• Sportowe samochody z napÄ™dem na tylnÄ… oÅ› sÄ… teraz staÅ‚ym elementem oferty
• Nowa stylistyka zewnÄ™trzna w wersji produkcyjnej i torowej, analogiczna ze stylistykÄ… odÅ›wieżonej wersji Audi R8 quattro
• WolnossÄ…cy silnik V10 o pojemnoÅ›ci 5.2 litra i mocy 540 KM, od 0 do 100 km/h rozpÄ™dza siÄ™ w 3,7 sekundy
Model zostanie wyposażony w nowe funkcje, takie same jak R8 V10 quattro. Montowany centralnie silnik V10 o mocy 397 kW (540 KM) i napÄ™d na tylnÄ… oÅ›, zapewniajÄ… ogromnÄ… przyjemność z jazdy. W tym samym czasie w ofercie znajdzie siÄ™ też Audi R8 LMS GT4 w wersji zbliżonej do produkcyjnej, również wyposażone w napÄ™d na tylnÄ… oÅ›, w nowej stylistyce i z szeregiem optymalizacji wpÅ‚ywajÄ…cych na dynamikÄ™ pojazdu. Sportowy samochód stworzony z myÅ›lÄ… o zewnÄ™trznych klientach/zespoÅ‚ach wyÅ›cigowych w miÄ™dzynarodowej kategorii GT4, oferuje jeszcze wiÄ™cej opcji precyzyjnej regulacji podzespoÅ‚ów.
„Na poczÄ…tku roku 2018 wypuÅ›ciliÅ›my limitowanÄ… seriÄ™ Audi R8 V10 RWS” – mówi Oliver Hoffmann, dyrektor zarzÄ…dzajÄ…cy Audi Sport GmbH. „Jego pochodzÄ…cy z wyÅ›cigowego modelu R8 LMS napÄ™d na tylnÄ… oÅ› oraz ogromna dynamika, z miejsca zdobyÅ‚y uznanie naszych klientów. Teraz, jako oddzielny model R8 V10 RWD, samochód ten staje siÄ™ staÅ‚Ä… częściÄ… rodziny R8. Nadajemy mu nowy, ostrzejszy wyglÄ…d, jakim pochwalić siÄ™ może Audi R8 quattro. JednoczeÅ›nie wypuszczamy na rynek Audi R8 LMS GT4 w nowej, odÅ›wieżonej stylistyce.”
Seryjnie produkowane: Audi R8 V10 RWD
Stylistyka Audi R8 V10 RWD
Nowe cechy stylistyczne doskonale podkreÅ›lajÄ… dynamiczny charakter Audi R8 V10 RWD. Samochód ten dostÄ™pny jest w wersjach Coupé i Spyder. OsÅ‚ona chÅ‚odnicy Singleframe jest teraz szersza i bardziej pÅ‚aska. Szczeliny na Å‚Ä…czeniu osÅ‚ony i maski silnika nawiÄ…zujÄ… do ikony marki, modelu Audi Sport quattro.
Wloty powietrza oraz splitter w przodzie pojazdu, a zwÅ‚aszcza grill wylotu powietrza w tyle, sÄ… teraz szersze. Dyfuzor, po którego bokach znajdujÄ… siÄ™ dwie okrÄ…gÅ‚e rury wydechowe, zostaÅ‚ przesuniÄ™ty w górÄ™. Filtr powietrza umieszczony w komorze silnika ma nowÄ… pokrywÄ™, która może być wykonana z tworzywa sztucznego lub
z wÅ‚ókna wÄ™glowego.
Panele przykrywajÄ…ce boczne wloty powietrza Audi R8 V10 RWD podkreÅ›lajÄ… specjalny status tego modelu. Górny panel utrzymany jest w bÅ‚yszczÄ…cym, czarnym kolorze Mythos, a dolny pomalowany jest tÄ… samÄ… barwÄ… co caÅ‚e nadwozie. Przedni spojler, nakÅ‚adki na progi oraz dyfuzor, standardowo polakierowano w bÅ‚yszczÄ…cej czerni. Alternatywnie dostÄ™pny jest pakiet stylistyczny „carbon”, a dla wersji Spyder powiÄ™kszony pakiet stylistyczny „czerÅ„”. Do palety kolorów lakierów dodano barwÄ™ szarÄ… Kemora. Opcjonalnie pierÅ›cienie Audi w logo mogÄ… być również bÅ‚yszczÄ…co czarne. Fotel kierowcy i fotel pasażera pokryte sÄ… skórÄ… i AlcantarÄ…. Przed pasażerem umieszczono bÅ‚yszczÄ…ce logo „RWD”.
Serce sportowego samochodu: silnik 5,2 FSI
JednostkÄ™ napÄ™dowÄ… Audi R8 V10 RWD zamontowano za przedziaÅ‚em pasażerskim. WolnossÄ…cy silnik V10 fascynuje niesamowitym dźwiÄ™kiem, bÅ‚yskawicznymi reakcjami oraz ogromnym momentem obrotowym. 5.2 FSI ma moc 397 kW (540 KM) i przy prÄ™dkoÅ›ci obrotowej 6500 obr./min. osiÄ…ga maksymalny moment obrotowy rzÄ™du 540 Nm. Moment przenoszony jest na tylnÄ… oÅ› za poÅ›rednictwem siedmiobiegowej, automatycznej skrzyni biegów S tronic oraz mechanicznie blokowanego dyferencjaÅ‚u.
Audi R8 V10 RWD Coupé (Å‚Ä…czne zużycie paliwa w l/100 km: 12,9; Å‚Ä…czna emisja CO2 w g/km: 293 – 294) od 0 do 100 km/h rozpÄ™dza siÄ™ w 3,7 sekundy, a jego prÄ™dkość maksymalna to 320 km/h. Takie same wartoÅ›ci dla wersji Spyder (Å‚Ä…czne zużycie paliwa w l/100 km: 13,1: Å‚Ä…czna emisja CO2 w g/km: 298 – 299) to odpowiednio 3,8 sekundy i 318 km/h.
Gratka dla purystów: ekstremalna dynamika pojazdu
NapÄ™d na tylnÄ… oÅ› Audi R8 V10 RWD dostarcza specjalnego rodzaju przyjemnoÅ›ci z jazdy. JeÅ›li aktywowany jest tryb sportowy oraz elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC, zestrojenie zawieszenia oraz systemy wspomagania kierowcy pozwalajÄ… na wejÅ›cie w kontrolowany poÅ›lizg. Wspomaganie kierownicy zapewnia staÅ‚y kontakt kóÅ‚ z nawierzchniÄ…. Standardowo Audi R8 V10 RWD wyposażone jest
w czarne, 19-calowe, kute felgi z oponami w rozmiarze 245/35 w przodzie i 295/35 w tyle. Na życzenie dostępne są też felgi 20-calowe ze sportowymi oponami. Wpływają one na dynamikę pojazdu, jego przyczepność i hamowanie przy dużych obciążeniach.
Obciążenia rozkÅ‚adajÄ… siÄ™ na obie osie w stosunku 40:60. Wersja Coupé bez dodatkowych elementów i bez kierowcy waży tylko 1595 kg. Rezygnacja z waÅ‚u napÄ™dowego, wielopÅ‚ytkowych sprzÄ™gieÅ‚ quattro i mechanizmu różnicowego przedniej osi sprawiÅ‚a, że R8 V10 RWD jest o okoÅ‚o 65 kg lżejsze niż R8 quattro. R8 Spyder V10 RWD waży 1695 kg i jest o ok. 55 kg lżejsze od R8 Spyder V10 quattro. Podobnie jak wszystkie modele rodziny R8, karoseriÄ™ zbudowano z aluminium na bazie Audi Space Frame (ASF), wiele innych podzespoÅ‚ów zrobiono z CFRP – tworzywa sztucznego wzmacnianego wÅ‚óknem wÄ™glowym.
Audi R8 V10 RWD produkowane jest w dużej mierze rÄ™cznie, w zakÅ‚adzie produkcyjnym Audi Böllinger Höfe. Na europejskim rynku nowy model pojawi siÄ™ na poczÄ…tku roku 2020.
Samochód wyÅ›cigowy: Audi R8 LMS GT4
WyÅ›cigowy samochód klasy GT4, którego ok. 60 procent podzespoÅ‚ów pochodzi z modelu produkowanego seryjnie, podobnie jak jego wersja drogowa produkowany jest również w Böllinger Höfe. Auto przeznaczone jest dla zewnÄ™trznych, prywatnych teamów wyÅ›cigowych. Poprzednia jego wersja poczÄ…wszy od roku 2018 zdobyÅ‚a 17 tytuÅ‚ów mistrzowskich w różnych seriach wyÅ›cigów. Teraz na rynku pojawia siÄ™ wersja odÅ›wieżona. Nowe Audi R8 LMS GT4 po raz kolejny zachwyca dynamikÄ… jazdy, a jego wyglÄ…d czerpie inspiracje wprost z modelu produkcyjnego. 5.2-litrowy silnik V10 o mocy 364 kW (495 KM), zgodnie z przepisami napÄ™dza to wyÅ›cigowe auto za poÅ›rednictwem siedmiobiegowej, dwusprzÄ™gÅ‚owej skrzyni biegów.
Dwie innowacje uÅ‚atwiajÄ… kierowcom walkÄ™ o punkty i trofea wyÅ›cigowe nawet w trudnych warunkach. Po raz pierwszy można tu precyzyjnie regulować pracÄ™ ABS-u i ukÅ‚adu kontroli trakcji TC. Charakterystyka programu umożliwia uzyskanie różnych ustawieÅ„, które kierowca w zależnoÅ›ci od warunków pogodowych, warunków na torze, czy przyczepnoÅ›ci opon, może wÅ‚Ä…czać podczas wyÅ›cigu. W tym celu Audi R8 LMS GT4 jest wyposażone w kierownicÄ™ w wersji wyÅ›cigowej GT2. Dwa przeÅ‚Ä…czniki obrotowe dla ABS i TC sÄ… umieszczone centralnie na kierownicy, bezpoÅ›rednio w polu widzenia kierowcy. To pozwala mu natychmiast reagować na nowe wyzwania i konfigurować ustawienia obu systemów, jednoczeÅ›nie skupiajÄ…c wzrok na torze. Ponieważ wiÄ™kszość serii wyÅ›cigowych GT4 nakazuje zmiany kierowcy podczas wyÅ›cigu, indywidualne preferencje można Å‚atwo i dokÅ‚adnie ustawić przed i po pit stopie. DziÄ™ki tym ulepszonym opcjom konfiguracji, kierowcy Audi R8 LMS GT4 sÄ… teraz jeszcze bardziej konkurencyjni. Obecnie funkcjonuje 27 różnych serii wyÅ›cigowych GT4 w Ameryce, Azji, Australii, Europie i Afryce PoÅ‚udniowej. WiÄ™kszość z nich to peÅ‚nosezonowe mistrzostwa, ale sÄ… też cykliczne imprezy takie jak 24-godzinne wyÅ›cigi na torze Nürburgring i w Dubaju. Puchar Audi Sport Seyffarth R8 LMS w Europie i Puchar Audi Sport R8 LMS z rundami w Azji i Australii, oferujÄ… uczestnikom możliwość konkurowania w identycznych samochodach. W innych Audi R8 LMS GT4 konkuruje nawet z jedenastoma różnymi modelami różnych producentów.
Zdjęcia i dodatkowe informacje znajdą Państwo na stronie www.audi.press-bank.pl