W 2015 roku w Paryżu podpisano miÄ™dzynarodowe porozumienie klimatyczne, które ma na celu ograniczenie globalnego ocieplenia, które wynosi już 1,5 stopnia Celsjusza w porównaniu do okresu sprzed rewolucji przemysÅ‚owej.
Firma Volvo Cars postanowiÅ‚a wÅ‚Ä…czyć siÄ™ w realizacjÄ™ zawartych tam porozumieÅ„ wyznaczajÄ…c sobie cele Å›rodowiskowe. I nie chodzi tutaj wyÅ‚Ä…cznie o spaliny z rur wydechowych, których z postÄ™pujÄ…cÄ… elektryfikacjÄ… bÄ™dzie coraz mniej. Szefowie tej firmy chcÄ… ograniczyć emisjÄ™ CO2 także na etapie procesu produkcji i Å‚aÅ„cucha dostaw. W trosce o Å›rodowisko Volvo Cars ma zamiar wykorzystywać recykling znacznie szerzej niż dziÅ›.
Pierwsza faza tego planu zakÅ‚ada ograniczenie Å›redniego Å›ladu wÄ™glowego przypadajÄ…cego na każdy samochód o 40%. Ma to siÄ™ stać w latach 2018 – 2025, zatem wdrażanie tych zamierzeÅ„ już trwa. W tym okresie firma chce także, by globalna sieć produkcji także staÅ‚a siÄ™ neutralna dla klimatu.
PrzeksztaÅ‚camy naszÄ… firmÄ™ poprzez konkretne dziaÅ‚ania, a nie symboliczne obietnice – powiedziaÅ‚ Håkan Samuelsson – prezes koncernu. Dlatego w Volvo Cars zajmiemy siÄ™ tym, co peÅ‚ni kontrolujemy, czyli ograniczaniem emisji spalin z naszych samochodów i emisji zwiÄ…zanej z cyklem produkcyjnym. Zajmiemy siÄ™ także tym, na co mamy wpÅ‚yw poÅ›redni. BÄ™dziemy wzywać i zachÄ™cać naszych dostawców i sektor energetyczny do przyÅ‚Ä…czenia siÄ™ do nas w dążeniu do neutralnej dla klimatu przyszÅ‚oÅ›ci.
Redukcja Å›redniej emisji dwutlenku wÄ™gla ma przebiegać etapami. Pierwszy z nich to plan przechodzenia na napÄ™dy czysto-elektryczne. W 2025 roku ma je mieć poÅ‚owa pojazdów sprzedawanych przez Volvo Cars. Tym samym emisja z „rur wydechowych” nowych Volvo zmniejszyÅ‚aby siÄ™ o poÅ‚owÄ™ w porównaniu do stanu obecnego. Kolejnym celem jest zmniejszenie emisji CO2 o 25% zwiÄ…zanej z globalnym Å‚aÅ„cuchem dostaw. To ma siÄ™ stać również do 2025 r. Ta data w planach Å›rodowiskowych pojawia siÄ™ jeszcze raz. Do tego czasu jedna czwarta tworzyw sztucznych do produkcji nowych aut ma pochodzić z recyklingu. Także o jednÄ… czwartÄ… ma spaść emisja CO2 wszelkich procesów zwiÄ…zanych z dziaÅ‚alnoÅ›ciÄ… firmy: produkcyjnych, logistycznych, etc.
Volvo Cars to pierwszy producent samochodów konwencjonalnych, który zobowiÄ…zaÅ‚ siÄ™ do elektryfikacji caÅ‚ej gamy modelowej i wycofywania samochodów napÄ™dzanych wyÅ‚Ä…cznie silnikiem spalinowym. Od bieżącego roku każde nowe Volvo zostanie zelektryfikowane. DziÅ› firma prezentuje swój pierwszy w peÅ‚ni elektryczny samochód – XC40 Recharge. PoczÄ…wszy od tego modelu, firma bÄ™dzie zmniejszać swój Å›redni Å›lad wÄ™glowy przypadajÄ…cy na samochód każdego roku i w każdym modelu.
XC40 Recharge to pierwszy samochód z nowej linii samochodowej Recharge. Ta nazwa zostaÅ‚a zarezerwowana dla wszystkich aut Volvo, które mogÄ… być Å‚adowane z gniazdka. Dotyczy to zarówno aut elektrycznych, jak i hybryd typu plug-in. WÅ‚aÅ›cicieli hybryd firma Volvo Cars bÄ™dzie zachÄ™cać, by jak najczęściej korzystali z trybu Pure, w którym pojazd porusza siÄ™ wyÅ‚Ä…cznie za pomocÄ… silnika elektrycznego.