FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1684 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1139 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Czwarta generacja ikony RS: nowe Audi RS 6 Avant
  Dodano: 2019-08-22
Wyświetlono: 152 razy
Czwarta generacja ikony RS: nowe Audi RS 6 Avant
25 lat linii RS, 25 lat wysokowydajnych Audi kombi. Prezentując nowe Audi RS 6, Audi Sport otwiera nowy rozdział w historii usportowionego Avanta. Jeszcze więcej mocy w połączeniu ze zwiększoną dzięki systemowi mild hybrid wydajnością, zamienia RS 6 Avant w doskonałego kompana wielu różnorodnych wypraw.
foto © Audi

  • Wydajny, wielozadaniowy Avant z wieloma sportowymi i praktycznymi zaletami
  • Jednostka napędowa 4.0 TFSI twin-turbo V8 z systemem mild hybrid: ogromna moc i wysoka wydajność
  • Osiągi: 441 kW (600 KM), 800 Nm, od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,6 sekundy

 

 

„Na przestrzeni ostatnich 25 lat Audi RS 6 Avant stało się jedną z ikon całej linii RS i zyskało grono wiernych fanów na całym świecie” – powiedział Oliver Hoffmann, dyrektor zarządzający Audi Sport GmbH. „Teraz, po raz pierwszy w historii, nowe RS 6 Avant będzie można kupić również w Ameryce Północnej. Cztery pierścienie zaprezentują je na rynku o ogromnym potencjale, a sam model generował będzie dalszy wzrost sprzedaży Audi na tym kontynencie.”

 

Szerokie i potężne: stylistyka zewnętrzna

 

Styl całego nadwozia przyciąga spojrzenia nawet wtedy, gdy Audi RS 6 Avant się nie porusza. Stylistyka auta w porównaniu z bazową wersją A6 Avant jest wyraźnie inna. Wszystkie elementy zewnętrzne - z wyjątkiem przednich drzwi, dachu i klapy bagażnika – to części stworzone wyłącznie na potrzeby RS. Poszerzone o ok. 40 mm z każdej strony nadwozie z charakterystycznymi, również bardzo szerokimi nadkolami, podkreśla sportowy, a jednocześnie dostojny charakter tego Avanta. Efektowne proporcje auta podkreślają 22-calowe koła.

 

 

Nowe RS 6 Avant jest jednym z pierwszych modeli wyprodukowanych przez Audi Sport, stworzonych w myśl nowego języka stylistycznego Audi RS. Jego przód jest zupełnie odmienny, choć utrzymujący ciągle dostojny wygląd linii modelowej A6. Od linii modelowej A7, RS 6 Avant oprócz pokrywy silnika w charakterystycznej stylistyce „powerdome” zapożyczyło również przednie reflektory. Są one nie tylko bardziej płaskie i bardziej sportowe, ale oferują również opcję reflektorów laserowych RS Matrix LED z przyciemnionymi wykończeniami. To nowość w rodzinie A6. Podobnie jak tylne światła diodowe, posiadają one kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizacji oraz z charakterystycznym dla modeli typu RS sekwencyjnym sygnalizowaniem gdy samochód jest zamykany i otwierany.

 

Trójwymiarowa struktura grilla osłony chłodnicy Singleframe z oczkami w kształcie plastra miodu błyszczy czernią. Cała osłona jest teraz bardziej płaska i szersza, co podkreśla atletyczny wygląd RS 6 Avant. W nowej wersji zniknęło obramowanie Singlrframe oraz logo quattro na zderzaku. Poniżej standardowo montowanych reflektorów diodowych, w na nowo zaprojektowanym zderzaku RS znajdują się duże
i wyraziste wloty powietrza, których górne krawędzie sięgają niemal dolnych krawędzi tychże reflektorów. Projektanci inspirowali się tutaj przodem super sportowego Audi R8.

 

Patrząc na pojazd z boku, tym co najbardziej rzuca się w oczy to wydłużony przód, długa, prosta linia dachu i płaskie słupki D jakby spoczywające na blisterach quattro. W dynamicznym tyle pojazdu znajdziemy m.in. spojler umieszczony na tylnej krawędzi dachu oraz typowy dla RS zderzak z dyfuzorem i wieloma elementami stylistycznymi utrzymanymi w kolorze błyszczącej czerni. Po obu jego stronach umieszczono okrągłe, chromowane końcówki rur wydechowych, utrzymane również w stylu RS. Opcjonalnie dostępny jest układ wydechowy RS sport z czarnymi końcówkami rur.

 

Największy pakiet mocy: silnik

 

Jednostka napędowa 4.0 TFSI montowana w nowym Audi RS 6 Avant rozwija 441 kW (600 KM) mocy oraz moment obrotowy 800 Nm dostępny w wysokim zakresie od 2100 do 4500 obr/min. Od 0 do 100 km/h to sportowe kombi rozpędza się w 3,6 sekundy. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Jeśli to kombi RS wyposażymy w opcjonalny pakiet dynamiczny, prędkość ta może wzrosnąć do 280 km/h, a jeśli w pakiet dynamiczny plus – do 305 km/h.

 

 

48-woltowy główny układ elektryczny sprawia, że silnik V8 biturbo jest wydajny i dynamiczny. Sercem systemu mild hybrid MHEV jest alternator-rozrusznik RSG. Podczas delikatnego hamowania może on odzyskać nawet 12 kW mocy i przekierować ja do osobnego akumulatora litowo-jonowego, gdzie energia ta zostanie zmagazynowana. Jeśli przy prędkości pojazdu od 55 do 160 km/h kierowca zdejmie nogę z pedału gazu, układ zarządzania napędem wybrać może jedną z dwóch opcji: w zależności od sytuacji drogowej i od ustawień  systemu Audi drive select nowe Audi RS 6 Avant może albo odzyskiwać energię albo żeglować nawet przez 40 sekund z wyłączonym silnikiem. Przyciśnięcie pedału gazu skutkuje ponownym uruchomieniem silnika przez alternator-rozrusznik RSG. Technika MHEV umożliwia załączanie się systemu start/stop już przy prędkości 22 km/h. W ten sposób osiągnąć można zmniejszenie zużycia paliwa przez samochód w codziennym użytkowaniu, nawet o 0,8 litra na 100 km.

 

Kolejnym ważnym podzespołem wpływającym na wydajność tego auta jest system cylindrów uruchamianych na życzenie – cylinder od demand (COD). System ten przy niskich i średnich obciążeniach silnika i przy takich prędkościach, a na wysokich biegach, odłącza cylindry nr 2, 3, 5 i 8, wyłączając wtrysk do nich, zapłon oraz zamykając zawory ssące i wydechowe. Podczas pracy w układzie czterocylindrowym punkty na mapie zapłonu cylindrów aktywnych przesuwają się w kierunku wyższych obciążeń i wyższej wydajności, a cylindry odłączone pracują wtedy bez strat. Gdy tylko kierowca wciśnie pedał gazu by uzyskać wyższą moc silnika, odłączone cylindry są natychmiast aktywowane.

 

Jednostka napędowa 4.0 TFSI emituje sportowy, donośny i charakterystyczny dla motoru V8 dźwięk. Kierowca może wpływać na jego brzmienie, wybierając odpowiednie ustawienie w systemie Audi drive select. Opcjonalny układ wydechowy RS sport z czarnymi końcówkami rur wydechowych dostarcza wyjątkowych, sportowych wrażeń słuchowych. W konfigurowalnych trybach RS1 i RS2 to klient decyduje o tym, czy dźwięk dochodzący z układu na być sportowy, czy raczej łagodny.

 

Standardowo montowana ośmiobiegowa skrzynia biegów tiptronic ze zoptymalizowanymi czasami zmiany biegów oraz z nową funkcją Launch Control, przenosi moc silnika 4.0 TFSI do stałego napędu na cztery koła quattro. Siły napędowe dystrybuowane są za pośrednictwem w pełni mechanicznego centralnego dyferencjału na oś przednią, w stosunku 40:60. Jeśli jedno z kół wpadnie w poślizg, automatycznie więcej momentu napędowego przenoszone jest na oś z lepszą przyczepnością. Nawet 70 procent momentu może być wtedy przekierowane na oś przednią i nawet 85 procent na oś tylną.

 

Selektywny rozkład momentów napędowych między kołami optymalizuje zwrotność i sprawia, że prowadzenie nowego Audi RS 6 Avant jest bardzo bezpieczne. Układ ten przyhamowuje lekko koło będące po wewnętrznej stronie zakrętu i tym samym mniej obciążone, jeszcze zanim wpadnie ono w poślizg. Sportowy mechanizm różnicowy quattro wchodzący w skład opcjonalnego pakietu dynamicznego i pakietu dynamicznego plus podczas wchodzenia w zakręt z dużą prędkością rozdziela moment obrotowy pomiędzy tylnymi kołami zwiększając w ten sposób przyczepność, stabilność i dynamikę samochodu.

 

Jeszcze bardziej zwrotne: zawieszenie

 

Zarówno przednia, jak i tylna oś nowego Audi RS 6 Avant to konstrukcje pięciowahaczowe, osobno pochłaniające siły wzdłużne i poprzeczne. Połączenia i ramy pomocnicze wykonane są głównie z aluminium. Rozstaw kół to 1668 mm z przodu i 1651 mm z tyłu.

 

Standardowe adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne RS z kontrolą stopnia tłumienia zestrojone zostało specjalnie z myślą o modelach RS. Dzięki nowemu modułowi pneumatycznych sprężyn tego zawieszenia mających o 50 procent większy stopnień ugięcia, w połączeniu z pakietem dynamicznym plus samochód rozpędza się do prędkości maksymalnej 305 km/h. Wysokość i twardość zawieszenia można regulować. Zawiera ono również automatyczną regulację poziomu. Nadwozie RS 6 Avant jest o 20 mm niżej zawieszone niż nadwozie standardowego A6 Avant. Przy prędkości powyżej 120 km/h zawieszenie obniża się o kolejne 10 mm. Z kolei przy niskich prędkościach, tryb „lift” – uniesienia, podnosi nadwozie o 20 mm. Szeroki zakres możliwości adaptacyjnego zawieszenia pneumatycznego RS daje zatem kierowcy ogromny wybór ustawień: od maksymalnego komfortu niezbędnego podczas długiej podróży, po maksymalną wydajność w sytuacjach, gdy wykorzystujemy praktyczne zalety tego auta.

 

 

Klient kupujący nowe Audi RS 6 Avant wybrać może również sportowe zawieszenie RS plus z systemem Dynamic Ride Control (DRC). Zastosowano w nim stalowe sprężyny oraz regulowane w trzech stopniach amortyzatory połączone ze sobą po przekątnej za pośrednictwem przewodów olejowych oraz centralnego zaworu. Podczas szybkiego pokonywania zakrętów, zawory regulują przepływ oleju
w amortyzatorze osadzonego dodatkowo na sprężynie koła przedniego toczącego się po zewnętrznym łuku. Technika ta wzmacnia amortyzację koła i redukuje wszelkie wychylenia pojazdu na boki i tzw. nurkowanie. Pozwala to pojazdowi jeszcze lepiej trzymać się drogi i poprawia jakość i precyzję prowadzenia. Nowa generacja amortyzatorów ze zintegrowanym zaworem regulującym daje kierowcy większy wybór zindywidualizowanych trybów systemu Audi drive select.

 

Nowe Audi RS 6 Avant standardowo wyposażane jest w sportowy progresywny układ kierowniczy z bezpośrednim przełożeniem. Układ ten, wraz ze wzrostem kąta skrętu rozwija wyższe siły zwrotne, co przekłada się na bardzo precyzyjne prowadzenie auta. Jego system wspomagania sił (nowa konstrukcja) niemal łączy kierowcę z nawierzchnią drogi. Opcjonalnie, razem z pakietem dynamicznym i z pakietem dynamicznym plus, RS 6 Avant może być wyposażone w dynamiczny układ czterech kół skrętnych. System ten jest połączeniem dynamicznego układu kierowniczego osi przedniej opartego na wydajnej przekładni falowej, z zupełnie niezależnym układem kierowniczym osi tylnej poruszanym przez napęd wrzecionowy i dwa drążki. Przy niskich prędkościach tylne koła skręcają o maksymalnie pięć stopni w kierunku przeciwnym do kąta skrętu kół przednich. Zmniejsza to promień skrętu Audi RS 6 Avant o metr i wpływa na zwrotność samochodu w ruchu miejskim i w ciasnych zakrętach. Przy prędkościach średnich i wyższych, koła tylne skręcają o maksymalnie dwa stopnie w kierunku tym samym co koła przednie, wpływając w ten sposób na stabilność, zwłaszcza w sytuacjach np. szybkiej zmiany pasa ruchu.

 

Kierowca może zmienić styl jazdy i prowadzenia swojego Audi RS 6 Avant używając do tego systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Jest w nim dostępnych sześć trybów: comfort, auto, dynamic, effciency oraz dwa indywidualnie konfigurowalne tryby RS – RS1 i RS2 – włączane bezpośrednio przyciskiem „RS MODE” na kierownicy. Przyciśnięcie przycisku uruchamia jednocześnie specjalny ekran RS w Audi virtual cockpit. Poszczególne tryby Audi drive select wpływają na ustawienia silnika, na zarządzanie zmianą biegów, na wspomaganie kierownicy, na zawieszenie, na dynamiczny układ czterech kół skrętnych, na sportowy mechanizm różnicowy quattro, na brzmienie silnika oraz na charakterystykę pracy automatycznej klimatyzacji. Tryb RS2 stworzono wyłącznie po to, by z jego wykorzystaniem, od razu po wciśnięciu przycisku, wpływać na sposób pracy systemu elektronicznej stabilizacji jazdy ESC.

 

Standardowo nowe RS 6 Avant posiada 21-calowe felgi aluminiowe w stylistyce dziesięcioramiennej gwiazdy z oponami w rozmiarze 275/35. Opcjonalnie dostępne są felgi 22-calowe o pięciu ramionach w kształcie litery V z oponami w rozmiarze 285/30. Mogą one mieć kolor srebrny, matowy tytanowy – również w wykończeniu z połyskiem oraz czarnego antracytu, również w wykończeniu z połyskiem. Wentylowane i perforowane tarcze hamulcowe RS 6 Avant mają rozmiary: 420 mm w przodzie i 370 mm w tyle. Stalowe zaciski hamulcowe polakierowane są na czarno, a opcjonalnie zamówić można zaciski czerwone. Gdy zamontowane są opcjonalne, ceramiczne tarcze hamulcowe RS, zaciski mogą być szare, czerwone lub niebieskie. W tym przypadku rozmiar tarcz hamulcowych w przodzie to 440 mm, a w tyle również 370 mm. System hamulcowy RS z tarczami ceramicznymi jest o 34 kg lżejszy od systemu z tarczami stalowymi, co sprawia, że redukcja mas nieresorowanych jest większa. System elektronicznej stabilizacji jazdy ESC posiada tryb sportowy, ale może być też zupełnie wyłączony.

 

Sportowe i umożliwiające zmiany: wnętrze

 

Pionierska stylistyka wnętrza nowego Audi RS 6 Avant zorientowane jest na kierowcę, a antracytowe, aluminiowe panele ozdobne akcentują jego sportowy charakter. Dzięki swej poziomej orientacji i kilkupoziomowej, trójwymiarowej strukturze, tablica rozdzielcza jest lekka i elegancka. Interfejs użytkownika w pełni cyfrowego systemu operacyjnego harmonizuje ze stylistyką czarnego panelu. Ekran topowej wersji systemu MMI touch response jest prawie niewidocznie wkomponowany w jego architekturę. Ekran „RS Monitor” to opcjonalna możliwość wyświetlania na górnym ekranie systemu informacji dotyczących temperatury poszczególnych podzespołów napędu, maksymalnych wartości przyspieszenia g oraz informacji na temat ciśnienia w oponach i ich temperatury. Dodatkowy widok specjalny RS na ekranie systemu Audi virtual cockpit wyświetla informacje o ciśnieniu opon, momencie obrotowym, mocy wyjściowej, temperaturze oleju, ciśnieniu doładowania, czasach okrążeni, pomiarach przyspieszenia i o siłach g. Wskaźnik zmiany biegów informuje kierowcę o zmianie biegu na wyższy w momencie gdy osiągnięta zostanie maksymalna dla danego biegu liczba obrotów silnika. Opcjonalny wyświetlacz danych na szybie na wprost wzroku kierowcy head-up display oprócz standardowych danych pokazuje również kilka wskaźników specyficznych dla modeli RS.

 

 

Perforowana, sportowa, spłaszczona u dołu skórzana kierownica z nowymi, dużymi, aluminiowymi manetkami RS wyposażona jest w wielofunkcyjne przyciski umożliwiające kierowcy bezpośrednie wybieranie trybów RS1 i RS2 systemu Audi drive select. Pośrodku kierownicy oraz na oparciach foteli i na podświetlanych progach drzwi przednich umieszczono logo RS i RS 6. Gdy otwiera się przednie lub tylne drzwi, na nawierzchni drogi wyświetla się znak Audi Sport.

