FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1678 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1138 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Terenówką w przyszłość – Audi AI:TRAIL quattro
  Dodano: 2019-09-11
Wyświetlono: 146 razy
Terenówką w przyszłość – Audi AI:TRAIL quattro
Audi kompletuje kwartet swoich wizjonerskich pojazdów i na salonie IAA 2019 prezentuje samochód terenowy z napędem elektrycznym, reprezentujący mobilność przyszłości. Audi AI:TRAIL quattro to kompleksowa koncepcja zrównoważonej mobilności do jazdy po nieutwardzonych drogach. Wszystkie cztery wizjonerskie pojazdy: Audi Aicon, AI:ME, AI:RACE i AI:TRAIL będzie można podziwiać podczas trwania salonu IAA 2019 na stoisku Audi w hali nr 3.
foto © Audi

  • Bezemisyjna podróż w teren
  • Cztery silniki elektryczne i napęd quattro
  • Aicon i przyjaciele: podczas wystawy IAA 2019 Audi zaprezentuje cztery wizjonerskie pojazdy

 

 

Czteroosobowe Audi AI:TRAIL quattro łączy w sobie przygotowanie do zautomatyzowanej jazdy z możliwościami użytkowania tego samochodu w terenie. Jego kabina, przeszklona aż do podłogi, daje nieograniczoną widoczność. Olbrzymiej pojemności akumulator gwarantuje wystarczający zasięg nawet poza gęstą siecią stacji ładowania.

 

Trail – angielskie słowo oznaczające „ścieżkę” albo „szlak”, symbolizuje tu poznawanie natury. Dlatego na pokładzie nie ma żadnego dużego monitora do oglądania seriali czy prowadzenia wideokonferencji. Zamiast tego, duże szklane powierzchnie umożliwiają oglądanie otoczenia. Dyrektor ds. stylistyki Audi Marc Lichte, tak opisuje ten pojazd: „AI:TRAIL obrazuje naszą koncepcję samochodu terenowego z bezemisyjnym napędem elektrycznym, dającego kierowcy zupełnie nowe doświadczenia poza asfaltowymi drogami. Stworzyliśmy monolityczną bryłę nadwozia z maksymalnym udziałem przeszklonej powierzchni, by w ten sposób osiągnąć intensywną łączność z otoczeniem. To koncepcja zrównoważonej mobilności na żądanie.”

 

Wizjonerskie pojazdy marki Audi

 

Audi AI:TRAIL quattro to czwarty przedstawiciel serii pojazdów koncepcyjnych z napędem elektrycznym. Pierwszy z nich – Audi Aicon – cztery pierścienie pokazały podczas IAA 2017. Po tym pojeździe klasy luksusowej, stworzonym z myślą o w pełni zautomatyzowanej jeździe na długich trasach, w 2018 roku w Pebble Beach zadebiutowało Audi PB18 e-tron – bezemisyjne monoposto zaprojektowane z przeznaczeniem na tor wyścigowy. Na salonie IAA 2019 auto to otrzymało nową nazwę, która wspólnym skrótem na początku „AI” wskazuje na jego przynależność do jednej rodziny. Wyrażenie „AI:RACE” jednoznacznie podkreśla jakie przeznaczenie ma ten elektryczny samochód sportowy.

 

Trzeci pojazd tej serii – Audi AI:ME – zaprezentowany na targach w Szanghaju w roku 2019, jest autonomicznym samochodem miejskim, którego naturalnym środowiskiem są megametropolie całego świata. Auto to sprawia, że jego pasażerowie przestają się martwić gęstym i powolnym ruchem ulicznym w mocno zaludnionych obszarach. Samochód zapewnia im komunikację oraz bogatą ofertę w zakresie infotainmentu, tak by czas spędzany w samochodzie mogli wykorzystać w maksymalnie sensowny i zrelaksowany sposób.

 

Modelem AI:TRAIL Audi otwiera teraz potencjalne możliwości wykorzystania wizjonerskiego pojazdu w terenie. Samochód wyposażony jest w cztery silniki elektryczne, systemy wspomaganej i zautomatyzowanej jazdy oraz – co typowe dla Audi – stały napęd na cztery koła quattro.

 

Aicon, AI:ME, AI:RACE i AI:TRAIL łączy więcej niż tylko zrównoważona koncepcja napędu i wybiegająca daleko w przyszłość stylistyka. Są one ucieleśnieniem nowatorskiej koncepcji mobilności marki z czterema pierścieniami w logo. W przeciwieństwie do samochodów obecnie jeżdżących po drogach, pojazdy te nie muszą już być kompromisowym połączeniem różnych celów i scenariuszy użytkowania. Obecnie możliwe jest zaprojektowanie samochodów jutra w taki sposób, by były one zdatne do spełniania swego jednego podstawowego zadania – to tzw. pojazdy typu use case. Klienci, w zależności od własnych upodobań i osobistych potrzeb, będą mogli w przyszłości zamówić sobie z parku tych wyspecjalizowanych modeli Audi potrzebny im pojazd i wypożyczyć go na określony czas, nie musząc przy tym rezygnować z wysokiego stopnia indywidualizacji, który w odniesieniu do pojazdów premium jest dziś już oczywistością, bowiem wszystkie znane dane i preferencje użytkownika można uwzględnić już przy konfiguracji i wyposażaniu pojazdu przeznaczonego do wypożyczania.

 

Użytkownicy samochodów nie tylko otrzymają pojazd swoich marzeń, ale i będą mogli skonfigurować go w sposób jak najbardziej odpowiadający ich osobistym preferencjom. Kolor, wyposażenie wnętrza i opcje techniczne będzie można wstępnie określić online korzystając ze specjalnej aplikacji albo za pomocą danych kierowcy zapisanych w systemie „myAudi“. Już przy wsiadaniu aktywuje się indywidualnie preferowana temperatura wnętrza pojazdu, perfekcyjne pod względem ergonomii ustawienie foteli i osobista biblioteka muzyczna.

 

Oferta ta, łatwa w dostępie i obsłudze, będzie dostępna przy pomocy specjalnej aplikacji umożliwiającej zamówienie pojazdu, ustawienie osobistych preferencji użytkownika i wielu opcji przydatnych podczas jazdy.

 

Rzucająca się w oczy technika – stylistyka zewnętrzna

 

Swój potencjał do jazdy poza asfaltowymi drogami atletyczne Audi AI:TRAIL sygnalizuje już samą tylko długością zewnętrzną 4,15 m i szerokością 2,15 m. Wysokość 1,67 m i olbrzymie 22-calowe koła z ogumieniem w rozmiarze 850 mm jeszcze podczas postoju wskazują na doskonałe cechy użytkowe w terenie. Prześwit wynosi całe 34 cm – tym samym umożliwia przejazd przez stojącą wodę nawet o głębokości ponad pół metra.

 

Także w kamienistym, nierównym terenie architektura pojazdu pozwala na poruszanie się bez wchodzenia umieszczonych w podłodze pojazdu akumulatoróww kontakt z podłożem. Kabina to z kolei wielokątna przestrzeń otoczona dużymi przeszklonymi powierzchniami, oferująca miejsce dla czterech osób. Charakterystyczną cechą pojazdu świadczącą zarazem o pokrewieństwie AI:TRAIL z Aicon i AI:ME, jest wypukłość w połowie bocznych okien. Linia ta rozciąga się zarówno ku przodowi, jak i ku tyłowi samochodu, wyglądając niczym talia łącząca poszczególne części nadwozia w jedną monolityczną sylwetkę. Dzięki elektrycznemu układowi napędowemu umieszczonemu bezpośrednio na osiach i dzięki montażowi akumulatora w podłodze, nie było tu potrzeby wydzielania poszczególnych sekcji nadwozia np. dla umieszczenia silnika, czy akumulatora. Swymi czterema wizjonerskimi pojazdami pokazanymi podczas IAA 2019 Audi zademonstruje, że jednobryłowa konstrukcja staje się standardem w erze pojazdu elektrycznego.

 

Lekka konstrukcja i maksymalna sztywność karoserii to ważne cele techniczne, zwłaszcza w przypadku samochodu terenowego. Dlatego karoseria Audi AI:TRAIL to kompozycja wielomateriałowa składająca się z najnowocześniejszych stali, aluminiowych powierzchni i włókna węglowego. Mimo zastosowania wydajnych akumulatorów, masa pojazdu to zaledwie 1750 kg.

 

Również w Audi AI:TRAIL forma podąża za funkcjonalnością. We wnętrzu krawędzie bocznych szyb dają najwięcej miejsca tam, gdzie pasażerowie najbardziej go potrzebują – na wysokości ramion i łokci. Zapewniają także dodatkową przestrzeń tam, gdzie nisko sięgająca szyba boczna daje swobodny widok na podłoże. Celem stylistów był tu maksymalny kąt widzenia pasażerów na ich otoczenie i naturę: tym samym zanikają tu granice między wnętrzem pojazdu a otaczającym go światem. Podczas jazdy spojrzenie pasażerów nie jest skupione po prostu na drodze lecz może błądzić, i przypadkowo odkrywać detale otoczenia. Relaks pasażerów i spokój podczas jazdy AI:TRAIL jest zatem samoistnym efektem.

 

Widok na wszystkie strony jak w śmigłowcu

 

Przednia szyba otacza przód auta niczym w kokpicie śmigłowca. Pasażerowie mają nieograniczony widok przed siebie oraz na pobocze trasy i jezdni. Przeszklony i przezroczysty jest nie tylko przód i boki. Prawie cały dach od górnej krawędzi przedniej szyby, aż po tylny spojler, daje widok na niebo i krajobraz. Nawet pionowa osłona chłodnicy Singleframe jest tu przeszklona. Na znajomym miejscu na tym przeszklonym ośmiokącie znajdują się tylko cztery pierścienie logo Audi.

 

Przednią szybę – podobnie jak pokrywę bagażnika – można szeroko otworzyć i uzyskać w ten sposób dostęp do powierzchni ładunkowej wyposażonej w taśmy do mocowania, zabezpieczające podczas jazdy umieszczone tu przedmioty. Z tyłu znajduje się jeszcze zintegrowany ze zderzakiem osobny przedział na brudne przedmioty takie jak buty turystyczne, sprzęt do wspinaczki czy przemoczoną odzież.

 

Progi poniżej otwieranych w przeciwnych do siebie kierunkach drzwi wysuwają się i chowają, co znacznie ułatwia dostanie się do bagażnika dachowego. Ponad wszystkimi czterema kołami, zamiast nadkoli znajdują się poziome osłony/błotniki. Dzięki temu, nawet podczas jazdy można zobaczyć z wewnątrz pracujące elementy zawieszenia.

 

Masywne wahacze poprzeczne i kolumny McPhersona ze sprężynami i adaptacyjnymi amortyzatorami zapewniają odpowiednią wytrzymałość i bezpieczną stabilność podczas jazdy. Specjalna konstrukcja opon widoczna jest już na pierwszy rzut oka – ich profil wydaje się być wyciągnięty aż do wysokich boków opony. Jednak pod nim znajduje się specjalna żebrowana konstrukcja, zintegrowana z bieżnikiem oraz właściwą powierzchnią opony. Taka konstrukcja sprawia, że same opony – oprócz kolumn McPhersona – zwiększają skok zawieszenia o kolejne 60 mm. Oprócz lepszych właściwości terenowych zapewnia to pasażerom dodatkowy komfort podczas podróży.

 

Opony posiadają także kontrolowaną przez czujnik regulację ciśnienia powietrza. Optyczne czujniki w połączeniu z elektronicznym systemem stabilizacji toru jazdy ESC wykrywają rodzaj nawierzchni i odpowiednio do niej dostosowują ciśnienie w oponach. Dla lepszej przyczepności, na przykład na piaszczystym podłożu, ciśnienie może być obniżone, a tym samym zwiększa się powierzchnia kontaktu opon z podłożem. I odwrotnie, zwiększenie ciśnienia przy wjechaniu na asfaltową nawierzchnię poprawia stabilność jazdy.

 

Redukcja jako zasada stylistyczna – wnętrze

 

Uporządkowane, z dużymi powierzchniami i nie rzucającymi się w oczy elementami obsługi – takie jest wnętrze Audi AI:TRAIL. W pierwszym rzędzie znajdują się dwa wygodne, wyglądające na delikatne fotele, oba z czteropunktowymi pasami bezpieczeństwa. W górnej strefie wnętrza, aż po poziom siedzisk foteli i nisko osadzonej deski rozdzielczej, dominują jasne kolory. Tym bardziej odczuwalna jest więc otwartość na świat zewnętrzny. Wzrok przyciągają duże szklane powierzchnie z przodu i po bokach oraz prawie całkowicie przeszklony dach.

 

 

Pedały, wolant służący za kierownicę, kilka przycisków, a do tego mocowany na kierownicy smartfon służący jako wyświetlacz i centrum sterowania funkcjami pojazdu i nawigacją – więcej elementów nie potrzeba do interakcji między kierowcą a samochodem.

 

Cała kolorystyka wnętrza - z niebieskimi i szarymi powierzchniami oraz barwami ziemi – podkreśla jego integrację z otaczająca naturą. Doznanie to wzmacnia też zmysł dotyku – szorstkie, ziarniste powierzchnie są sygnałem dużej funkcjonalności. Miękki wełniany filc w bagażniku stanowi miły w dotyku kontrast. Podobnie jak we wcześniejszych pojazdach koncepcyjnych, styliści Audi także w AI:TRAIL zastosowali materiały z recyklingu. Wykładzina jest wykonana z wełny z recyklingu i tak samo pozyskiwanej skóry. Oba materiały są wytwarzane w zrównoważony sposób i charakteryzują się dużą żywotnością oraz doskonałymi właściwościami akustycznymi i termicznymi.

 

 

Schowki znajdują się między siedzeniami oraz pod przednią szybą. Pasy mocujące zabezpieczają odłożone tu przedmioty, które można załadować z zewnątrz przez wysoko podnoszoną przednią szybę. Zwijacze gwarantują optymalne napięcie pasów zabezpieczających.

 

W drugim rzędzie znajdziemy ciekawostkę: dwa siedzenia wykonane na wzór hamaków. Połacie materiału, rozciągnięte na przenośnej ramie z rurek, tworzą wygodne miejsce do siedzenia i oparcia pleców oraz –dzięki bocznemu oparciu – także podparcie boczne ciała. Siedzenia te mogą być wykorzystane w celach relaksacyjnych na wiele sposobów. Można je np. z Audi AI:TRAIL wyjąć i użyć jako przenośnych mebli ogrodowych.  

 

Oczy na niebie

 

Mobilność i wielofunkcyjność: to cechy źródeł światła w Audi AI:TRAIL. Miejsce klasycznych reflektorów zajęły źródła światła swobodnie umieszczone poniżej słupków A, mogące emitować światło zarówno na zewnątrz, jak i do wewnątrz pojazdu. Przyciemniane i ze sterowanym kierunkiem świecenia, diodowe źródła światła mogą służyć i jako lampa oświetlająca wnętrze i jako oświetlenie pola przed autem. Tak samo funkcjonują światła tylne. Rozciągając się na całą szerokość tyłu, element ten może służyć jako oświetlenie bagażnika oraz jako światła tylne o charakterystycznej sygnaturze.

 

Zamiast konwencjonalnych świateł mijania i świateł drogowych, Audi AI:TRAIL dysponuje pięcioma bezwirnikowymi, trójkątnymi dronami z elektrycznym napędem ze zintegrowanymi elementami diodowych świateł Matrix LED. Są one w stanie lądować na bagażniku dachowym albo bezpośrednio na dachu pojazdu, a tam dokować się do indukcyjnych urządzeń ładujących.

 

Te obiekty latające o nazwie „Audi Light Pathfinder“ wytwarzają swą siłę nośną tak jak bezwirnikowe wentylatory wytwarzają strumień powietrza. Dzięki ich niezmiernie lekkiej konstrukcji, mogą ze stosunkowo niewielkim nakładem energii latać przed AI:TRAIL i oświetlać drogę – całkowicie zastępując tym samym reflektory. W razie potrzeby wbudowane kamery generują obraz wideo, który można przesłać na ekran przed kierowcą za pośrednictwem Wi-Fi, zmieniając Pathfindery w „oczy na niebie”.

 

Podczas postoju AI:TRAIL, drony mogą także z swych pozycji na dachu oświetlać otoczenie – na przykład podczas pikniku w pobliżu pojazdu. A przez przezroczysty panoramiczny dach oświetlają wnętrze pojazdu na wypadek, gdyby pasażerowie woleli pozostać w jego środku.

 

 

Zasadniczo drony, koordynowane w sposób w pełni zautomatyzowany przez AI:TRAIL, latają parami. Jednak w razie potrzeby, łącząc się podczas lotu w grupy do pięciu urządzeń latających, mogą emitować dodatkową moc świecenia albo oświetlać dodatkową powierzchnię wokół pojazdu. Przy pomocy specjalnej aplikacji sterującej na smartfonie, pasażerowie mogą zarządzać nimi zgodnie z własnymi życzeniami.

 

Równie łatwy w obsłudze jest „Audi Light Companion” – źródło światła w postaci kieszonkowej latarki, jednak o wiele bogatsze w różne funkcje. Normalnie to źródło światła jest przymocowane magnesem do foteli, gdzie pełni funkcję oświetlenia nastrojowego. Opuszczając AI:TRAIL można Audi Light Companion zabrać ze sobą. Wtedy rozbłyśnie całym swym talentem. Z obudową zintegrowane są trzy wsporniki, przy pomocy których można go rozstawić – niczym ognisko albo reflektor krótkiego zasięgu. Z obudową zintegrowano także kilka kamer, które pozwalają na skanowanie drogi albo w razie potrzeby również na sfilmowanie miejsca naszego postoju i bezpośrednie przesłanie nagrania do mediów społecznościowych.

 

Ale Audi Light Companion potrafi jeszcze więcej. Skomunikowany z nawigacją AI:TRAIL może wyświetlić na drodze symbole kierunku, a nawet informacje tekstowe i tym samym pomóc w orientacji w terenie wędrującemu użytkownikowi AI:TRAIL.

 

Audi AI – zmierzając ku inteligentnej mobilności

 

Audi AI:ME i Audi AIcon – dwa samochody koncepcyjne, które już w nazwie zawierają dwuliterowy skrót, którym Audi określa cały zestaw innowacyjnych rozwiązań technicznych z dziedziny mobilności. AI:TRAIL to kolejny członek tej rodziny. Audi AI to szyfr dla szeregu elektronicznych systemów, które odciążają kierowcę i oferują mu nowe możliwości zaoszczędzenia czasu, który ten spędza w pojeździe. Audi AI wykorzystuje w tym celu również strategie i technologie z zakresu sztucznej inteligencji i uczenia się przez maszyny (machine learning). Audi AI łączy inteligencję pojazdu umożliwiającą zautomatyzowaną jazdę i inteligencję interakcji, dzięki którym pojazd staje się partnerem pasażerów.

 

Systemy Audi AI potrafią się uczyć i myśleć, są proaktywne i zindywidualizowane. Dzięki Audi AI modele z czterema pierścieniami w logo będą w przyszłości poruszać się w inteligentny i dosłownie empatyczny sposób. Mogąc nieustannie komunikować się z otoczeniem i swoimi pasażerami, lepiej niż kiedykolwiek będą dopasowywać się do ich potrzeb.

 

Zautomatyzowana jazda po drogach, wsparcie jazdy w terenie

 

To, co przyjęło się już w ruchu kolejowym czy powietrznym, w zakresie ruchu kołowego znajduje się u progu przełomu – zautomatyzowana jazda. Audi AI:TRAIL stworzono z myślą o takiej jeździe na poziomie 4.

 

Na międzynarodowej, ustandaryzowanej skali rosnącej automatyzacji jazdy, poziom 4 to drugi stopień pod względem zaawansowania. Systemy tej kategorii nie potrzebują wsparcia kierowcy, jednak są ograniczone do określonego obszaru działania – np. autostrady lub rejonu miejskiego wyposażonego w odpowiednią infrastrukturę. Tutaj kierowca może całkowicie przekazać systemowi prowadzenie pojazdu. Przejmuje je ponownie wtedy, gdy samochód opuści obszar zdefiniowany dla w pełni zautomatyzowanej jazdy. Z tego powodu Audi AI:TRAIL dysponuje tradycyjnymi elementami układu kierowniczego takimi jak kierownica i pedały.

 

Kierowca potrzebuje ich chociażby podczas jazdy w terenie. Co prawda również drogi nieutwardzone – gruntowe i leśne – zostały już ujęte w cyfrowych mapach, jednak ich poddawana erozji nawierzchnia jest zbyt zmienna, by w sposób pewny i na dłuższy okres można było stworzyć ich cyfrowy obraz na cele związane ze zautomatyzowaną jazdą. Dlatego tylko w wyjątkowych przypadkach i w zakresie niewielkich prędkości na drogach szutrowych możliwa jest zautomatyzowana jazda na poziomie 3. Tutaj kierowca ma kilka sekund na przejęcie kontroli nad pojazdem.

 

Czujniki i systemy wsparcia nie pozostawiają jednak kierowcy AI:TRAIL samemu sobie -  także w terenie. Przede wszystkim na jego pokładzie znajdziemy wypróbowany i przetestowany system czujników ESP. Informacje o wartościach tarcia i poślizgu oraz przyspieszeniu wzdłużnym i bocznym, dostarczają elektronice wszystkich parametrów koniecznych do zachowania stabilności jazdy. Ponadto zastosowano tu cały szereg czujników, które mogą zarejestrować nierówności drogi i przeszkody na niej się pojawiające. Współpracują one z systemami optycznymi, takimi jak kamera i laser, a także z czujnikami ultradźwiękowymi i z radarem. Dostarczane przez nie informacje sprawiają, że centralny system wsparcia kierowcy, przy pomocy ingerencji w pracę układu kierowniczego i hamulców, w razie potrzeby pomaga uniknąć kolizji.

 

Dodatkowo elektronika wspiera kierowcę przy pokonywaniu nierównych odcinków, na przykład pochyleń terenu czy wyjątkowo trudnych wzniesień. W razie potrzeby systemy ostrzegają przed przekroczeniem krytycznych granic w przypadkach, które trudno kontrolować, np. prześwitu, czy kąta natarcia. Systemy mogą również w systemowych granicach utrzymywać pojazd na obranym torze jazdy, podobnie jak ma to miejsce w przypadku asystenta utrzymywania pasa ruchu współpracującego z tempomatem. W zależności od okoliczności odbywa się to na poziomie zautomatyzowania 2. Wymaga to jednak nieustannej uwagi kierowcy. Inteligentne systemy wsparcia zapewniają osobie prowadzącej pojazd skuteczną pomoc i zdecydowanie poprawiają bezpieczeństwo.

 

Odkrywanie życia na niższych obrotach – napęd

 

Katalog podstawowych wymogów stawianych wobec Audi AI:TRAIL znacznie różni się od podstawowych wymogów, jakie muszą spełniać pojazdy konwencjonalne, ponieważ podczas projektowania go celem nie było zapewnienie mocnego przyspieszenia czy „wykręcanie” maksymalnych prędkości typowych dla jazdy autostradą.

 

W przypadku AI:TRAIL chodziło – z perspektywy podróżowania w terenie pozbawionym infrastruktury umożliwiającej ładowanie pojazdu – głównie o zasięg: od 400 do 500 km jazdy drogą utwardzoną albo w terenie w łatwych warunkach, dzięki akumulatorowi litowo-jonowemu – to zadeklarowany cel pojazdu (zużycie energii wg. cyklu WLTP). W terenie, gdzie zwiększony uślizg kół niesie ze sobą wyższe zużycie, oznacza to ograniczenie do 250 km.

 

W celu spełnienia tych kryteriów, maksymalna prędkość na drodze utwardzonej jest ograniczona do 130 km/h. Elektronika pojazdu nieustannie monitoruje przepływ energii i zużycie, zapewniając także w terenie maksymalną ekonomikę jazdy.

 

Audi AI:TRAIL posiada cztery silniki elektryczne, z których każdy napędza bezpośrednio jedno koło. Terenówka ta jest zatem – co typowe dla Audi – prawdziwym quattro. Moc systemowa wynosi maksymalnie 320 kW, a maksymalny moment obrotowy do 1000 Nm. Zazwyczaj tylko niewielka część tej mocy jest mobilizowana do pracy. W normalnych warunkach wystarcza napęd na jedną oś.

 

Dzięki niezależnie od siebie napędzanym kołom, można było więc zrezygnować z mechanizmów różnicowych i blokad. Dzięki umiarkowanie skalkulowanej prędkości maksymalnej można tak ustawić przełożenie, by w każdej chwili do każdego koła docierało wystarczająco dużo momentu obrotowego.

 

 

Elektronika koordynuje stabilność jazdy i przyczepność. Jeśli można uniknąć energochłonnego poślizgu, redukuje ona dostarczanie momentu obrotowego do danego koła. Jednak w sytuacjach, w których poślizg jest użyteczny, np. na podjazdach o niskiej przyczepności, system pozwala na pokonanie ich w zautomatyzowany sposób. Wysokie rezerwy mocy modelu AI:TRAIL pozwalają mu pokonywać trudne odcinki w trudnych warunkach – pewnie, bezpiecznie i bezemisyjnie.

 

Zdjęcia i dodatkowe informacje znajdą Państwo na stronie www.audi.press-bank.pl



Źródło: Audi, informacja Mototarget.pl

 Pisaliśmy również
» Audi e-tron FE06 w drodze do Rijadu
» Audi Night – cztery pierścienie świętują 25-lecie modeli RS
 Inne artykuły
» Ford dołącza do międzybranżowej inicjatywy, wzywającej do działań w sprawie zmian klimatu i wspierania Zrównoważonej Europy do 2030 roku 2019-11-12
  Ford logo Ford Motor Company przyłącza się do inicjatywy „Nowy Ład dla Europy” („New Deal for Europe”), by wspierać lepszą współpracę i innowacje na rzecz zrównoważonej przyszłości; to naturalne posunięcie dla firmy, która od dawna realizuje prog... więcej »

» Elektryczna ofensywa Citroena 2019-11-12
  PSA EV Do 2025 roku Citroën planuje zrealizować wielką elektryczną ofensywę, której celem jest pełne zelektryfikowanie gamy. Ofensywa dotyczy lekkich samochodów dostawczych oraz powiązanych samochodów osobowych i stanie się ważnym czynnikiem wzrostu Citroëna. Pierwsz... więcej »

» Audi e-tron FE06 w drodze do Rijadu 2019-11-12
  Audi e-tron FE06 IAA 2019 Już wkrótce sezon rozpocznie się na dobre. Na niecałe dwa tygodnie przed pierwszym wyścigiem sezonu 2019/2020 Formuły E, dziesięć kontenerów i skrzyń nadanych przez team Audi Sport ABT Schaeffler opuściło Niemcy i udało się do Arabii Saudyjskiej, gdzie 22 i 23... więcej »

» Debiut elektrycznego ID. SPACE VIZZION podczas Los Angeles Auto Show 2019-11-12
  Volkswagen nowe logo Światowy debiut studyjnego modelu ID. SPACE VIZZION będzie miał miejsce w Los Angeles 19 listopada, w przeddzień otwarcia Salonu Samochodowego. Nowy model z rodziny ID. to kolejny samochód stworzony z myślą o nowej erze w motoryzacji i odzwierciedlający nowy s... więcej »

» Bezkompromisowy Ford Ranger Raptor 2019-11-07
  Ford Ranger Raptor 2019 Występujący w czterech wersjach: XL, XLT, Limited oraz Wildtrak Ford Ranger, to bezkompromisowy, naszpikowany nowoczesnymi technologiami pick-up. Poradzi sobie zarówno w trudnym terenie, jak i na autostradach. Do rodziny dołącza jeszcze bardziej ekstremalna we... więcej »

» Ile kosztuje wynajem długoterminowy Forda? 2019-11-07
  Ford logo W obecnych czasach samochód pracujący w firmie stał się usługą. Osoby odpowiedzialne za swoje floty chcą skupić się na swoim biznesie, a elementy obsługi samochodów powierzyć w ręce specjalistów. Taką możliwość zapewnia usługa Ford Wynajem – Super Easy.... więcej »

» Volvo Cars użyje technologii blockchain do śledzenia źródeł pochodzenia kobaltu używanego do produkcji baterii aut elektrycznych 2019-11-07
  Volvo blockchain Volvo Cars to pierwszy producent aut, który sięgnie po technologie blockchain, by identyfikować skąd pochodzi kobalt wykorzystywany do produkcji akumulatorów aut elektrycznych. To oświadczenie zbiega się z premierą pierwszego elektrycznego modelu Volvo XC40 Re... więcej »

» Obudowa do silnika elektrycznego Volkswagena ID.3 jest produkowana w Poznaniu! [FILM] 2019-11-07
  Volkswagen Poznan ID.3 W odlewni Volkswagen Poznań rozpoczęła się seryjna produkcja elementu obudowy elektrycznego silnika Volkswagena ID.3. Produkowany w Poznaniu komponent trafia do zakładu w Kassel, gdzie powstaje elektryczny układ napędowy pierwszego modelu z rodziny ID. Wielkoś... więcej »

» SEAT wchodzi na rynek motocykli z całkowicie elektrycznym eScooterem 2019-11-07
  Seat eScooter SEAT zwiększa swoje zaangażowanie w rozwój mobilności miejskiej i wchodzi na rynek motocykli, przedstawiając koncepcję własnego jednośladu. SEAT eScooter to całkowicie elektryczny ekwiwalent motocykli o pojemności silnika 125 cm³. Jego oficjalna prezentac... więcej »

» Volkswagen aktywny w Chinach: więcej nowych zelektryfikowanych modeli 2019-11-06
  Volkswagen ID.Next Marka Volkswagen zwiększa ofensywę aut elektrycznych w Chinach. W przyszłym roku do klientów trafi około 300.000 zelektryfikowanych samochodów. Do 2025 r. ich liczba sięgnie około miliona. Już za 3 lata Volkswagen będzie oferował na chińskim rynku 10 modeli wy... więcej »

» Model CB4X zaprezentowany z dumą na targach EICMA przez rzymskie centrum badawczo-rozwojowe Hondy 2019-11-06
  CB4X Concept Po raz piąty z rzędu Honda wykorzysta część swojego stoiska na EICMA nazwaną „Design Studio” jako tło do zaprezentowania czegoś zupełnie nowego – w tym przypadku odważnego projektu motocykla CB4X Concept.... więcej »

» Audi Night – cztery pierścienie świętują 25-lecie modeli RS 2019-11-06
  Audi Night 2019 25 lat temu na rynku pojawił się pierwszy model Audi RS, rozpoczynając tym samym historię popularności sportowych modeli produkowanych seryjnie. Audi RS zawsze budziły podziw, przede wszystkim swym pokrewieństwem z samochodami sportowymi startującymi na torac... więcej »

» Jeszcze ostrzejsze i jeszcze bardziej rzucające się w oczy: Audi R8 V10 RWD i Audi R8 LMS GT4 2019-11-06
   Audi R8 V10 RWD, Audi R8 LMS GT4 Od serii specjalnej do regularnej oferty: Audi R8 V10 z napędem na tylną oś (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 13,1 – 12,9; łączna emisja CO2 w g/km: 293 – 299), staje się stałym elementem oferty czterech pierścieni. W tym kontekście przeprojektowa... więcej »

» Czas digitalizacji. Jakie są zawody przyszłości? 2019-11-06
  SEAT VR Technologiczne innowacje doprowadziły do całkowitego przeobrażenia rynku pracy. Według raportu Uniwersytetu Oksfordzkiego, 47% dzisiejszych zawodów zniknie w ciągu 25 lat. Choć brzmi to pesymistycznie, trzeba podkreślić, że proces digitalizacji stwarza zupełni... więcej »

» Futuron Concept – nowy elektryczny SUV coupe marki Kia [ZDJĘCIA] 2019-11-05
  Kia Futuron Concept Kia Motors zaprezentowała model studyjny o nazwie Futuron Concept – nowego SUV-a w stylu coupé wyposażonego w napęd na cztery koła, który daje przedsmak tego, jak mogą wyglądać przyszłe auta elektryczne koreańskiej marki.... więcej »

» Targi Fleet Market 2019 – spotkanie biznesu z motoryzacją 2019-11-05
  Targi Fleet Market 2019 Ogólnopolskie Targi Motoryzacyjne i Biznesowe Fleet Market odbędą się już 20 listopada br. w hali Global EXPO w Warszawie. 11. edycja targów, organizowana jest z myślą o przedsiębiorcach, osobach odpowiedzialnych za politykę samochodową w firmach oraz o wszyst... więcej »

» Mazda notuje stabilną sprzedaż w Europie 2019-11-05
  Mazda CX-30 2019 Mazda Motor Corporation ogłosiła wyniki finansowe i sprzedażowe za I półrocze roku fiskalnego, raportując globalną sprzedaż 731 000 pojazdów w okresie od 1 kwietnia do 30 września 2019 r.... więcej »

» CBR1000RR-R Fireblade i CBR1000RR Fireblade SP to najnowsza atrakcja stoiska Hondy na EICMA w 2020 roku 2019-11-05
  Honda CBR1000RR-R 2019 Honda prezentuje dziś na targach EICMA w Mediolanie pełną europejską gamę swoich motocykli na rok 2020. Oferta Hondy na 2020 rok rozciąga się od motocykli ze świata wyścigów, poprzez modele adventure i roadstery, po pojazdy idealne do codziennych dojazdów do p... więcej »

» Audi wdraża do produkcji innowacyjną metodę lakierowania 2019-11-05
  Audi lakierowanie Ochrona środowiska i optymalizacja kosztów: Wykorzystując metodę znaną pod nazwą „bezrozpryskowego lakierowania”, w procesie produkcji samochodów marki Audi można teraz nakładać na karoserię dwa różne kolory w jednym procesie lakierniczym. Nowa tec... więcej »

» Czy roboty znają się na sztuce? 2019-11-04
  Seat roboty 2019 W fabryce SEAT-a przez 24h na dobę pracuje ponad 2 tysiące robotów. Ich działaniu przyglądała się Madeline Gannon, prelegentka Masterclass by SEAT na festiwalu Sónar+D w Barcelonie. Przy okazji swojej podróży do Hiszpanii artystka i badaczka odwiedziła również... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129
Wyświetlane: 0 - 20 z 22579 rekordów
© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |