CO2 105–85 g/km w cyklu mieszanym; wg WLTP[5] w cyklu mieszanym: 6,4–4,0 l/100 km; CO2: 144–104 g/km). Szósta generacja bestsellera jest jednocześnie pierwszą dostępną również jako w pełni elektryczna Corsa‑e z silnikiem o mocy 100 kW (136 KM) i akumulatorem trakcyjnym o pojemności 50 kWh, zapewniającym zasięg do 330 kilometrów (WLTP [1]). Wszystkie opcje napędu cechują się umiarkowanym zużyciem paliwa lub energii oraz wzorcowo niskimi wartościami emisji, która w przypadku Corsy‑e jest zerowa.
Z ogólnym sportowym wrażeniem współgra obniżona masa (najlżejsza Corsa waży niespełna tonę) oraz nisko osadzony fotel kierowcy. Samochód wyróżnia się wysokim poziomem bezpieczeństwa czynnego i biernego, a inżynierowie Opla dopracowali zawieszenie i układ kierowniczy. W nowej Corsie Opel oferuje technologie i systemy wspomagające, które klienci znają tylko z pojazdów wyższych klas. Jednym z przykładów są adaptacyjne, nieoślepiające matrycowe reflektory IntelliLux LED®, które firma Opel po raz pierwszy udostępnia w segmencie popularnych małych samochodów. Pozostałe innowacyjne rozwiązania w Corsie to między innymi system czujników Flank Guard, 180‑stopniowa panoramiczna tylna kamera i asystent automatycznego parkowania, a także alarm przedkolizyjny z funkcjami automatycznego hamowania awaryjnego i wykrywania pieszych, inteligentny tempomat i asystent utrzymania pasa ruchu.
Oferta rozwiązań multimedialnych w nowej Corsie obejmuje systemy od Multimedia Radio i Multimedia Navi z 7‑calowym kolorowym ekranem dotykowym po flagowy Multimedia Navi Pro z 10‑calowym ekranem dotykowym wysokiej rozdzielczości oraz w pełni cyfrowy kokpit w Corsie‑e. Ponadto w Corsie jako opcja dostępna jest nowa usługa telematyczna „Opel Connect” obejmująca nawigację online, bezpośrednie połączenie z operatorem pomocy drogowej, system wzywania pomocy w sytuacjach awaryjnych oraz wiele innych funkcji.
Naładuj akumulator i w drogę: nowy Opel Grandland X Hybrid4 z napędem na wszystkie koła
Oprócz nowej Corsy‑e w elektrycznej ofensywie Opla uczestniczy także Grandland X z najnowocześniejszym układem hybrydowym z możliwością doładowania z zewnętrznego źródła prądu oraz napędem na wszystkie koła. W zespole napędowym Grandlanda X Hybrid4 zastosowano turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra z bezpośrednim wtryskiem paliwa, rozwijający moc 147 kW (200 KM). Czterocylindrowa jednostka jest specjalnie przystosowana do wykorzystania w układzie hybrydowym, a jej parametry zostały przetestowane w cyklu WLTP. Część elektryczną stanowią dwa silniki o mocy 80 kW (109 KM) zasilane litowo-jonowym akumulatorem o pojemności 13,2 kWh. Przedni silnik elektryczny jest sprzężony ze sterowaną elektrycznie ośmiobiegową przekładnią automatyczną. Drugi silnik elektryczny napędza tylną oś, zapewniając napęd na wszystkie koła załączany na żądanie.
Grandland X Hybrid4 będzie oferował cztery dedykowane tryby jazdy — elektryczny, hybrydowy, AWD i sportowy — pozwalając kierowcy wybrać charakterystykę pojazdu odpowiadającą jego preferencjom lub konkretnym warunkom jazdy. Na przykład w trybie hybrydowym samochód będzie automatycznie dobierał najbardziej efektywny sposób napędu, z możliwością przełączenia na bezemisyjny tryb elektryczny po dotarciu do centrum miasta. Na zasilaniu wyłącznie elektrycznym, z zerową emisją, samochód może przejechać do 52 kilometrów w cyklu WLTP[2] (65 km według NEDC[3]). W trybie AWD następuje załączenie elektrycznego napędu tylnej osi, pozwalającego uzyskać maksymalną przyczepność na wszystkich rodzajach nawierzchni. W celu dalszej poprawy efektywności w modelu Grandland X Hybrid4 zastosowano układ hamowania regeneracyjnego, który odzyskuje energię wytwarzaną w czasie hamowania lub wytracania prędkości.
Emisja CO2 niższa nawet o 21 procent: najwydajniejsza Astra w historii
Dzięki silnikom i przekładniom zupełnie nowej generacji Opel Astra wyznacza standardy niskiej emisji. Ultranowoczesne silniki benzynowe i wysokoprężne w modelu Astra zapewniają dynamiczne osiągi oraz najwyższy komfort jazdy przy optymalnym tłumieniu hałasu. Wałek wyrównoważający w bloku trzycylindrowego silnika, obracający się w przeciwnym kierunku niż wał korbowy, niweluje wibracje. Kompaktowe trzycylindrowe turbodoładowane silniki benzynowe mają pojemność 1,2 oraz 1,4 litra. Rozwijając moc od 81 kW (110 KM) do 107 kW (145 KM) i maksymalny moment obrotowy od 195 do 236 Nm, charakteryzują się doskonałą równowagą między osiągami a wydajnością (zużycie paliwa wg NEDC [4]: 6,4–5,2 l/100 km w cyklu miejskim; 4,2–3,8 l/100 km poza miastem; 5,0–4,3 l/100 km przy emisji CO2 116–99 g/km w cyklu mieszanym; WLTP [5]: 6,2–5,2 l/100 km; CO2: 142–119 g/km; dane wstępne). Podstawowa jednostka jest standardowo łączona z sześciobiegową przekładnią manualną. Nowa przekładnia bezstopniowa oraz płynnie pracujący 9‑biegowy automat również przyczyniają się do obniżenia spalania i poprawy komfortu.
Astra jest też liderem aerodynamiki. Przy współczynniku oporu powietrza wynoszącym 0,26 zarówno dla wersji hatchback, jak i kombi Sports Tourer nowy kompaktowy Opel jest najbardziej aerodynamiczną Astrą w historii modelu i należy do najbardziej opływowych samochodów w swojej klasie. Łącznie aerodynamiczna optymalizacja nowej Astry pozwoliła na zmniejszenie emisji CO2o 4,5 g na kilometr w cyklu WLTP.
Nowa Astra jest wzorem również pod względem wyposażenia w systemy multimedialne oraz podnoszące komfort i wspomagające prowadzenie pojazdu. Nowa przednia kamera jest mniejsza, ale bardziej wydajna od poprzedniej wersji dzięki szybszemu procesorowi. Cyfrowa kamera cofania dostępna wraz z systemem Multimedia Navi Pro również ma lepsze parametry. Widok strefy za pojazdem wyświetlany na monitorze jest wyraźniejszy i precyzyjniejszy, a kontrast po zmroku jest jeszcze lepszy. Dostępne są również inteligentne, nieoślepiające matrycowe reflektory IntelliLux LED®. W kompaktowym modelu kompatybilne smartfony można ładować także indukcyjnie za pomocą bezprzewodowej ładowarki. Opcjonalny system nagłośnienia wysokiej klasy Bose zamieni nową Astrę w salę koncertową. Zimą komfort i bezpieczeństwo użytkowania samochodu podniesie oferowana po raz pierwszy w Astrze podgrzewana szyba czołowa.
Wielofunkcyjny van w szczytowej formie: nowy Opel Zafira Life
Od 20 lat atrakcyjne, funkcjonalne i praktyczne minivany są kojarzone z nazwą Zafira. Po prezentacji Opla Zafiry Life na targach IAA 2019 na pewno się to nie zmieni. Każda z wersji czwartej generacji modelu — Compact (4,60 m), Long (4,95 m) i Extra Long (5,30 m) — będzie dostępna nawet z dziewięcioma miejscami. Wysokość większości wersji przestronnego vana nie przekracza 1,90 m, co pozwala na parkowanie w typowych garażach podziemnych. To ważne nie tylko w przypadku pojazdów wykorzystywanych do przewozu gości hotelowych, ale także dla użytkowników prywatnych, którzy chcą mieć możliwość parkowania samochodu w dowolnym miejscu bez ograniczeń.
Nowy van wyróżnia się także małą średnicą zawracania i dobrymi właściwościami jezdnymi. Opcjonalnie, samochód można wyposażyć w dwoje elektrycznie przesuwanych drzwi bocznych sterowanych czujnikami reagującymi na ruch stopy. Jest to unikatowe w tym segmencie rozwiązanie podnoszące komfort. Wnętrze Zafiry Life z nadwoziem Compact oferuje do 3600 litrów przestrzeni ładunkowej. W wersji Extra Long wartość ta rośnie aż do 4900 litrów. Komfort zapewnia maksymalnie 8 skórzanych foteli dla pasażerów. Podróżujący luksusowymi wersjami Zafiry Life mają do dyspozycji opcjonalny ruchomy stolik, mnóstwo miejsca na nogi i tylne fotele z siedziskami o szerokości 48 centymetrów.
Zafira Life zaspokaja wszystkie potrzeby, oferując między innymi uniwersalne wnętrze, wysoki komfort i zaawansowane systemy wspomagające kierowcę, a także najnowocześniejsze systemy multimedialne, wyświetlacz projekcyjny, aktywny tempomat współpracujący z kamerą i radarem oraz elektroniczny układ kontroli trakcji IntelliGrip. Zaawansowanej technologii towarzyszy atrakcyjny wygląd oraz proporcjonalna sylwetka z krótkimi zwisami i typowym dla Opla przednim pasem. Kierowca i pasażerowie docenią też wyposażenie opcjonalne, taki jak dwuczęściowy panoramiczny dach i otwierane okno w tylnej klapie.
[1] Dane wstępne ustalone według procedury testowej WLTP. Homologacja typu WE ani świadectwo zgodności nie są jeszcze dostępne. Wartości wstępne mogą różnić się od oficjalnych danych po homologacji.
[2] Zużycie paliwa i emisję CO2 podano jako wartości wstępne, ustalone zgodnie z procedurą testową WLTP (rozporządzenie (WE) nr 715/2007, rozporządzenie (UE) nr 2017/1151). Homologacja typu WE ani świadectwo zgodności nie są jeszcze dostępne. Wartości wstępne mogą różnić się od oficjalnych danych po homologacji.
[3] Zużycie paliwa i emisję CO2 podano jako wartości wstępne, ustalone zgodnie z procedurą testową WLTP, a poszczególne dane zostały przeliczone na wartości NEDC w celu umożliwienia porównania z innymi pojazdami, zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 715/2007, rozporządzeniem (UE) nr 2017/1153 i rozporządzeniem (UE) nr 2017/1151. Homologacja typu WE ani świadectwo zgodności nie są jeszcze dostępne. Wartości wstępne mogą różnić się od oficjalnych danych po homologacji.
[4] Zużycie paliwa i emisję CO2 podano jako wartości wstępne, ustalone zgodnie z procedurą testową WLTP, a poszczególne dane zostały przeliczone na wartości NEDC w celu umożliwienia porównania z innymi pojazdami, zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 715/2007, rozporządzeniem (UE) nr 2017/1153 i rozporządzeniem (UE) nr 2017/1151. Wartości wstępne mogą różnić się od oficjalnych danych po homologacji.
[5] Zużycie paliwa i emisję CO2 podano jako wartości wstępne, ustalone zgodnie z procedurą testową WLTP (rozporządzenie (WE) nr 715/2007, rozporządzenie (UE) nr 2017/1151). Wartości wstępne mogą różnić się od oficjalnych danych po homologacji.
Ubezpieczenie Autocasco to nieodłączna część pakietu dealerskiego w programie Ford Ubezpieczenia, która jest coraz częściej wybierana przez polskich kierowców. Odpowiednio dobrana polisa to bezpieczeństwo i pewność, że w razie niefortunnego zdarze...więcej »
Czas wakacji wiąże się z planowaniem krótszych i dłuższych podróży. Wiele osób decyduje się na rodzinny wyjazd ze swoim czworonożnym przyjacielem. Jak bezpiecznie przewozić zwierzę autem i co mówi o tym prawo o ruchu drogowym?...więcej »
Dla firmy znanej kiedyś jako quattro GmbH te cztery litery oznaczały jeszcze bardziej usportowione wersje i tak już bardzo wydajnych modeli RS 6 i RS 7. Były one zgodne z filozofią podnoszenia techniki samochodowej na jeszcze wyższy poziom, tj. uzyskania...więcej »
Legendarny Ford Mustang podnosi swój prestiż w sportowym świecie dzięki dzisiejszemu oficjalnemu debiutowi Mustanga GT4 w wyścigu CrowdStrike 24 Hours of Spa na słynnym torze Spa-Francorchamps we wschodniej Belgii.
...więcej »
Niedługo po prezentacji Mustanga GT3 na torze Le Mans, która miała miejsce w piątek 9 czerwca, Ford poinformował, że premiera nowego Mustanga GT4 odbędzie się w środę 28 czerwca 2023 r. o godzinie 14:00 czasu środkowoeuropejskiego na kultowym torze ...więcej »
pełni elektryczny, zeroemisyjny model marki Volkswagen Samochody Dostawcze ? ID. Buzz, świetnie sprawdza się w roli samochodu firmowego. Może być nie tylko towarzyszem codziennych operacji w przedsiębiorstwie ? samochodem serwisowym, pojazdem do realiza...więcej »
Ford Performance przygotowuje się do 101. edycji wyścigu Broadmoor Pikes Peak International Hill Climb, współorganizowanego przez Gran Turismo, stawiając na starcie elektrycznego, udoskonalonego Forda SuperVana 4.2. Wyczekiwane w sportowym świecie wydarz...więcej »
Obsługa samochodów z telefonu nie jest już niczym nowym, a we współczesnych pojazdach jest właściwie koniecznością. Mustang Mach-E nie jest wyjątkiem, a Ford zadbał o rozbudowaną listę możliwości. Model od rynkowej premiery zachwyca możliwości...więcej »
Przy okazji zakończenia testów marka Volkswagen zdradza nieco szczegółów na temat kolejnej generacji swojego obecnie najlepiej sprzedającego się modelu: Tiguan nr 3 będzie dostępny z nowo opracowanym systemem aktywnej kontroli zawieszenia i innymi fun...więcej »
VW Bus Festival 2023, który odbędzie się w dniach od 23 do 25 czerwca w Hanowerze, to nie tylko największe międzynarodowe spotkanie miłośników mikrobusów Volkswagena, ale również największa w historii marki Volkswagen Samochody Dostawcze ekspozycja...więcej »
Ford Performance uczestniczył w większej liczbie wyścigów i zwyciężał w większej liczbie serii, krajów i torów, niż jakakolwiek inna firma na świecie. Od Le Mans po Monako, od Daytona po Bathurst, od pustyni Finke po Ensenadę w Meksyku. Musi jedna...więcej »
Międzynarodowy VW Bus Festiwal 2023, przez trzy dni (od 23 do 25 czerwca) będzie najjaśniejszą gwiazdą wszechświata mikrobusów marki Volkswagen. Festiwal, w którym weźmie udział 6000 pojazdów, w tym prężna reprezentacja samochodów z Polski, jest ...więcej »
Ford Ranger Raptor został Samochodem Roku Wirtualnej Polski. Nowa generacja pick-upa Forda wygrała w głównej kategorii konkursu, pokonując aż 31 innych modeli.
...więcej »
Volkswagen ID.7, flagowy model z rodziny elektrycznych samochodów zbudowanych na platformie MEB, do salonów trafi jeszcze w tym roku. Zanim się to stanie, będzie można obejrzeć ten samochód w butikowym salonie w Warszawie ? Volkswagen Home. ID.7 to jede...więcej »
Od premiery najnowszego modelu elektrycznego hiszpańskiej marki - Tavascana - minął dopiero miesiąc, a design samochodu już cieszy się uznaniem w branży oraz pozytywnym odbiorem motoryzacyjnych entuzjastów. Pierwszy elektryczny SUV marki został doceni...więcej »
Małopolska Joy Ride Festiwal to największa w Polsce impreza rowerowa łącząca najróżniejsze odmiany dwukołowych sportów ektremalnych i goszcząca zawodników rywalizujących w różnych konkurencjach. W organizacji tego niezwykłego przedsięwzięcia p...więcej »
Rozpoczynający się sezon na wyprawy kamperem stawia przed wieloma miłośnikami tego typu turystyki zasadnicze pytanie: czy podczas moich wypraw chcę za każdym razem nocować na zagospodarowanym kempingu, czy zaszaleć i spędzać noce ?na dziko?, na łoni...więcej »
Dane ze Strefy Płatnego Parkowania na warszawskim Mokotowie i w Śródmieściu pokazują, przy których ulicach parkuje najwięcej aut z zielonymi tablicami i jaką część wszystkich samochodów stanowią. W ciągu roboczego tygodnia jest ich nawet 5-7 proc...więcej »
Audi A6 i Audi A7 oraz ich wersje S, w roku modelowym 2024 zyskują nowy, oszałamiający wygląd. Oprócz nowo zaprojektowanych linii wyposażenia z niezależnymi przednimi i tylnymi elementami stylistycznymi, te modele klasy luksusowej charakteryzują się t...więcej »