 

Sportowe fotele obite czarną skórą Pearl Nappa i Alcantarą mają przetłoczenia ze znakiem RS oraz przeszycia w kształcie rombów. Opcjonalnie dostępne są fotele RS sport obite perforowaną skórą Valcona z przeszyciami w kształcie plastra miodu i z wytłoczonym znakiem RS. Perforacja skóry w tym wariancie foteli pozwoliła po raz pierwszy na dodanie w nich wentylacji. Dwa pakiety stylistyczne RS – czerwony i szary – dodają wnętrzu kolorów i sportowych akcentów. W tych opcjach koło kierownicy, dźwignia zmiany biegów i boki tunelu środkowego pokryte są Alcantarą z kontrastowym przeszyciem. Do tego dochodzą kolorowe brzegi pasów bezpieczeństwa i dywaniki RS. Opcjonalne możliwości indywidualizacji pozwalają klientowi na wybór paneli ozdobnych: karbonowych, z naturalnego drewna, szaro-brązowych i z matowego aluminium.

 

Nowe RS 6 Avant ma większe od swojego poprzednika wnętrze. Pojemność bagażnika to od 565 do 1680 litrów. Szerokość otworu ładunkowego to teraz 1,05 m, o 14 mm więcej niż u poprzednika. Oparcie tylnej kanapy składa się w proporcjach 40:20:40, w rezultacie czego długość bagażnika wzrasta do 1,99 m. Standardem są tu elektrycznie napędzane klapa bagażnika oraz roleta wewnątrz przedziału bagażowego. Jeśli samochód wyposażony jest w opcjonalny kluczyk „convenience”, klapa bagażnika dzięki specjalnym czujnikom może być otwierana gestem stopy. Opcjonalny hak holowniczy zwalniany jest również elektrycznie. Na życzenie dostępny jest też asystent cofania z przyczepą, który dzięki obrazom z kamery pomaga kierowcy w manewrowaniu i cofaniu z przyczepą.

 

Duży wybór: systemy infotainment, systemy wsparcia kierowcy, kolory i materiały

 

Nowe Audi RS 6 Avant wyposażone jest w szeroką gamę systemów connectivity, systemów wsparcia kierowcy oraz układów zwiększających komfort podróży. Łączy dzięki nim swój spójny, sportowy charakter z praktycznie nieograniczonymi możliwościami odbywania długich podróży, wspomagając kierowcę w wielu, często nieprzewidzianych sytuacjach. Na jego pokładzie znaleźć się może nawet 30 różnych systemów wsparcia kierowcy, w tym m.in. adaptacyjny tempomat, asystent skrzyżowań, ostrzeżenie zmiany pasa, ostrzeżenie o wysokich krawężnikach i kamera pracująca w zakresie 360°.

 

Paleta kolorów lakieru nowego Audi RS 6 Avant składa się z trzynastu barw, w tym z dwóch przeznaczonych wyłącznie dla modeli typu RS – szarego Nardo i czarnego Sebring. Lakiery mogą mieć efekt krystaliczny, a pięć z nich – matowy. Obudowy lusterek zewnętrznych standardowo są czarne, opcjonalnie w kolorze nadwozia lub matowego aluminium. Pakiety stylistyczne matowe aluminium, czarny i karbon zmieniają wygląd i barwę wielu listew, relingów na dachu, listew okiennych oraz obramowania dyfuzora. Pierścienie w logo Audi oraz logo RS zarówno w przodzie, jak i w tyle pojazdu mogą być opcjonalnie, w ramach pakietów czarnego i karbonowego, utrzymane w błyszczącej czerni. Pakiety Audi exclusive zwiększają jeszcze możliwości indywidualizacji samochodu.

 

Nowe Audi RS 6 Avant w sprzedaży w Europie znajdzie się w pierwszym kwartale roku 2020.

 

Zdjęcia i dodatkowe informacje znajdą Państwo na stronie www.audi.press-bank.pl



Źródło: Audi, informacja Mototarget.pl

 Pisaliśmy również
» Terenówką w przyszłość – Audi AI:TRAIL quattro
» Najwyższe parametry i innowacyjna stylistyka: nowe Audi RS 7 Sportback
 Inne artykuły
» Polska premiera elektrycznego Volkswagena ID.3 podczas Impact mobility rEVolution 2019 2019-09-19
  ID.3 premiera Miesiąc po światowej premierze rewolucyjnego modelu ID.3 podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie, najnowszy w pełni elektryczny samochód Volkswagena zostanie zaprezentowany w Polsce. ID.3 jest pierwszym autem marki stworzonym w oparciu o modułową platformę... więcej »

» IAA 2019: premiera wodorowego modelu BMW 2019-09-19
  BMW i Hydrogen NEXT Podczas targów IAA we Frankfurcie odbyła się premiera BMW i Hydrogen NEXT, zasilanego wodorowymi ogniwami paliwowymi. Jak podkreśla koncern z Monachium, pojazdy napędzane wodorem stanowią alternatywę i uzupełnienie oferty elektrycznych układów napędowych.... więcej »

» PGNiG: Obniżamy ceny CNG i LNG do samochodów i autobusów 2019-09-19
  PGNiG Zerowa stawka akcyzowa na sprężony gaz ziemny CNG i skroplony gaz ziemny LNG służący do celów napędowych stała się faktem. Paliwo gazowe staniało średnio o 33 grosze netto za 1 m³ na skutek wejścia w życie 13 sierpnia br. nowych regulacji podatkowych. W k... więcej »

» Licznik elektromobilności: wzrost zelektryfikowanych samochodów na polskich drogach o prawie 90 procent 2019-09-19
  licznik elektromobilnosci Według danych z końca sierpnia br., po polskich drogach jeżdżą 6 672 samochody osobowe z napędem elektrycznym. W okresie od stycznia do sierpnia 2019 r. w Polsce zarejestrowano łącznie 2 416 samochodów całkowicie elektrycznych oraz hybryd typu plug-in, czyli o... więcej »

» ID.3 wreszcie w pełnej krasie – debiut elektrycznego Volkswagena we Frankfurcie podczas IAA 2019-09-19
  Volkswagen ID.3 2019 ID.3 jak żaden inny model odzwierciedla zmiany, jakim podlega marka Volkswagen. Ten przełomowy samochód jest pierwszym modelem z wyłącznie elektrycznym napędem i skonstruowanym na nowej płycie podłogowej MEB. Premierowo w pełnej krasie Volkswagen ID.3 został w... więcej »

» Selfie, które poprawi bezpieczeństwo w aucie – akcja Selfie for Safety 2019-09-18
  Volvo Selfie for Safety Od czasu, gdy pojawiły się smartfony, zdjęcia typu selfie kompletnie zawładnęły mediami społecznościowymi. Volvo Cars postanowiło wykorzystać tę nutkę próżności, która wielu z nas skłania do uwieczniania swojej twarzy w przeróżnych okolicznościach przyrody. Vo... więcej »

» Zmiany w przepisach dot. akcyzy od sprowadzanych samochodów 2019-09-18
  Samar akcyza Rząd chce wyeliminować proceder polegający na sprowadzaniu z UE aut osobowych i rejestrowaniu ich jako samochody ciężarowe w celu uniknięcia płacenia akcyzy. Proponowanych zmian jest jednak więcej.... więcej »

» Jak daleko dowiezie cię elektryczny SUV Forda? Ford uruchamia witrynę dedykowaną wyłącznie zelektryfikowanym pojazdom 2019-09-18
  Ford All-Electric Niedawno przeprowadzona ankieta na zlecenie Forda* ujawniła, że większość ludzi chciałoby pewnego dnia przesiąść się do auta elektrycznego, a prawie połowa (45 procent) twierdzi, że kluczową korzyścią z posiadania takiego pojazdu jest uwolnienie się od tankowa... więcej »

» Mitsubishi zapowiada światową premierę SUV-a podczas Tokyo Motor Show 2019-09-18
  Mitsubishi SUV 2020 MITSUBISHI MOTORS CORPORATION (MMC) ogłasza światową premierę małego, hybrydowego, koncepcyjnego SUV-a plug-in podczas zbliżającej się, 46. wystawy motoryzacyjnej Tokyo Motor Show, która potrwa od 24 października do 4 listopada bieżącego roku. ... więcej »

» Nissan X-Trail z nowymi silnikami pod maską 2019-09-18
  Nissan X-Trail 2019 Lubicie spontaniczne lub zaplanowane wypady na łono natury? A może codziennie pokonujecie miejską dżunglę? Nissan X-Trail jest już dostępny z nowymi, bardziej oszczędnymi niż dotychczas silnikami i zachęca do rozpoczęcia kolejnych samochodowych przygód.... więcej »

» Volkswagen zwiększa dostawy nowych aut do klientów w Ameryce Północnej i Południowej 2019-09-16
  Volkswagen wyniki sierpien 2019 W sierpniu Volkswagen dostarczył klientom na świecie 493.800 aut, o 3,8 procent mniej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Na kurczącym się światowym rynku Volkswagen zanotował niewielki wzrost udziału w porównaniu z udziałem w sierpniu 2018 roku. W Europi... więcej »

» Kolejne polskie autobusy będą jeździły w Norwegii 2019-09-16
  Solaris Oslo Firma Solaris Bus & Coach S.A. rozpocznie wkrótce kolejne dostawy autobusów do Oslo. Zgodnie z umową podpisaną z jednym z największych norweskich przewoźników, firmą Unibuss AS, na skandynawskie drogi wyjedzie niebawem 15 nowych autobusów miejskich Urbino 12 o... więcej »

» 10 samochodów, które powinny stać się kabrioletami 2019-09-16
  Toyota gt86 2019 Są cięższe, bardziej skomplikowane i wymagają dodatkowej pielęgnacji. Ale odwdzięczają się stylem i bardziej bezpośrednimi wrażeniami z jazdy. Kabriolety mają coś w sobie. Jednak ich opracowanie jest dla producentów samochodów sporym wyzwaniem, które nie zawsz... więcej »

» Tesla oferuje wynajem paneli słonecznych za 50 dolarów miesięcznie! 2019-09-16
  Tesla panele sloneczne Tesla instaluje system paneli słonecznych na dachu wybranego domu za jedyne 50 dolarów miesięcznie (bez konieczności zawierania długoterminowej umowy). Jak wygląda ta oferta, gdy rozbierzemy ją na czynniki pierwsze? ... więcej »

» e-Golf wygrywa 2. Rajd Polski Nowych Energii 2019-09-15
  e-golf 2019 2. Rajd Polski Nowych Energii rozpoczął się ceremonią startu na krakowskim rynku i po dwóch dniach zmagań na wymagających odcinkach specjalnych zakończył się pod Wawelem. Zawodnicy mieli do pokonania 16 oesów o łącznej długości 300 km. Mocny i niemal bezgłośny... więcej »

» W jaki sposób nowe technologie poprawiają bezpieczeństwo jazdy? 2019-09-15
  Volkswagen systemy bezpieczenstwa Volkswagen Front Assist Bezpieczeństwo jazdy i bezpieczeństwo na drodze to rosnące problemy o wymiarze globalnym. Wg danych Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) co roku w wypadkach drogowych na całym świecie ginie aż 1,35 mln osób, co średnio daje prawie 3 700 osób każdego dnia. Liczb... więcej »

» Co można zepsuć, naprawiając? Top 5 najczęstszych błędów popełnianych podczas samodzielnych napraw samochodów 2019-09-15
  Amortyzatory Teoretycznie wystarczą dobre chęci, żyłka majsterkowicza i internetowe poradniki z serii „zrób to sam”. W praktyce często okazuje się, że samodzielna zabawa w mechanika wcale nie jest prosta, a wizyta u profesjonalisty i tak będzie konieczna. Ekspe... więcej »

» Nowa Honda Africa Twin [FILM] 2019-09-15
  Honda Africa Twin 2020 Honda oficjalnie potwierdziła, że nowa wersja motocykla Africa Twin będzie miała premierę 23 września bieżącego roku.... więcej »

» SEAT utrzymuje rekordowe wyniki sprzedaży 2019-09-15
  Arona Seat wyniki finansowe W sierpniu SEAT sprzedał 42 100 samochodów, poprawiając tym samym własny rekord miesiąca z 2018 roku. Oznacza to, że w osiem miesięcy 2019 roku hiszpańska marka samochodów sprzedała 411 600 pojazdów – to najwyższa wartość w historii firmy. W tym samym cz... więcej »

» Mercedes wprowadza na rynek Klasę A oraz B z napędem hybrydowym typu plug-in 2019-09-12
  Mercedes PHEV Mercedes poszerza swoją ofertę hybryd plug-in pod szyldem EQ Power. Koncern wprowadza na rynek kompaktowe PHEV-y zasilane trzecią generacją hybrydowego układu plug-in. Klasa A i B będą dostępne z alternatywnym napędem; do salonów trafią jeszcze w 2019 roku.... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122
Wyświetlane: 0 - 20 z 22434 rekordów
Najczęściej oglądane
© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |