FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1673 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1134 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Nowe Audi RS 4 Avant
  Dodano: 2019-10-02
Wyświetlono: 161 razy
Nowe Audi RS 4 Avant
Audi Sport GmbH dopracowało teraz wiele szczegółów wprowadzonego na rynek we wrześniu 2017 r. Audi RS 4 Avant (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 9,2; łączna emisja CO2 w g/km: 208). Na nowo zaprojektowany przód pojazdu oraz jego sportowe wnętrze z nowym systemem operacyjnym MMI touch, podkreślają sportowe aspiracje modelu mogącego poszczycić się legendarnymi poprzednikami.
foto © Audi

  • Nowy język stylistyczny Audi pozwolił na jeszcze większe zróżnicowanie wizualne modelu

  • Mocny i wydajny silnik: V6 biturbo, 331 kW (450 KM) mocy i 600 Nm momentu obrotowego

  • Nowy system operacyjny MMI touch i nowe, stworzone specjalnie dla modeli typu RS wyświetlacze

 

 

Wysokoobrotowy silnik V6 biturbo o mocy wyjściowej 331 kW (450 KM), w szerokim zakresie obrotów od 1900 do 5000, przekazuje na wał korbowy imponujące 600 Nm momentu obrotowego. Nowe Audi RS 4 Avant debiutuje w dniach od 4 do 6 października, podczas finału sezonu DTM na torze Hockenheimring w Niemczech. Zamówienia na ten samochód w Europie składać będzie można już w tym miesiącu, a pierwsze egzemplarze trafią do europejskiej sieci dealerskiej czterech pierścieni w grudniu 2019 r.

 

„Połączenie bezsprzecznie sportowego ducha pojazdu z walorami użyteczności na co dzień może niektórym wydawać się niekonwencjonalnym pomysłem, ale dla nas RS 4 Avant jest jedną z najlepszych koncepcji w naszej 25-letniej historii" - mówi Oliver Hoffmann, dyrektor zarządzający Audi Sport GmbH. "Jako nasz długoletni bestseller, Audi RS 4 Avant znacząco przyczynia się do sukcesu Audi Sport GmbH".

 

Muskularny: stylistyka zewnętrzna

 

Przód nowego RS 4 Avant został gruntownie przeprojektowany i znacznie różni się teraz od przodu bazowego Audi A4 Avant. Osłona chłodnicy Singleframe jest szersza i bardziej płaska. Podobnie jak w większych modelach typu RS: RS 6 Avant (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 11,6 – 11,4; łączna emisja CO2 w g/km: 265 – 261) oraz w RS 7 Sportback (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 11,7 – 11,5; łączna emisja CO2 w g/km: 268 – 283), Singleframe w RS 4 Avant ma kratownicę o strukturze trójwymiarowego plastra miodu. Kratownica, tak jak w innych modelach typu RS, błyszczy głęboką czernią. By nadać jej czystego wyglądu, pozbawiono ją ramy. Grill opatrzony emblematem RS 4 osadzono bezpośrednio w zderzaku, a po jego bokach dodano duże wloty powietrza z pionowym podziałem.

 

 

Kształt diodowych reflektorów przednich RS 4 Avant również został przeprojektowany. Opcjonalne reflektory matrycowe (Matrix LED) z przyciemnianymi szkłami dopełniają odświeżonego wizerunku wysokowydajnego Avanta i odróżniają go od innych członków rodziny A4. Nadkola z zamontowanymi na nich blisterami quattro są w porównaniu z Audi A4 Avant o 30 mm szersze zarówno w przodzie, jak i z tyłu pojazdu. Błyszczące czernią elementy stylistyczne umieszczone obok reflektorów, podkreślają efekt szerokości samochodu.

 

Pakiety stylistyczne „gloss black – błyszcząca czerń”, „matt aluminium – matowe aluminium” i „carbon – karbon”, dodają indywidualnych akcentów nakładkom na progi, obudowom lusterek zewnętrznych oraz zderzakom. Na życzenie, w ramach pakietów stylistycznych „gloss black” i „carbon”, zamówić można czarne pierścienie w logo Audi i czarne logo RS. Dla uzyskania efektu „niedopracowania”, można też zupełnie zrezygnować ze znaków RS. Relingi dachowe standardowo są matowo czarne. Specyficzny dla samochodów typu RS spojler na tylnej krawędzi dachu, wkładka dyfuzora oraz chromowane końcówki układu wydechowego RS, nadają autu wyrazistego wykończenia. Opcjonalny układ wydechowy RS sport z czarnymi końcówkami rur wydechowych wytwarza niepowtarzalny, sportowy dźwięk. Kierowca sam, za pośrednictwem systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select decyduje, czy chce uzyskać dźwięk sportowy, czy bardziej stonowany.

 

Pełna moc przyczepności: napęd

 

Silnik 2.9 TFSI V6 biturbo został stworzony przez Audi Sport GmbH na bazie legendarnego 2.7 V6, który napędzał pierwsze RS 4 Avant z roku 1999. Wtedy V6 biturbo miało moc wyjściową 279 kW (380 KM). Nowe RS 4 Avant ma moc 331 kW (450 KM), co oznacza, że z jednego litra pojemności skokowej otrzymujemy tu 155,5 KM. Pozwala to RS 4 Avant rozpędzić się od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,1 sekundy. Masa silnika TFSI to 182 kilogramy – o 31 kilogramów mniej niż w silniku V8 montowanym w modelu poprzednim z roku 2012. Oznacza to również mniejszą masę pojazdu brutto oraz lepszy rozkład obciążenia osi – to dwa warunki wstępne imponującej wydajności. Jednostka V6 biturbo osiąga imponujący moment obrotowy 600 Nm, przekazywany na wał korbowy przy prędkości obrotowej silnika od 1900 do 5000 obr./min. Prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h, ale dzięki pakietowi dynamicznemu RS można to ograniczenie podnieść do 280 km/h.

 

 

Każda z dwóch turbosprężarek silnika 2.9 TFSI przypisana jest do konkretnego rzędu cylindrów, a razem wytwarzają ciśnienie doładowania rzędu 1,5 bara. Tak jak we wszystkich silnikach V6 i V8 budowanych przez Audi, turbosprężarki instalowane są pomiędzy ułożonymi pod kątem 90 stopni w układzie „V” rzędami cylindrów. Tym samym strona wydechowa głowic cylindrów znajduje się po wewnętrznej stronie silnika, a strona ssąca po jego stronie zewnętrznej. Taki układ pozwala na kompaktową konstrukcję i umożliwia krótkie drogi przepływu gazów przy minimalnych stratach, co pozwala jednostce 2.9 TFSI reagować szczególnie spontanicznie na ruch pedału gazu.

 

Jednostka V6 zachwyca nie tylko doskonałymi osiągami, ale również wysoką wydajnością. Wg pomiarów nowego cyklu WLTP zużywa tylko 9,2 litra benzyny na 100 km, co odpowiada emisji 208 gram dwutlenku węgla na kilometr. W porównaniu z modelem poprzednim, spalanie jest mniejsze o 17 procent. Decydującym o tym czynnikiem jest opracowany przez Audi proces spalania, znany pod nazwą metody cyklu B. Metoda ta została opracowana specjalnie z myślą o obciążeniach częściowych, które są dominującym trybem pracy silnika w jego normalnym użytkowaniu. W przypadku wyższych obciążeń i wyższych prędkości obrotowych, dwustopniowy system zmiennych faz rozrządu Audi Valvelift System (AVS) zamyka zawory ssące z opóźnieniem, zwiększając tym samym czas otwarcia do 200 stopni obrotu wału korbowego. Jednocześnie skok zaworu zwiększa się z 6 do 10 milimetrów. W ten sposób ładowanie cylindra odpowiednio się zwiększa - obroty silnika wzrastają i zapewniają dużą moc wyjściową.

 

Moc jednostki 2.9 TFSI za pośrednictwem sportowej, ośmiobiegowej, automatycznej skrzyni biegów tiptronic przepływa do stałego napędu na cztery koła quattro. Podczas regularnej jazdy system dostarcza więcej mocy do kół osi tylnej. Jego czysto mechaniczny centralny mechanizm różnicowy na oś tylną kieruje 60 procent momentu obrotowego, a na oś przednią 40 procent. Kiedy na jednej z osi dochodzi do niepożądanego poślizgu, większość mocy silnika kierowana jest błyskawicznie i automatycznie na drugą oś – maksymalnie 70 procent mocy na oś przednią i nawet 85 procent na oś tylną. Wysokie wartości blokowania umożliwiają wyraźne zdefiniowanie rozkładu momentu obrotowego i bardzo precyzyjną interakcję z systemem ESC oraz z selektywnym rozkładem momentów napędowych między kołami.

 

Selektywny rozkład momentów napędowych między kołami działa na wszelkich typach nawierzchni. Podczas jazdy ze sportowym zacięciem, za pomocą elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy ESC przyhamowuje delikatnie koła znajdujące się po wewnętrznej stronie zakrętu, przekazując jednocześnie większość momentu obrotowego na bardziej obciążone koła będące po jego stronie zewnętrznej. Różnica sił dosłownie wciska samochód w zakręt, pozwalając mu precyzyjnie podążać za kątem skrętu kierownicy. Wynik: precyzyjne, zwrotne i neutralne prowadzenie pojazdu. Opcjonalny, sportowy mechanizm różnicowy quattro o specyficznym dla modeli typu RS zestrojeniu, zapewnia jeszcze bardziej dynamiczną reakcję podczas przyspieszania w zakrętach. Rozdziela moment obrotowy pomiędzy tylne koła w sposób aktywny i ukierunkowany, poprawiając tym samym przyczepność, stabilność i dynamikę. Podczas skręcania lub przyspieszania w zakręcie, moment obrotowy jest w przeważającej mierze kierowany w kierunku tylnego koła na zewnątrz zakrętu - samochód jest dosłownie wciśnięty w zakręt, eliminując nawet najmniejsze przejawy podsterowności. W przypadku nadsterowności, sportowy mechanizm różnicowy stabilizuje pojazd, kierując moment obrotowy na koło po wewnętrznej stronie łuku.

 

Sportowo zestrojone: zawieszenie

 

Osiowa koncepcja zawieszenia Audi RS 4 Avant z pięcioma wahaczami zarówno z przodu, jak i z tyłu, pozwala na optymalną absorpcję sił wzdłużnych i poprzecznych. Wyposażone standardowo w zawieszenie RS sport Audi RS 4 Avant, jest o siedem milimetrów niższe niż model bazowy S4 z zawieszeniem sportowym.

 

Dostępne na życzenie zawieszenie RS sport plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control DRC, poprawia jakość prowadzenia i pozwala pojazdowi jeszcze lepiej trzymać się drogi. Jednorurowe amortyzatory mają zmienną charakterystykę, którą kierowca może ustawić w trzech stopniach. Przewody olejowe oraz zawór centralny łączą po dwa amortyzatory rozmieszczone naprzeciwlegle po przekątnej. Podczas szybkiego pokonywania zakrętów, zawory regulują przepływ oleju w amortyzatorze osadzonego dodatkowo na sprężynie koła przedniego toczącego się po zewnętrznym łuku. Technika ta wzmacnia amortyzację koła i redukuje wszelkie wychylenia pojazdu na boki i tzw. nurkowanie. Koncepcja ta poprawia wydajność i daje wyraźnie wyczuwalne różnice podczas jazdy w poszczególnych trybach (comfort, auto, dynamic) systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Proporcjonalne zawory są elektrycznie uruchamiane tylko wtedy, gdy mają spowolnić przepływ oleju w tłokach – czyli wtedy, gdy pożądana jest odpowiednia sprężystość zawieszenia.

 

 

Nowa generacja amortyzatorów ze zintegrowanym zaworem jest bardziej kompaktowa i lżejsza. Ponadto umożliwia uzyskanie jeszcze szerszej gamy sił tłumienia – od trybu komfortowego, aż do dynamicznego – a także dokładniejszą regulację zawieszenia dla dużych sił tłumienia, które występują zwłaszcza podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością. Rezultat: zawieszenie RS sport z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC) w trybie „comfort” zapewnia bardzo dużą wygodę jazdy, a w trybie „dynamic” utwardza zawieszenie. Prowadzenie wtedy jest bardzo precyzyjne, nawet podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością.

 

Skonstruowany z myślą o samochodach typu RS dynamiczny układ kierowniczy, dostępny jest jako alternatywa dla standardowego, elektromechanicznego wspomagania kierownicy. Dynamiczny układ kierowniczy, w zależności od prędkości jazdy, od kąta skrętu kierownicy i od wybranego trybu systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, zmienia przełożenie kierownicy nawet o 100 procent. Przy niskich prędkościach – np. w ruchu miejskim i podczas manewrowania – dynamiczny układ kierowniczy działa bardzo bezpośrednio. Dwa obroty kierownicą wystarczają na pełen zakres skrętu. Wspomaganie kierownicy jest wtedy efektywne, a manewry związane z parkowaniem proste. Na zwykłej drodze poza terenem zabudowanym bezpośrednie działanie i wspomaganie są stopniowo coraz mniejsze. Przy dużej prędkości na autostradzie, pośrednie przełożenie i mała siła wsparcia niwelują niespokojne ruchy kierownicy, pomagając w ten sposób utrzymać prosty tor jazdy. Dynamiczny układ kierowniczy ściśle współpracuje z elektronicznym systemem stabilizacji toru jazdy ESC i w ten sposób zapewnia bezpieczeństwo, a jednocześnie daje radość sportowego prowadzenia auta. W razie potrzeby, system kontruje – jego delikatne, zazwyczaj niezauważane przez kierowcę ingerencje, zmieniając obciążenia redukują zarówno podsterowność, jak i nadsterowność. Podczas hamowania na nawierzchniach o słabej przyczepności, system wspomaga kierowcę aplikując zdefiniowane, stabilizujące ingerencje w pracę układu kierowniczego. Na takie interwencje dynamiczny układ kierowniczy potrzebuje mniej czasu niż układ hamulcowy dla wytworzenia odpowiedniego ciśnienia hamowania. W wielu sytuacjach dynamiczny układ kierowniczy załatwia większą część zadania. Przyhamowanie staje się wtedy zbędne, albo służy tylko do łagodnej redukcji prędkości. Przewaga w bezpieczeństwie i sportowej charakterystyce jazdy jest zauważalna najbardziej przy dużych prędkościach lub podczas jazdy w trudnych warunkach, np. w deszczu czy śniegu.

 

Za pomocą dostępnego w standardzie systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, kierowca może tworzyć na własne potrzeby osobiste doświadczenia z jazdy. W systemie dostępnych jest pięć trybów/profili: comfort, auto, dynamic oraz dwa tryby charakterystyczne dla samochodów typu RS, w pełni konfigurowalne RS1 i RS2. Za pomocą systemu Audi drive select wpłynąć można na zarządzanie pracą silnika i skrzyni biegów, wspomagania kierownicy, zawieszenia, dynamicznego układu kierowniczego, mechanizmu różnicowego quattro sport, brzmienia silnika oraz na charakterystykę automatycznej klimatyzacji. Konfigurowalny tryb RS2 wpływa z kolei na pracę systemu elektronicznej stabilizacji jazdy ESC.

 

 

Nowy RS 4 Avant fabrycznie wyposażony jest w 19-calowe, kute z aluminium felgi w rozmiarze 265/35. Na życzenie dostępne są również felgi 20-calowe w różnych stylistykach, m.in. w pełni frezowane felgi pięcioramiennne w całości malowane w matowym brązie. Dla nich przeznaczono opony w rozmiarze 275/30. Mocne stalowe hamulce RS z perforowanymi tarczami kompozytowymi zapewniają pewne hamowanie. Mają one średnicę 375 mm na przedniej osi i 330 mm na tylnej osi. Sześciotłoczkowe zaciski hamulcowe z logo RS są malowane na czarno lub opcjonalnie na czerwono. Na życzenie, na przedniej osi działają szczególnie odporne na tzw. fading hamulce ceramiczne RS. Ich zaciski są dostępne w kolorach czerwonym, szarym i niebieskim. Perforowane tarcze mają tu średnicę 400 mm.

 

Połączony z siecią kokpit: wnętrze

 

Wnętrze Audi RS 4 Avant utrzymane jest w całości w czerni. W konturach drzwi i w krawędziach konsoli środkowej znajdują się diodowe pasma świetlne, których kolor światła w ramach opcjonalnego pakietu oświetlenia nastrojowego Ambiente zmieniać można w aż 30 odcieniach. Pozioma orientacja deski rozdzielczej daje poczucie przestrzeni wnętrza. Kierowca i pasażer przedniego siedzenia witani są podświetlaną listwą progową z umieszczonym na niej logiem RS 4. Dostępny na życzenie pakiet stylistyczny RS dodaje wnętrzu nieco kolorów. Ponadto w jego ramach na konsoli środkowej, na podłokietnikach, na pasach bezpieczeństwa i na dywanikach pojawia się logo RS. Kierownica, dźwignia zmiany biegów oraz podparcia kolan pokryte są Alcantarą z kontrastowymi, czerwonymi przeszyciami. Poszerzony pakiet stylistyczny RS oprócz czerwieni oferuje również pewne akcenty stylistyczne utrzymane w szarości.

 

 

Ekran systemu MMI touch o przekątnej 10,1 cala jest centralnym elementem obsługi nowego systemu operacyjnego. Umieszczono go w centrum tablicy rozdzielczej i delikatnie zwrócono w stronę kierowcy. Na powitanie kierowcy zajmującego miejsce w samochodzie, dotykowy ekran wysokiej rozdzielczości wyświetla animację graficzną RS 4 Avant. Ekran MMI touch, który przejął wszystkie zadania poprzednio montowanego w tym modelu przycisku obrotowego na konsoli środkowej, daje akustyczny sygnał zwrotny. Kierowca może na nim wywołać monitor RS, dający podgląd temperatury poszczególnych układów i podzespołów pojazdu, maksymalnych sił przeciążenia, czy informacji o temperaturze i ciśnieniu opon.

 

Z kolei widok RS wyświetlający się w wirtualnym kokpicie Audi virtual cockpit dostarcza informacji na temat ciśnienia w oponach, momentu obrotowego, mocy wyjściowej, temperatury oleju w silniku, czasów okrążeń, pomiarów przyspieszenia i sił przeciążenia. Wyświetlacz kontrolny zmiany biegów podpowiada kierowcy konieczność zmiany biegu gdy osiągnięty zostanie górny limit obrotów silnika. Opcjonalny wyświetlacz danych na szybie head-up display pokazuje również niektóre informacje specyficzne dla modeli typu RS, jak np. podpowiedź o konieczności zmiany biegu.

 

Dzięki precyzyjnej hierarchii, struktura nowego systemu operacyjnego dostosowana jest do oczekiwań użytkowników i jest łatwa w obsłudze. Funkcja obsługi językiem naturalnym rozumie wiele fraz z języka potocznego i szybko przekształca je w polecenia. Nawigacja nowego RS 4 Avant jest teraz bardziej uniwersalna i przyjazna dla użytkownika. Gama usług Audi connect i Audi connect plus zawiera m.in. usługi Car-to-X korzystające z funkcji rozproszonej inteligencji floty Audi.

 

Kierowca może włączyć tryb RS1 lub RS2 systemu Audi drive select za pomocą nowego przycisku „RS MODE” na spłaszczonej u dołu, pokrytej skórą sportowej kierownicy wielofunkcyjnej RS. Również nowe, alumniowe manetki zmiany biegów są znacznie większe niż w modelu poprzednim. Znaki RS – poza kierownicą i listwami na progach – noszą również sportowe fotele RS z opcjonalnym przeszyciem w kształcie plastra miodu oraz obszycie dźwigni zmiany biegów.

 

Wszechstronne wyposażenie

 

Audi RS 4 Avant zapewnia takie same możliwości codziennej użyteczności jak model bazowy – A4 Avant. Przedział bagażowy ma pojemność 495 litrów. Gdy zostaną złożone oparcia tylnych siedzeń i przestrzeń bagażnika zostanie wypełniona po sufit, pojemność wzrasta do 1495 litrów. Standardowo pokrywa bagażnika i wewnętrzna roleta uruchamiane są elektrycznie. Opcjonalnie dostępna jest możliwość otwierania i zamykania bagażnika przez bezdotykowe czujniki. Na żądanie Audi montuje również hak holowniczy, wysuwany elektrycznie po przyciśnięciu odpowiedniego przycisku.

 

Audi RS 4 Avant wspomaga osobę prowadzącą auto w wielu sytuacjach drogowych. Dostępnych jest w nim ponad 30 różnych systemów wsparcia kierowcy. Opcjonalne systemy pogrupowane są w dwa pakiety: „tour” i „city”. Wśród nich znajdują się m.in. adaptacyjny tempomat z funkcją stop & go kontrolujący automatycznie dystans od samochodu znajdującego się przed nami, asystent skrzyżowań, ostrzeżenie przy zmianie pasa czy ostrzeżenie przez wysokim krawężnikiem.

 

Paleta barw lakieru nowego Audi RS 4 Avant składa się z ośmiu kolorów, w tym nowego koloru niebieskiego Turbo i nowego koloru metalicznego czerwony Tango. Program Audi exclusive oferuje dodatkowo kolejne, spersonalizowane kolory lakierów, np. niebieski Nogaro z efektem perłowym. Ten właśnie lakier był charakterystyczny dla legendarnego poprzednika wszystkich obecnych modeli typu RS - RS 2 Avant z roku 1994.

 

Historia legendy

 

Audi RS 4 Avant, jak żaden inny samochód, jest doskonałym połączeniem najwyższych osiągów i możliwości codziennego użytkowania. Jego korzenie sięgają roku 1994, kiedy to na drogach pojawił się jego legendarny przodek – Audi RS 2 Avant.

 

1994 – Audi RS 2 Avant: mocny trendsetter

 

W roku 1994 cztery pierścienie wyznaczyły modelem RS 2 Avant zupełnie nową ścieżkę. Samochód ten był pierwszym na świecie autem o naprawdę sportowych osiągach, które jednocześnie było pojazdem pięcioosobowym z dużym przedziałem bagażowym. W ukształtowaniu nowego stylu samochodów pomogły z pewnością charakterystyczny wygląd zewnętrzny i niepowtarzalne, dwukolorowe wnętrze z fotelami pokrytymi niebieską Alcantarą. Pięciocylindrowy, turbodoładowany silnik z pojemności 2.2 litra uzyskiwał 232 kW (315 KM) mocy. Od 0 do 100 km/h Audi RS 2 Avant przyspieszało w 5,4 sekundy. Prędkość maksymalna tego auta to 262 km/h. Partnerem Audi w projektowaniu, a następnie w produkcji RS 2 Avant było Porsche AG. Firma ta dostarczała również hamulce i całą gamę felg.

 

1999 – kompaktowa pojemność i najwyższe osiągi

 

W roku 1999, jako partner współtworzący pierwsze Audi RS 4 Avant pojawia się spółka Cosworth Technology Ltd, krótko wcześniej włączona w struktury koncernu. Wspólnie z quattro GmbH, ta angielska firma stworzyła jeszcze mocniejszy i o jeszcze wyższym momencie obrotowym silnik 2.7 V6 biturbo 279 kW (380 KM). Kanały ssący i wydechowy zostały tu przebudowane w celu zwiększenia wydajności. Zwiększono przekroje kanałów oraz rozmiary turbosprężarek. Zamontowano też większe intercoolery, zoptymalizowane pod względem utraty ciśnienia. RS 4 Avant zostało zatem skonstruowane z myślą o czysto sportowych doznaniach, nie rezygnując przy tym z użyteczności na co dzień. Na samochód był tak duży popyt, że koncern z Ingolstadt podwoił pierwotnie planowaną ilość produkowanych aut.

 

2005 – Audi RS 4: dynamika w trzech wariantach

 

Druga generacja RS 4 pojawiła się w roku 2005. Najpierw na rynek weszła limuzyna, później Avant, a na koniec również model w wersji kabriolet. Jeśli chodzi o napęd, samochód ten wyposażony został w nowy, wysokoobrotowy silnik V8 o pojemności 4,2 litra. Jednostka z bezpośrednim wtryskiem rozwijała 309 kW (420 KM) mocy. Był to pierwszy przypadek, w którym cztery pierścienie zastosowały połączenie bezpośredniego wtrysku benzyny z koncepcją silnika wysokoobrotowego. Wcześniej rozwiązanie to zarezerwowane było tylko dla sportów motorowych. Dzięki niemu, w samochodzie tym można było uzyskać nawet 8250 obr./min. Wśród innych innowacyjnych rozwiązań technicznych znaleźć tu można ceramiczne tarcze hamulcowe wzmacnianie włóknem węglowym oraz napęd na cztery koła quattro z asymetryczną, dynamiczną dystrybucją momentu obrotowego w stosunku 40 procent na koła przednie, 60 procent na koła tylne. W owych czasach była to absolutna nowość.

 

2012 – Audi RS 4 Avant: dynamiczny pojazd wielozadaniowy

 

W lutym roku 2012, podczas Wystawy Motoryzacyjnej w Genewie, quattro GmbH zaprezentowało trzecią generację RS 4, tym razem oferowanego wyłącznie w wersji Avant. Podobnie jak jego poprzednik, samochód ten wyposażony był w wysokoobrotowy silnik V8 o pojemności 4,2 litra i o mocy 331 kW (450 KM).

 

Zdjęcia i dodatkowe informacje znajdą Państwo na stronie: www.audi.press-bank.pl



Źródło: Audi, Mototarget.pl

 Pisaliśmy również
» Rok od wdrożenia programu Audi ograniczającego emisję dwutlenku węgla: potwierdzono potencjał redukcji 1,2 tony CO2 na samochód
» Audi zwiększa wydatki na mobilność elektryczną

Zdjęcia do bezpłatnego wykorzystania w celach prasowych:

Nowe Audi RS 4 Avant:
w lewo
Audi RS 4 Avant 2019
© Audi
Audi RS 4 Avant 2019
© Audi
Audi RS 4 Avant 2019
© Audi
Audi RS 4 Avant 2019
© Audi
Audi RS 4 Avant 2019
© Audi
Audi RS 4 Avant 2019
© Audi
Audi RS 4 Avant 2019
© Audi
Audi RS 4 Avant 2019
© Audi
Audi RS 4 Avant 2019
© Audi
w prawo
 Inne artykuły
» Światło sprawia, że ID.3 wydaje się ludzki – mówi projektantka Sandra Sturmat 2019-12-05
  Volkswagen ID.3, Volkswagen ID. Light Jaki wpływ ma światło na tworzenie emocjonalnego kontaktu człowieka z samochodem? Powstaje dzięki niemu pewna więź, kontakt z maszyną staje się łatwiejszy, bo naturalny. Sandra Sturmat, projektantka oświetlenia w marce Volkswagen jest jednym z twórców rozwiąza... więcej »

» Robert Kubica na testach w BMW Motorsport! 2019-12-05
  Robert Kubica 2019 W przyszłym tygodniu w testach młodych kierowców DTM 2019 w Jerez de la Frontera (ESP) za kierownicą BMW M4 DTM zasiądzie pewien doskonale znany zawodnik – Robert Kubica. 34-latek jest ściśle związany z BMW – okres od 2006 do 2009 r. spędził w Form... więcej »

» Konkurs Mazda Design w 2020 roku zmienia swoją formułę 2019-12-05
  Mazda Design 2020 Po 10 latach konkurs projektowy Mazda Design zyskuje nową formułę i nową nazwę – Mazda Design Experience. Tym krokiem japońska marka chce w Polsce nawiązać jeszcze głębsze relacje z młodymi projektantami i skuteczniej promować ich innowacyjne projekty. J... więcej »

» Ofensywa elektryfikacyjna Forda 2019-12-05
  Fleet Market 2019, Ford Explorer 2019 Ford Polska stoi u progu wielkich zmian i rozpoczyna rewolucję w rynkowej ofercie. Dzięki niej już w 2020 roku zelektryfikowane napędy w większości modeli Forda staną się realnym i osiągalnym wyborem dla polskich kierowców.... więcej »

» Polskie salony Mitsubishi pierwszymi w Europie 2019-12-05
  Mitsubishi salon 2019 W polskiej sieci autoryzowanych salonów i serwisów Mitsubishi Motors otwarto niedawno 2 nowe salony, zaprojektowane zgodnie z najnowszymi standardami marki. Imponujące stacje - krakowski salon Auto Krak oraz kaliska placówka Auto Centrum Lis są jednymi z pierw... więcej »

» W 2019 roku dilerzy Das WeltAuto sprzedali już 20 tysięcy używanych, sprawdzonych samochodów 2019-12-04
  Das WeltAuto 20-tysięczne auto w programie Das WeltAuto sprzedano w listopadzie w nowym punkcie samochodów używanych Rzepecki-Mroczkowski przy ulicy Sanockiej 92 w Poznaniu. „Zakup samochodu tutaj polecił mi brat, który był już klientem Das WeltAuto” – po... więcej »

» Pierwsze CUPRA Studio otwarte w Meksyku 2019-12-03
  CUPRA Studio Wraz z wkroczeniem do Meksyku CUPRA rozpoczyna światową ekspansję i rozwój poza Europą. Marka otworzyła właśnie swoje pierwsze CUPRA Studio zlokalizowane w ekskluzywnej części miasta Meksyk. Poza reprezentacyjnym lokalem uruchomiono także sieć dystrybucyjną w ... więcej »

» Jaguary i Land Rovery z możliwością zdalnej aktualizacji oprogramowania 2019-12-03
  JLR Touch Pro Duo Funkcja Software-Over-The-Air (SOTA) staje się elementem wyposażenia standardowego wszystkich modeli marki Jaguar i Land Rover. Nowa usługa pozwala aktualizować system multimedialny bez konieczności składania wizyty w salonie dealera.... więcej »

» Rok od wdrożenia programu Audi ograniczającego emisję dwutlenku węgla: potwierdzono potencjał redukcji 1,2 tony CO2 na samochód 2019-12-03
  Audi program CO2 Konsekwentna elektryfikacja gamy produktowej Audi oznacza, że duża część emisji CO2 nie pochodzi już z układów wydechowych samochodów, ale z łańcucha dostaw i wcześniejszych procesów produkcyjnych podzespołów. W związku z tym Audi, wraz ze swymi dostawcami, op... więcej »

» Fabryka Volkswagena we Wrześni i marka Volkswagen Samochody Dostawcze świętują jubileusz. Z linii produkcyjnej zakładu zjechał dwustutysięczny samochód! 2019-12-03
  Volkswagen fabryka Wrzesnia 200 000 wybudowanych samochodów w 39 miesięcy. W zakładzie marki Volkswagen Samochody Dostawcze, z linii produkcyjnej zjechał jubileuszowy Crafter. Samochód z numerem 200 000 to pojazd z zabudową zamkniętą typu furgon, w kolorze Deep Ocean Blue, z silnikiem wy... więcej »

» Odświeżona stylistyka i wnętrze Hondy Civic 2019-12-03
  Honda Civic 2020 Honda wprowadziła szereg zmian do modelu Civic z roku modelowego 2020, w tym poprawki stylistyczne nadwozia, udoskonalenia systemu informacyjno-rozrywkowego, a także nowe materiały wykończeniowe w kabinie. Zmiany te miały na celu poprawę funkcjonalności samoch... więcej »

» Audi zwiększa wydatki na mobilność elektryczną 2019-12-02
  Audi e-tron Sportback 2019 AUDI AG zaplanowało na najbliższe pięć lat łączną kwotę około 37 mld euro na wydatki na badania i rozwój oraz na inwestycje w rzeczowe aktywa trwałe. W kontekście planu działań, tzw. „mapy drogowej” na rzecz elektryfikacji, koncern z Ingolstadt pla... więcej »

» Silnik Mazdy Skyactiv-X został uznany za Innowację Motoryzacyjną Roku w plebiscycie The Best of Moto 2019 2019-12-02
  silnik Skyactiv-X W drugiej edycji plebiscytu The Best of Moto, organizowanego przez redakcję moto.pl, nagrodę za Innowację Motoryzacyjną Roku zdobył silnik Mazdy Skyactiv-X. To nowatorskie rozwiązanie wykorzystujące zapłon samoczynny sprężonej mieszanki sterowany świecą zapłon... więcej »

» Elektryczny Volkswagen ID.3 zdobywa cenną magrodę 2019-12-02
  Volkswagen Best of moto.pl ID.3, elektryczny Volkswagen nowej generacji skonstruowany na modułowej platformie MEB, w drugiej edycji konkursu „Best of moto.pl” zdobył tytuł najlepszego auta w kategorii „Napęd Alternatywny”. ... więcej »

» 13.000 wolontariuszy i flota aut: plany Volkswagena na Mistrzostwa Europy w piłce nożnej w 2020 roku 2019-12-02
  Volkswagen UEFA EURO 2020 W sobotę oczy piłkarskiego świata były skierowane na Bukareszt – w stolicy Rumunii odbyło się losowanie grup drużyn, które zakwalifikowały się do Mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2020 roku. Volkswagen, jako oficjalny dostawca rozwiązań z dziedziny mobi... więcej »

» Najwyższa nota J.D.Power 2019 dla Mitsubishi 2019-12-02
  Mitsubishi J.D.POWER 2019, J.D.POWER 2019 Firma MITSUBISHI MOTORS CORPORATION (MMC) informuje, że indonezyjski oddział firmy zajmujący się marketingiem i sprzedażą, Mitsubishi Motors Krama Yudha Sales Indonesia (MMKSI), zdobył dwa główne wyróżnienia, zajmując pierwsze miejsce w badaniach JD Power 2019... więcej »

» Volkswagen dostarczył 100-tysięcznego e-Golfa 2019-11-28
  e-Golf 2019 W Szklanej Manufakturze w Dreźnie przekazano klientowi 100-tysięcznego e-Golfa. Model wprowadzono do sprzedaży w 2014 roku jako drugi – po VW e-up! (2013 r.) – elektryczny samochód koncernu wyposażony w akumulator (tzw. BEV). e-Golf jako jedno z na... więcej »

» Większa wydajność i dłuższy zasięg: techniczne udoskonalenia w Audi e-tron 2019-11-28
  Audi e-tron 2019 Dokładnie w czasie premiery nowego Audi e-tron Sportback, cztery pierścienie wprowadzają standardową aktualizację techniczną swej pierwszej rodziny samochodów w pełni elektrycznych. W celu poprawienia wydajności połączono tu optymalizację podzespołów systemu n... więcej »

» Podwyżek cen autogazu ciąg dalszy 2019-11-28
  paliwo gaz kontrolka Średnia cena detaliczna benzyny Pb95 już od ponad miesiąca utrzymuje się na niezmienionym poziomie. Tempa nie zwalnia natomiast autogaz, który drugi tydzień z rzędu wyraźnie podrożał.... więcej »

» Stylowy i zadziorny: Nissan Qashqai w wersji N-Style 2019-11-28
  Qashqai 2019 Nissan Qashqai nieprzypadkowo jest jednym z najpopularniejszych w Polsce modeli w segmencie kompaktowych crossoverów. Dynamiczny charakter złagodzony eleganckimi dodatkami kusi i puszcza oko do kierowców nie tylko na ulicach miast. Szczególnie jeśli mówimy o n... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133
Wyświetlane: 0 - 20 z 22656 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © WCOTY


A jednak się kręci
© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |